További kellemetlenség lehet, hogy amennyiben nem csinálnak csomópontot a Halomi útnál és az Üllői útnál, akkor vagy leviszik a föld alá vagy fölé ezeken a részeken vagy teljesen kettévágják Pestlőrincet északi és déli oldalra, amit csak a Gyömrőin vagy Pestimre felől a Péterhalmin (ha léesz egyáltalán valami) lehetne megkerülni. Ez meg ugye elvi képtelenség, mivel a Halomin busz jár, az Üllőin meg busz és villamos is. A jelenlegi kifelé és befelé irányuló forgalmoról nem is beszélve.
Arról nem is beszélve, hogy egy kihajtó, méginkább egy csomópont sokba kerül, amit senki nem akar majd megfinanszírozni fővárosi szinten. A kerületnek meg nem lesz rá pénze.
Ez Budapest Főváros Településszerkezeti Tervéből való, a Közúti közlekedési hálózatot ábrázolja. Két nyomvonal van rajta.
1. változat - ez lehet a felszínen és lehet kéregalagútban attól függően, hogy a kerület ígényt tart e az út nyújtotta közlekedési kapcsolatokra (felszínen), vagy sem (kéregalagútban).
2. változat - ez az alább linkelt mélyalagút, ez a legdrágább.
Valószínűnek tartom, hogy végül a kéregalagút épül meg költséghatékonyság okán. Az út mindenképp megépül, mivel az M0 nem épült meg, ezért egykor tervezett nyomvonalán szükség van egy városi gyorsforgalmi útra. Az hiú remény volt, hogy egy városszerkezeti szempontból indokolt út nem épül meg. Valószínűleg lesz egy csomópontja a Péterhalmi útnál is.
Rajtatok a kerületben lakókon múlik, hogy mit tartotok fontosabbnak, hogy legyen csomópontja az Üllői úton vagy sem és akkor ahhoz, hogy használhassátok a kerület széleire kelljen kihajtanotok. Én a helyetekben az 1. változat mellett tenném le a voksot, a Flór Ferenc utca és a Kárpát utca közt a vasút nyomvonalán kéregben vezetve, le és felhajtókkal (mivel városi gyorsforgalmi a helyhiány miatt ezek csak egyszerű kiágazások jobbkanyarok lennének) az Üllői útnál is. Ez utóbbiért érdemes lobbiznotok.
Igen, de ebben csak az van, hogy 2002-ben terveztek egy 2,6 km-es alagutat valahová a 17-18-ik kerületben. Sem az nincsen benne, hogy pontosan hová tervezték, sem azt nem lehet tudni, hogy a mostani állapot mi. Az alagút drágább, mint a felszíni vezetés és a mai pénzszegény időkben szeretnek spórolni.
Én is hallottam anno az alagút verzióról, de például mennyire lesz ettől valóban elviselhetőbb a forgalom hangja, füstje, stb? Az itt lakóknak azt ígérték, hogy az M0-ás megépítésével ezt az utat teljesen elvetették, meg a vasút "hadi fontosságú" minősítésű és a sínekhez nem lehet nyúlni. Ezért vettünk itt házat. Az iparvasúton nem járt vonat, így az nem volt zavaró.
Hol lesznek le- és felhajtók Van egy rajzom, amin csak a Nagykőrösi útra és a Gyömrői útra mutat csomópontot (most csak erről a kerületről beszélek). Akkor meg a kerület lakóinak a közlekedésébe nem is segít bele, pedig arra hivatkoztak, hogy ez majd megoldja 5 külső kerület közlekedését.
Biztos ez az alagút dolog? Én alig 30(!!) méterre lakom tőle.... :-((( Ha alagútban menne, talán még elviselhető lenne a forgalom, de amíg megépítik az alagutat, meg a szellőzőkön kijövő koncentrált kipufogógáz.. ehhh
A Körös és a Fiume utcán lakók házait ki fogják sajátítani??
Amúgy a legutolsó hírek szerint a másik rendkívül fontos körutat, a címadó Külső Keleti körutat 2010-ig megépítik. Ez a körút azért szükséges, mert az M0ás körgyűrű egy teljesen indokolatlan módon tesz egy kerülőt ki gyálon túlra.
Az mondjuk nem stimmel a cikkben, hogy a KKK nem 5,6 kilométer, hanem körübelül 17 kilométer hosszú. Ez az 5,6 kilométeres rész az első szakasz lehet az 5-ös új bevezetője és a Péterhalmi út közt.
2030-ig biztosan megépül a teljes Munkás körút. Senki ne tervezzen a nyomvonala mentén arra, hogy ott nem egy városi autópálya lesz. A Munkáskörút Budapest közúthálózatának legjelehtősebb eleme lesz, jelentősége csak a Nagy és a Hungária körúthoz lesz mérhető. A Munkáskörút megépítése nélkül lehetetlenné válna a Belvárosi forgalomcsökkentés, a dugódíj bevezetése, és egyáltalán, a budapesti közlekedés a maga teljes egészében.
Ha valami 100%-ig biztos, akkor az a Munkás körút egy emberöltőn belüli megépítése.
