3 éves az autóm, és asszem, ez lesz a 3. hely ahova szervizelni viszem. Nyíregyházán. Pedig én nem váltogatom a szervizeket, csak megszűnnek :) Egész pontosan, akitől vettem az autót, azt átvette a Jász-Plasztik, de a szervízt a szomszédban a Mazda csinálta. De most az is megszűnt, a JP pedig elköltözött.
Saját tapasztalatból is mondom, mert nekem is KIA-m van és ide hordom kötelező szervizbe. Kérdésedre válaszolva, az utóbbi időben igen.A "régi" banda kicserélődött és egy régebbről összeszokott csapat dolgozik most már.De gyere el, és tapasztald meg a saját bőrödön.
Ajánlhatok egy jó szalont. Pl. Szolnok, Zakar és Társa. Szerintem az egyik legjobb kereskedés értékesítés és szerviz szemszögből is.(Saját vélemény, tapasztalat)
A következtetés az lett volna, hogy suzuki kell venni - persze nem gondoltam komolyan - , egyébként sem akartam belerondítani off-témával a topicba. A wagonkám már nincs meg, amúgy már nem téma. A KIA Venga keltette fel a figyelmemet, azért olvasgattam ezt a topicot, mert a ceed-tapasztalatokon keresztül talán leszűrhető egy's más a vele műszakilag rokon új típus kapcsán... Gondolok pl. az 1.4-es benzines motorra stb. Az egyterűeket, ill. a kombikat kedvelem, ezért jött képbe a Venga, de a Ceed SW is tetszik...
Én nem is vitatom, hogy jók a Suzukik. De formára és az anyagok minőségét tekintve még nagyon elmaradnak... holott árban már utolérték a konkurenciát. :S
Régen nézegettem az SX4-et (1.5 GLX ~4millió)... végül olcsóbban vettem egy sokkal jobban felszerelt KIA cee'd-et (1.4 EX ~3,7millió).
Én is sokat Wagonoztam mert édesapámat 5 évig szolgálta hűségesen, imádta a nyomatékos motorját, és a praktikusságát. Csöndesnek nem mondanám, de teljesen rendben volt. Ennek a hátsó, ötödik ajtó zárját kellett időnként megkenni mert óvatosan zörgött, mocorgott a helyén. Most egy Honda jazz-al jár. Iszonyat csendes, de a legkisebb 1.2-es motor nagyon vérszegény. Papiron 7 lóerővel többet tud mint a Wagon (78LE) de ezt jól titkolja. Ennél a motortartó gumibak felől jön kotyogó hang, szervizben azt mondták kicserélhetik, de ez ilyen. Kollégájának is Jazz van, neki is kotyogott. Ő kicseréltette. Ideig óráig jó volt de ismét elkezdte. Az meg olyan! :)
Asszony autójában (Swift II) is volt érdekesség a féknél. Kb. fél éves volt az autó, amikor először vezettem. Ráléptem a fékre (ami egyébként olyan, ahogy te is írtad), majd egy halk kattanást hallottam. Kérdeztem asszonyt, hogy mindig ilyen-e, de persze ő addig nem is figyelte. Ha zötyögős földúton mentünk, zörgött valami a futómű felől, és ahogy ráléptem egy kicsit a fékre, egy kattanás után elhallgatott. Persze egyből vittük szervizbe, ahol kiderült, hogy gyári hibás volt a féknyereg, és az egész mozgott. (állítólag nem ez volt az egyetlen hibás autó) Mondtam is hogy milyen jó lett volna, ha autópályán nyomok egy satut és elszáll fék a kocsiról. :S Persze a Suzuki azt állította ez nem tudott volna megtörténni. Következtetés? :)
Asszony Swift II-jében sem nyikorog semmi... Inkább zörögnek a műanyagok. Következtetés: Abban nem puha-nyikorgó, hanem kemény-zörgő műanyagok vannak. :D
Amikor 5 éves lett a wagonom, akkor szólalt meg először a műszerfalban valami, téli mínuszokban. Meglepődtem, váratlan volt.. Nemrég egyéves Mazda3-ban ültem és nyikorgott valami az ajtóborításban. Ezen is meglepődtem, nem gondoltam volna... Bátyámék swift II.-jében nem hallottam semmi ilyesmit. Végkövetkeztetés? :)
Én általában zenéthallgatok a kocsiban, valami mindíg szól. :) De félretéve a viccet időnként nekem is nyekken, ropog a műanyag. Megszoktam, ilyen, Zene rulez!! :)))))
Még tökéletes autóban nem ültem sajnos, pedig elég sok típust volt szerencsém vezetni, rövidebb-hosszabb ideig. Valami mindegyikben nyüszögött, kattogott.
