Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Tegnapi nap folyamán hideg motornál hideg időben ugye, pár KM-el eltelte után eltűt az autóból az erő és a motor csak pörgött mintha szétkapcsolt volna a hajtás. Valami villáskulcs szerű jel és a check engine kijött.
Többszöri újraindításra se múlt el és az autó nem ment csak mintha üresben pörgött volna D fokozatban.
Szerelő azt mondta Mechatronica hiba a váltón. (ő már hallot 600km-es VW Tiguanon meghalni DSG mecha-t)
Ma visszük a szervizbe. Garanciális.
Remegést nem fedeztünk fel eddig. Illetve állítólag a Mechatronica is akkor szaródik el ha bemelegszik az autó (ez érdekes mert pont hogy hideg volt szinte, illetve olvastam hogy itt is valakinek hasonló volt hideg autónál)
Vártak egy 10 percet aztán 30KM-ert probléma mentesen hazajöttek semmi hiba és Hibajel nélkül a műszerfalon.
Gondolom a Fabia váltója ugyanaz mint az Octavia váltója.... én szívok vele.... az igazsághoz hozzátartozik, nem nagyon, csak kicsit.... leírást lent megtalálod. Nem adta meg magát, hibajelet sem generált, csak engem bosszantott. Szerintem sok felhasználónak produkálja ezt a "remegéses" jelenséget, csak a többség nem foglalkozik vele.
Ezt leszámítva szépen ketyeg.
Valóban, a hagyományos hidrodinamikus automaták talán kevésbé problémamentesek, egyszerű, "ami nincs az nem tud elromlani" elven, a DSG-k sokkal bonyolultabbak ismereteim szerint, a hidrodinamikust idétlen idők óta gyártják, kiforrott, mechanikai problémát kevésbé produkálnak, de az elektronika ott is Achilles.
A DSG nem feltétlen az elektronika miatt bonyolult, a mechanikai oldal sem egyszerű történet.
Hogy a Skodánál miért csak DSG?
Egyszerű: hihetetlen szépen (szinte észrevétlen) kapcsolja a fokozatokat és nagyon gyorsan, ha csak néhány tizeddel is, de az autó kevesebbet eszik és jobban megy.
Ezzel szemben a hidrodinamikus növeli a fogyasztást és "eszi" a lóerőket.
Új autónál be mertem vállalni a DSG-t és merném újra, de használtnál már nem biztos....
én direkt elolvastam a leírását az autónak, hogy ír-e ilyesmiről, de nem írt semmit, ebből és a működési elvéből is azt gondolom, hogy N állásban nyugodtan lehet vontatni.
Új Skoda Fabiák DSG váltójától mennyire kell félni?
Azt mondták hogy ha automatát vesz az ember, akkor csakis classic bolygóműveset vegyen, mert abban nincs annyi elektronika és kisebb a szívás vele. Igen ám csak a Skodákat nem gyártják ilyen váltóval (nem tudom miért)
Ma hoztam el az autót a váltó javítása után. Lényegében az történt, amit korábban leírtál: kettős kuplung és a tűgörgős csapágy cseréje. Garanciális volt a javítás, ami így nagyságrendileg ~300 000 forintba került volna. Frissítették továbbá a váltót szoftveresen is. Nyilván nem tudok sok mindenről beszámolni eddig, most szuperül működik. Megszűnt a vibráció, függetlenül a gyorsítás intenzitásától/ kanyarodási szögtől, szépen, remegés mentesen lehet vele haladni. Remélem, a mosoly még sokáig nem fagy le az arcomról. :)
Nekem az általad említett üresben pörgést még nem csinálta...
Én úgy tapasztaltam, állóhelyzetben féken állva D-ben kiteszi üresbe a váltót és a fékről leszállva kapcsolja csak az egyest. Szóval talán valami programhiba lehetett, nem mechanikus.
Még decemberben próbáltam egy 1.6 CR TDI + 7 seb.DSG Octaviát.
Tulaj szerint az általam leírt remegés nincs.
Próbálgattam..... dehogynem volt, csak nagyon kis mértékű, de volt. A tulajt is meglepte, neki fel sem tűnt.
Ahogy írtam, decemberben bevittem a kocsimat, kicserélték a kuplungot (jól emlékeztem, anno első panasznál is kuplungcsere volt).
A gyári szerkezet azóta, vagyis 2014 folyamán többszörös változtatáson esett át, nekem 1 éve "F"-re végződő cikkszámú kuplungot raktak be, a mostani már "P"-s (vagy "N"-es, affene, nem emléxem). Hogy ez mit jelent pontosan, nem tudom, de ezek szerint több dolgot is módosítottak, ez biztató, remélem jó lesz, egyenlőre panaszmentes.
De itt a történetnek nincs vége. Mindkét kuplungcsere után kérte az ismerősöm, vigyem vissza pár hét múlva az autót, alánéznek, hogy minden rendben van-e.
