A KIA biztonsági ellenőrzésre márkaszervizeibe hívja egyes ceed modelljeit
Néhány ceed-nél gyenge lehet a fékhatás Biztonsági átvizsgálás, illetve bizonyos esetekben a főfékhenger cseréje is szükséges lehet
A KIA Motors szervizeibe hívja az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) felszerelt ceed modelleket, biztonsági átvizsgálásra. Néhány tulajdonos jelezte, hogy autójának fékteljesítménye gyenge. A vizsgálatok arra vezettek, hogy a problémák okozója a főfékhenger, illetve annak belső szerkezeti meghibásodása.
Néhány autó átvizsgálása után kiderült, hogy a fékrendszer biztonsági ellenőrzése, és a főfékhenger cseréje a szükséges megoldás. Mindezek alapján a KIA visszahívási akciót hirdetett valamennyi 2008. április 1. és 2009. március 30. között gyártott, ESP-vel felszerelt ceed-re.
A fékhatás hirtelen csökkenése nem valószínű, a hiba sem sérülést sem balesetet nem okozott, ennek ellenére a KIA arra kéri az ESP-vel felszerelt, fenti időszakban gyártott ceed-ek tulajdonosait, hogy keressék fel márkakereskedőjüket, és vizsgáltassák át autójukat.
Az akció Európában összesen 56,000 ceed-et érint, ezek közül mintegy 35,000 esetében lehet szükség a főfékhenger cseréjére is. Az átvizsgálás mindössze negyed órát vesz igénybe, a főfékhenger esetleges cseréjének ideje további 35 perc.
A KIA már elkezdte az érintett tulajdonosok kiértesítését, az értesítendők száma nagyban függ attól, hogy az ESP az adott piacon alapáras felszerelés, vagy megvásárolható extratartozék-e.
A kampányban Magyarországon 323 ceed érintett. Minden tulajdonos a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalán keresztül levélben kap értesítést. A kampány azon gépjárművekre vonatkozik, amelyek az alábbi alvázszám tartományba tartoznak. (A 17 karakterből álló alvázszám utolsó 6 karakterét kell figyelembe venni.)
Köszönöm a válaszokat! Első dízelautóm lenne, egy benzines Mazda 323-assal járok, ami megbízható, de autópályás közlekedésnél a sok pörgetéssel, visszagyorsítással megeszik egy csomó üzemanyagot, meg nem is nagyon megy. Ennek szeretnék véget vetni...:)
Nekem egy 3 éves 98 500km futott 5ajtós, 1,6crdi-m van. Problémák: stab-pálca 48 000km-nél garban cserélve 1éve. Rádió néha rosszalkodik (lefagy), ekkor biztositék ki, majd vissza és jó. Fogyasztás: 5-12l-ig bármit ki tudok hozni. :) Erősen függ a vezetési stílustól. Gumik: a gyárilag adott michelin energy gumiknak ez az utolsó idényük. Motor: Még mindig húz. Torpanás nálam nincs, mert én rendesen kormolom havonta. :) A ceedclub.hu oldalon több infót is találsz. Szervíz: én egy szervízhez vittem eddig és viszem a jövőben is. Ott lehetek az autó mellett, bambán nézhetek a kocsira és minden hülye kérdésemre, türelmesen válaszolnak. :)
Az én 1,6 dízel SW-mben már 58e km van, most fogom a 60e-s szervizre vinni. Eddig nem volt semmi komolyabb hiba, jobboldali stabpálcát cserélték garanciálisan kopogás miatt, illetve a belsô visszapillantó tükör rezonált elég hangosan, azt is kicserélték. Teljesen megbízható, a fogyasztása meg nálam 5-5,5 liter között van.
Sziasztok! Kia Ceed vételén gondolkodom. Olyan dízel tulajok véleménye érdekelne, akik már jelentős (nem pár tízezer) km-t mentek az autóval. Meghibásodások, kötelező szervizek átlagárai, megbízhatóság érdekelne, ill. hogy ha keveset futott példányt találok, mit nézzek meg alaposan. Olyan ismerősöm ugyanis van, aki iszonyat sokat ment 1.4-el, tehát már az bizonyított, de engem a dízel jobban vonzana. Köszönöm előre is. (A barátom 1.4-el bő két év alatt 150 ezret(!) ment, 20 ezernél egy kormánymű csere és aztán egy hifi csere - ennyi volt a komolyabb javítás. Tavaly novemberben vett egy ugyanilyet, újat, abban most közel 50 ezer van).
A hátsó ülés hátlapjának és ülőlapjának tövében két-két "fém pánt". Az egyszerűség kedvéért műanyag gombbal is jelölik a háttámlán, hogy melyik vonalon keresd. :D
Sajnos nem. Nem szeretem telepakolni ezeket a helyeket, rendet tartok a kocsiban. Sajnos eléggé a motorház felől a jobb oldalról jön ez a kotyogó hang. Nem tudom elképzelni, hogy mi lehet, de most már kezd nagyon idegesíteni, úgyhogy muszáj lesz elvinnem egy szervizbe.
