Keresés

Részletes keresés

hegyaljai4 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 55376

Gondolom az összes természetvédő Budakeszin a Fő utcán lakik, és az utca felé szellőztet.

Előzmény: rm40 (55369)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.02 0 0 55375

A tervek nem mentenek fel a törvények betartása alól. A vállalkozónak van felelőssége abban, ha felismeri, vagy elvárható gondosság mellett fel kellett volna ismernie a törvénysértést. Abban az esetben nem bújhat a terv mögé.
A legtisztább az lenne, ha ebben az esetben a több résztvevő (tervező, engedélyező, kivitelező) kifele egyetemlegesen felelne az okozott károkért -- ezt bíróság mondhatja ki -- aztán belül lemeccselhetik egymés közt.

Előzmény: Hírfigyelő (55373)
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.02.02 0 0 55374

Gondolom az itt citált természetvédők mind a Fő utcán laknak Budakeszin, és kinyitják az utcai ablakjaikat, hogy élvezzék a buszkaraván pöfögését.

Előzmény: rm40 (55369)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.02.02 -1 0 55373

"Azt nem érted meg, hogy a vállalkozó olyan tervekből dolgozik amilyet eléje raknak. Nem ő tervezi meg azt, amit aztán megépít. Hitvány tervek esetén, amelyek általában  a kivitelezés során derülnek ki, lehetnek ellenérvei, - ha lelkiismeretes - de attól még neki az alapján kell dolgoznia, mint ami a papírra van vetve. Ha az sz.., akkor a végeredmény is az lesz. Ha nem a tervek alapján dolgozna - mint említettem még ha az rossz is - akkor jogosan kérnék tőle számon, hogy miért nem a papír alapján csinálta."

 

Lezárásként egy viszontválasz: Mármost az útépítő vállalkozó is szakember, ugyanúgy, mint az útépítési tervezőmérnök. Mármost ha a kivitelező úgy látja, hogy az építési terveket az adott formában csak szakmai hibák árán tudná megépíteni, akkor nem szabad elvállalnia az útépítés kivitelezését, hanem azt kell válaszolnia rá, hogy: "Ezek a tervek szakmailag hibásak, megvalósításaik súlyos problémák forrásai lesznek, ezért nem vállaljuk el a tervek kivitelezését. Vagy áttervezitek és akkor is csak hibátlan tervek kivitelezését vállaljuk el, vagy pedig az önkormányzat és a tervező úgy oldja meg a feladatot ahogyan tudja, de nélkülünk!".

 

Ez esetben ez lehet a kivitelező korrekt válasza!! PONT.

Előzmény: Pompiere (55370)
rm40 Creative Commons License 2022.02.01 -1 1 55372

Meg a piócás ember.

Előzmény: . kata31 (55371)
. kata31 Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 55371

 

Nincs más, csak az M0 nyugat segíthet.

 

Előzmény: rm40 (55369)
Pompiere Creative Commons License 2022.02.01 0 1 55370

Ez már erősen OFF lesz! Kérlek ne is válaszolj rá, nem óhajtom tovább veled ezt az eszmecserét folytatni!

 

 

Azt nem érted meg, hogy a vállalkozó olyan tervekből dolgozik amilyet eléje raknak. Nem ő tervezi meg azt, amit aztán megépít. Hitvány tervek esetén, amelyek általában  a kivitelezés során derülnek ki, lehetnek ellenérvei, - ha lelkiismeretes - de attól még neki az alapján kell dolgoznia, mint ami a papírra van vetve. Ha az sz.., akkor a végeredmény is az lesz. Ha nem a tervek alapján dolgozna - mint említettem még ha az rossz is - akkor jogosan kérnék tőle számon, hogy miért nem a papír alapján csinálta.

 

Szóval lehet itt az önkormányzatot védeni, foggal-körömmel, de attól még ők a hunyók. Ők bólintottak rá mindenre, ami alapján a vállalkozó dolgozni kezdett.

 

Természetesen egészen más a helyzet, ha a vállalkozó nem tartja be a kiviteli tervek előírásait. Ilyenkor ő a felelős. Erre nagyon jó példa ami itt történt a környékünkön: Szeged és Bordány közötti úton, Szeged közigazgatási területén buszöblöket építettek. Egy ellenőrzés során kiderült, hogy néhány helyen a  beton vastagsága nem éri el a kiviteli tervekben meghatározott vastagságot (egy-két-három centikről volt csak szó). A megbízó az összes ilyen helyen felverette a betont és újracsináltatta.

