Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Szinte teljesen reménytelen. Tavaly január közepén, nem sokkal a menetrendváltás után nagy nehezen Kassán tudtam venni. De reggel még ott nem volt, estére vittek egy pici szállítmányt.
Egyik helyen sem tudsz. Csak Bratislava hl. és Petrzalka, Nitra, ilina, Trenčín, Liptovský Mikulá, Vrútky, Koice, Preov, Humenné, Poprad, Zvolen, Banská Bystrica és Brezno állomásokon lehet kapni ha ügyes az ember...
Ez így elég hosszú szakasz, végig természetesen nincs földút. Körmöcbánya környékén végig a hegyoldalban megy a vonal, alkalmanként meg lehet közelíteni a vasutat, de még csak hosszabb szakaszokon se tudsz közvetlen mellette kerekezni.
Zólyom - Körmöcbánya - Ruttka vonal mellett mennyire lehet biciklivel menni? Én még csak vonattal voltam arra, de örülnék, ha Körmöcbánya környékén valami földút lenne a vasút közelében. Van ilyen?
Rozsnyó és Dobsina között rendszeres a teherforgalom, de biztos a személyforgalomra gondoltál... Egyébként ott hatalmas a szintkülönbség, nagyon költséges lenne ott vasutat építeni, a közút (65-ös főút?) pedig nagyon jó minőségű. Gondold el, hogy a körmöcbányai vonal már Hronská Dúbrava után elkezd emelkedni, hogy Felsőstubnyánál gond nélkül elérje az annyival magasabban lévő völgyet.
Köszi..Nem tom hogy olvassák-e ezt is meg azt is, aztán hátha itt több infót megtudok. Hmmm és ezeken a Stadlereken van lehízhatós ablak? Vagy ezen is ilyen modern egybeépített dolog van? :((
Miértnem hozzák át Zólyom - Losonc - Salgótarján - Hatvan - Bp vonalon?
Amúgy Rozsnyó - Dobsina között tényleg nem jár semmi? Pedig azért az forgalmas vonal lenne. (be kellett volna csatlakoztatni a 173-asba aztán valahogy továbbvinni Poprádba, mert elég gáz hogy Poprádról Losoncra végig kell utazni a fél országot holott kocsival kb 130 km)
Vagy csak spórolnak vele és nem kapcslolják be (lásd 86-os busz). Amúgy a régin nem volt klíma szóval elvileg pozitivum az hogz ezen van..de nekem akkor sem tetszenek ezek a modern tátrai villamosok.
Tényleg, hol jár az a kékszínű Desiróhoz hasonlító modern motorvonat szlovákiában???
Ezeken a vonalokon milyen kocsik járnak:
Cervena Skala - Dobsinska - Hnilec - Nálepkovo
Tisovec - Michalova (itt van az a szép völgyhíd???)
Banska Bystrica - Turc. Teplice (itt meg állítólag Szlovákia legtöbb alagúttal tarkított vonala van.)
Melyik vonalat érdemes még megnézni? Van valami kedvencetek??
Miért nem lehet olyan modern vonatokat csinálni ami nem ez a lehúzhatatlan bazi ablak van hanem olyan mint mondjuk az MD vonatokon, hogy legalább mellig le lehessen húzni és ki lehessen látni. Így semmi varázsa nincs az egésznek, mert a madárfütty helyett hallod a vonatzúgást, a szép panorámakilátás helyett meg sötétített ablakon teljesen elromlik a hangulatod mire felérsz... Éljen a régi fogas :))
Amúgy ez a sikló is igen ötletes megoldás...még nem is láttam ilyet.
talán azért nem a régiekkel kezdtek, mert hasonló gondok kezdtek akadni velük mint az MD-kkel (már nem csak az ablakon láttak ki az utasok, stb...). üzemeltetési szempontból se kellemes pátyolgatni 40 éves jármüveket, kell még ok?
a Stadleren is ki lehet nézni az ablakon, sőt, az ablak 2x akkor, kihajolni nem lehet (ez nekem is hiányzik) mondjuk az tény, hogy a klímáját nem egészen ide tervezték.
a pálya max. 60-as, így hiába bírná a 425.9-es 80-at, azt a tesztek óta nem futották meg, viszont sokkal jobban gyorsul, ami az adott pályán sokat számít.az utolsó két megállapítás is helyes: csendesebb is, és kevesebbet is fogyaszt.
infot találsz ékes szlovák nyelven a www.chz.sk oldalon találsz, de szerintem nem olyan nehéz megérteni. 15 éven felüliek "dospeli" azaz felnőtt jegyet kell váltsanak.
Nem tetszik ez az új Tátrai villamos..miért nem a régit újították fel? Az sokkal hangulatosabb, ki lehet nézni az ablakon ezen meg leülsz aztán semmi természetközeliség...Van még olyan régifajta szerelvény is, vagy azokat végleg megszüntették? Mennyivel jobb ez az új? Gyorsabb, csendesebb? kevesebbett fogyaszt?