Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219151

Az Aréna abszolút nem P+R, egyfelől baromira bent van (a Hungárián, de ezen a részen az Örsön belül nem szabadna P+R-ről beszélni), másfelől messze van a metróállomás.

Előzmény: BoGar (219146)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219150

Az azért lehet, mert ott van mellette az egyetemváros. Még pl. a régi Skála melletti piacra is sokan mentek ki kajálni délben.

Előzmény: Fradista Utazó (219148)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219149

Én nem harangoztam be úgy, hogy ez a generális megoldás. Tehát ezért mást hibáztass, kérlek. :-)

Vagyis egyetértünk: kell a P+R. Abban, hogy ennek megvalósítása hogyan halad (ki mennyire elégedett vele), lehet véleményeltérés közöttünk.

Vissza az eredeti állításomhoz: én annyit mondtam, adóforintokból mélygarázst építeni vétek, ha van keret, akkor menjen P+R-re.

Előzmény: Törölt nick (219139)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219148

Üzlettől is függ, az Allee pl. délben sokkal zsúfoltabb (a parkoló is, a vásárlótér is), mint délután 5-6 órakor.

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219147

Azért az emberek többsége munkaidő után megy vásárolni.

Előzmény: BoGar (219146)
BoGar Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219146

Bocs, hogy beleszólok, de  aplázák sem munka után lesznek tele. Sosem értem, mikor munkám miatt kell plázában egy adott boltba kimennem, miért van ott annyi ember, mint munkaidő után. Ugyanez a nagykörúton is jelentkezik.

Mellesleg az Aréna parkolója ingyenes, de az már eléggé benn van a városban.

Előzmény: Törölt nick (219138)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219145

Egyetértünk!

Előzmény: vrobee (219136)
BoGar Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219144

Olvass előzményeket! Amit írtam arra vonatkozott, hogy szerinte nincs si sok busz.

Egyébként meg nem azzal van a bajom, hogy a turistabusz bemegy a hotelbe, inkább azzal, hogy elmennek vele össze vissza kis utcákba, belvárosba várost nézni, mikor ezek a buszok nem erre lettek kitalálva. Erre ott vannak a nagyon jó kis városnéző buszok.

 

A többi kételkedőnek pedig idéznék a mai Metropol újság Bécsről szóló cikkéből: "A közlekedési helyzettel egyébként amúgy is küzd Bécs belvárosa. A turistabuszokra vonatkozó tiltás (nem parkolhatnak a belvárosban, és karácsonykor behajtaniuk is csak addig szabad, amíg kiteszik és felveszik az utasokat) megoldotta a problémák egy részét."

Előzmény: zsitvica (218943)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219143

Igen, de kihatással van a jobban ellátott területekre is, hisz több embert kell elvinni ugyanazon keresztmetszetben. Ráadásul ha a belsőbb területeken megmarad a 2-3 átszállás, az eléggé rontja a megoldás sikerét.

Előzmény: vrobee (219141)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219142

Ha a város készítene egy ilyen koncepciót, akkor persze, bele lehet venni a plázákat is, sőt kellene is. Én a jelenlegi helyzetre értettem, hogy most nem igazán lehet velük számolni.

Előzmény: vrobee (219140)
vrobee Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219141

A P+R csak egy elem  a város közlekedési gondjainak megoldására. Ennyi.

 

Ez így van. Talán az teszi fajlagosan értékesebb megoldássá, hogy pont a tömegközlekedéssel gyengén ellátott területek felől javíthatja a MS-et.

Előzmény: Törölt nick (219139)
vrobee Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219140

Én nem venném ki a plázákat sem.

 

Egyrészt a plázák egy része - olykor a legjobb helyeken lévő - P+R helyére épült azzal a címszóval, hogy majd ott lehet hagyni a verdát, másrészt ahogy írod, a plázaparkolási és a P+R igények csúcsa időben elég jól elkülönül, tehát valamilyen értelmes rendszer szerinti megosztásnak szerintem simán volna értelme. (Persze, a városnak oda kell tennie magát, mert a plázának ehhez túl nagy érdeke nem fűződik.)

Előzmény: Törölt nick (219138)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219139

Mi is ezzel az baj, azon kívül, hogy nem generális megoldás Nagy-Budapest összes közlekedési problémájára?

 

A baj az, ha úgy van beharangozva a P+R, mint a fő megoldás a problémákra, és mintha csak tőle jelentősen nőne a közösségi közlekedés aránya, színvonala. Nem. A P+R csak egy elem  a város közlekedési gondjainak megoldására. Ennyi. Ha ezt te úgy értelmezed, hogy én ezzel lesz.rom a P+R-t, azzal én nem tudok mit kezdeni...

