Holtában is elnézést amiért kisebb gyakorlatúnak gondoltam. Ez még érthetetlenebbé teszi az eseményt.
Minden estre tanulnunk kellene belőle, de egyenlőre csak kérdőjelek vannak.
Úgy tűnik szemüveget kellene cserélnem, hogy a két tenyérnyi műhorizont nem szúrta ki a szemem. Gondolom katonai gyakorlógépként ez egyébként is kötelező műszer.
Felénk (Kaposújlak kb 40km légvonalban) egész nap köd volt.
A pilótát személyesen is ismerve nem vékony pár száz órás újonc. Induláskor mind Budaörsön, mind Kaposon jó idő volt már. Más is repült, bár jóval magasabban abban a körzetben és valóban talaj közelében volt köd. Kapossal tarthatta volna a kapcsolatot. A Bulldiban mintha 2 műhorizont is lett volna.
Nem értem miért kell az alvó oroszlán farkát cibálni. Neki indulni egy olyan útvonalnak ami adott meteorológiai körülmények közt esélyesen ködös lesz. A hőmérséklet/páratartalom, alig szél előrevetíti, hogy nedves terep felett ott lesz a köd, vagy olyan alacsony felhőréteg ami gondot okozhat. Fél fok hőmérséklet különbségek döntenek VFR/IMC körülmények közt. Útvonalon a Velencei tó környéke és a Sárvíz. Mindez az alacsonyan járó nappal közel szemben. A látok/tejben vagyok közt szinte másodpercek vannak. + a végén a Somogy-Tolnai dombság, ++ erős porlasztó jegesedési hajlam a körülményekben.
Az már csak hab a tortán, hogy adott időjárási helyzetben a cél reptér fogadó készsége is változhat az útvonal ideje alatt
Ha pedig mégis, akkor miért nem felhő felett? Ilyenkor a besugárzást megakadályozó felhőréteg általában nem vastagabb pár száz méternél. Ha pedig a felhő áttörés gondot okoz akkor inkább otthon kell maradni. Igaz ehhez a gép műszerezettsége is kissé hiányos. Elfordulásjelző-golyó nem valami vastag. Kellő gyakorlattal elég, de nekem minden azt súgja, hogy igen vékony IFR készsége lehetett a pilótának.
> Melyik olyan nyugati repülőteret ismered ahol 40 km-es körzetben nincs lakott épület, csak föld út (vagy az se) vezet oda, és bármit, még egy jégtelenítő gépet is csak helikopterrel tudsz oda vinni ?
Kanadában és Alaszkában a vadonban is vannak kemény dolgok, pl. az Ice Pilots sorozat (Buffalo Airways). Mondjuk azokat párszor le is tiltotta az éber hatóság a repülés-biztonsághoz való nagyvonalú hozzáállásuk miatt és az öreg CEO-t nyugdíjba kényszerítették, fejétől bűzlik a hal alapon.
A kedvencem a vizszintes vezersik jegtelenitese (?).
Egy nyugati repteren egy ilyenert minimum fobe lonenek mindenkit :
---------------------------
Melyik olyan nyugati repülőteret ismered ahol 40 km-es körzetben nincs lakott épület, csak föld út (vagy az se) vezet oda, és bármit, még egy jégtelenítő gépet is csak helikopterrel tudsz oda vinni ?
Bar igazad van, es tenyleg rohejes, azert megkerdeznem: ha ez egy nyugati erdokozepi "betoncsik oszt mas semmi" tipusu helyen tortenik, akkor oda kibetonoznak egy utat, hogy a jegtelenito celjarmu oda tudjon gurulni?