Egy új 5 ajtós Honda Civic (gyári riasztóval) esetén milyen lopás-feltörés elleni védelmet javasoltok?
Új forúmozó vagyok, így az elmúlt napokat azzal töltöttem, hogy minél több bejegyzést végigolvassák, mivel nem technikai ember vagyok legalább halvány sejtésem legyen. Jelenleg úgy érzem, hogy zsong a fejem a sok információtól, de annyira sem értek hozzá, hogy rendszerezni tudjam a sok hasznos infót :)
Gondokodtam egy Amax vagy Caeser riasztóban, de nem tudok dönteni. Sűrűn hagyom majd el az autót és a garázst is csak hírből ismeri majd, így mechanikus védelemre is gondoltam (sebváltózár és motortérzár).
Másik varriáns az lenne, hogy a gyári riasztó miatt talán egy mechanikus védelem és egy belső térérzékelő is elegendő lenne.
Ezt kellene valahogy centrálzár vezérlésre használni.
Hívtam a céget és ők mondták, hogy több autóvédelmis cég is érdeklődött már
.
De kérem ez nem autos hasznaltra valo. Rengeteg nehezseget kellene elharitani, mielott valaki erre bizza az autojat. Gondolok itt a tapfeszultsegre, a vevoegyseg elhelyezesere, szigetelesere.
Illetve arra, hogy az alkalmazott alkatreszek egyaltalan birjak-e az autos hasznalatot. Az epuleteken belul tobbe-kevebe allando a homerseklet, es nincs razkodas. Az auto utastereben viszont szelsosegesen gyors homersekletvaltozasok mennek vegbe (telen a minusz tiz fokbol nehany kilometer alatt plusz 20 lesz, nyaron pedig 60-70 fokrol huti a klima gyorsan 24-28 fokra). Az allando rezges pedig szinten a legtobb kommersz elektronika ellensege.
Szoval szerintem ha maga a fejleszto megcsinalja az autoba szerelheto valtozatot, akkor erdemes elgondolkozni rajta, de hogy valaki maganak alakitsa ki autoban is hasznalhato valtozatot -- annyit nem er.
Van a piacon mas, hasonlo rendszer is, amit eleve autoba szantak.
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni új OII Holiday 1.4-es védelmével kapcsolatban.
1. Lopják nagyon? :) 2. Magicar m100 + külön akku + ultrahangos térvédelem + műszerfal alá rejthető mini sziréna lenne a terv. A kocsi kábé 200m-re állnak a háztól nyitott parkolóban. Szakértői szemmel arányos és hatásos lenne egy ilyen védelem? Távirányitású motorinditás nélkül természetesen. Erről a cimről szerezném az alkatrészeket: http://www.autoriasztok.hu/riasztok/magicar/magicar_m100.htm 3. Ez az új Magicar jó? Állitólag a legújabb ennél a márkánál nem mindig a legjobb. 4. Ez immo is egyben? Vagy azt külön kéne még egyet rakatni bele? Ha igen melyik egy komolyabb példány? 5. OII sajátosságaihoz igazodva van valami spec. tanács, megoldás?
Én annó, mikor szerelt minit, akkor beszélgettünk közben.
Ő mondta, hogy csomó e-mail-t, kap főleg olyanokat, freemailosakat, hogy ajánljon riasztót, de ugye semmi paraméter, meg legalább a kocsit típusát írná le a szerencsétlen.
Na ezeket a leveleket persze én is egyből "move to kuka" tenném.
Kis rutinnal gyorsan le lehet redukálni az értelmes kérdező leveleket.
Nem kell minden levélre ódákat írni.
Na, akkor kérdezném a fórumtársakat, hogy mi a véleményük erről:
Ertem en a sertodest... Szerinted Minit mennyi levelet kaphat, foleg, hogy topikos szerelo? Ha azt mondod, hogy 3-nal tuti tobbet, akkor mar megerthetsz valamit, foleg, ha irogattal mar valaszokat, egy nap 5-nel tobb emilre. Persze, ettol jogos a felhaborodasod, de 2 hsz.-nel akkor sem er tobbet az egesz.
