Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevemegane Creative Commons License 2010.09.02 0 0 3843

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem.

2003-as évjáratú Renault Megane II Berline 1.5 dCi autómba szeretnék állófűtést venni.

 

Az alábbi típusokat néztem:

-Webasto Thermo Top E / Thermo Top C

-Eberschpecher D4WSC / D5WSC

 

Ezek közül melyiket ajánlanátok és melyik építhető be könnyen az autómba?

 

 

Mi a különbség a D4WS és D4WSC között? Meliyket célszerű vennem?

 

A Hidronic típusok közül melyiket lehet beépíteni a kocsimba?

 

Köszönöm a segítséget.

 

cirki Creative Commons License 2010.08.24 0 0 3842
Szia
Koszi az infot ! Meg meregettem rajta es ugy nez ki hogy jo az izzito mert nagy aramot vesz fel mikor bekapcsolja es folyamatosan csokken (ahogy melegszik).
Szerintem uzemanyagot nem kap egyaltalan mert a kifujt levegonek nincs gazolaj szaga egyaltalan.

Gyari kiegeszito futeskent uzemelt eddig de atalakitottam allofutesre. Az uzemanyagot a kocsi nagynyomasu agabol kapja (CR dizel kb 2bar) es van egy nyomascsokkento a kalyha szivattyuja elott es lehet valami eldugult. Az kovetkezik hogy lehuzom a kalyharol az uzemanyagcsovet es megnezem nyomja e rajta az uzemanyagot.

Nagyon be van epitve es nehez hozzaferni ezert kerdezgetek meg mielott darabokra bontanam a kocsit.
Előzmény: kazi30 (3841)
kazi30 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 3841
Nekem, amikor elromlott az izzító stift, akkor leállt a kályha és beírta hibának. Amíg ki nem lett cserélve, el se lehetett indítani. Hallani is lehet azt, hogy van-e láng. Ha a tömítés szét van benne égve, attól is csinálhat ilyet, hogy minden működik, de nem gyújt be.
Előzmény: cirki (3840)
cirki Creative Commons License 2010.08.23 0 0 3840

Szia

A helyzet az hogy nincs semmi füst se szoval szerintem láng se.

 Az lenne a fö kérdés hogy ha nem jo az izzitó azt hibának kéne vegye és ne induljon ujra.

Előzmény: Vojnó (3839)
Vojnó Creative Commons License 2010.08.23 0 0 3839
Lángfelismerő?


Mert lehet működik rendesen, csak szegény vezérlő nem szerez róla tudomást ;)
Előzmény: cirki (3838)
cirki Creative Commons License 2010.08.23 0 0 3838
Sziasztok!
D3WZ kalyha elindul, szelloztet, izzitt, uzemanyag szivattyu elindul, turbina elindul, majd egyre gyorsul minden majd kb 20-30 mp. utan leall szellosztetessel. Kis ido utan ujrakezdi meg egyszer majd vegul szelloztet egyet es nem indul. A furcsa az hogy semmi fust de semmi meleg sem jon :( Ha ujra adom az indito jelet akkor ujra lezajlik minden hasonlo eredmennyel.

Izzitogyertya vagy uzemanyagot nem kap ?

A vizkeringeto szivattyu dolgozik jol szoval nem tulmelegedesert all le.

Szerintetek ?
lemonlemon Creative Commons License 2010.08.17 0 0 3837
"Hallottam már gyárilag szerelt állófűtéses változatról is amiben a belső tükör fölött van a programóra"

sziasztok!

egy ilyen 99'es sharan-t sikerült vennem.
Ami más mint a többi hogy óra mellett van egy fűtés gomb és a "set" feliratú gomb.
Set gombbal beállítok egy időt és rányomom a fűtést akkor elkezd valami relé kattogni.
de volt olyan hogy hogy elkezdett fújni levegőt majd leállt.
Kérdésem: van e valakinek leírása ehhez? pl lehet nyáron nem fűt mert ugye érzékeli hogy meleg van és minek?
mielőtt jön a tél és a hideg szeretném kipróbálni hogy biztonságosan működik a dolog. tudna valaki segíteni nekem ebben? köszönöm!
-Korn- Creative Commons License 2010.07.27 0 0 3836
Üdv!
Nincs valakinek eladó állófűtéshez való 24mm-es belső átmérőjű flexibilis
kipuffogócsöve?
pet520 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 3835
Sziasztok

