Biztosan igazad van, mert olyam magabiztos vagy. :-)
Én nem értek hozzá, de miképpen lehetne megépíteni egy 43 méter széles mélyvezetésű utat, ha nem felülről. Ehhez pedig hely kell. Kivéve, ha fúrják, mint a metrót, de az a mély alagút.
Az építés alatt pedig nem jól viselik az ott álló házak, hogy kiássák alóluk a talajt... ez már többször, több helyen bebizonyosodott.
A kacskaringós iparvasút mellett, amely sréhen keresztezi az Üllői utat a nyugati részről van szó és alagútról. Semmilyen kisajátítás nem lesz ott, ha alagút épül, márpedig az biztos, hogy alagút épül. A kisajátítás azokra a részekre vonatkozik, ahol a felszínen megy az út. Mit és minek sajátítsanak ki egy alagút fölött?
Ismered a helyszínt? Ugyan nem mértem meg a rendelkezésre álló szélességi méreteket, de sanszos, hogy a 43 méter csak a két utcá szélességével együtt lenne meg.
Őszínte leszek: én a helyedben még most állnék meg az épíítkezéssel. 2010 mindjárt itt van. Ha kisajáítják a szélső házakat, mert kell az útnak, meg a zajvédőnek a hely, akor mit tudsz tenni majd később?? Nem irigyellek. :((
Szvsz csak szervezett fellépésen múlik, hogy mélyvezetés helyett kibulizzátok a kéregvezetést és a lehajtót az Üllői útnál ha úgy vélitek, hogy az nektek előnyös lenne. Azért épülne ugyanis az alagút mélyvezetésben, hogy a helyi erőknek semmilyen lehetősége ne legyen beleszólni, mivel semmi módon ne érintse őket az átkötés.
- itt 43 méter széles lesz és mélyvezetésű, részben fedett - kisajáítási tervről még nem tudnak, de a 43 méteres szélesség már jelent kiindulást - kb. 10 nap múlva lesznek újabb információk
A tiétek az a most letakarított saroktelek a kiásott alappal? Éppen arra sétáltunk és sajnáltuk azt, aki most vágott bele. Mi 3 éve lakunk itt... Nem szívesen mennék el innen.
Egy leendő Körös-Küküllő utcai pár szintén tenne ez ügyben vmit, mert mi is sokmindent hallottunk, mielőtt itt építkezésbe kezdtünk volna, csak ezt nem, amiről csütörtökön döntött a fővárosi közgyűlés...
Nem kevés ember érintene ez az iparvasút mentén, így tehát azt gondolom, nekünk is lesz némi beleszólásunk...
Én nem mondtam, hogy nem csinálunk semmit, de eddig soha, semmit nem vettek figyelembe.
Például van a kerületben egy iskola, amit kivettek a területi iskola státuszból és sportiskolát csináltak belőle, aminek rész-tulajdonosa az Önkormányzat. Addig az itt lakók gyerekei jártak ide gyalog. Az iskola melletti lakótelepi részre kitették a megállni/várakozni tilos táblákat pedig mostanra az iskola tanulóinak háromnegyedét (!) messziről, autóval hozzák ide. Nem is beszélve az itt lévő óvodáról és bölcsődéről. A szülők most állhatnak meg az erdő felöli szűk, saras részen, ha nem akarnak bírságot fizetni. De ide is csak kb. 30-40 autó fér el.
Gyűjtöttünk aláírást, csináltunk videót egy reggel 7:45 és 8:00 közötti káoszról. Autó hegyek, dudálás, anarchia. Ígértek 30-as korlátozást, fekvőrendőrt meg sok parkolót. És mi lett belőle? Semmi. Nagy-nagy semmi.
Ez már csak az érintett kerületek (im)potenciáján múlik. No meg a kerületi civil nyomáson. Elkönyvelni azt, hogy "ez úgyse fog menni" könnyű. Tenni valamit kőkemény munkát jelent, nem biztos hogy eredményre vezet, de lehet hogy igen. De ehhez el kell az embereknek szánni magukat és belekezdeni.
További kellemetlenség lehet, hogy amennyiben nem csinálnak csomópontot a Halomi útnál és az Üllői útnál, akkor vagy leviszik a föld alá vagy fölé ezeken a részeken vagy teljesen kettévágják Pestlőrincet északi és déli oldalra, amit csak a Gyömrőin vagy Pestimre felől a Péterhalmin (ha léesz egyáltalán valami) lehetne megkerülni. Ez meg ugye elvi képtelenség, mivel a Halomin busz jár, az Üllőin meg busz és villamos is. A jelenlegi kifelé és befelé irányuló forgalmoról nem is beszélve.
