...meg ha belegondoltok, idôben sem lehet sokat nyerni. Legalábbis rövidebb távon 1-2percet, ami semmi ahhoz képest, hogy a fogyasztás exponenciálisan nô.
1.3as swifttel 110es pályatempónál 6l alatt volt/van a fogyasztás mindig, viszont, ha tartosan pályatempóval megy az ember, akkor 7l körül eszik.
Kérdés egyébként, hogy milyen swift sportot akarsz venni? A régi 5sebességest vagy az új 6gangost. Az, ha okosan mész vele, akkor a gyári adatok, és a tesztek alapján is 7 alatt eszik. Autópályán ez gyanítom több lenne. Pontos RPM-eket nem tudok írni, de vhol mintha 3500-at olvastam volna 1300-nál, ami kicsit alacsonyabb, mint az én 1.3-asomé. Az 130-nál 3600-3800at forog.
A régi (2006-2011) Swift Sport 4000et is forog.
El lehet velül közlekedni pályán is, de nem arra találták ki, hanem ahogy már elôttem is írták, kanyargós utakra, ahol lehet élvezni a jó kanyarsebességet, és a kigyorsításokat.
Egyébként bele vagyok zúgva a Sportba én is, viszont sajna a 3ajtó miatt is (persze az ára a fô indok) nálam nem játszik.
Néha nehezen bírom, de egyrészt a benzin drága, másrészt rendőrök minden méteren, meg sokszor nincs kedvem rohanni. Csekk akkor is becsúszhat, ha szabályos az ember, nekem meg nem hiányzik a büntetés. Persze néha legszívesebben én is magasabb tempót tartanék...
Jelentem jól megszívtam a GC-s gyári középkonzollal. Nem jó a 2DIN-es rádiók beépítéséhez. Azon kívűl, hogy a fémházzal is gondok vannak, a legnagyobb baj, hogy a műanyag takarókeret (ami ide kívűlre jönne), aminek az a szerepe, hogy ne láss be a rádió oldalainál, egyszerűen nagyobb mint a süllyesztett hely...:-(
Kérdés, hogy ez elég e? Mi van a gyári fejegység mögött? A rádión egy állítási lehetőség van, leszerelhető a külsőkeret. Ehhez tudom e használni fenti képen lévő GC keretből a fémházat?
Mint írrtam ez a kocsi a nejemé és az okostelefon mellé az autóba más neki nem kell de az az igazság hogy ha a kislányunkat viszi akkor a gyermek cd.k lejátszása okozott gondot lévén ami idáig bent volt az kazettás mert a feleségem németet halgatott sokat. Most sikerült olcsón egy ilyen gyári fejegységhez hozzájutnom de a felső légbeömlős rész megakasztott.
Milyen érdekes!? Én pont most vágom ki a gyári cd-s rádiót... :-) Az a baj, hogy megtartok mindent, egy esetleges eladás esetére.
Jól mutatni, jól mutat a gyári fejegység (engem is ez fogott vissza eddig az upgradetől), de gyakorlatilag ezzel ki is merül az összes pozitív tulajdonsága...:-)
Az okostelefon kezelés, a hangzás, valamint a beépített kihangosító oltárán viszont most megadtam magamat! Sajnos csak olyat találok a neten ami gc-s keret, vagy csak a rádió körvonalát tartalmazza. :-(
Egy kéréssel kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Van egy swift kettes gépkocsink amit anno fapadossan vásároltunk a feleségemnek. Most szeretném a nejemet egy gyári cd-s rádióval meglepni de ehhez kell egy műszerfali felsőrész a légbefúvókkal és az elakadásjelző kapcsolóval. Ha valaki tud ilyen műszerfal részt kérem csörgessen meg a nulla 6 harminc 97 kilenc 9 188 as számon. Kp illetve cserélhetünk is a beépítőkeretre.
Az 1.3, 1.5 rendes, átlagos áttételekkel rendelkezik. Azzal nem annyira fárasztó a pályázás. Végül is az 1.5 szűk 20 lóval gyengébb az 1.6-nál. Normál futóműve van, nem olyan kemény, és 5 ajtóval is kapható. Meg persze 3-ban is, a Sport csak 3-al, és csak négy személyes, amazok 5.
A váltó végén van egy dekli, csak azt veszik le, és az alatt van az ötödik, nem kell az egész váltót széthúzni.
De sajna fordulatokkal nem szolgálhatok, csak emlékszem az általánosságokra ezekkel kapcsolatban innen, meg anno, amikor vezettem ezeket rövid távon.
