Audi szakik segítségét szeretném kérni.Van egy Audi 80 1.8S-es drágám :).
A lényege,hogy egész jó kis kocsi,de szép lassan jött egy-két pici probléma,először mondjuk ha járkálunk vele semmi probléma,de mondjuk egy 1000km egyhuzamban után megállna,és pihennie kellene.
A következő problémája,az mostanság jött elő,hogy kereplő hang vana motorban,kopogó,és nehezen,vagy nem akar beindulni.Véleményem szerint nincs nagy probléma,csak orvosolni kellene,de nem tudom mi az.Hozzá teszem előtte szép csendes hangja volt,és ugyebár benzines.
A kereplő hang,összefügghet azzal,hogy volt hogy kicsit érdekesen indult,tekert a gyújtás elosztó miatt.Ezek csak tippek,és még sajnos nem vagyok,valami nagy szakértő.
Köszi, de ide magamtól is eljutottam, de nem lelém, amit keresek.
Megvan már az "így csináld", meg több karbantartási doksi, könyv stb... De nekem a felhasználói könyvecske kellene, amit az autóhoz adnak :( az enyém megvan, csak sajna nem emberi nyelven, így semmire sem megyek vele. ami szóba jöhet, az a magyar, az angol és esetleg a német. De ha esetleg én voltam balga, és a keresett file ott lapul a link alatt, akkor légyszi javíts ki :)
Audi A4 B8 8K Króm Ködlámpa rács, grill! Eladó a képeken látható teljesen új króm keretes ködlámpa rács, ködlámpa grill! Audi A4 (B8-8K) sedan vagy kombi típushoz egyaránt! A termék raktáron van! Személyes átvétel: Budapest, 13. kerület
"mostanában (nem mindig) kicsit erőszakolva veszi a 3. seb fokozatot a járgány, miből adódhat ez a jelenség?"
3-as fokozat szinkron? Vagy kikopott a kulissza? Ha dupla kuplunggal könnyebb hármasba rakni, akkor egyre gyanúsabb a szinkron... :S
Ha már sokat látott a váltó (terhelés váltásra a kar ki akar ugrani sebességből akkorát rúg vissza, vagy karon pihentetve a kezed, a vibráció komolyan masszírozza a csuklódat), én inkább kíménám a váltót és gyűjtenék a szétborítására.
Sziasztok! elkezdtem forgalmazni a dn-nanotech felületkezelő szereit! Röviden leírva könnyebb tisztítást és felületvédelmet lehet elérni ezekkel a cuccokkal.Létezik szélvédőre,felnire,fényezésre illetve komplett autóra való szett.
A szélvédős készlet lényege, hogy az esővíz ablaktörlő használata nélkül távozik a menetszéllel(kb 70km/h sebességnél)
a tapasztalatok szerint 1szélvédős szett 2autóra elég.
vannak hasonló termékek de azok nem bírnak ki 1 évet az autón!
az autónavigátor csapatát sikerült meggyőzni a hasznosságáról!
audi a4 b6 1,9 pdtdi-hez 85kw, szükségem lenne szervószivattyú tárcsára. csak tárcsát lehet újonnan kapni valahol?vagy ilyet esetleg bontóban találhatok?
Ma délután történt a kocsim jobb elsőfutóművével valami, mert egésznap semmi baja nem volt, de miután leparkoltam egy igenerősen jobb ra dőlő útpadkára, indulás után elkezdett nyekeregeni valami arról az irányból...csak a beltérben lehet hallani, vagyis le engedett ablaknál nem hallottam semmit, szar úton próbáltam persze. Felemeltem a jobb oldalát, lengőkarok faszák, semmilyen furcsaságot nem találtam.
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi nyekereghet a futómű felöl?
Tudom, hülyeség ezt így megállapítani, de hátha mással is előfordult már ilyen.
hi mostanában (nem mindig) kicsit erőszakolva veszi a 3. seb fokozatot a járgány, miből adódhat ez a jelenség? benyomom a kuplungot akarom tenni a 3.-at és az üres meg a 3. fokozat között félutón megáll, nagyon enyhe tompa koppanás is van, újra üres aztán beveszi a 3.-at
98-as a4 afn tdi, váltó kódját nem tudom....( 5. fokozatban ~90km/h-nál 2ezret forog, ~140km/h-nál 3K ha ez segít valamit)
Nem a fék csinálja. Már álló helyben is nyekereg kormány mozdításra és mint ha szét akarna szakadni úgy nyekereg. Meglocsoltam slaggal mentem egy kört de semmi, nem szűnt meg. :(
És akkor mivan ha jellegzetes? Akkor sem veheti el a forgalmit egy egyszerű gyökér járőr, mert ő neki aztat mondták h ha villan akko' kszenon... Nincs képzettsége/hatásköre egyértelmüen műszakilag megállapítani, h az xenon vagy nem. Nálam ugyan ez volt nyáron, a régi autómmal, este megállítottak, h nyissam fel a motorháztetőt. Mivel egyértelmüen ott volt a két utángyártott trafó a motortérbe, már fényképezték is és mondták h jajajjj, világvége. Aztán tovább sunnyogtak a mocskos majmok, és végül kibökte, hogy mennyit fogok fizetni az államnak fölöslegesen most, és h mennyi papírmunka stb stb. Odaadtam a forgalmiba egy huszast, és további szép estét kívántak a rohadt férgek, remélem, h az összeset szívgyógyszerre költik.
Nekem volt hasonló. Nyilván nem tudom nálad mi nyekereg, de nálam a fék csinálta. Bezsiroztam a féknyerget (ATE Plastilube) és a probléma megszűnt. Állítólag ezt a zajt a fékbetétek rezonanciája okozza. Nálam ez volt a gond...
Gumiharang cserénél gondolom rendesen telenyomták zsírral, elvileg onnan nem jöhetne zaj.
Nekem a Vectrámban nem volt projektoros lámpatest és nem is egyszer vittem vizsgára, és a gagyixenonnal simán átment. Azt sem tudtam hogy ezért vizsgán bukta van. :-) Gyorsan hozzáteszem hogy nem "áttoltam" a vizsgán az autót. Magyar autóklub műszaki vizsgaállomás. Én személy szerint marhaságnak tartom ezt az utólagos xenon beéípítés körüli mizériát, de ezek a szabályok.
Kár, hogy azt a szempontot nem vizsgálják hogy hogy szabad projektoros lámpába halogén izzót tervezni. Szerintem jobban rontja a közlekedésbiztonságot a halovány projektor-halogénizzó kombó mint a projektor-utólagos xenon szett. Ez inkább csak arról szól hogy el kell adni a méregdrága gyári xenon-t is. Őszintén ki rendelné meg fél milláért ha 15000Ft-ból kijön egy olyan világítás amivel lehet látni? A szintezés meg a mosó csak egy nagy pukkkk. Nincs az a szintező ami egy átlagos magyar útviszonyt ki tudna egyenlíteni, (elég csak átmenni 30-al egy magyar vasúti átjárón) és nincs az a mosó ami a rásült szart lemosná a fényszóróról. Ha ennyire fontos a mosó meg a szintező miért nem kövezelmény a normál (projektor nélküli) halogénes fényszóróknál? Ugye nem azért mert halogén izzóval nem lehet elvakítani a szembejövőt?
97-es 2.5TDI Avant Quattro-hoz (AEL) keresnék hátsó szintszabályzós lengéscsillapítót, vagy olyan szakit aki felújítaná. Az alsó részén látszik az idő vasfoga. Foglalkozik valaki ilyen felújítással?
Vagy bontoot jó állapotút hol lenne érdemes nézni?
ha el van rejtve a trafó, és bekapcsoltatja a lámpát, ami ugye projektoros, honnan tudná megmondani az egyszerű útszéli sügér rendőr, h egy 4F-es audiba nem gyári a fény?
Qva egyszerüen, nézi amikor felkapcsolod a lámpát és a xenon jellegzetes gyújtó villanásából már látszik is. tök mindegy milyen színhőmérsékletű fényt bocsájt ki....
Sziasztok! Baromira nyekereg a futóművem mióta ezek a melegebb idők vannak de nem csak nyik-nyak hanem úgy igazából. Nagyon hangos és idegesítő. Jobb oldalról jön a hang és ha fogom alul a gönbfejet érzem, hogy remeg az egész.
Kb 2 hete cseréltek ezen az oldanon féltengely gumiharangot de nem tudom, hogy lehet e köze hozzá.
Nem szeretem ezt a fajta reklámot, és amúgy sincsen túl sok aktív A3 8P tulaj itt, de hátha mégis és hátha valakinek épp szüksége lenne rá, eladom ugyanis a feleslegessé vált dolgaimat az A3-asomról.
- Audi Chorus Mp3 lejátszó (kóddal együtt persze, tökéletes állapot, 2010-es gyártású A3-ból)
- 8 db 16" szép állapotú dísztárcsa,
- faceliftes A3 lökös hűtőráccsal (apró esztétikai hiba a kép jobb elején)
- komplett A3 Sportback hátsó lámpaszett.
Érd. a nicknévre kattintva megadott elérhetőségen.
januárban vittem vizsgáztatni a kocsit, nekem is utólagos van benne, de el vannak rejtve a trafók a lámpatest alá. MIkor a vizsgáztató felkapcsolta a lámpámat, látta hogy xenon csak ugye nem mászkált fel-le a csóva. Rögtön kipattant a kocsiból keresni kezdte a trafókat, nem értette mi van. Odahívta kollégáját az is csak nézett, vakarták rendesen a fejüket, aztán ennyiben maradt. Hozzáteszem, hogy nekem a xenon fehér, és nem kék, és nem is vakítok vele viszont jól látok.
Rendőr ismerősöm erre ugyanezt mondta, csak akkor lehet helyszínen elvenni a forgalmit, ha közlekedés biztonságát közvetlenül veszélyezteti a rendellenesség.
Viszont ha nincs mosó, az rögtön megkérdőjelezi a "gyáriságot".
Egy A6 4F-ben elég érdekes, hogy nem lehetett kimagyarázni a xenont. Csak úgy tudom elképzelni, h látszódott, h utólagos beszerelés, vagyis kint voltak a trafók, fényképezhető helyen. Ellenkező esetben, ha el van rejtve a trafó, és bekapcsoltatja a lámpát, ami ugye projektoros, honnan tudná megmondani az egyszerű útszéli sügér rendőr, h egy 4F-es audiba nem gyári a fény? Ha kérdéses a dolog, márpedig az lesz ha nem látszik az utólagos beszerelés, elküldhet vizsgára, de a forgalmit csak akkor veheti el ha oda hív egy szakértőt aki ténylegesen megállapítja, h nem gyári, vagy Te elismered a dolgot. Homasitában lehet venni 100forintért lámpa elé ragasztható kamu "ablakmosó fúvókát".
A hatóságit ledutdtam szerencsére mert van ismerős és nem kellett elvinni,csak sima műszakira.Azt mondjátok akkor hogy egy az egyben paszolna a lámpa bele csatlakozó minden és megmozgatná a projektort?A lámpamosót valahogy akkor megoldanám
Igen mentem nálunk Sásdon a városban nem is volt felkapcsolva a világításom aztán utánnamjöttek pécsi rendőrök elkérték a forgalmimat,megnézték a gumikat és mondta hogy kapcsoljak világítást és meglett a baj.mondta hogy nincs szintező és ez így szabálytalan,forgalmi ugrott meg egy feljelentés.
Olyanban kérnék segítséget hogy nekem sima halogén lámpám van az A6 4f-be,az megoldható hogy sima gyári xenonlámpát rakjak bele,és működjön a szintező?tudom rendesen nem fog működni mert ahhoz kellenek érzékelők a futóműbe azthiszem csak amikor ráadom a világítást mozgassa meg a projektort.Múlt héten a rend őrei elvették a forgalmimat az utólagos xenon miatt és azért érdeklődök hogy megoldható-e
Nem tudom volt e róla szó sőt az se hogy jó helyen járok e, szeretném megkérdezni van e valami tipp ara hogy a Audi6ban lévő GPS-el kombinált TV a digitális átállás után is üzemeljen 8 éves autó.
