Semmi bajom veletek, csak már kezd bosszantó lenni hogy naponta tucatnyian írtok ellenvetéseket, azért mert meg mertem valamit hirdetni. Nem tesz jót az üzletemnek, gondolom nektek se lenne jó egy hasonló szituáció fordított esetben. Ez a rendőr Zsiguli van, ennyiért, jobbat nem tudok, telefonszámlámat, benzinköltségemet ki kell fizetnem valamiből, nem én gyártom, úgy gondolom hogy szerény haszonnal dolgozok, nekem ez inkább hobbi mint munka, azon felül félállásnyi munkám van az autómodellek árusításával, inkább hobbi mint pénzkereset ez nekem. És ezen felül még ezt is el kell tűrnöm ami ezen a fórumon zajlik. Közben bele se gondoltok semmibe, csak írjátok ész nélkül. Ez az én véleményem. Bocs hogy hosszú lett.
Engem viszont az ár zavar. :-) Illetve az ár-minőség arány, ha lehet ilyen fogalmat használni. Ahhoz képest, hogy milyen az átalakított makett minősége (fakad ez az átalakításból és az átalakítás alapját képező makett minőségéből) magas az ára. Szinte neves makettgyártó cégek árán adjátok a nyilvánvalóan silányabb minőségű maketteket.
Csinálja.... Hát ki mondta hogy ne csinálja? Engem például még az ára sem zavar.Mindenki annyiért ad el valamit amennyiért talál rá vevőt.Akinek tetszik megveszi, akinek nem ,nem. Biztos van olyan ember akinek tetszenek az ilyen lekicsinyített dolgok. Én kifejezetten egy pár pontra reagáltam amit erős túlzásnak tartottam a hozzászólásában. De mint mondtam én nem értek a modellekhez,és bármilyen ilyen jellegű tevékenység nagyon távol áll tőlem.
A pokolban tárlatvezetést tartanak az érdeklődőknek, és mutatnak nekik egy üstöt, benne emberek főnek, körülvéve szögesdróttal, fegyveres őrökkel. -Ezek az oroszok, mindig szökni akarnak, csak a fegyverből értenek Mennek tovább, újabb üst, ezúttal táblával: Kimászni tilos! -Ezek a németek, ők betartják a szabályokat, elég a tábla Következő üstnél se tábla, se fegyver, semmi. -Ezek a Magyarok. Ha egy kimászik, a többi úgyis visszahúzza!
Semmi gond, de akkor honnan máshonnan szedjek Rendőrségi Ladát a vevőimnek? Mindenkinek nagy a szája, de csak Wasy vállalta fel eddig hogy sorozatban gyártja. Ő legalább csinál is valamit.
Szerintem Gabamano csak arra utalt - és azért linkelt be képeket -, hogy Rigó Endre MAGA készíti a modelleket (a képeket látható, valóban "céhmesteri" technikával). Tehát ő nem igazán volt jó ellenpélda, merthogy azon kevés ember egyike, aki valóban MODELLEZIK. Mi, a nagy átlag, csak megvásároljuk, amít Shuanghuantól vagy micsodától 40 kilométerre tömegben legyártanak ;)
Úgy látom sikeresen elbeszélünk egymás mellett. Nem akarok rendőr zsigát gyártani ,mert sajnos botkezű lévén abszolúte nem konyítok a modellezéshez. Én csak megpróbáltam megírni a véleményem Úgy látom sajnos nem igazán sikerült eljuttatni a célba.... Elnézést kérek érte
Szuper! Kösz az ötletet. Én is felteszek fotókat hogy készül, 70 000.- ért adom és mindenki boldog lesz. Most már tudom hogy kell üzletet csinálni. És ha valaki kötekszik, megmondom hogy a képekhez nem kell semmit hozzáfűzni! :)
Úgy érzem senki sem ( Legalább is én nem) turkált a zsebetekben. Én pölö hozzászólásomban már ha figyelmesen elolvastad,kifejezetten csak némely formai pontatlanságra reagáltam.
De azt azért még hozzá kívánnám tenni iménti felzúdulásodhoz: A képen látható modellek nem egy boltban kapható modell aljának lecsavarozásával,elektronika beszerelésével, esetleg festésével,kiegészítők felszerelésével készültek. Ezek egy fadarabból KÉZZEL! nagyon sok órai munka árán kifaragva, az eredeti színtervek, és tudtommal a birtokló Volán társaságok hozzájárulásával épültek meg. Szerintem ez esetben nem kellene összefüggést keresni a kettő között.A modellezői szaktudásbeli különbségekről meg azt hiszem ebben az összehasonlításban nem is beszélhetünk.
Volt régebben egy kisszériás gyártó - szegényt az Abrex és az Ixo tönkretette, gondolom -, aki valami brutálisan gyönyörű keleti autómodellekkel jött ki, pl. jóval az Abrex előtt már csinált Feliciát. Emlékszem, még a kelenvölgyi kiállítások idején esett le tőlük mindig az állam.
Hát ugye ez nem ugyanaz az eset, mintha a más által gyártott Felicia-modellt vásárolná meg, ráadásul nem a gyártótól, hanem végfelhasználóként (fogyasztóként), majd azt átalakítva maga is piacra lépne vele.
De az átalakítással sincsen semmi baj, van olyan szocautó-őrült modellgyűjtő ismerősöm (szerintem közös ismerősünk, M. Gyula), aki a régi orosz Lada 2101-es modellből csinált sajátkezűleg 2103-ast, de talán még Nagypolskit is. Saját célra, hobbiból. Még 2140-es Moszkvicsot is csinált (sima 412-esből).
Pár hozzászólással előbb belinkeltem a gyártó cég elérhetőségeit. Nem hiszem, hogy kizárólagos jogot adtak volna a De Agostininek a magyarországi forgalmazásra.
