OFF Egy közepes minőségű mobil ennyit tud. Szándékosan, illetve anyagi megfontolásból nem fényképezővel tolom, mert nem kíván az ember se gépkocsivezetővel, se biztonsági őrrel se vitába szállni, a mobil az a mai világban nem annyira feltűnő.
Index miatt kicsinyíteni kell ez nem a kép készítő hibája ez is rontja a minőséget.
Korábban igaz ritkán, de volt ordítozós buszvezető, aki nem szerette volna, ha szerepel a fotón, de akár üresen se lehetett lekapni a buszt, mert az is zavart valakit. Az elmúlt 1 évben 1 komolyabb konfliktusom volt ebből, valahogy kimagyaráztam magam, de jobb ha óvatos az ember.
Mostanában egyre kevesebben fotóznak, ill. tolják fel az indexre a képeiket, ezért remélem nem zavarok ezzel túlságosan.
Van olyan "szakértő" akinek ez is hasznos infó, és tudja használni, tud következtetni, van helyismerete , ismeri a fordát meg mindent. Nagyon kevesen
Vízjel, trizs77 kérte a feliratozást, azon csak ilyen betűkészlet van, sorry.... ON
Kárpótlásként 2013-as győri fotóm Budapest London járat beszállítás közben:
a tegnapi nap megfigyelései alapján írom: nincs már 0-1 perces fordulóidő, mint még ahogy pl. ősszel láttam. Amikor indul pl. a 15.30-as az Örsről, akkor ér be a Csömörről 15.00-kor indult, és az ott "vár" 20 percet, majd 15.50-kor megy vissza Csömörre.
Annyira váltják egymást, hogy még az Ikea sarkáig sem jut el az induló, akkor jön be az érkező, nem is kell a táróló kocsiállásokra beállni, hanem rögtön be tud állni az indulóra, ott vár 20 percet majd megy vissza.
Így azért van benne némi lauf, ha esetleg megcsúszna a forgalom miatt, mert 0-1 perces fordulóidőkkel minden volt csak pontos nem.
Reggel megy (most megnéztem) hattól: 600,620,630,640,650,700,720,740,800,820 csömörről.29 percet irnak menetidőnek,akkor legalább 40-50 perc kell legyen a visszaindulás,mert biztosan nem ér be 29 perc alatt-mikor ott éltük még nem volt lámpa a szlovák út/timur u sakán de anélkül is a bekecs utcától araszolni kellett lefelé végig-de ha igen a 30 percre visszaindulásra nem lehetséges 1 percet adni lepakolni,meg beszállitani.
Milyen 2-3? Reggel kapásból kell vagy 6 csak a 419-re. És most is hiányzik egy rakat kocsi. És azokat még vezetnie se ártana valakinek, nem feltétlen weekendbuszos fordákkal 0 perc tartózkodással egész nap.
Annak idején ment a melldöngetés, hogy a homlokfal és a hátfal között (amik ugye utólag szintén megváltoztak) már nyoma sincs a kínai technológiának, hanem inkább a 412-esek vázából származik le.
Nyilván én is csak annyit tudok ami megjelent a (közösségi)médiában, de ezek alapján már 2 fehérvári eIkarus is áll súlyos váztörés miatt. 2 éves buszok esetében ez elképesztő hiányosságokat sejtet.
Ma beszéltem a Weekendbus egyik eIkarusának a pilótájával, nagyon szereti vezetni, nagyon kézreáll, de többet szerelik mint amennyit megy, pedig alig 4 éves.
Az, hogy miért vannak a Csömör és az Örs között közlekedő busz belterében román nyelvű matricák és témában oda nem illő utastájékoztatók, talán sejtetik, hogy mi várható a folytatásban.
Vagy ahogy a sofőr válaszolta a "mi lesz hétfőtől?" kérdésemre: "halál"
"meg ez a székesfehérvári sorozatos váztöréses anomália" Annyi prototípus és fejlesztés után még mindig nem sikerült az Ikarusnak egy normális, versenyképes új autóbuszt összehozni? Ráadásul a székesfehérvári utak messze jobb állapotúak, mint pl. a Budapesten lévők nagy többsége, s a buszok napi "terhelése" is bőven kevesebb; a fővárosban ezek gyorsan elvéreznének...
Ez a nehezen megjegyezhető nevű midi eleve egy nehezen értelmezhető koncepció, Mercedes teherautó alváz, elől van a motor, azon egy ilyen "házibarkács" bódé, kevés hely, azoknak is a nagyrésze dobogón, elképesztően elhanyagolt állapot, igazi balkán.
El nem tudom képzelni, hogy ezeket hogyan érte meg megvenni, pár éves ex. nyugati használt, valódi városi autóbusz helyett.
De ennek a korszaknak is vége, majd 20 év múlva heves fejvakarással néznek vissza rá, hogy ugyan ennek mi értelme volt.
Az oroszok mindentudó oldala és saját beszámolóik alapján is már legalább 3 ex. weekendes 120-as kikerült Erdélybe, egy (állítólag azonos tulajdonosi körrel bíró) maszek céghez, nem lepne meg ha a többi, még itthon lévő is ott kötne ki. A (közismerten buszgyilkos) parajdi sóbányába is került nemrégiben több 120-as Ikarus, de azok mintha már újabb szériás megjelenésűek lennének, nem ex. weekendes.
Itthon szerintem nehezen találnának gazdára, mégiscsak közismert tény, hogy a Weekend milyen módon bánik a járművekkel, meg ez a székesfehérvári sorozatos váztöréses anomália sem tett sokat a megítélésük emeléséért.
Még ~1 hét van vissza a Weekendes roncsderbiből, aztán meglátjuk mi lesz utána, de ennél (a mostani állapotoknál) nehezebb lenne lejjebb menni színvonalban.
Amúgy a 449-en se gyenge a menetidő. Pár napja full időben indulva Csömörről 9 perc késéssel estünk be Pécelre. Eleve fura az a vonal, egy csomó megállót lehetne még rajta létesíteni, és akkor egy használható járat lenne. Mondjuk ezt a Kutsenits midit se fogja ott senki visszasírni, valami botrányosan nagy rom :D
Kaposvár jöhet szóba, ha esetleg késik az újabb e-buszos tender, hiszen ott már üzemel kettő. Visszaveheti az Ikarus is, hogy kipótolják a fehérvári flottát, ha esetleg még eltörik egy-kettő.
Vagy esetleg bedurcázik valami eddig még ismeretlen város úgy, mint Várpalota, és átveszi a flottát.
Pedig a másik vonalat, a 419-et bejáró 120-asok átvétele meglehetősen mulatságos is lenne, már csak azért is, mert éppen most kezdenek szállingózni az egyébként 2023-as évjáratú típustársak Keszthelyre, Tatára (Tatabányára), Komlóra, és elég stílusos trógerség lenne ezeket is beleszámítani a 20 járműbe. De persze ennek semmi nyoma, gondolom szériaszámot illetőleg 46-tól 65-ig állnak forgalomba (46 = AI JJ-651, 47 = AI JJ-652, stb. stb., a 66 pedig már az AI HE-280).
Biztosan nem a Weekendbusz járműveivel indulnak. Azért kell módosítani a péceli járat útvonalát (jókora kerülővel) mert a volános busz nem fér el a Magtár utcai HÉV aluljáróban.
419-re kell munkanap legalább 6 forda a mostani tarthatatlan menetidővel/visszaindulással nem számolhat a cég.449-re meg egy kell (minimum). 7db-ot azért össze lehet szedni az országból innen-onnan.
A Weekendbustól átvett vonalakra honnan lesz elég busz, mikor Pest megyében most is rendszeresek a járatkimaradások járműhiány miatt? A legjobb megoldás az lenne, ha sikerülne állományban lévő, de üzemképtelen buszokat megcsinálni.
