Ha a kifutó járatokat beérkezés utáén rögvest visszaforgatod (tegyük fel, hogy sofőrváltással, mert másképp nem megy), azzal eléred, hogy délutánra az összes tök össze-vissza fog járni, a menetrendszerűségnek a látszatát is kerülve. Nem egy igazán előremutató elképzelés.
Csepel belvárosa a kerület méreteihez képest viszonylag nagy, a Szent Imre tértől a Plazáig tart. Én nem tartanám nagy ötletnek, hogy az utasokat tegyük le ennek az egyik sarkától is még 200 méterrel arrébb, ha jó az nekik, ha nem.
Kezdjük azzal, mi is Csepel belvárosa? Hol van, és milyen funkcionalitással bír, hogy a jelentősége megköveteli a Szent Imre téri buszvégállomást?
Másodjára, a (vélhetően) mókának szánt felvetésedben ("leszállsz a Szent Imrén a HÉV-ről, sétálsz 50 métert a buszmegállóig Ťtemplom előtt, ahol befelé menet leszálltáltálť, felszállsz az első érkező buszra Ťbármelyikreť, és az átvisz a buszvégállomáshoz") a megoldás: a ma a Szent Imre téren abszolúte feleslegesen ácsorgó 71-38-138-152-179 és Volán-járatok azonnal fordulhatnának vissza, így tulajdonképpen belső végállomás nélkül ellátják a rá- és a lehordásra szóló feladatukat, immár gyaloglás nélkül.
Sőt, azt tartom, hogy sem a Volánnak, sem a 38-asnak nem kell bejönnie, csak a HÉV-végállomáson lévő majdani buszpályaudvarig. Ahol végre nem több száz méterre egymástól, kényelmetlen és visszataszító környezetből indulhatnának "vidéki" úti céljaikhoz.
És igen, ide, az új csomópontra térhetnek be az átmenő (erzsébeti, Vágóhídra igyekvő) buszjáratok is, azonnali és kényelmes végállomási átszállást kínálva a HÉV-re/ről - M5-re/ről igyekvőknek.
Harmadszorra ("kialakítasz egy végállomást picit feljebb, valahol a Corvin út környékén") a butaságomat ökörséggel ne tetézd, még feltételes módban sem. :-)
Nem mintha a tér annyira értékes lenne, csak a mai balkáni körülmények a buszok eltüntetése nélkül nehezebben számolhatók fel.
>a Szent Imre téri végállomásoztatást fel kell számolni, értelmetlen kör. Nem úgy, hogy megszüntetjük a járatokat, hanem hogy csak áthaladnak rajta, tovább), praktikusan Erzsébet felé
Véleményem szerint ez óriási butaság. Egyrészt megközelítőleg sincs szükség ennyi buszra Erzsébet felé. Másrészt a Szent Imrén áthaladó utasok száma csekély, ellenben a nagyon hosszú útvonalak miatt a buszok nagyon elverődnek. Ez nem 5-ös busz és Rákóczi út, ahol az elverődést kiegyenlíti az átszállásmentesség. Érdemes megnézni tanulságként a mai 148-as buszt. A csepeli részen lényegesen rosszabb szolgáltatást nyújt, mint a régi 52-es, cserébe azért, hogy körönként 3-5 utas átszállás nélkül utazhat tovább. Sokkal jobb lenne újra szétszedni.
A javaslatodnak csak úgy van értelme ha azt mondod, hogy a Szent Imre téri terület értékes, és kialakítasz egy végállomást picit feljebb, valahol a Corvin út környékén, de ehhez ugye kéne egy csomó plusz busz, és kényszerűen minden erzsébeti járatot el kéne vinni egy csepeli végpontog.
Teljesen egyetértek, nem szabad az utasokat két megállóval a városközpont előtt lerakni.
