Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219324

Nem az állam vagy az önkori rendeli meg, tehát nem az.

Előzmény: halaloszto (219311)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219323
Előzmény: premium salmon (219295)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219322

Az lenne még csodálatos, kéregvezetésben az (akkor már) 50 éves MXA-k. :-)

Előzmény: vrobee (219319)
halaloszto Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219321

francba!

 

vajk

Előzmény: Fradista Utazó (219313)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219320

Rendben, legyen abban igazad, hogy a táv rövidsége miatt megéri. De nincs miért megtenni, az is biztos - írtam, miért. :-)

Előzmény: Fradista Utazó (219318)
vrobee Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219319

Annyi megtakarítás szvsz. nem nagyon lenne. A végállomási cammogáson természetesen a kéregvezetés sem segít, annak biztonsági okai vannak a jelenlegi vonatokkal.

Előzmény: Fradista Utazó (219312)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219318

De, azért ilyen szakaszokat jellemzően már felszín alá szoktak tenni. Pont a táv rövidsége szólna a süllyesztés mellett (ld. a 2-es alagútját pl. a Fővám téren, pedig az tényleg elég rövid, és a kapacitása is jóval kisebb). De, mondom, szerintem sem ez most a legfontosabb, csak, ha már felmerült, leírtam a véleményem :-)

Előzmény: alsó madárfogás (219314)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219317

A nap vicce, nagyon jó. :-)

Előzmény: halaloszto (219311)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219316

Én is így gondolom. Kellemes lenne ugyan a tízemeletes panelházak és a tán 6-7 emeletes újkori betonszörnyek (Rákóczi-"lakópark") között térkövön sétafikálni, de erre kicsi az esély az én életcilusom alatt. :-)

Előzmény: Fradista Utazó (219312)
vrobee Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219315

Nem, a kocsma sem közszolgáltatás, és a városnézés sem. Nem kötelezően ellátandó állami/önkormi feladatot végez, nincsenek részletesen megszabott szolgáltatási feltételek, nincs szolgáltatási kötelezettség, megválogatható az ügyfélkör stb.

Közszolgáltatás az ilyen, hogy víz, gáz, villany, helyi busz...

Előzmény: halaloszto (219311)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219314

Egyetértek. A halászteleki esetleges továbbvezetés meg egyértelműen felszínen jöhet csak szóba, ezért tartom luxusnak a rámpákkal együtt maximum 2 km-es lesüllyesztést. Sokkal forgalmasabb helyek sokkal nagyobb kapacitását sem szokták ilyen módon drágítani.

Előzmény: vrobee (219310)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219313

Tudtommal közszolgáltatás az, amit az állam vagy önkormányzat rendel meg és (legalább részben) finanszíroz.

Előzmény: halaloszto (219311)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219312

Én sem gondolom, hogy most elsődleges volna a szakasz átalakítása, vannak fontosabb dolgok is bőven. Az időmegtakarítás tárgyában egészen biztosan jobb arányokat hozna ki, mint a 4-es metró ;-) A pontos kialakítástól függően 1 és 2 perc közt volna a megtakarítás a vonaton (ami az utasok nagy részét nem érinti, mert ők a Szent Imre téren szállnak fel/le!)

Előzmény: alsó madárfogás (219309)
halaloszto Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219311

nemtudom mi a jogi helyzet, de egy barki altal hasznalhato varosnezo busz, az nekem siman kozszolgaltatas. egy kozossegi igenyt (varosnezes) szolgal ki. 

a kocsma is kozszolgaltatas.

 

vajk

Előzmény: Törölt nick (219308)
vrobee Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219310

Szvsz. majd egyszer érdemes lehet gondolkodni a csepeli szakasz kéregvezetésén, de azért azt látni érdemes, hogy a Csepel-Belváros menetidőt nem elsősorban az határozza meg, hogy a csepeli gyorsvasút utolsó kilométerén 15 vagy 30 km/h az átlagsebesség.

Úgyhogy a kéregbe vitelnél szvsz. sokkal előbbrevaló egyrészt a járműállomány cseréje, amely szintén lehetővé teheti a gyorsítást, ha a biztonsági ráhagyások / zárásidők csökkenthetők. Másrészt pedig a belváros irányába (és esetleg kifelé) hosszabbítás.

Előzmény: alsó madárfogás (219309)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219309

Értem, ezek szerint te a végállomás - Szent Imre tér 900 méteréről beszélsz. (További 360 méter a Koltói-Ady szakasz.)

Még egyszer megkérdezem: minek milliárdokért rámpát és kéregvezetést és három földszint alatti megállót építeni? Kiszámoltad az időmegtakarítást?

Előzmény: Fradista Utazó (219307)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219308

Ott van benne hogy közszolgáltatás. A városnéző busz, akár hogyan is nézem, nem ilyet végez. Ergó, semmi keresnivalója a buszsávban.