3 elektromos ikarus 120e,1 kettővel ezelőtti széria lion city meg egy otokar kent (2010 körüli ) volt-a februári roncsderby kezdetéig-a 419esen.Nem volt annyira gyászos.Ha a vdl ipari pusztulatokat teszik oda az visszalépés,az econellel kb marad a weekendes február előtti állapot szintjén dolog.Már csak a menetidőt,meg a visszaindulási időket kell rendbe tenni,de volt kint 2x econellel bejárni a cég..kiváncsi leszek az eredményre.
AIJG-791 frsz. általam ismeretlen jármű jelenleg a Stadionoknál 485-ösön. Az utas nem írja ki a pontos típusát. Veleki esetleg tudja, miféle jószág lehet?
PIG415 ment Jósvafőre - ez egy váci kocsi, amit minden hétvégére elvisznek a Népligetbe vagy Stadionokhoz. Egészen izgalmas járatokra adták február óta:
03.16. Hódmezővásárhely- Népliget
03.15. Jósvafő-Stadionok
03.09. Kaposvár-Népliget
03.08. Kaposvár-Népliget
Szintén arról részről, amit elvittek már:
PIG412:
02.09.: Bácsalmás-Népliget (azóta áll talán váltóhibával)
PIG411:
03.02.: Zalaegerszeg-Népliget
PIG417:
03.16.: Pécs-Népliget
03.15.: Kecskemét-Népliget
Teljesség igénye nélkül. (Bár mintha múltkor valamelyik M7-es járatra vittek volna MMT-t is)
Távolsági kocsik terén várható új, vagy egyáltalán valamilyen beszerzés mostanában? Szombat reggel az Eger-Jósvafői a Kacsóh Pongrácig jutott el műszaki hibával... Szerencsére a későbbi Ózd-Jósvafőit el tudták küldeni nekünk korábban, aztán ahogy láttam arra meg vmi innovelt küldtek tegnap. Mai napra viszont már csak egy ekenyelet adtak ki a 1054-re, s állítólag nagyon "tréé" a helyzet kocsikiadás fronton. :-(
Igen, 1:1-ben megszűntetni nem lenne jó döntés, Kiskunhalasról-Kiskőrösre 2022-ben szűntettek is meg olyan járatokat, melyek egy időben indultak a 1115-tel
Részben helyközi funkciót is ellátnak a 1115, 650, 653 stb. "vasútpótló" járatok. Részben a meglevő járatok. Ha 1:1 ben megszűnnek pótolni kell valamivel őket Kiskunhalas-Soltvadkert, Kiskunhalas-Kiskőrös, Kiskőrös-Csengőd-Soltszentimre , Szabafszállás-Kunszentmiklós, Kiskunlacháza-Apaj-Kunszentmiklós között, de Bankháza, Bösztör, Taksony Forrás üdülő, Autógyári elág, Dunavarsány bej u. Áporka esetébe is lépni kell valamit.
Reformmal jöttem haza múlt vasárnap, busójárásos hatodrészben Mohácsról, végig az M6-oson... Teljesen jó. Kényelmes, és megy, mint a huzat. (Egész pontosan az AA-AT-971 volt az.)
Csak a napközbeni járatokról tudok nyilatkozni, ezek jól kihasználtak, a helyi diákforgalomban is részt vesznek, pl a 13:30-kor Halasról induló Kiskőrösről általában álló utasokkal megy el munkanap, péntekenként legtöbbször a Pestről 11:05-kor induló is tele van, a Kiskunhalasról 15.30-kor indulónak másodrésze is van minden hétköznap Soltvadkertig. Az útvonalat nem ismerő sofőrök nem tévednek el, a menetrendek.hu-n lévő térképet használják
Ezek amúgy jól kihasznált járatok? A hajnali 2.15-ös is megtelik Pestig mire beér? Az útvonala nehéz amúgy, ha idegen sofőrt küldenének valami műszaki oknál fogva helyismeret és vonaéismeret nélkül lehet eltévednének főleg éjjel sötétbe?
Mi igaz abból, hogy a nyári HÉV-pótlásokat nem fogja tudni vállalni a Volán? Mivel csuklósokat is visznek a klímagarancia miatt IC kisegítésre. Off ITK lesz a nyári HÉV-pótlásokon, vagy a szintén off BKV és Arriva?
Szeretnék érdeklődni, kinek mi a tapasztalata VB új Intouroival kapcsolatban. Én eddig úgy látom, aránylag új gépekhez képest némelyik rendelkezésre állása enyhén szólva hagy némi kívánnivalót maga után. Hetekig állás, max egy-másfél hónap után megint csüccs...Sofőrök, pedig arra panaszkodtak, hogy "parkettás gépek", vagyis padlóig nyomós, ha azt szeretnéd, hogy szedje a lábát. Nem tudom, hogy az AA-IL széria mellett a TDE-szériára is igazak-e ezek a dolgok.
A bakonyi vonatpótlás alatt csak a Citadella helyett jár végig busz, azt egy magáncég csinálja (és kb. üresen jár).
A 1185, 1188 vonalakon elég nagy utastöbblet jelent meg, de ezt nagyrészt el tudják vinni a napi fordás járatok (csak mondjuk 25 helyett 40 utassal indulnak).
Napi 0-1, esetleg 2 operatív másodrészt kell csak beállítani, de azt is vegyesen adja ki Népliget és Egerszeg.
Én inkább arra gyanakszom, a volános mávos eggyé válással csomó buszt eladtak alvállalkozóknak. Azt se hiszem, hogy PZW177, RLT941, 942 és 943 egyszerre rossz. Ráadásul lassan 2 hónapja..
Csik-Art oldalán megismételhetetlen képek Szigethalom kulisszáiból. A képeket 20+ -ra stagnálom.
A JGD-724-el és a GEL-613-al (sajnos ez idejekorán különjáratos busz lett Szigethalmon) kimagaslóan sokat utaztam az akkor még számozatlan Dömsöd-Áporka-Budapest útvonalon Áporkáról.
Az M51-M5 vonalon közlekedő járatok sztem az átadás után is népszerűek lesznek. Nem beszélve arról, hogy a 679 Harasztin a vonattól távolabbi részeket is ellátja.
2022.09.01-től már volt egy ritkítás 51 es "vasútpótlók" tekintetében.
680,681 megszűntek azok is a 679 vonalán jártak részben.
654 is ritkult...
679 es vonal talán 2023 tól tovább ritkult pénteken 20 perces követés helyett 30 perces.
679 kérdés marad e? Részben a vasút környékét is lefedi, az aluljáró építés miatt rövidebb az útvonala.
Figyelemre méltó: Dunaharaszti "Kólagyár" Tesco azaz a Dunaharaszti elág ( M0) megállót addig csak a 632 szolgálta ki, most a 656,657,679 , "659" is...
OFF Jó, hát az előző kommented alapján ténferegsz a járművek között, olyan fizikummal nem csoda, ha autózol mindenhová. Nekem is van autóm persze, de hülye lennék a városban használni, legfeljebb a rakpartokat átutazóban. ON
Persze,nagyszerű a busz,meg a vasút.Ha a megálló/állomás mellett laksz,és nem 4 kilométerre.És pesten is jó,ha az állomás/megálló mellé mész,és nem kell még háromszor átszállni.Mindenkinek kényelmesebb az autó,ha akarok eszek,ha akarok cigizek,van ülőhelyem,nem szagolom a sok bűzmókot,nem hallgatom a grofót stb.
Remélhetőleg egyre kevesebb az olyan gondolkodású ember, mint te. Szerencsére az esztergomi és a váci vonal felújítása utáni utasforgalom azt mutatja, hogy igen, és sokan ülnek át a vonatra. Hogy ne legyek OFF, ezekben a térségekben is maradtak buszjáratok, de volt egy erős ritkítás és kapacitáscsökkentés, ez várható gondolom az 51-es térségében is, tuti nem szednek ki mindent, de nagy szanálást várok.
