Keresés

Részletes keresés

Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 807

http://index.mrmag.com/tm.exe?opt=I&MAG=BOOK&MO=6&YR=1995&output=5&sort=D

 

Ez a könyv nincs meg nektek véletlenül gépen elfekvőben .pdfben vagy ilyesmi? :)

 

Másik kérdés. Terveztetek már programmal terepasztalt? Milyen tapasztalataitok vannak?

RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 806
Én nem tudok segíteni, de talán mások, ha felébrednek csipkerózsika-álmukból...
Előzmény: cs1014 (805)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.25 0 0 805
Kösz! Sorry, írtam, amit diktáltak.

Szóval, a jellegrajz fellelhető valahol?
Előzmény: RhB (804)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 804

A railfan szerint mindkettő.
...GM-EMD ...

 

Hát ez az, itt GM van, de te GE-t írtál. A GM az a General Motors, a GE a General Electric, vagyis a két konkurrens cég. Szóval a GM a nyerő (General Motors - Electro Motive Division)...

Előzmény: cs1014 (803)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.25 0 0 803
Nemtom.

Egy kolléga kért meg, modellt akar gyártani, igaziból a horvát mozdonyról van szó.

A railfan szerint mindkettő.

Was JZ 664, built by GM-EMD (64 built, 55 taken over by HZ, 6 sold to NREC)
Előzmény: crash__override (800)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 802

Semmenyivel sem nagyobbak a távolságok, 1000 km az sivatagban is meg hegyvidéken is 1000 km. Csak az utóbbi egy kicsit hepe-hupás...

 

Amúgy a BN is jó választás, nekem is tetszik. Itt plusz variációs lehetőség, hogy az egyesült társaságok régi festése jó pár évig még látható volt, nem festettek át rögtön mindent. A három nagy előd: Great Northern (GN), Burlington (CB&Q) és Northern Pacific (NP).

Előzmény: Seljuk (801)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 801

Igazából a BN-ben az tetszik, hogy pont '70-ben jön létre, ami nekem eléggé egybevág az elképzeléseimmel, meg a zöld mozdonyok nagyon pofásak... Lehet hagyom ezt a sivatag dolgot, ott úgyis nagyobbak a távolságok, ahhoz meg nagyobb asztal kéne...

Előzmény: RhB (797)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 800
most GE vagy EMD ? :-)
Előzmény: cs1014 (798)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 799
áááááááááááááááá én hülye. Nyugat, persze. Ezt már úgysem magyarázom ki, nem hinné el senki, hogy félreírtam :D
Előzmény: RhB (797)
cs1014 Creative Commons License 2006.09.25 0 0 798
Urak!

Kerestetik a GE Electro Motive GT26WC (HŽ/JŽ 2062) mozdony jellegrajza.

Aki tud ilyet, plíz küldjön egy linket, vagy egy emilt!
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 797

keletet akarok inkább, jobban illik hozzá a sivatagos terep

 

...itt a Nagy Szovjetuníóra gondoltál? :-))))))))) Az USA-ban nyugaton vannak a sivatagok... Ha viszont sivatag, akkor UP, Santa Fe, Southern Pacific, Rio Grande stb.

Előzmény: Seljuk (796)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 796

Köszi szépen, akkor emiatt nem nagyon kell majd aggódnom :)

Már csak ki kéne találni melyik társaságra álljak rá (keletet akarok inkább, jobban illik hozzá a sivatagos terep), meg pénzt kéne szerezni :D

Nem feltétlenül szeretnék akkora társaságot, mint a UP, és olyan 70-80as éveket szeretnék megjeleníteni. Ahogy láttam a BN erre pont jó, de nagyon hálás volnék, ha pár tippet még tudnátok mondani, utána olvasnék azoknak a társaságoknak is :)

Köszi!

