Abszolit a LÁZADÓK, hogy igazuk van, vagy nincs, attól függ, a teremtettek vagy a termetők szemponta, nos mindent eltüntettek, tüntettnek, ami nem láz?
Ti, benne én is, gondljuk, hogy a legkisebb igazságravezetŐ nyomot, nem kersztezik, mint Michurin a bicigliját a gózmozdondondon... dana dana don?
Figyelj, aki kételkedik is, most ugy van progamozva a DOBOZ, hogy el akarod venni?
Nincsak, nem a SZELLEM -TUDAT, hanem tadutta mallasz? - malac ccc... vaggis, eddig akik bujj bujj bujálkodnak, mégis, mallacuk volt?
FIDELEM, AZ HOGY SZELLEM, HA FÉNY VAN BENNE, AKKOR ISTEN!!! de ha vesszük az anyagot, vagy belőle formált sárból várakat, mind elmállottak, nem kell... nem lehet se kereszttel, allá támasztani, vagy fel, mert abszolit őrület, hogy ... na maga az anyag, az örökké anyag, mig a szellem... hess hess hess...
Ha figyelitek, akkor... ha, A DOBOZ MINDEN, jah, de mi van benne, zsákba mackara?
1 pinnyalatik,a dobozunk, ha nem vagy benne, rögtön átalakula= kula?
Maga az összes régi le irások, el irások, mint ténleg itt vannak azok, akiket levertek az Égieik, (istentelen istenesek =dogok dögök rettegtetnek) s addig, mig husuk? - meg nem puhul... töte lágyul, tassa puhul...
Nagyon úgy tűnik, hogy mítikus prehisztorika kutatása során minduntalan összefutnak a szálak. Ezzel együtt elég zavaros és kaotikus. Jó lenne már egy letisztult, áttekinthető és átfogó, konzisztens és hiteles prehisztorikus történelmet kidolgozni valakinek végre... Vagy netán dolgoztok rajta..? ;)
A babonás hagyomány sokszor magának a mitikus hős levágott fejét hiszi varázserejűnek, valójában a hős már életében birtokolja ezt a fémfejet, mint Odin vagy Orpheusz...
A germán Odin az Akasztófák Ura volt, kinek úgy áldoztak embereket, hogy felakasztották őket. Odin meg akarta tapasztalni a halált, s felszegeztette magát a Yggdrasil nevű fára, kilenc hosszú hétre. Még lándzsával is átdöfték, akár Jézust, és ugyanúgy fel is támadt. Az egyiptomi titkos papi hagyományban Oziriszt is keresztre feszítik, egy hatalmas szikomorfán, de az aztékok istenét, Quetzalcoatl-ot szintén keresztre feszítették.
Manly P. Hall amerikai rózsakeresztes (1901-1990) írja a "Minden korok titkos tanításai" c. könyvében (1928), hogy számos isten került jelképesen vagy történetileg kapcsolatba a keresztre feszítéssel: Prométheusz, Adonisz, Apollón, Arys, Bacchus, Buddha, Khrisna, Hórusz, Indra, Ixion, Mithrász, Ozirisz, Püthagorasz, Quetzalcoatl, Szemiramisz és Jupiter (1928).
És ha már M. P. Hall neve felvetődött: ő összeszedte az ókori és középkori alkimista feljegyzéseket és több kötetben kiadta. Ha tehetitek nézzetek bele könyveibe, s ő maga is egy roppant szuggesztív alak volt, akinek teóriái már nékem kicsit avasak, de volt néhány ragyogó gondolata. Hall egész lényéből áradt a rejtélyek és titkos tudományok iránti vágy kutatása, s akik ismerték nehezen bújtak ki hatása alól...
Manly Palmer Hall
Életéről könyvet írtak, a "Misztériumok mestere" címmel.
