Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv!Van itt nállunk a faluba egy faszi,van neki egy gyári Kínai 4kerekü 30lovas trakija aki tavaly előtt 5000Ft/100kvadrátos áron szántott!Csak sajnos a faluból az összes helyről kikopott mert nagyon csúnya munkát végzett,mindenki panaszkodott rá(földúrta csak a kertet)!Na mondjuk ezt csak az ár-arány érték miatt írtam le!
Itt felénk 5-6 ft egy négyzetméter szántás, ha méssz vagy 5km-t akkor még vonulást is kalkuláld bele. kiskert min 3ezres, ha sokalja ássa fel kézzel. Előre megbeszélve. Számold fel a benzin árát is.
na de ezt azért nem nevezném szántásnak! ezt egy jó éles bicskával is meg lehet csinálni. ha már szántás akkor legalább azt a 18 cm forgassuk meg! idén kiváncsi leszek az én szántásomra is mert most azt mondanám hogy majdnem ideális a talajom. se nem száraz se nem nedves. mindenképp videózom és felteszem. annyi maszek lenne már a kiskertekben de nem tudom válalni mert egy az hogy drága a benzin és nem volna haszon a másik meg hogy idő hiányban szenvedek.
Szia, iagazibul azert volt az indito kerdesem a gaz, vagy uaz a valtojaval mert ott lehetne elsö meghajtas.
Mikor trakiztam gepeim mind olyanok voltak, Dutra-k. megvoltam velük mindeg elegedve. Legtöbb baj mindeg a gatrepedes volt a hengerfejbe. Ez volt a leggyengebb pontjuk a Csepel motoroknak.
Ezekszerint több fajta volt, én amit láttam abban volt difizár. Néztem ezt a videót, én kómásan mélyebb barázdát pisálok, valami szigetlakó szánthatott a lápos legelőn. Ez nem volt 10 cm.
és ebbe miért tennél másik hidat? ez szerintem így jó ahogy van. súlyozd le és akkor nem kapar el olyan könnyen. gondolom derékig érő sárban nem akarsz vele közlekedni és ilyen gumikkal jó súlyozással igen csak ölhetetlen lenne főleg hogy trabi váltó is benne van .tudsz válogatni a sebességek között. egyik haverom úgy oldotta meg az ilyen gépén a eldobás veszélyét hogy csinált egy olyan vasat amit a traki és a pótkocsi közzé be akasztott teljesen egyenes állásban és akkor nem fordult el a kormány és mikor gödrös vagy saras de egyenes úton ment betette egy lassab fokozatba beakasztotta azt a vasat és gyönyörűen átevickélt nem is dobta el soha. és ha esetleg mégis meg akadt és kapart akkor leszált és kicsit rásegített vissza pattant és ketyegett tovább. egyszer a rendőrök elkapták mikor hozta hazafelé a hordalék fát engedély nélkül és az akkor még működő tüzépen lemérték 7 mázsa fa volt a platóján a pancsi fel se vette. alapjáraton ketyegett vele. 13 -mas körmös kerekek voltak alatta trabant felni kifeléfordítva és teljesen szíkig be öntve betonnal és a gimikat teliengedte fagyálóval egy kerékben kb 60 kg volt.
Aszfalton egy kézzel csak tartod, szántás után este érzed a karod mint rotálás után. Ha jól van az eke beállítva akkor nem húz félre, egy kézzel megtartod. A forgópont minnél előbre legyen, szinte a híd alatt akkor nem nehéz. Az első barázdánál difizár és egyenesen húzza hogy szép legyen mint Iluska, aztán a barázda megvezeti és nem kell birkózni vele. A gödröknél van fogd meg de ott egyes alapjárat.
üdv mindenkinek. nagyon szuper találmány a difizár de én töbre értékelem az elsőhajtást. a kistrakimon is ki van építve csak egy kissebb bolygómű kellene és akkor négy kerék hajtásom lenne. és szerintem egyszerűbb a kivitelezés mint egy difizras híd szerzése vagy alkotása.
Sziasztok, ugye mutattam van az a 3kerekű simson motoros gépem, szerintetek hogy nyomorítsam be a pannónia motort, van valami ötletetek? vagy ha tudtok valami hozzá hasonló képet mutatni akkor annak örülnék!
Én is hasonlót építek, mint a Marik Öcsié. Nagyon az elején vagyok, és rengeteg van még hátra. M6-os hajtőmű, és az 1KVD8-as motor már megvan. Én nem ezt a TZK feelinget követem, hanem kocsizni akarok leginkább.
De a jótanácsokat már kaptam, teljesen különálló egyénektől, teljesen egybehangzóan.
