Keresés

Részletes keresés

mpx Creative Commons License 2017.12.24 0 0 92447

Wright, természetesen... :-)

Előzmény: mpx (92446)
mpx Creative Commons License 2017.12.24 0 0 92446

Az a szvetszov is csak egy PW cyclone hunyorítva... ;-)

Előzmény: Kenny___ (92445)
Kenny___ Creative Commons License 2017.12.24 0 0 92445

Hagyd, teljesiteni kell a napi "rothado kapitalista nyugat" kvotat valahogy...

Előzmény: XANTIi (92444)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.24 0 0 92444

Másrészt azért ez nem sufnituning átalakítás. A TPE hajtányra sem szerencsés kijelenteni, hogy megbízhatatlan, ha nem is egy PT6. Igen sok repül belőle a világban. Ha betartják a gyári rezsimeket.

Előzmény: Pufajkás Batman (92442)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.24 0 0 92443

Ezt nem tudjuk. De teljesítmény vesztéskor nekem úgy tanították, hogy azonnal kivenni az emelkedésből és egyenesbe tenni a vasat. Amíg még futja a sebiből. Egy bedöntés biztos nem segíti az átesés elkerülését.

Előzmény: Pufajkás Batman (92442)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.24 -1 0 92442

Azt hallottam motor hiba volt. Az eredeti szvetszovot kicserélték sufni tuningban egy megbízhatatlan amerikai TPE331-re ami szépen lerohadt felszállás közben. 

Előzmény: XANTIi (92440)
VéPeti Creative Commons License 2017.12.23 0 0 92441

Mióta szabad úgy felszállni repülőeszközzel, hogy előtte a pilótá(k) nem járták körül, nem győződtek meg a kormány felületek épségéről, a rögzítők esetleg rajta maradásáról 

 

Láttunk már ilyet LHBS-en, ha jól emléxem több ezer órás KLM pilcsik rongyoltak ki a közúti árokig bennfelejtett kormányrögzítővel, tán 172-essel, vagy 182-essel.

Előzmény: etomcat (92434)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.23 0 0 92440

Határeset. Szerintem. Alaptalanul megvádolni a pilótát legfeljebb a bulvárban szoktak. Még csak nem is feltételes módban?

Még olyan buta eset is előfordulhat, mint amikor kólásüveg esett a pedálok közé valahol. Innentől a legaljasabb kötél befagyásig sok minden. A fizikai bajok közül.

Meglátásom szerint a gyenge videón úgy tűnik, mintha a túlhúzás volna a nagyobb baj. A leborulás emiatt is lehetett következmény.

 

Előzmény: trizs77 (92438)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 92439

Mióta szabad úgy felszállni repülőeszközzel, hogy.......

 

------------

 

Valószínűnek tartom, hogy a megtörtént repülőszerencsétlenség előtt, a személyzet mindent úgy tett meg a földi ellenőrzéskor, ahogy azt meg kell tenni.

Inkább reptechnikai hibára gyanakszom, de mivel nem voltam ott, nem láttam, csak egy elég rossz minőségű videon, így nem hiszem, hogy eltalálom a valós okot.

 

 

Előzmény: aTechnikus (92437)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.23 -2 0 92438

Itt állítani is szabad.

 

Nem kell vele egyetérteni, de állíthat.

Ha állításával megszegi a törvényt akkor akit sért feljelenti.

 

Mindaddig nincs hiba amíg REPÜLŐSZERENCSÉTLENSÉG vélelmezett okairól állít.

Akkor viszont van, ha ennek kapcsán tucatnyi hozzászólás születne a nyenyec földi időjárásról.

 

 

OFF

Nekem etomcat olvtárs egy talány. Van egy vitathatatlan tudása, amit alig vállalhatóan ad elő.

De amíg nem szeg szabályt, teheti.

ON

 

Előzmény: aTechnikus (92437)
aTechnikus Creative Commons License 2017.12.23 0 0 92437

Bocsi, de ez nem feltételezés, spekuláció, hanem szinte állítás: 

Mióta szabad úgy felszállni repülőeszközzel, hogy....

