Keresés

Részletes keresés

mattil Creative Commons License 2005.12.04 0 0 280

A brit vasutas topikban már feltettem ezt a kérdést a broit viszonyokra vonatkoztatva, de eddig semmilyen válasz nem jött. Hátha ti tudtok nekem segíteni!

 

Egy az óceán túlpartján élő személyszállításban dolgozó hasonszőrű emberke mint én (nem tudom ott van-e jegyvizsgáló, avagy mi van helyette, ezért írok hasonszőrűt), milyen követelményeknek kell, hogy megfeleljen, akár egészségügyileg, akár szakmailag, milyen vizsgákat kell letennie, meg kell-e ezeket újítania rendszeresen mint nálunk? No és persze mennyit keres, milyenek ott az előrejutási lehetőségek?

Összefoglalva minden érdekel, ami az ottani szeszával, és annak munkavállalójával kapcsolatos :-) Tudtok ilyesmiben valamit nyilatkozni?

 

Amit viszont ott nem írtam: nem én akarok ott dolgozni (bár ki tudja még mit hoz a jövő :-) ), hanem egyelőre érdeklődés szintjén szeretném összegezni a világ hasonló munkavállalóinak sorsát, aztán, ha kapok infót, még lehet, hogy valamiféle, íromány, dolgozat, tanulmány is kisülhet belőle. Sajnos eddig nem igen találtam erre vonatkozóan forrást, csak a német vasútnál annyit, hogy ott nem népszerű ez a szakma, nagy a fluktuáció, és nagy a munkaerőhiány, valamint a japánokról annyit, hogy arrafelé sűrűn cseréálgetik az egyenruhát :-)

interizé Creative Commons License 2005.12.04 0 0 279

Előzmény: manhattani (276)
RhB Creative Commons License 2005.11.21 0 0 278

Hát igen, így egy kicsit nagyra sikerült a téma! :-))) Elfelejtettem az engem jelenleg érintő korszakot pontosítani: tehát ami engem - most per pillanat - érdekel, az az 50-es/60-as évek. Persze tetszenek a régebbi vonatok is, szeretnék majd egy "heavy weight" gyorsot is, de ezt majd később.

 

Szóval a California Zephyr mellett szeretnék egy "smooth side" kocsikból álló szerelvényt is, lehetőleg korrekt kocsikkal. A bajom az - mint ahogy korábban említettem -, hogy az általam ismert gyártók (pl. Walthers, IHC, Rivarossi) egy-egy kocsit 5-10-...-30 festési változatban is kihoznak, amiből nyilván csak 1, de érzésem szerint max. 3-4 lehet korrekt, a többi az csak... (A Rivarossinál tudtommal az UP kocsik adják az alapot, tehát legalább egy szerelvényt össze lehet szedni.) Tehát én szeretném kideríteni, hogy az egyes, modellben gyártott kocsitípusoknak melyik az eredetije. Sajnos a gyanúm szerint jó esetben is csak 2-3 kocsit lehet azonos vasúttársaságtól összeszedni, azaz egy komplett - korrekt - szerelvényre semmi esély. Bizonyos kompromisszunra hajlandó vagyok, de ehhez is ismerni kellene az eredeti kocsikat, legalább fénykép alapján. Az általam eddig látott fotók nagy része vagy az egész szerelvényt mutatja, vagy egy kocsi részletét, ez alapján az egyes kocsikat nehéz összevetni a modell kocsikkal.

 

Csak példaként három fotó az általam óhajtott szerelvények egy kocsijáról (Walthers modell), esetünkben "természetesen" ugyanaz a kocsi a kedvenc festésekben (Empire Builder, North Coast Limited, és egy kis D&RGW csak úgy):

 

 

 

 

Na persze sok más is tetszene, de ezek a kedvencek...

Előzmény: manhattani (276)
RhB Creative Commons License 2005.11.21 0 0 277

A California Zephyr-t direkt nem soroltam fel a kérdéses vonatok között, mert:

 

1) Minden kocsija ismert számomra (típusok, nevek/pályaszámok, rajzok)

2) Ismert az alap vonatösszeállítás, fotókon látszik, hogy persze itt is gyakran eltértek ettől pluszba és mínuszba is.

