Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219244

És milyen szállóda van a Wesselényi utcában, vagy a Dohány utcában?! Ne hülyíts már nagyon kérlek! A keskeny egyirányú utcákba nem csinálnak szállodát, pont azért, mert nehéz megközelíteni.

 

"Az nem a közlekedés módjának korlátozása" Márpedig az a közlekedési mód korlátozása. (Turistabusszal nem, BKV-val igen.) Akár hogy próbálod az ellenkezőjét mondani. Miért szivatás az, ha a nagy turistabuszokkal nem lehet ilyen helyekre bemenni? Te is mindenhova autóval, busszal mész?! Miért nem tudnak a turisták is tömegközlekedni, ahogy mi tettük Rómában?

 

"Nem baj, én jól szórakozom." Ja, hogy te szórakozásból ontod magadból a hülyeségeket?!

"Egy ártatlan példába rasszizmust belelátni pedig üldözési mániára vall." Az meg gondolkozásképtelenségre, hogy hajszínt akarsz a turistabusszal való közlekedéssel összehasonlítani.

Előzmény: g86 (219184)
435-ös Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219243

Képet lehagyta ..............

Előzmény: 435-ös (219242)
435-ös Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219242

Ne félj a Volán alvállalkozot se kell félteni.

 

 

Mindez a Stadion buszpályaudvartól 1 troli megállóra !  A troliról az utast meg teszem le a benzinkút behajtójára .  :-(

Előzmény: Hamster (219239)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219241

Ha már Csepelen P+R parkolót szeretnénk, akkor H7-et (később M5) mindenképp érdemes a jelenlegi végállomástól meghosszabbítani legalább az M0-ig (később hozzákötni H6 Sz.szt.miklós - Ráckeve szakaszát), hogy autóval ne kelljen annyira bekolbászolni a központba.

A Szent Imre tér - Csepel szakaszt kéreg alá kell tenni, hogy a szintbeni keresztezések megszűnjenek.

Előzmény: v_peti (219185)
Hamster Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219240

Hű, ez mennyire *****, még engem is megijeszt ;)

Előzmény: Törölt nick (219228)
Hamster Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219239

"Buszsávba nem csak a BKV, hanem a közforgalmú közlekedési eszközök mehetnek be."

 

A buszsáv definíciója most éppen micsoda? Csak mert a Bartókon szoktam időnként látni turistabuszokat a _síneken_, de a múltkor a Kiskörúton is egy városnéző olyan természetességgel fordult a vágányzónára, mintha ő lenne a 9-es busz. Régen tudtommal az út széli buszsáv volt a buszsáv, a közös tömköz sáv szürke zóna volt, a taxisok kerülték is, de eközben volt morgás is emiatt, és nem tudom, változtattak-e végül az egészen, és ha igen, mit. Csak mert nem biztos, hogy szerintem jó üzlet a városnak, hogy hamarabb kell a kiskörúti síneket felújítani amiatt, hogy a városnéző emeleteseknek kényelmesebb legyen, több kört tudjanak fordulni. De ugye a múltkor fenn a várban a sorompón belül is fotóztam turistabuszt, pedig állítólag oda se szabadott volna odamenniük. Én úgy látom, hogy az ilyen buszosok egyrészt sírnak, hogy jajj, de nehéz az életük, másrészt meg belesz*rnak mindenbe, és simán végigállják a Deák tér környékét, ha nincs elég utas, illetőleg bemennek mindenhova, ami nincs betonfallal leválasztva.

 

A prehisztorikus VÖV és Ik25x buszokat meg végképp nem tudom, hogy bírják levizsgáztatni. Vagy ezekben már EURO666-os motor röfögne? Vagy a belvárosban nem számít az ilyesmi?

Előzmény: vrobee (219216)
orangutan Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219238

es ez most akkor mi?

 

Megosztottam 1-2 vonatozás tapasztalatait. Baj?

 

Ja, az Interregioexpress nem elővárosi (asszem). Kimoderáltassam?:)

 

erv arra, hogy miert lenne alkalmatlan elovarosi kapacitasbovitesnek?

 

Nem, de ha már erőlteted: elővárosba valamivel szélesebb ajtókat, folyosókat, átjárókat tudnék elképzelni.