Amúgy meg, kifelé irányban sem kell gyalogolni: leszállsz a Szent Imrén a HÉV-ről, sétálsz 50 métert a buszmegállóig (templom előtt, ahol befelé menet leszálltáltál), felszállsz az első érkező buszra (bármelyikre), és az átvisz a buszvégállomáshoz :-)
Július 28-án végre nekikezdtek a Szent Gellért rakparton a villamosvágányok felújításának. Következzen néhány kép a bontási munkálatokról. A rakpart Szent Gellért tér felőli végén közműmunkálatok zajlanak, míg a romos Rudas fürdő előtt már a nagypaneles pályát[...] Bővebben!Tovább »
Kezdjük már ezzel, hogy is képzeled: "ellenkező irányban valóban gyalogolni szükséges az átszállások során, ez azonban a járatok útvonalának megváltoztatásával (a Szent Imre téren a hév állomáshoz betérés jöhet szóba), a szükséges forgalomtechnikai módosításokkal megoldható". Elmagyaráznád, kérlek?
Nem mondtam, hogy ott legyen minden busz végállomása. Csak azt, hogy a városközpont felé a HÉV-sínek melletti araszolás vagy a Kossuthból a Szent Imre térre való lassú bejutás (balra kanyarodás) helyett, illetve fordított irányban, a Rákóczi-Kossuth közötti gyaloglás kiváltására jobb egy végállomási átszállási kapcsolat. Aki nem akar, az meg menjen tovább az eddigi busszal ( a Szent Imre téri végállomásoztatást fel kell számolni, értelmetlen kör. Nem úgy, hogy megszüntetjük a járatokat, hanem hogy csak áthaladnak rajta, tovább), praktikusan Erzsébet felé.
Új végállomás mindenképpen indokolt, mert különben marad a kizárólag egy lakótelep szélét kiszolgáló (eredetileg is téves koncepció alapján épített), röhejes külső pont.
A Volán-járatoknak és a 38-as családnak kényszer a továbbközlekedés, de főleg végtelenül silány a benti végállomásuk. Nem vitatom, hogy van néhány bank és üzlet (az önkormányzat lokális jelentőségű, annak a halásztelkiek, lakihegyiek, miklósiak számára nem sok jelentősége van), illetve az sztk - ma ezeket épp az említett járatokról utálatos elérni, hiszen nem ott jönnek a buszok, ahol kéne.
Továbbá azt se felejtsük el, hogy néhány ezer tranzitutas kedvéért ontják a kormot néhány tízezer helyi lakos orra alá a buszok, amikor nem kéne nekik így cselekedniük. Csak akkor, ha megfelel a 60 évvel ezelőtti igények és utazási irányok makacs megtartása...
Szerintem annyira nem nyerő ötlet a Csepel minden más részéből érkező buszokat a hévre hivatkozva pont Csepel belvárosa előtt elvágni. Nem mindenki utazik tovább hévvel, sokaknak maga a Kossuth Lajos utca - belső Rákóczi környék a célpont, ez Csepel intézményi központja, önkormányzattal, tucatnyi bankkal, egyéb üzletekkel, stb. A Budapest irányú utazások esetében egy kivételével minden busz a lehető legrövidebb útvonalon eléri a hévet, ellenkező irányban valóban gyalogolni szükséges az átszállások során, ez azonban a járatok útvonalának megváltoztatásával (a Szent Imre téren a hév állomáshoz betérés jöhet szóba), a szükséges forgalomtechnikai módosításokkal megoldható, ehhez nem kell új buszvégállomást építeni.
5 évvel ezelőtt a 2.000 euróhoz 560 ezer forintos átváltást írtam. Ma ez 540 ezer lenne. Nem is gyengült a forint olyan nagyon :-) (Csak a frank ne erősödne úgy, ugye...)
Folynak a főjavítások más típusokkal is, bár tény, hogy töredék mennyiségben, mint kellene.
