És milyen szállóda van a Wesselényi utcában, vagy a Dohány utcában?! Ne hülyíts már nagyon kérlek! A keskeny egyirányú utcákba nem csinálnak szállodát, pont azért, mert nehéz megközelíteni.
"Az nem a közlekedés módjának korlátozása" Márpedig az a közlekedési mód korlátozása. (Turistabusszal nem, BKV-val igen.) Akár hogy próbálod az ellenkezőjét mondani. Miért szivatás az, ha a nagy turistabuszokkal nem lehet ilyen helyekre bemenni? Te is mindenhova autóval, busszal mész?! Miért nem tudnak a turisták is tömegközlekedni, ahogy mi tettük Rómában?
"Nem baj, én jól szórakozom." Ja, hogy te szórakozásból ontod magadból a hülyeségeket?!
"Egy ártatlan példába rasszizmust belelátni pedig üldözési mániára vall." Az meg gondolkozásképtelenségre, hogy hajszínt akarsz a turistabusszal való közlekedéssel összehasonlítani.
Ha már Csepelen P+R parkolót szeretnénk, akkor H7-et (később M5) mindenképp érdemes a jelenlegi végállomástól meghosszabbítani legalább az M0-ig (később hozzákötni H6 Sz.szt.miklós - Ráckeve szakaszát), hogy autóval ne kelljen annyira bekolbászolni a központba.
A Szent Imre tér - Csepel szakaszt kéreg alá kell tenni, hogy a szintbeni keresztezések megszűnjenek.
"Buszsávba nem csak a BKV, hanem a közforgalmú közlekedési eszközök mehetnek be."
A buszsáv definíciója most éppen micsoda? Csak mert a Bartókon szoktam időnként látni turistabuszokat a _síneken_, de a múltkor a Kiskörúton is egy városnéző olyan természetességgel fordult a vágányzónára, mintha ő lenne a 9-es busz. Régen tudtommal az út széli buszsáv volt a buszsáv, a közös tömköz sáv szürke zóna volt, a taxisok kerülték is, de eközben volt morgás is emiatt, és nem tudom, változtattak-e végül az egészen, és ha igen, mit. Csak mert nem biztos, hogy szerintem jó üzlet a városnak, hogy hamarabb kell a kiskörúti síneket felújítani amiatt, hogy a városnéző emeleteseknek kényelmesebb legyen, több kört tudjanak fordulni. De ugye a múltkor fenn a várban a sorompón belül is fotóztam turistabuszt, pedig állítólag oda se szabadott volna odamenniük. Én úgy látom, hogy az ilyen buszosok egyrészt sírnak, hogy jajj, de nehéz az életük, másrészt meg belesz*rnak mindenbe, és simán végigállják a Deák tér környékét, ha nincs elég utas, illetőleg bemennek mindenhova, ami nincs betonfallal leválasztva.
A prehisztorikus VÖV és Ik25x buszokat meg végképp nem tudom, hogy bírják levizsgáztatni. Vagy ezekben már EURO666-os motor röfögne? Vagy a belvárosban nem számít az ilyesmi?
Én nem a tiltást követelem, hanem a szabályozást. Úgy, hogy nem kelljen büntetni, aminek az oka a mai igényekhez nem való megoldásnak gondolt valami.
Megint: sok kicsiből áll össze a mai, nem túl rózsás helyzet. Nem is a külön-külön megoldásuk, hanem együttes változtatásuk jelenthet szebb jövőképet. De ha mindig van szószólója egy-egy részterületnek (aki a változtatás ellen ágál), minden marad a régiben.
Budapesten közlekedik naponta szerintem egy-kétszáz, jó, sokat mondok, ötszáz turistabusz. És millió körüli személyautó. Ez ismert tény, ezen felül viszont nem igazán szükséges példálózni szerintem, mert a lényeg benne van. Nem állítottam, hogy a turistabuszok egyáltalán nem fogalanak helyet, nem füstölnek, stb., csak azt, hogy marginális a hatásuk összességében.
Ettől még lehetnek, vannak is lokális problémák. Ezeket viszont lokálisan kell megoldani, nem általános érvényű tiltással. A tilosban parkolás pedig nem közlekedési, hanem rendészeti kérdés. (Hasonló elven az összes furgont és személyautót is ki lehetne tiltani - ugye, ez is milyen demagóg felvetés?) Hasonlóan, a városképileg nem kívánatos helyeken való parkolás nem közlekedési, hanem városképvédelmi kérdés. Ahol ki van jelölve parkoló, ott fognak parkolni. Ha adott helyen megszűnik a parkoló, majd parkolnak máshol.