Persze, akinek kényelmesebb a saját autó, az üldögéljen csak tovább a 10-es úton az Auchan és Üröm között egy órát, bár remélem, kap majd dugódíjat is a nyakába, hogy még jobban megérje!
Nyomjátok a minuszt,attól igazatok lesz..két évig járt a párom óbudáról a belvárosba kocsival,1x mikor szervibe volt a kocsija 4 átszállással lassabban ért be mint dugóban ülve..mikor én mentem onnan a nagykőrösi útra melózni még dugókkal együtt is annyi volt autóval mintha 5x átszállogatok,meg ténfergek egyik járműről a másikra.
Ja,biztos..elmegy a vasútig,tiz percig parkolóhelyet keres/gyalogol a vonatig,a vonat késik majd 5-10 percet (alap),a vonaton ha kell verekszik a majdnem őslakosokkal,majd a pesti megállótól/állomástól elszenved a kompetens bkk által nyúzott valamelyik szolgáltató eaf-os akárhányasával a céljáig,ahelyett hogy a sok vajúdáshoz képest 10 perccel hosszabb idő alatt kényelmesen a saját autójában ülve hülyék elviselése nélkül érne ugyanoda kaputól kapuig két-három átszállás nélkül.Tök életszerű.
Nem tartok reálisnak egy nagyobb mértékű buszos teljesítménycsökkentést.
Ami lesz, az alapvetően abból fog kiindulni, hogy lesznek olyanok, akik nem állnak be az 51/510-es úti torlódásba, hanem leteszik az autójukat a délegyházi állomás parkolójában. Vagy diákként jobb/gyorsabb/kiszámíthatóbb vasúti közlekedést tapasztalnak majd mint a korábbi volt, így azzal járnak be Pesterzsébetig, nem pedig autóbusszal.
A buszközlekedésben egyes sűrítő, esetleg peremidei járatok nyilván le fognak állni, de ráhordást Lacháza kivételével nem tudok elképzelni. A vasúti közlekedésben a járművek mennyisége, és a budapesti végpont (hmm, ez mi is lesz?) kapacitása, plusz az átépített állomások kialakítása (fordításra alkalmassága) együttesen meghatározzák a felkínált férőhelyek számát. Itt nem lesz olyan negyedórázás, mint a 2-esen Vörösvárig...
Azért arra kíváncsi lennék, mely vonalak lehetnek veszélyben. Remélhetőleg a 620, 630-as vonalcsoport járataihoz- Ócsa, Bugyi, Alsónémedi, Dabas és környéke- nem nyúlnak hozzá, meg a bajai és kecskeméti távolságiakhoz sem.
Gondolom az 1115, 650, 653, 654, 655, 656, 657, 659, 660, 661 azok, amik a veszélyzónában ott lehetnek akár megszüntetés, akár vonalvisszavágás szempontjából. A 679 ne legyen benne.
Ez a forda amit a 280-hoz írtál az AADS279-é volt, most MLTM-034 nár rajta, 279 hevesi külső telephelyre került. 280 fordája: 5:05 -> Kiskunhalas 13:30-> Budapest. MLTM-030 fordája: 4:15-> Kiskunhalas 9:30-> Budapest 15:05-> Kiskunhalas 19:30-> Budapest
Ez a kocsi munkanap Kunszentmiklós vá 7.08 Bp Népliget érk. 8.55
Bp Népliget 14.05 Kunszentmiklós, Kálvin tér érk. 15.35 járatpárt járja a 653 vonalon , de nem minden nap!
Utána Dunavecsére meg Hétfőtől csütörtökig vissza 18.05 kor indul Dunavecse aut. vt től Kunszentmiklósról rezsiben haza Izsákra. Pénteken Kunpeszér Dunavecse helyett.
AADS280
Munkanap
2.30.Bp Gubacsi u.
Garázsmenet Tass aut vt.
3.55 Tass Bp Népliget 5.40
Bp Népliget 6.05
Kunszentmiklós vá 7.42
Kunszentmiklós vá 8.23
Bp. Népliget 10.00
Tankol rezsi Bp Gubacsi u
Du.
Bp Népliget 13.05 Kiskunhalasra
17.25 kor indul vissza Kiskunhalasról 20.55 Bp Népliget utána vagy egy 22.40 Bp-Délegyháza (655) vagy rezsi Bp.Gubacsi u.
Legutóbb ezeket figyeltem meg, annyiban bonyolódott, hogy az állandó 2.30 as sofőr állítólag felmondott az aki H-P dolgozott, ez is változhat e miatt is.
Kiskunhalason 6 Inovell van, általában ezek járnak a 4 pesti fordán. RTR nem 798, hanem 762, az jár nem túl gyakran Pestre. Kunszentmiklóson jelenleg elvileg 5 (RTR-857, RWE-829, 835, 836, SWW-253), ezek közül 2 vagy 3 megy egy nap Pestre. Népligeti kocsi 1115-ön 3 van, ebből két alvállalkozós (AADS-280, MLTM-030, MLTM-034)
A telek alig 1 százalékát kitevő terület (a tulajdoni lap szerint összesen 5860 négyzetméter a 626482-ből) egykor az államé volt, majd 2006-ban a Volánbusz kapta meg, és gyorsan tovább is adta egy ingatlanforgalmazó Kft.-nek.
Ezek szerint az volt az eredeti terv, hogy a Szabolcs utcát a Tatai útra költöztetik ki, csak aztán jött a kavarás Fóttal?
Mondjuk a 679 megtartása alapdolog legyen, mert nagyon bevált a járat a dunaharasztiaknak, főleg a vasúttól távolabb eső városrészeket- pl. Rákócziliget- szolgálja ki.
Mikre gondoltál amúgy? A négyszámjegyű távolságiakra, vagy olyanokra is, mint 655-ös család és társai?
Úgy volt hogy Cegléden futtatják ki őket, hogyhogy nem így lett?
------------------------------------
Tényleg így van/volt.
Kb. 10-11 éve még az volt a kimondott/leírt cél, hogy a Volán szakma legtöbb Ik-280 busza Ceglédre lesz helyezve utolsó éveire és ott fejezik be földi pályafutásaikat.
De azután új vezetők jöttek, új elvek, szűkítés, leépítés, csökkentés, autóbusz hiány................
Tuti hogy lesz elég üzemképes jármű a 150-esre úgy tudom hogy többnyire Flirtök fognak járni a belföldi vonatokon,meg olykor KISS-ek,meg egy-egy Fecske ingavonat,de a nemzetközi gyorsok mozdonyosok maradnak felújított EC kocsikkal.
Én remélem hogy év végén tényleg átadják a 150-es vasútvonalat,nem mindig szeretek nyomorogni a sárga Credo Inovelleken,amik ráadásul kényelmetlenebbek mint a Molteam Mercedes Intouroi. Azok jó buszok jár is értük a piros pont. Tuti hogy lesz elég üzemképes jármű a 150-esre úgy tudom hogy többnyire Flirtök fognak járni a belföldi vonatokon,meg olykor KISS-ek,meg egy-egy Fecske ingavonat,de a nemzetközi gyorsok mozdonyosok maradnak felújított EC kocsikkal.
Átcsoportosítani se nagyon van mit vonatot mert ha valahonnan átcsoportosítasz akkor ott lesz hiány.
Dehogynem. A titok az hogy ha a frissen sok pénzért átadott 150-esre nem jut vonat akkor azon hónapig-hónapokig pörög a politika meg a sajtó, ha viszont a Simagöröngyös-Mucsaröcsöge vonalra nem jut (mert helyette jár valahol ahelyett ami jár ahelyett ami jár a 150-esre kerültek helyett) és azt mondják hogy szinergiák kihasználása miatt jár busz a vonat helyett meg klíma meg alacsonypadló, akkor azt megírja a zújság, egy hétig pörög miatta a Vasútbuzullus topik és utána senkit nem érdekel. Jó, nyilván nem ilyen egyszerű mert a világvégi Bz nem fog KISS-é változni semmilyen könyvelési trükközéssel, de szerintem "kreatívan" meg fogják oldani a helyzetet ha arra van szükség hogy ott fájjon ahol kevésbé van szem előtt.
