Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2019.07.13 0 0 34920

 

 Azt zárhatjuk ki, hogy a tehénszar az élére essen......  :)

 

Itt az alább írtak szerint ki kell mérni a feszültségeket. A motorcsatlakozóban, ha ott hibádzik akkor a kapcsolónál.  Nincs közben semmi.

Előzmény: eLeMer24 (34919)
eLeMer24 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 34919

Kedves Laci!

Köszi a gyors választ.

 

Az utolsót kizárhatjuk mivel már évek óta így működik.

A hibakódok többsége nincs az autóban, riasztó nincs, hátsó ablak fűtés szintén nincs. 

Mivel leteszteltem egy másik  hibátlan motorral és annál is ua a hiba ezért ezt is kizárnám.

Nálam a 33-as biztosíték helye alapból üres.

A kapcsoló és a motor közvetlenül van összekötve vagy még valami be van iktatva?

 

 

 

Előzmény: 409 (34918)
409 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 34918

 

 Illetve még megeshet, hogy rosszul van feltéve a motorra a kar, de ilyenkor picit megmozdul bekapcsoláskor.

Előzmény: 409 (34917)
409 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 34917

 

 Miért rosszak ezek a biztosítékok?  De alapból ezeknek nincs köze az ablaktörlőhöz, ahogy a komfortmodulnak sem.

 

Barna -- test

fekete/kék --- gyújtásáram

kék/sárga --- gyors fokozaton +12V

kék  --- lassú fokozat +12V

barna/sárga --- szakasos fokozat +12V

zöld/sárga mosó +12V

piros/zöld --- intervallum idő, beállítástól függő feszültségszint

lila --- sebességjel

 

Ha van test és gyújtásáram, valamint a kéken, illetve a kék/sárgán a kapcsoló megfelelő helyzetében megjelenik a +12V, de nem indul a motor, akkor rossz a motor (vagy a benne lévő vezérlő) Ha a kapcsolt feszültségek nem jelennek meg, akkor visszafelé lesz valahol szakadás, biztosíték hiba (33?), hibás kapcsoló.

A kapcsolónál ugyanezen színeken kell megjelennie a feszültségeknek.

Előzmény: eLeMer24 (34916)
eLeMer24 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 34916

Sziasztok

Légy szí valaki segítsen. Holnap esni fog és még mindig nem jó az ablaktörlő. :-( 

Eddig kipróbáltam másik biztosan jó kapcsolóval, másik motorral, másik komfort modullal egyik sem segített. Áram és test is van a csatijában. Ja és kiderült, hogy az újabb fajta motor van benne (2 vastag kábel + 6 vékony)

Az a furcsa, hogy sok kapcsolás után néha néha egyet töröl.

 

Seat Alhambráról van szó 2003, 115 le 1,9 pdtdi

 

A vezérlő egységben az alábbi hibák vannak ebből melyik miatt tilthatja le? Ha nem ezek akkor mi az ami miatt esetleg tiltásban lehet.

 

01134 - Alarm Horn (H12)

        28-10 - Short to B+ - Intermittent

00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41)

        37-10 - Faulty - Intermittent

00966 - Fuse for Blinkers (S151)

        37-10 - Faulty - Intermittent

00989 - Fuse for Consumption Cut-Off (S157)

        37-10 - Faulty – Intermittent

4 Hibakódot talált:

00965 - Fuse for Alarm Horn (S158)

        37-10 - Faulty - Intermittent

 

cam aro Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34915

A DSG is egyfajta robotvalto. ""

 

igen.

egy > mas < fajta mint amire en gondoltam off vonalon. 

ulj bele egy aygoba. corsaba. csigasba. 

a dsg egy ursiklo hozzajuk kepest.  

..megis megszokjak. 

 

Előzmény: Donibcsi (34913)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34914

Szerintem a Smart Lupo féle nyomorúságra gondolt.

Előzmény: Donibcsi (34913)
Donibcsi Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34913

A DSG is egyfajta robotvalto.

Előzmény: cam aro (34911)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34912

Haver mondta néhány éve, hogy ugyanaz van mint a kutyaiskolában. Megmondják a gazdinak hogyan kell viselkedni a jószággal, hogy minden jó legyen.

Előzmény: cam aro (34911)
cam aro Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34911

Nekem nem megy a megszokás.""

mert veled van a baj. :) 

 

robot valtosba ultel mar. 

azt is megszokjak a nepek, pedig ha valami szar, akkor az az. :))

Előzmény: mica-r (34902)
atuc Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34910

Kicsit elkanyarodtunk az eredeti kérdéstől.