Szóval, ha "elmegy a kormány, hagy menjen, mert úgy is kivesz az ülésből", és bizony, ha ott vagy a géped mellett, akkor kíméletlenül átgyalogol rajtad a kocsi! "Ha látod, hogy bármi göröngy, gödör, vagy bármi hepe-hupán kell átmenni, kapcsold be a difizárat! Akkor toronyiránt mindenen átmegy! Gátoldalon, sóderdombon, nem számít semmi!"
Én még csak a Kavicsos gépét vezettem (megismerkedésünk után 3 perccel) néhány száz méteren át műúton. Ott nagyon kezes volt.
Szia, szerintem a felső kettőhöz lehet bekötni egy másik munkahengert mert 2 kart látok. DE a középső csavar az szerintem az. Ovatosan csavard ki és ha van rugó akkor az. Csavard be jobban és kontrázd le és úgy próbáld ki.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzád,hogy nem-e nehéz a gépedet kormányozni??Mert a tiéd is szarvkormányos igaz?
Csak azért kérdezem mert lassan nekem is alakul az egytengelyes 1.6 Dízel kistraktor, és az enyém is lesz legaláb ennyi súlyú mint a tied,vagy még inkább több.
Helló! Nekem már volt többféle trakim és tapasztalati úton rájöttem, hogy egy 15 LE-s traktorhoz szántásban, úgy 800-1000 cm3 motor és 800-1000 kg súly az optimális, és ha megnézzük az 50-60-as években készült kis egyhengeres trakikat, ezt a szisztémát követik és a tartosságuk is ehhez mérhető, szinte elpusztithatatlanok, pl kis steyer.
Nekem az alapgép M6-os, az 440kg. hozzáépítettm a hátsó részt az kb 2q, aksi, hidraulika 50kg, én 90kg meg a két TZK keréksúly. A búzatarlón a forgón kapart meg 25 cm mélyen ahol a nagy gépek forogtak. Bekapcsoltam a difizárat és 1/4 gázzal továbbment úgy hogy nem emeltem meg az ekét. Fogott akkorát hogy csak lestem.
Az uazban, gazban egyáltalán nincs difizár, sem elöl sem hátul.Erre rosszul emlékszel. A többi megállapításod helytálló. E járgányok első kerékagy porvédőjét ha lecsavartad, akkor egy négyszög kulccsal be tudtad csavarni az első kerék hajtását biztosító agyrészt.Ha kicsavartad, emlékeim szerint 7 fordulatot, akkor az első kerekek szabadun futottak. Így kevesebbet fogyasztott és némileg csendesebb volt az autó országúton. Csak megjegyzem: nem tudom, hogy egyesek miért rgaszkodnak a difizárhoz. Kellő súlyelosztás, keréksúly, megfelelő eke beállítás, a hárompontos felfüggesztés megfelelő kialakítása és szinte ennyi. Egyébként e témáról már régebben volt szó akkor böven kitárgyaltuk.
Az a lényeg hogy a traktornak legyen tömege ami nyomja a földhöz a gumikat. Jó 500 kg az már az egyes ekét viszi. keréksúlyok stb. Én a kétleveles nehézfogasra még rádobtam az automata mosógép 2sulyát és csumára le ment a földbe, 2db van vagy 80kg
Szerintem meg sem mozdítaná, kicsi ahoz. Rövidhidas LIAZba beraktuk a hsszúhidas szupportot és kín volt kivárni míg felgyorsult pedig voltak csikók. Ezt megraknád valamivel csak folytaná le a mocit. DE!! Csak szerintem.
Valamikor az MHSZ-nél UAZzal tanultam vezetni, úgy emlékszem a terepváltót bekapcsova van 2 tengelyen hajtás átlosan és a difizár csak az első tengelyre volt. Egy biztos a ZUK-on nincs difizár, dolgoztam vele. A terepes ifán van difizár, levegő szelep működteti. Az országúti hosszuplatóson nincs, az országúti rövidplatóson van, a nyergesen van difizár.
Nekem 1t bulgár targonca hidraulikám van a gépen, a vezérlő tömb alján van egy nagy vak csavar benne rugó. Ha beljeb csavarom fel megy 1t-ig ha teljesen kicsavarom engem nem emel meg. Beállítottam féltávra lekontráztam és o.k. Ezt nevezik nyomás szabályzó szelepnek. Nem tudom a tied milyen rendszerű, én azt a nyakasszelepes dolgot nem ismerem, az más rendszer. Az enyém 2 körös, úgy csináltam bele úszó fokoztott mert lefele is nyomott és a földmunkákhoz kell az úszó. Ha a tieden is van ilyen csavar akkor azon lehet állítani a nyomást. Rugóerő legyőzése az elv.