 

vagy csak ures frocsoges?

 

Ha szerinted az, akkor hagyjuk.

Előzmény: halaloszto (219235)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219237

Persze, ez is akkora ostobaság, mint az összes buszt ugyanolyan elbírálásban részesíteni. :-)

Előzmény: g86 (219233)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219236

Én nem a tiltást követelem, hanem a szabályozást. Úgy, hogy nem kelljen büntetni, aminek az oka a mai igényekhez nem való megoldásnak gondolt valami.

Megint: sok kicsiből áll össze a mai, nem túl rózsás helyzet. Nem is a külön-külön megoldásuk, hanem együttes változtatásuk jelenthet szebb jövőképet. De ha mindig van szószólója egy-egy részterületnek (aki a változtatás ellen ágál), minden marad a régiben.

Előzmény: g86 (219232)
halaloszto Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219235

es ez most akkor mi? erv arra, hogy miert lenne alkalmatlan elovarosi kapacitasbovitesnek? vagy csak ures frocsoges?

 

vajk

Előzmény: orangutan (219217)
g86 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219234

Az alábbiak válaszok neked is, amelyekből kiderül, hogy nagyjából egyet is értek.

Előzmény: vrobee (219216)
g86 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219233

Busszávot egy szóval sem említettem, teljesen fölösleges volt idekeverni.

Előzmény: alsó madárfogás (219215)
g86 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219232

Budapesten közlekedik naponta szerintem egy-kétszáz, jó, sokat mondok, ötszáz turistabusz. És millió körüli személyautó. Ez ismert tény, ezen felül viszont nem igazán szükséges példálózni szerintem, mert a lényeg benne van. Nem állítottam, hogy a turistabuszok egyáltalán nem fogalanak helyet, nem füstölnek, stb., csak azt, hogy marginális a hatásuk összességében.

 

Ettől még lehetnek, vannak is lokális problémák. Ezeket viszont lokálisan kell megoldani, nem általános érvényű tiltással. A tilosban parkolás pedig nem közlekedési, hanem rendészeti kérdés. (Hasonló elven az összes furgont és személyautót is ki lehetne tiltani - ugye, ez is milyen demagóg felvetés?) Hasonlóan, a városképileg nem kívánatos helyeken való parkolás nem közlekedési, hanem városképvédelmi kérdés. Ahol ki van jelölve parkoló, ott fognak parkolni. Ha adott helyen megszűnik a parkoló, majd parkolnak máshol.

 

A kékesfekete kormot köpő, tizenöttel araszoló kilátóbuszokat pedig egyszerűen nem engedélyezném: ha már nélkülözhetetlen, ne 30-50 éves, valódi műszaki vizsgán azonnal megbukó vén csotrogányokból álljon a flotta.

 

Ezzel teljesen egyetértek.

Előzmény: alsó madárfogás (219210)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219231

"a zónázónak szánt emeletes kocsik nem jelennének meg mondjuk nyáron a Balaton-parton" - és ehhez még a légkondicionálás sem feltétel. :-)

Előzmény: orangutan (219227)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219230

Én továbbra is azt mondom, hogy körúton belülre nem kell még metróállomások közelébe sem újabb garázsok, akár P+R.

Előzmény: Törölt nick (219229)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219229

De közben áttértünk a P+R és metró témára. A mélygarázsok nem emiatt kerültek szóba.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219225)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219228

Igen, talán a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ is inkább a turistabuszok, egyébként valós, problémáját rendezné, mint hogy baromságokat álmodnának meg a Vár és a Vigadó között...

Előzmény: vrobee (219216)
orangutan Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219227

A TGV Duplex belső kialakításáról nem tudok nyilatkozni:)

 

Egy olyan cégnél, ahol elővárosi dízelmotorvonatokat küldenek IC forgalomba, esetenként végig villamosított vonalakon, nem tudok igazán bízni abban, hogy a zónázónak szánt emeletes kocsik nem jelennének meg mondjuk nyáron a Balaton-parton.

Előzmény: alsó madárfogás (219219)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219226

Én ilyet nem mondtam. Még mindig ott tartok, hogy nem kell garázs ha vannak még üres helyek. Ugyanis a vita úgy kezdődött, hogy itt-ott legyen garázs körúton belül.

