3 M zöld polírszivacs meddig használható? Konkrétan, nekem egy idő után már nem plírozott. Én azt hittem, hogy amig szét nem szakad, addig használható.
Pár m2- t használtam, miután kukázni kellett.
Egy másikról, nem 3 M, meg a hő hatására elengedett a tépőzár ragasztása a szivacshoz.
Gondoljátok Ukrajnában 1978-ban 2k-sal fényeztek? Szeretném a gyári fényt megtartani, mert csak a lökhárítók alatt, oldalt meg az ajtók alsó vonaláig kéne javítani, átfújni. Ezt a példányt nagyon szombaton csinálták, rettentő hanyag a kasztni gyári fényezés előtti kidolgozása (is). Nem akarom, hogy szebben nézzen ki, mint új korában, ez így valóságos.
Induljunk ki abból, hogy a gyári fény 1k-s. Akkor szerintetek szabad, érdemes 2k-sal javítani?
Már bocsánat ,de egy OT-s vizsgára készülő jármű esetében a gyárias állapot visszaállítása a cél. Ez nincs másként a fényezés esetében sem. Akkoriban még nem volt ismeretes a vizes technológia ami ugyebár a mai kor követelményét/környezetvédelem ,stb,stb/ hivatott képviselni. Arról nem is beszélve,hogy lakkozni is kell a javítást,ezért megintcsak nem teljesül a korhű állapot visszaállításának feltétele. Szerintem a legjobb és legköltsékímélőbb megoldásnak a 2K Hs akril fényezés tűnik.Mivelhogy a gyárban is feltehetőleg 2K-s anyagot használtak. Ebben az esetben nincs jelentősége a részleges,vagy teljes fényezésnek.
Szia!Az én véleményem az(és nem akarok más pénztárcájában "kotorászni",DE!!!
Miért nem "dobatsz rá" egy teljes külső fényezést 2K-s vizesből??!!Egy zapi,és egy fehér szín nem lehet olyan drága,és így sokkal szebb,és könnyebben javítható később!!!(ha kell...)
Standox,IMPA ,ICI...én az IMPÁT javaslom,Jó minőség,és olcsóbb,mint az előző Márkák!!!
ez egy fehér Zapi, 1k-s. Eddig egy fényező ismerőssel beszéltem, az ő véleményét írtam meg. Lehet ebben a szakmai kérdésben (jó-e a 2k-s javítgatás az 1k-s-on) ekkora vélemény eltérés?
Fényezéssel kapcsolatban kérném a segítségeteket. Az orosz gyártmányú autóm áll OT felkészítés alatt. A fényezése gyári és jó, de itt-ott azért javítani kellene. A fényező szerint 1k-sal nem érdemes (nem szárad meg, nem lehet a színt kikeverni), 2k-sal meg nem lehet tartósan jóra összepolírozni őket, azaz idővel nagyon is látszani fog az új fényezés határa. Telibe nem szeretném fújatni, Ti mit javasoltok?
Igazából bútorokat fújok gyakran magasfényű Pu festékkel és arra kellene.Azért gondoltam 1,4-es dűzniméretre mert talán jobb a porlasztása mint az 1,5 vagy az 1,6-nak.
Mivel,hogy HVLP pisztoly és 1.4-es düznivel szerelt ezért elsősorban metál bázis festékek szórásához ideális. Ha lakkozni is szeretnél akkor javasolnám az RP-s változatot és minimum 1.3-as düzni méretű pisztolyt. A profi szakemberek mindkét művelethez(bázis-lakk szórás) külön pisztolyt használnak.
Egyetértek az előttem szólóval,ugyanis kisebb otthoni és- nem ipari- használatra teljesen megfelelő,de komolyabb fényezési munkákat nem célszerű végezni vele.
Semmi extra.Én excenteres gépre veszek 3M 1500as papírt azzal felcsiszolom.Aztán 3M fehérkupakos polír és kemény szivacs.Utána 09376 polír és finom szivacs. Üdv
Bár sokan nem tartják fontosnak azért a lehetőségekhez képest érdemes egyazon gyártó termékeit használni a lehető legjobb minőség elérésének és megtartásának szempontjából.
Kinca69: ezeket a csillámporokat nem tudom hogy lehet -e használni lakkhoz. Ha neked sikerül próbafújást végezni ezekkel a porokkal és beválik mindenképpen írj ! Szeretném az autómat én is felületlakkozni türkiz-kék, sötétkék gyöngyökkel. köszi !
a következő témában kérnék Tőletek szakmabeliektől, útmutatást:
egy veterránnak készülő tgk. alvázát kellene majd homokfúvás után rögtön lefesteni. A tartósság, minőség nagyon fontos számomra. A fényező azt javasolta, hogy csak és kizárólag két komponensű epoxi korrozióálló alapozóban gondolkodjak, ez rendben is van. Azt, hogy ő mit használ(na) azt persze nem árulta el, csak hogy Győrben készül és magyar termék. Volt még szó talán alvázvédőről is de már nem vagyok biztos benne.
Kérdésem tehát, hogy jó szívvel mit ajánlanátok és mi lenne kivitelezés helyes sorrendje. Homokszórás -> korroziógátló felhordása -> festés feketére. Homokszórás -> alvázvédő? Valami más?
neten az alábbi epoxi alapú dolgokat találtam, (bár azt monda, hogy nincs különbség mindegyik ugyanolyan jó):
Trabant lakatolásához Budapesten, esetleg környékén keresnék megbízható, gyakorlott lakatost, aki már dolgozott Trabin. Elektronikus formában, képekkel mellékelve le vannak írva a befejezendő feladatok. Idő hiányában leállt az autó felújítása/újáépítése, minden alkatrész meg van, részletek, árajánlat privátban.
Nincs az elgondolással probléma,csak a kivitelezés macerásabb, és jóval több anyagszükségletet igényel ami relatíve megdrágítja az egész folyamatot a ráfordított időről nem is beszélve. A másik -és nem utolsó szempnt- az autó utólagos javítása.