Előzmény: Hírfigyelő (55362)
rm40 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 55369
dimelo Creative Commons License 2022.02.01 0 1 55368

1 - 2 - 4 km-es szakaszok, ritka kivétellel.

 

nagyobb a füstje, mint a lángja...  szánalom, nem büszkeség.

 

Minden napra kell valami hír.

Előzmény: Landsmann_ (55366)
rm40 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 55367

Ó, hát ebből szinte a teljes Dunántúl hiányzik.

Előzmény: Landsmann_ (55366)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.02.01 0 0 55366

Békésben most sem viszik túlzásba a munkálatokat.

Előzmény: rm40 (55364)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.02.01 0 0 55365

az teljesen oké, hogy az önkormányzat, miután megállapították kifelé a felelősségét, az okozott kár egy részét leveri a vállalkozáson (persze, ha addig még van kin leverni...)

Előzmény: Hírfigyelő (55363)
rm40 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55364
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55363

Abban igazad van, hogy az önkormányzatnak ezt így nem lett volna szabad átvennie.

 

DE!: >>

1./ A kivitelezést illetően, teljes mértékben, a felelősséget illetően pedig nagyobb részben a vállalkozó a hibás.;

2./ Az önkormányzat még utólag is rákényszerítheti a vállalkozót, hogy a hibás útépítési kivitelezést utólagosan javítsa ki, mégpedig garanciával és jótállással, mert ha nem teszi ezt meg egy határidőn belül, akkor az önkormányzat feljelentheti/beperelheti a trehány munkát végző vállalkozót, mivel anyagi kárt okozott, és ezért nem vállalta a felelősséget.;.

Előzmény: Pompiere (55361)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55362

"[...] A vállalkozó csak a hitvány terveknek megfelelően építette az utat. [...]"

 

Amikor valaki beleteszi a mondatába a "csak", szót, akkor valamit el akar bagatellizálni. (Pl.: "Nincs is itt semmi baj, csak... ... .. ********.")

 

... ... ... ... Csakhogy a bagatellizálási kísérletekre senki nem kíváncsi!

A vállalkozónak ugyanis a munkája után felelőssége van, függetlenül attól hogy ki hogyan ellenőrzi azt utána le. Ő a szakember, neki kell tudnia kifogástalan munkát végeznie, és ezért a felelősséget is neki kell a saját munkája után vállalnia. És ha erre nem képes, akkor... bűnös.

 

Nincs itt semmiféle "csak"!

A vállalkozó útépítési szakember, akinek szakmailag tudnia kell, hogy milyen kivitelezés esetén lesz hibátlan, és milyen kivitelezés esetén hibás a megépített út!!!

Tudna kell, érted?! És ha ennek ellenére nem megfelelően építette meg, akkor becsapta és átverte az önkormányzatot is és az utca lakóit is!

 

Az én nézetem az, hogy a lakóknak az önkormányzattal összefogásban együtt kellene beperelniük a trehány munkát végző vállalkozót! Az önkormányzatnak azért, mert a szakmai ismeretei ellenére silány munkát végző vállalkozó becsapta az önkormányzatot. A lakóknak pedig azért, mert a silány kivitelezés miatti árvizesedéses beázás miatt anyagi kár érte őket. (Egyiknek a háza ázott be, másiknak a földje került elárasztás alá, stb. ... ... .)

 

Műszaki szempontból nézve egyébként a hiba minimális beavatkozással javítható, lehet hogy még bontás sem kell hozzá. Mindössze egy új 6 centi vastag aszfaltréteg ráhúzása szükséges, de úgy, hogy a burkolatnak ezúttal az árok felé legyen egy kb. 5 fokos oldallejtése, plusz az útburkolati lefolyónyílások e magassághoz való hozzászintezése, ill. a vízelvezető árok kitisztítása végig, majd pedig kirakása végig beton árokelemekkel a későbbi könnyebb kitisztíthatóság és karbantarthatóság biztosítása érdekében.

Előzmény: Pompiere (55361)
Pompiere Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55361

Pedig, itt nem az önkormányzaton kell ütni

 

Pedig pont őket!

Az önkormányzat rendelte meg az útszakasz átépítéséhez szükséges terveket. Valakik erre a tervre áldásukat adták. Az önkormányzat adta az engedélyt az építkezésre, ő műszaki ellenőriztette. A vállalkozó csak a hitvány terveknek megfelelően építette az utat. Az önkormányzat illetékesei valószínűleg át is vették tőle.