Ott egylőre az a gond (nyilvánosan még nem de háttérdumákban már igen) hogy semmi de szó szerint semi sincs me a 150-es üzemeltetéséhez.
Ugye oda három fajta vonat kell:
1.
- 3-4 szerelvény Budapest-Belgrád közé, hogy a szerb hasonló szerelvényekkel kb. 3 óránként pörögni tudjanak a két főváros között.
A vonal nem a két főváros miatt épül át de a politikusok ezt szajkózták a sajtónak 4-5 éven át tehát nem tehetik meg, hogy az átadás után nem lesznek ütemesen indított igen gyors vonatok a két ország között.
ezekből a vonatokból most egy sincs magyar lajstromban.
Február végéig a tender nem megy le. Jó esetben nyáron állhatnak forgalomba az első példányok.
Pest megyéből meg nem hinném hogy bármit is átcsoportosítanának máshova, miközben az általad említett Fejér megyébe került 6 db kocsi eredetileg Szigethalomba volt szánva a buszhiány miatt (KXH-737 és PCU-767 teljesített is néhány járatot). Pest megyéből jelen állás szerint leghamarabb a 150-es vasútvonal átadásakor szabadulhat fel pár kocsi.
Sziasztok. Fehérvárt az utóbbi időben meg rohamozták a használt buszok. 6db-ot hoztak tatabánya környékéről. Azt is csiripelik hogy február végén szórják a 131 next econellt és elvileg hoznak le az agglomerációban közlekedő csuklósokat is. Erről valami közelebbit tudunk?
Kézenfekvőnek tűnik a válasz, valószínűleg így lehetett.
Pár éve (mikor még voltak Cegléden C80-asok) elmentem arrafelé (iskolaidőben). Mizséről eljöttem a fél négy körüli járattal, élveztem a suhanást a síkságon, aztán Hantházán a fordulónál át kellett szállnom az ott várakozó Volvora, az Ikarus meg közben felszívódott valahová. Nem sok idegen járhat arrafelé, az 560-as szám ahhoz pedig a törzsutasoknak bőven elég, hogy a postánál tudják hogy az ő buszuk jött-e. (Már ha nem éppen az alapján azonosítják, hogy a sofőr kicsoda. :)
Flickr-feltöltéshez szeretnék kérni egy kis segítséget.
2021. augusztus 26-án 14:33-kor lőttem az NKV-430-at a ceglédi állomás kihajtójában, a kijelzőjén az "560 Csemő, kh." felirattal, azonban se a korábbi, se a későbbi menetrendekben nem találtam ebben az időfekvésben olyan 560-as járatot, ami Csemő, kh-ig menne el. Találtam azonban egy 559/109-es, tanszüneti munkanapokon 14:30-kor induló járatot, ami nem a községházáig, hanem egészen Hantházáig közlekedik. Nem lehet, hogy erről a járatról van szó, csak helytelenül lett beállítva a járat / kijelzőkép?
Ha az AE-BD-751-re gondolsz, az olasz volt, ergo köze nincs az alvis nagykinga-flottához, ahogyan egyetlen másik, jelenleg forgalomban lévő magyar nagykingának sem.
Nincs. Ha tizesével hordanák a buszokat se lenne elég. Napi 15-20 javításra várás az alap, tehát ott kezdődik. Erre rá szokott jönni napi 8-10 hétfőnként 15-17 állandó kimaradó járat
Nem akarlak elszomorítani, de ~50km alatt is össze lehet kenni így egy buszt a mostani időjárási körülmények között. Nagyobb gond meg ne legyen vele. :)
én is gondolkoztam ezen már, az Ikarus 120e is hasonlóképp van kialakítva, csak ott a villamos berendezések miatt kisebb a szabad felület, a dízel econellnél meg csak a klíma külső egysége van a tetőn, azt nem is fújták színre.
így "adja ki" a forma, ennyi oka lehet szerintem, talán még az, hogy az elektromos és a dízel között ne legyen olyan szembetűnő formai különbség a tetőn lévő "dobozok" miatt, mint ahogy például a MAN-oknál van.
a vízelvezetés a tetőről biztosan meg van oldva, de valószínűleg fel lett a "praktikum" a forma oltárán áldozva.
Félig-meddig OFF, de azért megpróbálkozom vele. Most nézegettem a Krawtex telepén álló új Ekenyeleket. Azt vettem észre, hogy föntről fényképzve látszik, hogy a buszok tetősíkja mellett megemelték az oldalfalat, vagyis lett egy amolyan "plató" a tetőn. Na most az jutott eszembe, hogy az oda behulló falevelek, kosz, piszok, víz együttese remek korrózióforrás lehet majd, főleg a sarkokban. Nem vagyok mérnők, de így ez miért lehet jó?
a 15.40-es zsámbéki járaton elég stabilan jelen volt az utóbbi egy hétben, azon kívül teljesen hektikus, viszont az esetek ~95%-ban a 795-ös vonalon van, arra érdemes keresni
Éppen most van talán a vizsgáztatási időszakuk, ezért egyre több LLB ugrik be a helyükre. Ha nem is ég és föld a különbség, de a pár évvel idősebb LLB-k még mindig fürgébbeknek tűnnek.
Én azért azokat még megtartanám, szeretnivalóak, dinamikusak, szívósak. Miközben a velük egyidős NWX 8500-asokat tényleg jó lenne kihajítani már, kritikán aluliak.
Igazak azok a hírek, hogy a sok-sok új Credo- köztük csuklósok- majdani érkezésével nemcsak az országszerte fellelhető maradék Ikarusok, de innen Pest vm-ből a KPK, KXH, LLF Volvok is kivonásra kerülnek majd?
Ahelyett, hogy a szutyok NWX 8500-asokat vonnák ki...
Azt a buszt jelöli amelyik este kb. 10-től hajnali 5,30-ig járt az Andor utca és a Kelenföldi pályaudvar közötti kb. 800 méter hosszú útvonalon.
Egy éjszaka megfordult vagy 15-20-szor oda-vissza.
Volt ennek a fordának egy "távolsági" betétjárata is.
Hajnalban kétszer is bement üresen az Andor utcából a Móricz Zs.körtérre és onnan behozta az Andorba a kora reggeli kezdőket.
Ez már egy 4 km hosszú út volt és másik 4 km vissza.
PRITYU-t mindenki imádta.
Ma úgy mondanánk színes egyéniség volt.
- sohasem káromkodott, nem beszélt csúnyán.
- több nyelven beszélt de nem járt külföldre.
- hitt az UFO-kban és az ezoterikus dolgokban.
PRITYU-t az Andor utcában mindenki ismerte.
De vállalati (Volánbusz) ismertségét az hozta el, hogy egyszer egy hétköznap egy vezénylő kislány elküldte a Budapest-Sőréd-Zirc-Bakonybél - Pápa járatra.
(biztos megszorultak a létszámmal és kényszerből PRITYU-t is bevetették)
Hiba volt.
A járat reggel 6,25-kor indult az Engels térről és elméletileg 11,05-re ért Pápára.
(innen a megértéshez térkép kell)
1./ PRITYU az 1-es útról Bicske után nem kanyarodott be balra Csákvár felé hanem tovább ment Tatabánya felé.
Sajnos egy utas se szólt, hogy nem jó az irány.
Tatabányán rájött, hogy rossz helyen jár.
Megfordult .
Visszament Bicskére és megkérdezett valakit merre kell menni és a helyes irányba elindult.
Összeszedett vagy 40-50 perc késést.
2./ Sőrédnél jól kanyarodott ki jobbra a 81-es útra, de utána nem kanyarodott balra Bodajk felé hanem elvitte az utasait Mórra.
