Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2005.09.01 0 0 434
Kérdésedre jó válasz a 263-as sorozat, az első kettő maradt Brnoban, a többi 10 pedig Pozsonyban :)
Előzmény: RhB (433)
RhB Creative Commons License 2005.09.01 0 0 433

Olyasmi nem volt, hogy pl. típus "tisztítás", azaz mondjuk egy típusból 236 db itt és 18 db ott, a másikból fordítva, akkor csere-bere, hogy egyszerűbb legyen az üzemeltetés és karbantartartás? Na meg az egyenáram/váltóáram ill. kétáramnemű dolog stb. is bekavarhatott.

Előzmény: k.novotny (431)
Fakopi Creative Commons License 2005.09.01 0 0 432
De mintha rémlene valami 1/3 - 2/3 arány is, az mire volt?
Előzmény: k.novotny (431)
k.novotny Creative Commons License 2005.09.01 0 0 431
Magad adtál választ a kérdésedre. Állomásítás.
Előzmény: RhB (429)
Fakopi Creative Commons License 2005.08.31 0 0 430

Üdv, gondolom megyünk páran a hétvégi pozsonyi mozdonytalálkozóra. Egy kis kedvcsináló, vagyis hogy milyen vasúti látnivalók vannak még Pozsonyban... Egy márciusi nap képei itt:

 

http://www.trains.hu/eur/5314-sk/front.htm

RhB Creative Commons License 2005.08.31 0 0 429

Helló fiúk, helló lányok!

 

Egy kérdéssel fordulnék a tisztelt topiklakókhoz:

 

Tudja-e valaki, hogy annak idején milyen elvek szerint osztották szét a CSD járműállományát a CD és ZSR között? Vonatkozik a kérdés mind a mozdonyokra, mind a kocsikra. Feltételezem, hogy valami köze volt hozzá az állomásitásnak, de gondolom nem ilyen egyszerű.

 

Előre is köszi. :-)))

Vidro Creative Commons License 2005.08.31 0 0 428
"De ez legalább takarítva van …"

Ezt erről a képről nehéz megítélni, de az biztos, hogy nem barmolták össze mindenféle festékekkel.
Előzmény: crash__override (424)
HáBé Creative Commons License 2005.08.27 0 0 427

Hazaértél? :-)

 

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1427a/

(ez egy ideiglenes, rögtönzött képtár, ízelítő jelleggel. Amint megfabrikálom a képeket teljes egészükben, ezt a könyvtárat törlöm)

Előzmény: gw (426)
gw Creative Commons License 2005.08.27 0 0 426
Tátralomnic:)
Előzmény: HáBé (425)
HáBé Creative Commons License 2005.08.26 0 0 425
Előzmény: gw (423)
crash__override Creative Commons License 2005.08.25 0 0 424
De ez legalább takarítva van, és lemosva...
Előzmény: gw (418)
gw Creative Commons License 2005.08.25 0 0 423

Egy kis hír:

 

Szombaton (08.27) 10 órától Tátralomnicon (Tatranska Lomnica) lesz egy kis ünnepség és járműbemutató, ahol a (Cseh)Szlovák vasút múltját képviselő dízel motorvonatok lesznek jelen (M274 004, M131 1125, M240 042) , illetve a Tátrai Villamos Vasutat az 1913-ban a Ganz által Budapesten gyártott villamos képviseli. Természetes egész nap nosztalgiautazásokra is lehetőség lesz

Az egész apropója, hogy 110 éves lesz a Kőpatakról (Studeny Potok) Tátralomnicra vezető normálnyomtávú vasúti  pálya.

M41 2152 Creative Commons License 2005.08.21 0 0 422

Szia! Köszi.

üdv.

Előzmény: gw (421)
gw Creative Commons License 2005.08.20 0 0 421
Nem, sosincs így :) csak mivel a gyorsvonat hamar eltüzött, méterekkel mögötte beóvakodott ez a 810-es is (meg még egy 742-es is), ami ugyan személyvonat volt, de nem Csatára, hanem Érsekújvárra ment.
Előzmény: M41 2152 (419)
Kovi707 Creative Commons License 2005.08.20 0 0 420
Ez nem a csatai személyvonat akar lenni?
Előzmény: gw (418)
M41 2152 Creative Commons License 2005.08.20 0 0 419

Szia gw!

És ez mindig így van, hogy Párkányból csak egy Bz megy gyorsvonatként Pozsonyba? üdv.