3) A Broadway Limited gyártja az összes kocsit korrekt változatban, tehát ami miatt a többieket kérdeztem, az itt nem kérdés. A szerelvény beszerzésére hamarosan megteszem az első lépéseket. :-)))

Előzmény: manhattani (275)
manhattani Creative Commons License 2005.11.20 0 0 276

"2th Century Limited" : a folyamatos fejlődés végére: the "Great Steel Fleet". Vontatta az áramvonalas Hudson és később dízelek is. A II. Világháború alatt minden indulás előtt kétszer fékpróbáztak, mert híres vonat volt, az ellene elkövetett sikeres szabotázsnak nagy lett volna a propagandaértéke. Kivédték, soha nem történt ilyen. És az utasokat a manhattani Grand Central Terminal-on mindig a híres 260 láb hosszú vörös szőnyeg fogadta.

 

Erre az expresszre külön neki készült kocsikat fejlesztettek, az Atlantic Shore és a Lake Shore longue kocsik csak itt jártak. Az 1948-ban készült Pullman kocsikat különleges elektropneumatikus fékkel is ellátták, bár lehet, hogy sosem működtek, a szerelvényben mindig voltak kocsik, amikbe nem szerelték be ezt a különleges féket.

A 20th Centuryben néha volt transzkontinentális kocsi, együttműködve a SF-vel, de ezt 1958-ban abbahagyták. Ugyane évben megszűnt az "all Pullman" státusza, mert normál ülőhelyes kocsik is kerültek bele.

 

Az ezzel (is) foglalkozó könyvben (Classic American Streamliners, Mike Schafer and Joe Welsh) nincs vonatösszeállítás, mert az mindig változott. Ha sok volt az utas, sok kocsi, sőt több szerelvény. A helyfoglalás függvényében a vonatösszeállítás (hálók száma, klubkocsik száma, stb.) is változott. A NYC-on kevesebb volt a kilátókocsi (a fölfelé), mert nem ment hegyek között (water level line).

manhattani Creative Commons License 2005.11.19 0 0 275

>Ami engem érdekel, az elsősorban a kocsitípusok és a szerelvények összeállítása.

 
Érdekes a kérdés! :-))

 

A vonatok összeállítása időszakról időszakra változott. Sok vonat átesett a heavyweight - lightweight váltáson. A California Zephyr még többön, a heavyweight - gőzös után a Zephyr motorvonat jött, aztán többdízelmozdonyos, sokkocsis korszak. Nagyon jól leírja a "The Story of the California Zephyr", Karl R. Zimmermann könyve. Benne kocsi jelleg- és elrendezési rajzok is, ott P - 45, 49, 65, stb.-nek nevezik. Van Bedroom-Roomette-Sleepers (P - 30) és Bedroom-Compartment-Sleeper-Silver Gull (P - 31). A legtöbb fénykép e korszakáról van a könyvben, és mintha a Western Pacific lenne a vonat kiállítója.

Kicsit később majd a többiről is.

Előzmény: RhB (273)
RhB Creative Commons License 2005.11.18 0 0 274

Fedvény:

 

Dailght = Daylight

 

Előzmény: RhB (273)
RhB Creative Commons License 2005.11.18 0 0 273

Sziasztok!

 

Egy gondolat bánt engemet...

...de nem az ágyban-párnák-közt-meghalás gondolata, hanem az, hogy keveset tudok a nagy híres expresszvonatokról, legalábbis kevesebbet, mint szeretném. :-(((

 

Ami engem érdekel, az elsősorban a kocsitípusok és a szerelvények összeállítása. A történetükről úgy-ahogy van anyagom, de persze itt is lenne még mit tanulni. Tehát keresek adatokat az egyes vonatok (pl. "Empire Builder", "North Coast Limited", "Dalight", "City of ...", "20th Century Limited" stb.) kocsiparkjáról, milyen típusokból állt, az egyes típusokból hány darab, milyen számmal/névvel, fotók és rajzok stb. A "California Zephyr" nagyjából komplett (roster, összeállítás, rajzok), egyedül a 6-5 Sleeper-ről nincs rajz, a "The Canadian"-ről van összeállítás és roster, rajz viszont csak a Vista-Dome-ról. Egyéb kocsikról egy-két rajz van csak. A Railroad Model Crafstman régebbi számaiban vannak rajzok, de ahhoz szabadságot kell kivenni, ha az ember a Műszaki Könyvtárban behozatja a raktárból a régebbi évfolyamokat (ha megvan még egyáltalán). Attól félek, végül ez lesz a megoldás...