Előzmény: RhB (786)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 795

Igen, ez az U50-es, de a Cab-Forward elnevezést még nem hallottam rá alkalmazva. Az, hogy volt-e a BN-nek nem tudom, de akár az UP is eladhatta. De lehet ez is csak a szokásos kamu-modell...

 

Szerintem az UP gázturbinások nem kószáltak más vasút vonalaira. Volt gázturbinás mozdonya GN-nek is, ez talán megérte a BN korszakot (1970), viszont nincs modellben, bár az N-es kínálatot nem ismerem. Utána köll nézegetni...

 

Arról, hogy milyen mozdonyok mehetnek/mennek együtt, pontos infóm nincs. Szomszédos vasutak esetén lehetséges, de pl. CP + BNSF vagy CP + CN kombinációt még nem láttam. Az is előfordul, hogy távolabbi társaságtól bérelnek ideiglenesen mozdonyokat.

Előzmény: crash__override (794)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 794
Cab forward : van dízel is, amit így csúfolnak. És az egyik modellgyár katalógusában láttam BN verziót is. Viszont fotót nem találtam....


Diesel CabForward

Gázturbinás téma : előfordulhatott, hogy egy ilyen jószág eltévedt egy BN vonalra ? Mert pl. CN gépekről képeket északon gyakran látni, és nyugaton pedig Frisco-s gépeket BN vonatba sorolva...
Előzmény: RhB (793)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 793

Én pl. nem UP-t gyűjtök, bár nemis vagyok kezdő... :-))) Egyedül a gázturbinás(ok)ra tudmék elcsábulni, meg a 8-tengelyes dízelekre (DD40, Alco 855).

 

A CSX-es gázturbinás szerintem valami hasonló lehet, mint a MÁV-festésű ROCO 215-ös dízel. Nem hiszem, hogy bármelyik gázturbinás megérte volna a CSX korszakot, UP meg akkor sem került volna hozzájuk, legföljebb C&O.

 

A cab-forward pedig egy Southern Paciifc gőzös...

 

Broadway Limited modell

Előzmény: crash__override (790)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 792

Kezdő vagyok ;)

 

Egyébként meg még nem biztos semmi sem, csak tervezgetek :)

 

Nagymozdony szerelmes meg egyáltalán nem vagyok, sőt.

Előzmény: crash__override (790)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 791
Hát... talán az üres vagonokhoz egy dupla GP38. De inkább SD40,SD45 vagy SD70M.

Ez nem MÁV, itt sokat szoktak egy tehervagonba rakodni :-)
Előzmény: Seljuk (789)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 790
Minden kezdő UP-t gyűjt ;-)

Bár van 1-2 dolog, ami miatt a UP megfontolandó... Pl a Gasturbine, BigBoy, DD40x.... Nomeg a sárga színű gépek jól koszolhatóak :-)

Nagymozdony-szerelmeseknek a BN keveset adhat - volt egypár cab-forwarjuk (GE U50 talán?). A gasturbine miatt bánkódom, abból csak UP meg CSX verziót láttam :-(
Előzmény: RhB (788)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 789

Fasza :)

Ha nem is 6 db, de talán 3-4 lesz N-esből is, ami kezdésnek jó :)

Ehhez a 15-20 vagonos témához elég egy GP38as vagy már komolyabb dolog kéne hozzá? Lehet, sőt valószínű, hogy előbb valami könnyebb szerelvényt rakok össze, amihez még elég a GP38, aztán majd szép lassan átmegy switcherbe, ha jön a kemény rakomány ;)

Előzmény: RhB (788)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 788

crash:

 

Ha kezdésnek egységes vonatot akartsz, akkor arra a legjobb egy BN-es szénvonat :-)

Seljuk:

 

Igazából maradnék a UPnél ;)

 

Attól még maradhat az UP-nél. Az Athearn az év végére igér az alábbi modern UP szénszállítóból 6 db 5-ös szettet, ami ugyebár 30 kocsi. Na jó, ez H0-ás...