Előzmény: Törölt nick (219223)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219225

Az eredeti téma az volt, hogy kell garázs körúton belülre.

Előzmény: Törölt nick (219222)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219224

Fantasztikus.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219209)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219223

De akkor most elárasztják vagy sem?

Előzmény: * * BPO-700 * * (219213)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219222

Az Aréna mint külső P+R merült fel. Nyilvánvalóan a belvárosban nincs értelme erről beszélni, hisz oda már jobb esetben metróval jönne emberünk. Így az Urániás példád értelmetlen.

Előzmény: * * BPO-700 * * (219211)
vrobee Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219221

Ja, én is. A 4-es metróra, Újpalotáig.

Előzmény: 18-09 (219220)
18-09 Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219220

Na majd mindjárt kapok a buksimra, de eltudnám képzelni nálunk is néhány vonalra:))) Tetszik a hatalmas belső tér.

Előzmény: mestska (219205)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219219

És a TGV Duplexet nem is említetted. :-) Esetünkben viszont az elővárosi szűkös kapacitás bővítéséről volt szó, ezért nincs nagy pakk és cekker. Kerékpár lehet, nyilván azok maradnak a paripa közelében.

Előzmény: orangutan (219217)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219218

Szívemből szóltál.

Előzmény: vrobee (219216)
orangutan Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219217

ilyen vonatokat tipikusan nem budapest-debrecen tavolsagon kozlekedtetnek ic-kent

 

Sok helyen járnak távolsági gyorsvonati (IRE) forgalomban is. Pl: Stuttgart-Lindau (316 km) vagy Karlsruhe-Konstanz (250 km), mindkettő 3 óra körüli menetidővel, jelentős kirándulóforgalommal, nem az a tipikus elővárosi viszonylat.

Előzmény: halaloszto (219207)
vrobee Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219216

Most biztos viccelsz, mert ez -tőled- komolynak durva lenne.

 

Buszsávba nem csak a BKV, hanem a közforgalmú közlekedési eszközök mehetnek be.

A város működtetéséhez ezek gördülékeny, hatékony mozgása elengedhetetlen, ehhez a várost közvetlen anyagi érdek fűzi.

 

Nyilván nem lehet a túristabuszokat, azok utasainak -kirándulók, nyaralók- pár elvesztegetett percét azonos mércén mérni a munkába igyekvők idejével.

 

---

 

Amúgy a véleményem az ügyről:

 

Elég elterjedt dolog, hogy a nagyvárosokban a túristabuszok mozgolódását korlátozzák, hiszen a szűk utcákba beszorulás, tévelygés, az utazók ki-bepakolása (2-3 sáv szélességben...) jóval nagyobb káoszt tud okozni, mint amennyi előnyt a használóknak nyújt.

 

Ennek ellenére Budapesten a túristabuszok jelenléte egyelőre még általánosságban nem olyan komoly probléma, hogy ki kéne őket tiltani.

De vannak egyes helyek, ahol rendszeresen blokkolják a normál közlekedést / városhasználatot. Ezeken korlátozni kellene őket, ill. fokozottan ellenőrizni.

Ilyen pl. a Rákóczi úton a Keletitől a Blaha felé vezető buszsáv, ahol a város legfontosabb buszfolyosóját akasztják meg rendszeresen, ilyen pl. a Márc. 15. tér, ahol a legjobb helyen lévő közterületeket teszik használhatatlanná azzal, hogy ott parkolnak.

Szvsz. meg lehet találni a megfelelő kompromisszumot, kijelölt utaslerakó-felvevőhelyekkel, és távolabbi várakozóhelyekkel.

Előzmény: g86 (219184)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.27 0 0 219215

"egy utasokkal teli buszra az van ráírva, hogy BKV, az bemehet, ha az, hogy Gipsz Jakab Kft., az meg nem. Az az utasok nettó szivatása" - de ugye ezzel megkérdezhetem, miért nem mehetek a buszsávon, amikor én is utazom valahová? De én keverem az egyéni (ami lehet egy kisebb csoporté is, de attól még egyének sokasága a turistabusz utasai) érdeket a közösségivel.

Előzmény: g86 (219184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!