Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia. Van egy faszinak 1 sibaura traktora, 14 lovas. kettes ekével szántott bérbe de csak durkált vele. fő hogy haladjon. Következő évben nem láttuk mozogni mert nem hívták. Ennyit a negatív reklámról, ő sajátmaga kú..a el a jó hírnevét.
na erre gondoltam. sajnos a fával megrakott kikocsiról nincs kép de ha hétvégén ithon leszek csinálok és felteszem. de a tárcsában is van kb 1,5 mázsa és eléggé hosszant van.
jobban megnézve lehet hogy a fejből itélve tényleg olyan munkahenger aminek maga a szár a dugattyúja. ezért mindenképp elnézést kérek .ilyen kis méretben nem igazán látszódik. de kinagyítottam és ebben valószínű hogy igazad van. de attól annak fel kéne emelnie. nézzétek vissza a trakis képemet nekem is olyan munkahengerek vannak és bizony meg se kottyan neki a 6 mázsa fa. vagy például a tárcsa tettem már fel képeket. inkább a vezértömbb vagy a szivatyú lehet a hiba forrás. esetleg nem fordítva let felszerelve a szivatyú? én már jártam úgy és kisseb súlyokat emelt de mikor az eke a földben beakadt egy gyökérbe már nem emelte ki mindíg le kellett szálni és ki ásni vagy hátra tolatva ki piszkálni. egyszer valamiért leszedtem a szivattyút és akkor láttam hogy ez nem úgy van feltéve ahogy kellene. útána át szerkeztettem azóta inkább szét tép valamit de emel. végülis milyen elven működik ez a tipusú munkahenger? ahogy áramlik be az olaj nyomás lépfel és valami tágul és az megy legkönnyebben a szár kifelé. nem így van? ÉS MÉGEGYSZER ELNÉZÉSZT HOGY FIGYELMETLENÜL ELLENT MONDTAM!!!!
üdv! bocsika nem akarok belepofázni de nekem pont ugyan ez a munkahengerem van ez a régi 512-514 -516 os kombányok motolla emelő munkahengere ez egy kétirányu munkahenger ebben kell lennie dugettyúnak. de az enyémet szétkapom és lefotózom. egyébként nekem a trakimon olyan munkahengerek vannak ami maga a szár a dugattyú és 6 mázsa fát fel emel ugyan így függesztett pótkocsin. de a biztonság kedvéért JOE kapja szét a munkahengert és kukkolja meg. elnézést mégegyszer hogy ellent mondok.
Helló! Ezen a kisfilmen jól látható az elővágó tárcsa munkája hogy mennyit segit ha gyökeres a terület. Még jobb ha a tárcsa bevan vagdalva v alakban akkor ugyan is mindig forog és nem tömödik el még vastag szár maradványos területen sem.
Helló! Meg van a válasz ! Látom a hibát, az a baj hogy munkahengert kell cserélned, ez ugyanis kicsi, ebben a tipusú munkahengerben nincs dugattyú csak a munkahenger szár átmérője a munkafelület, és a terhet az nem birja. Emelő hengernek legalább 80mm külső átmérő kell, ezekben már dugattyú van olyan 60 mm körüli és ez a munka felület is. Ez már tud nagy sulyokat emelni kis nyomáson is.
Akkor jol gondoltam, igen ott tettem le az autot, temetön keresztül mentem be gyalog.
Tegnap megjöttek az utolso alkatreszek a Terrahoz, ma össze is raktam, minden csapagy szimering illetve a fogaskerekeken es tengelyeken kivül minden uj belülröl.
Elözmeny, kb. 2 hete a csigatengely kiütötte alul a dugot szantas közbe, also ferdecsapagy galyrament, szerencsere fogaskerekek, tengelyek epek maradtak.
Igen szombaton én fuvaroztam fát!Amikor én jöttem hazafelë füredről akkor ott állt az autód a temetővel szemben a bújtató mellett!Beleraktam egy pár Km a trakiba!Reggel fél8kor indultam a Ferenci tüzépre-onnan haza!Lepakoltam,utánna ki a második gátőrház,ott megraktuk fával és onnan megint vissza Füred túlvége József Attila út!Ott fa le és gó haza fél 2-volt mire hazaértem!Szinte egész délelőtt mentem vele,megállás nélkül!
Üdv!Van itt nállunk a faluba egy faszi,van neki egy gyári Kínai 4kerekü 30lovas trakija aki tavaly előtt 5000Ft/100kvadrátos áron szántott!Csak sajnos a faluból az összes helyről kikopott mert nagyon csúnya munkát végzett,mindenki panaszkodott rá(földúrta csak a kertet)!Na mondjuk ezt csak az ár-arány érték miatt írtam le!
