Igen, levettem a kályháról a betápot, és néztem, hogy melyik biztosíték kihúzásával szűnik meg a fesz. És ez a 9 sz. bizt. (15A) Gondolom a tiltást a betáp lehúzásával is fel lehetne oldani, de igyekeztem szakszerűen a leírtak szerint eljárni. Remélem a tied is megjavul! Ezer köszönet.
Hálásan köszönöm a segítséget! Megy a kályha. :-)) A leírtak szerint jártam el, annyi különbséggel hogy nem a 8., hanem a 9. biztit kell kivenni, és nem 20A, hanem csak 15A. A kézikönyv is a 8. biztosítékot írja a kályhára, de a valóság kicsit más.
Bocs de lassan irtam, és megelőztél. A szivattyút hagyd a helyén, a kályháról ha lehúzod az üzemanyag vezetéket és ha 12V impulzusokat adsz a hatos csatlakozó 6. lábára ( hallani is a kattogást ) akkor nemsokára a cső végén megjelenik a gázolaj. Innetől kezdve az üzemanyagellátás rendben lesz ha megindul a szivattyú.
Valami olyasmi van a szövegben, hogy három sikertelen indítás után reteszel, és akkor ha a hibát elhárítottad akkor ez a módszer feloldja a tiltást. Holnap kiderül hogy erre az esetre alkalmas-e. Minden esetre ha a tápvezeték leürült, akkor az indítási kisérlet előtt szivattyúzd el az üzemanyagot a kályháig.
Amúgy a kérdésedre válaszolva: Ez a sok elektronikus biz-basz az autókban már minden f..ságra képes :))
1. Ensure timer or switch is in the off position. Turn timer or switch to the on position. Remove fuse F2 (20 Amp), refer to wiring diagram on page 5 for identification. Reinsert after 5 seconds.
2. Cycle timer or switch off and then back on once more. Remove fuse F2 once again and reinsert after 5 seconds. Heater should attempt to start in 10 seconds after inserting fuse. Coolant temperature must be below the lower threshold before heater will attempt to start.
Ha az általad irt okból letiltott akkor esetlegesen a követkető reset akciót próbáld ki.
Troubleshooting Steps
After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition. Before troubleshooting the heater, ensure heater is not in the “Lockout” mode by performing the following reset procedure:
Az F2 biztosíték a 75 ösben a motortéri biztosítéktábla 8 as helyén van.
A 3-as lábra érkező külső hőmérséklet szenzornak is 12V kellene adnia? Mert az most nem ad 12v-ot. A 3-as lábra is adtam 12V-ot, de úgy sem indult. Régebben az 1-es lábról el lehetett indítani.
De akkor mi lehet a hiba? Direktben sem tudtam elindítani. A kályhán az 1,3,4,6, láb van bekötve. Az órától megkapja az 1-es láb a 12V-ot.
Néhány napja kifogyott az üa a kocsiból. Valószínűleg ezért kattogott hangosan. Lehet, hogy fellevegősödött a rendszere? Vagy ez miatt letiltott a kályha? Ötlet?
Impulzusgeneratorral :) vagy a sufnimodszer ha gyorsan inpulzusszeruen adod ra az aramot akar egy nyomogomb segitsegevel. A szivooldalat csovon keresztul tedd be egy edeny uzemanyagba hogy lasd ha elkezd szivni. Ugyelj a szikrakra mert konyen begyulladhat ha benzines a rendszer. Egyszerubb ha szakihoz viszed.
A kályha, bekapcsolásakor küld neki 12v-ot, de a pumpa nem reagál. Leszerelés után próbáltam elindítani, de csak minden kontaktnál moccant egy minimálisat. Folyamatos táp alatt nem csinál semmit.
Szia! Hülye Hiba.....! Nem tudom,a Webastoban nem vagyok még annyira otthon,úgy tudom az 1-10-ig írja ki a hibákat...!? Megérkezett a Webasto hibaolvasóm,kb.egy hét és beletanulok...! (telepítés,kábelgyártás a próbapadhoz,program megismerése/használata stb...)
Volt ma egy kis riadalom. Reggel a fűtés nem indult (bár a távirányító szerint igen), illetve a kocsiban OFF-ot, majd megint ON-t nyomva beindult, csak rövidesen kikapcsolt. A belső szellőztetést meg egyáltalán nem indította be. (az mondjuk továbbra is elszomorít kicsit, hogy a méregdrága csúcstávirányító nem tud róla, hogy nem megy a kályha (ergo nincs kommunikáció a vészleállításokról, csak hogy sikerült-e elkezdeni a beindítást az ON gombra), ezzel már a múltkor is átvert)
1 órára rá pont egy szerelőnél jártam más ügyben, mondom nézzünk rá VAG-COM-mal, hátha rá van kötve a Rencerre. Nem, viszont tele volt írva a kocsi hibatárolója. (Volt nemrég akksi-lemerülésem jó párszor.) Nosza törlés. Megyek haza, újra próba. Ekkor a szellőzést (a kocsi digit klímáját) már beindította, de a füst az dőlt. A motortérből is, nem csak lentről.
Na itt az idő szakemberhez fordulni: telefon elő, Webasto márkaszerviz... - Hát sajnos durva a naptárunk, szóval vagy a jövő hét, vagy MOST.
Go. Szépen alánéztünk, és egy jókora jégdugó nézett vissza ránk. Hőlégfúvó, csavarhúzó, jég ki, ima Kelet felé, aztán bekapcs. A füst dől megint mint állat, nézek nyugtalanul a szakemberekre (közben pánikszerűen nyitjuk a garázst, mert irtózatos a büdös&füst), de azok csak kedves, elnéző mosollyal nézik a füstgenerátort, mint fáradt szülő a csintalan gyereket.... majd lassan kiégett a rendszer, kijött belőle minden kaki, és elkezdett üzemszerűen működni.
Köszönet a gyors és gáláns segítségért a Webasto márkaszerviznek, már másodjára! Csak ajánlani tudom őket.