Igazad lehet, Budapest-London odafele 2:10 perc, ott megtankol a gép (nyugati kerozint), hazafelé 1:50 perc a menetidő!!! Ugyanez Budapest-New York viszonylatban majdnem 2 óra különbség! Mi lehet az oka? Nem, nem az időzóna, ez csakis az üzemanyag lehet! :-)
Dehát ha a rossz üzemanyagtól megy tönkre? :) Akkor nem az autó a szar hanem az üzemanyag :). De ha jól értem te sem vagy elégedett a külföldi üzemanyaggal.
Nekem mindenesetre eddig nagyon bejött a német "Super" az itt a normál benzin, de az osztrák is nagyon jó volt. A 90-es években emlékszem, hogy egyik rokon hozott haza osztrák gázolajat, egész más volt mint nálunk, szagra is, színre is, élénk zöld volt és állítása szerint kevesebbet evett a kocsi belőle mint a magyar sárga gázolajból. Persze ennek már sok-sok éve, nekem meg diesel kocsim nincs, gázolajról nem tudok érdemben nyilatkozni...
Hogyne számítana a gyorsulás emiatt nézeget(t)em a Sportot :), 1,9M-ért van egy 2008-as ami nagyon megdobogtatja a szívem különösen, hogy keveset is futott, valószínű nincs is szétrúgva.
Nézegettem az űrhajós Civicet is, amiknél azt mondom, hogy hihető a futás az már olyan 2,5M, ez az összeg felette van (nekem) egy lélektani határnak. Kicsit túlárazott, meg vannak benne számomra fura extrák, mint pl a nyomógombos indítás, ami csak azért van benne, hogy "legyen". Míg egy Renaultnál értem a lényeget: megnyomom és indítja magától, addig a Civicben nem igazán: kulcsot be, elfordít majd a gombot nyomom addig amíg be nem indult, ha kell kulcs is, amivel ráadom a gyújtást nem értem minek kell a gomb :), ráadásul használtautókatalógusban éppen most olvastam róla, gyakran megmakacsolja magát ez az indítógomb. Köszönöm az ötletet különben.
"Ezt általában olyan emberek mondják, akik nem Nyugat-Európai benzint tankolnak."
Én azt tankolok, söt dolgoztam nyugat-európai benzinkúton is és mint láthatod most meg néha szállítok üzemanyagot. Volt ilyen tartályvonat már Százhalombattáról is.
Ezt általában olyan emberek mondják, akik nem Nyugat-Európai benzint tankolnak. Amikor jöttem ki rendes, magyar 95-ös benzinnel, úgy hogy leheltem a gázt már a vége felé a pályán 100-zal mentem de előtte is inkább csak 110-zel és később Landstraße-n is 60-70-et tartva evett a kocsim 7,81-et. Hazafelé a német normál benzinnel utaztam úgy, hogy itt a 150-et órákig tartottam majd Ausztriában és Magyarországon is 130-cal végigdöngetve 8,09-es fogyasztást produkált a gép. Nyilván a benzinnek semmi köze az egészhez a Lanciám motorja annyira jó, hogy sem a növekvő légellenállás sem benzinminőség nem befolyásolja a fogyasztását, pusztán a mélyebb gázpedállás miatt érezte illendőnek 2,8 decivel többet enni. :) Persze...
Csak nézd meg mennyit futnak el nálunk meg németországban a dieselek mondjuk egy érzékeny PD elemmel, mikor kell kidobni őket otthon illetve itt Németországban. Magyarországon a szar savas gázolaj marja szét a golyósszelepet CR dieselekben is, jóval idő előtt. Valamelyik jobban bírja valamelyik kevésbé. Ne álltasd magad azzal, hogy mennyire jó üzemanyagokat tudsz venni a MOL-tól.
nehezemre esik így leírni egy Swift fórumon, de akkor én a helyedben nem Swift Sportot vennék :-/
Akkor talán inkább egy 8gen Honda Civic-et, az ûrhajót. Persze annak a formájával is meg kell barátkozni, mert vagy nagyon nagyon vagy nagy nagyon nem tetszik az embereknek. Átmenet nincs :)
Az egy általánosan jó gép, nagy csomagtartó, 5ajtó, kényelmes, számok alapján ugyanazokat a gyorsulási adatokat tudja (persze, ha ez egyátalán számít), mint a régi siwft sport (0-100km/h 8,9s)
Igaz, hogy angliában összeszerelt japán, de általában ezzel is kevés gond van.