Itt felénk 5-6 ft egy négyzetméter szántás, ha méssz vagy 5km-t akkor még vonulást is kalkuláld bele. kiskert min 3ezres, ha sokalja ássa fel kézzel. Előre megbeszélve. Számold fel a benzin árát is.
na de ezt azért nem nevezném szántásnak! ezt egy jó éles bicskával is meg lehet csinálni. ha már szántás akkor legalább azt a 18 cm forgassuk meg! idén kiváncsi leszek az én szántásomra is mert most azt mondanám hogy majdnem ideális a talajom. se nem száraz se nem nedves. mindenképp videózom és felteszem. annyi maszek lenne már a kiskertekben de nem tudom válalni mert egy az hogy drága a benzin és nem volna haszon a másik meg hogy idő hiányban szenvedek.
Szia, iagazibul azert volt az indito kerdesem a gaz, vagy uaz a valtojaval mert ott lehetne elsö meghajtas.
Mikor trakiztam gepeim mind olyanok voltak, Dutra-k. megvoltam velük mindeg elegedve. Legtöbb baj mindeg a gatrepedes volt a hengerfejbe. Ez volt a leggyengebb pontjuk a Csepel motoroknak.
Ezekszerint több fajta volt, én amit láttam abban volt difizár. Néztem ezt a videót, én kómásan mélyebb barázdát pisálok, valami szigetlakó szánthatott a lápos legelőn. Ez nem volt 10 cm.
és ebbe miért tennél másik hidat? ez szerintem így jó ahogy van. súlyozd le és akkor nem kapar el olyan könnyen. gondolom derékig érő sárban nem akarsz vele közlekedni és ilyen gumikkal jó súlyozással igen csak ölhetetlen lenne főleg hogy trabi váltó is benne van .tudsz válogatni a sebességek között. egyik haverom úgy oldotta meg az ilyen gépén a eldobás veszélyét hogy csinált egy olyan vasat amit a traki és a pótkocsi közzé be akasztott teljesen egyenes állásban és akkor nem fordult el a kormány és mikor gödrös vagy saras de egyenes úton ment betette egy lassab fokozatba beakasztotta azt a vasat és gyönyörűen átevickélt nem is dobta el soha. és ha esetleg mégis meg akadt és kapart akkor leszált és kicsit rásegített vissza pattant és ketyegett tovább. egyszer a rendőrök elkapták mikor hozta hazafelé a hordalék fát engedély nélkül és az akkor még működő tüzépen lemérték 7 mázsa fa volt a platóján a pancsi fel se vette. alapjáraton ketyegett vele. 13 -mas körmös kerekek voltak alatta trabant felni kifeléfordítva és teljesen szíkig be öntve betonnal és a gimikat teliengedte fagyálóval egy kerékben kb 60 kg volt.
Aszfalton egy kézzel csak tartod, szántás után este érzed a karod mint rotálás után. Ha jól van az eke beállítva akkor nem húz félre, egy kézzel megtartod. A forgópont minnél előbre legyen, szinte a híd alatt akkor nem nehéz. Az első barázdánál difizár és egyenesen húzza hogy szép legyen mint Iluska, aztán a barázda megvezeti és nem kell birkózni vele. A gödröknél van fogd meg de ott egyes alapjárat.
üdv mindenkinek. nagyon szuper találmány a difizár de én töbre értékelem az elsőhajtást. a kistrakimon is ki van építve csak egy kissebb bolygómű kellene és akkor négy kerék hajtásom lenne. és szerintem egyszerűbb a kivitelezés mint egy difizras híd szerzése vagy alkotása.
Sziasztok, ugye mutattam van az a 3kerekű simson motoros gépem, szerintetek hogy nyomorítsam be a pannónia motort, van valami ötletetek? vagy ha tudtok valami hozzá hasonló képet mutatni akkor annak örülnék!
Én is hasonlót építek, mint a Marik Öcsié. Nagyon az elején vagyok, és rengeteg van még hátra. M6-os hajtőmű, és az 1KVD8-as motor már megvan. Én nem ezt a TZK feelinget követem, hanem kocsizni akarok leginkább.
De a jótanácsokat már kaptam, teljesen különálló egyénektől, teljesen egybehangzóan.
Szóval, ha "elmegy a kormány, hagy menjen, mert úgy is kivesz az ülésből", és bizony, ha ott vagy a géped mellett, akkor kíméletlenül átgyalogol rajtad a kocsi! "Ha látod, hogy bármi göröngy, gödör, vagy bármi hepe-hupán kell átmenni, kapcsold be a difizárat! Akkor toronyiránt mindenen átmegy! Gátoldalon, sóderdombon, nem számít semmi!"
Én még csak a Kavicsos gépét vezettem (megismerkedésünk után 3 perccel) néhány száz méteren át műúton. Ott nagyon kezes volt.