Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

skodris Creative Commons License 2015.03.02 0 0 39083

Jól mondod!(írod)

Előzmény: stemplis (39082)
stemplis Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39082

Szerintem ezt tovább tartott begépelni, mint kicserélni a termosztátot. :)

Előzmény: skodris (39077)
svgyula Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39081

Szia! Örülök, hogy hazaértél! De ugye azon nem is gondolkoztál, hogy tegyél egy zsírzó gombot az újra:-) Ha én egyszer cserélek akkor biztosan teszek bele. Ha minden kötél szakad ott még kaphat kenést. Ha(?) van időd és esetleg egy fénykép erejéig szétszednég a régit azt megköszönném és it még páran! Már csak azért, hogy hova fúrjam a zsírzó gomb furatát:-))

Előzmény: vismajor1 (39064)
András52 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39080

váltón a felfogató , egyforma legyen a Tiéddel !

Előzmény: András52 (39079)
András52 Creative Commons License 2015.03.01 0 1 39079

1.3-ra , 1.3-ét simán lehet cserélni (bármilyen motoros).  1.9diesel,1.9 benzines vagy furgon váltót szerelnétek be akkor változik a gyorsulás és a végsebesség.

Előzmény: skodásati (39074)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39078

Szia!

Köszi a segítségedet!

Előzmény: skodris (39077)
skodris Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39077

Hello!

Nem nehéz kicserélni. A kiegyenlítőtartályból a fagyállót le kell engedni,hogy ne folyjon ki a fagyálló belőle. Vagy alul a főtengely szíjtárcsa alatt van egy vascső azon van a fagyálló leengedő csavarja ott leengedni annyi fagyállót az egész hűtő rendszerből,hogy minél kevesebb jusson a földre akkor amikor a termosztát házat megbontod. A termosztát ház a hengerfejre van szerelve, abba megy bele a vízhőfok jeladó gomba. El sem lehet téveszteni, 4 vezeték van a a csatijában. A termosztát ház 2 darabból áll, amit 3db csavar fog össze.  A csöveket leszedni 7-es kulcs vagy csavarhúzó segítségével és még a házon levő "koloncokat" is kiakasztani és 8-as kulccsal lehet oldani a csavarokat. Ha gyári (nem javítható) még, akkor cserélni kell egy olyanra amiben már seeger gyűrűvel van a termosztát a házba rögzítve. íha viszont már a seeger gyűrűs termosztát van a kocsin, akkor elég csak a betétet cserélni. A két fél össze csavarozásánál óvatosan húzni a csavarokat, mert műanyag házba mennek bele és könnyen megszakadhatnak. ha mindez készen van, akkor a fagyállót vissza tölteni és járó motornál légteleníteni a hűtőrendszert. A betétet beszerlés előtt kipróbálni meleg, forró vízben,hogy működik-e.

Előzmény: Törölt nick (39071)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39076

Mert én még nem cseréltem sosem!

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39075

Szia!

Az a kérdésem,hogy mennyire bonyolult  kicserélni a termosztátot?

1.3MPi Felim van. Köszönöm!

 

Előzmény: skodásati (39073)
skodásati Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39074

Más valaki szerint is fel szerelhetek másik felicia váltot a règi helyère? Fontos lenne a válasz mert meg kellene rendelnem a másik használt váltot. Köszönöm az elözö választ.

skodásati Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39073

Mi a kèrdès?

 

Előzmény: Törölt nick (39072)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39072

Feli 1.3MPi van!

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39071

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy a termosztátot nehéz kicserélni? Köszönöm!

vismajor1 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39070

hat igen hazahozott,,,eljen a wikia,,,de nem ajanlom:)))) a multkor  vettem felso holtpont jeladot (de ne legyen wika,,erre  valami kék dobozt adtak  rajta  burgas vagy hasonlo felirat,,benne az alkatrészre rányomtatva feherrel  WIKA....

nem halkan rohogtem

 

apas. Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39069

Hali! Nem a feszes ékszíj végezte ki, nálam 1.5 év alatt megfutott kb 25000 Km tett be neki.

Előzmény: vismajor1 (39064)
András52 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39068

felfogatása , mindegyiknek azonos.  1.3-soknál az áttétel is egyforma, ha mégsem jól tudom,vki majd kijavít....

Előzmény: skodásati (39066)
András52 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39067

Mai naptól csak dicsérheted a W-kát- hazahozott !       :)

Előzmény: vismajor1 (39064)
skodásati Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39066

Sziasztok.  1,3 benzines LX típusú 96-os Felim,nem MPI motoros, bármilyen 1,3 benzines váltot fel lehet rakni,vagy csak az LX típusúakat?Válaszokat elöre is köszi.

zotya41 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39065

Szia! értem és köszönöm.Ahogy leírtad nem nagyon különbözik a Ladáétól. (Egy kombi 1200-em volt éppen 20 éve) Akkor holnapra meg van a program! :D Köszi még egyszer....