mostanában nyekereg a kormány. Nem folyamatosan, van, hogy napokig mindig, aztán utána napokig semmi... Középállásnál ha kicsit balra vagy jobbra tekerem, "mûanyagos" nyikorgás hallatszik. Egy szervizt kérdeztem, ott azt mondták, hogy a légzsáknak van vmilyen kábele, ami mint egy mérôszalag, úgy tekeredik ki és vissza kormánytekerésnél, és biztos az, de azzal sokat nem tudnak kezdeni, mert nem lehet roncsolás nélkül szétbontani... Tapasztalt már valaki ilyet?
Szia Gurulj be vele egy szervizbe (legegyszerűbb oda, ahol javították), és pár pillanat alatt felprogramozzák. Rádugják a számítógépre, és mint egy force feedback-es számítógép-kormánynál, beállítják a kormányközepet. ;)
valamítől egyenes menetnél a kormány kb 10 fokkal balra áll.
(futómű állítás volt)
ez kihat a futóműre, kerekekre, esetleg esp-re is? tudom házilag orvosolni? vagy egyszerűbb a szervíz (esetleg esp elfordulás jeladója közvetlen a kormányon van? akkor miért nem avatkozik állandóan közbe?) ráérek vele szeptemberig a kötelező szervízig?
Van valakinek valmi ötlete hogy lehet védekezni az autó tetején,motortérben virgonckodó kis állatok ellen? Ha jól gondolom nyest,vagy ilyesmi lehet. A különböző utrahangos kiállatriasztókat már próbáltam-nem váltak be.
A KIA biztonsági ellenőrzésre márkaszervizeibe hívja egyes cee’d modelljeit
•Néhány cee’d-nél gyenge lehet a fékhatás •Biztonsági átvizsgálás, illetve bizonyos esetekben a főfékhenger cseréje is szükséges lehet
A KIA Motors szervizeibe hívja az elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) felszerelt cee’d modelleket, biztonsági átvizsgálásra. Néhány tulajdonos jelezte, hogy autójának fékteljesítménye gyenge. A vizsgálatok arra vezettek, hogy a problémák okozója a főfékhenger, illetve annak belső szerkezeti meghibásodása.
Néhány autó átvizsgálása után kiderült, hogy a fékrendszer biztonsági ellenőrzése, és a főfékhenger cseréje a szükséges megoldás. Mindezek alapján a KIA visszahívási akciót hirdetett valamennyi 2008. április 1. és 2009. március 30. között gyártott, ESP-vel felszerelt cee’d-re.
A fékhatás hirtelen csökkenése nem valószínű, a hiba sem sérülést sem balesetet nem okozott, ennek ellenére a KIA arra kéri az ESP-vel felszerelt, fenti időszakban gyártott cee’d-ek tulajdonosait, hogy keressék fel márkakereskedőjüket, és vizsgáltassák át autójukat.
Az akció Európában összesen 56,000 cee’d-et érint, ezek közül mintegy 35,000 esetében lehet szükség a főfékhenger cseréjére is. Az átvizsgálás mindössze negyed órát vesz igénybe, a főfékhenger esetleges cseréjének ideje további 35 perc.
A KIA már elkezdte az érintett tulajdonosok kiértesítését, az értesítendők száma nagyban függ attól, hogy az ESP az adott piacon alapáras felszerelés, vagy megvásárolható extratartozék-e.
A kampányban Magyarországon 323 cee’d érintett. Minden tulajdonos a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalán keresztül levélben kap értesítést. A kampány azon gépjárművekre vonatkozik, amelyek az alábbi alvázszám tartományba tartoznak. (A 17 karakterből álló alvázszám utolsó 6 karakterét kell figyelembe venni.)