Már megint el kell mondani, hogy az hogy 2019-es Tiguan, az nem információ. De ha a vezérlő pontos számát adod is meg, az sem segít. Nagyon régóta kódolt label fájlok vannak. Nem tudom megnyitni, és elküldeni az infót hogy melyik illesztő csatornán mit kell átírni.

Rá kell raknom a saját gépet hogy lássam mit kell tenni.

Előzmény: aas (34889)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34909

Tovább fog tartani a kuplung, mint a többi alkatrész. Semmi pánik :-)

Előzmény: Octi19 (34908)
Octi19 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34908

...mert olyankor folyamatosan van valamennyi erőátvitel, kvázi csúsztatja a kuplungot. ...persze ebben olajos van és az jobban bírja, de akkor sem szeretem ha ilyen "öngyilkos" üzemben van.

Előzmény: mica-r (34907)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34907

Miért nem jó a kuplungnak?

Előzmény: Octi19 (34906)
Octi19 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34906

Nem szívesen játszom ilyesmivel, egyrészt ez a szutyok már gurulás közben leállítja, szóval kvázi mindegy, hogy mennyire óvatosan nyomom. És ha nem nyomom le rendesen a féket akkor nem teszi ki üresbe a váltót és az meg a kuplungnak nem jó.

Előzmény: mica-r (34905)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34905

Valamilyen start-stoppos BMW-vel mentem, ott a fékpedál útjával lehet játszani. Óvatos nyomásnál nem állítja le. Azt egész jól meg lehet tanulni.

Előzmény: Octi19 (34904)
Octi19 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34904

...mondjuk, az lehet, hogy a DSG miatt ilyen sz@r, mert az előző autómban is volt, de az manuális váltós volt és így én tudtam szabályozni, hogy mikor menjen és mikor ne! Egy körforgalomnál vagy sima kereszteződésnél egyszerűen nem tettem ki üresbe és addig az - másodpercig álltam a kuplungon. Most ezt a DSG miatt nem lehetséges, mert amint lelassul az autó ~3km/h környékére, már állítja is le.

Előzmény: Octi19 (34903)
Octi19 Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34903

Csatlakozom! Nekem se megy a megszokás, egyből vagy ha elfelejteném akkor az első leállítás után már nyomom is ki! Nagyon idiótán működik és főleg dízelnél. Benzinessel is mentem már, ott szinte észre se vettem a működését, de a dízelnél nagyon zavaró. Általában pont azt az ütemet vesztem vele amikor el kellene indulni egy kereszteződésnél vagy körforgalomnál.

Az emissziós értékekben sem olyan egyértelműen látszik meg, mert ha nem áll le akkor szépen finoman tudok elindulni, de ha leáll, akkor az esetek többségében csak egy pillanatra és emiatt majdnem teli gázzal kell indulni és olyankor azért sokszorosa az emisszió...

Előzmény: mica-r (34902)
mica-r Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34902

Nekem nem megy a megszokás. Szerintem szar. Csak emisszió miatt van. Pl ha forgalomban be kell sorolni kereszteződésnél, körforgalomnál, (stb) van amikor megállsz és már indulni kellene, akkor pont leállít. Intelligensen kellene működjön, de nyilván azt nem tudja.

Előzmény: .peu (34901)
.peu Creative Commons License 2019.07.02 0 0 34901

Az biztos hogy először nagyon furcsa, de meg lehet szokni rövid időn belül. Hogy jó vagy rossz az egy ideig még vita téma lesz szerintem.

Előzmény: atuc (34900)
atuc Creative Commons License 2019.07.01 0 0 34900

Ennek a javarésze baromság.

A start-stopposok hardveresen mások mint a nem azok.

Akku, generétor, DMF, indító stb. Itt már a motor leállításkori pozíciója is tervezett, hogy negyed fordulatra már járjon. Ne zavarodjunk össze, az nem hidegindítás ha a lámpánál egy percre leáll. Ekkor még a csapágyak bőven olajban állnak. Ne keverjük össze az autópályázás utáni leállást sem a városival. Elóbbinél akár 600 fok utóbbinál 150 a kipufogóhőmérséklet (dízel) és alapjáratról a turbó is szinte azonnal leáll.

 

"""""a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják."""""

Nagyon egyszerű, amúgy se használd az autót hosszú olajcsere periódussal. A sűrű várrosi forgalom úgyis nehéz üzemi külménynek számít.

Mellesleg tudod mi az amitől sok koromlerakódás keletkezik?

Igen. Az alapjárat. Amikor ketyegsz két percet minden lámpánál akkor bassza tele a motort korommal az EGR.