Az egyik barátom például fotókat akart felhasználni egy Abbáról szóló könyv megírásához - és bizony, fizetnie kellett érte. Le kellett szerződnie egy nemzetközi ügynökséggel.
Abban a pillanatban ugyanis, hogy nem gyűjtő vagy vagy műkedvelő, hanem kereskedő - persze nem könnyű a kettőt elhatárolni, a Vatera amúgyis határeset, néha nem tudni, hogy magánember ad el magánembernek vagy kereskedők adnak el fogyasztóknak -, onnantól minden ilyen felhasználás engedélyköteles és rendszerint a jogosultak (védjegyek, formatervezési minták, egyéb szellemi alkotások "tulajdonosai") pénzt szoktak kérni a felhasználásért.
Pl. el sem merek képzelni egy olyan esetet, ha az IXO kizárólagos jogot adott Magyarország területére a De Agostini kiadónak a Lada 1200-as modell forgalmazására, és mondjuk a De Agostini szeretne előbb-utóbb kijönni a piacra egy rendőrségi Ladával.
(No persze pereskedés helyett nyilván a jól bevált 1.990 Ft-os árat választaná, de hát a helyzet akkor is izgalmas)
Mindezek ellenére azt mondom, a villogós változat nagyon szép és egyedi munka; és bár én is sokallom érte a tízezer forintos árat, ebben érzem azt a hozzáadott értéket, amely miatt szerintem védhető a helyzetetek. Az árat meg döntse el a "piac".
Keresek olyan személyt (modellezőt) aki sorozatban tudna gyártani rendőrségi Lada-2101-et! A beszerzési ár 1500-1800.- ft között mozog, és az eladási ár pedig 4000.- lesz. Tehát keresek olyasvalakit aki ezt gazdaságosan, a két ár különbözetéből, nagy tételben meg tudja valósítani. Az e-mailem publikus!
Rigó Endre modelljei miért is nincsenek kikezdve? Miközben legalább 70 000.- Ft/db? Vagy adjam én is 70 000.- ért a Zsigát akkor jó lesz? A Rigó modellekenél se több az anyagköltség 10 000.-nél.
Tényleg akkor valaki gyártson már ilyet sorozatban 4000.- ért ne csak a szátok járjon. Szövegelni én is tudok! :)
Ha valaki meg tudja csinálni 4-5000-ért, hajrá! Jelenleg ez a lehetőség adott.
Van pár WUMM-modellem (H0 buszok, villamosok, trolik). Azt is sokan szidják, ugyanakkor nincs alternatív lehetőség pl. egy Bengáli (vagy F1A, IK60, UV, stb.) beszerzésére. Ha meg lehetne csinálni sokkal olcsóbban, miért nem teszik?
Én maximálisan korrektnek ismertem meg Wasy-t nem gondolom hogy nyerészkedő lenne. Amúgy pedig mondom, ha valaki tud ilyent csinálni olcsóbban, akkor hajrá! Mert nincs ilyen a piacon és nagy igény van rá!
Azért ennyire ne szálljunk már el magunktól... :-(
Rolls-hoz hasonlítani ezeket az átalakított maketteket...
Én is akarok egy rendőrzsigát! Még mielőtt megjelentetek a "sorozatgyártott" cuccaitokkal, már tudtam, hogy csinálok egyet magamnak, ha lesz 1200-es Lada. 1 db lesz belőle az egész országban! Az vajon mennyit fog érni? 100 000 Ft-ot? Mert egy van belőle?
Úgy csináltok, mintha mittudom én mekkora hírű makettgyártó cég lennétek... :-(
IXO Models are made in China by SONIC INTERNATIONAL (TOYS) LIMITED. Our factory is located nearby Shenzhen, 60kms north of Hong Kong.
For any enquiries, please feel free to contact our sales and marketing office :
PREMIUM & COLLECTIBLES TRADING COMPANY LIMITED.
Fax: +853 - 28 837716
Trade inquiries: sales@ixomodels.com
Ettől függetlenül biztos lesz olyan, aki a Vaterán megveszi ezeket az átalakított filléres De Agostini (nem IXO tehát, hanem a fémen kívül mindenben lebutított változat) autókat tízezerért.
Alapvetően nekem nem is a villogóssal van gondom, oké, ott van az a negyedmilliós gép, ami nyilván egész évben csak ezt a néhány kisautót gyártja, valóban 8000/db haszonnal számolva nehezen fogja visszahozni az árát...
No de a villogó nélküli? 7.490-ért, ráadásul kb. tizenötször felkommentelve?
...az pedig már csak a magánvéleményem, hogy most már tudom, a "mezei" újságvásárló, aki esetleg magának vagy a gyerekének szerette volna és szeretné a jövőben megvásárolni a Retroautókat, miért nem jut hozzá.
Mert az élelmes kereskedők és átalakítók felvásárolják.
(Mondjuk ez ellen viszont a De Agostininek kellene valamit tennie, mert lehet, hogy így is el lehet adni a sorozatot és az árbevétel megvan, de nem hiszem, hogy vállalati image szempontjából ez túl jó.
Én mondjuk egy sörgyárban dolgozom, mi kifejezetten kizárjuk, hogy egy fogyasztóknak szánt promócióban egyvalaki X doboznál vagy címkénél többel vegyen részt.)
A magam részéről tehát korrektebbnek tartanám, ha a rendőrautó-gyártó kisiparos közvetlenül az IXO-val szerződne (ahogy a De Agostini kiadó is), és nem a De Agostini által kiadott újságokat vásárolná fel a fogyasztók elől.
De ez már ilyen kereskedelmi-etikai kérdés, marketingtanfolyamokon nem biztos, hogy oktatják :)))