 

Ami miatt érdekel az az, hogy valami dögös személyvonatot szeretnék modellben összeszedni, de nem tudom, mi létezik modellben (a California Zephyr-en kívül). Sajnos az általam ismertek nagy része az csak kamu festés. Pl. a Walthers csinál a Budd Streamlined kocsikból 11 félét, köztük mindegyiket Canadian Pacific festésben is, viszont ebből egyedül a Vista-Dome az, ami tényleg létezett (legalábbis tudtommal), a többi csak "annak látszó tárgy". Viszont valószínüleg a Vista-Dome meg más festésben nem jó. Nekem az is nagy segítség, ha valaki megmondja , hogy melyik kocsitípusból (Budd "Streamlined", Pullmann-Standard "Smooth sided" és a "Heavy Wieght" kocsik) melyik festésű az authentikus. Attól félek, hogy egyetlen szerelvényt sem lehet rendesen összeszedni :-(((, leszámítva a California Zephyr-t, a Super Chief-t, meg talán a NYC és UP vonatokat. Bár ha az ember Amtrak szerelvényt csinál, elég kicsi a hibalehetőség... :-)))

 

exmv Creative Commons License 2005.11.16 0 0 272

Hátha valakit érdekel a Mikulásvonat:

 

Hey all,

Attached is the schedule of the 2005 Santa Train. I'll be there working it again this year. Please note the significant change in our operation on Saturday the 10th. Owing to strict enfourcement by the FRA about where we can and cannot clear up on the main line in CTC territory, we will no longer be operating south of Onarga on the Chicago Subdivision. Instead, after working at Onarga, we will head back to Gilman, head around the wye and head down the Gilman Line to Gibson City, IL which is about 29 miles south of Gilman. We will park the train at the old depot in the downtown area of Gibson City. Iknow how to reach the place but don't know the names of the roads. For those that wish to come to Gibson City, I follow Rt 54 south from I-57. This is the first exit south of Gilman and is marked Onarga. Turn right at the top of the hill and head south on Rt 54 to Gibson City. The town is not that large so by heading into downtown you should be able to find it.

On our trip north out of Gibson City we will also make stops at Melvin, Roberts and our normal stop at Thawville; all of which are also along Rt 54. Please note, the Thawville and Gilman times are a little earlier this year than in past years.

Our Sunday schedule and routing are the normal ones along the main line north out of Gilman. For those unfamiliar, the route between Gilman and Kankakee is paralleled by US Rt 45 and I-57. 45 parallels us directly east of the main track from Danforth to Chebanse so we are not hard to find. I-57 is a little west of us from Gilman to Ashkum. It passes over us north of Ashkum and is east of us from that point to Kankakee. You can use the exit at Ashkum (Rt 116) and head due east right to the railroad, or the exits at Clifton or Chebanse and head west to the railroad to reach us in those towns. In Kankakee use Court Street (Rt17) and head west. Follow the signs to the Amtrak Station. We will be a couple of blocks south of the Amtrak station.

Be sure to dress appropriately and if you are bringing out the little ones, dress them appropriately as well. The waiting areas for boarding the train are outside. And for those that will be following us like the paparazzi, please remember to use good sense and judgement. We, the engine and train crew will do what we can to accomdate you for photographs and the like, but remember, this is still railroad property and an active, going concern.

To all that come out, be sure to wear sturdy footware. The walking surfaces are not condusive to flip-flops or other loose footware.

For those that wish to listen in on us, we use radio channel 161.190.

We will have one of the E units again this year as well as a Geep painted in CN colors. We're also supposed to have 4 coaches again this year.

Dash 9 Creative Commons License 2005.11.10 0 0 271

Sziasztok!