Előzmény: alsó madárfogás (219131)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219138

A plázákat ebből kivenném, mert nem köztéri parkolónak épültek, másrészt azok csak munka után lesznek tele, hisz akkor vásárolnak az emberek. Ha elvesszük a felszíni parkolóhelyeket, akkor a garázsokat jobban bele kell vonni a parkolási rendszerbe. A mai garázsok szinte mind magánberuházásból épültek. Az se mindegy, hogy a garázs környezetében lévő intézményeknek, cégeknek van e saját parkolója, mert ha van, az nyilván a kihasználtságot rontja.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219128)
pavarotti Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219137

Szvsz ma már nem elsősorban a belvárosba irányuló forgalommal van a baj - én úgy érzem, ezt már lassan sikerül kiszorítani a belső kerületekben ellehetetlenülő közlekedéssel és drága parkolással. Itt vannak a metrók, trolik, villamosok, amik viszonylag jó/gyors megközelítési lehetőséget adnak.

 

A nagyobb (v. legalább ekkora) baj, hogy a kül(sőbb)városrészekbe nincs sem elég jó közösségi közlekedés, sem elegendő "kapacitású" út.

Tehát aki a Belvárosban (Nagykörúton belüli, ill. szoros körzetében (Orczy-Fiumei-Dózsa)) lakik, vagy oda megy, ott OK a közösségi közlekedés, de aki ennél kívülebbről jön és megy is, ott nincs elég út/nem elég jó a közösségi eljutás.

 

Agglo szempontból: Önmagában nem segít a (jobban) kiépített "külvárosi" P+R, hiszen hiába érnék én be átlagosan 25 perc alatt a belvárosi fejpályaudvarra, ha onnan továbbra is 2-3 átszállás kell még, mire eljutok az uticélomhoz... A vasút hírhedt "megbízhatósága" pedig tovább ront mind az átlagos eljutási időn, mind a szubjektív komfortérzeten.

 

 

 

 

 

 

vrobee Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219136

Alapvetően, azt hiszem, a rendszeres karbantartás és az apró hibák gyors kijavítgatása az, ami segíti az állagmegőrzést.

Előzmény: Törölt nick (219134)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219135

Ahol van rá igény, ott ma is létezik, illetve fog épülni. Pl. a vasútvonalak felújítása kapcsán épült, épülni fog.

Előzmény: alsó madárfogás (219131)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219134

Bekamerázás is csak akkor ér valamit, ha ül is valaki a monitorok előtt és figyel.

Előzmény: tranvía (219132)
mestska Creative Commons License 2011.07.26 0 0 219133

A szombathelyi színes villamosos videó kapcsán felbuzdulva:

 

Szombathely: múlt és jövő

Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

tranvía Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219132

Be van/lesz kamerázva a felújított aluljáró? Ha nem, akkor "felesleges" volt az egész.

Előzmény: Törölt nick (219130)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219131

Én nem is várom a csodát. Csak ahol van rá igény, illetve generálható, építsünk pár P+R-t. Aztán később még többet. Mi is ezzel az baj, azon kívül, hogy nem generális megoldás Nagy-Budapest összes közlekedési problémájára? Ha nagyon légypiszoknyi téma, akkor ne foglalkozz vele.

Előzmény: Törölt nick (219120)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219130

Furcsa nekem ez a Margit híd alatti HÉV megálló felújítási kummantás. Már 2005-ben is sikeresen pattintották a rendbehozatalát. Úgy látszik valakik rendszerfüggetlenül utálhatják szegény állomást... Még a négy kapupántcsavarral szerelhető műanyagüléseket sem pótolják. Hadd rohadjanak ott törötten, szakadtan, foghíjasan a peron mentén...

 

Nem pénz kérdése ez barátaim, hanem szándéké.

hungeri Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219129

Nem mélygarázs kell oda több, hanem gyorsvasúti / elővárosi megállóhely. Igen, pl. a Gödöllő - Komárom föld alatt átvezetett zónázóra is gondolok :)

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219128

Sok garázs van a városban (úgy értve Nagykörúton belül). Mint írtam teltházast nem láttam. Íme egy lista. Ezek a pontok mind elérhető helyen vannak bármelyik uticélhoz.

Előzmény: Törölt nick (219127)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219127

Nem az az érdekes elsősorban mennyi van, hanem hol, milyen eloszlásban, mennyi a férőhely, milyen a kihasználtság, lehet e azt növelni, ha igen, milyen eszközökkel, kell e új, ha igen, mennyi. Egy vizsgálat kéne erre, nem találgatás.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219126)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219126

Szerinted nincs V. kerületen kívül több mélygarázs?

Előzmény: Törölt nick (219125)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219125

Szerinted a belváros a Deák tér és környékéből áll? Ma már a belváros lazán a Nagykörúton vagy inkább a Fiumei úton belüli térség.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219124)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219124

Akkor minek még mélygarázs oda?

Előzmény: Törölt nick (219123)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219123

Nekem nincs bajom velük. Mondjuk az baj, hogy egymás mellett vannak.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219122)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.25 0 0 219122

Szervita téri parkolóház, Szent István téri mélygarázs, Szabadság téri mélygarázs, Erzsébet téri mélygarázs és még sorolhatnék csak itt az V. kerületben. Ezek mind egymás mellett vannak. Nem jók ezek?

Előzmény: Törölt nick (219121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!