HA van tipp vagy szerelő aki ért hozzá az és annak az élérhetőséget megköszönném.
Én régebben egy kocsival ugyanezt eljátszottam,kiderűl benne maradt a sárvédőív felett a kasznis kalapácsa,és amikor olyanja volt akkor zörgött egyet...
Szép estét Mindenkinek. 2000es évj 2.5tdi quattro A6osomon szeretném megemelni kicsit a hasmagasságot,ez hogy oldhato meg a legeggyszerübben,és kb milyen áron mozog egy ilyen átalakitás?elöre is köszönöm a válaszokat
Hello, nekem ugyanaz a típus van 2004/11 havi, BMK kód, én már cseréltem láncfeszítőt kb 100e-vel ezelőtt, azóta megint csörög hidegen, melegen pedig indításkor ingadozik az alapjárat. A beépített feszítő már állítható, hamarosan megyek a szerelőhöz azt mondta állít rajta, elvileg attól megszűnik a csörgés. Én gyárit tettem bele, már nem emlékszem mennyibe került.
Olyanba kérném a segítségeteket, hogy a kp. záram felold mikor lezárom, de a kijelzőn nem mutatja hogy nyitva lenne vmelik ajtó. Belső lezárásnál ugyanez, a beltéri lámpák nem égnek. Tudtok erre vmi megoldást???
Sarut levettem semmi... Megpróbálnám a biztit is de nincs kézikönyvem nem tudom melyikhez kéne hozzányúlni.
Amúgy már az gyanús volt, hogy ha kulcsal zárom akkor csak a vezető oldali reteszel.
Tisztelt Magus! Köszönöm a segítséget, holnap tudom megbontani az autót. Szeretnék még egyet kérdezni: 2005 decemberi 3.0l v6 4F BMK motorkódú az autóm. KB 8-10 óra állás után elindítva, csörrenést hallok a motorból, és a jobb oldali kipufogóból.
Azt olvastam, hogy ez a jobboldali láncfeszítő hibája. Állítólag szériahiba ennél a motornál. Szeretném megkérdezni, hogy ez lehet -e a gond, és mekkora munka a cseréje, szabad-e " utángyártott alkatrészt betenni
Inkább az érdekelne, hogy mi van, ha csattog? Nem jól zár/nyit a szelep, vagy ilyesmi? Vagy milyen gondot okozhat?
Azért kérdezem, mert a következő olajcserénél amúgyis cserélve lesz a vezérlés, és ha ez a csattogás a fülemen kívül a motornak sem tesz jót, akkor kicseréltetném a hidrotőkéket is.
Mitől facelift-es? Úgy emlékszem 2001-től fajta. Nem olyan mint ami volt benne és matt volt. De úgy emlékszem abban különbözik,hogy ebben nagyobb belül a projektor mint a régiben.
Adott egy 95-ös A4 B5 Sedan, aminek valami zörög a hátuljában. Pontosabban, amikor állok ki az udvarról és a macskakövön gurul az autó folyamatosan lehet bent hallani, h zörög valami. Menet közben csak útegyenletlenségnél. A hang tipikusan hátulról jön és tompa zörgés/kotyogás formájában van jelen. Alámászva az autónak, szilentek rendben, kipufogó rendben, semmi mozgó dolog nincs a kocsiban, kerékcsapágyak 1 hete cserélve, viszont mind a két hátsó lengéscsillapítónak a porvédő gumijai el vannak málva, és az egyiknél lehet látni egykis olajfojást is. Mozgatva az autót a lengéscsillapítók csillapítanak, álló helyzetben alig lehet reprodukálni a zörgést, ami menet közben egy pillanat alatt előjön. ETKA-ban nézegettem a hátsó felfüggesztést, de nem igazán jutottam sokra. Ha valakinek van vmi ötlete, azon kivül h cseréljek gátlókat hátha jó lesz, azt megköszönném :)
Nos, a hangszóró nem a csomagtartóban van. Az ülést kell előre hajtani és oldalkárpitokat kell lebontani, a kis ablak közepe táján van a hangszóró. A kárpit elemeket kell leszedni hozzá. Remélem segítettem.
szia!nekem pl a rajzokkal ellentétben jobb oldalon van a csomagtérben(2005 4f avant)! 1db t25ös torx kulcs kell az oldalsó panel meglazításához.nem kell mélyre nyúlni az oldalsó panel mögé mert fent van a hangszóró az ablaküveggel majdnem egyvonalban.ha még minimális hangot ad a mostani akkor hallgasd ki hogy melyik oldalon van,lazitsd ki az oldalsó takarót,huzd le az egyetlen csatit , cseréld ki és kész is vagy :)kb 15perc az egész!sedannál sajna nem tudom!
Beleült egy A3 turbo-ba.....tudod hogy van ez:)))) .....az Astra 1.7isuzu után:))))) és dauerba állt a haja, innen az A3 turbo "gondolat"! Amúgy 1 gyerkőccel elég is lenne Neki szaladgálósnak napi 30km-re az A3.
Amúgy mátészalkai vagyok de a leendő autó Szegeden fog szolgálni az uncsitesóméknál:). Még az Avant-al+A4-el se lenne gondja szerintem mert azokat nézegettük legelőször csak nem találtunk egy ilyen "normálisabb" darabot mint amit a képeid mutattak. Jó, tudjuk egy 13éves autó nem egy holtbiztos ötlet de erre futja családi második kocsinak, készpénzért!
Szeva, 1.8t az alapesetben 150 lótol indul, azt hiszem A3ba nem is volt erősebb ezzel a motorral(?). Egy régebbi 3as van kint németbe 1.8t, azt hiszem 98as vagy 9es 1000 euro. Nekem nincs 3asom, 4esek vannak 1998-2011, csak kombik. Ha gondolod írj egy mailt, publikus.
Szevasz. Egyenlőre csak nézegetek a családba egy újabb Audi-t... ..elvileg A3 1.8T amit nézegetek de ez a verda +tetszik... menyi az eladási ára ennek Nálad? Régebbi válaszaidból sejtem talán ez a 110pacis, igaz?
üdv ma barátnőm amikor beröffentette a kocsit a kipufogóból fekete víz (nem olaj) és kicsi korom darabkák jöttek ki (remélem csak korom) ... nem sok, csak úgy kiköpte oda a betonra, kb egy tenyér nagyságú területen szét szórva ez mennyire természetes és mennyire kellene tőle aggódnom? afn 400e km-rel és ha kicsit jobban megpöccintem a gázpedált ( 3000 ford felett) akkor dob egy kicsi koromfüstöt
Jó Napot Mindenkinek! 2000es évjáratu quattro A6osom (2.5tdi) a két elsö gumit párban ugy darálja egy csikban,mintha hozzáérne vmihez,pikkelyessé válik mindkét felén(az auto jobb és bal kerekén is) az abroncs,mitöl lehet?geometria jó,nem ér bele semmibe,terhelés alatt sem,és nem a gumival van a baj,mert télit,nyárit egyaránt "eszi" Találkozott már vki hasonlóval?
Van egy a3 as audim.vettem rá gyári alufelnit csak amatőr voltam és nem kaptam hozzá kupakot!esetleg volna e tippetek hol tudok beszerezni 165 mm-es kupakot. 8LO601165D a cikkszáma!előre is köszönöm!:D
Sziasztok! A kérdésem a következ lenne: Van egy '98-as A4-em amiben egyfolytában megy a 2. ventillátor ami elektromos. Azt mondta egy ismerősöm, hogy valószínűleg relé baja lesz, de hogyan tudom kicserélni a relét? Azt tudom, hogy hol van, csak merről kezdjek neki? Mit kell lebontani, meg hasonlók?? Volt-e már valakinek hasonló problémája, ha igen, ott mi volt a baj?
Urak! Tudnak mondani nekem egy TDi -hez értő szerelőt Érd közelében? 1.9 klasszik TDi lenne a munka, vákuum mérés, talán N75 gond, talán a csövek, teljesítmény gondok, általános móka ami egy 360+ ezret futott motornál lehet ...
haha nekünk 92-es 75 pacis malacorrú van ... régen (95-től 2003ig) az volt a család "szép autója" azzal mentünk rokonokhoz ... egyik télen (2003) oldalba baszta egy rendőrségi kisbusz azóta papa szőlőbejárósa autója :/ :D akkor a csomagtartó hogy befér a motoros permetező a talajmaró plusz az utánfutón ott ganyé vagy 1000 liter locsoló víz
Mekkora durranás volt az akkor. Fater 92-ben vett egy 91es 1.9 szopó D-t, 2011-ben adtam el. De ha már nosztalgia, mikor a 80as évek elején megindult a holland autók behozatala, kiment 2 haverjával, hoztak egy escortot, egy digit műszeres fiat tipot, meg egy Audi 80 1.6D-t. Na az akkor igazán kemény volt :) még a zsaruk is ezertetves zsigával nyomták :)))
Mert rendes vagyok :) itt érdeklődj: Audi Zentrum, Calgeestrasse 7, 87435 Kempten,Tel.: +49 831 51238 0 E-Mail: kontakt@audi-kempten.de hivatkozhatsz rám is de olcsóbb nem lesz. Az országba én nem tudok most ilyet. BOCS MINDENKITŐL AZ OFF-ÉRT, BEFEJEZTEM :)
6 rongy asszem. De egybe fizetem összes szíjjal, tömítésekkel, összes olajjal (atf,fék,motor), összes szűrővel meg még pár aprósággal. Fincsi lesz, remélem hálás lesz ezért a dög :))
Hali! Tud valaki küldeni egy műszaki, vagy robbantott rajzot A6-os avant légrugózásáról? Tulajdonképpen a krompresszortól a légrugóig kellene pontosan látnom a levegő útját. (2000-es évjárat az alany.)
Skacok, avg tdi, vízhőfokom 60 és kb. 80 fok között szaladgál. Vettem bele termosztátot, holnap megkapja. Jól tettem hogy vettem vagy pénzkidobás volt? :)
Én egy hülye nyílászáró-kereskedő ( dealer) vagyok, de ha valaki leoltana a francba, majd venne tőlem ablakot, akkor én is elküldeném a versenytársakhoz...
2007be vettem az asszonynak egy új pd vw polot. Átvettük a kocsit, hazajöttem ő meg be a metroba vásárolni. Úgy rábasztak egy bevásárló kosarat, nem hogy behorpadt az első sárvédő, még a festék is lejött. Én uj autót soha többet. Egyébként meg nekem a b5 4es nagyon bejön, A-ból B-be eljutni nekem nincs szükségem jobbra, pláne ennyi pénzért.
sziasztok!segítséget szeretnék kérni!le fogom cserélni az a6 4f emen a fékcsöveket és a kérdésem az lenne,hogy milyen módszerrel a legegyszerübb a rendszer légtelenítése? VAS kábel van, ha kell hozzá!köszi
Kérdés, mit hívsz tragacsnak. Ami szép és nem működik rajta semmi (a hajtáslánc hibájával együtt szokták szoborként is emlegetni), vagy műszakilag egyben van, de csalé a lökös, karcolt a fényezés, feslett a bőr. Egy trabantban nincs műszaki tartalom, engem pedig az bizserget.
Meg azután, hogy a féltve őrzött fényezésedet egy laza mozdulattal odacsukja a parkolóban egy ismeretlen alkotó, nem látom értelmét, hogy kijavítsam. Hogy aztán ugyanaz az ember két nappal később megint meghúzza, nekimegy stb. Annyit, amit elkölthetnék egy budapesti autó külsejének fenntartására, akár félre is tehetem a következő autóra. Amúgy nekem az audi a téli autó, arra, hogy más belecsússzon v. én csússzak másba, összkerékkel kis anyagi kockázattal eljárjak vele akárhol, vagy szekrényt vigyek vele, teljsen jó.
