Sziasztok.Vettem egy satajet 3000 digital HVLP pisztolyt és az lenne a kérdésem ,hogy ha veszek bele RP dűzni szettet akkor az tulajdonképpen RP pisztoly lesz?Köszi
Nem érdemes spórolni az alapozón ugyanis önmagában egyik alvázvédő sem rendelkezik teljes korrózióvédő hatással mégha a termékleírás is azt jelőli. Általában kaucsuk, vagy szintetikus műgyanta alapúak a termékek ,de ez önmagában még kevés a jó korrózióvédő hatáshoz.
Köszönöm a választ. Számítottam rá, de azért reménykedtem benne, hogy egy szaki ki tud segíteni valami ügyes megoldással, amivel elkerülhető a homokszórás. Így viszont megy a kukába a sárvédő, mert vsz nem éri meg foglalkozni vele még akkor sem, ha kicserélni 10.000Ft-ba kerül. :(
Egy krómozott sárvédőt szeretnék megjavítani. A legjobb lenne eltávolítani a krómot és lefesteni, de a közelemben nem tudok egy homokszórást vállaló műhelyről sem. El tudom távolítani a krómot valahogy?
Ha mégsem megy, akkor találtam valami króm-ezüstnek nevezett festéket. Egy festő barátom szerint a krómon nem tapad meg semmilyen festék, így inkább megkérdezem a szakikat, hogy ezzel a króm ezüsttel tudom-e javítani, ha már eltávolítani nem sikerül.
Hali.Készíts egy nyomástartó edényt,leszedhető tetővel.Abba tegyél faszenet,egyik oldalán be a levegő,a másik oldalán ki.Vizet, olajat ,port,mindent leszúr,ha elkoszolódik csak ki kell a faszenet cserélni.A profik is, ezt használják.Első használatkor kicsit porol azután már nem.Előtte üresen járasd egy kicsit.Négy öt kiló faszén legalább legyen benne.A kijövő oldalra a tartályon belülre tegyél fém szúnyoghálót,nehogy televágja a csövet, apró darabokkal.
Van egy kéthengeres Güde gyártmányú kompresszorom. Az előző gazdája túlöntötte olajjal és nagyon nyomta kifele mindenütt,szétszedtem kitakarítottam, lecseréltem az olajat. Hagyományos 10W 40-est raktam bele. Sajnos nagyon melegednek a hengerek, és lassabban is töltődik fel a tartály. Szerintetek olaj probléma lehet? Vagy valami más?
Kb 2-3 m2 után szakadt be a tépőzár alatt, a széle meg foszlott.
Egy fényező szaküzletben ezután vettem egy hullámos durva szivacsot, ha jól emlékszem App márka. De nem volt szerencsés a hullámos, mivel sikerült vele kikoptatni az éleket. Szerencsére egy másik boltban vettem egy sima durva szivacsot is, azzal nem volt ilyen gond.
Sárga és zöld 3 M pasztákat használtam, tisztításhoz meg sima Lidlben vásárolt ablaktisztítót, meg mikroszálas kendőt.
A paszta nagyon jól működött, amig jó volt a szivacs. Legközelebb majd többet veszek egy ekkora munkához. Amúgy elég jó lett a végeredmény, a megrendelőnek is tetszett.
Sajnos nem volt időm várni egy hetet a lakk felhordása után pár nappal, volt amit másnap már políroztam. Meg alapozóból is használhattam volna jobbat.
Na igen, ha lerepül a szivacs, akkor a felületnek annyi. Ez szerencsére nem következett be.
Ha lesz több ilyen munkám, akkor be kell majd szereznem egy valódi polírozógépet. Most egy Rotex van, ezzel lehet polírozni, de nem kimondottan polírgép.
Csak amiket nézegettem, azok nagy gépek, én meg egy kicsit szeretnék, de alig van belőle választék, csak nagyok vannak.
Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni. Elkezdtem egy kis rendszert építeni. Van egy jó minőségű kisebb (de nem mikró) kompresszorom. A szórópisztolyhoz való levegőhöz keresek szűrési megoldást. A megoldást is megtaláltam, csak az értékekkel nem vagyok tisztába. Ha jól tudom a sűrített levegőből ki kell szűrni a vizet és az olajat, viszont nem tudom milyen olajszűrőt vegyek. Van 5 mikronos és 0.01 mikronos szűrésű. Szerintetek elég a 5 mikronos olajszűrés (kevésbé tömődik el) vagy mindenképpen 0.01 mikronos (sűrűn kell szűrőt cserélni) kell elfogadható fényezéshez.Igen sötét vagyok a témában (bele-bele olvasgattam a fórumba), de valahol el kell kezdenem az ismeret szerzést és eléggé az elején tartok ennek. Nem ferrari fényezés minőségre vágyom, de az olajcseppektől hemzsegő fényezést elkerülném.
