Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Olyasmi nem volt, hogy pl. típus "tisztítás", azaz mondjuk egy típusból 236 db itt és 18 db ott, a másikból fordítva, akkor csere-bere, hogy egyszerűbb legyen az üzemeltetés és karbantartartás? Na meg az egyenáram/váltóáram ill. kétáramnemű dolog stb. is bekavarhatott.
Üdv, gondolom megyünk páran a hétvégi pozsonyi mozdonytalálkozóra. Egy kis kedvcsináló, vagyis hogy milyen vasúti látnivalók vannak még Pozsonyban... Egy márciusi nap képei itt:
Tudja-e valaki, hogy annak idején milyen elvek szerint osztották szét a CSD járműállományát a CD és ZSR között? Vonatkozik a kérdés mind a mozdonyokra, mind a kocsikra. Feltételezem, hogy valami köze volt hozzá az állomásitásnak, de gondolom nem ilyen egyszerű.
Szombaton (08.27) 10 órától Tátralomnicon (Tatranska Lomnica) lesz egy kis ünnepség és járműbemutató, ahol a (Cseh)Szlovák vasút múltját képviselő dízel motorvonatok lesznek jelen (M274 004, M131 1125, M240 042) , illetve a Tátrai Villamos Vasutat az 1913-ban a Ganz által Budapesten gyártott villamos képviseli. Természetes egész nap nosztalgiautazásokra is lehetőség lesz
Az egész apropója, hogy 110 éves lesz a Kőpatakról (Studeny Potok) Tátralomnicra vezető normálnyomtávú vasúti pálya.
Nem, sosincs így :) csak mivel a gyorsvonat hamar eltüzött, méterekkel mögötte beóvakodott ez a 810-es is (meg még egy 742-es is), ami ugyan személyvonat volt, de nem Csatára, hanem Érsekújvárra ment.
A 242-esek idén még maradnak, 5 napos szlovák fordát járva. Jövőre viszont csökken a Gorillák csehországi futása, így kevesebb kiegyenlítésre lesz szükség, úgyhogy kérdéses még, hogy maradnak-e.
Na meg volt a közel 636 Km -es túra , mely 12 óra volt teljesíthető a 150-172-173-180-170-150 vonalon , Léva - Margecany- Vurtky- BB - Léva körrel.
A Szobati naphoz képest meglehetősen sokan voltak a Horeh Ronecen ( de ezt QW Kolléga is jelezte) , de azért találtunk helyet. Besztercebánya után azért ürült egy kicsit de , volt aki még margecanyban is állt. Volt valami ifjusági fesztivál Milniky -ben ott sok érdekes "szigetes " kinézetű ifjú leszállt. Mivel ez a szakasz volt a leghoszabb ezért itt törekedtünk a kényelemre , de nem volt jellemző a üres fülke sehol .... Itt mégy használják az emberek a vonatokat , nem úgy mint ide haza. Egyet azért nem értettem miért nem raknak több kocsit Zolyóm és Kassa közé ha tudják és látjak a vasuti dolgozok hogy zsúfolt ???????? Ez nagy fa....ság. MIndent Ősszevetve Cervena Skala ig egy kicsit egyhangú hegyes a táj , de utánna mindent kárpotol ...........hat elég mesés. Margecanyban( azt hittük , hogy vaalmi nagyobb település) egy állomás közeli cukrászdában töltöttük el a közel 50 percet a Povazan - ig ami nagyon kellemes meglepetés volt . Perce pontosan 14.48 kor be is futott , és alig felszálltunk már suhant is ki .........hát igen ez is tele volt , de valahogy az asszony ráérzet hogy hová kell beülni a 6 plüss üléses (2. osztály) fülkék közül a középső két ülésre. A következő állomásnál le is szálltak akik az ablaknál ültek és máris királyi helyünk volt. A povazan egy klasszissal jobb mint a Ronec és 140 km/h alatt szinte alig ment. A kocsiknak is a rugózása és a hangszigetelése hibátlan volt. Azt sajnálom hogy a Margecany- Vrutky (186 km ) alig 2 óra alatt letelt , a látvány hibátlan a Lomnic majd 30 percen keresztül látható volt , és a többi látvány se volt elhanyagolható. Az hamar elszállt idő után szinte azonnal Vrutky -ba találtuk magunkat ...Ott fel a 840 -001 re és következett talán Európa alagút / km vidzonylatban az első 3 ban biztos benne lévő vonala. Az 1 órás út is hamar elszállt a vonat ( 840) egyszerűen európai színvonalú teljesen hibátlan még akár szakmai szemmel nézve is ( ugyanis a végzettségem : vasútgépész technikus, igaz nem gyakorlom ) tökéletes. Itt egy kicsit az út előtt izgultam mivel itt 6 percre volt az utólsó csatlakozás Léva felé ( Horeh Ronec ) de Óra mű pontosan beérkeztünk BB re ,és a Ronec Is 18.45 itt volt és 47 kor már huzott is ki a Búvár .....majd Zolyóm ban villany csere és 20.41 kor meg érkeztünk Lévára ahol az autónkat is ott találtuk ahol hagytuk.
Összeségében kellemes , de egy kicsit fárasztó túra volt.
Technické údaje - 182 [183] Výrobce KODA Plzeň Rok výroby 1963-65 [1971] Vyrobeno ks 168 [43] Trakční systém DC 3 kV Délka přes nárazníky 18 940 / 18 800* mm Délka skříně 17 560 mm ířka 2 950 mm Výka se st. sběrači 4 500 mm Rozvor podvozku 4 600 mm Vzdálenost otočných čepů 9 400 mm Minimální poloměr oblouku 125 m Pojezd Co'Co' Sluební hmotnost 120 t Průměr dvojkolí 1 250 mm Rozchod 1 435 mm Nápravový převod 1:4.238 Typ trakčních motorů 2 AD 4346 gT Trvalý proud TM 330 A Hodinový proud TM 355 A Trvalá taná síla 213 kN Hodinová taná síla 236 kN Maximální taná síla 345 kN Regulace výkonu odporová Trvalý výkon 2 790 kW Hodinový výkon 3 000 kW Trvalá rychlost 47.2 km/h Hodinová rychlost 45.8 km/h Maximální rychlost 90 km/h *) 182.001 - 103
>>az autóbusz állomás meg gondolom a cityben van: túrovo,,aut.st.
A Főtéren állnak meg a buszok, aztán az állomás előtt is. Nincs messze a az állomás a várostól, nyugodtan ki lehet menni gyalog is, persze nem ilyen melegben.
az nem gázolajcső, hanem vízcső, a víztartályból vezet be a géptérbe (korábban a PG500-ashoz kellett a víztartály), és kézipumpa segítségével tud a személyzet vizet utántölteni a motor hűtőrendszerébe.
Van egy szlovák mozdonyos könyvem: Hnacie vozidlá zelezníc slovenskej republiky (bocs a megfelelő írásjeleket nem tudom előállítani) amelyben van röntgenrajz a 751-esről és a PG 500-as kazán (parny generátor) a hűtővel ellentétes végén van a gépben (már amelyikben még van) így nem volna ésszerű ott bevezetni. Bár ezek után lehet hogy váratlan fordulattal az ellenkező kazános vége felé megy tovább a cső...
én nem vagyok ugyan gépész, és annyira nem is értek hozzá, de mivel a 752-eseken ilyen vezeték nincs, arra következtetek, hogy ez a 751-esek egykori gőzgenerátorával áll összefüggésben.