Előzmény: g86 (219283)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.07.29 0 0 219307

Ki mondta, hogy végig rakd kéreg alá? Elég ezen a részen, aztán a Koltói utca (azt most hogy hívják?) után mehet fel a rámpán. 10-zel egyébként tudtommal a végállomásról kiállva mennek, de lehet, hogy az már megszűnt.

Előzmény: alsó madárfogás (219297)
John Howard Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219306

Ez (onnan nem messze) a Kinizsi utcában is mindennapos. A ... (azértsemíromleanevét) étterem előtt a turistabuszok sokszor 20-30 percig is akadályozzák a forgalmat. Az út közepén rakják ki az utasokat, addig áll mindenki, beleértve a 15-ös buszt, meg a 83-as trolit is. Ha találnak helyet aztán, akkor cipőkanállal lehet elférni köztük. A múltkor az Üllői út és a Ráday utca közötti szakaszon 9 (kilenc!) darab 13-15 méteres monstrum állt, ebből kettő a BKV megállóban. Most a gázvezeték-építés miatt még árnyaltabb a helyzet. Ezzel azért kellene valamit csinálni - az étterem kedves vendégeit nem kellene egészen az asztalig fuvarozni talán...

Előzmény: vrobee (219305)
vrobee Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219305

Na, ma este csak a Petőfi hídtól állt az Üllőiig a Nagykörút, mert egy turistabusz az utasait ott gondolta kirakni, ezzel a két szűk sávból másfelet elfoglalva...

htibor Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219304

Ide is beírom:

 

Feltöltötték egy videómegosztóra a szombathelyi villamos utolsó napját megörökítő felvételeket. Ritka kortörténeti emlék a két és fél perces mozgókép.

 

"1974 augusztus 20-án utoljára közlekedett a szombathelyi villamos. Ezen a napon kerékpárral végigmentem a vonalon, és egypár felvételt készítettem emlékül 2x8mm-es, zoomos szovjet filfelvevőmmel. A minőség olyan, amilyen - találj ennél jobbat :-D" - írta a videó leírásánál hunmonyesz felhasználó a YouTube-on

http://www.vasnepe.hu/video/20110727_szombathelyi_villamos_video

alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219303

Egyébként igen, nekem elég 2 perc is - gyors a felfogásom. .-)

Előzmény: jazzcool1,2 (219302)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219302

bocccs, ezt nagyon benéztem:-/ 2 óra 2 perc:-) telt le

Előzmény: jazzcool1,2 (219300)
toto92 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219301

nézd meg jobban, jó az 2 óra 2 percnek is :)

Előzmény: jazzcool1,2 (219300)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219300

két perc alatt megnéztél egy 22 perces videót?

Előzmény: alsó madárfogás (219289)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219299

"Még ha a Kossuth Lajos utca lenne a nyomvonal" - végre valami használható gondolat, amivel jól esik vitázni. :-)

Vélekedésem szerint ott sem indokolná semmi a lesüllyesztést, főleg ha villamosról beszélünk: 

- a tranzitjellegű autóforgalom megszüntethető, ezáltal bátran átadható a tömegközlekedésnek;

- kétirányú (Boráros és Erzsébet) forgalom esetén sem lenne akkora a forgalom, hogy emiatt túrni kéne.

 

A mai átmenő forgalom jellege kimondottan észak-dél irányú, beleértve a Kossuth/Rákóczi, a Táncsics vagy a Ságvári vonalat. Még a Gubacsi híd - II. Rákóczi / Csepeli úti tranzitot sem kell törvényszerűen az Ady E. - Kossuth szakaszon átvinni. Mehet egészen minimális kerülővel a Védgát u.  - Corvin út - Szabadkikötő - csepeli elkerülő felé, tehermentesítve a mai "belvárost".

Igen komoly forgalomcsillapításról írtam fent, de majd' 10 év után elég jól ismerem a környéket, és sejtem az utazási szokásokat.

Előzmény: Hamster (219294)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219298

Ne haragudj, minden felvetésed bántó tévedés:

- a HÉV (viszonylag) nagy sűrűsége miatt a sorompók kiváltása indokolt - minek, amikor hamarosan elkészül a csepeli elkerülő, ezzel a keresztforgalom a minimálisra redukálódik?

- a II. Rákóczi Ferenc út érintett szakaszán 1 helyett 2 sáv lenne - ez most valami tréfa, vagy csak semmi helyismereted nincs? Minek vagy kinek akarod a közúti kapacitás megnövelni, avagy átvonzani az elkerülőről és a Kossuthról?

- az érintett szakaszon a szerelvények max. 30 km/h-val mehetnek, ami eléggé gáz - ezekkel a trágyadombokkal, hogyne. Sínfékes járművel lazán lehetne 50 - bár annak sincs sok jelentősége, ahogy írtam lejjebb: 900 m, és egy köztes megálló, vagyis szinte semmit nem nyersz (a sietős utasok kellemes érzetén kívül).

- sorompók megszüntetése és a magasperonok nagyobb helyigénye miatt mindenképp szükséges lesz a "pincébe" vinni - atyavilág, hát éppen fordítva; ha így lenne, a II. Rákóczi érintett szakaszáról le lehet venni akár a teljes közúti forgalmat. 