Sajnos nincs senki, akit megkérhetnék, hogy autóztasson meg egy Sporttal, felénk Délmagyarországon ilyen nemesebb autókat nem nagyon lehetséges kölcsönözni, Swift bérautókról tudok de ezek mind 1.3-asok. Próbáltam Youtube-on is nézelődni, hogy kb mennyit foroghat a motorja 100-nál meg 130-nál, de az összes videó csak tökéletlen gyorsítgatásokról szól, meg szerpentines kamikázékat találtam :. Esetleg Te ezeket az RPM értékeket nem ismered? Gondolom 1.3 és 1.5 szintén nem az autópályázásról szól?! Mellesleg, nem szívesen nyúlnék bele egy ilyen drága kocsi váltójába, hogy megbuheráljam az 5-ös fokozatot. Azért köszi szépen a gyors reagálást!
No, a Swift Sport pont, hogy nem pályázásra való. Rövid, gyorsulásra áttételezett a váltó, sokat forog a motor, elkelne egy hatodik. Élményautózásra való, kanyargós utakon.
Persze, ettől még használják így is, sokan kicserélik az ötödiket egy Baleno, vagy Liana, vagy ilyesmi ötödikjére. de majd a tulajok is megmondják a tutit. Csak az az a baj, hogy minden szubjektív, ami az egyiknek jó, a másikat kiborítja. Itt is volt már, aki megvette, utána minden baja volt tőle, mert neki túllépték ezek a jellemzők az ingerküszöbét. Sajna az ilyet egy próbával lehetne csak eldönteni. Pár milla kiadni egy olyan dologra, ami csak utána mutatja meg, mit tud. Mert itt sajna nem átlagos igények ütköznek majd egy átlagos autóval, hanem ellentétes dolgokat kell előre eldöntened, hogy passzolnak-e. Nem lehet valahonnan egy bérautót, ilyet előkeríteni? Márha ez egyáltalán van ilyenben. Vagy egy tulajjal egyeztetni, és megejteni egy közös utazást.
Jelenleg egy Swift Sport vásárlásán gondolkodom, nagyon sokat nem találtam a kocsiról a neten, így itt érdeklődnék. Mennyire alkalmas ez a kiskocsi hosszútávú utazásokra? Értsd 12-13 óra vezetés egyhuzamban autópályán. Ki lehet bírni benne, mennyire hangos? Finoman hajtva (mert nem ökörködni venném) mennyit eszik? Mindenhol 8,5-9 literes teszteredményeket találok de gondolom nyomkodva eszik ennyit... Jelenleg Lancia Kappa tulaj vagyok pályán kijövök vele 8-8,5 ből, de valami fiatal hasonlóan erős autóra szeretném cserélni, és a Swift Sportban látom a következő autómat de elég nagy dilemma egy ekkora autó után egy ilyen kicsikébe átülni, kényelmi szempontból legalábbis. Valami meghibásodásra lehet-e számítani a Sportnál ami nem jön elő a kisebbeknél, illetve van-e valami amire érdemes külön figyelni ha ilyen autót választ az ember?
Nekem is visított, mivel elég kemény a szíj, extrém módon meg kell feszíteni ahhoz képest, amit még szívesen húz rajta az ember. A csapágyak még nem panaszkodtak azóta, de tényleg sajnáltam ennyire megfeszíteni.
Mikor elhalad előttünk egy kocsi,és annyit lehet hallani,hogy dum dum dum,bumm bumm bum,csak a baszzus ordít,millyen különleges kívánságoknak,zenei hallásnak feleljen meg az a szerencsétlen center? Meg beépit még nagyteljesítményű erősítőt is hozzá. A csomagtér nem más mint mélynyomó hangláda kompozit. Oszt megáll,és jól feltekeri a hangerőt. No akkor repül a vízzel teli 2 literes nejlonzacsek a szekér mellé.
Most már a komplett szellőzőt is tartalmazó GC-s lesz. 4-ed annyiért sikerült hozzájutni mint ehhez a k...drága kitthez. Remélem a szellőző rostélyokat, meg a vészvillogótkönnyen ki tudom majd pattintani és átrakni.
"Inkább nem hallgatnék zenét, mint hogy egy ilyet tegyek a fejemre a kocsiban"
Inkább nem hallgatnék zenét az autómban, ha anyira zavarna a rossz minöség, ugyanis nem tudom kizárni a szél, motor és a forgalom zaját. De annyira nem zavar...