 

 

Előzmény: crash__override (785)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 787

Igazából maradnék a UPnél ;)

 

Nem feltétlenül szeretnék egyébként egységes vonatot, csak nem akarok abba a gyerekbetegségbe esni, mint annak idején, hogy hú ez a vagon nagyon tetszik, legyen egy ilyen, hú az is nagyon tetszik legyen egy olyan is, és akkor összeáll egy nyolc vagonból álló szerelvény, amin van 2 DBAG vagon, 3 SNCF, 1 UP, 1 BN meg egy DR. Persze ezt valószínűleg így felnőttebb fejjel nem követném el, durva példa volt, de értitek a lényegét... :)

 

Meg ahogy mondtam konkrét ötlet nincs a terepasztalt illetően sem, lehetőleg valami sivatagosabb lapos terepet szeretnék egy kisebb állomással, természetesen bővíthetőre. Ahogy látjátok, nagyon az alapoknál tartok még, csak azért kérdezgetek ennyit, mert nem akarok fölöslegesen pénzt kiadni egy mozdonyra mondjuk, amit aztán nem is használhatok, vagy ilyesmi. Ha lehet ezt a tanulópénzt most kihagynám:)

Előzmény: crash__override (785)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 786

Akkor ha esetleg kezdésnek szeretnék mondjuk valami gabonaszállító szerelvényt, elég csak egy bizonyos vagonból többet vennem, és kész is?

 

Sajnos ezt a kérdést nem pontosan értem. Amúgy a gabonaszállítóknak csak a kanadai változatában "vagyok otthon", ezek viszont tudtommal csak CP vagy CN mozdonnyal fordulnak elő. Amúgy attól, hogy gabonaszállító, lehet több tucat fajta kocsi is benne, lásd a korábban betett fotót az egy-mozdonyos CN szerelvényről.

 

A pályaszámokkal mi a helyzet? Nem hinném, hogy egy fajta festésű vagonból 2-3 számnál többet gyártanának... Ilyenkor jön be a képbe az ügyeskezű barát, aki átfesti?

 

Ez megint változó. Egyes cégek nem variálják a pályaszámot, esetleg egy későbbi újra-kaidás esetén lesz új számmal. Az Athearn általában egyszerre két számmal gyártja a dolgait, ami egy egy újbóli kiadás esetén újabb két számot jelent. A Walthers szokott csinálni 2-es vagy 3-as szetet is különböző számmal, de léteznek 6 vagy 12 darabos készletek is, pl. szénszállító kocsikból. Ezen felül olyan megoldás is létezik - bár elsősorban személykocsiknál -, hogy a komplett festett és feliratozott kocsiról csak a pályaszám hiányzik, ezt pedig egy matricán mellékelik több tucat számmal.

 

Viszont a kedvencem az InterMountain, aki egyszerre általában 6 (néha 3 vagy 12) számmal gyárt egy-egy kocsit, ami a "re-release" esetén újabb 6 pályaszámot jelent. van olyan kocsijuk - pont az egyik kanadai gabonaszállító - ahol már 116. számnál járnak! Persze ezeket utólag beszerezni nem könnyű, de ha az ember türelmes, akkor lassacskán össze lehet szedni. Mellékelem a "hopperek" listáját, ezen a "6  Car #'s " jelenti, hogy egyszerre 6 számmal van, a "Stock #'s 25-30" jelenti, hogy most éppen a 25. -től a 30. számig gyártják (tehát volt korábban már 24), a képre kattintva pedig bemegy az adott kocsi oldalára, ahol fel vannak sorolva az egyes Stock # -hez tartozó tényleges pályaszámok. Az oldalon az első kocsiknál tartanak már a 111-116 számoknál! Amúgy itt mindenféle önürítős kocsi van, nem csak gabonaszállító. Az "In Stock" jelenti, hogy éppen van, az "Out of Stock" most nincs, de várni kell.