Nagyon jó, hogy ezeket a leirásokat, ami ha tobban odafigyelünk, azaz... mintha több fiókja lenne ennek a létezésnek, mint amit láthatunk, s ugyanaakkő összehuzni, hogy ma ma ma mama....mia? -miauuuuuuu....
Akkor még feltudták emeleni azokat a nagy köveket, könnyü szerrel, amit ma már, elfeledtünk, vagy képzeljük el, ha fel tudnuk emelnininininiiiiiii....
Repül a kő, repüüüüüüü... ki tudja hol áll, meg, kit hogyan talál meg...
Visszább, bizon nemcsak köveket, hanem meteorokkal is tudtak dobbálódzni?
Áldás béka... ájj ... nem vagyok semmi ujjitásnak, ha van ténleg valami uj, vagy jónak az elrontója, s igen érdekesek ezek a rég elfelejtett, vagy végre ... felszinre került, rege, regék?
"Az itt töltött nyolcvan év alatt a kísérői nem érzékelték az idő múlását. " Ez meglehetősen zavarba ejtő, lévén erre fogok utalni majd a 'szövéssel' kapcsolatban is. Mindenképpen érdemes volna összegyűjteni az összes fellelhető legendát ezekről a fejekről (már én is beléjük botlottam 1-2 helyen).
Ezzel kapcsolatban megemlítenék még egy 'varázslót', nekem egyből ő jutott eszembe, amikor Orpheusról írtál, ő pedig: Odin. Úgy hiszem több párhuzamot is találhatunk e két személyiség között, ez is megérne egy külön kis tanulmányt. Itt most csak néhány a témába vágó motívumot említek meg, és egy lehetséges közvetlen kapcsolatot Orpheusszal.
Bevezetésnek idézzük Saxo Grammaticust: "Voltak a régiek közt bizonyos emberek, képzettek a varázslásban, Thor, névszerint, és Odin, és sokan mások, akik igen találékonynak mutatkoztak csodás trükkök kitalálásában; és ezek, megnyerve ezzel az egyszerű emberek elméjét, isteni rangot követeltek maguknak"
Aztán: "...Odin felfüggesztette ezeket [saját arany képmásait], és felállította a szobrot egy alapzatra, amit csodás képességeinek segítségévével képessé tett arra, hogy beszéljen, ha egy halandó megérinti."
Fő forrásunk azonban Snorri Sturluson Ynglinga Saga-ja, aminek segítségével vázlatos képet alkothatunk Odinról:
"Odin hatalmas és messzeföldet megjárt harcos volt, sok királyságot meghódított, és oly eredményes, hogy minden csatában mellé állt a győzelem." A saga elmondja, hogy nagy utazó is volt, hosszú-hosszú évekre elhagyta királyságát messzi földekre vezetett expedíciókra, és távollétében testvérei uralkodtak.
Aztán: "Odin értett ahhoz a művészethez is, amiben legnagyobb hatalom lakozik, és amit ő maga is művelt; nevezetesen, amit mágiának hívnak" A szöveg részletesen értekezik Odin mágikus hatalmáról, ezek közül egy igazán érdekes: "...Elfogták Mime-t, és mindezek miatt lefejezték, és elküldték azt az Asa-földieknek. Odin vette a fejet, bekente gyógynövényekkel úgy, hogy az ne rothadjon meg, és varázsénekeket szavalt felette. Ezáltal hatalommal ruházta fel e fejet, hogy az beszélt hozzá, és felfedett előtte megannyi titkot."
"Odin magával hordozta Mime fejét, ami tájékoztatta őt más országok hírei felől." Más kapcsolata is volt azonban Odinnak Mímirrel(Mime): Odin a Mímisbrunnr-nak ("Mímir kútja") áldozza egyik szemét (nem tudunk megszabadulni ezektől a kivájt, feldarabolt stb. szemektől...), hogy ezáltal nyerjen profetikus varázserőt. Az ilyesfajta mágikus áldozat azonban nem szokatlan Odintól, hisz tudjuk, 9 napig függött 'keresztre feszítve' az Yggdrasilon, lándzsájától átdöfve 'áldozván magát magának' (deja vu, valaki?), hogy megszerezze a Rúnák titkos tudományát.