A csuklós Van Hoolok utastere valóban kritikán aluli módon néz ki, ezzel együtt pont olyanok, mint az összes többi busz. A firkálásra nem az őrzés a megoldás, 1300 buszra nem lehet őrt állítani. Takarítani kellene. Ha valaki esetleg nem ismerné, itt egy a helyzetet jól jellemző cikk, amely bár 5 évvel ezelőtti, azóta nem hiszem, hogy sok minden változott.
vicc az egész, de jól jellemzi a budapesti állapotokat, összeveszünk még azon is, hogy ki figyelt fel 13 használt buszra valahol a mélyföldön...dlala meg azon csodálkozik, hogy vd álláspontját az üléspontja határozza meg. lehet, h olcsók voltak ezek a buszok, de még sok munka vár a vjsz-re, hogy kiadhatók legyenek. egy dolog igaz: csepp a tengerben, azaz a budapesti buszközlekedésen ez semmit nem javít:-/
Erdősor utca környékén szerintem egy vágány elférne, és a vonal belső csepelt sokkal jobban feltárná, nem kényszerülne ennyi ember átszállásra ha a városközpontba kívánna menni, hisz a lakótelepen felülsz a HÉV re ( vagy később majd a villamosra ha azt akarnak a HÉV helyett) és 20 perc alatt benn vagy a központban.
Nem értem milyen átszállásra kényszerítésre gondolsz ha a buszvégállomást kiraknánk a Víztoronyhoz. Csillagtelep felől továbbra is megmarad a 36-os ill a 151 / 148-as combo, tehát csepelről a közvetlen Szent I. téri kapcsolat továbbra is megmarad. Egyedül a Volánokat illetve a 138, 152-es ill talán még a 71-est vinném a víztoronyhoz. Annyi hely azért van ott a víztorony oldala felé hogy ez a pár buszvonal ott végállomásozzon, de felőlem mehetnek továbbra is a Szent Imre térre csak jó lenne kicsit gatyába szedni ott a végállomást mert sok a rágyaloglás, és más-más helyről indul a volán meg a BKV járat.
A Csepel végállomás viszont kézenfekvő: a mai állapotában (a Csepel Művek mint munkaerőt vonzó óriásvállalat megszűnése után) a Szent Imre tér tulajdonképpen felesleges csomópont. A Volán járatokat és a 38-as viszonylatot, továbbá az összes külső lakótelepről érkező buszjáratot lassú araszolásra és kerülőre kényszeríti a Rákóczi belső szakaszára való ráhajtás, előbbieknél úgy, hogy már hamarabb megtörténik/történhet az utascsere. (Ellenirányban, vagyis kifelé meg egyenesen túrázni kell a buszokhoz).
Ha a mai HÉV-végállomáson szállhatnának át, a veszteség minimális (a 151-es kerülője), miközben a nyereség tetemes.
Hely? A fene tudja, kell-e akkora tároló, meg persze az előbb említett tüzép és környéke is bevonható.
Hol nem fér el a temetőig? Én egyedül a tüzépet és a benzinkutat, meg az egy-két kereskedelmi jellegű épületet látom útban lévőnek - egyik megtartása sem közérdek.
A Kossuth Lajos utcai vonalvezetés sem a mai, sem a metrós változatban nem indokolt, annyira közel van a két út egymáshoz. Vagyis akár lehetne indokolt, de félek, nem éri meg, hiszen akkor a mai rámpás levezetés a Szabadkikötőtől nem használható. Sokkal, kilométerekkel hosszabban kéne a felszín alatt vezetni.
"Ha már fejleszteni akarsz ott sokkal célszerűbb lenne felszínen elvinni a HÉVet a Szent L. lakótelepig kb a 159-es busz útvonalán. A Kossuth L utcai víztorony - Erdősor utca között 1 vágány tuti elférne, de még a 2 vágány is besúvasztható az Erdősor utcáig némi fakivágással, Onnan meg az a 1,5 km a Szent László ltp-ig megoldható egyvágánnyal is egy sima forgalmi kitérővel a szakasz közepén (úgyse menne ki csak minden második HÉV odáig.)"