De szvsz a patkány stílus megítélése tisztán esztétikai kérdés, ízlésről meg nincs miért vitatkozni ;D.
Amúgy meg bárki, aki egy B5-ös audi-ban ül, senkiben nem fogja a valóságosnál magasabb társadalmi státusz benyomását kelteni.
Köszönöm, megnéztem nagy a szórás de ahogy látom átlagban tényleg hozza a 7 litert, országút 5,5-6 pálya 6, óvatos város 6,5-7 kb így veszem ki ha mindent végig nézek és levonom a versenyzőket!
A benyásnál én is eljátszottam vele, rozsdaoldó,wd40,zsír, azóta tökéletes. A dieselnél olyat csinál, hogy 3/4-et töröl, pillanatra megáll majd töröl tovább, visszafelé ugyan ez.
Szétszedésénél láttam meg, hogy el van törve a réz(?) spricni, úgyhogy a hátsó ablak mosásról leszoktam :)
A mosó cső csatlakozásánál annak a fekete vacaknak amire a cső megy, nem kellene kijönnie valahogy? Ha a spricni nincs eltörve belül, akkor is annyi leszedni, hogy kiveszem a csavarokat oxt lejött?
Érdeklődnék, hogy egy 2.5 TDI 2003/11-es (2002-2004 között gyártott modellből) modelnek, ami karban van tartva kb mennyi a reális fogyasztása sporólós nagypapisba 6-os hosszú váltóval.
Autópálya 110-130, országút 90-100, város meg nagypapissan lépkedőben!?
1600 ewrós igen mert nincs benne xenon, csak az első ablakok elektrikek, kisboard a kmórában,tolatóradar nincs, meg automatik, 10 éves autónál már csak lehuzza az árat az automataváltó, 5 millió Ft felett meg már senki nem vesz manuálisat, persze aki nem aston martin-t vesz vagy valami sprot autót :D
De ha tudsz 2002-2003 évjáratú 2.5-es A6-ot akkor felvehetnénk a kapcsolatot, csak még nem megyek ki Németbe.
Engem idegesít, ha nem tudok ablakot törölni. A hátsó motorhoz már volt szerencsém, javítottam is. Szétszedés után szokott kiderülni, hogy mi baja van. Az esetek többségében leég az egység, mert az hátsó ablakspricni a löttyöt a tengely belsejében koaxiálisan küldi és ha elkorhad, akkor a lötty egyenesen a motorba folyik, beáll a mechanika és megcsinálja a motort (volt, hogy bontott másikat vettem és abban meg a diódákat kell cserélni, mert azok égtek le). Szóval ötletes de sérülékeny megoldás. Ha nem találsz A4-esbe, jó bele a Passat-e, talán újabb skodáké is.
Bp-en járok a kocsival és kínosan kerülgetem az úthibákat. Lekogopogem, de 2009-ben cserélt 4db felső karral még mindig élhető az első futómű.
Szép autót tényleg nincs értelme venni, műszakilag működjön, a többi nem számít. Mind a négy ajtósarkam le lett ütve, rozsdásodik. Ha megcsinálom, valaki megint rámnyitja, vagy egy utasom tárja bele az ajtót valamibe (családtagok előszeretettel lökik ki az ajtót, pedig két fokozatban magától nyílik -> bamm egy dekor szikla v. egy beton virágtartó). Ha megcsináltatom a bőrt a kormányon v. az ülésen, mindig lesz egy overálos gorilla, aki munkavédelmi kesztyűben tekergeti a kormányt, vagy kertésznadrágban forgolódik a bőrülésen -> kifeslik...
Én az enyémmel nemsokára patkányos irányba fogok elmozdulni, így a funkció legyőzi a formát és az autó egyre hitelesebb lesz :D.
Hm. q5ös jó lenne. Szülőknek tetszik Sharan helyett. Nagyon kiváncsi lennék a belső terére... mert ha maguktól kell menni megnézni sose jutnak el odaáig XD hehe
hát mikor az ablakmosora kattintok akkor spriccel és töröl is szóval így gondolom a motor jó, de ha a kapcsolot ellenkező irányba nyomom akkor nem történik semmi, de megmondom őszintén ez különösebben nem is izgat, mosni mos és pont :)
most inkább a kuplungnál vannak problémák vagyis már egy jó ideje... felül fog, csöppet kopott lehet de még nem csúszik meg sikerült eltalálnom jó pár kátyút egyiknál koppant egy baszott nagyott a jobb elsőmre mire megreggeliztem addigra már lapos is lett, lassan kezdek elérni arra a pontra hogy nincs értelme normális kocsit* venni mert hipphopp szétbaszódik a gumi/futómű és csak a kesergés van után, vettem volna fasza felniket peresgumival olyan jól nézett ki a gumi is meg a felni is hogy sírtam de nem vettem meg ez miatt
meg mást nem tudnak mondnai csak hogy ne menjek gyorsan... de könyörgöm 90-es úton 60nal alig merek menni és ha kikerülm első kerékkel az kátyút akkor a hátsó belemegy egy másikba, erről nem is írok többet
normális kocsi* kb 900e jó magyar forint körül van az autóm értéke nekem ez "normális autónak" számít kinek mi... elötte volt egy 300e körüli kettes golfom az is annak számított ... ha még meg lenne akkor azt is sajnálnám kivinni ilyen utakra
többször eljátszottam már ezzel a csipszes gondolattal nem akarok meg nem is merek belevágni, nyílván fincsi lenne DE én meg vagyok vele elégedve (1.9tdi afn 110) :) nem vagyok egy kimondottan hajtós típus, olyakor feltévedek autópályára akkor kicsit elengedem a ménest (130-150km/h@2600-3200f) hosszabb távolságra is és ennyi
Nincs harag. Nem a kereskedő bassza át az embereket, a vevő saját magát mert megveszi hozzáértő vagy hozzáértés nélkül a szart. 120e km 10 éves autókba meg a mot. térbe egy flakon elfújt szilikon sok embert megtéveszt. De egyébként divat ez már magánemberek között is a mai csóró világba, de nem csak itt, németbe is. Csak érdekesség képpen, teszek be neked 1600 euros tdi 2000évj. A4-ről képet. 280e km, szervízkönyv. Enyhén jégvert. Nem csak a szarok vannak jó áron...
B5 A4be Audi Symphony (2din kazi+cd) zenéhez tartozik gyárilag cd tár? Mintha a csomagtartóba a mélyláda mellett meglenne a helye de kábelezést nem látok neki. Van egy passat b6 táram, bele kellene fabrikálni.
hmm fasza bíztam benne hogy az valami rejtett funkciós gomb előhozza a valahova berejtett w12 motor erejét vagy ilyesmi.... de ezek szerint csak rossz a kapcsoló, mert nem töröl
jól van semmi, így kicsi utána nézéssel rájöttem nincs benne
viszont a kérdésem abból indult ki hogy van jobb oldalon az ablaktölő kapcsolo ha felém huzzom akkor spirccel elöl meg hátul és töröl, ha fölfelé mozgatva több fokozati lehetóséggel töröl, lefelé akkor csak egyet de lehet a műszer fal felé (befelé tolni-pöccinteni) is kapcsolni, akkor mit csinál? az mire jó??
Sziasztok! Szombat éjszaka sikerült találkoznom egy őzikével, eltalálta a jobb lámpámat ami megsérült.. meghegesztettem a fülét, de belül is van gebasz, mert lötyög a foglalat... annyira beleláttam, hogy észrevettem az állító motor vége letört, azthittem emiatt lötyög az egész belseje, de nem, mert kicseréltem volt otthon másik új lámpaállító motortom beraktam befeszült faszán, állította is magát indítás után(xenon), de mentem vele és ki esett a lámpa belseje megint valahonnan, de újra ha az izzónál betudom feszíteni az egész belsejét... de egy idő után kirázkódik valahonnan... ezért kérném segítségeteket, hogy mi lehet a gebasz, mert törést nem láttam a manuális lámpa magasság állítókon, de azokkal eddig se bírtam állítani a lámpámat.
a nepper nem hülye, hisz van esze átbaszni az embereket, jah igen én is nepperekből élek úgymond, hisz hozzák nekem a munkát, én nem azt mondtam, hogy TE köcsög vagy. Ne haragudj ha félre értettük egymást, csak elég sok 1000-2000 euros kocsival találkoztam 10+-os audikkal amik gatyák, pl megnézed mobilén a quattro drágább Mo.-on meg olcsóbb, amúgy én is másik autót veszek ezt eladom, nem mert szar,hanem mert A6 kell, egyszerűen nem férünk az A4-be.
Én is le voltam döbbenve rajt. Mára már megszoktam, hogy nem eszik többet, mint egy kéziváltós, elsőkerekes sornégyes dízel feleennyi lóval, kisebb kaszniban.
Az ültetéssel nem változik az aljának a kiképzése, de a jóval szűkebb részben jóval kevesebb levegő össze-vissza kavarogva áramlani.
Kíváncsi lennék egy cw mérésre, mert egy ültetett autónál alacsonyabbnak kell lennie.
A gyárak is alkalmazzák ezt az alacsony fogyasztású verziók esetén. Majd nézd meg, hogy a virsligumi, meg a zárt/zárható hűtőrács, stb. mellé ott van az 1-2 cm-es ültetés is, amikor valami 'eco' verziót kiadnak egy modelljükből.
A fogyasztásra elég jó mintám is van. Állandó körülmények között ingáztam Bp-re napi szinten, kb. 2 évig (110kmh, tempomat, mindig ugyanannyi súly, stb.). Pár tizedes pontossággal hozta mindig az átlagfogyasztást az autó. AMikor alákerült az ültetőszett (meg nem mondom, hogy hány cm, de sok), akkor közel fél litert csökkent az átlagfogyasztás.
"Tök ugyanolyan széles, tök ugyanolyan a szabadmagassága a sedan-nak és a kombinak, tök ugyanaz kb. minden, de az Avant mondjuk 2-3 cm-rel magasabb (magyarul a tetővonal magasabban van 2-3 cm-rel)."
Ehhez tudni kell, hogy a cw-be a homlokfelület nagysága nem, de az alak, a kiálló alkatrészek, a kocsi körül kialakuló turbulens áramlások keményen beleszólnak.
ismét ellent kell mondjak.
az alaktényező határozza meg a CW értéket, (pontosabban ez maga az) mivel a mostani autók már alulról is simára vannak burkolva az alatta lévő áramlás ezen nem változtat, amit nem tud "magaalá gyűrni" azt oldalra/felfelé tolja el.
az alacsonyabb hasmagasság a stabilitást fokozza a szűkebb keresztmetszetben gyorsabban áramló közeg alacsonyabb nyomásúvá válik így mintegy "leszívja" az autót az útra...
Ezt most nem egészen értem: Tök ugyanolyan széles, tök ugyanolyan a szabadmagassága a sedan-nak és a kombinak, tök ugyanaz kb. minden, de az Avant mondjuk 2-3 cm-rel magasabb (magyarul a tetővonal magasabban van 2-3 cm-rel).
Akkor ezzel nagyobb a homlokfelülete és egyben a légellenállása is! Persze csak "nüanszokról" beszélhetünk, de akkor is...
A sedanom 0,26-os ezt megtaláltam. Az Avant-ra találtam eddig 0,30-as tényezőt, de azt én is sokallom.
Szerintem 0,27/0,28 lehet. Persze, hogy nem nagy a különbség, nem is állítottam, de - mint már írtam - néhány százalék többletfogyit rá lehet fogni erre is..
A kombinak szinte elhanyagolható mértékben nagyobb a cw értéke. Kb. 0.28 vs 0.29 körüli arányokra kell gondolni.