"A zajszűréstől (zárt fejhallgatóval) ha egy kereszteződésben nem hallasz meg egy érkező tűzoltó/mentő/rendőr autót, akkor - ha túléled - elég komoly büntetésre is számíthatsz."
A hangos zene is veszélyes, mégis mindennapos...meg vannak különösen jól hangszigetelt autók is.
"Autóban elsősorban közlekedni vagyunk"
Ezt mondom én is, hiába van BOSE zeném, csak annyira van felhangosítva, hogy éppen megértsem a híreket...
Ha gyári rádiós géped van, akkor elég a szellőző nélküli. Hiszen az ott van a rádió felett. A gyári beépítőkeret nem is az valójában, hanem a GC középkonzolja. Mivel ott nincsen rádió, így egyben van kialakítva.
Az utángyártott keretek meg eleve a gyári rádió helyett vannak, hiszen a GC-snek nem kell keret, abban eleve ott van. Felette lévő szinteken meg a rádió külön egység a szellőzőtől, így aki a gyári rádiót akarja lecserélni, nem kell neki szellőző. De a kettő helyett befér a GC keret-szellőző kombója is. Ha ugyanannyiért csak a szellőzőset kapnád, az is jó, csak le kell vágni, egyenes vonalban, ha nem akarod a rácsot kivenni.
Én otthon max. a számítógépen hallgatok zenét, két gagyi hangszóróval. Az is ugye aláfestés, effektíve csak zenét nem szoktam hallgatni. Mindig valami mellett. Így a legideálisabb melletti funkció az autózás során hallgatni. Azt meg szinte nem tudom elképzelni zene nélkül. De nem vagyok audiofil, nekem a transmiter is megteszi, ha más nincsen. Gyanítom, a többség így van, kevés ember áldoz időt csak zenehallgatásra.
Annak idején kifórumoztam. :-) Ez az egyik legmegbízhatóbb, 100 éves konstrukció. Tökéletesen működik, megtesz mindent amit ezzel a gyári rádióval meglehet. Jobb oldali küszöbben ahol jön le az antenna kábel oda van bekötve, kell neki 12V táp, ennyi.
"Ezt meg egyenesen autóba való:" Inkább nem hallgatnék zenét, mint hogy egy ilyet tegyek a fejemre a kocsiban, de az esztétikai/kényelmi szempontjaimon túl van egy másik nagy gond is ezzel. A zajszűréstől (zárt fejhallgatóval) ha egy kereszteződésben nem hallasz meg egy érkező tűzoltó/mentő/rendőr autót, akkor - ha túléled - elég komoly büntetésre is számíthatsz.
Autóban elsősorban közlekedni vagyunk, ezért nem teheted meg azt, hogy egy zárt fülhallgatóval, vagy akár indokolatlanul hangos zenével kizárod az összes zajt. Felelőtlenség és veszélyes is. Én szeretem hangosan hallgatni az olyan zenét, ami ezt megkívánja, de van egy határ (és nem a hangszóró torzítás ez), ami fölé nem tekerem.
Több autót is csináltam már, így volt tapasztalat. A lényeg, hogy ha erre vetemedsz, hogy nem kell telibe tapétázni az egészet.
Én pl. 50x50-es rezgéscsillapító lapból megoldottam úgy a 4 ajtót, hogy valamennyi még maradt is.
5-10 centis csíkokat teszek a nagyobb csillapítatlan felületekre, így a hangszóró nem az ajtólemezt "zengeti", hanem befelé szól tisztá(bba)n.
Van aki ezzel kitapétázza az utolsó négyzet centimétert is, de kb. felesleges, illetve jelentős plusz súllyal se akartam terhelni se az ajtókat, se az autót.
A tisztább zene mellett pl. autópályán is csökken a menetzaj.
Én is halgatok kocsiban zenét, de az eleve csak akkor lehet jó hangzásu, ha állok. Bármit beszerelhettek, a menetzajt, motorhangot, forgalom zaját nem lehet kiiktatni. Ha meg az nincs kiiktatva, akkor megette a fene, a világ összes pénzét beleülheted, akkor sem lesz jobb mint mondjuk egy jobbfajta fejhalgató....
Ha kocsiba kellene minöségi zenét hallgatnom, akkor valami jó fejhalgatóban gondolkodnék...de tudom, azzal nem lehet kifelé zenélni, ezért az nem érdekes:-)