Ott rájött, hogy hibázott és visszamentek a 81-sen Fehérvár felé és a Bodajki (Bakonycsernyei) elágazóban immár helyesen jobbra kanyarodott,
3./ Mivel kicsit félt már lassan (biztonságosan) hajtott.
Kb. 40-50 km/h sebességgel lakott területe kívül is.
4./ Zircen már több mint egy óra késése késése volt de 15 perc szünetet (pihenőt) adott az utasainak.
Kifújta magát.
Zircről kihajtva nem tévedt el mert egy utas irányította merre kell kihajtani Bakonybél felé.
5./ Nagyobb baj nélkül teljesítette a a következő kb. 30 km-t, de az Ugodi elágazásnál megörült a PÁPA útirány jelző táblának (úgy gondolta na végre) és nem kanyarodott Ugod-Nagytevel-stb felé hanem egyenesen Nagygyirmóton át berongyolt Pápára.
6./ Ott pár utasa panaszt tett a forgalmistánál, hogy kihagyott három falut.
A forgalmista azt mondta PRITYU-nnak hogy ha haza viszi azt a 3-4 embert akkor nem jelenti fel.
Prityu az utasok útmutatása szerint hazavitte őket.
Sőt.
Vissza talált Pápa autóbusz állomásra.
Pápán ennek a járatnak 11,05-től 14,50-ig kiállása volt.
Ez több mint három óra.
Prityunak kevesebb mint egy óra jutott a sok tekergés miatt.
Hazafelé (vissza) nem tudom hogyan jött.
Idehaza, másnap amikor szabadnapos volt bement az üzemegység vezetőhöz és egy igen korrektül legépelt Igazoló jelentésben (amit nem kért tőle senki) mindent leírt, bevallott.
Többé nem ment közforgalmú busszal sehová.
Elteltek az évtizedek és kb. tizen éve Pestújhelyen találkoztam vele, egy MB Sprinterrel kerületi gyerekeket hordott a tanuszodába.
Most a testvére értesített, hogy Prityu már az égi országutakon tekeri a busz kormányát.
Amikor King-Longok bejöttek (illetve még be se jöttek) megindult ellenük egy ellenszenves lejárató kampány olyanok részéről akik még talicskát se vezettek soha nem hogy buszt.
Szerintem egy lassan ötven évvel ezelőtt és nem piacgazdaságban készült típussal való hasonlítgatásnak semmivel nincs több relevanciája, mint egy fanyalgó újságcikknek. A kérdés: mi a helyzet a közelmúltból származó, hasonló kategóriájú buszokkal?
Igaz, hogy 2008. (a gyártásuk éve) óta eltelt már 15+ év, nem új buszok, füvön álltak stb, de az, hogy a kerékjárat tetejének vonaláig vannak ilyen szinten szétrohadva az azért elég súlyos. Azon a képen, ami oldalról mutatja őket, nincs is a ládatér aljában már ép zártszelvény, elég komoly folytonossági hiányosságok vannak mindenhol.
Nekem erősen a bokorból kihúzott felújítás előtti faros Ikarus állapotát idézi.
Vagy én vagyok csak ilyen naív, és minden ezzel egykorú EC12, Intouro, bármilyen más típus ilyen állapotban van, és csak "ápol és eltakar" az oldallemez?
Amikor King-Longok bejöttek (illetve még be se jöttek) megindult ellenük egy ellenszenves lejárató kampány olyanok részéről akik még talicskát se vezettek soha nem hogy buszt.
Mert ordított az egészről, hogy mutyi, azért. Mondjuk a Di-Cam is ugyanez a kategória volt Somogyban, csak az a kutyát nem érdekelte, mert normális buszokat vásároltak, a Kapos Volán specifikációjának megfelelően.
jogosan vetett volna fel gazdasági rendőrségi közbelépést
Nem véletlenül volt évekig téma a dolog, különösen a kormányváltás után.
Az utaskomfort milyensége a megrendelő felelőssége.
És szerinted érdekelt az bárkit is, amikor az olcsóság volt nagyjából az egyetlen szempont? Az alvállalkozós bandánál szerinted volt bárki is, aki tisztában lett volna vele, hogy FAINSA Arianne típusú utasülésekkel jóérzésű ember semmilyen járművet nem rendel meg?
De maga a busz nem se törvénysértő se rossz.
Hogy a hajtáslánc megbírta az ütve-vágva használatot és az alapvető karbantartás hiányát, az nem a kínaiak érdeme, mert a Cummins motor nem a kínai ipar terméke, még ha esetleg ott is gyártották. A rozsdásodás és az extrém festékleválás viszont nagyon is a gyártó sara volt, hogy az egyéb hibákról ne is beszéljünk. Ha annyira fene jó buszok lettek volna ezek, a kiskinga meg a nagykinga is, nem adta volna magát, hogy legalább néhány példány kézen-közön magánüzemeltetőknél kössön ki, ahogy az az alvállalkozó néhány egyéb típusú járművével meg is történt? (Az Intourókra gondolok.) De ez nem történt meg, mert hiába voltak 8-10 évesek, meg hiába az Euro 4, ezek bizony nem kellettek a kutyának se. Egy magánvállalkozó se rohan tátott szájjal a faszerdőbe, ha nem muszáj. (Tegyük hozzá: akad ugyan jó pár nagykinga az országban, de azok olasz és francia eredetűek.)
Amikor King-Longok bejöttek (illetve még be se jöttek) megindult ellenük egy ellenszenves lejárató kampány olyanok részéről akik még talicskát se vezettek soha nem hogy buszt.
ha visszafogottan akarok fogalmazni, akkor a King-Longok luxembourgi beszerzése és hazai forgalomba állításuk - szerintem - jogosan vetett volna fel gazdasági rendőrségi közbelépést.
Nem tették.
Lelkük rajta.
De maga a busz nem se törvénysértő se rossz.
A kis King-Longok egészen jó rendelkezésre állási százalékkal (üzembiztonsággal) közlekedtek, miközben az utaskomfortjuk csapni való volt.
Az utaskomfort milyensége a megrendelő felelőssége.
Ő rendeli meg :
- az ülőhely távolságok (székezést),
- az ülőhelyek fajtáját,
- a légkondícionálás milyenségét,
- stb.
Az akkori Közlekedési Hatóság feladata lett volna ellenőrizni, a rendszámok kiadása előtt, hogy minden magyar előírásnak megfelelnek e a buszok vagy sem.
Helyette politikai és sajtó kardozásba kezdtek.........................:-((
Amúgy nem csak a King-Longok ellen volt sajtó kampány idehaza.
Hasonló ámokfutást kellett kibírniuk az ALFA buszokat vagy a CREDO buszokat gyártóknak is.
Talán A NABI 7000-est és a kései kicsi E91-t kezelték a helyén a sajtó munkatársai.
Megérne egy misét, egy tanulmányt (diploma munkát) annak feldolgozása, hogy a civil nyilvánosság hogyan viszonyult egy buszhoz megjelenésekor és az a busz a következő 20 évben hogyan teljesített a valóságban ?
A King-Long buszoknak nem kellett még 100 km-t se menniük ahhoz Magyarországon, hogy 10-15 negatív hangvételű, minősítő cikk jelenjen meg róluk a hazai sajtóban.
Mit nem adtunk volna azért a VOLÁNBUSZ-nál (szerelők + műszak +forgalom) ha az IKARUS-250 első 10 éve csak annyira lett volna dicstelen mint a nagy King-Longoké volt.
Fájdalom de azt a rendelkezésre állást (megbízhatóságot) az IKARUS-250 1981-ig, kb. 10 év üzemidőben sohasem érte el mint ahogyan a nagy King-Longok üzemeltek.
Nincsenek számaim de kb. 50-60%-os volt az ik-250 rendelkezésre állási százaléka az első 10 évben mint amennyit a nagy King-Longok tudtak.
"Hogy valóban ontopic is legyek (nem nézem napi szinten, merre mi jár): a 880-ason mióta vált szokássá, hogy szólók is rendszeresen járnak a vonalon? Nincs ebből sehol utaslemaradás?"