Visszavittem most is a két ünnep között, minden okés.... viszont aznap jött a hír, a váltó és a motor közötti tűgörgős csapágyat ki kellene cserélni, mert az hajlamos beszorulni és így nem fog tudni oldani rendesen a szerkezet.
F@sza, .... egy hét múlva hétfőn viszem erre a mutatványra. Még garanciában elsütik, szóval kvázi szerencsém volt.
Érdekes infót osztott meg velem a szervizesem: azt gondolná az ember, a VW konszernen belül a németek a precízebbek, míg a sörvedelő csehek és a link spanyolok nem törődnek apró problémákkal. De épp ellenkezőleg, a tulajok irányába küldött utólagos javítási infók tekintetében a márkák csökkenő sorrendben: Seat, Skoda, VW, Audi. A spanyoloktól jön a legtöbb infó, és az Auditól a legkevesebb.
Érdekes.
Rögtön rákérdeztem, nem azért van-e, mert a Seat-okkal több a gond. Ismerősöm határozottan állítja: erről szó sincs. Valamiért a spanyoloknak (és második helyen a cseheknek) fontosabbak a már meglévő vevők, mint a németeknek.
Furcsa.
Várom a híreidet :-)
Még jelentkezem én is, mi lett a vége a csapágycserének.
Kedden viszem az autót az előzőekben leírt DSG-problémákkal szervizbe. A munkafelvevő azt mondta, Magyarországon is ismert hibáról van szó, de nem túl gyakori és megoldható. Az utóbbiban erősen bízok. Én most járok 70 000 km-nél és időről-időre visszatér a korábban írt remegés "átstartolásnál" és kanyarodásnál D2-ben. Emellett volt még egy érdekes jelenséghez "szerencsém" a minap. Csúcsforgalomban első voltam a piros lámpánál és mikor zöldre váltott, csak a fordulatszám emelkedett gázadásra, más nem történt, tehát nem indult a gép. Marha szar érzés volt. Szerencsére N-be, majd D-be téve megoldódott a helyzet néhány kínos másodperc után. (Hidegindítást követően, reggel, -8 fokban, 500 m után) Azóta nem volt ilyesmi, de azt hiszem, tényleg esedékes a váltó szemrevételezése. Ha kész a javítás, jelentkezem.
+infó, hogy a munkafelvevő elmondása szerint ugyanilyen problémával van benn egy másik Octavia is (1.4 tsi 2011. évjárat 122 le DSG7), az 90 000 km-nél jár.
Köszönöm a választ, tanulságos volt. Egy ideje nem tapasztaltam a vibrációt, gondoltam, használom így és ha erősödik, visszatérek a szervizbe. Nekem még van egy év garim, megpróbálok valami megoldást találni velük, de sajnos nem túl segítőkészek. Azt mondják, ez normális, meg nem is hallják, stb. Decemberben folyt. köv és jelentkezem!
Semmi jó hírrel nem tudlak biztatni.... legalábbis én.... egyenlőre.Már egy ideje küzdök hasonló problémával, leírom a történetem, szerintem egybe vág a tieddel:
2010. decemberi 1.4 TSI 122 LE + DSG7, 0 km-esen vettem.
Hogy mikor jelentkezett először vibráció, nem emlékszem, de 3 évesen, 75ezer km-nél untam meg.
Nekem a remegés/vibráció akkor jelentkezik, mikor pl. a kereszteződéshez érek, lassítás, 1-2 másodperc motorfék, majd 2-esben átstartolok, laza közepes gáz mellett. Különösen akkor intenzív a jelenség, mikor az "átstartolással" párhuzamosan valamelyik irányba kanyarodok, vagyis kitekert kormányállás mellett kapja a hajtáslánc a terhelést.
Anno első alkalommal, mikor már nagyon zavaró volt, szervizbe vittem a kocsit. A szervizes régi kedves ismerősöm, mutatott (felolvasott) egy belső VW konszern szerviz utasítást, ha ilyen és ilyen jelentkezik, mi a teendő.
Ok, kuplung csere, ...vagy váltó, passz, már nem emlékszem, mindegy is (legközelebb rákérdezek).
Remegés megszűnt... pár hónapra, kb. fél évre. Utána újra kezdte, nem annyira durván, de csinálta.
Megint bevittem, most "csak" váltóolajat cseréltek.
Remegés megint megszűnt..... de újfent csak pár hónapra.
Most 2 hét múlva viszem megint szervizbe.
A vicces az egészben az, hogy 3 hét múlva jár le a garancia. Úgy hogy enyhén szólva is izgulok.
Próbáltam keresgélni külföldi fórumokon (sajnos angolos vagyok, németesek előnyben szerintem), több helyen láttam hasonló leírást. Csak annyit írtak, vibráció volt... aztán kuplungcsere után eltűnt. Eddig stimmel, nekem is így történt, csakhogy idővel újra jelentkezett.
