Lezuhant egy magánkézben lévő török kisrepülő vasárnap Irán délnyugati részén, tizenegy emberrel a fedélzetén - írja az MTI. A gép utasai szörnyethaltak.
A gép Dubajból repült Isztambulba, és Irán légterében szakadt meg vele a kapcsolat: a gép Sáhr-Kord közelében, Zagrosz-hegység felett repülve hegynek ütközött, és lángba borult. A környékbeli lakosok arról számoltak be, hogy már a katasztrófa előtt is lángok csaptak fel az egyik hajtóművéből.
A török hírügynökség szerint a Basaran vállalatcsoport tulajdonában lévő Bombardier CL604-es gépének mind a nyolc utasa szörnyethalt, és köztük van Huseyin Basaran üzletember legalább egy családtagja.
A török média híradásai szerint a géppel Basaran házasodni készülő lánya és hét barátja tért haza a dubaji leánybúcsúról. Egyes hírügynökségi jelentések szerint a háromfős legénység is életét vesztette.
Van nekik kb 350 teljesen egyforma Boeing 737-800 NG repülőjük. Lehet, hogy lassan 400 felé tart a szám....
Apróbb különbségek vannak csak, pl radar, egy kis software, más a kabinbelső, de repülni minddel ugyanúgy kell. Ez kicsit megkönnyíti a sofőrök dolgát, még annyi különbség sincs, mint a wizz a320 és a321 között, nekik sokkal több dologra kell figyelni.
„Nem tartom magam bűnösnek.” Ezt mondta az az oktató, akinek a tanuló pilótája tavaly zuhant le egy vitorlázó géppel Nyíregyházán. A balesetet a tanuló pilóta nem élte túl, azonnal meghalt. Az ügyészség az oktatót vádolja a tragédiáért, mert szerintük több szabályt is megsértett. A férfi szerint ez nem igaz.
a Pitot cső hiba nagyon komoly dolog, zuhantak már le emiatt utasszállítók. Viszont öröm az ürömben, hogy az Airbus 320/21 és a Wizz Air pilótái megfelelően fel vannak erre az eshetőségre készítve, illetve minden bizonnyal kivizsgálásra és javításra kerül a hiba, ami nem feltétlen csak a repülőgépben lehet.
A hozzáértőktől kérdezem: A Szófia-Tel-Aviv járat azért repült az ellentétes irányba, Budapestre, mert itt van a cég javítóbázisa?