Előzmény: trizs77 (92436)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.23 -2 0 92436

Állj !

 

Bár etomcat olvtárs elég elvarázsoltan közelít a témákhoz, joga van gondolkodni, joga van találgatni.

Itt is.

 

E jogát semmilyen gondolat rendőrt játszó nem veheti el, amíg olvtársunk a REPÜLŐSZERENCSÉTLENSÉG témánál marad.

 

Majd ha áttér a pilóta nemi életére, akkor a mutató újj (jogosan) úgy is helyreteszi.

 

 

aTechnikus Creative Commons License 2017.12.23 0 0 92435

Honnan tudod, hogy nem ellenőrizte? Ott voltál? Majd a vizsgálat kideríti volt-e kormányszerv hiba. Az mikor következett be, ha egyáltalán az volt az ok? Addig felesleges vagdalkozni.

Előzmény: etomcat (92434)
etomcat Creative Commons License 2017.12.23 -4 0 92434

> Ezen a vidéken (Nyenyecföld), - pláne ebben az évszakban - igen nagy zima(nkó) van. Nem lennék meglepve, ha ennek szerepe lenne a balesetben. (Amennyire oroszul tudok, az első - szakmainak tűnő - kommentek között már felvetették, hogy a jobb oldali csűrő nem / vagy rendellenesen működött.)

 

Mióta szabad úgy felszállni repülőeszközzel, hogy előtte a pilótá(k) nem járták körül, nem győződtek meg a kormány felületek épségéről, a rögzítők esetleg rajta maradásáról - a kabinban pedig nem mozgatták meg a botot, pedált minden irányban koppanásig, miközben szemmel is meggyőződnek a komány felületek szabad mozgásáról? Az An-2 kabin üvegezése olyan, hogy még a háta közepét is látja bentről, erre nincs mentség.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92433)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 92433

Ezen a vidéken (Nyenyecföld), - pláne ebben az évszakban - igen nagy zima(nkó) van. Nem lennék meglepve, ha ennek szerepe lenne a balesetben. (Amennyire oroszul tudok, az első - szakmainak tűnő - kommentek között már felvetették, hogy a jobb oldali csűrő nem / vagy rendellenesen működött.)

Tehát felesleges itt "vodkázni" (tudom, nem te voltál), meg "éles-fordulózni", amikor lehet, hogy a gép egyáltalán nem azt a manővert hajtotta végre, amit a pilóta szeretett volna.

Ha összekötözöm a (két) cipőfűződet és burcsázol egyet, akkor irreleváns a külső szemlélő megjegyzése, miszerint "miért nem léptél ki jobbra egy széleset".

 

Egyébként a viszonylag sok túlélő, illetve a törött gép képei (bennem legalább is) felvetik, hogy az utolsó pillanatban mégis csak sikerült valami csodát tenni a géppel. Még ha túlzás is egyes orosz hírportálok eufemizmusa: miszerint "kemény leszállás" történt. Lezuhant ez a 3.14csába... Viszont mégsem annyira állhatott bele orral a jeges tundrába, mint amennyire a videóból gondolhatnánk.

Előzmény: trizs77 (92427)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.22 0 0 92432

Anno az RNA/RSZ történetében sem nagyon emlékszem ilyen géptörésre. Vezetékszakítás és abból eredő kényszerleszállás volt. De túlhúzás, lecsúszás és motorgond miatti nem volt. A kifogyott benya mellett is le tudták imádkozni nagyobb baj nélkül. A határokat pedig ott is feszegették nem kicsit. Volt esemény ami után a pájlot berotyogásra hivatkozott, de soha nem sikerült előállítani a valóságban. A lassú és béketűrő PZL után a Z37 Cmelak sok áldozatot követelt reptechnikai hibázás miatt. Az Ancsa még ilyenkor is jó indulatú volt.

