Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9122
TSZ lesz. Jelfeladási mizériával, mint KR, GV, Szajol.
Van tolató. Külsőtér és pl. ÜT, SA még nincs.
Előzmény: Törölt nick (9121)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9121
Ez tiszta, de most annyit látni, hogy ír egy pár szigsín zavart, meg fehér hibát, meg néhány fritz szöveget. Lőrincen tengelyszámlálók lesznek? Meg ahogy nézem tudja a tolató vágányutat is. Törpe tolatásjelzők is lesznek?
Előzmény: aruzsi (9120)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9120
Ez E2 kezelői képe. Per. pill.
Előzmény: Törölt nick (9119)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9119
Szemeretelepet is onnan fogják kezelni? Ez most jelenleg ilyen szimulációs mód nem?
Előzmény: aruzsi (9118)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9118
Akit érdekel:
Lőrinc E2 monitorkép
Lehet gondolkozni, hogy mi miért. Nekem már lenne 2-3 kérdésem ...
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9117
Igen.
Előzmény: kerbaim (9116)
kerbaim Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9116
Érdeklődnék, hogy Füzesabonyban D55 van?
JabyGabi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9115

félOFF
Azt mondták, hogy nem értek hozzá. Tőlem választ ne várj.
félON

 

Bárhogy is töröm a fejem és nézelődöm, ilyenre nem emlékszem, és nem látok leírva sehol...

Előzmény: Infós (9097)
1-es Gurító Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9114
Itt van a közel-kelet első High Speed vonala, megtekinthető egy kis video a http://www.tcdd.gov.tr/ -en . Nagyon fasza, szerintem ETCS L1-van mert vannak a pályán optikai jelzők. És gyanítom ez azért is van mert, vegyesforgalomra kialakított vonal. De jó!
aruzsi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 9113
...kapcsolási rajzzal, leírással együtt.
Ilyenhez én is hozzáférek, de az elmélethez nem.
Előzmény: schlumberger (9111)
JabyGabi Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9112

Nézd meg, hogy mennyi gond van az Elektronikusokkal

 

 

Igen, erről beszélek.

Előzmény: Törölt nick (9092)
schlumberger Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9111
Ezt már VÜM oktatás kapcsán feltettem a Prolannak, amikor a biztonsági igazolás, megbízhatóság, redundancia témánál tartottunk. A kérdést jónak tartották.

Miért kérdezem?

Nos, én nem vasutas, hanem villanyos voltam (már nyugdíjas), én is feltettem a Prolan igazgatójának kérdést (tegeződősen, egy szakmai buliról kifelé jövet, a parkolóházban, nem gipszjakabként), azóta sem kaptam rá választ, kb. 8 éve...
Névjegymellékelés is történt pedig, hova küldje, ugye....
Viszont egy beosztottjával dolgoztam együtt utána valamikor, és ő a péntek délutáni kényszerű közös túlóra után hétfőn !!! elküldte, amit kértem, kapcsolási rajzzal, leírással együtt. Mérnökök egymás között. Isten óvjon a managerektől, közgazdászoktól, marketingesektől, mindegy, minek hívjuk őket.
Örülök, hogy megszabadultam, lehet, hogy ez sújtja a vasutat is most :-)
Előzmény: aruzsi (9104)
r1232 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9110
és valami nagyon alacsony (talán 20-as) lassújel van a 80-as kitérőn. Vajon mi történt? Nemrég még 60-as volt.

Most is az. Az a 20-as csak kitérőirányú, és a két vágányt összekötő váltókra érvényes, ugyanis ezek cserélve voltak, de úgy látszik a beszabályozás még nem az igazi.
Előzmény: Törölt nick (8973)
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9109
Azt mondták, hogy nem értek hozzá.

"Infós majdnem olyan mint Vendégsín."

Na most melyikünk sértődjön meg? :-))
Előzmény: Infós (9097)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9108
...hogy amiről papírom van, azt képes vagyok elvégezni a gyakorlatban is.
Mondom, hogy más ott a világ!
Ha közelítek a zebrához odakinn, már megállnak.
Hol van ez így nálunk? És ez egyetlen példa.
Előzmény: Törölt nick (9106)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9107

Ne keverjük itt is a megbízhatóságot (v. rendelkezésre állást) a biztonsággal. Ezek külön dolgok.

aruzsi 9104

Pedig én megkérdeznem ezen eszmefuttatásokat látva, hogy mi az összefüggés a rendelkezésre állás és a biztonság között?

Na ugye-ugye! Ezért kérdeztem, amit.

Nem is olyan egyértelműek itt a válaszok, még nektek szakértőknek sem. Hát még nekem, idecseppent kóklernak.

Előzmény: zugkraft aargau (9100)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9106

Látod, ezért IS 15km/h nálunk a Hívónál a sebesség ...

Akkor benenm van a hiba. Amíg csak a magyar utasítást "ismertem", addig jól el voltam azzal, aminek néztek. Fel sem tűnt.

De ezek az őrültek itt kint az osztrákoknál képesek azt feltételezni rólam, hogy amiről papírom van, azt képes vagyok elvégezni a gyakorlatban is.

 

 

Előzmény: aruzsi (9105)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9105
Szakmai téren pedig sajnos a lehető legirracionálisabb, de igaz. Nagyon nem így kéne lennie.
Látod, ezért IS 15km/h nálunk a Hívónál a sebesség ...
Előzmény: Törölt nick (9096)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9104
Ne keverjük itt is a megbízhatóságot (v. rendelkezésre állást) a biztonsággal. Ezek külön dolgok.
Pedig én megkérdeznem ezen eszmefuttatásokat látva, hogy mi az összefüggés a rendelkezésre állás és a biztonság között?
Ezt már VÜM oktatás kapcsán feltettem a Prolannak, amikor a biztonsági igazolás, megbízhatóság, redundancia témánál tartottunk. A kérdést jónak tartották.