 

Bocsánat, hogy átsiklottam az utolsó bekezdésen!

 

A vezetőasztal olyan kialakítású oldalról nézve mint egy pianinó. A barnás rész maga a vezetőasztal. Ennek az alja (talpa) és a szélvédő -  műszerfal közötti része olyan krémszínű mint a vezetőállás. A vezetőasztal "L" alakú, a rövid szára a fülke közepe felé néz. Ezen a gépen a rövid szárán a rádió volt.

De hozzá teszem, hogy a modell vezetőasztala nem teljesen olyan mint az igazié.

Az igazinak a teteje  nincs síkban.

 

A hátfalról nem készítettem képet, mert ott állt a 3 fős személyzet. De azon az alsó felén lemezajtók voltak, a felső felén volt a légkondi kezelőszervei + a befúvónyílása, valamint kijelzők és talán kisautomaták, de erre nememlékszem ár pontosan.

 

Az ülés fekete volt.

Előzmény: RhB (255)
marslakó Creative Commons License 2005.11.10 0 0 270

Menesztették az AMTRAK főnököt. Bár az utasszám rekordokat dönt annak ellenére, hogy az Acela fékproblémák miatt fél nyáron nem közlekedett, a felfutófélben lévő vasút pénzügyi helyzete az előrejelzések szerint a következő években rohamosan romlani fog. Egyesek szerint az Amtrak igazgatósága kevésbé legitim, mint a menesztett Gunn úr, stb.

 

Részlet a The New York Tmies cikkéből:

 

WASHINGTON, Nov. 9 - Amtrak's board fired the company's president on
Wednesday morning, widening a divide between the Bush administration and
Congress over the future of the railroad.

The board chairman, David M. Laney, said that the president, David Gunn,
helped develop a strategic plan that would have injected more
competition into passenger operations, but that Mr. Gunn's "enthusiasm
and commitment seems to have drained away."

Mr. Laney said Mr. Gunn had failed to move forward on simpler
initiatives, like outsourcing maintenance and catering in a way that
would cut expenses.

But in a letter to the board dated Nov. 9, Mr. Gunn said, "I can assure
you that we have already begun to work on those initiatives that are
wholly within our control." In a telephone interview Wednesday he said
some changes would require action by Congress.

Mr. Gunn, who is credited with turning around New York City's subway
system in the 1980's and came out of retirement three years ago to steer
Amtrak successfully during a financial crisis, described the reason for
his dismissal as "ideological."

"Obviously, what their goal is - and it's been their goal from the
beginning - is to liquidate the company," Mr. Gunn said in the interview.

The Bush administration has proposed putting the railroad tracks of the
Boston-to-Washington Northeast Corridor, which are Amtrak's major asset,
in the hands of a federal-state consortium, an idea Mr. Gunn has
vehemently opposed. The board has voted for now to put the corridor in a
separate subsidiary.

Mr. Gunn said he did not oppose injecting some competition into the
system if it was done carefully. He pointed out that the administration
had discussed bankrupting the railroad, which would mean breaking it up,
as a way to reorganize.

"They want at least one transportation mode that is totally free
market," Mr. Gunn said.

But highways, airports and ports are all federally subsidized, he said,
decrying "all this angst over an operating deficit of 500 million bucks
for the whole country, and the bulk of money going into capital or
infrastructure."

The action Wednesday was a sharp turnaround for the board. Asked in
September about Mr. Gunn's performance, Mr. Laney told a Senate
subcommittee, "Mr. Gunn has done, as far as I am concerned, a splendid
job."

He said Mr. Gunn had "righted a ship that was listing and about to spill
over."

Mr. Gunn is known as a rail-turnaround artist. He was brought in to fix
the New York City subway system in the 1980's, and provided leadership
in the construction of the subway system in Washington.

Amtrak's supporters in Congress reacted swiftly and bitterly to Mr.
Gunn's removal. Democrats sought to contrast what they said were his
successes, including cutting expenses, increasing ridership and
improving the railroad's physical condition, with the recent failures of
the Federal Emergency Management Agency after Hurricane Katrina.