 

InterMountain hopper lista

 

 

Ez a Broadway Limited 6-darabos szettje a N&W önürítős kocsijaiből, 2-féle felirattal (kis és nagy ) 4-4 db 6-os szett van, tehát összesen 48 kocsi. Azért ez nem rossz...

 

Itt két szett látható együtt. (Megjegyzés: ha megjön a N&W Y6b gőzösöm, lehet, hogy nekem is kéne vennem vagy 4 ilyen szettet...)

 

Előzmény: Seljuk (783)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 785
Ha kezdésnek egységes vonatot akartsz, akkor arra a legjobb egy BN-es szénvonat :-)

N-ben a Kato-nak van 8db-os szettje, és az Athearn-nek 5db-os pakkja hopper-ekből. Egy dupla SD45 vagy a modernebb időkben SD60M, és mehet a szerelvény.
Én is most egy ilyet akarok összerakni, de senki sem árul dummy SD45-öt N-ben. A két mozdony sok egy 16 kocsis vonatra, csak egymás ellen dolgoznak, egy működő gépet meg kibelezni barbárság :-(
Előzmény: Seljuk (783)
crash__override Creative Commons License 2006.09.25 0 0 784
A BN nagy kedvencem, igazán lebilincselőek azok a zöld gépek.
Az a jó a BN-ben, hogy mind sivatagi pályát építhetsz, mind hegyit, hiszen a Northern Pacific-el megörököltek jónéhány igazán kemény hegyi pályát.

És ne tessék ilyen szép tűzpiros CP gépekről képeket felrakni, mer' a Bourlinton-Northern-es mániámat elnyomhatja könnyen a piros mozdonyok felé való vonzódás. A másik ami mindig megfog, ha egy SF super chief festésű F7-est látok :-P

Előzmény: RhB (780)
Seljuk Creative Commons License 2006.09.25 0 0 783

Köszi, értem.

 

Akkor ha esetleg kezdésnek szeretnék mondjuk valami gabonaszállító szerelvényt, elég csak egy bizonyos vagonból többet vennem, és kész is? A pályaszámokkal mi a helyzet? Nem hinném, hogy egy fajta festésű vagonból 2-3 számnál többet gyártanának... Ilyenkor jön be a képbe az ügyeskezű barát, aki átfesti?

Előzmény: RhB (782)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 782

Nagyon buta kérdés következik: egy bizonyos cég mozdonyai csak saját vagonokat húznak? Meg persze a külsős cégek vagonjait, mittomén valami gabonatermelő cégét. De hogy mennyire valószínű hogy egy UP mozdony olyan szerelvényt húz, aminek a fele UPs vagon, negyede mondjuk valami szénkitermelő vállalaté, és a maradék negyed meg mondjuk a Santa Féé?

 

Ez egy nagyon összetett dolog. A fordavonat szerű vonatok, mint pl. a szénszállító vonatok leginkább a csak saját társaság kocsijaiból állnak, esetleg ha egymáson keresztül mennek, akkor ezek kocsijai is lehetnek benne. Vegyes tehervonatokban mindenféle kocsi lehet, de az reálisnak tűnik, hogy a saját kocsik aránya nagyobb. Nagyon nagy társaságoknál ez az arány nagyobb is lehet, lévén baromi sok kocsijuk. Az egyik "boxcar"-os cikk a Model Railroader-ben említi, hogy pl. a New York Central és Pennsylvania kocsik aránya akár 10% is lehet, bárholis járjon a vonat, olyan sok fedett kocsijuk volt.