Ez úgy baromság, ahogy van.
Az Erdősor utca nem alkalmas arra, hogy akár egy villamos is járjon rajta, ráadásul a Szent László úti lakótelep nem igényel kötöttpályás járatot.
"A víztoronynál meg lehetne csinálni egy interm. központot oda érkezne be a volán meg a BKV járatok nagy része a Szent Imre helyett."
Isten őrizz!
A Szent Imre tér elég központi hely (nemcsak a közlekedés szempontjából), így óriási hiba volna az oda tartókat plusz átszállásra kényszeríteni.
Jó dolog a bililötyögtetés, csak D.Lajos nem figyelt arra, hogy ne a saját nyakába ömöljön a tartalma. Szegény teljesen elvesztette a realitásérzéket, teljesen értelmetlenül acsarkodik mindenki felé. Mégis milyen BKK közleményre számított:
"A BKK megköszöni a VEKE segítségét a buszbeszerzésben. Megköszöni, hogy a BKK, BKV vezérigazgatóit, valamint a főpolgármestert is börtönbüntetéssel fenyegette az Astommal való megegyezés miatt. A BKK megköszöni, hogy a VEKE élősködőnek nevezett 8 millió állampolgárt, aminek köszönhetően az őket képviselő politikusok még nagyobb örömmel fizetnek évente tízmilliárdokat a BKV működésére és fejlesztésére, ami nélkül már becsődölt volna a főváros."
Ez igaz. Általában a forgalmas járatokra, amiket sokan használnak volt jellemző. A lényeg nem ez, hanem, hogy eleinte tényleg komolyan vették és csináltak valamit. Most semmi nincs, sem megálló- sem jármű takarítás. Restaurálásban profik vagyunk, a fejújítás pedig kimerül annyiban, hogy szövetülést tegyünk műbőr helyett. Nem szoktam kritizálni a BKV-t, de ebben lenne hova fejlődni. Nézd meg, ott vannak a frissen főjavított Tátrák, olyanok, mint amikor idejöttek (leszámítva a szövetülést és az ablaktörlő módósítását:).
Barátom erre se pénz se igény nem lenne. A Kossuth alá betenni a HÉVet nem biztos hogy szerencsés lenne mert a panelházak nemigazán szeretnék az állandó rezgést + nem olcsó dolog. Sokkal más fontosabb dolog is van ehhez képest.
Ha már fejleszteni akarsz ott sokkal célszerűbb lenne felszínen elvinni a HÉVet a Szent L. lakótelepig kb a 159-es busz útvonalán. A Kossuth L utcai víztorony - Erdősor utca között 1 vágány tuti elférne, de még a 2 vágány is besúvasztható az Erdősor utcáig némi fakivágással, Onnan meg az a 1,5 km a Szent László ltp-ig megoldható egyvágánnyal is egy sima forgalmi kitérővel a szakasz közepén (úgyse menne ki csak minden második HÉV odáig.)
A víztoronynál meg lehetne csinálni egy interm. központot oda érkezne be a volán meg a BKV járatok nagy része a Szent Imre helyett.
és abbamaradt a BKV+, az ezüstnyíl program...stb. Most semmit nem látunk eltekintve a pár darab 412-estől.
Érdekes, milyen vonalakra kívánja tenni a BKV a szépen felújított buszait. Remélem őrőkkel együtt gondolták, mert a csuklós testvéreik kritikán aluli módón néznek ki.
Ha a Gerincút miatt számottevően csökken a Kossuth Lajos utca és a II. Rákóczi Ferenc út forgalma, akkor akár maradhat is a felszíni vezetés.
Ugyanakkor hosszabbítás esetén nem kerülhető meg a föld alá vitel, mert (ahogy utaltam rá) Csepel vá. és a temető között nincs annyi hely, hogy a felszínen elférjen.
A HÉV vonalának áthelyezése a Kossuth Lajos utca (bár még nem vettem komolyan számításba) szintén megér némi vizsgálatot.