RhB Creative Commons License 2005.11.09 0 0 269

Na, beszkenneltem azt a bizonyos ábrát a fénymásolatról (Model Railroader 1971 október). Az ábrát már én színeztem ki az eredeti alapján, és annak idején ceruzával ráírtam a kilométerre átszámított távolságokat is. Itt rendesen elmagyarázza, hogy mikor és hol hány mozdony vitte a vonatot. Lehet, hogy az ide feltett képen a szöveg nem vagy csak nehezen olvasható, akkor előbb le kell menteni és utána lehet nagyítgatni. (Ha valakinek kell, el is tudom küldeni.) A második képen Robot Car látható.

 

 

Előzmény: RhB (264)
hmsoft Creative Commons License 2005.11.08 0 0 268
Köszi mindkettőtöknek. :)

hm
Előzmény: manhattani (267)
manhattani Creative Commons License 2005.11.08 0 0 267

A szén töltése: láttam egy fényképet, hatalmas sugarú hurkon halad a vonat, a kivezető ágnál egy meglehetősen nagy betontölcsér, mely szűkülő torokkal nyúlik a vagonok felé. Azt hallottam, hogy itt a vonat még a személyzetváltáshoz sem áll meg, fel- meg leszállnak menet közben.

 

A felszíni fejtésnél a szenet nagyon szerették óriási dömperekkel vinni a vasútig. Ezek a vasútnál nagyobb emelkedőket is kibírtak, a gázolaj meg olcsó. Ilyeneket utoljára egy Jackey Chan filmben láttam, ott még egy sor Rolls Royce-on is átment az egyik :-)

 

A kocsik ürítése: rézgaras hívta fel a figyelmem Pécsen az egyik videóm vetítésekor, hogy a szenes vagonok egyik vége sárga. Ez azt jelenti, hogy ott a központi kapcsoló készülék a kocsi hossztengelye mentén el tud fordulni. Ha egy kocsi mindkét kapcsolásánál van egy sárga, a kocsit a szerelvényben meg lehet fogni, és fejre állítani... akkor meg csak kijön a szén :-)

Előzmény: RhB (266)
RhB Creative Commons License 2005.11.08 0 0 266

Mivel a cikk a kocsik N-es modelljének készítésére koncentrál, eléggé szőrmentén kezeli az egyéb infókat, leginkább a mozdonyok variálásával foglalkozik. A széntöltésről a teljes információ:

 

"Loading and unloading are done automatically without uncoupling the cars."

...

"The first part of the journey of a unit train on CP Rail begins with the loading at Sparwood."

 

Ennyi. És még az automatikus sebesség szabályzás rövid említése. Érzésem szerint van egy fix böszme nagy töltő "állomás" a megfelelő berendezésekkel, a szén meg valahogy odakerül. Hogy hogyan? Det iz dö kvescsön...

 

Ja, és:

 

"It takes 72 hours to make a round trip over 700-mile route."

...

"With a full load of more than 9000 tons of coal..."

 

Szóval volt mit "pakolni". Egyidőben 3 rakott szerelvény van úton (az egyik éppen indul), és 3 üres  visszafelé. Majd jön az ábra, csak tegnap nem volt időm szkennelni.

Előzmény: hmsoft (265)
hmsoft Creative Commons License 2005.11.08 0 0 265
RhB,

A töltőberendezésbe, amely feltöltötte a kocsikat, hogy jutott el az anyag?

Pl. ha szenet bányászol külszíni fejtéssel, akkor vagy behálózod a teljes területet nagyteljesítményű szállítószalagokkal, ami igen-igen macerás (mondjuk úgy, hogy nagyobb bányáknál nem működik), vagy az egyes teraszokra telepítesz ideiglenes vágányokat. Ez utóbbi kivitelezése egyszerűbb, viszont így a teraszok végén a szintkülönbségeket ki kell futtatni. Ha nem akarsz kilométerszámra vágányokat fektetni a teraszok végében (plusz irdatlan földmunka), akkor viszonylag nagy emelkedőket leszel kénytelen bevállalni - de ez még mindig az egyszerűbbik út. Ekkor pedig a töltés alatti szerelvénymozgatáshoz igénybevett járműveid lesznek annyira speciálisak, hogy azokat a feltöltött, kész vonat továbbításához elég gazdaságtalan lenne felhasználnod.