 

Ezt az egészet az önkormányzaton kell leverni.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55360)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55360

Megnéztem a videókat és nagyon úgy láttam, hogy "Fidess" nick nem a vállalkozót kárhoztatja és vádolja, hanem Debrecen város FIDESZ-es önkormányzatát.

 

Pedig, itt nem az önkormányzaton kell ütni, hanem azon a vállalkozón, aki ezt az utat ezekkel kivitelezési hibákkal (útburkolat-meglejtetési hibákkal) hibásan elkészítette!!!

 

Az önkormányzat itt csak a munka megrendelője volt, de a munkát mindig valamilyen útépítő cég kivitelezi. Az önkormányzatnak itt az a teendője, hogy garanciális javítást kérjen az ezt kivitelező útépítési vállalkozótól. Természetesen ez a hibás útburkolat felbontásával és újraépítésével jár együtt. A kártérítési pert pedig nem az önkormányzat, hanem a hibázó vállalkozó ellen kell megindíttatni!!!

Előzmény: Pompiere (55358)
Fidess Creative Commons License 2022.01.31 0 0 55359

Pomplere.

Köszönöm.

 

Persze ha van még okos, hozzáértő tanács, örömmel fogadom!

Pompiere Creative Commons License 2022.01.30 0 2 55358

Először egy ügyes ügyvédet keress, az majd keres, hoz szakértőt. Szólíttasd fel az az önkormányzatot a helyzet megszüntetésére, rendezésére. Ezen felül kártérítést kell kérni. Az az állapot ami ott van, védhetetlen.

 

Nagynénéméknél volt hasonló probléma, csatornázást követő útépítés után. Ott is befolyt az esővíz a telekre. Addig amíg ügyvéd nélkül ment a levelezés, nem haladtak a dolgok. Az ügyvédi felszólító levélre azonnal lett helyszíni szemle és hamarosan felverték a frissen aszfaltozott utat és megcsinálták olyanra mint amilyenre már először is kellett volna.

 

Sajnos a költségeket neked kell megelőlegezni, de az eljárás végén a vesztes fizet.

Előzmény: Fidess (55354)
rm40 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 55357
dimelo Creative Commons License 2022.01.29 0 0 55356

Rengeteg?

Alig pár km-es szakaszok, és alig van  közte 2022-es átadás

 

Amit meg átadnak (M4) azt nem is jelzi....

 

Az M49 kiviteli szerződése életben, M4 Tsz.miklós - Kisújszállás közbeszerzése zárul(gat)

 

HELLÓ Vidék:((((

Előzmény: trizs77 (55347)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.01.29 0 2 55355

Elsősorban nem az épülő gyorsforgalmi utakra gondoltam, hanem a meglévők felújítására. Az M4 meg, ahogy nézzük, ami épül az inkább majdnem középen van. Persze a fővárostól keletre, az igaz. A Törökszentmiklós-Berettyóújfalu közötti része meg még hol van, főleg annak is a közepe, a Karcag-Püspökladány. Alaposan bele lett köpve a leveses tálba. Az M47-ről meg még a mai napig sem született döntés, hogy akkor most milyen nyomvonalon is fog épülni. 2 évvel ezelőttre ígérték a végleges nyomvonal kihirdetését. Ehhez képest annyi történt, őújabb nyomvonal tervezet született. Kritikán aluli a 47-es minősége. Voltak pár száz méteres teljes szélességű felújítások, de az is már csak inkább tűzoltás. Maradt még bőven javítani való. Szintén elég gázos a 33-as minősége Debrecenből kifelé. Nyilván ehhez nem fognak nyúlni, mert 2x2 sávosítva lesz valamikor, ráadásul a 109-es vasútvonal új nyomon vezetése is bekavar a képbe egy ideiglenes vasúti átjáróval. De mire ez a bővítés elkészül olyan ramaty lesz a látóképi csárdáig, hogy öröm lesz nézni. A mellékutakról meg nem is beszélve. Azokról végképp nem esett egy szó sem.  Szóval ezeken most sem lesz felújítás. Marad a táblás útjavítás. 

Előzmény: radio100jozsi (55352)
Fidess Creative Commons License 2022.01.29 0 0 55354

Tisztelt Szakemberek!

Keresek építő/útépítő szakembert aki vagy igazságügyi szakértő vagy  tud bármilyen hivatalos szakértést

készíteni, a témában.

