Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1801
Miért miért? Egy maréknyi dollárért... :) Ilyen a világ.
Előzmény: kkn (1797)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1800
A sárga kombi és a sedan (egyébként Limousine) is lehet botváltós. Hátulhűtős (azaz rácsos elejű) Wartburgot 1984-ig gyártottak, onnantól jött az elölhűtős, ami a mostani szám melléklete is. Nálunk a botváltós Wartburgok az elölhűtősökkel jelentek meg, melyeket hoztak bot és kormányváltós kivitelben is. DE. A régebbi, hátulhűtős kivitel is létezett botváltósban, de azt csak az NDK-n belül lehetett kérni ilyen változatban, Magyarországra sokáig azért nem hozták, mert a már bevált kormányváltóban jobban megbíztak. Négyütemű pedig egyértelműen csak botváltósban volt. :D
Előzmény: tirisztor22 (1796)
Flakvierling Creative Commons License 2010.05.12 0 0 1799

Szia!

 

Nekem Wartburgom van, 1981-es kormányváltós:

 

http://retronom.hu/index.php?q=node/17013

 

A kormányváltó szerintem nagyságrendekkel jobb bármilyen botváltónál, a Wartburg esetében ez pedig főként igaz. A kocsit eredetileg kormányváltósra tervezték és a váltó és a bot közötti mechanika így is elég bonyolult. A botváltó erre még rá is fejel, ráéaádsul mivel utólagos "modernesítés", bonyolultabb is. Én a kormányváltó mellett teszem le a voksomat, mert vezetés közben még a gyakorlott vezetőnek sem kell lenéznie váltáshoz, aztán úgy tudok váltani, hogy nem (vagy nem sokáig) veszem le a kezem a kormányról (kényelmes) és menő is. :) Emellett még egy óriási előny, hogy nincs váltóbox és semmi zavaró alkatrész a palólemezen, szóval óriási a hely az ember lábánál. Ez akkor is jól jön ha nagyobb cuccokat kell ott is szállítani, de akkor is ha csajokat visz az ember :) :D.

Előzmény: SUPER AGyURI (1798)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1798

Sőt, apám '85-ben hozott Karl Marx Stadtból alkatrészeket a '83-as Wareszunk utólagos botváltósításához. Aztán megakadt a projekt valahol.

 

Amúgy valaki el tudja nekem mondani, mitől jobb a botváltó a kormányváltónál? Régebben kifejezetten a kormányváltós autó számított "elegánsnak", sőt ha jól tudom, amcsiknál még mindig nyomják (persze ott az is csak az automata kapcsolókarja, na de akkor is)

Előzmény: tirisztor22 (1796)
kkn Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1797
Nem értem, miért árulják itt is 2000 ft-ért a hétszáz forintos ezeröcsit? Akár sorozatban, akár egyedileg? Vaterán még megértem, de itt, ahol mindenki tudja, mennyi volt? Kerekítsen egy 1000-re, esetleg, de ez így nagy haszonkulcs.
tirisztor22 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1796

Azt hittem csak négyütemüt gyártottak botváltóval:O

A kombi nem de a sedan akkor már lehet botváltós nem?

Előzmény: Cuccosrt (1794)
Csoki bácsi Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1795
Ha már ilyen "apróságoknál" tartunk:

Én meg kb. másfél hét után vettem észre, hogy az Ezerkettes Ladában az Ezeröcsi műszerfala van... Majd' kiszúrta a szememet, de akkor se vettem volna észre.
Előzmény: Törölt nick (1790)
Cuccosrt Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1794
A kormányváltós!
A botváltós már később, a 4 ütemű elött pár évvel került gyártásba!
Előzmény: tirisztor22 (1793)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1793

Most teszem fel a kérdést:
Melyik az eredeti?
A kormány vagy a botváltó?

:-)))

Surci126 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1792
Gaz 69.
Előzmény: charlie b (1791)
charlie b Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1791
Lehet, hogy ez egy limitált kiadás alapján készült, amin a kormányváltó mellett volt terepváltó is. :))

Mindenkitől kérdezem, hogy az eddig itthon megjelent autók között volt olyan, amelyik kivitelezés szempontjából nem öszvér modell, hanem olyan, amilyen a valóságban is volt? (Megfelelő műszerfal, motorház és csomagtértető, stb van rajta)
Előzmény: smcqueen (1786)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1790
Ja! látom, már említetek lejjebb a dupla sebességváltót!!
Előzmény: Törölt nick (1789)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1789
Most veszem észre!!!! Ebbe a warnyúúba, kormányváltó, és botváltó is van:))))))!!
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1788
kösz a reagálást!
Előzmény: Wasy75 (1739)
Bandi284 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1787
Na így hátha megy :
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00117_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100511/DSC00119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Előzmény: Bandi284 (1785)
smcqueen Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1786
A lengyelek valószínűleg a német Wartburg képét tették ki a honlapjukra, mert látszik, hogy ki van festve a belseje.