Egyébként a fórumba azért csak beírogatsz, tehát van egy kis időd.
Mivel a mailcimem publikus, tolem is sokan kernek tanacsot (bulgariai nyaralasokkal kapcsolatban, mert a bulgarias topikokbol kiderul, hogy idom nagy reszet ott toltom).
En az ilyenekre mindig udvarias egyenvalaszt szoktam irni, linkkel: tegye fel a kerdesed a topikban, ott megvalaszolom.
Nekem ugyanannyi ido megirni, de ott mas is olvashathja, "kozkincs," illetve egy csomo dologrol fogalmam sincs, esetleg rosszul tudom, es akkor a topikon johet egy okosabb/tapasztaltabb topiktars, aki pontositani tudja az infot.
(Erdekes modon, az ilyen emailben erdeklodok fele aztan eltunik, nem teszi fel a kerdest a topikon.)
Átolvastam a hozzászólásodat és rájöttem hogy még másra is céloztál.
szerelés után se feledkezzenek már el az ügyfeleikről, ha esetleg e-mailban tájékozódnak még pár dologról ....
Egyik leveledben, többek között felettél egy kérdést, amit sajnos nem válaszoltam meg:
Erről az INTEP rendszerről nem írtál véleményt: http://www.intep.hu/html/rendszerek%20html/proximity%20rendszer.html
Érdekelne, mit szólsz hozzá. Ez készen van, nem kell kitalálni, csak beépíteni és vezérelni vele a centrált.
Nics véleményem, nem ismerem a rendszert.
Biztosan utána tudnék járni, de sajnos manapság, mint az itt lévő írásaim sűrűségéből is kiderül, nem sok időn van erre. :-(
OFF És ezúton szeretnék mindenkitől elnézést kérni, akinek a levelére netán nem reagáltam, de sajnos a munkám mivolta miatt is, én inkább egy autó mellet "állok" mintsem a nettet, vagy a levelező rendszeremet böngészve, válaszokat gyártok órákon keresztül. De volt már arra is rá példa, hogy akinek sürgős volt, az fel tudott hívni, és a problémáját, vagy netán a biztonsági termékek megbeszélését azonnal, vagy legkésőbb pár perces türelmet kérve, visszahívással megtettem. Minit ON
Úgy vélem, én lettem ezzel kapcsolatban megszólítva, nekem céloztad a hozzászólásodat. Nyíltan vállalom, nincs mit takargatnom. Köszönöm a figyelmeztetést.
Való igaz, hogy az e-mail nem a legmegbízhatóbb. De bizonyos esetekben én érzem kellemetlennek, hogy állandóan telefonon csesztetem a beszerelőt
A hozzászólásokból két dologra tudok következtetni: - A beszerelt váltózár készletében lévő rossz takarógyűrű helyett ígértem, hogy rendelek számodra egy újat, és ezt eljuttatom hozzád. Erre nem került sor. Valószínűleg erre gondolsz, ugyanis ugy emlékszem, más nem nyomasztja a lelkem.
- Elfogyott a telefonod hívóegysége, vagy rossz számot hívsz, mert egyetlen egyszer sem érdeklődtél a gyűrű megléte felől.
Az is igaz, hogy a beszerelés nem a napokban történt, és a pótlás beszerzése is húzódott, de ha jól emlékszem, ezek után is én írtam neked levelet, hogy elkérjem a címedet, hogy hová postázzam a gyűrűt. Ezért, illetve mert, a váltózárhoz felszereltük a nem teljesen jó takarógyűrűt, nem éreztem azt, hogy minél előbb rendelkezésedre kell hogy bocsássam, az időközben megérkezett gyűrűt.
Hibáztam!
Be kell hogy lássam, Az ügyfél érdekeit mindig szem előtt kell tartani, és én, nem tettem ezt meg.