Van valakinek tapasztalata E85(etanol)üzemmóddal kapcsolatban.Tegnap próbáltam ki vele a kályhát és csak a harmadik indításra gyújtott be.Gondolom télen még rosszabb lesz a helyzet.Létezik valamilyen áthidaló megoldás?Nem szivesen raknék egy benzines tartályt a motortérbe külön a kályhának.
tcplast Creative Commons License 2010.07.18 0 0 3834
Koszonom a tanácsot!!!! .Ott csakugyan meg is találtam.Nem tudsz esetleg valakit aki le tudná nekem mérni az elektronikát, mert amikor be kotom és az óra el inditaná nem indul.érdekes mert az elektronikát szétszedve és kézzel megtartva a ventilátor indito reléjét el indul és a kikapcsolásig gond nélkul megy!!KI TUD segíteni??
Előzmény: kazi30 (3803)
babarucu Creative Commons License 2010.06.28 0 0 3833
küldtem mailt.
Előzmény: grandegabo (3832)
grandegabo Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3832
Hát a keringető szivattyúdat, ha esetleg az elektronika nem tudná.
Nekem még megvan ez a kis áramkör, keress mailben ha érdekel..
Előzmény: babarucu (3831)
babarucu Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3831

Nagy vonalakba mit vezérelne ez a tranzisztoros izé, infót nem találtam innen.

Kabinfűtést nem akarok semmiképp, azért mert 9km-t kell megtennem reggel és este.

Ez kapukinyit + becsuk és célállomás elérésevel együtt 5-10 perc maximum.

Nem érdemes felfűteni ennyi időre egy multipla belét, ahhoz batári nagy. 

+ 9-9km-en nekm tölt vissza annyit amit még a ventillátor elvisz.

Elsősorban a motort akarom kímélni a melegindítással.(télre bennelesz a 300ekm)

Jól indul, na ezt szeretném még sokáig.

Előzmény: grandegabo (3830)
grandegabo Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3830
Ha egy kicsit visszaolvasol, találsz egy FET-es megoldást a szivattyú vezérlésére, mert ez amit irtál szerintem egy elég gyenge sufnituning megoldás.
Nem kerül x10e ft-ba és teljes értékű állófűtést tudsz csinálni a kályhádból.

..de természetesen úgy csinálod meg ahogy tudod és akarod..!
Előzmény: babarucu (3828)
babarucu Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3829
Ja, a nyákot nézegetve a sziv csatlakozó be van forrasztva az áramkörbe.
Előzmény: grandegabo (3827)
babarucu Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3828

Kösz! Az alacsony fogyasztásból következtetve én is erre jutottam, hogy nem tudja.

Sima kapcsolóval lesz kézivezérelve, a szivattyú külön relével ami gyújtáson bont, és esetleg egy sípoló izé, ami gyujtáson kussol álló motornál visít, hogy nehogy úgymaradjon.

Esetleg ha tudok szerezni időrelét, vagy a céges atumatikás agyakkal ha tudok csináltatni akkor az is be lesz iktatva.

A kályha saját vezérlésével semmi bajom, de nincs rá X10e foritom, és amúgyis reggel és meló után is van fél órám bekapcsolni, hogy ne jéghideg motorral induljak a rövid útra.

Előzmény: grandegabo (3827)
grandegabo Creative Commons License 2010.06.27 0 0 3827

Valószínű hogy nem, de elég sokféle elektronika van még Z/C-ből is, van ami tudja..

 

Ha nem, a programóráról vagy az utastér ventillátorról meg tudod oldani a vezérlést csak az a lényeg, legyen egy kis utánfutása. 1/2-1 percig még menjen a keringetés legalább a kályha lekapcsolása után..

Előzmény: babarucu (3826)
babarucu Creative Commons License 2010.06.25 0 0 3826

Bazi mákom van.A megoldás:sok-sok próbálkozástól lemerült a próbaakksi.

Alapba megvolt a 12 volt, de amikor elindult a szellőztető venti lecumizta 10,x voltra.

Feltöltöttem, aztán próba megint, és működik!!!:)))

Az újabb próbáknál 70 fok felett egy kicsivel leáll, és 60 fok alatt egy kicsivel  indít újra.

 

EZ a kályha tudja vezérelni a vízszivattyút??
Előzmény: grandegabo (3825)
grandegabo Creative Commons License 2010.06.24 0 0 3825
Én a téli nyári kapcsolót még sosem használtam de ha jól gondolom, hogy nem kötöd be a szálát (vagyis eleve nem adhatsz rá testet) az állófűtés módban kell hogy menjen.

Meg kellene nézni diaggal hogy mi a baj ha sehogysem indul, feltéve hogy lehet egyáltalán diagolni webasto interfésszel.

Szerintem sem tetted tönkre, feltéve hogy valóban csak azt és oda kötötted, ahova irtad.
Előzmény: babarucu (3824)
babarucu Creative Commons License 2010.06.24 0 0 3824

 

Szval csak ennyi volt a ráesés "üzemanyag előnyomás"

És 60 fokot csinált.

Később a műanyagvödör ki lett cserélve acélra és a benzinlopó ami visszaadta a vizet a mosógépszivattyúnak erősebbre ami bírja a meleget.

A második erősebb verziós próbaeszközökkel járattam, vagy fél órát.

Többször ki ill bekapcsolt a vízhőmérséklet változásra, magyarul kvajól működött.