Viszont egy komolyabb ültetés jóval többet jelent. A homlokfelület nem lesz kisebb jelentősen, de a cw értéket komolyabb mértékben módosíthatja. Ehhez tudni kell, hogy a cw-be a homlokfelület nagysága nem, de az alak, a kiálló alkatrészek, a kocsi körül kialakuló turbulens áramlások keményen beleszólnak. Ez utóbbi lehet jóval kisebb a kocsi alatt, ha alacsonyabb, így a cw-t, ebből eredően a légellenállást, és a fogyasztást is befolyásolja.
egyik hozzá szólásban olvastam hogy számít a fogyasztásnál hogy kombi avagy nem (pl sedan) ez kb mit jelent? nekem van egy leharcolt 98-as a4 b5 afn 1.9 tdi avantom a fogyasztása számolás alapján az utobbi 8700 km-en kb 6 lier (5,8-6,1 között ingadozik) ha nem avantom lenne hanem sedan akkor úgy kb mennyivel lenne kevesebb ? és ha van különbség akkor azt mi okozza? súly, légellenállás, légáramlás, vagy mi?
álljatok már be egy igazi, budai alsó rakpartos dugóba és szóljatok, ha 20 alatt lesz a fogyi...
( 6-7 éve, amikor még volt pénze a népnek tankolni és voltak Bpesten tényleges dugók, általánosnak volt mondható, hogy egy Moszkva tér - Flórián tér etapon 22-25 l/100 km-t mutatott a V6 TDi. A városi fogyit nem hajnal háromkor, 60-nal haladva mérjük a Lágymányosi híd - Graphisoft park között... mert úgy a 1.9 PD 4,2, a V6 TDI meg 6,4...)
Naja... nekem egyetlen egyszer 145 tempomat 400km. 7.8l (50km város volt benne elég csapatással) (fölöslegesen mentem le 400kmet egy felniért ami egy rakás szar volt és persze nem fizette ki az üzemanyagot a ret... na mind1)
Igen... 160-180 már nagyon nyomja a fogyikat elsősorban a légellenállás miatt (na persze kellően erős motorokat feltételezve). Pláne, hogy kombi: az is rontja a fogyasztást..
Az én automataváltós V6 TDI-m. 130-nál 1500 alatt forog. Melyik kéziváltós forog ennyit?
Amúgy az eddigi automatáim kb. 10%-kal többet ettek, mint a kéziváltósok hasonló motorizáltság mellett. A mostani 8 sebességes - igaz nem is létezik belőle kéziváltós - szerintem a hosszú fokozata miatt kevesebbet eszik, mintha lenne kéziváltós belőle - de ez csak feltételezés..
Münchenbe egy barátom jött értem szerdán, neki egy 2010es A6 2.7Tdi-je van. Pályán megküldte tisztességesen, rákérdeztem, normál tempóval hogy jön ki vele pályán. 9L 160-180. Szerintem ez reális az autó súlyához és a 190 lóhoz. Kézi váltós kombi egyébként.
Értem. Akkor a dpf miatt nem kell annyira aggódni.ezek szerint akkor jó vétel lehet egy rendszeresen karban tartott darab. Ha van alvázszám akkor le lehet valahogy csekkolni Az előéletét?
Kevés gond van az újabb cr diesel részecskeszűrőjével. Nyilván nem szereti ha nem tud bemelegedni, ez sajnos a rendszer működésével járó gond. Vannak az ügyfeleim között 300 ezer km-t futottak is probléma nélkül. Ezek inkább hosszabb távokon közlekedtek. Nem meghajtani kell amikor telítődik a dpf, hanem egyenletesen terhelni. Elég neki mondjuk 1800 körüli fordulat is néhány percig.
Mélyen tisztelt papa. A köcsög nepper azt is irta hogy ne vedd magadra ha nem inged. De a nepper biztos tudatlan elvégre csak 5 éve csinálja, biztos nem volt elég alkalma megismerni a tipust. De te azt irtad hogy 180-200al eszik 8at. De tudod mit, a nepper hülye, neked hiszek!
senkinek sem kell elhinni, csak körülöttem 3 embernek van 2.5tdi és 8 liter télen-nyáron... jah és pont egy "nepper" mondja, hogy akinek dízel autója van olyanok mint a horgászok :DSDDD hát ez az Ébresztőő
Sziasztok Audisok. Érdekelne a véleményetek. A kiszemelt autó egy A4-es 2008-as 2.0 TDI DPF 105kw-os szekér.
Az első kérdésem a DPF-el azaz a részecske szűrővel kapcsolatos. Gondolom,ha csak rövid távon fingatja az ember akkor egy idő után kiabál a műszerfal, hogy eltömődik a részecske szűrő. Ezért nem árt néha "meghajtani" az autót. Ez az elképzelés mennyire igaz? Mennyi az élettartama egy ilyen részecske szűrőnek? Ha cserélni kell akkor csak gyári van belőle? Drága?
A másik kérdésem, hogy mennyire sok egy ilyen 2.0-es 105kw-os motornak 190e km? Úgy, hogy rendszeresen megkapta amit kellett. Nem kitaposva a lelkét, szabályokat betartva, vegyes fogyasztása, hogy alakul?
Karbantartásáról mit kell tudni? Vannak jellemző hibái, gyerek betegségei? Mint pl. a VW (off) 2.0 PDTdi motoroknál voltak...stb.
(akinek nem inge, ezt ne vegye magára:) A legtöbb diesel autót hajtó ember olyan mint a horgász "barátom ekkora nagy halat fogtam" Nekem is van olyan ismerősöm aki 3,2l/100km-el jött haza 140el golf3 1.9tdi-vel nürnbergből :)) nem akartam belegázolni a kis lelki világába.
Nem tudja véletlen valaki, hogy itthon lehet-e kapni pre-facelift to facelift átalakító káblet az első fényszórókhoz? Nekem perpill is facelift lámpa van a 97 A4 ben, de még az előző tulaj valahogy elvágta a kábeleket és forrasztgatott. Most szeretném kicserélni valami "profibb" megoldásra mert ez így kókány....
No-ban találtam az alábbit, kb 16k Ft postával a 4 kábel. Nem tudom hogy lehetne -e esetleg olcsóbban itthonról valami ilyesmit szerválni?
Szevasztok, olvasom a fórumot mint leendő Audi tulajdonos! Ha esetleg kell megbízható szerelő Budapesten, elérhető áron akkor nekem van egy ismerősöm aki csak vw és audikkal foglalkozik!
én 2.5 tdi-t hoztam be magamnak.. 120 ezer volt a nagyszervíz főtengely szimeringet kellett cserélnem az elsőt, majd az esztétikai hibáit kijavítottam szóval kb anyagáron felül csak tankoltam jah meg azóta megint egy olajcsere(10ezer km).pöcre indul hidegen melegen, jah és nem azért 1.9-et vettem mert drágább, hanem mert most városba ugyan annyit eszik mint az 1.9 110ló országúton meg 8-at ha 180-200-al megyek, ha nem jönne ki nálam ez a fogyasztás senkinek el se hinném.
Csodát nem várok tőle, 300000km van benne, mint az ennyi idős dieselek 80%-ába. Most még egy benzines b5 a4-et hajtok, abba 200e km van, 8000km-et mentem vele, 200e forintot költöttem rá a kötelezőkön kívül.
Szervízkönyv végig megvan, műszakilag jó is. Esztétikai baja van, ezért volt jó az ára. Rohangálós autónak tökéletesen megfelel.
A be nem tartott olajcsre periódus, a kíméletlen használat, vagy a rövid távokon való napi használat vagy esetleg az, hogy valaki heti 1x veszi elő ... ?
Feltehetően igen, az automatán keresztül nehezebb kinyomni egy motornak a belét. De ez inkább tulajdonosfüggő azért, hajtja-e hidegen, cseréli-e rendesen az olajat. 200.000 km alatt nagyon sok minden történhet egy motorral.
Azt ki lehet jelenteni úgy általánosságban, hogy egy automata váltós szívó benzines kíméletesebben bánik a motorral, mint ugyanaz kézi váltóval ?! Mondjuk 200.000 km után lehet valamiben mérni a különbséget ?
Gondoltam rá, hogy ez a tdi megy be a sorba és visszamegyek egy 2001es tiptronic pdtdi-ért, de kb. 1000euro különbség van a kettő között, és ebbe valamiért jobban bízom.
Gyakorlatilag ugyanaz. 4150 fordulatszámon adja le a 110 lóerőt! A tapasztalatok alapján azt lehet mondani hogy eléggé túlméretezték azt a motort. Valószínűleg kibírja pár százezer km-en keresztül azt a 70-80 lóerőt, amivel terheled :)
Sztem az 1-1,5l túlzás, bár még teszt alatt van. München-Debrecen 1000km táv átlaga 140-150km/h között 5,63L/100km-re jött ki. Ezért marad meg, no meg ócsó volt.
A szomszédom odaverte a kocsija orrát és letört a szervószivattyúja. Egy 1986-os Audi 100-as,1.8-as sima benzinesről van szó. Ha valakinek van ilyen, vagy ha segítenétek abban hol lehetne beszerezni. Kéne a tartóbak is hozzá. Elöre is köszönöm a segítségeteket.
Mielőtt elindultam vele, már az eladási árán gondolkodtam, de mire hazaértem megszerettem, tehát megmarad, a benyás egynyóc meg megy a levesbe.
Hétfőn nagyszervíz. Akinek van ilyen vagy ért hozzá, mire kell még figyelni a szokásos szervízen kívül? Pl. adagoló vagy turbó stb. hibák elkerülésére gondolok.
Nekem 8,5xR18 ET32 volt fent elöl hátul és ültetve van.
Semmi probléma!
Az ET32 miatt gyönyörűen fut a sárvédő ívek szélével.
Kissebbet ne tegyetek fel!
Persze az ET és a szélesség függ egymástól!
Engem az bosszant, hogy akár minusz 15 fokban is izzítást követően egy-két másodperc alatt beindul, ugyanakkor plusz 10 fokban pár órás állást követően indítózni kell vagy 8-10 másodpercig, melegen megint jól indul.
Tehát van egy intervallum a meleg (langyos) és a totál hideg között, ahol nehezebben indul és ekkor nem is izzít.
Egyébként meg olyan nem volt, hogy ne indult volna be.
Csak vérciki pl egy bowlingozást követően parkolóban haverok előtt 10 másodpercig indítózni, azt nyom olyan gázolajfüstöt 3 másodpercig, hogy nem látsz:) Utána meg abszolút nem füstöl.
Sajnos nem olcsóbb áthúzatni, az baromi drága. A bőrfestésen gondolkoztam még, az kb egy 80-asból kijön, és olyan mintha új lenne (elmondásuk és képek szerint). Teljesen restaurálják, a repedéseket is feltöltik előtte, így talán az a legszebb.
ebay.co.uk-n talaltam mar levette, epp ''alkudozok'' a postakoltsegen, mert Glasgow mellett van a figura, en meg London kozeleben. Most lehet, hogy tobbeteket kiakasztom, de £109 az ulesszett. Posta remelem £40-£50-nal nem lesz tobb.
Ha nem tudom bekotni, akkor meg csinaltatok neki egy keretet/labazatot es megy a nappaliba hazimozi kanapenak a hatso, irodaszeknek az elso. Vagy tovabb adom, ha valahogy nagyon nem tudom megoldani.
De legfontosabb meg mindig az, hogy be tudom-e kotni ha tobb mozgatomotor van benne, mint az enyembe.
Ezzel a kek belsovel szerintem jol mutatna a vaj bor ules. :-)
Nem lenne esetleg olcsóbb vadi új bőrrel áthuzatni a saját üléseidet, mint venni egy használt ülésgarnitúrát? (Az árba számold bele a régi ülésgarnitúra árát is amit nem nagyon fogsz tudni eladni.)