Mindez azonban még csak 'mágikus' kapocs lenne Orpheushoz, ekkor azonban ezzel a nem kevéssé megdöbbentő állítással áll elő Snorri a Gylfaginning-ban: "Aztán a föld közepén építettek maguknak egy várost, amit Ásgard-nak neveztek el; az emberek Trójának hívják. Ott éltek az istenek és fajtájuk; és sok szóbeszéd meg mese jár róluk." Amiről is így a kommentár: "Snorri Asgard helyének Tróját teszi meg, a föld közepét. Körülötte volt 12 királyság, 12 fővel az élükön. Egyikük, Múnón, Priamosz lányát vette el, Tróán-t, és lett egy fiuk, Trór, amit Thor-nak ejtettek ó-norvég nyelven. Ez utóbbi trákiában nőtt fel. Tizenkét éves korára fehérebb volt az elefántcsontnál, haja aranynál világosabb, és tíz medvebőrt tudott egyszerre felemelni. Fia, Odin, népeket vezetett az északi földekre, ahol feleségeket vettek és számtalan gyermekük született, és benépesítették az egész északot az Ázokkal."
Odin mintha egy Orphikus trák varázslóba oltott árja Aineász volna... (Az illusztráció: 'Trák leány Orpheus fejével lantján' Gustave Moreau-tól)
szerintem már megszerezte a Frigyládát is. biztos valahol a sufniban örzi egyéb rekvizítumokkal egyetemben.. ;) (legalábbis igen gyanús volt amikor csak legyintett Etiópiára, az az érzésem van tippje hová került Jeruzsálemből..)
Tons Brunésnek "Az ősi geometria titkai" c. kétkötetes angolul írt munkája nem is kicsit drága: Brunés Valami 360 dollárt kérnek érte...
Én úgy '98 körül olvasgattam, néhány oldalt ki is fénymásoltam akkoriban belőle, amelyek akkoriban érdekeltek, mint a Nagy Piramissal kapcsolatban, Salamon Templomáról, a Tabernáculumról és Mózesről...
A legenda szerint Egyiptomban a beavatásra felvett jelöltek 22 évig tanulták a tudományokat, köztük legfőképpen a geometriát és a számtant. Brunés szerint ez 3 x 7 éves tanulási ciklust jelentett, majd egy éves utolsó periódus következett...
Egyébként Tons Brunés dán mérnök és szabadkőműves alapkoncepciója az volt, hogy ezt a tudást a beavatás templomainak struktúráiban dolgozták ki, így a Nagy Piramis tervezete tartalmazza az ősi geometria titkait és a Piramis beavató szobáinak elrendezése mintául szolgált az egyiptomi templomok számára...
Tons Brunés azonban gyakorlati ember is volt, mint mérnök és bemutat egy módszert arról, hogyan képes egyetlen ember olyan nagy kőtömböt is akár, mint a Királyi kamra kőgerendái, felemelni, ügyesen használva az egyensúlyozást és az ékeket. Anthony West szerint a papok olyan egyensúlyi mechanikákat alkalmaztak az óriási kövek mozgatására, melyeket mi már elfeledtünk...
Porphüriosz értekezése szerencsére magyarul is olvasható: "A nimfák barlangja az Odüsszeiában" (Lautner Péter fordítása) In: Pogány teológia, Bpest, 2004.
"Mit gondolsz egyébként a Frères d'Heliopolis-ról? Vajon miért pont ezt a nevet választották?"
Remélem azon okból, hogy megsejtett valamit empirikus úton erről a társaságról és fel akarta újítani a szervezetet. Hozzáteszem, hogy a középkori alkimista feljegyzésekben sűrűn emlegették a Heliopolis szavat. Illetve a többi név már "foglalt" folt, mint a Luxori Tesvériés vagy Cagliostro alapított Memphiszi Ritus...