Régi 5 sebességeset szeretnék venni. De igazából nagyon megkkettőztem most, ezen fogyasztási adatok alapján. Jó lenne a Swift mert nincs vagy csak kevés baj van vele meg fiatal, de az én 5 hengeres Lanciám is 8-at eszik ha a 150-et tartom vele (persze nem magyar benzinnel), és azért nem kicsi különbség van kényelemben meg csomagtartóméretben, önsúlyban. Igazából országon belül nem sok értelme van gyorsan menni, mert Szeged-Hegyeshalom táv sem túl nagy de én Kassel-ig (kb 500km a német határtól) utazom és sok időt nyerek ha Németországban jobban nyomom. Mindenképpen át kell gondolnom alaposan... nagyon köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Ha jól értem akkor neked ez a beépítőkeret és az átalakító kell? Ha igen akkor az a beépítőkeret és a villamos csatlakozó átalakítóban tudok segíteni nem ilyen horror áron. Nemrégen írtam a számomat ha gondolod csörgess meg.
Ha már rögzíteni tudnád a rádiót, akkor a készülék keretét át lehet alakítani, leszedni. esetleg valami műssal pótolni, már műanyag lapból hátha lehhet vágni, és akkor megmarad a keret, ha később értékesítenéd. Én miket faragtam, hogy az enyémet anno a Fabiába, majd a 190-be házasítani tudjam. nem csak a keretet, hátul az egész műszerfalat, mert ez még a 2 DIN-nél is nagyobb. A Skoda nem sikerült annyira, de a 190-be elég jól passzol.
...meg ha belegondoltok, idôben sem lehet sokat nyerni. Legalábbis rövidebb távon 1-2percet, ami semmi ahhoz képest, hogy a fogyasztás exponenciálisan nô.
1.3as swifttel 110es pályatempónál 6l alatt volt/van a fogyasztás mindig, viszont, ha tartosan pályatempóval megy az ember, akkor 7l körül eszik.
Kérdés egyébként, hogy milyen swift sportot akarsz venni? A régi 5sebességest vagy az új 6gangost. Az, ha okosan mész vele, akkor a gyári adatok, és a tesztek alapján is 7 alatt eszik. Autópályán ez gyanítom több lenne. Pontos RPM-eket nem tudok írni, de vhol mintha 3500-at olvastam volna 1300-nál, ami kicsit alacsonyabb, mint az én 1.3-asomé. Az 130-nál 3600-3800at forog.
A régi (2006-2011) Swift Sport 4000et is forog.
El lehet velül közlekedni pályán is, de nem arra találták ki, hanem ahogy már elôttem is írták, kanyargós utakra, ahol lehet élvezni a jó kanyarsebességet, és a kigyorsításokat.
Egyébként bele vagyok zúgva a Sportba én is, viszont sajna a 3ajtó miatt is (persze az ára a fô indok) nálam nem játszik.
Néha nehezen bírom, de egyrészt a benzin drága, másrészt rendőrök minden méteren, meg sokszor nincs kedvem rohanni. Csekk akkor is becsúszhat, ha szabályos az ember, nekem meg nem hiányzik a büntetés. Persze néha legszívesebben én is magasabb tempót tartanék...
Jelentem jól megszívtam a GC-s gyári középkonzollal. Nem jó a 2DIN-es rádiók beépítéséhez. Azon kívűl, hogy a fémházzal is gondok vannak, a legnagyobb baj, hogy a műanyag takarókeret (ami ide kívűlre jönne), aminek az a szerepe, hogy ne láss be a rádió oldalainál, egyszerűen nagyobb mint a süllyesztett hely...:-(
Kérdés, hogy ez elég e? Mi van a gyári fejegység mögött? A rádión egy állítási lehetőség van, leszerelhető a külsőkeret. Ehhez tudom e használni fenti képen lévő GC keretből a fémházat?
Mint írrtam ez a kocsi a nejemé és az okostelefon mellé az autóba más neki nem kell de az az igazság hogy ha a kislányunkat viszi akkor a gyermek cd.k lejátszása okozott gondot lévén ami idáig bent volt az kazettás mert a feleségem németet halgatott sokat. Most sikerült olcsón egy ilyen gyári fejegységhez hozzájutnom de a felső légbeömlős rész megakasztott.
Milyen érdekes!? Én pont most vágom ki a gyári cd-s rádiót... :-) Az a baj, hogy megtartok mindent, egy esetleges eladás esetére.
Jól mutatni, jól mutat a gyári fejegység (engem is ez fogott vissza eddig az upgradetől), de gyakorlatilag ezzel ki is merül az összes pozitív tulajdonsága...:-)
Az okostelefon kezelés, a hangzás, valamint a beépített kihangosító oltárán viszont most megadtam magamat! Sajnos csak olyat találok a neten ami gc-s keret, vagy csak a rádió körvonalát tartalmazza. :-(
Egy kéréssel kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Van egy swift kettes gépkocsink amit anno fapadossan vásároltunk a feleségemnek. Most szeretném a nejemet egy gyári cd-s rádióval meglepni de ehhez kell egy műszerfali felsőrész a légbefúvókkal és az elakadásjelző kapcsolóval. Ha valaki tud ilyen műszerfal részt kérem csörgessen meg a nulla 6 harminc 97 kilenc 9 188 as számon. Kp illetve cserélhetünk is a beépítőkeretre.