Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9162
Passz, szerintem sosem volt. Bár fura, mert ha pl. megnézed a budaörsi vagy a biatorbágyi pultot az utólag lett letakarva plexivel, de már úgy szarrá vannak kopva. A budaörsi már a fémig kopott, a biatorbágyi pedig a sárga alapozó rétegig. Most meg mind a kettő le van takarva plexivel.
Előzmény: aruzsi (9161)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9161
És az elején miért nem volt?
Előzmény: Törölt nick (9160)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9160
Ja, de már nem is lenne értelme rakni rá, mert úgy le vannak kopva. Az összes fedlapot ki kéne cserélni...
Előzmény: aruzsi (9159)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9159
Mert nincs plexi!
Előzmény: Törölt nick (9157)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9158
Az én időmben, amikor Kő-Teher felől csináltuk a visszjelt és az ÖJÜ indítást,akkor pont azért nem használták, mert későn van. A vonat fékez, amikor TCs leesik.
De a monori szakasz részéről nem volt támogatás és/vagy kábelér, hogy pont úgy kiépítsük, mint Kő-Teher felől.
Előzmény: Törölt nick (9156)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9157
Az bizony, nézz csak rá:
Előzmény: aruzsi (9153)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9156
"TCs-re. De így nem használják. Ill. régen nem használták."

Hát akkor hogy használják? Már láttam párszor ÖJÜ-ben.
Előzmény: aruzsi (9152)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9155
Persze, mert már le vannak kopva a vágánycsíkok.
Előzmény: CKD Kombinát (9149)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9154
- ha az egyik bedöglik, még mindig ott a másik, ami kiszámolja;
- ha a kettő nem szolgáltat azonos eredményt, akkor balhé van, a lehető legbiztonságosabb állapotba hozom a rendszert.

Elektra mindkettőt használja, mert a biztonságot a 3ból 2 adja, a rendelkezésre állást pedig ezek ezen felüli duplázása.
Előzmény: nazareth (9148)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9153
Tömény és kopott.
Mint Keleti.
Előzmény: CKD Kombinát (9149)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9152
Nem tudom a két berendezés ilyen téren mennyire tud egymással kommunikálni...
Tervezés kérdése.

...Köki végpont felőli bejárati jelzőinél mire indít az ÖJÜ???
TCs-re. De így nem használják. Ill. régen nem használták.
Előzmény: CKD Kombinát (9150)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9151
Megszokni nem volt nehéz.

Győrben kb. összesen 20-24h-t nyomkodtam, majdnem nulláról, nem túl sok segítséggel, kevés új helyismerettel, úgy hogy max. 2 munkanapom volt levizsgálni a vonatszám követést a KÖFE-ben. (ehhez ugye kapcsolódik könyvelés, KÖFE nézés, léptető működtetés)
Előtte használhattam a Netes szimulátort, ami legalább a topológiában segített (Excel tábla elkészítése a vizsgálathoz).
Bakterek közben szintén gyakoroltak a másik kezelői gépen (de ua. berendezésen), így kb. az az érzése lehetett az embernek, mintha vonatok járnának. Én állítottam adott helyről vágányutat, ők tovább húzták, vagy fordítva én pedig leközlekedtem.

Nem mondom, hogy nem volt problémám, de pár kérdéssel tudtam tovább menni (pl.kerülőt hogy kell kezelni, mert E2 teljesen más, mint AKF).

Hozzá tartozik, hogy nem kellett tudnom kapásból az összes színes biz-bazt, de azért jó pár kellett. Időzítések, stb.

A Kez. Szab.-ot előtte napon átfutottam.

Lehet, hogy megvolt az az előnyöm, hogy előtte nem kezeltem a D55-öt és nem voltak bennem a beidegződések? Vagy az ellenszenv E2-vel szemben? (azért nincs a szívem csücskében!)
Előzmény: Svrend (9147)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9150
Ott a pont.
Nem tudom a két berendezés ilyen téren mennyire tud egymással kommunikálni...

Egyébként keresztkérdés: Köki végpont felőli bejárati jelzőinél mire indít az ÖJÜ???
Előzmény: aruzsi (9140)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9149
Én a hozzátartozó pultról láttam fényképet, és az viszont nem tűnt olyan könnyen áttekinthetőnek!
Előzmény: Svrend (9138)
nazareth Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9148
Öööö... Ha a dolgot elvi síkon közelítem meg, akkor duplázással alapvetően két irányba léphetünk (konyhanyelven):
- ha az egyik bedöglik, még mindig ott a másik, ami kiszámolja;
- ha a kettő nem szolgáltat azonos eredményt, akkor balhé van, a lehető legbiztonságosabb állapotba hozom a rendszert.
Én ugyan csak egy "általános" ipari programozó vagyok, de azt elmondhatom, hogy a két lehetőség közül leginkább a másodikkal találkoztam -- legyen szó huzalozott, vagy programozott berendezésekről (pl. a Siemens biztonsági vezérlői is azért tartalmaznak két (ill. három) processzort, hogy azok párhuzamosan számolják ugyanazt, és ne egymást helyettesítsék).
De mondom, mindez csak elméleti síkon...
Előzmény: aruzsi (9141)
Svrend Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9147

Igen meg lehet.

Csakhogy más kezelni és más üzemeltetni fenntartani.

És ez a lényeg.