Azaz, ha a vonatot viszed a kitermelés helyére, akkor kapásból adódik, hogy a töltés és a vonali továbbítás során más és más járműveket kell használnod. Ha ellenben az anyagot viszed egy könnyebb töltési helyre - na, akkor meg azt kell megoldanod. :)

hm
Előzmény: RhB (264)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 264

Hosszas idézet a saját #46-os hozzászólásomból:

 

"Pesze, mert az én kis kedvencemmel (CPRail) nem foglalkozol eleget. :-))) A CPRail-nál van (volt?) olyan vonat - a honnan-hova dolognak csak otthon tudok utánanézni - , amely 11 db SD-40/SD-45 mozdonnyal ment, elöl 4, középen 3, hátul 3. Itt viszont az volt a trükk, hogy nekik van (volt?) olyan SD-40-2, amelyet rádión keresztül lehet távirányítani, ezeket onnan lehet megismerni, hogy az orr-részük hosszabb. Egy fent említett vonatnál minden mozdony-csoportban elég egy ilyen rádió-távirányítós mozdony, az egész vonathoz pedig elég (lenne) egy mozdonyvezető.

 

Persze ez a sok mozdony csak a hegységen való átkeléshez kellett, az út elején csak elöl van 3 mozdony. Ráadásul ezek is spéci mozdonyok. Amúgy egy érc vagy szénszállító vonatról van szó, böszme nagy, és ugyancsak spéci kocsikkal, ha jól emlékszem a szerelvény 12000 tonnás. A töltés automatikusan történik, a vonat fix, kb. 3 km/órás sebességgel halad el a töltőnyílás alatt. Közben a sebességet fixen kell tartani az első és az utolsó kocsinál is, miközben a szerelvény xxx tonnásról 12000 tonnásra duzzad. Ezért a mozdonyokat számítógép vezérli, a súllyal együtt növeli a teljesítményt vagy vonóerőt vagy ki tudja mit, nem vagyok szakember. Ezekből a számítógép vezérelt mozdonyokból sincs sok, ezért ezek az első adandó alkalommal visszafordulnak."

 

A hétvégén a California Zephyr anyag keresése közben előkerült az ominózus cikk (csak fénymásolat). Nos, hát így jár az, ha - ráadásul az amcsi témát régóta hanyagló - valaki emlékezetből idéz egy sok évvel korábban olvasott cikkből. A 4+3+3=11 -et már akkor is többen kifogásolták, amire akkor azt mondtam, hogy a 11 biztosnak tűnik, lehet, hogy 4+4+3 volt. Na, ez az egy stimmelt!

 

Gázos az "SD40/SD45" kijelentés, ugyanis a CPRail-nak nincs SD45-öse. A valóságban SD40/M630/M636 kombináció volt. (Az M630/M636 az ALCo C630/C636-nak a Montreal Locomotive Works/MLW által gyártott változata.)

 

A másik rosszul felidézett dolog a mozdonyok távirányítása volt. Ennél a vonatnál nem a rádiós (Snoot Nose) SD40-et használták, hanem a középső 4 mozdony előtt egy külön kocsiban a rádiós berendezés (ún. Robot Car). Attól persze még lehet - sőt valószínű -, hogy elől egy ilyen mozdonyból vezérelték a középső mozdonyokat, de erről a cikk nem tesz említést.

 

A 12000 tonát majdnem eltaláltam, 88 db kocsiból állt a szerelvény, egyenként 105 tonna szénnel megrakva, egy kocsi teljes súlya 132 tonna * 88 = 11616 tonna (csak a kocsik). Ehhez jön a 11*180= 1980 tonna mozdony (= 13596 tonna), plusz a Robot car plusz a caboose. A szerelvény teljes súlya több, mint 13600 tonna!

 

A töltési sebességre megint rosszul emlékeztem, ez helyesen "50 feet per minute". azaz kb. 0.9 km/h.