A munkáskörút engem érzékenyen érintene, hisz a vasúttól 150-200m-re lakok szép zöldövezeti környezetben.Ugyanakkor én nem látok reális esélyt a megépülésére, már vagy 30 éve ezzel a körúttal riogattják a környéket, arról nem is beszélve, hogy van néhány új építésű(<5év) ingatlan közvetlen a vasút mellett.Minek adták volna ki ezekre az építési engedélyt?!Egyszóval a munkáskörút egy agyrém és irreális a megépítése.
egyszerű a megoldás körvasut és minden egyéb vasut föld alá, a töltés helyén pedig fasoral övezet ut természetesen bicigli utal és gyalogosjárdával... (további info a majdani weboldalon) és kész is a külső körut, sőt sokkal több mint külső körut
Hát ebben a térképben nincs sok újdonság. Viszont végre kezd formát ölteni a város!
Az Egyenes utcánál a csomópont miatt biztos felszíni szakasz van.
ui. Külön öröm, hogy a Dózsa folytatása az Asztalos Sándor út felé helyre került és ezek szerint a Galvani úti híd az Ecseri út felé folytatódik nagyon helyesen az Illatos út helyett. Reméljük a hármas villamos is az Árpád hídig fog járni a Szegedi úti felüljárón át.
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy pontosan hol halad majd alagútban a Körvasút körút nyomvonala?
(Sajnos én már nem tudom megelőzni a bajt, az Egyenes utcában (XIV. ker.) vettem lakást, amit egyébként nagyon megszerettem és ha nem muszáj nem adnám fel...:( )
Dr. Mester László polgármester és az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója közös sajtótájékoztatót tartott június 21-én a pestszentlőrinci kereskedelmi park fejlesztéséről és a pakura tavak kármentesítéséről.
XVIII. kerületi önkormányzat egy sokpontos keret-megállapodást kötött, amelynek eredményeként Szemere-telepen – a kármentesítést követően - az Auchan egy új, korszerű hipermarketet hoz létre. Az egykori TÜZÉP-telep mintegy 3500 köbméternyi pakurát hagyott hátra szigeteletlen gödrökben -pakura tavak.
A közös műszaki beavatkozási terv értelmében 2006. december 31-i határidővel az Auchan kötelezte magát a terület kármentesítésére.Az Auchan a már megkezdett környezetvédelmi projekten kívül azt is vállalta, hogy 5 milliárd forint értékben infrastrukturális fejlesztéseket végeznek a környék közlekedésének megkönnyítésére. Többek között vasúti átjáró épül a Május 1. térnél, ezzel egyidejűleg 2 x 3 sávosra bővül a Ferihegyi reptérre vezető út Csévéző út – Igló utca közötti szakasza. Ezen a szakaszon kinyitják a gyorsforgalmi utat. A bevásárlóközpont köré épülő közlekedés fejlesztéseként végre átépítik a Nefelejcs és a Ráday Gedeon utca kereszteződését. Megépül a Nefelejcs utca – Ferihegyi repülőtérre vezető út között a Külső Kerületi Körút félútpályája, külön csomóponttal a repülőtéri út és a vasút felett. Csomópont épül a Gyömrői út és a Csévéző út találkozásánál.
Arról tud valaki valamit, hogy a Pálya utcai lakótelepet érinti-e a Külső Keleti Körút? Mint tudjuk a Pálya utcai lakótelepet a névadó utcán kívül az Rákospalotai határút is határolja.
Felhívtam a kerületi főépítészt, nem volt túl közlékeny, de asszem nem is tudott pontos adatokat, dátumokat, de azt elmondta, hogy a sínektől számított 40 métert veszik igénybe az építéshez, szóval mi is letettünk a lakásvásárlásról a szóban forgó lakótelepen. Sajnálom, mert nagyon jó helyen van egyébként.
Szerintem érdemes felhívni a Főpolgármesteri hivatalt, ezek fővárosi prodzsektek, a kerületek túrót se tudnak róla...
Építészirodát vagy mifenét kell keresni, ott tudnak róla és nekem pld azt is felajánlották, hogy ha megmondom a megvenni tervezett telek helyrajzi számát, akkor megmondják az építendő úttól való távolságát. Kifejezetten ügyfélnek éreztem magam, nem vicc.
Azon kívül a Közlekedési iroda valszeg tudja, hogy kb milyen tervek vannak a kivitelezésre. Most ahogy én látom eléggé felpörögtek a KKK-val és a hozzá kapcsolódó részekkel kapcsolatos tervek.
Én már lemondtam a körnéyken a házvásárlásról, túl nagy rizikó. Amilyen szerenécsém van, pont most kapunk majd egy rahedli pénzt az EU-tól, hogy azokat az utakat fejlesszük ami mellett én vennék házat :-)(
Ne szüntessétek meg még a pakuratavakat!!!!! Már régen készülök oda!!!!!! Még néhány év, míg oda jutok! Addig tartsátok meeeeeeeeeg!!!!!!!! Lécci!!!!!!!!!!!!
"A fejlesztési programban 2015-ig terjedő megvalósítással szerepel az ún . Külsőkeleti körút (más néven Ipartelepi feltáró út} Soroksár és a X. kerületi Helikopter utca közötti szakaszának kiépítése . Az útvonal tehermentesíti majd a Rákoskeresztúr irányából a centrum felé vezető útvonalakat ."
Kóka János miniszteri válasza 2004.10.11-én egy képviselői kérdésre.
Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatal előzetes összesített tájékoztatója (2772/2004)2004. április 16.
1. Ajánlatkérő: Budapest Főváros Önkormányzatának Főpolgármesteri Hivatala
2. A beszerzések tárgya:
…
2.9. Külső Keleti körút M5-Ipacsfa utca közti szakasza, tervezés. 2.10. Külső Keleti körút M5-Ipacsfa utca közti szakasza, lebonyolítás.
Lett ebből egyáltalán valami?