Köszönöm az üdvözletet.
Úgy érzem, hogy a sátras utánfutósok nálunk ritkán látott "lények". Sajnos egyre kevesebb az ilyen jármű és gyártó sem sok van aki hasonló de újat gyárt.
Egyfajta "retró" érzés vele a kempingezés, pedig sajátos varázsa van.
Kalkulálgattam:
Vételár 130 eFt.
Járulékos költségek vásárláskor (vételáron felül):
- eredetvizsgálat 16000 Ft;
- átírási illetékek 9000 Ft;
- új törzskönyv és forgalmi, 12000 Ft;
- biztosítás 4700 Ft(/1.év)
- súlyadó 6000 FT(/1.év)
Összesítve a beruházás költsége: 180 eFt
Éves fenntartási költségek:
- 10-11 eFt/év biztosítás és adó;
- 7250 Ft/év műszaki vizsga (14500 Ft /2 évente)
- 8000 Ft/év karbantartási költséggel számolva (4-5 évente 13000 Ft/2 gumi cseréjét beszámítva)
összesen: 26000 Ft/év
Ez az összeg kevesebb, mint 2 tankolás ára!
CT5 esetében a sátor kb. 19 m2. Az összes kempingfelszerelés elfér az utánfutóban, az autó csomagtartója szabad!
Ha sátras verziót nézzük:
Egy ilyen méretű, mai erős sátor ára 250-300 eFt.
A konyhai felszerelés (gázfőző+gázpalack, edények) és alvókonfort (pl. matrac) különára kb. 60 eFt.
A sátorfelszerelés és konyhai felszerelés a csomagtartó felét, kétharmadát elfoglalja, de ha tetőboxot használunk, akkor abban elférnek a kempinfelszerelések (egy része), de egy tetőbox ára kb. 100 eFt.
Összesítve közel azonos kempingkomfort esetén a sátras változat beruházása kb. 450 eFt.
A sátor és sátras utánfutó közötti beruházás költségkülönbség: 270 eFt
Az utánfutó éves kiadását is figyelembe véve az utánfutós változat összköltsége 10 év alatt lesz annyi, mint egy sátrasnak.
Ha nem hanyagoljuk el az utánfutót, bizony olcsóbb, mint egy sátor!
A sátras utánfutó komfortfokozata a valóságban nagyobb egy sátorhoz képest!