Mióta megvettem az autómat, ilyen színű, jó állapotú ülésgarnitúrát keresek, de egyszerűen sehol nem találok... Te meg hipphopp :) Segíthetnél, merre keresgéljek, hol találtad? Nekem kb fél év múlva lesz aktuális a vásárlás, úgyhogy nem veszem meg előled, nem kell félni. :)
Igen ezt még nem próbáltam. Csak ahhoz már meleg kellene. Bár valamelyik nap már jó idővolt ebben az évben és akkor sem ment már rendes. Pedig csak azért volt meleg mert nagyon felmelegedett a belső.
Frissen vett 2001es A6 1.9tdi tulajdonossa valva a ridvas szovetuleseket lecserelnem borre, amit barati aron talaltam a neten. Kerdes a kovetkezo:
enyemben csak az ules emeles az elektromos. Ha a leendo ules szett teljesen elektromosan allithato (gondolom az, mert egy 4.2 literes audibol valo) akkor tudom-e en ezt csatlakoztatni vagy hasznalhatatlanok lesznek?
Erdemes-e bennuk kondolkodnom vagy minden mozgato motor kulon csatival van bekotve es ha az en kocsimban ezek nincsenek elokeszitve, akkor annyi meg egy bambi?
Az az amelyik a hűtő után van közvetlenül? Mert az úgy emlékszem jól működik mert kapcsol. És a hűtő az ugyan nem új,de nem is látszik rossznak. Értem ezen,hogy jók a lamellák. Igazából nem szeretném azt,hogy szép sorban kicserélek mindent míg eljutok egy "filléres" alkatrészhez. Ezért kérdezem hátha valakinek van ilyen gondja.
Előfordulhat hogy a túlnyomáskapcsoló csinálja. Egy bizonyos nyomás felett lekapcsol, mert így védi a rendszert. Lehet koszos hűtő, rossz kapcsoló, stb stb
Lenne egy problémám amivel már egy ideje küzdök. Igaz még nincs rá szükség,de lassan remélem itt a tavasz:)
A klimám tavaly nyáron azt produkálta,hogy mikor nagyon meleg volt kikapcsolt a hűtés. És nem jöttem rá miért. Elvittem szervíbe ahol leengedtek a gázból hátha az a baj. De attól csak kisebb volt a hűtés mértéke.
És mielött elviszem újra szervízbe gondoltam hátha valakinek van valami ötlete.
Szerintem sem kell bántani az izzítást, ha hidegen jól indul.
Annyit mondok a sajátomról, hogy 0, -5 fokig jól indul izzítás nélkül, legalábbis gyújtás ráadás után egyből indul, de -15 környékén már szereti az izzítást akár kétszer is. Tény, hogy majd 400ekm van benne.
olyan gondom lenne, hogy kormánytekerésnél nyikorog a hosszbordás szijjam. (állóhelyzetben, de mozgás közben is). egyébként ha nem tekergetem a kormányt akkor semmi. még mielőtt szerelőhöz viszem, annyi lenne a kérdés, hogy a szij a hibás vegy egyéb? csak azért kérdezem, hogy már új szijjal menjek-e a szerelőhöz?
Több dolog is lehet. Pl. a régi akksi már nem pörgette fel olyan fordulatszámra, hogy jól induljon. De lehet olyan is, hogy kicsit levegősödik a rendszer, és a gyengén tekerő akksi a buborékos gázolajjal nehezebben indítja be a motort.
Mániám, hogy időnként a résolajcsöveket, meg az utolsó csúcson a lezárót cserélni kell. Nem feltétlenül rosszak, de sokszor meg tudják szivatni az embert, és filléres tétel. A hőgomba se egy vészes összeg...
Köszi a tanácsot kicserélem mert az aprópénz az adagolóhoz képest ! Viszont az akku se volt már junior kicseréltem exide 100ah-ra , hát most meg melegen olyan pöcre indul mint hidegen , és eddig melegen ahogy írtam 6-8 mp-ig kelett tekertetni ! Nem értem benne a logikát , talán az akksi ennyire megkavarja az elektronikát , minden esetre a hőpatront kicserélem !
Lenne egy kérdésem egy'98-as Audi A3 1.9TDi (AHF)-el kapcsolatban. Ma szervízben volt, mert nem volt jó az izzítós fűtés rásegítés a vízkörben. Ezt megcsinálták, de észrevették, hogy a gázolajszűrőn fordítva van a visszacsapó szelep, ami át is volt lyukadva, így a funkcióját nem látta el. Kicserélték egy másikra, de azóta nehezen indul az autó, Eddig egyből indult hidegen, melegen egyaránt. Mi történhetett vele? Van valakinek ötlete?
Üdvözletem a Fórumnak érdeklődnék 1 váltóról mely 1.8 benzines coupéban vólt a váltón 2 N 17023 és WWO 013301211C felirat szerepel 1983 -as ban volt.Sajnos cserebere volt és dunsztom sincs melyik a váltó kód ugyanis eladnám de nem tudok a kérdésekre válaszolni a váltó kódról. Előre is köszönöm .
Ide is beírom, mert a Youngtimer topik nem tűnik túl pörgősnek :(
Szóval: nemrégiben vásároltam egy 1988-as évjáratú Audi 80-ast, szeretetből, kedvtelésből. Természetesen szinte egyetlen porcikája sincs, ami megfelelően működik. (199 000 Ft-ért az ember nem is vár csodát.)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e olyan szerelőt, aki hajlandó lenne foglalkozni vele.
Olyan dolgokra gondolok, minthogy magas az alapjárat (2000-es fordulatról meleg motorral sem akar lejjebb menni); a vészvillogó kapcsolója csak a baloldali indexlámpát kapcsolja be; valamelyik korábbi tulajdonos barbár módon, szigszalaggal beépített egy új ISO-s autórádiót, de én szeretném visszaépíteni a régi Audi Betát, amit a Vaterán vettem hozzá; a fűtőventillátor csak harmadik fokozatban kapcsol be, ami, ahogy utánaolvastam, azt jelenti, hogy egy ellenállást kellene kicserélni benne; szóval ezer és ezer ilyen apró pici javítanivaló van benne.
Rá kéne szánni néhány órát, amit természetesen én megfizetnék. Van-e olyan szerelő Budán, Buda környékén (messzire nem mennék vele, jelenleg a XI. kerületben áll az autó egy mélygarázsban), aki az ilyenekre nem mondja azt, hogy hagyjam békén, hanem hajlandó apránként, akár több részletben, akár hónapok vagy évek alatt, de úgy "felépíteni" nekem, hogy egyszer majd minden ugyanúgy működjön rajta, mint újkorában. Tisztában vagyok vele, hogy a vételárát egyszer, talán kétszer is rá kell még költenem. Fényezéssel együtt majd egyszer háromszor, négyszer.
De sebaj. Azt szeretném, ha 30 éves korára szép és jó lenne újra.
Szia az a furi hogy nem mindig csinálja az auto csak általába hidegen!mere keresem a jeladokat?ha esetleg képet tudnál küldeni amit érdemes megnéznem megköszöném
Én is itt vadászok,mert az enyémben is megadta magát egy.Nekem a b - e végű jó az a6 4 f-be,de Mo-n 25000/db áron van,ami itt is marad,mert dojcsban 20-tól van.
Hát igen, a Torsen max. 70/30 arányban tudja a nyomatékot elosztani a jobban tapadó kerék irányába. De ha az egyik keréken 0 Nm tapadás van, azt akármennyivel megszorozva is 0 Nm nyomaték fog rendelkezésre áll a haladáshoz. :) Ezért van a 96-os quattro-kon EDS (elektronikus diffizár), ami a pörgő kerék kifékezésével a differáló kerékről annyi vonórőt tud szolgáltatni a többi tapadó kerékre, hogy meg tudjon mozdulni az autó. Viszont ha több kerék is ledifferál, akkor érdemes egy kevés féket nyomni az induláshoz. Annyit, amennyi még nem fullasztja le a motort, de a differáló kerekeket már tudja annyira fogni, hogy a többi kerékre is jusson a mozgáshoz (talán) elég erő.
Sajnos ez a trükk már nem műxik, ha eltört a féltengely, mert onnantól fékezéssel nem tudod a diffi forgó oldalát fékezni... :(
Ehhez nem kellett volna eltörni a féltengelycsuklót! :D
Youtube tele van olyan videóval, amikor görgőre rakják az egyik kereket, és máris látszik, hogy difizár, ASR, ESP nélkül az autó csak pörgeti a görgőn lévő kerekét. Ez teljesen normális. Sokan keverik a Quattro rendszert, meg a Torsen-t a difizárral.
Én azért, mielőtt szét lenne komolyabban szedve, vagy nagy összegek rá lennének költve, megnézném, hogy nem levegősödik-e a gázolajrendszer: letépném róla az összes résolajcsövet, meg megnézném, hogy nem buborékos-e az adagolóhoz vezető átlátszó üacső. Ez diagcucc, meg egyéb speciális dolog nélkül, otthon megnézhető. Résolajcső meg egy ezres talán?
Nálam 250ekm-t futott az AKE-s adagoló, eddig baj nélkül. És még ez sem sok. 150ekm alatt nem kéne meghalnia, de persze ez sokmindentől függ.
Sziasztok skacok ! Fateromnak van egy 2001 évvégi 2.5tdi v6 quatro ake motorkódú 180le autója , amibe sikerült kb 30.000. km-ert menni 9 év alatt . Na most van az autóba 151.000. km és olyan probléma lépett fel , hogy hidegen pöcre indul de melegen 6-8 mp tekerésre indul ! Rárakták gépre de hibát nem írt ki , viszont a napokban , hogy járatgatva legyen mentem vele a szomszéd faluba és leálltam vele 3 órára . Már be se indult csak tekert az önindító .Tréleres haver elhúzott a szerelőhöz ott 2 nap múlva ahogy a hóból kifaragtuk bikázva simán indult , szintén nem írt ki hibát . Hallottam okosoktól ez biztos adagoló , de létezik , hogy 150.000 km-él tönkre megy ? Ha tudtok jó tanácsot szívesen meghallgatom mert így nem merek vele járkálni , pláne a faterom nem ! előre is köszi
Heló!Múltkor valaki érdeklődött,hogy ha egy quattron eltörik a tengely vagy a csukló akkor az autó tud-e tovább menni?Nekem van egy 96-os a4 avant quattro és ma eltört a féltengely csukló és az autó meg sem moccant.Csak az a féltengely hajtott ami eltört,
Szvsz kicsi az esélye, hogy a csúccsal/csúcsokkal legyen baj. Egyedül a jeladós csúcsról tudnám elképzelni, hogy valami anomália folytán hülyeséget jelent az ecu-nak, az meg az alapján állítgat az előtöltésen, de ennek kis esélyt adnék.
Inkább tippelnék valamilyen jeladóhibára, vagy akár az adagoló hibájára, bár a 180 lovasoké azért jobb szerkezet, mint a 150-eseké.
Még mindig azt mondom, hogy diagnosztika tudna pontosabbat mondani. Ha éppen haza akarsz jönni vele, akkor azt kéne megnézni, hogy kímélő tempóban mennyire rángatja az előtöltést. Ha nem vészes a dolog, akkor én haza mernék jönni vele, de az én vagyok.
Nincs valaki, aki legalább hibatárat ki tudna olvasni? Kódokat meg beírnád ide. Hátha...
Ha netán egy kicsivel többet értene hozzá, akkor mást is megnézhetne. Mondjuk, hogy az előtöltés hogy változik?Alapelőtöltés hogy áll? Hőmérsékletből, fordulatszámból, stb. nem lát hülyeséget az ecu?
Már a hibatárral is jók lehetünk kis szerencsével.
Hangra mennyire változik az előtöltés? Nagyon más lesz a hangja? Nagyon 'becsörög'?