Miért kérdezem?
Ha növelem a rendelkezésre állást, akkor duplázok általában, Ha duplázok, akkor növekszik a rendszer meghibásodási valószínűsége, hiszen sokkal több eszköz fog bekerülni a rendszer "kalapjába". (Érzésem szerint legalább 2xesére, bár ez intuitív, semmi egzakt matek.) Ha csökken a megbízhatóság, akkor csökken a biztonság. Vagy rosszul gondolom?
Előzmény: zugkraft aargau (9100)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9103
És olyan mondta, akinek a szavában nem kételkedhetek, mert ő ért hozzá, megfelelő minősítése van.
Ismerek olyat, aki tanúsít (igazol) de a szavára annyit nem adnék, mint az itteni legrosszabikéra!
Előzmény: Infós (9088)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9102
9099. :-) ;-)
Előzmény: zugkraft aargau (9100)
zugkraft aargau Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9101
...és hozzá is teszem gyorsan, hogy a meghibásodás alapfetétele, hogy működjön :)
Előzmény: zugkraft aargau (9100)
zugkraft aargau Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9100
Mondok neked egy példát. SIL 4-es szintnél 10 a mínusz 4.-en és 10 a mínusz 5.-en meghibásodás átlagos valószínűsége

Ne keverjük itt is a megbízhatóságot (v. rendelkezésre állást) a biztonsággal. Ezek külön dolgok.

A SIL-4 szinthez, általad is idézett mutatószámok nem folyamatos üzemre vonatkoznak, hanem "on demand" (igény szerinti működés) üzemre. Vasúti biztosítóberendezésekről lévén szó, a folyamatos üzem alapvető elvárás, amihez a SIL-4 veszélyes meghibásodások óránkénti gyakoriságát definiálja, 10 a mínusz 8-tól kezdve. Tehát akkor egy deklaráltan SIL 4-es kütyü hány óránként is okoz veszélyeztető állapotot?
Előzmény: Törölt nick (9093)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9099
Nem csak attól lesz biztonságos, hogy mennyi a rendelkezésre állása, hanem folyamatos üzemelési módnál a veszélyes meghibásodások kitűzött óránkénti gyakorisága mennyi. SIL 2 és SIL 4 között két nagyságrendnyi különbség van ugyanúgy. A SIL 2: 10 a -7.-től 10 a -6.-ig, értelem szerűen a SIL 4 két nagyságrenddel kisebb valószínűségű.
Előzmény: Törölt nick (9095)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9098

???

Eddig nem egy durcás kiskölyköt ismertem meg Benned!

Tehát várok.

Előzmény: Infós (9097)
Infós Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9097
félOFF
Azt mondták, hogy nem értek hozzá. Tőlem választ ne várj.
félON
Előzmény: Törölt nick (9095)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9096

Tartok tőle, hogy nálunk simán megtörténne, bár itt nincsenek ekkora távolságok

De pusztán csak azért, mert megy a hárítás és a belesz@rok hozzáállás.

 

Mert Hegyesnél van a határ. Mindenben. Kivétel útlevél és vám ...

Egyrészt egy nagyon racionális megállapítás, már ami a közgondolkodást illeti minden téren.

Szakmai téren pedig sajnos a lehető legirracionálisabb, de igaz. Nagyon nem így kéne lennie.

Előzmény: aruzsi (9055)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9095

Nem attól lesz valami biztonságos, hogy az elmúlt 100 évben a rendelkezésre állása ennyi meg annyi. :)
Na most akkor tessék nekem kifejteni ezt az állítást egy kicsit bővebben is Alacc Topiktárs 9093-es hozzászólása ismeretében és függvényében.

 

 

Előzmény: Infós (9058)
LVI Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9094

"Úttörőbe szerinted frissen gyártott VES került a II. vh. után? :)
Egy fenéket. :))"

 

Folyosói pletykák szerint azt a Székesfehérvár II. torony (a visszavonuló németek által 1944-ben felrobbantott) VES berendezésének a maradékából építették. Ugyanez volt állítólag a forrása az 1952-ben a MÁV kezelésébe került FHÉV (MÁV-BEV, BHÉV, BKV-HÉV) két másik ilyen állomási kütyüjének: Békásmegyer-Pünkösdfürdő és Szigetszentmiklós Gyártelep korábbi berendezésének.

 

Szomorú, de erős katalizátor lehetett a biztosításra az 1952. december 26.-i császárfürdői baleset.

 

Bontott SH berendezések elemeit (mert szinte elnyűhetetlenek) részben vagy egészben, felújítva/átalakítva egyébként még a hetvenes években is telepített a MÁV sok állomásán új biztosítást. Szvsz például Kispest ma is azzal működik.

Előzmény: Infós (9061)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 9093
Voltak már csodák.

Mondok neked egy példát. SIL 4-es szintnél 10 a mínusz 4.-en és 10 a mínusz 5.-en meghibásodás átlagos valószínűsége. SIL 2-nél 2 nagyságrenddel nagyobb. Na ehhez a példa: szoktam emlegetni a HÉV Örs vezér téri D55-jét. Azt mikor telepítették, több, mint 5 éve? Na azóta egy nagyobb meghibásodás volt, az is azért, mert egy váltólezáró egységben meghalt az egyik jelfogó csévéje. Hasonlítsd össze mondjuk a győri, komáromi, vagy hegyeshalmi bizt. ber.-ek meghibásodási rátájával. Egy jelfos simán eléri a SIL 4-est, ha karban tartják, és rendesen megcsinálják építésnél.
Előzmény: Infós (9088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!