Ha jobban kellene beszélnem a Gorgó-főről, úgy bele kellene merülnöm annak taglalásában, hogy a héliupoliszi műhelyekben készültek bizonyos "fejek", melyek nagyon titkos technikai részletekre utalnak. Ezekből több kikerült, sőt még a középkorban is volt néhány belőlük (pld. a kairói El-Ghirby varázslóé vagy Sylvester pápáé). Orpheusz is vitt egy ilyet magával. A héliupoliszi fejek hatását a környezetre hasonló jelzőkkel írják le, mint a Grált vagy Hórusz Szemet: kicsiráztatják a magokat, virágba borítják a fákat, termékenységgel itatják át a földet. Védik az országot: a legenda szerint Brán király jósló fejét a londoni White Tower dombon temették el, hogy védje Londont a támadásoktól. Hozzáteszem: Brán fejét korábban a harlechi várban őrizték hét évig, majd egy Waleshez közeli nyugati szigetre vitték. Itt egy különös teremben lett elhelyezve. Az itt töltött nyolcvan év alatt a kísérői nem érzékelték az idő múlását.
A Gorgó-főt, Medusza fejét pedig Argosz közelében, egy földhalom alá ásták. A hagyomány szerint az aranyból, ezüstből, rézből vagy vasból készült fejekhez egykor testek is tartoztak (akár a Gorgó-fejhez is egy fémtest). Úgy vélem valamilyen alkimista tevékenység során rakták össze ezeket a fejeket. Néha beszélő gépeknek, néha valamiféle sugárzó berendezéseknek tűnnek a leírásokból...
A történet láthatólag a klasszikus "Grál-őrzőhellyel" operál, mintát követi: ami vagy egy liget a tengerparton vagy egy világhegy belseje. A hős érkezése, akit egy rémalak fogad a "kapuban" (aki mindig megöl), majd a labirintus következik, középpontban a Grállal, Aranygyapjúval, Gorgó-fővel és más ilyesmivel... és rendszerint egy sárkány vagy óriáskígyó őrzi...
Már idéztem valahol Louis Charpentier francia szerzőt és utazót, de nem állhatom meg, hogy megint ne tegyem. Charpentierről annyit, hogy könyvei beavatottságot tükröznek a nyugati ezoteriáról. 1905-ben született, a neve valójában álnév, s a titkok kutatása utáni vágya odavezette, hogy bejárja Egyiptomot és Libanont. Egy ideig Tangerben élt, ahonnan kutatóutakat szervezett a régi római Tingitania tartományban, köztük arra a helyre, ahol egykor Héraklész és Antaiosz megküzdött egymással. Héraklész egy ibériai földhídon jutott Tangerig, mely város akkoriban Ibériához tartozott, ugyanis délről egy széles csatorna vágta el Afrikától. A baszkokat a tízezer évvel ezelőtt elsüllyedt Atlantiszról származtatta, akik közvetlen leszármazottai a cromagnoni embernek. Rokonaikat az óceán túlpartján a majáknál vagy az aztékoknál találta meg. Azt is kifejtette, hogy a templomosok Baphometje egy athanor volt...
