Szia! Örülök, hogy hazaértél! De ugye azon nem is gondolkoztál, hogy tegyél egy zsírzó gombot az újra:-) Ha én egyszer cserélek akkor biztosan teszek bele. Ha minden kötél szakad ott még kaphat kenést. Ha(?) van időd és esetleg egy fénykép erejéig szétszednég a régit azt megköszönném és it még páran! Már csak azért, hogy hova fúrjam a zsírzó gomb furatát:-))
1.3-ra , 1.3-ét simán lehet cserélni (bármilyen motoros). 1.9diesel,1.9 benzines vagy furgon váltót szerelnétek be akkor változik a gyorsulás és a végsebesség.
Nem nehéz kicserélni. A kiegyenlítőtartályból a fagyállót le kell engedni,hogy ne folyjon ki a fagyálló belőle. Vagy alul a főtengely szíjtárcsa alatt van egy vascső azon van a fagyálló leengedő csavarja ott leengedni annyi fagyállót az egész hűtő rendszerből,hogy minél kevesebb jusson a földre akkor amikor a termosztát házat megbontod. A termosztát ház a hengerfejre van szerelve, abba megy bele a vízhőfok jeladó gomba. El sem lehet téveszteni, 4 vezeték van a a csatijában. A termosztát ház 2 darabból áll, amit 3db csavar fog össze. A csöveket leszedni 7-es kulcs vagy csavarhúzó segítségével és még a házon levő "koloncokat" is kiakasztani és 8-as kulccsal lehet oldani a csavarokat. Ha gyári (nem javítható) még, akkor cserélni kell egy olyanra amiben már seeger gyűrűvel van a termosztát a házba rögzítve. íha viszont már a seeger gyűrűs termosztát van a kocsin, akkor elég csak a betétet cserélni. A két fél össze csavarozásánál óvatosan húzni a csavarokat, mert műanyag házba mennek bele és könnyen megszakadhatnak. ha mindez készen van, akkor a fagyállót vissza tölteni és járó motornál légteleníteni a hűtőrendszert. A betétet beszerlés előtt kipróbálni meleg, forró vízben,hogy működik-e.
Más valaki szerint is fel szerelhetek másik felicia váltot a règi helyère? Fontos lenne a válasz mert meg kellene rendelnem a másik használt váltot. Köszönöm az elözö választ.
hat igen hazahozott,,,eljen a wikia,,,de nem ajanlom:)))) a multkor vettem felso holtpont jeladot (de ne legyen wika,,erre valami kék dobozt adtak rajta burgas vagy hasonlo felirat,,benne az alkatrészre rányomtatva feherrel WIKA....
Sziasztok. 1,3 benzines LX típusú 96-os Felim,nem MPI motoros, bármilyen 1,3 benzines váltot fel lehet rakni,vagy csak az LX típusúakat?Válaszokat elöre is köszi.
Szia! értem és köszönöm.Ahogy leírtad nem nagyon különbözik a Ladáétól. (Egy kombi 1200-em volt éppen 20 éve) Akkor holnapra meg van a program! :D Köszi még egyszer....
Rosszul! elméletileg addig amíg a kapcsoló "fokozatban" van a végállás kapcsoló ki van zárva. DE ha az ütemkapcsolásnál csinálja akkor az lehet a végállás kapcsoló hibája. Már lejjebb írtam abban a fokozatban a végállás kapcsolóra vissza van kapcsolva a feszültség és a "törlő szálon" kap egy impulzust pont annyit, hogy a motor forduljon egyet és a végállásnál megáll. egészen a következő jel ig.
Ja még valami eszembe jutott a kapcsoló "0" állásnál kapcsolja ezt a feszültséget vagyis ha a vezeték jó akkor a kapcsolónál is lehet hiba! Annó volt szerencsém szétszedni egyet annál amikor lekapcsolod a törlést az utolsó állásnál még kiküldi a feszültséget a végálláskapcsolóval ellátott lábra így csak akkor áll le a lapát ha elérte a végét.
Pont az amit írtam. Nálad a végállás nem működik vagyis nem kap feszültséget a kapcsoló oldalon vagy a kapcsoló koszos. Vedd le a motort add rá a gyújtást és nézd meg melyik szálon megy be 12V az lesz a végállás vezetéke HA(?) nem megy egyiken sem befele akkor sajna végig kell menni a vezetékeken. Azért így írom mert nem emlékszem a szinekre nekem eddig csak egy kisebb takarítás volt semmi több.
Teljesen mindegy, hogy örökmozgó vagy ahol lekapcsolod ott áll meg ezért a végállás kapcsoló a felelős. Ennek minden esetben addig ill. csak addig kellene a motort működtetni amíg a végálláshoz ér.Tehát ha nem jó az érintkezés akkor ott áll le ahol kikapcsolod, és egy döccenőnél önállósodik. Ha van érintkezés de túl kicsi, a tengely laza akkor nem kapcsol ki mindig. Egyébként semmi különös dologra nem kell gondolni egy müa. tárcsa egy "bütyökkel" ez emelget egy lemezt ha felemeli áramkör megszakad-lapát megáll. A motort egyszerűen szét lehet szedni és meg lehet mérni az érintkezéseket.