Akkor van itt ez a katalizátor túlmelegedés amikor áll a motor? Mifaszomtól melegedne? Ugyanakkor az alatt a két perc alatt mennyit hűl a blokk a "szakértő" szerint? Hát kb semmit. Álló motornál pedig az elektronika nem dúsít. Értelmetlen.

De a kedvencem: "a tartősan alacsony fordulaton használt motor felgyorsítja a kettöstömegú lendkerék elhasználódását." Azt azért tudni kell hogy ez a DMF feladata, hogy alacsony fordulaton rezonanciák nélkül autózzunk. Ezért találták ki.

Tudni kell: a DMF kopó-fogyó alkatrész fóleg keresztmotor esetén. Kb. 200-300 ezer kilómétert bír és kész. (Vagy kevesebbet,)

Több ismerősöm is hívott már hogy majd ki tudom-e kapcsolni ezt a funkciót mert vett egy autót bla-bla.....mire arra került volna a sor, azt mondták: hagyjuk, megszoktuk, nincs vele semmi baj.

Az üzemanyagmegtakarítás dízelnél 0,5-0,7 liter/őra, benzinesnél 1-1,5 l/óra kb. A Co2 kibocsátást most nem számolom ki. Erre is érdemes gondolni.

Előzmény: aas (34895)
409 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34899

 

 A "népeket" igen könnyű demagóg propagandával hülyíteni. Főleg ha olyanokat mondanak nekik, amiket hallani szeretnének.... Lásd politika. ://

Előzmény: mica-r (34898)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34898

Pl olajnyomás probléma nem jellemző, katalizátor melegedést sem értem álló motornál... 

Előzmény: aas (34897)
aas Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34897

Melyik nem igaz és miért ?

Előzmény: mica-r (34896)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34896

Szerintem nem minden igaz ezekből 

Előzmény: aas (34895)
aas Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34895

"start-stop rendszer nélküli autó esetében a jármű élettartama során körülbelül 50 ezer megállás-elindulás ciklus történik, ez a szám azonban 500 ezerre (vagy többre) is nőhet a start-stop rendszerrel."

 

"autóiparban dolgozó mérnök: "Az én autómban is van, de minden egyes alkalommal rutinszerűen kikapcsolom, és ezt tanácsolom mindenkinek. Ha kint 20-24 fok van, kifogástalan minőségű az üzemanyag, jó az olaj és még az autó is megfelelően karbantartott, minden szempontból ideális állapotban van, hozhat spórolást a start-stop. De ha valamelyik feltétel nem teljesül, máris nincs létjogosultsága." 

"a start-stopok különösen az autógyártók által egyre nyújtott olajcsere-periódusokkal együtt gyilkosak. "Ha valaki sokat használja városban az autóját, óhatatlanul sok koromlerakódás keletkezik. A start-stopok pont ilyen környezetben dolgoznak legtöbbször, amivel ha hoznak is néhány deci megtakarítást, a motort koptatják. Ha áll a motor, nincs olajnyomás sem, újra kell indítani, az első pár fordulaton így nincs kenés. "

""A turbós autók kezelési útmutatóiban is benne van, hogy autópályás üzemmód után ajánlott fél-egy percig járva hagyni a motort, de városi használat után sem árt a 15-20 másodperc. Ehhez képest elég nagy ellentmondás, hogy a start-stop azonnal leállítja a motort, hivatalosan ez mégsem káros. A sok indítás miatt túlterhelt az akku is, a start-stoppal a vásárló egy szó szerint 'kihegyezett' autót kap."

 

"a start-stop hétköznapi körülmények között nem is minden esetben takarékos. "A sok leállítás miatt a katalizátor elkezd túlmelegedni, miközben a blokk már hűl. Erre a motorvezérlő elektronikák klasszikus reakciója a fejlesztések ellenére még mindig az, hogy ilyen-olyan mértékben, de dúsítják a keveréket, ami fogyasztásnövekedést okoz."

 

 

 

Előzmény: atuc (34893)
mica-r Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34894

Én nem tudom megszokni. 

Valószínűleg azért mert vacak. Nem tudja a pillanatnyi forgalmi helyzetet és sokszor rosszul csinálja a dolgát. 

Előzmény: atuc (34893)
atuc Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34893

Szerintem simán meg lehet szokni ezt a funkciöt. Mi a baj vele?

Előzmény: aas (34889)
409 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34892

A 2016-utániaknál már nem biztos, hogy diagkészülékkel véglegesen kikapcsolható. A gyár is rájött a trükközésekre és megszüntették a hozzáférést.

Előzmény: aas (34889)
Petyka366 Creative Commons License 2019.06.30 0 0 34891

Szia. Beállítottam publikusra.

Előzmény: 409 (34888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!