Amióta nincs más. Forda szerint ott nem lenne szóló.
Én erre azt mondanám, hogy viszonyítás kérdése. Attól függ, mihez képest. Felénk örültek az RDB-szériának, mikor 2018-ban váltották a Gödöllő környéki kis-King Longokat. A funkciójukat, szerintem betöltik: gyors fel és leszállás, dinamikus és a környezetvédelmije is jó, mert kevés a fogyasztása. Számomra elviselhetőek 20, de 60 km-en is. A rendelkezésre állásuk meg nem mindig a kocsik, sokkal inkább az elhanyagolt karbantartás és esetenként alkatrész hiány oka. Ne felejtsük el, hogy ezek a kocsik némelyike lassan 10 éves, túl a félmillió km összfutáson mindenféle nagyobb felújítás nélkül! Sok 280-ast pl. kb. 10 évesen vázcserézték. Így érthető, hogy elvilágítottak 20-25 éves korukig.
Én azt látom, hogy kialakult egyfajta nosztalgikus hangulat az Ikarusok fokozatos eltűnésével, ami teljesen rendben is van. Erre jók a veterán járműtalálkozók, ahol nagyon sok megmentett géppel lehet talákkozni, utazni. Az idő halad, szerintem, tovább kell lépni. Nekem pl. nem annyira hiányzik, hogy másfél órán át fütyüljön a nagy-Rába híd a fülembe, Sem az utastérben visszafogott gázolajszag, meg olajos, csúszós padló sem, ahogy a kizárólag elől lévő leszállási lehetőség, mint némelyik 256-oson. A 266 laprugóiról meg már ne is beszéljünk. Volt benne részem anno 20 éve eleget...
A másik, hogy egyik olvtárs a Credokat, mások a Reformot, mások a Merciket és Neokat szidják, hol ezért, hol azért. Gyenge a motor, túlfogyaszt, hangos, lábtér, hogy néz ki, csúnya, stb... Ez ilyen.
A fél Volán-állományt ez a márka alkotja. Ha annyira rossz lenne, akkor már újságcikkek tömege foglalkozna a műszaki és minőségi problémákkal (melyek nem mondom, hogy nem fordulnak elő) amiket az utasok kénytelenek elszenvedni, vagy a szakszervezet rendszeresen foglalkozna vele.
Szemályautós példával. Én sem fogom azt állítani, hogy a Suzuki jobb kocsi mint a Mercedes, de azt megállapíthatom hogy olcsóbb, vannak egyéb jó tulajdonságai, és ugyanúgy el képes vinni A-ból B-be.
------
Hogy valóban ontopic is legyek (nem nézem napi szinten, merre mi jár): a 880-ason mióta vált szokássá, hogy szólók is rendszeresen járnak a vonalon? Nincs ebből sehol utaslemaradás?
PIG-401 meg a 11-es útra keveredett az egyik dunabogdányi kintalvósra. Eszembe jutnak azok az idők, amikor még GAK-946 volt a szentendrei parádés autó :)
Talán még a szeptember-decemberi vasárnapok átlagát sem hozza. Egyetemistáknak vizsgaidőszak, akinek holnap nincs vizsgája, többnyire nem ma utazik, hanem valamikor hétköznap. Dolgozók egy része pedig már csütörtök-pénteken sem volt szabadságon (1-jén kellettek is emiatt erősítések, távolságiban a sima hétközi ünnepnapi menetrend kevés volt). Vagyis hosszan elnyúló csúcs van... mint ahogy karácsony előtt sem egy konkrét nap volt erős.
Az őszi szünet utolsó napja, na, az tényleg durva szokott lenni...
Arról nem beszélve, hogy elvben a vonatpótlós járműveket is követhetővé kellett volna tenni minden esetben.
(Mondjuk azért van annak is egyfajta diszkrét bája, hogy úgy tudod meg, hogy valaki alvállalkozik a VB-nek, hogy feltűnik az egyik kocsija az utas.hu-n.)
Minden alvállalkozó buszaiban OBU van, pl Panoráma Tourist. Ennek ellenére az utason nem követhetők az ITK és a Buszrent járatai, pedig régebben látszódtak.
Mondjuk a kiskunhalasi "vonatpótlót" elég rég alvállalkozásba akarták adni és születtek is érvényes tenderek, de szerződések már kevésbé. Vagy mégis és a Molteam az alvállalkozó alvállalkozójaként szállt be?
Bár a teljes valóság még nem tiszta, de valahogy nem lep meg a dolog.
Talán nem is véletlen, hogy egy árva új busz sem érkezett 2024-ben a Volánbuszhoz?
A MÁV "emberszállító" Zrt alatt sokkal jobban elfér már az alvállalkozói kiszervezés, és ha jól sejtem, ezt pontosan tudták már előre, minek is tennének bele egy csomó pénzt az új buszokba, amikor azt más is be tudja vállalni egy állami tulajdonú cég helyett.
Sziasztok. RLT-905 esténként olyan 21:00 körül szokott menni Veszprémbe,ottalvosra és ha jól tudom,reggel 4:30-kor megy vissza Pestre. De napokban többször is ment tovább Tapolcára. Onnan vissza megy rezsibe Veszprémbe?? Mert Reggeli indulás Veszprémtől van 4:30-kor.
Tapolcáról is van 4:30-as indulás,de azt elvileg Keszthely csinálja. Vkinek vmi infó??
A következő lépcsőfok, hogy hétfőn 16-án iciri értekezleten az illetékes kis csapat eldönti a kb. 2025 július végéig életbe léptető intézkedéseket, amit ez az új helyzet megkövetel.
Ne kelljen ad hoc kapkodni minden csütörtökön - pénteken - vasárnap.
Azért szívesen (nagyon érdeklődve) meghallgatnám most délben, (egy óra múlva) a VOLÁNBUSZ Forgalmi osztályvezetőjének feladatszabó eligazítását a Népligeti autóbusz állomás ügyeletes tisztje (ott még van) számára.
- Hogyan készüljön fel?
- Mire készüljön fel?
- Hogyan kezelje a Zalaegerszegre utazó - hirtelen megnövekedő - utas mennyiséget ?
Ha már szó volt róla nemrég, megnézném a szekut, ahogy "engedéjjjjj???" kiabálással megérkeznek elhajtani a kisgyerekes szülőket vagy a turistákat, akik fotózgatják adventkor az ünnepi díszítésű nosztalgiabuszt. Márpedig ha azt lehet, akkor...
Milyen szempontok szerint küldték régen, és küldenék most a pótlást, van erre előírás?
Ha van sofőr meg kocsi akkor mindent pótolunk amit csak lehet, vagy lenne rá jogszabály, belső szabályzat akármi "amennyiben utolsó járat, vagy több mint 1 óra múlva jön a következő" akkor illene pótolni?
Emlékszem, máskor már akkor ugrott a tartalékos ha utaslemaradás volt.
Jött rengeteg Econell, meg kidobáltak akkor rengeteg kocsit, az mind amúgyis menthetetlen kuka lett volna, összes C80-as stb?