 

Előzmény: gw (418)
gw Creative Commons License 2005.08.20 0 0 418
Takarékos pozsonyi gyorsvonat Párkányban :)
gw Creative Commons License 2005.08.13 0 0 417
A 242-esek idén még maradnak, 5 napos szlovák fordát járva. Jövőre viszont csökken a Gorillák csehországi futása, így kevesebb kiegyenlítésre lesz szükség, úgyhogy kérdéses még, hogy maradnak-e.
Előzmény: HáBé (416)
HáBé Creative Commons License 2005.08.12 0 0 416

Pálinkás jóestét!

 

Egy icipici Felvidék, csak Párkányig.

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1423/kepek/zsr350019park51.JPG

 

A cseh mozdony látványát már megszoktam

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1423/html/kep9.htm

 

De hogy került a csizma az asztalra? Azaz dombóvári mozdony Párkányba?...

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1423/kepek/v431080park52.JPG

HB

gw Creative Commons License 2005.08.08 0 0 415

Örülök, hogy jól éreztétek magatokat :)

 

 povazan egy klasszissal jobb mint a Ronec és 140 km/h alatt szinte alig ment.

Hát az nagy baj lett volna, mert a pálya jórészt max. 100-ra, kisebb részben max. 120-ra engedélyezett :)

 

vonat ( 840) egyszerűen európai színvonalú teljesen hibátlan még akár szakmai szemmel nézve is

Kell is neki, ha már svájci konstrukció :)

 

A végére egy mai Ontopik képik Offtopik helyen:

Breclav
Előzmény: fman (414)
fman Creative Commons License 2005.08.07 0 0 414
Na meg volt a közel 636 Km -es túra , mely 12 óra volt teljesíthető a 150-172-173-180-170-150 vonalon , Léva - Margecany- Vurtky- BB - Léva körrel.

A Szobati naphoz képest meglehetősen sokan voltak a Horeh Ronecen ( de ezt QW Kolléga is jelezte) , de azért találtunk helyet. Besztercebánya után azért ürült egy kicsit de , volt aki még margecanyban is állt. Volt valami ifjusági fesztivál Milniky -ben ott sok érdekes "szigetes " kinézetű ifjú leszállt. Mivel ez a szakasz volt a leghoszabb ezért itt törekedtünk a kényelemre , de nem volt jellemző a üres fülke sehol .... Itt mégy használják az emberek a vonatokat , nem úgy mint ide haza. Egyet azért nem értettem miért nem raknak több kocsit Zolyóm és Kassa közé ha tudják és látjak a vasuti dolgozok hogy zsúfolt ???????? Ez nagy fa....ság. MIndent Ősszevetve Cervena Skala ig egy kicsit egyhangú hegyes a táj , de utánna mindent kárpotol ...........hat elég mesés.
Margecanyban( azt hittük , hogy vaalmi nagyobb település) egy állomás közeli cukrászdában töltöttük el a közel 50 percet a Povazan - ig ami nagyon kellemes meglepetés volt . Perce pontosan 14.48 kor be is futott , és alig felszálltunk már suhant is ki .........hát igen ez is tele volt , de valahogy az asszony ráérzet hogy hová kell beülni a 6 plüss üléses (2. osztály) fülkék közül a középső két ülésre. A következő állomásnál le is szálltak akik az ablaknál ültek és máris királyi helyünk volt. A povazan egy klasszissal jobb mint a Ronec és 140 km/h alatt szinte alig ment. A kocsiknak is a rugózása és a hangszigetelése hibátlan volt. Azt sajnálom hogy a Margecany- Vrutky (186 km ) alig 2 óra alatt letelt , a látvány hibátlan a Lomnic majd 30 percen keresztül látható volt , és a többi látvány se volt elhanyagolható. Az hamar elszállt idő után szinte azonnal Vrutky -ba találtuk magunkat ...Ott fel a 840 -001 re és következett talán Európa alagút / km vidzonylatban az első 3 ban biztos benne lévő vonala. Az 1 órás út is hamar elszállt a vonat ( 840) egyszerűen európai színvonalú teljesen hibátlan még akár szakmai szemmel nézve is ( ugyanis a végzettségem : vasútgépész technikus, igaz nem gyakorlom ) tökéletes. Itt egy kicsit az út előtt izgultam mivel itt 6 percre volt az utólsó csatlakozás Léva felé ( Horeh Ronec ) de Óra mű pontosan beérkeztünk BB re ,és a Ronec Is 18.45 itt volt és 47 kor már huzott is ki a Búvár .....majd Zolyóm ban villany csere és 20.41 kor meg érkeztünk Lévára ahol az autónkat is ott találtuk ahol hagytuk.