Érdekes, hogy felcserélték a műszerfalakat, de az még érdekesebb, hogy a biztonság kedvéért kormány- és padlóváltót is tettek bele. :)
Bandi284 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1785
Bár a képek telefonnal készültek a lényeg látszik:
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1784
Jó estét Mindenkinek!

Szeretnék egy retrós Barkas modellt beszerezni, ha van valakinek eladó. (esetleg új 1GB-s Kingston SD kártyát is tudnék adni érte, ha érdekel.)

TL-54-01 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1783
Így van, ahogy írtad. '69-ig volt a csíkműszeres és '75-ben jött az ovális a tárcsafékkel együtt 353W névvel.
Én azért elvártam volna tőlük, hogy ha már kétféle műszerfalat legyártanak, akkor ne keverjék már össze, hogy melyikbe teszik.
Ez csak logisztika kérdése.
Előzmény: SUPER AGyURI (1782)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1782

Ha jól tudom, háromféle Wartburg-műszerfal volt. Először kocka, csík sebességmérővel. Utána jött a kocka, de azon belül kerek órák voltak. Aztán jött az Audi 80-asról lopott ovális.

 

No de egy francia autómodellcég és egy olasz lapkiadó közötti szerződés alapján Kínában gyártott modelltől ne várjunk ilyen finomságokat :)

 

(A képek forrása a www.die-besten.de oldal.)

 

 

Előzmény: TL-54-01 (1779)
charlie b Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1781
Emlékszem, amikor megláttam az orosz sorozat autóit a neten, utána próbáltam képeket keresni az újságukról is, már csak összehasonlítás végett. Tényleg ég és föld a magyar és az orosz kiadás. Utóbbiban olyan részletes fotók vannak egy-egy autóról, mintha egy prospektust nézegetne az ember.
Előzmény: szega (1778)
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1780

Nagyapámnak egy az egyben ilyen volt a 403-asa (csak az indexlámpa volt narancssárga és a hátuljára egy 407-es lámpa volt applikálva a narancsszín miatt; ennek köszönhető, hogy az eredeti 403-as hátsólámpák még megvannak!!!!)

 

Az autót 1983-ban a Honvéd Kórház (ma ÁEK) hátsó, Gömb utcai (?) bejárata elől ellopták. 18 éves volt és lyukas a rozsdától. A rendőrök szerint a négy új gumi miatt vitték el :)  :(

 

Előzmény: Vlad (Ungvar) (1777)
TL-54-01 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1779
És az idióták a műszerfalat is felcserélték!!!! Az előlhűtősben van a kocka műszerfal, pedig a kombiban kellene lennie, abban persze az új műszerfal van.
Szóval nem vagyok elégedett egyik Wartburggal sem.
Előzmény: trilex (1759)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1778
Hát igen, az orosz kiadáshoz egy KOMOLY újságot adnak, részletes típustörténettel, gazdagon illusztrálva, kitűnő minőségben (nyomdatechnika). Le a kalappal!
Előzmény: Vlad (Ungvar) (1777)
Vlad (Ungvar) Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1777
Döbbenetes a különbség képanyagban, terjedelemben, mindenben

Hát ez biztos
Előzmény: szega (1776)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1776
Egyetértek, örüljünk minden egyes idehaza megjelent modellnek.
Azt csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy az orosz kiadáshoz fényévekkel színvonalasabb újságot adnak, kár, hogy már elfelejtettem mindent az orosz nyelvből. Döbbenetes a különbség képanyagban, terjedelemben, mindenben.
Előzmény: SUPER AGyURI (1774)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1775
Ja, és én nagyon örülnék egy 403E-nek, de ezt nem hinném, hogy kiadnák, mert az meg feltehetően az oroszoknál volt kuriózum.
SUPER AGyURI Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1774

Egy ekkora piacra, mint Magyarország, csoda hogy egyáltalán lefordítják a cikkeket lengyelről magyarra + beraknak 2-3 oldal magyar érdekességet (internetről összeollózva). Két éve még annak is örültem volna, ha egyszerűen csak elkezdik itt is forgalmazni a lengyel sorozatot, lengyel újsággal. Végül is EU vagyunk, vagy mi. (Mondjuk a Zastavák miatt ennek most is örülnék)

Úgyhogy ne legyünk maximalisták és ne akarjuk a nagy orosz Medvével versenyezni :)

 

Szega: köszi az infókat!!!

Előzmény: trebihun (1767)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1773
Azért nem hallottál erről, mert ide csakis a 403E-t hozták. A hazai utakon csak ez futott, mindannyian erre emlékszünk. De attól még az alapverziót (ami náluk, a CCCP-ben volt kapható) helyesen jeleníti meg a modell.
Előzmény: embecska (1771)
szega Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1772
Képeken:

A belpiacos 403:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Moskwitsch_403.jpg

Az export-verzió:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1963_Moskvitch-403e.jpg

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!