De most jogszabályt nem találtam, az üzletszabályzatukban viszont Szeged helyijárataihoz van olyan kitétel hogy:
"Kimaradt, félbeszakadt, menetrendtől eltérően közlekedő helyi, közösségi közlekedési járat esetén a Szolgáltató köteles - a váratlanul felmerülő ok miatt bekövetkezett akadály esetén - akár kisegítő járattal, akár - a Társszolgáltató és az Ellenőr Társaság értesítésével - a részben, vagy egészben párhuzamosan közlekedő helyi járat(ok)- ra történő felszállás biztosításával, - az adott műszaki, technikai, forgalmi körülmények között legrövidebb időn, de lehetőleg 30 percen belül - az érintett utasok tovább szállítását megoldani. "
De úgy általánosságban a szabály az hogy: 250km és 90 perc felett, előre megváltott helybiztosítás esetén:
"Autóbuszjárat kimaradásáért és késéséért, valamint törléséért illetve átfoglalásért való felelősség 1. Szolgáltató megtéríti a menetrend szerint legalább 250 kilométer távolságot teljesítő járat kimaradása esetén annak – a meghiúsult utazási szándékát bizonyító – utasnak a kárát, aki a járatra helyét előzetesen biztosította. Kivételt képez, ha a járatkimaradást Szolgáltató működési körén kívül eső elháríthatatlan ok (pl. közlekedést hátráltató időjárási, út- és forgalmi viszonyok, mint: köd, hó, jég; a menetrend szerinti útvonalat érintő útelzárás, forgalmi torlódás, hatósági ellenőrzés) idézte elő, illetve Szolgáltató úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben – a személy- és vagyonbiztonság, valamint a menetrend szerinti útvonal megtartásának elsődlegessége mellett – általában elvárható. 56 A kártérítés szempontjából a menetrend szerint legalább 250 kilométer távolságot teljesítő autóbuszjárat kimaradtnak tekintendő, ha egyáltalán nem, vagy 90 percet meghaladó késéssel indul az autóbusz-állomásról. A kártérítési igény érvényesítésének feltétele, hogy az adott járatra az utas férő- vagy ülőhelyfoglalással rendelkezzen. 2. Kártérítési szempontból nem minősül az E) 1. pont szerinti járatkimaradásnak, ha az utasok tovább szállításáról - akár más autóbuszjárattal - a Szolgáltató oly módon gondoskodott, hogy az utas a járat kimaradása esetén 90 percet meg nem haladó késéssel a célállomására megérkezzék. "
Tehát ha nem jön vagy lerobban alattad a busz, akkor 249km-es járattáv alatt így jártál, panasznak helye nincs. Felette is csak kártérítés jár, nem pótlás. Kivétel: szegedi helyijáratoknál.
Egyre több mostanság a járatkimaradás, kocsihiányra hivatkoznak. 10-15 éve még simán küldtek pótlást akkor is ha a negyed órán belül beérő járatok elvitték a lerobbant busz utasait. Pontosítva nem bízták a véletlenre, hogy felférnek-e a mögötte jövőre vagy se.
Most meg már ott tartunk, hogy félútig elvisszük az utasokat, ahol egy másik járatra szállnának át, de ha a másik járat lerobban akkor az egész egyszerűen kimarad, az utasok meg dekkolnak 1 órát.
Gondolom járatkimaradásokat nem igazán szabályozza a jogszabály, mert a vasúton rendszeresen megtörténik hogy órákon keresztül nincs közlekedés, pótbuszt meg ők sem küldenek.
Vagyis ha az utolsó járat robban le akkor se kötelező a pótlás?
Szögezzük le egyszer s mindenkorra: elsősorban nem a fotózás maga a veszélyes, és nem is lesz az, hanem a keresztbe-kasul kolbászolás a ki- és beálló buszok között.
Amit viszont évek óta háborítatlanul csinálhat bármely fogalmatlan turista, és soha senki nem volt is hajlandó ezért csak rájuk se szólni.
De mit csináljunk, szegény Volánbusz is mindig olyan volt, mint az áram: a kisebb ellenállás felé ment.
Bezzeg amikor annak a szezonja van, hogy bent áll a kocsiálláson a VOL-066, az eggyel vagy kettővel odébb a Flixbusra váró turisták és egyéb gyüttmentek sosem győznek telefonnal a kézben az út kellős közepén korzózni, és nahát, de érdekes, valahogy akkor se szoktak a biztonsági orkok szétcsapni. Pedig az konkrétan életveszélyes, amit ott és akkor csinálnak.
(No és a költői kérdés: vajon ezúttal elkezdett repedezni már a székház fala attól, hogy fingjuk se lett róla, hogy aznap ki, mikor, és honnan állva kattintota el a fotót a kóserpecsét nélkül?)
Illendő lenne idővel, ha már bezabálta őket a MÁV. A vasúton a rendszerváltás óta feloldották a tilalmat.
Amúgy egy kalap szart nem ér az a tróger banda. Nyugodtan akár meg is lehetne késelni valakit azon a pályaudvaron, vagy észre se vennék, vagy oda se mernének menni.
Ha azt akarod, hogy ne is vegyék észre, hogy fotózol, hát nem kell halálra törnöd magadat érte.
Kérdés: Tegnap Cegléden kb 19.00 óra körül láttam egy LLB-s 3 tengelyes MAN-t az autóbusz áll Kossuth tér útvonalon. Sötétben lehetetlen volt leolvasni a pontos rendszámot...
Mely kocsik maradtak Cegléden?
Kb. 1,5 éve a 801,802, 805,808 került oda Szigethalomról...
Na megint aktív ez az OBU? Felmerül ezzel kapcsolatban több kérdés is. Ha tényleg ez a kocsi az, akkor hogy a miért. Ha nem akkor pedig, hogy melyik kocsi OBU-ja és miért ezt a "nevet" kapta.
A 2022-es pótlás hétköznapokon is zajlott,ráadásul 10 napos volt. Ez 2 napos volt csak.
Gondolom összelogisztikázni sofőrrel együtt 200 km távolságokról Ikarusokat nem nagyon lenne értelme.
Jelenleg 13 db 280/C80 van forgalomban(+2 retro), a 2 évvel ezelőtti parádézás 10 kocsit vett igénybe.
Tehát egy Cinkota-Kerepes pótlást elvileg még össze lehetne hozni.Jó eséllyel minden sarkon videóznának,és fényképeznének.
Minimális esély csak akkor van rá,ha hétköznap is van pótlás. A felső Kerepes-Gödöllő szakaszt egyébként hétköznap is megoldja Gödöllő már Econellekkel.
Hétköznap nem tudom,azóta volt e már Örs-Kerepes közt hosszabb karbantartás.
Akkor neked is elmodjuk. A H8 nem ment rá az Ostoros úti átjáróra, ergo arra mehetett ap csuklós. Ellentétben a H8A, ami viszont a cinkotai buszfordulóban fordult meg, ergo érintette az átjárót. Így arra nem mehetett csuklós. Amúgy a H9-el ment párban, szóval 2 szóló=csuklós. Nincs mit.
Érdekes, hogy a H8 pótlón alacsonypadlós csuklósok vannak. 2022-ben, amikor Cinkota és Kerepes között volt pótlás, az ország különböző részeiről hoztak rá Ikarus 280 és C80 csuklósokat, mert volt egy átjáró, ami annyira kiemelkedett, hogy az alacsonypadlós csuklósok fennakadtak volna rajta. Azóta átépítették azt az átjárót? Vagy más útvonalon megy 2022-höz képest?
Tegnapi nappal Újpest-Városkapunál kicserélték a Volánbusz-jegyautomatákat MÁV-osra. Gondolom máshol is megy a csere ha már az egész kóceráj a vasúté lesz alig több mint két hónap múlva.
Mindig érdekes látni a hétvégi H6-pótlást az ITK-s kocsikkal, illetve a csuklóssal egyébként dugig levő szigethalmi telephellyel, aminek aztán tényleg nem fájt volna kiadni még kemény két kocsit. (Vagy egy ép háromtengelyest a normál szigeti fordában törötten járó helyett, de ez már más történet.)
A 415-ös Setrákon viszont már kezd meglátszani a ridegtartás és a Budakeszi út.
Az a széria a "meg se nézték, mit vesznek"* tipikus esete. Igaz, azt közvetlenül nem is a Volánbusz intézte.
