Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92576

Azt nehogy megértsd, hogy egy régi barátom halt meg a gépben, miközben vicceskedsz.

Előzmény: Pomber Béla (92574)
krizsi_l Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92575

Holtában is elnézést amiért kisebb gyakorlatúnak gondoltam. Ez még érthetetlenebbé teszi az eseményt.

Minden estre tanulnunk kellene belőle, de egyenlőre csak kérdőjelek vannak.

 

Úgy tűnik szemüveget kellene cserélnem, hogy a két tenyérnyi műhorizont nem szúrta ki a szemem. Gondolom katonai gyakorlógépként ez egyébként is kötelező műszer.

Felénk (Kaposújlak kb 40km légvonalban) egész nap köd volt.

Előzmény: XANTIi (92564)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92574

Nem kéne ide áthozni a polfórumos ellenszenvedet...

Előzmény: XANTIi (92569)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92573

Köszi.

Előzmény: -Jeszy- (92571)
-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92572

No, így jár az, akinek telefonhívása van válaszírás közben :)

Előzmény: XANTIi (92570)
-Jeszy- Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92571

A FART svédül és norvégul sebességet jelent. Mintha ez a gép korábban a svéd légierőnél repült volna...

 

 

Előzmény: Pomber Béla (92567)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92570

A fart annyi svédül, mint a speed angolul.

Előzmény: XANTIi (92569)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92569

Mondjuk a gép svéd katonai gyakorlónak született. Talán svéd szótárt próbáltál? Angol eleve nem nyert, mert nem km/h-ban mérnek ugyi.....

Előzmény: Pomber Béla (92567)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92568

A műszerfalak középső, kiemelt részében vannak a legfontosabb, életfontosságú műszerei: sebesség, magasság, iránytű, műhorizont. Ez alaptörvény.

Előzmény: Pomber Béla (92565)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92567

Oké, de mitől FART? Valami rövidítés? Mert még úgy is vicces.

Előzmény: XANTIi (92566)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92566

Ott van alatta a km/h is a számlapon.

Előzmény: Pomber Béla (92565)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92565

Az egyik műszer felirata: FART azaz magyarul fing. Ez mit jelent?

Előzmény: karrimor (92562)
XANTIi Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92564

A pilótát személyesen is ismerve nem vékony pár száz órás újonc. Induláskor mind Budaörsön, mind Kaposon jó idő volt már. Más is repült, bár jóval magasabban abban a körzetben és valóban talaj közelében volt köd. Kapossal tarthatta volna a kapcsolatot. A Bulldiban mintha 2 műhorizont is lett volna.

Érthetetlen és drámai mint a legtöbb halál.

Nyugodjon békében!

Előzmény: krizsi_l (92563)
krizsi_l Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92563

Nem értem miért kell az alvó oroszlán farkát cibálni. Neki indulni egy olyan útvonalnak ami adott meteorológiai körülmények közt esélyesen ködös lesz. A hőmérséklet/páratartalom, alig szél előrevetíti, hogy nedves terep felett ott lesz a köd, vagy olyan alacsony felhőréteg ami gondot okozhat. Fél fok hőmérséklet különbségek döntenek VFR/IMC körülmények közt. Útvonalon a Velencei tó környéke és a Sárvíz. Mindez az alacsonyan járó nappal közel szemben. A látok/tejben vagyok közt szinte másodpercek vannak. + a végén a Somogy-Tolnai dombság, ++ erős porlasztó jegesedési hajlam a körülményekben.

Az már csak hab a tortán, hogy adott időjárási helyzetben a cél reptér fogadó készsége is változhat az útvonal ideje alatt

Ha pedig mégis, akkor miért nem felhő felett? Ilyenkor a besugárzást  megakadályozó felhőréteg általában nem vastagabb pár száz méternél. Ha pedig a felhő áttörés gondot okoz akkor inkább otthon kell maradni. Igaz ehhez a gép műszerezettsége is kissé hiányos. Elfordulásjelző-golyó nem valami vastag. Kellő gyakorlattal elég, de nekem minden azt súgja, hogy igen vékony IFR készsége lehetett a pilótának.

 

Előzmény: ViktorMike (92560)
karrimor Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92562
Lando Calrissian Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92561

Azért sajnálom a kedves hangú FIC-et is, szörnyű lehetett neki végigcsinálni az ilyenkor szokásos protokollt...

Előzmény: foxtrotyankee (92559)
ViktorMike Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92560

Már megint egy VFR into IMC?!? :(

foxtrotyankee Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92559

http://archive-server.liveatc.net/lhbp/LHBP-Info-Jan-08-2018-1030Z.mp3

1:14: az utolsó bejelentkezése a gépnek, utána 6:15- többször próbálja felvenni a kapcsolatot vele a tájékoztató, sajnos sikertelenül. :(

Előzmény: Ízirájder (92556)
Ízirájder Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92558

Illetve az utolsó forgalmazása az volt, hogy visszafordul Budaörsre a sűrű köd miatt, utána már nem jelentkezett be :(

Előzmény: Ízirájder (92556)
Alfa Papa Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92557

2 perccel az eltűnés előtt rossz látás miatt visszafordult BS-re.

Előzmény: Ízirájder (92556)
Ízirájder Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92556

Megerősítve. A Budaörs-Kaposújlak útvonalon 11:50-kor tűnt el. 

Előzmény: Bolivian Dancer (92555)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92555
Ízirájder Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92554
martinaxe7 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92553
martinaxe7 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 92552
etomcat Creative Commons License 2018.01.08 -2 0 92551

> Melyik olyan nyugati repülőteret ismered ahol 40 km-es körzetben nincs lakott épület, csak föld út (vagy az se) vezet oda, és bármit, még egy jégtelenítő gépet is csak helikopterrel tudsz oda vinni ?

 

Kanadában és Alaszkában a vadonban is vannak kemény dolgok, pl. az Ice Pilots sorozat (Buffalo Airways). Mondjuk azokat párszor le is tiltotta az éber hatóság a repülés-biztonsághoz való nagyvonalú hozzáállásuk miatt és az öreg CEO-t nyugdíjba kényszerítették, fejétől bűzlik a hal alapon.

Előzmény: trizs77 (92550)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.07 -2 0 92550

A kedvencem a vizszintes vezersik jegtelenitese (?). 

Egy nyugati repteren egy ilyenert minimum fobe lonenek mindenkit :

 

---------------------------

 

Melyik olyan nyugati repülőteret ismered ahol 40 km-es körzetben nincs lakott épület, csak föld út (vagy az se) vezet oda, és bármit, még egy jégtelenítő gépet is csak helikopterrel tudsz oda vinni ?

 

 

Előzmény: dezso (92546)
dezso Creative Commons License 2018.01.07 0 0 92549

Szerintem megvarnak a tavaszt.  Meg aztan a Komi Koztarsasagban valoszinuleg ritkabbak a "rendes" repterek, mint emerrebb.

Előzmény: Kenny___ (92548)
Kenny___ Creative Commons License 2018.01.07 0 0 92548

Bar igazad van, es tenyleg rohejes, azert megkerdeznem: ha ez egy nyugati erdokozepi "betoncsik oszt mas semmi" tipusu helyen tortenik, akkor oda kibetonoznak egy utat, hogy a jegtelenito celjarmu oda tudjon gurulni?

Előzmény: dezso (92546)
LiquidNitrogen Creative Commons License 2018.01.07 0 0 92547

9:00-nél a cirok seprűs tisztogatás mindent visz... :)

Előzmény: dezso (92546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!