Elnézést szeretnék tőled kérni ez miatt!! És megígérem, MA, MINDENFÉLEKÉPPEN feladom a csomagot.
Ezek leginkább becslések. Valaki mond egy számot azután szajkózzák.
Sokszor igaz, amit mondasz, de itt nem.
Amig az olaj nem jut el az olajfuratokba, addig nem mindenhol epul fel a kenes, "szarazon" jarnak az alkatreszek. Az olaj hidegoldali viszkozitasa mellett a motor belso homerseklete hatarozza meg az olaj szivattyuzhatosagat, pontosabban azt, hogy surusege mikorra eri el azt a hatart, hogy a szukebb olajjaratokba is eljuthasson.
Az is tenykerdes, es empirikusan egyszeruen tesztelheto, hogy a terhelesen jaro motor hamarabb eri el az uzemi homersekletet, mint az alapjaraton melegitett.
A hideg motor raadasul eleve uzemanyagban gazdagabb (= levegoben szegenyebb) keverekkel mukodik, am az uzemanyag egy resze emiatt nem eg el, "tokletlen eges"-rol beszelunk. Emiatt egyreszt pazaroljuk az uzemanyagot, masreszt a kipufogogazok is szennyezettebbek.
Ezek leginkább becslések. Valaki mond egy számot azután szajkózzák. Hallottál már olyan autóeladást, hogy van benne 200 e. meg huszonégyszer négy - 10C° hidegindítás? Arról meg szótse, hogyha gázzal jársz a motorélettartam a harmadára esik. Jobbik esetben.
Szóval vannak rossz, öreg motorok amiket megvisel a hideg. Láthatóan. Láthatatlanul meg az újat is. Egy szíjfeszítócsapágy csere elmulasztása nagyobb kárt tehet benne mint tíz év hidegindítása.
Ha "tartozasa" van, akkor ne erezd magad kenyelmetlenul, az a masik oldal feladata. Hameg csak kerdezni akarsz, akkor is a telefon a legegyszerubb, vagy legy turelmes... En ugy vagyok vele, hogy ha emilt dobok, akkor turelmes vagyok, mert szakmambol kifolyolag lattam csodat, max. par nap mulva megismetlem es csak utana kezdek idegeskedni, de ilyenkor is goto 10 es telefon, igy a legegyszerubb tisztazni, hogy szarik rad, vagy eppen a felesege szul...
De ezen kívül, tesz valai rosszat az autóval is? Károsít valamit? Ilyet még nem hallottam! (leszámítva, hogy ha segbességben hagyom és úgy indítok :-))
Nem jobb az ha meleg motorral indulok? Nem megy már az autómata szivató, tehát nem biztos, hogy környezet szennyezőbb. Alapjátaton 1 óra alatt az én kocsim 1 litert eszik. Ha meg megyek egyből hideg motorral akkor az autómata szivató miatt rengeteget szeszik. Alapjáraton kb. 5perc alatt bemelegszik, de max 10. ez alatt 2 decit sem fogyaszt és utánna meg mehetek rendesen.
Vagy van valami amiről nem tudok és rosszul gondolom??
Én nem vagyok érintett, csak teljesen más ügyből kifolyólag, internet ide vagy oda, de az email-en érdeklődés nem egy biztos dolog. Kerültem én már félreértésbe, meg nem kapott email miatt. Persze az free mail rendszer volt. Szerintem egy telefonhivással jobb eredményt érsz el.
Az ára nem tetszett, nem az amit tud. Amúgy meg hűteni nem tud szerintem.
Én úgy gondoltam (akkor lehet le is írtam), hogy az immo-ban a rablás gátlás vagy ilyesmi akkor induljon ha a gázpedál elmozdul vagy a féket megnyomják.
Tudom, hogy soha nem lehet tudni, de szerintem egy 10 éves Astrát nem akarnak annyira ellopni, konkrétan AZT a darabot ami az enyém, hanem inkább néznek egy másikat, van belőle elég.