 

Hogy miről van szó?

Mielőtt válaszolsz, nézd meg a Youtube csatornán "Garaboncias Pista" videóit a kérdéses dologról.

 

Elég a youtube keresőbe a Garaboncias Pista nevet beütnöd.

 

A válaszokat megköszönöm és bárki érdeklődőtől szivesen látom.

Akár a véleményeket is.

 

Tisztelettel Garaboncias

radio100jozsi Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 55353

Az is lemaradt, hogy 4-es főút 2*2 sávosítása Hajdúszoboszló-Debrecen között.

Ott a 471-es Debrecen-Mátészalka út felújítása

M49-es építésének a terve M3-Románia között.

Előzmény: radio100jozsi (55352)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.01.29 -1 3 55352

M30-as is keleten van. 

Meg ott a 37-es 2*2 sávosítása Szerencsig (ez sincs a listában).

Meg az M4-es is kelet felé halad.

Az M44-es is keleten épült.

Azért ránézve a térképekre szépen be van hálózva már Kelet-magyarország gyorsforgalmi utakkal. Egyedül az M4-es hiányzik már csak.

Előzmény: Landsmann_ (55348)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.01.29 0 1 55351

A felsorolás hiányos, mert az M4 Abony-Törökszentmiklós szakasza kimaradt.

Annak mikor lesz az átadása? Ha jól tudom 2022-ben.

Az M76 meg januárban Fenékpusztáig átadás, végre lesz valami értelem is már.

Előzmény: trizs77 (55347)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 55350

Hát nem............................:-(((

 

Pedig a 49.számú út fejlesztését már évtizede ígérgetik.

 

Előzmény: Landsmann_ (55348)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.01.29 -1 1 55349

Tudom, és erre én is céloztam (korrupt, megkent vizsgálóbiztosok, probléma-bagatellizálás, intő jelek figyelmen kívül hagyása, stb. ...).

 

Viszont ilyen Magyarországon nem fordulhat elő. Itt arra van példa, sok, amikor az ilyen öregedő hidakat időben felújítják. Most van felújítófélben a 6-os út menti mecseknádasdi viadukt, és pár km-rel délebbre levő testvére, az apátvarasdi, ún. "bolondúti" viadukt is. A mostani hírek arról szólnak, hogy a felújításuk az utolsó stádiumban van, és még néhány hét, és ezt a két viaduktot korlátozások nélkül is visszaadják a forgalomnak (most a javítás alatt is van rajtuk forgalom, de persze csakis a megfelelő biztonsági korlátozásokkal). (Az egyiken korlátot, burkolatot meg egyebeket javítanak, a dilatációs fésűk cseréje már megvolt, ez volt a javításuk fő oka, hogy itt ennél a hídalkatrésznél megengedhetetlen hibák voltak.)

 

Magyarországon nem is volt rá példa, hogy hidak vagy viaduktok szakadtak volna a mélybe (kivéve a merénylet áldozatául esett biatorbágyi viadukt esetét, meg a bombázások miatt újjáépítendőkét, de ez mind-mind más tészta). A kőröshegyin is bárki nyugodtan hajt át, a minősége garantálva van, mint itthon bármelyik hídé.

 

Egy kétséges pont van az országban, a Széchenyi-Lánchíd esete, amely a Karácsony Gergely vezette Budapest mai költségvetési állapota miatt állandó fáziskésésben van, és a felújítási tervek részletei is eléggé szövevényesen kuszák (összement javítási költségkeret, fáziskésések, kapkodások, magyarázkodások K. G. és megbízottai részéről... ... ).

Itt azt sem tartom kizártnak, hogyha a dolog veszélyes fázisba menne át, hogy ez esetben a kormány kiveszi a korrupt főpolgármester kezéből a hídfelújítás irányítását, mert az a hanyag kezelés minősített esete lenne, ha egy fontos közlekedési szerepkörrel bíró történelmi műemlék-jellegű híd a korróziós hibák és azok elhanyagolása és/vagy kijavítási késedelme miatt egy napon váratlanul a Dunába szakadna.

[!] Szóval ha már híd és hídhibák meg azok javításai, akkor a Lánchíd az, melyre fokozottan oda kell az érintett felelősök és a közvélemény figyelmét terelni.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55346)
Landsmann_ Creative Commons License 2022.01.29 -1 2 55348

A keleti országrész most sem lesz elkényeztetve.

Előzmény: trizs77 (55347)
trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 -1 0 55347

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!