Összeségében kellemes , de egy kicsit fárasztó túra volt.

Üdv Fman & Red
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.08.03 0 0 413

  Aha, így már érthető, legalábbis a funkciója és hogy miért csak egyes gépeken van.

Csak furcsa hogy kívül vezetik...a növényzet benövi az űrszelvényt, beleakad a bozótba,stb. Köszi a felvilágosítást.

Előzmény: gw (407)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 412
Köszi, értettem. :)
Előzmény: seTTebello (411)
seTTebello Creative Commons License 2005.08.03 0 0 411
Az a baj a cseh és szlovák oldalakkal, hogy csak csehül és szlovákul van szöveg. Majd még megnézem, hátha találok valamit értetőbb formában is.
Előzmény: seTTebello (410)
seTTebello Creative Commons License 2005.08.03 0 0 410
Az első mozdony:

Technické údaje - 182 [183]
Výrobce ŠKODA Plzeň
Rok výroby 1963-65 [1971]
Vyrobeno ks 168 [43]
Trakční systém DC 3 kV
Délka přes nárazníky 18 940 / 18 800* mm
Délka skříně 17 560 mm
Šířka 2 950 mm
Výška se st. sběrači 4 500 mm
Rozvor podvozku 4 600 mm
Vzdálenost otočných čepů 9 400 mm
Minimální poloměr oblouku 125 m
Pojezd Co'Co'
Služební hmotnost 120 t
Průměr dvojkolí 1 250 mm
Rozchod 1 435 mm
Nápravový převod 1:4.238
Typ trakčních motorů 2 AD 4346 gT
Trvalý proud TM 330 A
Hodinový proud TM 355 A
Trvalá tažná síla 213 kN
Hodinová tažná síla 236 kN
Maximální tažná síla 345 kN
Regulace výkonu odporová
Trvalý výkon 2 790 kW
Hodinový výkon 3 000 kW
Trvalá rychlost 47.2 km/h
Hodinová rychlost 45.8 km/h
Maximální rychlost 90 km/h
*) 182.001 - 103
Előzmény: Törölt nick (408)
seTTebello Creative Commons License 2005.08.03 0 0 409
>>az autóbusz állomás meg gondolom a cityben van:
Štúrovo,,aut.st.

A Főtéren állnak meg a buszok, aztán az állomás előtt is. Nincs messze a az állomás a várostól, nyugodtan ki lehet menni gyalog is, persze nem ilyen melegben.
Előzmény: Vidro (398)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.03 0 0 408

Sziasztok!

 

Néhány kép a múlt hétről, Poprádról. Az első két mozdonyra kíváncsi vagyok, milyen paraméterekkel rendelkeznek. Gondolom tudtok róla mindent.

 

Üdv:

AH

 

 

gw Creative Commons License 2005.08.03 0 0 407

na megvan a válasz, ha még kíváncsi vagy:

az nem gázolajcső, hanem vízcső, a víztartályból vezet be a géptérbe (korábban a PG500-ashoz kellett a víztartály), és kézipumpa segítségével tud a személyzet vizet utántölteni a motor hűtőrendszerébe.

Előzmény: Gúnár Nordlúd (406)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.08.02 0 0 406
 Van egy szlovák mozdonyos könyvem: Hnacie vozidlá zelezníc slovenskej republiky (bocs a megfelelő írásjeleket nem tudom előállítani) amelyben van röntgenrajz a 751-esről és a PG 500-as kazán (parny generátor) a hűtővel ellentétes végén van a gépben (már amelyikben még van) így nem volna ésszerű ott bevezetni. Bár ezek után lehet hogy váratlan fordulattal az ellenkező kazános vége felé megy tovább a cső...
Előzmény: gw (405)
gw Creative Commons License 2005.08.02 0 0 405

én nem vagyok ugyan gépész, és annyira nem is értek hozzá, de mivel a 752-eseken ilyen vezeték nincs, arra következtetek, hogy ez a 751-esek egykori gőzgenerátorával áll összefüggésben.

Előzmény: Gúnár Nordlúd (403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!