Charpentier írta:
"A Grál pontos jelentését nem ismerjük, éppúgy nem, ahogy nem tudjuk, mit jelent valójában Lucifer smaragdja, a Heszperidák aranyalmái, Hórusz szeme, az aranygyapjú, a törvénytáblák vagy a szent serleg... Mindenesetre sejthető, hogy különböző elnevezések alatt, különböző formákban ugyanarról a dologról van szó. Lehet, hogy maguk a szavak is egészen mást jelentenek ma, mint valaha eredeti jelentésük szerint. Olyan holt nyelvekből vettük át őket, melyek kabbalisztikus kulcsát nem ismerjük többé, s legendáik töredékesen maradtak ránk. Mindenesetre megállapíthatjuk, hogy a civilizációk fejlődését elősegítő tárgyi szimbólumról van szó. Szimbólumok, de egyben valóságos tárgyak is: különleges könyvek, melyeket az ősi „jelek" azon egyetemes nyelvébe írtak, véstek, faragtak, melyet sokáig egy ma már ismeretlen eredetű névhasonlítás révén „madárnyelvnek" neveztek; iratok, metszetek, szobrok, melyek a „világ kulcsát" adhatják meg... Az efféle dokumentumok ellopása után jelenik meg a tolvaj népeknél a civilizáció vagy legalábbis (hiszen ezek határozzák meg a civilizációt) a civilizációs emlékek. A legendákból csak néhány ilyen esetet ismerünk, de egész biztosan voltak mások is. Figyelemre méltó, hogy e dokumentumok <<átörökítése>> mindig harc vagy lopás útján megy végbe."
(Azt gondoltam, hogy meg van Neked Fulcanelli magyarul, csak éppen szóba került itt többször, és hogy mások is megismerjék, azért tettem be a packba...)
Itt már idézve lett Pauszaniasz 2. századi görög szerző, aki leírta a Kabir-templomokba behatolókra, milyen balszerencse várt: Pauszaniasz
Egyébként: egy másik templom is hasonló védelemmel lehetett ellátva. Hérodotosz meséli, mikor Xerxész katonái Delphoiba értek és megpróbáltak behatolni Athéné Pronaia templomába, „villámok csaptak le rájuk az égből”. Pauszaniasz is ismeri az esetet, és közli még, hogy a villám a távolabbi katonákat is megölte, mert „meggyulladt a levegő” és így érte utol őket, hogy azok hamuvá égtek... (ez már egész Teslá-s)
Nagyon tetszettek ezek a fotók a The George Washington Masonic Memorial-ról, ami arra utal, hogy volt egy különölálló hagyomány is arról, amit elbeszéltem Pharoszról, hogy a Gyémánt-szikla alatt titkos szobák lehettek, ugyanolyan titkos alkimista műhelyekkel. Ide hozták a phaiákok a királyi kincset, a "díszes ládát" és Odüsszeuszt... Én teljesen más úton jutottam erre a következtetésre, de arról azt hiszem elég részletesen írtam, és sajnálom, hogy a Világítótorony helye nem kutatható, mert rajta terpeszkedik az arabok Qutbay erődje 1480-óta...
Igen, azt hiszem én is, hogy Bignek és Neked feltétlen el kellene olvasni Mandics írásait, aki nem az "erdélyi Nemere", mert ez utóbbi egy dilettáns, aki hiába ír húsz könyvet is a témáról, akkor is csak egy "rajongó" marad. Ugyanis attól hogy valaki "imádja" a régészetet, meg az ősi korok titkait, az a rajongás még nem pótolja a tudás hiányát, és ösztönösen, mindenféle megérzés nélkül keveri a valós és valótlan adatokat, és persze az egész teljesen tévútra viszi...
Na, most Mandics a "szakértője", "kritikusa", "analizálója" a témának, Nemere csak egy szortírozás nélküli gyűjtője, dilettáns rajongója, logikátlan következtetések bedobója... szóval ég és föld...
Történetesen meg van angolul Fulcanelli mindkét munkája:
"A katedrálisok misztériumai" és "A bölcsek lakóhelye".
Az előbbit magyarul kiadták pár éve, de az is meg van. Pár hónapja írtam egy cimborámnak, hogy szkennelje be nekem több más könyvvel együtt (mint Titus Burckhardt: Chartres és a katedrális születése vagy Charles G. Leland: Aradia, avagy a boszorkányok evangéliuma). Szal, próbált egy pdf-et csinálni, ami okozott pár hibát nála, de azért olvasható...