Olyat azért megpróbálhatnál, hogy levett gyújtás mellett mégnézni a csatlakozókat, nincs-e kontakthiba. Nem tudom, hogy mit mersz/tudsz megnézni, de amit próbálnék: adagoló, ecu, jeladós csúcs, hőmérséklet jeladó, stb. Nem mindegyikhez egyszerű hozzáférni, szóval azért ne bombázd szét a gépet, ha nem vagy tisztában vele.
Helló! Szerintem az adagolóddal van a baj,mi 2.5 tdi-n szarakodtunk ezzel a jelenséggel,magától elmászott az előtöltés olyannyira,hogy hol nagyon keményen járt,mert nagy volt neki,hol meg be sem indúlt mert annyira kicsi volt. Aztán kiderült ,hogy az előtöltés állítóval volt a gond,ezt csak tippnek szánom,tájékoztatás jelleggel!
Na jó, nem kötekedek. Talál(tas)d meg a hibáját, aztán gondolkozz máson (csúcscserén). Ha a csúcsot a hiba miatt kérdezted, akkor azért, ha pl. tuning miatt, akkor meg azért.
Mivel nem értesz hozzá, ezért vidd el olyanhoz, aki ért hozzá.
Csak érdekességképpen: (ha netán ezek már túlvagy, akkor sry) hibatár kiolvasás, meg vcds (vagy egyenértékű) diagnosztika. Ezek nélkül még véletlenül se fogj még egy csavarhúzót se.
Ki kéne deríteni, hogy valójában mi miatt változtatja az előtöltést. Egyébként az, hogy elindulsz vele, és változtatja az előtöltést, még nem rendellenes. Szóval azt kéne kideríteni, hogy rendellenesen változik-e.
Áááhh... Nem is írom tovább, annyi minden van (jeladós csúcs, hőmérsékletek, stb.).
A kép alapján meg ember legyen a talpán, aki 100%-ra megmondja, hogy az micsoda, minek a csúcsa, és hogy mennyire lenne jó az autódba.
Nem is az a baj, hogy szarik a tiltásra (én is szarok), hanem az, hogy annak ellenére, hogy tisztában van ezzel (ha nincs, akkor régen rossz), de mégis szarul beállított lámpával közlekedik. Kínosan kéne ügyelnie mindenkinek a beállításra. Egyébként nem csak a 'gagyixenon'-osoknak, hanem mindenkinek. Mintha olyan nagy kunszt lenne egy kicsit állítani azon a fényszórón. Ha rosszul van beállítva, akkor egy sima halogén is vakít, de egyre több a Nightbreaker, meg hasonló is.
Szóval nem az utólagos xenon-t kéne büntetni (tudom, hogy a szabályozás alapján azt lehet könnyebben/egyértelműbben), hanem a nem megfelelő beállítást.
Sziasztok tudna nekem segíteni valaki abban hogy adót egy Audi A6 2.5TDI 180 Ps porlasztócsúcsot szeretnék cserélni.Vagy is nem tudok másra gondolni hogy mi lehet a hiba oka az Autó olyat produkál hogy hidegen ingadozik az alapjárat és ha elindulok vele néha magától állít az előtöltésen!Én ezért gondolok a porlasztócsúcsok valamelyikére de ha valakinek volt ilyen vagy hasonló problémája az kérem segítsen ellőre is köszönöm.Ja még azt szeretném kérdezni hogy a képen látható csúcs jó az autóba vagy milyet keresek hozzá?
Én egy fél éve tettem be a fényszórókba a dicsért OSRAM izzókat. Valamicskével jobb, de az utólagos xenon szettnek a nyomába sem ér. Én sajnálom hogy a "gagyixenont" ennyire tiltják...
Segítséget szeretnék kérni egy témában, mert fogalmam sincs merre induljak. Az alany 2001-es nem faceliftes A6 2.5TDI 132kw quattro.
Probléma:
Mikor vettem az autót tulaj azt mondta, a riasztót kiszerelték, mert nem akart együttműködni az autóval. Ebből én semmit sem értek, csak annyit hogy banki lefoglalt volt, és hiányoznak kulcsok is, csak egy van (ezt is szeretném, ha több lenne, lehet kulcsokat rendelni valahonnan ami tökéletesen megegyezik a gyárival)? Viszont szeretném, ha újra lenne riasztó az autóban, de totál nem értek hozzá. Segítene valaki merre induljak? Ez is olyan alkatrész, ami mindegyik ilyen autóban egyforma, simán rendelek bontóból, és beleteszem, és már működik is? Vagy ez a kulcsokkal van "összenőve"?
Illetve a duda sem megy, lehet köze ahhoz, hogy ki lett szerelve a riasztó?
Van valakinek tapasztalata Osram Night Braker H4 izzóval kapcsolatban? Egy másik fórumon eléggé dicsérik, bár állítólag elég drága. Mennyibe kerülhet ugyan? Tud valaki? Kipróbálnám a Coupeban. Ja, jut eszembe, tegnap óta végre forgalomban van! Így hivatalosan Audi Coupe 1995-ös évjárat, 1.9 PD-TDI. Sajna többe került, mint számítottunk rá, emiatt az S6-os építési projektje egy időre félbeszakad. Bár majd minden alkatrésze megvan, márcsak egy zárhíd és egy automataváltó kellene, hogy folytatni tudjam. Talán tavasz végén össze tudom szedni rá a hiányokat és nyárra az is fog működni.
a napokban telepítettem újra gépem és az ETKA-t még nem volt időm tegnap feltelepíteni rá, de sos-ban kellene az információ, ha vkinek be van kapcoslva a progi, akkor meg tudná nekem nézni, hogy melyik parkszenzor passzol egy 2004-es A3 Sportbackbe ?
Kétfélét látok, de a progi nélkül nem tudom, hogy melyik stimmel bele ?
Szerintem a melegedés (rossz érintkezés miatt) nem kéne bezöldülnie.
Inkább fordítva. Valami kémiai folyamatok játszódnak ott, ami miatt bezöldül, rossz lesz a kontaktus és utána már jogosan ég szét a vezeték.
Réz a rézzel érintkezik mindenhol?
Mivel nem gyári saruzást alkalamzol igy javaslom a forrasztást mindenképpen. Ugyanis ha nem tölti ki a sarut az elemi szál akkor ugynevezett intermitted contact jön létre, vagyis melegedni fog a nem tökéletes kapcsolat a saru és a vezeték között. Lehet hogy ez lehetett a fő ok, mivel azt irod évenkénti a dolog.
Persze én megnézném hogy mi a gyári előirása a vezeték keresztmetszetét tekintve.
Saruban, csatlakozóban tudok segiteni. Gondolom a 10 utas csati van Neked is.
Egy fotot mellékelhetnél hogyan van jelenleg megsaruzva.
Garázstúrás közben belebotlottam egy - a régi hű fegyverhordozómból (A6 2.5 V6 TDI) kiszerelt - Audi Chorus magnós rádióba. Mivel az autó már régen nem lakik a garázsban (értsd. eladtam), ezért feleslegessé vált. Sajnos nem tudom, hogy működőképes-e (amikor kiszereltettem, akkor az volt) és a kóddal is bajban vagyok (lehet, hogy nem is kér), bár van egy négyjegyű számsor a tetején, az egyik matricára írva...
Szóval eladnám. Ha érdekel, akkor kérlek küldj mail-t az adatlapomon levő címre és írd meg, hogy mennyi az ajánlatod.
Mivel kb egy év alatt romlik el, így feltételezem, hogy nem annyira melegszik fel.
Igen, én is az átmérőre gyanakszom.
Arra is gondoltam, hogy a sarit talán valahogy forrasztanom kellene, akkor talán nagyobb felületen érintkezne.
Volt, hogy a vezeték ép volt, és a saru kis "szára" tört el, ami a vezeték érintkezése, és a csúszós rész között van.
Gondolod, hogy egy vastagabb kábel megoldást jelentene?
Ja, az izzó.
Igen, teljesen normál izzó, ha jól tudom, ez 55W-ot jelent.
Mivel már a projektor is vakul, és a plexi is mattul, tudom, hogy a nagyobb izzó sem sokat segít, vagy talán még árt is, a nagyobb hőmérséklet miatt. Nem szoktam ilyeneket használni az autóimban.
Régebben vki kínált errefelé A4-hez motor alá műanyag védőburkolatot szimpatikus áron, ha jól emlékszem a keleti országrészből. Gurigáztam visszafelé, de nem lelem.
Ja, és a vacak DEPO lámpákat érdemes elkerülni, mert siralmas (párásodik/beázik, remeg, méretpontatlan és/vagy sz@r anyagból van). Ha komolyan gondolod akkor Valeo, de legalább egy TYC (ha már utángyártott).
Bár szakértőktől kérsz véleményt, azért remélem jó lesz az enyém is :-)
Be lehet rakni de kisebb átalakítás szükséges. A sárvédő útban lesz, ki kell vágni belőle egy darabot a lámpa és az index között. Az elektromos csatlakozás sem stimmel de lehet hozzá kapni német ebay-en átalakító adaptert. A projektoros fényszóró nagyon gyenge tud lenni, sokszor 10 éves korban már csereérett (ezeket szokták olcsón eladni). Bár tény hogy sokat dob esztétikailag az autón..
Egy 97-es A4 B5 kombi auto az alany angliaban. 1 honap maradt a vizsgaig, es a jobb elso lampaban (mar nem a gyari, hanem valami mutatos tuning kacat) a foncsor tarto pockot az elozo gazda lenullazta es a lampa mindamellett hogy nem lehet belulrol allitani,( mert a foncsor nem bir mozogni a keretben) meg csak nem is oda hord ahova kell. Szoval sz@r az egesz. Ebben meg az osztott lampa van,az ir.jelzo es a lampa kulon allo tagok. A kerdesem az lenne, hogy bele rakhato e a facelift-es modelle (ahol mar a komplett lampa egy tag) az enyem helyere.? Felfogatas, csatlakozok, stb miatt.
Az ebayen talaltam egyet, ami a hirdetes szerint jo lenne az enyembe, de mielott lerendelem, azert erdekelne a hozzartok velemenye is!
Az ülésmozgató elektronika behalt az autómban (a3 2006) a deréktámasz megy de az üléspozició állítás nem. Amikor állítottam épp hallottam egy "pattanás" szerű hangot miután már tovább nem ment az ülés lefele és egy két másodpercig még lefele nyomtam a gombot, ami úgylátszik nem tetszett neki.
vmilyen spec szervízbe kell vinnem?, nézegettem német oldalakat, de nem találtam semmi hasznosat az otthoni szervízeléshez
egyébként nem nagy baj, mert csak én hasznáélom a kocsit, és a pozíció jó. csak ha már van .......
Ez a baj a kokanyolassal, baleset veszelyes. Valoszinuleg sokkal nagyobb terhelest kap a vezetek mint kellene, ezert melegszik fel, es ezert olvad a szigeteles.
Meg kellene probalni helyreallitani az eredeti allapotot. Vezetekeket, fokent keresztmetszetben...
Van egy visszatérő problémám, ami sajnos ismét aktuálissá vált.
A verda, egy 96-os A4, amiben projektoros fényszórók vannak.
Elvileg ebben az évjáratban ez nem gyári, de én már így vettem.
Valószínűleg a fényszóró egyszer xenonos lehetett, mert a lámpatest aljában ott a slim trafó helye, és itt alul van egy kókányolt luk is rajta, ami egy darab lemezzel és ragasztóval van lefedve.
Rendszeresen (4 év alatt 3-4x) elég az a vezeték, ami a refi mörötti csatlakozótól húzódik a tompított (normál Hella, vagy GE) H7 izzójához.
Piszkált a dolog eddig is, de általában levágtam belőle, és új sarut tettem rá.
Mára már elfogyott a vezeték, amit majd cserélni kell.