 

A cikkben van egy jó kis ábra, hogy útközben mikor és hogyan variálták a mozdonyokat, ezt majd beszkennelem és beteszem ide. A cikk egyébként a Model Railroader 1971 októberi számában jelent meg, és alapvetően arról szólt, hogyan csináljunk ilyen önürítős kocsikat N-es méretarányban.

Előzmény: RhB (46)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 263
A hétvégén az amcsi anyag előkotorászása során kezembe akadt egy cikk az SD40-esről, eszerint az SD40-2F-ből csak ez a 25 db épült (CPRail #9000-9024) és ezek voltak az utolsó SD40-esek. Ez viszont azt is jelenti, hogy egy (nem kisszériás) modell megjelenésének valószínűsége gyakorlatilag 0. :-(
Előzmény: RhB (256)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 262
Mást is, de innentől sztem inkább térjünk át az e-mailre:) Ne untassuk a többieket.

Zoli

Előzmény: RhB (261)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 261
Köszi, megnéztem... Te csak Broadway modelleket tudsz beszerezni, vagy egyebeket is?
Előzmény: zorwick (260)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 260
Na hát ezt nem tudom, nézd meg a www.us-trains.com -on
Előzmény: RhB (259)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 259
Amiket felsoroltam, azok közül melyek tartoznak a Genesis szériához?
Előzmény: zorwick (258)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 258
Az Athearn-tól ha jót akarsz, akkor csakis az ujabb kiadású Genesis szériát nézd.

Javaslom a Life Like gyár, Proto 2000-es szériát is nézd meg.

Sokmindent megtalálsz a www.walthers.com -on

Jó keresési hely, de drága: www.us-trains.com innen ki lehet nézni miket lehet rendelni, de az USA-ból olcsóbban beszerezhető.
Előzmény: RhB (257)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 257
Menyire ismeritek, hogy az Athearn mozdonyok milyen minőségűek? Konkrétan: GP35, GP38-2, GP40-2, SD60, SD75, C44-9W (tudtommal a KATO nem csinálja CN-ben), F7A és B (régi festésű CP és CN)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 256

Az F-nek más a vezálláskabinja igaz?

 

Háááááát, egy kicsit... :-))))

 

SD40-2F, szintén Michael Taylor honlapjáról.

 

Előzmény: zorwick (254)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 255

>Megmondom a frankót, én nem vettem le a kasztnit.

 

Én is megmondom a frankót: én levettem a kasztnit! Nem volt könnyű, de végül sikerült! Aztán elkezdtem felrakosgatni a kapaszkodókat. Azzal kezdem, hogy gratulálok, hogy összerakott állapotban sikerült felraknod a bigyókákat!

 

Én előzetesen két dologtól féltem: attól, hogy eltörik és attól, elugrik. Az első kapaszkodót elég könnyen sikerült a levéágni az öntőkeretről. Egy baj van: két darabban. :-( Még jó, hogy olyannal kezdtem, amiből volt egy tartalék. Aztán elkezdtem felrakin. Az első elugrott. Szerencsére meglett. Szóval a ksztni hátsó részére felraktam mindet, a vezetőfülkére majd később, ha a fülke festés után összeraktam. Az viszont biztos, hogy így a levett kasztnira sokkal könnyebb felrakni a kapaszkodókat, mert a másik ujjal hátulról ellent lehet támasztani. Szerintem.

 

A fotók alapján nem tudtam egyértelműen eldönteni, hogy a pult síkjából kiemelkedik-e az a barna színű valami, amiben a műszerek vannak, vagy sem. Modell vezetőfülkéjében mindkét oldal teteje egy síkban van, és a jobb oldalon van csak egy besüllyesztett rész a kezelőszervekkel, de semmi a síkból kiemelkedő nincs. Az űlés - amin ülsz :-) - feketének tűnik. A fülke hátfalán mi van, arra nem emlékszel? Esetleg fotó? :-)))

Előzmény: Dash 9 (242)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 254
http://www.broadway-limited.com/ a webcímük.

Az SD40-2F-re nem találtam hirtelen semmit, csak SD40-2-et találtam a KATO-tól.
Az F-nek más a vezálláskabinja igaz?