"Porphüriosz ókori föníciai filozófus is azt magyarázza egy értekezésében a najádok barlangjáról, hogy az valójában a kozmosz képe volt, ahol mindennek jelentősége van, még a szövőszékeknek is, melyeken a nimfák a fenomenális világot szövik..." És mennyire eltávolodtunk már attól a fajta világismerettől és gondolkodásmódtól, amiben ezek struktúrák nem csak furcsa fikciónak tűntek...
"Ha érdekel: a sakktábla geometriai misztériumát boncolgatja Tons Brunés dán mérnök "Az ősi geometria titkai" c. könyvében második kötetében (The Origin of chess, a The Secrets of Ancient Geometry II. kötetében, 235-240. old. - én jó pár éve olvasgattam a könyvet a debreceni K. Egyetem egyik külön gyűjteményében)." Érdekelne, de félek ehhez most nem férek hozzá. Az antikváriusok pedig nem egy olcsón vesztegetik :)
"Amúgy ha ez a Fulcanelii ilyeneket írt, úgy nagyon behatóan kellett tanulmányoznia a keresztény szimbolikát és a régi alkimista rajzokat, de ki kellett egészítenie empirikus ráeszméléseivel, mert simán nem lehet ilyen megállapításokhoz jutni..." A fáma szerint ez így is volt, legalábbis Canseliet írt egy konkrét transzmutációról. (P&B is ír ugye róluk, nekem azonban vannak velük(P&B) 'fenntartásaim') Mit gondolsz egyébként a Frères d'Heliopolis-ról? Vajon miért pont ezt a nevet választották? És nincs meg neked véletlenül a The Dwelling of Philosophers? Vagy nem ismersz valakit, aki engedne egy fotókópiát róla? :) Antikváriusoknál 400-500 pénz közt, neten sem találtam...
azt én is sejtem.. :) azt viszont nem, hogy pl. a sárkányfogakat hogyan kell érteni, vagy hogy az aranygyapjú mit takar (mármint ködszóként).. Hát remélem Schenouda már fogalmazza a következő részt! :)
There's a story about this land Dunes that keep the secret in the sand Bowl from ancient history Hiding an eternal mystery
And truth lies somewhere in the desert's secrecy
In wind I hear the whispering The greatest treasure there has ever been So far like a glory shining star A tale about the Grail of Sahara
Old oasis up the hill Fountain's water dreary standing still Chest of victory and death Hidden in oasis' holy bed
And truth is buried in the sand till man's last breath
"az viszont eléggé hátborzongató, hogy mire használták, nem tudom konstatáltátok-e..."
mint az már kiderült, sajna nem vagyok túl tájékozott ezekben a témákban. nem tudom mire használták, csak annyit tudok amit korábban írtál a pharoszi architektúra kapcsán.
"de elég lehanoló hogy a létforgatagba (kalamajka:) ragadt kis énünk számára pont a kivezető út tűnik fel a legjárhatatlanabbnak. alighanem csakugyan a Makedón mozdulata a nyílegyenesen célravezető de ehhez meg nem vagyok elég nagy.. :)" Ezzel mind így vagyunk, különben már nem lennénk itt (tisztelet a Bodhiszattva kivételeknek) :-) Egyébként pedig ugye éppen a labirintus a szamszára ősi jelképe...az agy tekervényei, amik közt a tudat elveszik a saját maga alkotta árnyképek erdejében, ahol a Minotaurusz és a Sárkány elfelejtett önmagunk, e Labirintus ura.
"Maisan határvidékén áthaladtam, ahol Kelet kereskedőinek állomáshelye van, azután elértem Babilon tájait, és betértem Labirintus (Sarbug) falai közé. Így jutottam le akkor Egyiptomba, ahol már társaim, utam vezetői, elhagytak engemet. Én pedig szaporán, legrövidebb úton, a sárkányhoz siettem.