Előzmény: aruzsi (9145)
M62 265 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9146
Sőt, mikor KöKi kijáratot kezel, nem indulhat az ÖJÜ?
Előzmény: M62 265 (9144)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9145
Annó '80-ban hol volt még monitor? Főleg színes? És nagy! Annyiba került volna, mint a panoráma tábla! A fogyasztása szintén.
A technika elrohant a vasút mellett nálunk.

Hidd el, meg lehet szokni az elektronikust is. Főleg Lőrincen (és Vecsés, Üllőn, Hegyesben), ahol SH, vagy kulcsos berendezés volt. Az automata nyomja majd maga.
Előzmény: Svrend (9143)
M62 265 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9144
"Kő-Kp. felől vannak kétségeim ÖJÜ indításra."
KöKi kij. M! már késő?
Előzmény: aruzsi (9140)
Svrend Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9143

Hát igen,az ergonómia nem olcsó mulatság.

De.

Annak idején megcsinálták,mert talán akkor valahol még szempont volt az áttekinthetőség,kezelhetőség még akkor is ha több kábel,izzó,egyéb "kütyü"kell hozzá. 

Most miért nem?

Előzmény: aruzsi (9142)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9142
És mennyivel drágább, nehezebben cserélhető adott esetben. Fogyasztás? Kábelezés?
Előzmény: Svrend (9138)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9141
A vasúton a duplázással a megbízhatóságot növeljük.
És a rendelkezésre állást. Gondolj be: az egyik egység, berendezésrész meghibásodik. A másik átveszi. Ettől nem lesz megbízhatatlanabb, viszont ha nem lenne akkor rendelkezésre állás =0.

A lényeg az, hogy a rendszerben megnő ugyan a meghibásodás valószínűsége, viszont a hiba sokkal kiszámíthatóbb (és kedvezőbb) állapotokhoz vezet.
Nem feltétlenül. Pl. olyan ritkán használt útvonalra, modulra fut a rendszer, ami nem túlzottan ismert, kevéssé tesztelt, esetleg már részlegesen hibás (pl. 2. adatcsatorna alapban is hibázik kissé, de azért a rendszer még nem minősíti hibásnak).

A megbízhatóságot ne csak működő rendszerek esetében számold!
Nem számoltam sehogy! Érzésből osztom az észt. Ill. némi tapasztalatból.

...nem mindegy, hogy egy jelző az esetek 0.5%-ában 50% valószínűséggel, vagy az esetek 1%-ában 5% valószínűséggel mutat tévesen szabadot.
Na ez már bonyi nekem.
Az 5 és 50% miből jön?
Előzmény: nazareth (9135)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9140
Minden megy majd ÖJÜ-be.
Alapvetően igen, főleg ha Kő-Kp távvezérel. Az egész állomás sima táblás mh.lehetett volna.
Kő-Kp. felől vannak kétségeim ÖJÜ indításra.
Előzmény: CKD Kombinát (9136)
Svrend Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9139
Azt hiszem talán Kelenföld az egyik utolsó jó példa,hogyan kell forgalmi és bizber szempontból átépíteni egy állomást normálisan. A párhuzamos vágánykapcsolatok,terelési lehetőségek és hozzá D70. Utolsó mohikán egyike???
Előzmény: Svrend (9138)
Svrend Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9138

Ez igen.

Na azt hiszem itt kezdődik at áttekinthető vágánytábla,és nem az összerakott monitoroknál.

Előzmény: Törölt nick (9137)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9137
Kelenföld, ha még nem lett volna...
Előzmény: aruzsi (9118)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9136
Köszönjük a képet. :)

Az biztos, hogy a baktereknek nem kell majd sokat kattintgatniuk.
Minden megy majd ÖJÜ-be.
Előzmény: aruzsi (9118)
nazareth Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9135
Ha növelem a rendelkezésre állást, akkor duplázok általában, Ha duplázok, akkor növekszik a rendszer meghibásodási valószínűsége, hiszen sokkal több eszköz fog bekerülni a rendszer "kalapjába". (Érzésem szerint legalább 2xesére, bár ez intuitív, semmi egzakt matek.) Ha csökken a megbízhatóság, akkor csökken a biztonság. Vagy rosszul gondolom?
Na vávávárj! Itt mintha összemosnád a megbízhatóságot és a rendelkezésre állást... A vasúton a duplázással a megbízhatóságot növeljük. Ennek csak a mellékhatása, hogy csökken a rendelkezésre állás. A lényeg az, hogy a rendszerben megnő ugyan a meghibásodás valószínűsége, viszont a hiba sokkal kiszámíthatóbb (és kedvezőbb) állapotokhoz vezet. A megbízhatóságot ne csak működő rendszerek esetében számold!
Végletekig leegyszerűsítve: nem mindegy, hogy egy jelző az esetek 0.5%-ában 50% valószínűséggel, vagy az esetek 1%-ában 5% valószínűséggel mutat tévesen szabadot.
Előzmény: aruzsi (9104)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9134
Láttam a ReteKlub 18:30-as híradóját, ahol CSE mondott nem odatartozó dolgokat. Aztán pl. a másnapi Metró szintén, bár ott legalább volt URL.
Természetesen (?) egyelőre nincs a GPS-es mozdonykövető rendszernek és a vonatinfónak egymáshoz, bár bármi lehet ...
Előzmény: Zénóka23 (9132)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.27 0 0 9133
Jól.
Előzmény: Törölt nick (9131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!