Azt hiszem, éppen ideje lenne a végére járnom, hogy miért korrodálórik zölden, és ég meg a vezeték szigetelése, és a sarura húzható műanyag "szoknya", illetve szigszallag is?
A MAF (Mass Aif Flow, légtömegáram) jelet mindig korrigálni kell a sűrűséggel (ami a levegő hőmérséklet függvénye). Nem a sebességet figyeli a MAF. Egy platinahuzalt melegít fel, amit a környezeti hőmérséklet felett tart egy adott hőméséklettel. A levegő útjába tett huzalt a rajt áramló levegő lehűti, ami miatt egy áramszabályzó annyival emeli a huzalon folyó áramot, hogy az megint elég meleg legyen. A körben folyó áram nagysága arányos a huzalt lehűtő levegő tömegáramával, de a levegő hőmérsékletével is korrigálni kell, mert ugyanazt a hőmennyiséget különböző légtömegáramú levegő különbőző hőmérsékleteken is képes elvezetni -> nem lenne egyértelmű a légtömegáram értéke (kg/h-ban).
Így van, mondjuk ki: a f.szé vesz az ember olyan presztizs autót szaré-hugyé, amit nem bír fenntartani (és most ezalatt a javítást is értem). Persze jó a rokonoknak, barátoknak, utcakelőknek virítani vele (még ha nem is látványosan)... közben meg széthullik az autó-
Lehet kapni Bangle tervezte 730d és 740d Bömiket is 2.5 milláért, csak abba egy porlasztócsúcs nem 120.000 újonnan, és nem csak 4 kell belőle... Jah és egy nyárigumi szett ott kezdődik, hogy 270.000 Ft.... De egy új 1.0 Opel Corsa áráért el lehet hozni a dílertől, lámpánál No. 1. vele, autópályán pedig biztosan beszarok tőle mindenki... Jah, csak győzzön az ilyen imádkozni minden este, hogy az autó el ne romoljon...
Én is csak egy vagyok az odacsukott használt német prémium-feeling-et életben tartó anonim mazochisták klubjában :D.
Ördögűzésbe csak hébe-hóba kapok bele. Ha bp-en vagy, privátban tudunk a dologról elmélkedni. Itt a fórumon konkrét adatok nélkül nem jutunk tovább, max. jobban érzed magad, ha kibeszélheted.
Kérdésem az lenne, hogy A4 B5-ös felfüggesztésénél mikor kátyús (szar) úton megyek zörög valami... Régebben volt már itt téma a topic-ban,hogy a féknél kopik ki valami, de már nem emlékszem, hogy mit is mondtatok akkor a problémára.
a Golf3-asokba keresztbe épített 1Z-s 1,9TDI mennyibe különbözik pl a 80-asba hosszába építettől? Szerintem adagoló turbo minden egyezik. Ami érdekelne hogy áttehető az önindító is az Audira? Illetve a kuplung szerkezetből csak a tárcsa nem jó az Audihoz vagy az egész?
Lambda jel is releváns lehet a témában. Akokr lehet következtetéseket levoni, ha minden jel egyszerre látszik. Egy komplett log-ot kéne VAG-COM-mal csinálni.
A kettőstömegűt 170e-nél cseréltem, kb. 1000 km-el ezelőtt. Szóval az ki van lőve. Bakokat ellenőriztük, sajnos azokkal sincs gond. Itt akadtam el én is sajna:(
hmm 170 után lehet megint kezd bejátszani a kettőstömegű :S
annál szokott jelentkezni ez a rezonancia, érdekes berezgések, meg mikor leállítod a motort akkor egy koppanás (koppanást én nem tapasztaltam, de mások szerint meg net szerint van) de ugye a kettőstömegű egyik funkciója az hogy az embernek kényelmesebb, rázkódás mentesebb legyen a vezetés, hajtásnál fellépő rezgéseket csillapítsa
- az Új viszkó előtt nem tudom, mert akkor még automata váltós volt.meg a régi motor. De a régi motornál megvolt már a vátó csere. és ott is ez volt a jelenség meg az uj motornál is.
- nyilván nem fogja ezt én tudom, csak már minden "elvetemült" ötlet eszembe jut.
- Motorcserénél megtartva: vizpumpa, thermoszát, viszkó, üzemanyag ny.szbályzó és ugye a benzin rendszer. minen más az AVP-s motor tartozéka. MAF sensor is.
- Igen, van benne, de a MAF-értékeit csak álló helyzetben néztük azt megfelelt a követelményeknek.
- Üzemanyag nyomást még nem sikerült mérnem
- az injektor bef.idők s rendben vannak, értéken ahogy kell.
Ami bosszant nyáron, 15 percig él a motorom, télen a hidegben egész nap úgy müködik ahogy kell. Ez az amit nem tudok hová tenni.
Az A8 topicban feltettem ezt a kérdésemet, de sajnos ott választ nem kaptam rá. Remélhetőleg itt hamarabb meglesz a válasz.
A D3-as szériára vonatkozóan:
"Még olyan kérdésem lenne felétek a hajtással kapcsolatban, hogy le tudná valaki írni nekem, hogy mely típusok amik vezérműláncosak és melyek azok, amik vezérműszíjasok? Kösz"
Egy benzinmotort a levegő, a gyújtás és a befecskendezés hajt. Azon a fonálon kell elindulni, amelyik a mérések szerint nincs rendben.
Elektronikus oldalról a befecskendezési időkből és az injektorok viselkedéséből (kivezérelt vs. valós befecskendezési idők) lehet következtetéseket levonni. És persz a kivezérelt és válósában mért gyújtásszögből, a trafó gyújtó végfeszültségéből. Ha az ECU ad ki 15 perc után baromságot, akkor a bemenő jelekben les a hiba (vag yaz ECU végfokokban, de az Neked rossz hír lenne). Ha a bemenő jelek jók, akkor a beavatkozás környékén kell keresni a hibát.
Mechanikus oldalról az üzemanyagnyomás (pl. tápszivattyú relé és tápszivattyú szállítás) és bevatkozóknak tápot adó főrelé vizsgálható (rosszul érintkező relé kontaktus felmelegszik és hajlik, így a főrelére kötött fogyasztókon csökken a feszültség).
Levegő szempontjából ha van MAP jeled, azt kell követni. Légtömegmérő van benne, ugye? A beszívott levegő hőmérséklet szenzor is abban van beépítve, mert a mért légtömegáramot a levegő hőmérsékletével korrigálni kell. Vag-COM-on nézve hogy alakul a légtömeg a 15 perc alatt?
Motorcserénél mit tartottál meg az eredeti rendszerből?
Azt a viszkót egy összetekert újsággal meg lehet állítani.... Szted meg tud 'fogni' egy 4.2-est????
Biztos, hogy a viszkó visít? Az írod, hogy az új viszkó előtt is megvolt a probléma, nem valószínűbb, hogy ez két külön probléma?
Sziasztok,
Egy kis szakmai segítséget szeretnék kérni. 2009-es A4-esem van, 2.0 cr td., Alacsony fordulaton autózva egy kis rendellenes rezonanciát érzek. A rezonancia akkor is jelentkezik, ha lámpánál állok és a Multitronic váltót D- ben hagyom. Olyan mintha valamiért rázná a motor a kasznit. Üresbe kirakva persze megszűnik ez a rezonancia. Olajcsere, vezérlés csere most volt meg és ezen kívül a kettőstömegű lendkereket már cseréltem.
Ha van esetleg tapasztalat, vagy ötlet a hibajelenséggel kapcsolatban, akkor megköszönném ha megosztanátok.
Az AQF automata volt. kikerült a váltó, bekerült egy kézi váltó + AVP motor, a hozzávaló motorvezérlővel.
Erre a motor computerre rá lett klónozva egy gyári kéziváltós program.
Azt gondolom ezen a vonalon csak egy közös van azontúl hogy teljesen elszeparálhatóak a dolgok, éspedig hogy automata váltó volt mindkét motorra gyárilag.
Amit viszont nem tudok kizárni a hidegben való autózás. minusz fok alatt elfogadhatóan húz, ha toporgok forgalomban vagy kicsit jobban meghajtom, akkor már rögtön csak a "visitást" hallom a motortérből és az erővesztést. Pedig előtte meg pörög és olyan hangja van a motornak mint egy subarué.Hozzáteszem veszet jó mert érzem hogy erőből megy a kocsi.
Nem tudom mennyire "emlékszel" de emlitettem régebben itt, hogy az A8 az első 15 perc után "elvesziti" az erejét. Szó szerint. Amig nem éri el az üzemi hőfokot addig húzz mint az isten nyila, présel az ülésbe. Ha hidegben autózom - fok alatt akkor egész nap húzz mint az isten nyila.
Cseréltem 3 vizhőfok jeladót. mivel vag szerint 95-100 fokos vithőfokot produkált az ECU-ba. Sokáig azt hittem hogy ez lehet a probléma oka, de mivel ezt manipuláltam egy potival igy sajnos nem ez a probléma oka. Beállitotam hogy 85 fokos jelet kapjon az ECU. de továbbra is elvesziti az erőt.
Mivel más tényező nincs, ami a hömérséklet és az elektronikai részhez kapcsolhatnám. kifogytam az ötletből.
Ami még infó lehet, ugyanezt csinálta a régi AQF motr abszolút! Utána volt egy motorcserém amikor is egy AVP-s került bele. Mivel a régimotorban 40.e.km volt a vezérlésben igy az új motor megkapta a vizpumpát, thermosztátot és a viszkó kuplungot ami uj volt.(utánygártott) Az eredmény ugyanaz!!!
Lehetséges az hogy nem is elektronikai problémát kell keresni??
Amikor "elszáll" az erő, akkor visit a viszkókuplung. És ez tutira,ehhez is idő kellett mig rájöjjek de igy van.
Lehetséges az hogy a viszkó annyira erős hogy megfogja a motort és azt az érzést kelti hogy nincs erő a motorban? Lehet hogy a vizhűtésem keringése sem a legjobb ha 15 perc után kapcsol valami? (viszkó) Hidegben meg minden OK?
Köszönöm a tanácsot. Bár nem ilyenre voltam kíváncsi, de mostmár megvilágosodtam, hála neked. Nyilván te megteheted, hogy egy 50 ezres átalakítás helyett egy fél millást vállalsz be, de a gazdasági recesszió jómagamat és családomat is érzékenyen érintette. (De úgy gondolom, hogy ez az én bajom)
Kedves audis társak! Valaki tud érdemben SZAKMAI tanácsot adni? Köszönettel.
Hali! Azért jó hogy nem vagyunk egyformák... Nekem pont hogy a lekonyuló kipu tetszik a 4f-emen ;) Két goromba lekonyukló kályhacső... Imádom ahogy van ;))) Mondjuk az ültetés (gyári "S line") azért kell hozzá... (szerintem) ;)))
Képes lennél egy komplett futóművet+elektronikát átalakítani csak azért, mert a légrugó tönkrement ? Ráadásul itt visszabutításról lenne szó....
Mibe kerül a légrugó javítása ? Mert nekem Audi tulajként ez az egész olyan fura... hogy ezt a szót használjam.
Eleve az Audi egy presztizs márka, ergó még ha olcsón is jutottál hozzá, akkor is számolni kellett volna az amúgy jóval drágább alkatrészárakkal, plusz hát a légrugó egy komoly hibaforrás is tud lenni, de ezt akkor nem kell részleteznem...
Egy szó mint száz, inkább gyüjtsél a légrugó javítására sem mint berheld, kontárkodj vele. Máskor meg félre kell tenni fél milliót arany tartaléknak autóra, mert a presztizst meg kell fizetni használtan is.
Szakmai segítségre lenne szükségem. 2000-es A6 Avant (gyári) légrugója beadta a kulcsot. Javítása horror áron lenne.