Hát én is írogathatnék a Bmw, audi, egyéb presztízsmárkák forumaiba ilyennekkel naponta többször! Sajnos nem egy ennél durvább esetet láttam, volt olyan is amikor kiszálltak az M3 -os a kopaszok egy bmw ből mert nem húzodott le egy idős bácsi előlük időben és csúnyán megverték... Szerencsére ez nem ceed-es hozzáállás,inkább német autós tulajokra vall. Aki ilyen autót vesz,annak adnak ajándékba tahó hozzáállás is... (Ez sajnos az ismerőseimre is igaz akik Bmw-t vettek,nem ismerek rájuk azóta amikor vezetnek...)
Egy használt ceed sw vételén gondolkodunk. Ki is néztünk egyet, mely pont most lesz két éves, és egy kicsit aggódunk, mert bár nagyon jól hangzik az hogy 7 év garancia van rá, de a garancia leírásában az apró betűs részben a következőt olvastuk: "A gyári alkatrészekre, kiegészítőkre és akkumulátorokra 2 év." Tehát ez gyakorlatilag mindent magába foglal, ami elromolhat az autóban, nem? Így lényegében a 7 év az nem vonatkozik semmi jelentős dologra, illetve nem tudom elképzelni, hogy milyen alkatrész lehet "nem gyári". Nagyon hálásak lennénk, ha tudna valaki bővebb leírást adni, hogy mit gondol a Kia gyári alkatrésznek, és mit nem.
Egy Kia Cee'd SW-m van és egy olyan gondom lenne, hogy egy ideje kotyogó hangot hallok a motortér felől menet közben. Mintha valami mozogna. Ha egy kicsit rázkódik az autó, vagy mikor kicsit meglendül akkor hallani csak. Márciusban voltam vele kötelező szervizen. Ott nem találtak semmi hibát, de körülbelül azóta hallom ezt a hangot. Van esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi lehet ez?
Hát ez gáz. Sajnos minden márkánál vannak ilyen barmok, akik azt hiszik övéké az út. Remélem olvassa, magába néz és egy kicsit elgondolkodik azon, hogy vissza kéne venni. Megelőzni mindig könnyebb egy baleseteket, mint túllépni rajta. :S
Ne haragudjatok a következő üzenetért, de talán itt elolvassa az érintett!
A 47-es úton szabályosan haladtam tegnap d.u. fél hét felé egy szürke régi Fabiával, a mikepércsi szociális otthon után, amikor szemből, Debrecen felé kielőzött egy grafitszürke metal Cee'd, oldalán nagy felirattal, (talán Kia felirat volt, tehát szalonautóról van szó). Egészen közel hozzám kezdett előzni,a nagyobb bajt csak padlófékkel tudtam elkerülni, nem tudom, hogy a megelőzött autó is besegített-e fékezéssel. Nem vagyok haragos ember, voltak már hasonló szituációim, ha jelez a szembejövő, és látszik rajta, hogy ő is megijedt, még mosolygok is rá: o.k., nincs baj, ezt elnézted, de én is csináltam már hülyeséget vezetés közben! Viszont ez a Kiás srác, a másik típus képviselőjeként nem zavartatta magát, még csak felém sem pillantott, aminek kb. olyan üzenete van, hogy: én jövök, tűnés mindenki az utamból! Ez a mentalitás egy kicsit bosszantó, mellesleg életveszélyes!
Szia Ha, ablaktörlő lapát érdekel itt is körül nézhetsz! http://www.fridcar.hu/alkatresz/karosszeria/ablaktorlo/kia/cee%27d/ Nem olyan jók az árak mint amilyet a klubtársak intéztek, de jobb mint a szervizes ár.
Köszi szépen a segítséget! Rajta vagyok az ügyön,ma beszéltem a KIA vezérképviseletével, talán lesz belőle valami. Ha kiderült,hogy mi lesz megírok mindent!
Nekem eddig 2x cserélték gariban utóljára 50 eKm környékén,szintén 2007-es. Igaz nem ment elsőre,de a volt főnököm a kia-nál dolgozott régebben és telefonált az ügyemben valami garanica ügyinéző fejesnek egyik este, másnap hivtak hogy cserélik!
mivel neked 2007-es a kocsi, elvileg neked garanciában kellett volna, hogy cseréljék. nekem 2008-as és még mindig nincs a kivételek között semmi, kivéve kopó alkatrész és aksi, klíma.
a garancia füzet a mérvadó.
idézet a ceedclub.hu fórumról
Greghozta: "Mindenkinél a garanciális füzet a mérvadó. Ha valakinek mégis problémája, vitás ügye lenne, az írjon az info@kiamotors.hu -ra (név, alvázszám, elérhetőség, probléma), vagy hívja a 06-40-542-542 (06-40-KIA-KIA) számot."
a garanciafüzet a mérvadó. régebbi cee'deknél a stab.pálca még nem volt a kivételek között. idővel ezt az alkatrészt belecsempészték a nem garanciális elemek közé. a te garancia füzetedben benne van, mint alkarészt amire nem vonatkozik a garancia?
2007 4. havi ceed-emben 53000 km-nél stabilizátor rudat kell cserélni. A szervizben azt mondták, hogy 2 év vagy 60 000 km a garancia a stabilizátorra. Közben olvastam olyanról, hogy valakinek a 3 éves autójában garanciában cserélték. Van valakinek ezzel a témával kapcsolatban tapasztalata? Előre is köszönöm!