SD90MAC-H - SD90MAC között talán szintén csak a kabin alakja más, de ezt manhattani kolléga jobban tudja:)

C44-9W és az AC4400CW közötti különbség minimális, KATO modellek között is van mindkettő, a jobb oldalán kicsit más a vezető fülke mögötti rész, de ez nem egy hivatalos különbség, csak amit én tudok:))

A C44-9W a dash9 nevet kapta.


Broadway modelleket a hivatolos MSRP ár alatt tudok szerezni, de ez mindig attól függ mikori a modell. A régiek olcsóbbak, a vadi újak drágábbak.


Előzmény: RhB (253)
RhB Creative Commons License 2005.11.05 0 0 253

Az AC4400CW-t 160 Euroért vettem. Gondolom ez jóval drágább, mint a kinti ár dollárban.

 

Azt, hogy mi minden kell, jelenleg nem tudom megmondani. Én legalább 10 éve nem foglalkoztam az amcsi dologokkal (se kicsivel, se naggyal), emiatt nem igazán vagyok képben.  A modell kinálat gyökeresen megváltozott, annak idején kb. az volt a helyzet, mintha itthon csak Fuggerth-et meg Lemaco-t lehetne kapni, közte meg szinte semmit. Most kezdtem nézegeni, miket gyártanak egyáltalán.

 

Mindenképpen szeretnék egy SD90MAC-t, természetesen CPRail-ban és lehetőleg a "Golden Beaver" változatban, de ha a "Twin Flag", az sem tragédia. Szeretnék majd mindenféle egyéb CP és CN mozdonyokat is különféle festésekkel, ezeket most próbálom összeszedni.

 

Belenéztem a Broadway Limited kinálatába is (egyelőre csak a Trainworld-ön keresztül, a cég honlapjának a címét nem ismerem), és teljesen felizgultam! Az egyik a régi festésű CP E8-as, a másik a California Zephyr szerelvény! Ez utóbbi mindig is a szívem csücske volt, és most amikor megláttam... Szóval egy ilyen kéne majd lehetőleg D&RGW mozdonnyal. Most majd megint bele kell ásni magamat, hogy mikor milyen összeállításban és milyen mozdonyokal közlekedett, hogy el tudjam dönteni, milyen modelleket kéne beszerezni. Te milyen áron tudod ezeket beszerezni?

 

A korábban feltett kérdésre, hogy SD40-2F létezik-e modellben, tudsz valami (lehetőleg pozitív) választ? Ja, és persze CPRail-ban...

 

Volt korábban még egy kérdésem, hogy az SD90MAC-H miben különbözik a sima SD90MAC-tól?

 

Na még egy kérdés: a C44-9W és az AC4400CW ugyanaz más jelöléssel vagy más típus? (más is válaszolhat!)

Előzmény: zorwick (252)
zorwick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 252
Nem , a Broadway nem réz, van nekik az is, de csak egy két darab, hihetetlen jó minőség és kidolgozottság, csak ajánlani tudom.

Broadway cuccok beszerzésében tudok segíteni, mond meg mi kell, és beszerzem ha lehet kapni.

Amugy ha nincs olyan festés mint amit szeretnél, akkor festeni kell, vagy festteni. minden hozzávaló eszközt be tudok neked szerezni, matricákat, kiegészítőket.

Amúgy sokmindent az ebay-ről vettem, főleg azokat amik már nincsenek forgalomba pl, az SD90MAC, azt pár éve gyártották, jelenleg boltok nem forgalmazzák, csak elvétve. Az ebayon 100 dollár alatt lehet elég sokat találni belőle újonnan.

AC6000 -est kis példányszámban dobtak piacra, nekem mákom volt vele, hogy tudtam egyet venni. Rendelni viszont lehet ha kell, kicsit várni kell rá, de lesz.

Igazából bármi beszerzésében tudok segíteni, ha kell valakinek valami konkrét dolog.

Megkérdezhetem mennyi volt az AC 4400-as?


Üdv

Előzmény: RhB (244)
Dash 9 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 251
Nem benned van a hiba. 376340 cikkszámú van, de mivel a Kato oldalán nincsenek fent csak a második szériás gépek, így nem lehet utánanézni, hogy ez melyik.
Előzmény: RhB (250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!