Értem, hogy tetszik, de a te felhasználásodra felesleges a tárcsafék. Persze, ha pénz nem számít alapon válogatsz, akkor simán mehet, hátrányt nem okoz.
Köszönöm. A Hervist már nézegettem én is. Békéscsabán az összes kerékpár -50%-os áron megy. Egész korrekt KTM biciklik voltak féláron. Csak a kislányom nagyon nyűgös volt és nem tudtunk bemenni megnézni. De most megint megyünk Hervisbe, majd beszaladok :)
Addig jutottam el, hogy trekking. Kényelmes legyen, rövidebb túrákhoz. Jellemzően aszfalton lenne használva. Amiket nézegettem az Kross Trans széria, valamint a Gepida Alboin 200-300..
Világítás, csomagtartó, sárvédő jó ha van :) Különleges kívánságaim nincsenek. (Na jó, nagyon tetszik a hidralikus tárcsafék, de ahhoz szerintem jó nagy kedvezmény kell :) )
Már elkezdődtek a leárazások, fogynak a tavalyi (idei) modellek, lassan jönnek majd az újak. ÉRdemes már most körbenézni, hátha van valami, ami a kitűzött árba bele is fér, és meg is éri. Persze, a használtpiacon talán jobb ár/érték arányú géphez lehet jutni, de mindig meghatározó a limit, ami ugye elég.
Nem írtad, milyen stílusú kerékpárt keresel, pedig akkor akár konkrét linkeket is tudnánk hozni :)
Sziasztok! Kerékpárvásárlás előtt állok, egy full-trekkingre gondoltam. Nem volt sürgős ezért megvártam a szeptemberi-októberi időszakot. Van valahol ilyenkor kiárusítás? Lehet jó áron ilyenkor kerékpárokhoz jutni? Jellemzőek az akciók ősszel? Esteleg tudtuk helyet mondani? Árban 130-150k-ig mennék el..
"Mellesleg a szabályt, hogy a közös út használata nem kötelező, ha a gyalogosoktól nem lehet haladni, kibővíthetnék az illegálisan parkoló autókkal is."
Van még sok más eset is, amikor "kibővítem" a szabályt. A környéken a bringás oldal fel van túrva, körülkorlátozva. Ilyenkor le kellene szállni, és a gyalogos részen tolni? :O A kutyasétáltatók nem mindig a bringás részen menetelnek, de ha elég kitartóan csengetek, hogy húzzák/tereljék le a kutyát a bringás részről, akkor ők is beugrálnak elém a bringás részre. Bringás részre nyitott kapu. 30-as zónában széles, lejtős úttest mellett létesített bringajárda. Bringás rész telekirálydinnyézve/egyéb szúrós tárggyal veszélyeztetve. Stb.
Az is érdekes, hogy
40. § (5) Tilos megállni:
l) kapaszkodósávon, gyorsító-és lassító sávon, kerékpársávon, nyitott kerékpársávon, kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton;
Tehát, ha pl. fel szeretném venni a telefont, akkor úgy kell manőverezni, hogy megállás közben éppen a gyalogos részre huppanjak. Sima kerékpárúton nehezebb lehet hasonló helyzetet megoldani, bár van ahol be lehet húzódni a bozótba. :)
Ezért írtam, hogy akármelyik értelmét nézed, a köznyelvit vagy a térképit, amelyek sajnálatos módon ellentmondanak egymásnak. Az itt élők tudják, hogy másképp kell beszélni egymással és a hivatalos személyekkel. :-) Nem a békásmegyeri lakótelep mögé kanyarodik, hanem a vasútvonal által kettévágott lakótelep két része közé. (Ezt a szakaszt a helyiek régi Szentendrei útnak hívják.)
Egyesek ezt érzik kötekedésnek, mások meg azt... mint ahogy te is valakinek a hozzászólását úgy értelmezted, hogy egy másik párhuzamos utcában vezetett kijelölés miatt gondolt valamit tilosnak, holott ez egyáltalán nem volt egyértelmű (az előzmének alapján nekem nem is úgy jött le , hanem hogy ő is csak kb. a Szentendrei út általad is említett részére gondolt). Az én kötekedésemmel pontosításommal kapcsolatban: elsősorban nem miattad, hanem a szelektíven olvasók miatt tettem, mert elég veszélyesnek tartom szabályügyekben nem teljesen egyértelműen fogalmazni.