 

A csepeli HÉV által érintett útszakaszon gyakorlatilag semmilyen, önmagában utasvonzó létesítmény nincs. Az suhanó forgalom tranzit jellegű, nem véletlen, hogy a buszok is csak az átszállás kedvéért haladnak a HÉV-vel párhuzamosan. Ezt a majdani M5 megvalósulása után a végállomási és a Szent Imre téri kapcsolatokkal kényelmesen le lehet fedni, és a Rákóczi vígan lehet egy (féloldalon, a keleti felén) sétálóutca. A lakóházak parkolói pedig könnyedén elérhetők a Petz F. utca felől.

Előzmény: Feri BPO-576 (219293)
alsó madárfogás Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219297

Tízzel? Miért? Harminccal, oké, de mert ezek az újkorukban is elavult, erre a kurta szakaszra tévedésből rakott szerelvények járnak - sínfék nélkül, a súlyuk és konstrukciós hibáik miatt a tükörsima felületen is dübörögve. Remélem, látni fogom, ahogy lángvágó alá küldik őket. :-)

 

De milyen hosszú is az érintett szakasz? Ne keresd, megmondom: Szent Imre tér - Csepel, végállomás: 900 méter. Ezért kéne hosszú kilométereken keresztül nemcsak kéregvezetésre váltani, de a lejtviszonyok miatt a teljes Szabadkikötő-csomópontot átrendezni? Másodperceket lehet nyerni, súlyos milliárdokért...

 

Előzmény: Fradista Utazó (219292)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219296

A sorompók megszüntetése és a magasperonok nagyobb helyigénye miatt mindenképp szükséges lesz a "pincébe" vinni.

Előzmény: Hamster (219294)
premium salmon Creative Commons License 2011.07.28 0 0 219295

28 napja nem tudjuk, ki nyerte a hatodik debreceni tuja tendert…

 

Holnap tán megtudjuk, megmagyarázhatjuk, de tán érdekes kaland lehet most némi esélylatolgatásba fogni és annak eredményét összehasonlítani majd a tényekkel - ütközet után már könnyen lehet bölcs a katona :-) Előrebocsátva, hogy az ajánlatok adatai nem publikusak és feltételezve, hogy a pályázók nem követnek már el banális hibákat és/vagy nem trükköznek, lássuk a tudható információkat.

 

Azt ismerjük, hogy kik adtak be ajánlatot - Astra, Ansaldobreda, CAF, Skoda, Solaris, Stadler - de azt nem, hogy közülük kinek a pályázatát fogadták be a kiírók. Először az indulók körére teszek hát becslést, majd az állva maradtak esélyeit elemezném röviden, sommásan.

 

Miután a KKE régió közepes méretű gyártói a kiírás szeszélye folytán egy kivétellel saját jogon ki lettek zárva, két váratlan induló is akadt idegen tollakkal ékesítve:

- az aradi Astra vagongyár most készítette el első villamosát, egy Combino klón prototípust. Hol vannak még a megkövetelt kompetenciáktól, referenciáktól?

- a poznani Solaris Traminója szerethető, sokat ígérő, de kiforratlan még. Honlapjuk 24 krakkói 3 gdanski Bombardier 2008-as végszerelését hozza referenciaként – mind egyirányú.

(Nem tartom tisztességesnek, ha bármelyikük is indulhatna.)

 

A háromra „lecsupaszított” bírálati követelményeket vizsgálva látható, hogy kettőben aligha dől el a verseny. A törzsvendégek eddigi ajánlatai 1-2 kivétellel rendre a maximális pontot ígérik az energiafelhasználásban és az utasszámban egyaránt, így az eredetileg is 75%-os szorzójú ajánlati ár lesz immár 100%-ban a döntő.
(Ezért kár volt a hosszú és drága kiírási előkészületekért, felhajtásért.)

 

Ami a vélhetőleg versenyben maradottakat illeti:

- a Stadler esetében borítékolható a nagyon magas minősége és azzal arányos ár-elvárása, ami a fentiek alapján kizárja őket az elsőségért folyó versenyből.

- a Skoda sem híres olcsó ajánlatairól, de a kis befogadóképességű, nagytömegű és energiafogyasztású ForCityket amúgy sem sokan látnánk szívesen - ha csak meg nem táltosodtak azóta.

 

Így aztán ismét a két latino gyártó, az Ansaldobreda és a CAF párbaja várható. Sajnálatosnak tartom, hogy minden más - üzemeltetési, műszaki, utaskényelmi és biztonsági, stb. - szempontot mellőzve holmi szeszélyes árelőny dönt majd két év küzdelem után egy meghatározó, 30 évre szóló több, mint tízmillárdos fejlesztésben.

Legutóbb negyed százaléknyi(!) volt a pontkülönbség közöttük, most is hasonlóan szoros verseny várható. Győzzön a jobb!

 

Ellenvélemény, észrevétel, pontosítás - all welcome!J 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!