Ha van test és gyújtásáram, valamint a kéken, illetve a kék/sárgán a kapcsoló megfelelő helyzetében megjelenik a +12V, de nem indul a motor, akkor rossz a motor (vagy a benne lévő vezérlő) Ha a kapcsolt feszültségek nem jelennek meg, akkor visszafelé lesz valahol szakadás, biztosíték hiba (33?), hibás kapcsoló.
A kapcsolónál ugyanezen színeken kell megjelennie a feszültségeknek.
Légy szí valaki segítsen. Holnap esni fog és még mindig nem jó az ablaktörlő. :-(
Eddig kipróbáltam másik biztosan jó kapcsolóval, másik motorral, másik komfort modullal egyik sem segített. Áram és test is van a csatijában. Ja és kiderült, hogy az újabb fajta motor van benne (2 vastag kábel + 6 vékony)
Az a furcsa, hogy sok kapcsolás után néha néha egyet töröl.
Seat Alhambráról van szó 2003, 115 le 1,9 pdtdi
A vezérlő egységben az alábbi hibák vannak ebből melyik miatt tilthatja le? Ha nem ezek akkor mi az ami miatt esetleg tiltásban lehet.
Már megint el kell mondani, hogy az hogy 2019-es Tiguan, az nem információ. De ha a vezérlő pontos számát adod is meg, az sem segít. Nagyon régóta kódolt label fájlok vannak. Nem tudom megnyitni, és elküldeni az infót hogy melyik illesztő csatornán mit kell átírni.
Rá kell raknom a saját gépet hogy lássam mit kell tenni.
...mert olyankor folyamatosan van valamennyi erőátvitel, kvázi csúsztatja a kuplungot. ...persze ebben olajos van és az jobban bírja, de akkor sem szeretem ha ilyen "öngyilkos" üzemben van.
Nem szívesen játszom ilyesmivel, egyrészt ez a szutyok már gurulás közben leállítja, szóval kvázi mindegy, hogy mennyire óvatosan nyomom. És ha nem nyomom le rendesen a féket akkor nem teszi ki üresbe a váltót és az meg a kuplungnak nem jó.
...mondjuk, az lehet, hogy a DSG miatt ilyen sz@r, mert az előző autómban is volt, de az manuális váltós volt és így én tudtam szabályozni, hogy mikor menjen és mikor ne! Egy körforgalomnál vagy sima kereszteződésnél egyszerűen nem tettem ki üresbe és addig az - másodpercig álltam a kuplungon. Most ezt a DSG miatt nem lehetséges, mert amint lelassul az autó ~3km/h környékére, már állítja is le.
Csatlakozom! Nekem se megy a megszokás, egyből vagy ha elfelejteném akkor az első leállítás után már nyomom is ki! Nagyon idiótán működik és főleg dízelnél. Benzinessel is mentem már, ott szinte észre se vettem a működését, de a dízelnél nagyon zavaró. Általában pont azt az ütemet vesztem vele amikor el kellene indulni egy kereszteződésnél vagy körforgalomnál.
Az emissziós értékekben sem olyan egyértelműen látszik meg, mert ha nem áll le akkor szépen finoman tudok elindulni, de ha leáll, akkor az esetek többségében csak egy pillanatra és emiatt majdnem teli gázzal kell indulni és olyankor azért sokszorosa az emisszió...
Nekem nem megy a megszokás. Szerintem szar. Csak emisszió miatt van. Pl ha forgalomban be kell sorolni kereszteződésnél, körforgalomnál, (stb) van amikor megállsz és már indulni kellene, akkor pont leállít. Intelligensen kellene működjön, de nyilván azt nem tudja.
A start-stopposok hardveresen mások mint a nem azok.
Akku, generétor, DMF, indító stb. Itt már a motor leállításkori pozíciója is tervezett, hogy negyed fordulatra már járjon. Ne zavarodjunk össze, az nem hidegindítás ha a lámpánál egy percre leáll. Ekkor még a csapágyak bőven olajban állnak. Ne keverjük össze az autópályázás utáni leállást sem a városival. Elóbbinél akár 600 fok utóbbinál 150 a kipufogóhőmérséklet (dízel) és alapjáratról a turbó is szinte azonnal leáll.
"""""a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják."""""
Nagyon egyszerű, amúgy se használd az autót hosszú olajcsere periódussal. A sűrű várrosi forgalom úgyis nehéz üzemi külménynek számít.
Mellesleg tudod mi az amitől sok koromlerakódás keletkezik?
Igen. Az alapjárat. Amikor ketyegsz két percet minden lámpánál akkor bassza tele a motort korommal az EGR.
Akkor van itt ez a katalizátor túlmelegedés amikor áll a motor? Mifaszomtól melegedne? Ugyanakkor az alatt a két perc alatt mennyit hűl a blokk a "szakértő" szerint? Hát kb semmit. Álló motornál pedig az elektronika nem dúsít. Értelmetlen.
De a kedvencem: "a tartősan alacsony fordulaton használt motor felgyorsítja a kettöstömegú lendkerék elhasználódását." Azt azért tudni kell hogy ez a DMF feladata, hogy alacsony fordulaton rezonanciák nélkül autózzunk. Ezért találták ki.
Tudni kell: a DMF kopó-fogyó alkatrész fóleg keresztmotor esetén. Kb. 200-300 ezer kilómétert bír és kész. (Vagy kevesebbet,)
Több ismerősöm is hívott már hogy majd ki tudom-e kapcsolni ezt a funkciót mert vett egy autót bla-bla.....mire arra került volna a sor, azt mondták: hagyjuk, megszoktuk, nincs vele semmi baj.
Az üzemanyagmegtakarítás dízelnél 0,5-0,7 liter/őra, benzinesnél 1-1,5 l/óra kb. A Co2 kibocsátást most nem számolom ki. Erre is érdemes gondolni.
"start-stop rendszer nélküli autó esetében a jármű élettartama során körülbelül 50 ezer megállás-elindulás ciklus történik, ez a szám azonban 500 ezerre (vagy többre) is nőhet a start-stop rendszerrel."
"autóiparban dolgozó mérnök: "Az én autómban is van, de minden egyes alkalommal rutinszerűen kikapcsolom, és ezt tanácsolom mindenkinek. Ha kint 20-24 fok van, kifogástalan minőségű az üzemanyag, jó az olaj és még az autó is megfelelően karbantartott, minden szempontból ideális állapotban van, hozhat spórolást a start-stop. De ha valamelyik feltétel nem teljesül, máris nincs létjogosultsága."
"a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják. Ha áll a motor, nincs olajnyomás sem, újra kell indítani, az első pár fordulaton így nincs kenés. "
""A turbós autók kezelési útmutatóiban is benne van, hogy autópályás üzemmód után ajánlott fél-egy percig járva hagyni a motort, de városi használat után sem árt a 15-20 másodperc. Ehhez képest elég nagy ellentmondás, hogy a start-stop azonnal leállítja a motort, hivatalosan ez mégsem káros. A sok indítás miatt túlterhelt az akku is, a start-stoppal a vásárló egy szó szerint 'kihegyezett' autót kap."
"a start-stop hétköznapi körülmények között nem is minden esetben takarékos. "A sok leállítás miatt a katalizátor elkezd túlmelegedni, miközben a blokk már hűl. Erre a motorvezérlő elektronikák klasszikus reakciója a fejlesztések ellenére még mindig az, hogy ilyen-olyan mértékben, de dúsítják a keveréket, ami fogyasztásnövekedést okoz."