Egyébként azt sem veled való kötekedés (mert amit írsz ezzel kapcsolatban, az igaz), hanem az engem is meglepő dologról történő informálás (én egész népemet fogom:-)... szándékával írom, hogy a Szentendrei út nem mindenütt halad a 11-es út nyomvonalán, hanem elkanyarszik a Határ útnál a Békásmegyeri lakótelep mögé, és a 11-esen levő folytatását pedig Rákóczinak, aztán pedig Batthyánynak hívják, és egészen a lakótelep közepén levő lámpás kereszteződésig (a párhuzamosan vezetett kerékpárút kezdetéig) ezeken sem tiltott a szamaragolás.
Értelemszerűen annak a pár száz méteres szakasznak a kivételével. Nem volt defekt- és kötekedésvédelemmel ellátva a hozzászólásom. A Szentendrei a Flórián tértől Békásmegyerig tart (akármelyilk értelmét nézed). Ennek csekély szakaszán van közös bringajárda.
Ezt nem értem... először pontosan leírod, hogy hol van a Szentendrei út kifelé vezető útpályája melletti járdán bringabigyó kijelölés, aztán kijelented (általánosságban), hogy "a Szentendrei úton egyszerűen nem tilos kerékpározni", holott a kresz említett szakaszra vonatkozó megengedő kitététele szerintem csak annak egy viszonylag rövid részén és max. időnkénti vásárló-dömping idején teljesül (bár igazán nagy gondot a járda teljes szélessége miatt nem okoz). Egyébként megfelelő fajta és megfelelő helyen levő (és nem "ad hoc" módon elhelyezett) jelzésekkel szerintem jelentősen csökkenteni lehetne ezeket a - szerintem jobbára - figyelmetlenségből eredő gondokat, itt is. Mondom mindezt úttestet preferáló bringásként :-)
Nekem most ideiglenes megoldásként párom Decathlonos pulzusmérős órájának a szíja jött be, kb. 40-50 óra használat lehet benne, bőven több mint 5 éves és tökéletesen működik rápattintva a Garmin jeladót. A Garmin öv becslésem szerint 70-80 óra után már vacakolni kezdett és még nincs benne 150 óra, hogy végleg feladta. Rendeltem Kínából is egy övet próbára, "univerzális", 1500-ért. A Garmin (csak öv) 13000 lenne. Meglátom, mennyire hajlandó együtt működni ill. hogy bírja a strapát. Addig is a hasonló kategóriájú "1 pálcás" Decathlonos öv is tökéletesen megteszi.
A párhuzamos kerékpárutat némileg pontosították (nem tudom, mikor)
"Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, ...."
Vagyis az, hogy két utcával beljebb, vagy pedig egy teljesen más irányba vezető csak épp pillanatnyilag (20 méteren át) az út mellett van a kerékpárút, nem kötelez arra, hogy azt használjam.
Persze én rugalmas vagyok, és mivel az út sem keresztezi saját magát, az utat keresztezgető kerékpárutakat is úgy tekintem, hogy nem követik az út vonalvezetését :)
Ennek örülök, mert az volt a fejemben, hogy az ilyen táblákhoz korlátozások szoktak társulni.
Nem tudom időben visszakeresni a fejemben, de lehet, hogy addig volt tilos a kerékpározás a Szentendrein (akkor is csak egyes szakaszain következetlenül, máshol meg nem), amíg 80-as táblák voltak rajta?
Na de kollégák, amikor én utoljára olvastam a KRESZ-t, még akkor volt automatikusan tilos kerékpározni, ha azon az úton volt kerékpárút, nem valahol párhuzamosan, ami egy igen tág és önkényesen értelmezhető fogalom, mert ha akarom, akkor Szihalomtól Füzesabonyig is van valahol odafent a Bükk falvai között (igaz, hogy vissza kell menni Mezőkövesdig a feljáratért...).
Megváltozott volna vagy üresben vitatkoztok rajta, hogy van-e a Szentendreivel párhuzamos kerékpárút? :-) Merthogy rajta csak a Reményitől a Záhonyig van közös bringajárda.
Mellesleg a szabályt, hogy a közös út használata nem kötelező, ha a gyalogosoktól nem lehet haladni, kibővíthetnék az illegálisan parkoló autókkal is.