Arról nem is beszélve, hogy egy kihajtó, méginkább egy csomópont sokba kerül, amit senki nem akar majd megfinanszírozni fővárosi szinten. A kerületnek meg nem lesz rá pénze.
Ez Budapest Főváros Településszerkezeti Tervéből való, a Közúti közlekedési hálózatot ábrázolja. Két nyomvonal van rajta.
1. változat - ez lehet a felszínen és lehet kéregalagútban attól függően, hogy a kerület ígényt tart e az út nyújtotta közlekedési kapcsolatokra (felszínen), vagy sem (kéregalagútban).
2. változat - ez az alább linkelt mélyalagút, ez a legdrágább.
Valószínűnek tartom, hogy végül a kéregalagút épül meg költséghatékonyság okán. Az út mindenképp megépül, mivel az M0 nem épült meg, ezért egykor tervezett nyomvonalán szükség van egy városi gyorsforgalmi útra. Az hiú remény volt, hogy egy városszerkezeti szempontból indokolt út nem épül meg. Valószínűleg lesz egy csomópontja a Péterhalmi útnál is.
Rajtatok a kerületben lakókon múlik, hogy mit tartotok fontosabbnak, hogy legyen csomópontja az Üllői úton vagy sem és akkor ahhoz, hogy használhassátok a kerület széleire kelljen kihajtanotok. Én a helyetekben az 1. változat mellett tenném le a voksot, a Flór Ferenc utca és a Kárpát utca közt a vasút nyomvonalán kéregben vezetve, le és felhajtókkal (mivel városi gyorsforgalmi a helyhiány miatt ezek csak egyszerű kiágazások jobbkanyarok lennének) az Üllői útnál is. Ez utóbbiért érdemes lobbiznotok.
Igen, de ebben csak az van, hogy 2002-ben terveztek egy 2,6 km-es alagutat valahová a 17-18-ik kerületben. Sem az nincsen benne, hogy pontosan hová tervezték, sem azt nem lehet tudni, hogy a mostani állapot mi. Az alagút drágább, mint a felszíni vezetés és a mai pénzszegény időkben szeretnek spórolni.
Én is hallottam anno az alagút verzióról, de például mennyire lesz ettől valóban elviselhetőbb a forgalom hangja, füstje, stb? Az itt lakóknak azt ígérték, hogy az M0-ás megépítésével ezt az utat teljesen elvetették, meg a vasút "hadi fontosságú" minősítésű és a sínekhez nem lehet nyúlni. Ezért vettünk itt házat. Az iparvasúton nem járt vonat, így az nem volt zavaró.
Hol lesznek le- és felhajtók Van egy rajzom, amin csak a Nagykőrösi útra és a Gyömrői útra mutat csomópontot (most csak erről a kerületről beszélek). Akkor meg a kerület lakóinak a közlekedésébe nem is segít bele, pedig arra hivatkoztak, hogy ez majd megoldja 5 külső kerület közlekedését.
Biztos ez az alagút dolog? Én alig 30(!!) méterre lakom tőle.... :-((( Ha alagútban menne, talán még elviselhető lenne a forgalom, de amíg megépítik az alagutat, meg a szellőzőkön kijövő koncentrált kipufogógáz.. ehhh
A Körös és a Fiume utcán lakók házait ki fogják sajátítani??
Amúgy a legutolsó hírek szerint a másik rendkívül fontos körutat, a címadó Külső Keleti körutat 2010-ig megépítik. Ez a körút azért szükséges, mert az M0ás körgyűrű egy teljesen indokolatlan módon tesz egy kerülőt ki gyálon túlra.
Az mondjuk nem stimmel a cikkben, hogy a KKK nem 5,6 kilométer, hanem körübelül 17 kilométer hosszú. Ez az 5,6 kilométeres rész az első szakasz lehet az 5-ös új bevezetője és a Péterhalmi út közt.
2030-ig biztosan megépül a teljes Munkás körút. Senki ne tervezzen a nyomvonala mentén arra, hogy ott nem egy városi autópálya lesz. A Munkáskörút Budapest közúthálózatának legjelehtősebb eleme lesz, jelentősége csak a Nagy és a Hungária körúthoz lesz mérhető. A Munkáskörút megépítése nélkül lehetetlenné válna a Belvárosi forgalomcsökkentés, a dugódíj bevezetése, és egyáltalán, a budapesti közlekedés a maga teljes egészében.
Ha valami 100%-ig biztos, akkor az a Munkás körút egy emberöltőn belüli megépítése.