Előzmény: svgyula (39049)
vismajor1 Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39064

jelentem a 2  eves  50 ezret  futott(baromira  tulfeszitett laposszijjal kivégzett  ) WIKA vizszivattyu     elettartama morgás utan még 1000 km,,,

hazaertem vele  skf vizpumpa be,,,elotte huvelysek ki alatét  korrigálva azota nem szeretne melegedni,ugyhogy jar a  baba jar,,

 

bgombas Creative Commons License 2015.03.01 0 0 39063

Ha menet közben áll meg, akkor az eddigiek alapján szerintem sem végálláskapcsoló hiba.

 

Ha jól értelmezem a kapcsolási rajzot, akkor szakaszos üzemben a reléről kap indító jelet,

és a kormánykapcsolótól a végálláskapcsolón keresztül folyamatos tápot.

Lassú fokozatnál a végállás kikerülve, és csak a reléről a kapcsolón keresztül kap a 2-es lábra tápot.

Gyors fokozatnál ugyanez, csak plusz táp a kapcsoló másik lábáról a 3. lábra is.

 

Nálad valószínűleg a relé vagy kormánykapcsoló, esetleg egy laza saru okozhat ilyeneket.

 

Előzmény: apas. (39060)
apas. Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39062

OK! Köszi, régen a Daciámban volt rossz a végállás ott kitapasztaltam a működési elvét.

Előzmény: svgyula (39061)
svgyula Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39061

Rosszul! elméletileg addig amíg a kapcsoló "fokozatban" van a végállás kapcsoló ki van zárva. DE ha az ütemkapcsolásnál csinálja akkor az lehet a végállás kapcsoló hibája. Már lejjebb írtam abban a fokozatban a végállás kapcsolóra vissza van kapcsolva a feszültség és a "törlő szálon" kap egy impulzust pont annyit, hogy a motor forduljon egyet és a végállásnál megáll. egészen a következő jel ig.

Előzmény: apas. (39060)
apas. Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39060

nálam törlés közben áll meg ezért nem gyanakodom végállás hibára, rosszul gondolom?

Előzmény: svgyula (39058)
svgyula Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39059

Ja még valami eszembe jutott a kapcsoló "0" állásnál kapcsolja ezt a feszültséget vagyis ha a vezeték jó akkor a kapcsolónál is lehet hiba! Annó volt szerencsém szétszedni egyet annál amikor lekapcsolod a törlést az utolsó állásnál még kiküldi a feszültséget a végálláskapcsolóval ellátott lábra így csak akkor áll le a lapát ha elérte a végét.

Előzmény: apas. (39056)
svgyula Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39058

Pont az amit írtam. Nálad a végállás nem működik vagyis nem kap feszültséget a kapcsoló oldalon vagy a kapcsoló koszos. Vedd le a motort add rá a gyújtást és nézd meg melyik szálon megy be 12V az lesz a végállás vezetéke HA(?) nem megy egyiken sem befele akkor sajna végig kell menni a vezetékeken. Azért így írom mert nem emlékszem a szinekre nekem eddig csak egy kisebb takarítás volt semmi több.

Előzmény: apas. (39056)
svgyula Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39057

Teljesen mindegy, hogy örökmozgó vagy ahol lekapcsolod ott áll meg ezért a végállás kapcsoló a felelős. Ennek minden esetben addig ill. csak addig kellene a motort működtetni amíg a végálláshoz ér.Tehát ha nem jó az érintkezés akkor ott áll le ahol kikapcsolod, és egy döccenőnél önállósodik. Ha van érintkezés de túl kicsi, a tengely laza akkor nem kapcsol ki mindig. Egyébként semmi különös dologra nem kell gondolni egy müa. tárcsa egy "bütyökkel" ez emelget egy lemezt ha felemeli áramkör megszakad-lapát megáll. A motort egyszerűen szét lehet szedni és meg lehet mérni az érintkezéseket.

Előzmény: bgombas (39053)
apas. Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39056

nem végállásban áll meg, sőt szakaszos pozícióban néha "elfelejt" törölni.

Előzmény: bgombas (39054)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39055

Szia!

Köszi a tanácsodat!

Előzmény: zotya41 (39043)
bgombas Creative Commons License 2015.02.28 0 0 39054

És neked menet közben áll meg akárhol, vagy mindíg végállásban?

Mert ha végállásban, akkor neked meg épp a másik végén kell lenni a hibának,

a kapcsolónál vagy még inkább a relénél, nem?

Előzmény: apas. (39051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!