Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
jah még valami...Vonatozni akarok Szlovákiában és diákom van, az érvényes, vagy milyen kedvezmény érvényes Szlovákoknál? Mennyibe kerül 10 km jegy vagy ott milyen díjazás alapján számláznak?
Feketebalogi kisvasútról kérnék infót... Mennyi rá egy jegy, honnan hová megy, kocsival hol érdemes leparkolni, mit érdemes megnézni Feketebalog környékén..
Valamint mondtak egy vonatot ami a Domivei jégbarlangtól indul és valami jó alagútas tájon megy...Az tényleg szép vonal? Vagy melyik a legszebb vonal szlovákiában? (Hallottam valami Besztercebányai sokalagutas vonalról is..)
Én múlt héten jártam a Magas-Tátrában, túrázsi célzattal; de mint vasútmániás a vasút közelében azért aktív voltam :) Csak tátottam a számat a sokféle gép, motorkocsik és a TE láttán, ömlesztek pár képet, hozzáfűznivalóm nincs sok, mert csak laikus 'néző' voltam.
(bocs, ha kicsit sok :))
http://aeomega.web.elte.hu/tatra05/ <-- itt az úttal kapcsolatos OFF-topik beszámolót olvashatjátok.
Km-bank van igen, 2000 km=2000 Sk. minimum 60 km-t kell utazni vele egy alkalommal, IC-re csak helyjegyet kell váltani hozzá, EC-re az EC pótdíj és a gyorsvonati különbözetét kell megvenni.
Sajnos a pontos felhasználását nem ismerem, de úgy sejtem, neked az induló és a célállomást kell beírjad és a kalauz bejegyzi a megtett km-t, de lehet, hogy ezt előbb a pénztárban kell megtenni, ezt tényleg nem tudom.
2. létezik napijegy, 3- és 7 napos jegy TEZ+OZ 150, 300, ill. 500 Sk-ba kerül.
3. döcögnek, de a régiekről nem tudok, egy szlovákiai barátom a hétvégén próbált bejutni a depóba, de rossz kapust fogott ki és be se engedték
Én is kipróbáltam a múltkor, és optimista voltam, hogy az "odakinn" töltött 12 percbe belefér a fotózás és a jegyváltás is (másnapra a Tátrába). Először mákom volt, mert sor állt a pénztárnál, és hallottam, hogy a kis szöszi pénztáros leány magyarul is beszél, s legalább volt időm fotózni.
És innen kezdődött a szerencsétlenkedés. Össze-vissza telefonálgatott, idegesen lapozgatta a menetrendet, hogy mégis melyik vonal, hány km (mondtam neki fejből, de ő ezt hivatalból nem hiheti el - majd bemutatta, hogy összeadni sem tud), majd kapkodott, közben morgolódott, hogy miért nem tudok korábban jönni, neki erre nincs lehetősége, és miért kell visszamennem a magyar vonattal, stb...
majd nagy nehezen összehányta a jegyemet, -mikozben a forgalmista cseszegette, hogy mennie kéne a vonatnak, amelynek egyedüli utasa én voltam-, s azzal bocsájtott útnak, hogy mégegyszer ilyet ne csináljak, mert nem fog kiszolgálni, és nem is biztos, hogy jól töltötte ki a jegyemet, de megérdemlem...
Mindezt 4 perccel a menetrendi indulás után, amikor már 9 perce szolgált ki...
(namármost 2,5 éve MÁV dógozó vagyok, nagyon elszoktam az ilyesfajta pénztári közjátékoktól).
A fszt még utánam kiáltott menet közben, hogy "igyekezzen má', magára vár a nemzetközi vonat!", na, ekkor már, a bz lépcsőjéről visszakiáltottam, hogy talán nem rám vártak, hanem a pancser pénztárosukra! - majd ajtó be, bz indult, és 3 perc múlva ismét Bánrévén voltam.
Tanulság: Sajólénártfalván NE VEGYETEK ELŐVÉTELBEN JEGYET!
Sziasztok, a múlt héten végre perfektuáltam egy régi tervemet: Irány Selmecbánya! A XX. században már "bekerítettem" Selmecbányát a Léva-Zólyom-Ipolyság-Csata vonalakon, de a 20 km-es szárnyvonal csak most jött össze.
Szomorúan tapasztaltam, hogy a CKD EMU-k (a régebbi villamosok) már nem közlekednek, pedig a kocsikiadás, azaz, hogy valamennyi csorbatói vonat dupla legyen, megkívánná.
Van- avalmi infó esetleg szlovák részről is, hogy a szeptember 10.-i zólyomi nosztalicska vonat tényleg Bp-Párkány-Ipolyság-Zólyom útvonalon fog menni-e?