Kénytelen vagyok hagyományos rugózásúvá alakíttatni. Kérdésem az, hogy a légrugós hátsóhíd átalakítható-e, vagy hidat kell cserélni. A másik kérdésem pedig, hogy a magasságszint állító szenzor kikötését hibaként fogja-e a kompjuter érzékelni, illetve (mivel összeköttetésben van a ABS-el és ESP-vel) ez valamiben fogja-e befolyásolni a biztonságot? Köszi.
Köszi, ezeket már néztem naphosszat, meg gugliztam is, hogy kifolyik a szemem, de mivel hiányosak az alapismereteim, meg a goggle fordítás olyan amilyen, ezzel nem boldogulok.
Ezért hozzáértő segítségét kérném:
1. Hogy tudom megállapítani, hogy pontosan milyen config van a kocsiban (jelesül van-e benne AMI, vagy nincs stb.)
2. Van-e és hol fellelhető latest firmware, ami orvosol pár problémát. Pölö:
- nem minden SD kártyát olvas,
- a telefont bluetoothon keresztül mindig érzékeli, de attól függően, hogy milyen kedve van:
a) semmit nem visz át, csak kihangosít
b) csak a telefonszámokat veszi át, tehát híváslista csak számokkal már van, de nincs telefonkönyv meg nevek
c) minden kerek (itt már csak az ékezeteken lehetne javítani, de ez a 21. században még nagyon utópisztikusan hangzik)
- ha már van bluetooth, akkor a zene is (számcimmel mindennel persze) át tud-e csúszni rajta, vagy ez felejtős, mert csak a neve ua., mármint, hogy bluetooth
3. A fentek függvényében mit kellhet beszerezni, ha azt akarom, hogy ipod-ot, vinyót, neadjisten bluetooth-t meghajtson, itt is nyilvánvaló, hogy a rádióval lehessen vezérelni, különben nincs értelme. Érdemes-e és melyik (cikkszám) gyári AMI-t kell megvenni ebay-en, vagy a külső gyártóké is jó. Itt is konkrétum kéne. Találtam egy lengyel gyártót égész elfogadható árakkal, csak itt sem tudom mit kell venni: http://naviservice.com.pl Ebből már az is sejlik, hogy nem szánnánk rá 100k+ forintokat, már csak elvből sem. :)
Köszi a választ, igazából én is úgy gondoltam, hogy kipussal azt a részt megcsináltatom, márt csak azért is mert "lekonyul" a nem faceliftes, az meg úgy nem szép, tehát ez nem probléma, csak nehogy potyára vegyem meg a lököst, ha nem is lehet rátenni, ez volt a fő gondom. Nem tudod véletlenül hogy csak elméletileg lehet rátenni, vagy 100%? Az első lökösnél pedig inkább csak azért szeretném a facelifteset, mert tetszik benne a króm középső rács, de ha az enyémbe (a régebbi típusúba) kapni króm szélű középső rácsot akkor nekem a régi típusú lökös is megfelel előre, mert más számottevő különbség nincs. Egyébként figyeltem már, hogy a válaszaid alapján olyan mintha vágnád a dolgokat, audikkal foglalkozol? Ha nem, van ötleted kihez érdemes fordulni a problémámmal? Kellene egy jó szerelő, mert a jelenleginél 3 hónapja van az autóm...
Most voltam bent a vw -ben nálunk szlovákiában,ujonan a dolog nem 270,hanem 470 euro :D vettem hibátlant bontobol 20 euroért.ha csak 2 évet is bir ki akkor is böven megérte. Prémium ide vagy oda, Aki ezt 470 euroért megveszi az Hülye :D
Faceliftes lökös hátra: elméletileg jó lehet, de a nem faceliftes kipuja nem olyan, mint a faceliftesé.
Előre: más a motorháztető is, meg talán a lámpák is. Belsőre biztosan mások a lámpák, de talán alakra is.
Gyári xenonhoz járt a fényszórómosó. Lehet, hogy annak csövén folyik el, ha nem dugózták le? De ha nem, akkor is el tud a csatlakozásoknál. Rideg, műanyag csövek.
Ülések: ha jól tudom, akkor max barkácsolással jók az avant ülései a limoba (de lehet, hogy még úgy sem).
Akad köztetek bontós vagy szerelő aki foglalkozik bontott alkatrészekkel is? Eger környéke, vagy a közelben valaki, csak ne az ország másik vége legyen...
Problémám ugyanis, hogy javított az első és hátsó lökösöm (ja igen, 2001-es, facelift előtti A6 2.5 TDI quattro, sedan), és cserélni szeretném (lehetőleg beszámítással, ráfizetnék). Azonban nem az a problémám, hogy javítva van, hanem hogy emiatt festetnem kell, de ha már festetem, szeretném "faceliftesíteni" ha mód van rá. Szerintetek hátulra felmenne olyan lökös, ami a facelifteken van, és kilátszik a két kipuvég (telibe festettet szeretnék)? Valamint előre a faceliftes lökös? Elől az a gondom, hogy valahol azt olvastam, a xenonosak fényszórómosósak. Hát az enyém xenonos, de fényszórómosó nincs a lökösön, viszont a mosófolyadékom elfolyik, és attól tartok lehet ott némi gubanc, pl nem rávalót tettek rá.
Emellett ha bontós az illető egy jóállapotú vajbőr belsőre is megegyezhetnénk, ha beszámítja az enyémet (szintén vajbőr belső)+belülre néhány apróság kellene.
Van egy Audi A4 (8B-8K) concert rádió (MMI nélkül) AUX bemenettel meg telefonadapterrel (vagymi) a könyöklőben. Kérdés, hogy akkor ebben van-e AMI, vagy eddig ezt tudja alapból? Ha nincs, akkor mi kell hozzá, hogy iPod-ot rá lehessen kötni? A telefont tudja kezelni bluetooth-on, akkor a zenét is át lehet nyomni valami frissítéssel? Amúgy is érdekel, hogy kell ehhez a legutolsó firmware-t megtalálni, mert csinál 1-2 furcsaságot, gondolom van már rá megoldás.
Haveromnak van egy '98-as s8-a ahc motorkód. Az a problémája, hogy sorozatosan elromlik az egyik gyújtás végfok és ilyenkor nem megy az egyes henger. Vesz egy másikat, utána minden frankó egy darabig, majd kezdődik elölről. És mindig az egyes henger. Már cserélt gyertyákat és trafót is, de a végfok mindig baszarik egy idő után. Vajon mi lehet a gond?
Viszonylag egyszerű nyomonkövetni, hogy mi kell hozzá. Ugye van a fojtószelep egység és tempomat egy egy kis rúddal rángtja a fojtószelepet. Ha én tanácstalan lennék, hogy mi tartozik oda, fognám azt a kis rudat és szépen elkezdeném a mechanikus és elektromos kapcsolatok mentén kiszedni a cuccot. Mivel ez egy utólagos rendszer volt még, így valószínűleg valahonnan kap tápot (pl. biztidoboz) és van neki kezelőszerve (indexkar) és beavatkozója (vákuumszivattyú), valamint vezérlése (kis egység a műszerpárna alatt).
Nekem B5 A4-esben a kiegyenlítő tartály alatt van a vákuumlambda, amit egy közelben lévő szivattyú vezérel(ne, ha tudnám, miért nem működik :D). A szivattyú vezérli az utastérben a párna alatt található egység, ami az indexkartól várja a parancsokat.
Ezt sztem egy bontós is kell hogy értse: a fojtószelepből induló kis mozgatókart kövesse és mindent szedjen ki, ami ezzel a rúddal bármilyen kapsolatban van.
Szerelőnél voltam,Ő mondta,hogy leragadt a geometria,műszerem nekem sajnos nincs,nálunk a műszeres ember kicsit lehúzós és konkrétan nem mondja meg,hogy mi a baj.Volt egy a6-om automata,gondolt egyet és csak szervízjárat volt.Elmentem hozzá mindedn rendelés 6000-be került,kiütötte a hibát,volt amikor elmentem 100km-t,de volt mikor csak 4 km-t és megint szervízjárat és a hibát nem tudta konkrétan megmondani.De mondta hogy 300 ezer-ből meg tudja oldani a váltót és inkább raktam bele egy kézi váltót 70-ért.Nem szakszervízbe,hanem ha otthon valaki megtudja tisztítani a turbót az kb mennyibe kerül?
Erős kéz kell hozzá, hogy meg tudd mozdítani. 1.9pdnél nem tudom, mennyire férsz hozzá, hogy jól megfogd. Lehet, hogy azon kézzel nem is tudod. És normál esetben tényleg 'csak' a rugó erejét kell legyőzni, de az elég combos.
ÖöÖ, bocs hogy belevau de nálam is aktuális a téma. Kellene hogy tudjam kézzel mozdítani, mert Én biza nem tudom (AWX motor). VIszont csavarhúzóval viszonylag könnyen mozdul, érzésre csak a rugót kell leüzdeni (na meg a nyikorgó ólajtó hang miatt kitörő röhögéskényszert).
Szia . olcsó lenne , de tudni kellene mik is tartoznak hozzá pontosan mert most bontják az autót , és mint kiderült ezeket a részek nem nagyon foglalkoztatják őket .
El kellene mondanom nekik mik és hol ! nagyából pontosan :)
Heló!Az autót májusban vásároltam egy német dokitól,aki a kutyáját hordta vele,az öreg 60-on felül volt,Ő lehet,hogy nem kormolta ki,de amit eddig tőlem kapott attól biztos nem ragadhatott le.Főleg most télen nálunk sokáig meg volt a hó és ez egy quattro,úgyhogy képzelheted,hogy milyen színű volt a turbó.Lehet,hogy az autó késő került hozzám.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy az izzító gyertya ami van az autóban 059963319E 2,5mm-el rövidebb mint amit vettem F végű! Viszont adják bele azt is! Nem probléma hogy hosszabb??? Arra gondoltam nem-e nagyobb hőterhelést kap hogy nagyobb felületen van melegítve és nehogy szétégjen!?! Vélemény???
szükségem lenne egy olyan képre vagy tök mind1 mi, ahol meg tudom nézni hogy melyik biztosíték mihez tartozik 98-as audi a4 1.9 tdi 110 lovas (avant)
jelenleg ez a biztosítékos lenne fontos
de am bármilyen szerelési "útmutatót" elfogadok amit le lehet tölteni (lehetőleg magyar nyelvű), ha meg papíralapon van meg és szükséges akkor egy jelképes pénz összeget is fizetek érte
1995 ös audi s6-ba keresek első szélvédőt, valamint bal első sárvédőt, és kasztniból negyedet. elérhető vagyok a 06304144886 számon vagy ensetom@citromail.hu
Erről beszéltem. Megpróbálhatod 'kiégetni' tempósabb autózással, de ha abszolút nem mozdul, vagy csak kivétel nélkül, állandóan tilt, akkor marad a szétszedés.
Én biztos, hogy megpróbálnám 'természetes úton a tisztítást. A cél az, hogy átmelegedjen a turbó rendesen. A nehéz benne az, hogy ha bizonyos ideig fennáll a túltöltés/alultöltés esete, akkor vészporgramra áll, amit a motor újraindításával tudsz átmenetileg törölni. HA sikerül elérned a magasabb hőfokot, akkor van esélyed rá, hogy 'leég' magától a koksz, ami akadályozza a geó mozgását.
Jövőre való tekintettel jótanács: ne csak papás vezetés legyen. Néha meg kelle kergetni a vasat. Az Neked is jólesik! :D
Köszönöm a linket,de nem ez az az alkatrész.lentebb linkeltem egy képet,csak ezt tudtam ,mert nincs itthon az autom,egy egy "csö darab" egy pillangószeleppel amit keresek
Vgay estleg nincs vkinek elfekvöben használt?(persze amiböl nem szivaroghat ki sem a levegö sem az olaj :) ) AKE motorkodos 180 lovas TDI 2001es a6 ba való