A Szentendrei úton egyszerűen nem tilos kerékpározni. Nagyon-nagyon régóta. Engem is meglep, mert 70-es tábla van rajta, de nem tilos.
Ha tényleg -+3mm volna a megengedett, akkor két gumi között 6mm eltérés még beleférne.
Ez még mindig jobb amint mikor a gumiátmérő és a felniátmérő szélsőértékei találkoznak. Hallani vért izzadós gumicserés történeteket ... :D
Számomra ennek nincs akkora jelentősége, hogy utánanézzek a szabványnak - és annak, hogy az egyáltalán kötelező-e - , de ha valaki IQ-ből vágja, és leírja zanzásítva, szívesen elolvasom.
Olyan, mintha nem 42-622 lenne a Continental, hanem 37-es. Ugyanis ez valójában 34,9 mm széles (ez megfelel elvileg a 1 3/8" szélességnek). A másik 40,4 mm, ami tekinthető 1.60"-nak.
Annak idején gyári hibásnak szériának mondták a nagykerben, azt mondták, hogy nem szerkezeti, vagy gumiminőségi hibás, mert olyan nem jöhet ki, hanem felirat, vagy reflexcsík hiba lehet benne.
Miután a napokban vettem Schwalbe gumit, aminek az egyik oldalára Range Cruiser van írva, a másikra Delta Cruiser, azaz ennél a márkánál is előfordul ilyesmi, erősen gyanítom, hogy a Contit is elnyomtatták és nem 42-es, hanem 37-es. Ez lehet a hiba.
Érdekes, hogy ehhez képest a Mio Linket az öveknél pontosabbnak hozzák ki a tesztek amiket láttam, csak egy hibáját róják fel, hogy nem igazán alkalmas HRV mérésre.
Azt hiszem kipróbálom az olcsón rendelhető övek egyikét, de ha az is bemondja az unalmast kipróbálom ezt a Mio kütyüt is. A Garmin is ezt a technológiát tette a 225-ösbe, ő nehezen mondhatja, hogy nem sportra szánta. Az övet kicsit drága móka 100 óra használat után kikukázni.
persze biztosan alkati kérdés is, hogy melyik működik jobban, nekem mindenesetre se tetoválás, se "sötét bőrindexem" nincsen, így talán nem lesz vele gondom. Ha oda jutok beszámolok a tapasztalatokról, addig is én is szívesen fogadok Mio Link tapasztalatokat, vagy ötleteket a pulzusövek megoldására.
Én pedig nagy büszkén elindultam a defektálló abronccsal, és erre ahogy kivettem lenn a liftből, lelapult. Szerencsére csak a szeleptőnél hasadt ki a belső, és mindig van is nálam tartalék belsőség, úgyhogy csak késést okozott. De elsőre káromkodtam, mint Kocsis :-)
Ehh, én baromi régen nem tekertem sportolás céljából, csak közlekedésre használom a bicajt. Ehhez képest - mikor, ha nem 35 fokban - tegnap kedvem támadt tekerni egyet. Naná, hogy évek defektmentes időszaka után most 30 perc után kaptam defektet. Kiderült, hogy véletlenül a gyerek javítókészletét tettem zsebre, amiben országúti belső volt (nekem most cx van), a pumpája nem működött, és a ragasztó be volt száradva. Hazatoltam...
Itthon ma fokozódott a helyzet, amikor kiderült, hogy a külső is kuka, mert kiszakadt csúnyán. Szerencsére találtam itthon egy régebbi, levetett, még használható állapotú külsőt.
Most nagyjából rendben a gép, meg a javítókészlet is, és Nagyobbik KisLongboat pusztán jófejségből, biztatásként felszerelte az órámat is a bringára, szóval van sebesség, pedálfordulat és pulzus is, ha akarom. :)
Remélem, az elszántság megmarad, szeretnék visszaszokni a rendszeres edzésekre, mert nagyon jó volt nekem, amikor csináltam és sajnálom, hogy elmaradt az utóbbi időben.
Nem a rákövetkező utcánál? Én úgy emlékszem... és addig elég reménytelen is az ottani járda :-) A feszt Váll alkalmából most még különösen, mert még arra is jelentős számban járnak népek. De aki akar, az a Vihar utca felől is jöhet, mert tavasszal elkészült az arról továbbvezető, Szentendrei úti autófolyam átkelő, ami bár kicsit tekergős, de azért használható.