Előzmény: grandegabo (3821)
babarucu Creative Commons License 2010.06.24 0 0 3823
hzx0- nál mi volt a megoldás?
Előzmény: grandegabo (3821)
babarucu Creative Commons License 2010.06.24 0 0 3822

Reménykedem, de azóta se indítja az üzemanyagszivattyút.

Az a kérdés, ha a téli nyári kapcsolásra reagált a kályha, és esetleg azt érzékeli, hogy most nem kell, hogy működjön, akkor esetleg lehet e ezt valahogy visszacsinálni.

Próbaüzem egy fűnyírótank kb 30cm benzincsővelcsővel.

Első próbáknál nem akart működni, vagy nem vártam eleget, azt gondoltam nem elég neki az előnyomás, amit az autótól megkap x bar.

Kompresszorral a tank szellőztetőjén adtam neki "előnyomást", kb 0,5-1 bart nem folymatosan pulzálva, mert dagadt a műanyag.

Hogy ezért indult vagy se, nem tudom. Később ment "sokat" amikor vízzel próbáltam, simán a 30cm -s eséssel, ami minimális mérhetetlen "üzemanyag előnyomás".

Előzmény: grandegabo (3821)
grandegabo Creative Commons License 2010.06.24 0 0 3821
Azért nem olyan könnyű tönkretenni az elektronikát, nekem is fordult már elő hogy rossz lábra adtam 12V-ot és nem lett baj, persze ha mégis tönkrement akkor az elég nagy kár.. :-S
Előzmény: babarucu (3820)
babarucu Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3820

Minden kezdő szellőztetésnél füstöl a kályha a kipufogón, mint amikor ment.

Én állat minek próbálkoztam, elbasztam:(

Előzmény: kazi30 (3819)
kazi30 Creative Commons License 2010.06.23 0 0 3819

Ja, tényleg. Volt ott egy 1-es az én rajzomon a jelmagyarázathoz, az zavart meg. Akkor viszont nem tehetted tönkre a vezérlőt. Lehet, hogy egyszerűen behalt a kályhában vmi. Attól, hogy a kályha megegyezik, a vezérlő nem biztos.

Előzmény: babarucu (3817)
babarucu Creative Commons License 2010.06.22 0 0 3818

Ha visszakeresed hzxO 34xx nem tom hsz-t, neki ugyanaz a tt z/c d kályha ami nekem is van és vezérli a szivattyút. Neki be van kötve az összes vezeték (állófűtés).

Persze lehet nem jelent semmit, hogy "azonos" a kályha.

Előzmény: kazi30 (3816)
babarucu Creative Commons License 2010.06.22 0 0 3817
A diag a 2-es láb, az 1-es a proramóra
Előzmény: kazi30 (3816)
kazi30 Creative Commons License 2010.06.22 0 0 3816

Hát az 1-es láb a diag, ahogy nézem. Arra nem volt bölcs dolog 12V-ot adni.

Írtam, hogy, ha ez kiegészítő fűtés volt, akkor nem fogja vezérelni a szivattyút...

Előzmény: babarucu (3815)
babarucu Creative Commons License 2010.06.22 0 0 3815

Kellene egy kis segítség!

Sikeresen elbaxtam a sok próbálkozással a kályhát?

Kiegészítő fűtésként volt beszerelve egy azonos márka kaszniba a kályha.

A 3 láb külső hőmérséklet vezetékre adtam naftát, és jól működött a kályha egy mosogépszivattyú vízkerintetésével lepróbálva.

Beindult fűtött mint atom, később kicsit lejjebbvette a fordulatot a (tejesítményt) 70-75 fok körül kikapcsolt 40-45  fok körül újra bekapcsolt.

Nem nyugodtam bele , hogy a saját szivattyú csatlakozón mé nics áram, próbálkoztam:(

még az 1-es lábra adtam + 12V-t, és az 5-ös lábra testet, de akkor sincs a sziv csatin áram.

Ezek után, vissza az eredeti felállásba. Most viszont nem ad naftát az üzemanyag szivattyúnak sehogy.

Beindul a szellőztetés és mintha azonnal visszaesne a fordulat, aztán megáll a szellőztető venti.

Kicsit később elindul teljes fordulaton, de nem indul az üzemanyag pumpa.

A fórumba olvasgatva  az idén hzxO-nak volt ez a probléma, de nem írt vissza  megoldást

 

Mi lehet a gond

 

Thermo top Z/C D

babarucu Creative Commons License 2010.06.21 0 0 3814

Még nem rendeltem, viszon anyós már rendelt nekünk több dolgot is.

Volt ami krerült a kukába szinte azonnal, és volt ill van egy tv amit annyira fellicitáltak, hogy +2 rugó és már újat kaptunk volna érte de sajna el kellett hozni a szabályok értelmében. Szval nem nagyon bízok a licites oldalakban, persze ha más nincs az lesz.

Előzmény: kazi30 (3813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!