Barlangjához közel, kerestem szállásom, vártam az éjszakát, sárkány elalvását, hogy a drágagyöngyöm, titkon elragadjam.
Persze sejtem én, hogy Schenouda mit mondana erről a gyöngyről, amit el kell ragadni az Egyiptomiaktól... ;-)
No igen, Tesla az a fajta a tudós volt, akivel nem tudnak mit kezdeni a tudósok, mintha valóban egy elmúlt korból csöppent volna elő. Érdekes ez az összeállítás, rámutat arra, hogy egy ilyen elme eltérően működik, mint ahogy azt általában 'megszoktuk', és ebből adódik az, hogy nem teljesen 'kompatibilis' a megszokott munkamódszerekkel. Úgy képzelem egyfajta bioszámítógép módjára le tudja modellezni a folyamatokat, amikhez esetleg másoknak sok külön számítgatás kellene, és így le tudják 'vágni' az utakat, de éppen emiatt gyakran a kívülállók számára követhetetlenné válik, hogy hogyan jutnak el egy-egy eredményhez (és persze valószínűleg nagyobb az esély arra, hogy becsúszik egy hiba). Vagy akarva-akaratlanul néha 'átszűrődik' hozzájuk némi információ onnan, ahová mi nem látunk be. Burkhard Heim még egy ilyen figura, persze elég sok különbség is van köztük, mégis valahogy úgy érzem 'egy rugóra járt' az agyuk.
"vállámok megszelídétese, földerekbe vezetése, oszlopokon világító gömbők, hideg tűz, kabir elektromosság, stb... na szóval szerintem Nikola Teslával kellett volna ilyesmiről konzulnánotok :)" Való igaz hasonló az alapséma, az adocentyni torony is EM sugárzással operált (szerintem a különböző színű fényt nem szó szerint kell érteni, azt gyanítom a különböző frekvencia lenne a megfelelő szó), az viszont eléggé hátborzongató, hogy mire használták, nem tudom konstatáltátok-e...
az 'alkalmazott' alkímia tulajdonképeni müködése teljességgel homály előttem, de ugye itt lépte nyomon belé botlunk valamiféle villamosságba, ami alighanem ugyanaz (vagy legalábbis részben ugyanaz) mint amivel a mai fizika is foglalkozik, habár teszi ezt teljesen más megközelítésből és szemléletmóddal. Tesla viszont még elég 'frissen' nyúlt a témához, nem kötötte a képzeletét az ahogyan ma véleküdünk az elekromosságról annak alapján ahogy azt oktatják vagy a mindennapokban tapasztaljuk, mivel hogy akkor még nem volt mindennapi. ők tették azzá. és rengeteget kisérletezett nagyfeszültségű elektromos kisülésekkel. állítólag még a levegőt is tudta világítani, nem tudni hogy..
Tesla gyerekkorában falta a könyveket, bár aligha hiszem hogy olvashatott kabírokról és épp ebből merített volna. ilyen összefüggésre nem gondolok. viszont állítólag voltak ihlett, kvázi önkívületi állapotai.
bár van valami könyv róla, ami összefüggésbe hozza bizonyos ősi dolgokkal is, de pontosan nem tudom milyen alapon, mivel nem olvastam:
http://www.teslabook.fw.hu "A könyv Magyarországon a legnagyobb szabású, a világon pedig az egyik, ha nem a legrészletesebb Tesla életmű feldolgozás, mely nemcsak technikai oldaláról, hanem filozófiai vonatkozásában is bemutatja a feltaláló életét és gondolkodásmódját. Feltárja Tesla találmányainak kapcsolatát a védák, a piramisépítő civilizációk valamint az ókori istenek technológiai tudása között. Részecskefizikai kutatási eredményei még ma is döbbenetes újdonságokat rejtenek, és új kutatási, alkalmazási irányokat jelölnek ki. Filozófiai megállapításai pedig megvilágosítólag hatnak a gondolkodó és a helyét kereső ember számára."