 

Azt is figyelembe kell venni, hogy bizonyos speciális kocsifajták, mint a konténerszállító, piggyback, tartálykocsi, gabonaszállítók stb. többnyire nem vasúttársaságok tulajdonában vannak, hanem szállítmányozó cégek ill. termelői szövetségek tartják fennt. Tehát pl. egy UP tartályvonatban nem nagyon van UP kocsi, hanem UTLX, GATX, Procor, Cargill stb. feliratúakat látni. Tartálykocsik leginkább vasútüzemi céllal vannak saját tuljdonban, pl. üzemanyag, kenőanyag a mozdonyok számára. A konténerszállítók nagy része TT (Trailer Train) vagy TTX feliratos, bár ezeken előfordul a bérbevevő társaság neve is (pl. TTX és UP is), hasonló a helyzet az autószállítókkal is. A gabonaszállítók jó része pedig termelői, tároló vagy feldolgozó társaságoké, pl. Aurora Elevator Coop (ilyen kocsim van) vagy Canadian Wheat Board (ez tudtommal állami cég) stb.

Előzmény: Seljuk (772)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 781

Na ezt nagyon hiányolom a Wikipediában hogy nem írja hogy a nagyobb cégeknél kb meddig voltak üzemben a gépek. Láttam hogy 50es években kezdtek a GP9esek, dehát...

 

Itt egy link Michael Taylor GP9-es oldalára. Ezen alacsonyorrúra átépített CPRail GP9-esek (GP9u) vannak, 2005-ben még 206 db aktív mozdony volt. Azt nem tudom hirtelen, hogy máshol meddig voltak, de hasonló átépítést láttam már más vasútnál is.

 

CPRail GP9u
Előzmény: Seljuk (772)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 780

Nem vagyok nagy vasúttársaság tudós,de a két társaság nem a BNFS néven egyesült?
Vagy ez a AT&SF egy újabb verzió?

 

A két egyesűlt társaság a Bulington Northern és a Santa Fe, a nevükből lett a BNSF, azaz Bulington Northern Santa Fe. Az AT&SF a Santa Fe hivatalos rövidítése, ugyanis őt úgy hívják, hogy Atchinson, Topeka & Santa Fe, de általában csak Santa Fe-ként emlegetik. Több hasonló eset is van, pl. a csak Burlington-ként emlegetett társaság rendes neve Chicago, Burlington & Quincy, azaz CB&Q, egyébként később a Burlington Northern része lett. Olyan is előfordul, hogy a közismert névnek látszólag semmi köze a hivatalos névhez. Néhány példa:

 

Milwaukee = Chicago, Milwaukee, St. Paul & Pacific (CMStP&P)

Rock Island = Chicago, Rock Island & Pacific (CRI&P)

Rio Grande = Denver & Rio Grande Western (D&RGW)

New Haven = New York, New Haven & Hartford (NYNH&H)

Frisco = St. Louis - San Francisco (SL-SF) (a Frisco a San Francisco "beceneve")

 

Cotton Belt = St. Louis Southwestern (SSW)

Katy = Missouri-Kansas-Texas (M-K-T)

Monon = Chicago, Indianapolis & Louisville (CI&L)

 

...és a legszebb:

SOO Line = Minnepolis, St. Paul & Sault St. Marie (MStP&SStM) :-))))))

 

A képen lévő modellen látható, hogy a vezetőállás oldalán A.T.& S.F. van, a szerkocsin meg Santa Fe...

 

Ez meg egy kis illusztráció  a helyzet "komolyságát" mutatva. A kép felső részén a BNSF kialakulása látható, a piros a Santa Fe, a zöld Burlington Northern családfája, csak a jelentősebb társaságokat említve. Alatta a sárga ugyanez az UP-re. Sajnos a lebutított kép nem nagyon olvasható, de azért látványos...

 

Előzmény: bézés (770)
RhB Creative Commons License 2006.09.25 0 0 779

Pl. a GP4-eseket 1965-től gyártotta az EMD,...

 

Látod, tudsz te még nekem is újat mondani... :-))))

Előzmény: manhattani (775)
etwg Creative Commons License 2006.09.24 0 0 778
Szloveniában van egy srác (jesenicei klubban) aki árulja a kennedyk kaszniját (nem is drágán).
Előzmény: vert (777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!