Sajna semmi nem a régi minőségű. Egyébként meghosszabbíthatod az élettartamot,ha minden használat után langyos vízben kimosod és a géppel kipörgetetd belőle a vizet.Használatkor ezután lágyabb lesz a szivacs és kevésbé hajlamos a töredezésre és szétesésre. Ez a zöld szivacs egyébiránt a 3M zöldkupakos durva pasztájához készült.
A "Kemény "polírkorongok,addig nyújtanak kiváló minőséget,mint állt.minden...amíg újszerű,de engem úgy tanítottak,hogy kb 1-2 cm-nél kukába!Hiába használsz jó polírgépet,ha a szivacs kopott,visszaszívódásokat ,"szemecsék helyét",nem fogod tudni semmivel se eltüntetni,de ha mégis,az hamar vissza fog mattulni!Tehát javító fényezésnél használva,ha becsülettel kitisztítod a korongot,az azért elég sokáig tartósan használható!!!Teljes Polírnál se jó a kopott szivacs,mert a karcok nehezen fognak eltünni,és sokkal nagyobb időveszteség!!!A "hullámszivacs" az jóval tartósabb,de logikus is,hiszen finomabb,fényesítő polirt visszel fel vele a felületre!Még egy fontos dolog!Azért kell a vékony(zöld) szivacsot eldobni,mert véletlenül munkavégzés közben szakad szét(azért kopik jobban,mert dúrva polírt viszel fel vele...)akkor a polirgép tárcsája " igen csúnya dolgokat tud végezni",mondjuk egy javitott elemen!!!(Fújhatod újra"jobbesetben"-:))de lehet még Füllerezhetsz,flekkelhetsz újra!!!Jó munkát!...és óvatosan!
3 M zöld polírszivacs meddig használható? Konkrétan, nekem egy idő után már nem plírozott. Én azt hittem, hogy amig szét nem szakad, addig használható.
Pár m2- t használtam, miután kukázni kellett.
Egy másikról, nem 3 M, meg a hő hatására elengedett a tépőzár ragasztása a szivacshoz.
Gondoljátok Ukrajnában 1978-ban 2k-sal fényeztek? Szeretném a gyári fényt megtartani, mert csak a lökhárítók alatt, oldalt meg az ajtók alsó vonaláig kéne javítani, átfújni. Ezt a példányt nagyon szombaton csinálták, rettentő hanyag a kasztni gyári fényezés előtti kidolgozása (is). Nem akarom, hogy szebben nézzen ki, mint új korában, ez így valóságos.
Induljunk ki abból, hogy a gyári fény 1k-s. Akkor szerintetek szabad, érdemes 2k-sal javítani?
Már bocsánat ,de egy OT-s vizsgára készülő jármű esetében a gyárias állapot visszaállítása a cél. Ez nincs másként a fényezés esetében sem. Akkoriban még nem volt ismeretes a vizes technológia ami ugyebár a mai kor követelményét/környezetvédelem ,stb,stb/ hivatott képviselni. Arról nem is beszélve,hogy lakkozni is kell a javítást,ezért megintcsak nem teljesül a korhű állapot visszaállításának feltétele. Szerintem a legjobb és legköltsékímélőbb megoldásnak a 2K Hs akril fényezés tűnik.Mivelhogy a gyárban is feltehetőleg 2K-s anyagot használtak. Ebben az esetben nincs jelentősége a részleges,vagy teljes fényezésnek.
Szia!Az én véleményem az(és nem akarok más pénztárcájában "kotorászni",DE!!!
Miért nem "dobatsz rá" egy teljes külső fényezést 2K-s vizesből??!!Egy zapi,és egy fehér szín nem lehet olyan drága,és így sokkal szebb,és könnyebben javítható később!!!(ha kell...)
Standox,IMPA ,ICI...én az IMPÁT javaslom,Jó minőség,és olcsóbb,mint az előző Márkák!!!
ez egy fehér Zapi, 1k-s. Eddig egy fényező ismerőssel beszéltem, az ő véleményét írtam meg. Lehet ebben a szakmai kérdésben (jó-e a 2k-s javítgatás az 1k-s-on) ekkora vélemény eltérés?