Előzmény: altset (92431)
altset Creative Commons License 2017.12.22 0 1 92431

Kifelé általában akkor csúszik a bringa, ha a fordulóban túl sok oldalkormányt használsz kis bedöntés mellett. Egy túlhúzott fordulóban a külső szárny a túlszűkítés miatt (még ha dupla is, mint az An-2-esnél) mindig nagyobb állásszögben kapja az ájert, ezért áteshet. Az átesési sebesség meg olyan repülési határérték, ahol a felhajtóerő épp annyi, mint a gép tömege. Ha nincs elég sebesség (nem megy a motor), nincs elég felhajtóerő sem. Egyébként az An-2-est nagyon nehéz lezúzni, ezt bizonyíthatják a hazai statisztikák is. Persze ha valaki álló motorral (újabban hajtóművel) nem siklani próbál, hanem fordulni, akkor ott komoly kiképzési hiányosságok lehetnek. Vagy a pilóta a tanfolyamon elsumákolta az aerodinamika órát.

XANTIi Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92430

Erősen döntött fordulóban sem kellene semminek leesni, ha nem csúszik a gép. A súlya megnő a pohárnak, de nem löttyen ki.

Előzmény: trizs77 (92427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92429

Ez a kis orosz gép ott a távoli Szibériában olyan kicsi sugarú körön akart visszafordulni mint a helyi csuklós busz.

 

Minek?

Nem mindegy ott, hogy 100 méter sugarú körön fordul vissza vagy 2000 méter sugarú körön?

 

 

Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92428

Nekem is meglepetés volt, mi minden kiválthat egy ilyet, amikor láttam valamelyik Natgeo légikatasztrófák részt, hogy a pilóta közismerten nem tudott uralkodni magán, és indulatát többször is azon vezette le, hogy az utasokat terrorizálta éles fordulókkal, mert épp valami nem tetszett neki (áthelyezés pl.). Egy kis légitársaság kétmotoros gépével zuhant le az USÁ-ban. A jelentés szerint ez a viselkedés vezetett oda, hogy a másodpilótája meg sem mert mukkanni mellette, és akkor sem szólt, amikor kellett volna, a földbe csapódtak megközelítéskor. A járatszámra sajnos nem emlékszem, sajnálatosan ez is egy olyan eset volt, amikor technikailag rendben lévő géppel zuhantak le.

Előzmény: trizs77 (92427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92427

Mindíg magas nekem, amikor felszállás után, éles jobb-bal fordulózik valaki.

Minek?

 

Ha egy sűrű nagyváros fölött csinálja ahol ilyen meg olyan zajelőírások miatt úgy kell felszállni mint az ökörhugyzás, akkor elfogadom, bár nem értem.

 

De amikor Szibériában!

Ott mire nincs hely?

Ott minek ?

 

Megírtam már, hogy anno 1988-ban Csita reptere felett*** a pilótánk úgy vágta erősen döntött jobb fordulóban az IL-62-t, hogy az utastérben minden elborult.

Az utasok előtti asztalkán lévő összes pohár, étel, minden leesett.

 

Jó-jó ott kellett fordulnia 90 fokot délnek.

De Szibériában nem mindegy a forduló sugár ?

Minek kell egy IL-62-vel olyan forduló sugáron befordulni mint egy ZLIN-526-tal?

 

 

*** = tessék csak megnézni a térképen Csita repülőterét.

No afölött fordultunk be úgy mint egy Trabant a sarkon.

 

 

XANTIi Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92426

Kerozin.....

Előzmény: elemes (92425)
elemes Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92425

a repülőbenzin és a vodka szerencsétlen arányú keveréke?

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92424
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92423

Szerencsére a keró egy fokkal béketűrőbb a benyánál.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92422)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92422

ITT nem fukarkodnak a közeli képekkel. 0:27 körül cockpit :-(

 

Érdekes, hogy nem volt tűz...

Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92421
Előzmény: Syracusa (92420)
Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92420

Ez szerintem nem is Ancsa volt, hanem TVS-2-DT.

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92419

Az első híradásokkal ellentétben ez nem motor problémára utal. Durván túlhúzottnak tűnik. Beakadt magassági? Súlypont probléma?

Előzmény: trizs77 (92418)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92418

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!