A kékesfekete kormot köpő, tizenöttel araszoló kilátóbuszokat pedig egyszerűen nem engedélyezném: ha már nélkülözhetetlen, ne 30-50 éves, valódi műszaki vizsgán azonnal megbukó vén csotrogányokból álljon a flotta.
Igen, talán a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ is inkább a turistabuszok, egyébként valós, problémáját rendezné, mint hogy baromságokat álmodnának meg a Vár és a Vigadó között...
A TGV Duplex belső kialakításáról nem tudok nyilatkozni:)
Egy olyan cégnél, ahol elővárosi dízelmotorvonatokat küldenek IC forgalomba, esetenként végig villamosított vonalakon, nem tudok igazán bízni abban, hogy a zónázónak szánt emeletes kocsik nem jelennének meg mondjuk nyáron a Balaton-parton.
Én ilyet nem mondtam. Még mindig ott tartok, hogy nem kell garázs ha vannak még üres helyek. Ugyanis a vita úgy kezdődött, hogy itt-ott legyen garázs körúton belül.
Az Aréna mint külső P+R merült fel. Nyilvánvalóan a belvárosban nincs értelme erről beszélni, hisz oda már jobb esetben metróval jönne emberünk. Így az Urániás példád értelmetlen.
És a TGV Duplexet nem is említetted. :-) Esetünkben viszont az elővárosi szűkös kapacitás bővítéséről volt szó, ezért nincs nagy pakk és cekker. Kerékpár lehet, nyilván azok maradnak a paripa közelében.
ilyen vonatokat tipikusan nem budapest-debrecen tavolsagon kozlekedtetnek ic-kent
Sok helyen járnak távolsági gyorsvonati (IRE) forgalomban is. Pl: Stuttgart-Lindau (316 km) vagy Karlsruhe-Konstanz (250 km), mindkettő 3 óra körüli menetidővel, jelentős kirándulóforgalommal, nem az a tipikus elővárosi viszonylat.
Most biztos viccelsz, mert ez -tőled- komolynak durva lenne.
Buszsávba nem csak a BKV, hanem a közforgalmú közlekedési eszközök mehetnek be.
A város működtetéséhez ezek gördülékeny, hatékony mozgása elengedhetetlen, ehhez a várost közvetlen anyagi érdek fűzi.
Nyilván nem lehet a túristabuszokat, azok utasainak -kirándulók, nyaralók- pár elvesztegetett percét azonos mércén mérni a munkába igyekvők idejével.
---
Amúgy a véleményem az ügyről:
Elég elterjedt dolog, hogy a nagyvárosokban a túristabuszok mozgolódását korlátozzák, hiszen a szűk utcákba beszorulás, tévelygés, az utazók ki-bepakolása (2-3 sáv szélességben...) jóval nagyobb káoszt tud okozni, mint amennyi előnyt a használóknak nyújt.
Ennek ellenére Budapesten a túristabuszok jelenléte egyelőre még általánosságban nem olyan komoly probléma, hogy ki kéne őket tiltani.
De vannak egyes helyek, ahol rendszeresen blokkolják a normál közlekedést / városhasználatot. Ezeken korlátozni kellene őket, ill. fokozottan ellenőrizni.
Ilyen pl. a Rákóczi úton a Keletitől a Blaha felé vezető buszsáv, ahol a város legfontosabb buszfolyosóját akasztják meg rendszeresen, ilyen pl. a Márc. 15. tér, ahol a legjobb helyen lévő közterületeket teszik használhatatlanná azzal, hogy ott parkolnak.
Szvsz. meg lehet találni a megfelelő kompromisszumot, kijelölt utaslerakó-felvevőhelyekkel, és távolabbi várakozóhelyekkel.
"egy utasokkal teli buszra az van ráírva, hogy BKV, az bemehet, ha az, hogy Gipsz Jakab Kft., az meg nem. Az az utasok nettó szivatása" - de ugye ezzel megkérdezhetem, miért nem mehetek a buszsávon, amikor én is utazom valahová? De én keverem az egyéni (ami lehet egy kisebb csoporté is, de attól még egyének sokasága a turistabusz utasai) érdeket a közösségivel.