Itt szemezgethet: (ha tudsz dánul, van egy link benne a probléma leírására)
Egyébként hasonló remegés tapasztalható a VW konszernes 4x4-es modelleknél. Ültem most egy kézi váltós Octavia Scout-ban. Ugyanez volt tapasztalható, csak minden indulásnál. Ott ez normális (szervizesem szerint), nincs mit tenni.
Élek a gyanúval, hogy nem is a váltó a ludas. Illetve lehet hogy a váltó csinálja, de nem a váltóban van a hiba. Ezek a modern szekerek tele vannak érzékelőkkel... lehet valamelyik nem jó jeleket küld a kuplungnak.... nem tudom, nem értek hozzá.
Minden esetre olyan az ember érzése, mintha csúszna a kuplung.
Ja, és persze hibakód egy sem volt, soha.
Hab a tortán: hidegen, induláskor, 2-esből 3-asban váltáskor időnként (mondjuk 10-ből 1-2x) elkezd iszonyat rángatni az autó. Hibakód semmi, szerviz válasza: passz. Nem untatlak vele, így is elég hosszú lett a hozzászólásom, ha érdekel leírom.
És ezúton kérem a hasonló problémákkal küzdő forum-kollégákat, ha van tapasztalatotok, kérlek osszátok meg velem is.
2011. novemberi 1.4 tsi 122 le-s (motorkód CAXA) Octaviam van DSG-vel. Bő 4 hónapja enyém az autó, 67 000 km van benne. Alapvetően elégedett vagyok vele, leszámítva egy izzasztó aggodalmam: az elmúlt napokban észrevettem, hogy D2-ben 15 km/h-nál gyorsításkor néhány tizedmásodpercnyi erős vibráció jelentkezik a váltó felől, de kizárólag meleg motornál. Semmi egyéb "tünet" nincs, de zavar a dolog. A videón hasonló jelenség hallható 6 másodperc körül: https://www.youtube.com/watch?v=XHqjKxNLv4I
Tudomásom szerint ezeket a "száraz kuplungos" DSG-ket érintette visszahívás, de az enyémet nem. Még jócskán garanciális a gép szerencsére, de így is nyugtalanít, mire számíthatok. Van valami ötletetek? Jár/járt itt valaki hasonló cipőben?
Nem volt a hézagolás elrontva, viszont a kettős kuplung egy kettős tengelyre van felhúzva
ami között van egy 2000 Ft-os szimmering.
A váltó ja ítása során nem kellő odafigyeléssel rakták össze a kettős tengelyt, így a szimmering a ér rugója leugrott a helyéről. így a váltóban lévő olaj bejutott a száraz kuplungba és ezáltal megcsúszott. Mivel ez a bizonyos szimmering nagyon kicsi így szinte nem is látszik, öszerakáskor nem vehető észre a hiba.
A javításhoz váltó leszerel,szétszed. Mindez egy kis odafigyeléssel elkerülhető.
Viszont nem zárom ki annak a lehetőségét hogy ezzel az ürüggyel eladjanak valakinek egy új kuplungot is, hiszen a kuplung ugyan nem sérült meg, de amos lett.
Amit még kihagytam, az autót Németországban vásároltam, eleje törött volt ezért nem hinném hogy a váltó várható hibája miatt adták volna el. Igaz van benne bőven kilóméter. De ennek ellenére nem értem hogy mi az oka ennek a jelenségnek, egyáltalán jó nyomon járhatok? Valaki csak látott már ilyet.
A lényeg, hogy az autó megvétele után 5000km-el megadta magát a váltó mechanikus része. A 4-6 kapcsolóvilla csúszkája eltört és a kapcsó villa kiugrott. Ezt megjavították, majd egyúttal vetettek velem egy új kuplungot (közel 200.000)amit képtelenek voltak normálisan kihézagolni. Mivel ez a művelet 7 hétig tartott, ekkor elhúztam az autót egy másik szerelőhöz, aki vetetett velem egy újjabb kuplungot( újjabb közel 200.000) mivel az első új kuplung leégett a húzás és rossz hézagolás következtében. Majd összerakták nem olcsón, és most a második új kuplung csúszik meg. Mi lehet az oka? Szerintem nem a mechatronika olajárak a problémája, hanem a hézagolás lett elrontva, de ha van ötlet várom. Közben nézegetve a váltó által mért mérési adatokat, észrevettem egy eltérést ami az egyik kuplungnál distance -8,7mm a (K2) az a másik kuplungnál -2,7mm (k1)nekem úgy tűnik hogy ezek az értékek a kinyomó dugattyúk alaphelyzeti munkahosszai lehetnek és a -2,7mm kevésnek tűnik. Lehet hogy az 5 mm hosszkülönbség a villa másik oldalán 0,5mm hézag lehet? Természetesen a váltó regisztrál hibát is ami így szól: 1 Fault Found: 006011 - Clutch 1 P177B - 003 - Tolerance Limit Reached - Intermittent