* ahogyan egy kelet-magyarországi Volán-társaság forgalmi igazgatója kommentálta bő 15 évvel ezelőtt, hogy a szomszédvárban hogyan sikerült ugyanazt a buszt rosszabb felszereltséggel és belső elrendezéssel megrendelni, miközben ők vették a fáradságot, hogy még a lengyelországi gyárba is kiutazzanak :)
Az a két Tourliner, ami felénk kószál, elég jó állapotban van, a 906-ost (rögbi szövetség) csak akkor szedték ki alólunk, ha különjárata volt. A SEF-383 szeptember 2.-a óta állandóan itt van minden munkanap reggel. A 415-ös Setrákon viszont már kezd meglátszani a ridegtartás és a Budakeszi út.
Teljesen egyetértek. Különösebb bajom azért mondjuk a Tourlinerrel sincs (ellentétben egy sok nicknéven írogató olvtársunkkal :)), de a folyamatos használatban igen csúnyán pusztul az utasterük, és ahogy hallani lehet, üzemeltetés szempontjából se egy lakodalom. A Tourismo vagy a 9700 nagyságrendekkel komolyabb busz, az 500-as Setráról nem is beszélve. Azoknál valahogy nem merülne fel bennem, hogy szabadulni kéne tőlük.
Nem Pest megyében hanem máshol azért E98 és E99-es végezte úgy, hogy utolsó járataik amolyan Bivalybasznád külső-alsó és Dugdelpuszta közötti járatok voltak.
Na, hát Salgótarjánban ez percre pontosan így is történt az évek során, ami az első mondatodban le van írva. Először az E95-ösök kerültek le a távolságiról falujáróba. Aztán most már a szakadtabb Top Coach-ok vannak ezen a fronton. Vicc nézni, mikor két műszakis Econellt egy Lion's Coach és egy Localo pótol felváltva:).
Nem beszélve arról, hogy a Tourliner/Lion's Coach és ehhez hasonló kategóriájú autóbuszokkal a fordáról való kiöregedésük után mindig gond szokott lenni, hogy mit kezdjenek velük. Kialakításuk miatt elővárosi, rövidebb helyközi használatra nem alkalmasak, hosszú távra pedig pont azért nem merik már elküldeni, mert a belük ki lett hajtva. Ebben a tekintetben a "kis" Volánbusz aránylag jól csinálta a Tempo100 flotta bérlését. Az a modell az új kocsikkal is működhetne, maximum 5-7 év használat és mehetnek a kocsik vissza a forgalmazóhoz.
Ha ez így lenne, nem futnának 200-asok, Rábák, kocka MAN-ek és a kortársaik.
Az Euro 2, Euro 3 kivezetése továbbra is cél. Majd megtörténik, amikor megtörténik.
Az sem szabad elfelejteni, hogy amíg az Ikarusok jelentős részét kétszer-háromszor teljesen felújították, addig a Credok jelentős része semmilyen jelentős beavatkozást nem kaptak, és ez látszik is a rendelkezésre állásukon.
Évekkel ezelőtt mintha ugattam volna olyat, hogy célszerű volna az EC 12-eseket komoly, élettartamnövelő felújításra küldeni, azokból is inkább a kevesebbet futott, kisebb műszaki telephelyeken szolgáló példányokat, de nem voltak illúzióim, tekintve, hogy a Volán-szakma milyen mértékben kótyavetyéli el a saját know-howját, és a mai korifeusok már azt se tudják, hogy miből kifolyólag alakultak egyes, még fennálló gyakorlatok a cégnél úgy, ahogy. (Ma már inkább azt javasolnám, hogy a legkorábbi Econellekkel, esetleg EN 12-esekkel vigyék véghez ugyanezt.)
Arról nem beszélve, hogy azok az utasok és autóbusz-vezetők nem szenvednének napi szinten a régi ócskavasakkal, hanem elfogadható szolgáltatást kapnának.
Azért én nem tennék le a használtbeszerzésekről sem, a központi beszerzéseket kiegészítve. Ja, hogy olyat már nem lehet. Pech.
(Ha piaci alapon működne a járműgazdálkodás, abban a korban kéne kiárulni a járműpark egyes szegmenseit is, amikor még ad értük pénzt bárki. A Tourlinerektől például most kéne szabadulni, amíg még jó pénzért elviszi az albán vagy a bosnyák, mert egyik-másik már gyalázatos állapotban van, különösen a háromtengelyűek. Meg akkor nem az lenne, hogy tényleg végkimerülésig használnak el mindent, hanem folyamatos megújulásban lenne a járműpark.)
"Ha ez így lenne, nem futnának 200-asok, Rábák, kocka MAN-ek és a kortársaik"
Van egy olyan szempont is a Volános szakmában, hogy műszaki állapot alapján történő selejtezés:D
A 200-as/Classic és a kocka MAN társai még így is jobb bevethetők, mint a tőlük egy tizessel ifjabb Localo B7RLE vagy Credo EC IC BN típusú kocsik. A.R.C (kudARC) ne is beszéljünk, azokat központi parancs alapján kellett volna már 4 éve leállítani.
Ha 15 kocsit kap egy megye, akkor az körülbelül olyan 2%-ot javítana a helyzeten, nyilván minden megye más, nagyság, fordák, db szám a kocsiknál meg stb,
Ha az lenne, amit tavaly csináltak JNSZ-ben is "nagy meglepetésre" (nem...) Zalában, 30-as 40-es darabos beszerzések, arra azt mondanám megugrottunk egy nagyot. Pénz van rá, csak be kell nyúlni mélyen a bukszába. A másik 17 megye is kedvelné.
Nem vagyok biztos benne, hogy a Setra olyan jó választás. Sokszor állnak a kocsik a telepen, pitiáner hibákkal alkatrészre várva hónapokig, amíg megjön a gyárból, mivel 1-2-3 hónapra szállítanak.
"Szerintem bőven sikerült ellentételezni a kimaradó éveket"
Ha ez így lenne, nem futnának 200-asok, Rábák, kocka MAN-ek és a kortársaik. Az sem szabad elfelejteni, hogy amíg az Ikarusok jelentős részét kétszer-háromszor teljesen felújították, addig a Credok jelentős része semmilyen jelentős beavatkozást nem kaptak, és ez látszik is a rendelkezésre állásukon. Arról nem beszélve, hogy a PIG-es, PPH-s Econellek pl. már komolyan rohadnak.
"Naív, aki azt gondolja, hogy vármegyénként még 10-15 Econell majd mindent megold. Nem, nem old meg mindent."
Ez is csak részben igaz. Ha már ez a 10-15 db kocsi megérkezne megyénként, akkor a legrosszabb állapotban lévő kocsikat le lehetne állítani. Arról nem beszélve, hogy azok az utasok és autóbusz-vezetők nem szenvednének napi szinten a régi ócskavasakkal, hanem elfogadható szolgáltatást kapnának. Illetve kevesebb lenne a javító is, hiszen -általában- az új buszok kevesebb javítást igényelnek.
A valós megoldás az lenne, ha jelentős forrásokat kapna újra a cég, és nem 100-as beszerzésekről kéne beszélni, hanem 200-300-as nagyságrendről, és nem Credokról, hanem Iveco, esetleg Setra...
Szerintem bőven sikerült ellentételezni a kimaradó éveket. Az viszont, hogy az üzemegységeknél napi szintű kocsikiadási és egyéb gondok vannak, nem kizárólag az elmaradó beszerzések következménye. Naív, aki azt gondolja, hogy vármegyénként még 10-15 Econell majd mindent megold. Nem, nem old meg mindent.
Ez még akár igaz is lehetne, ha pénzhiány miatt nem lenne annyi kimaradó járat akár, ha Budapestet, akár a távolságit nézzük. A vidéken történő roncsderbiről be is beszéljünk. Győr és környékén még mindig 200-asok futnak, az első Credok, is már a belüket húzzák országos szinten is. A Classic-okról meg ne is beszéljünk. 2024-ben, klíma nélküli, leélt buszokkal nem lehet szolgáltatni, pláne akkor, ha még a megfelelő szintű karbantartásra sem szánnak államilag elég pénzt. Jöhetne lassan bármilyen új, vagy jó állapotú használt busz is, a járművezetőknek megváltás lenne. És a 100db Econell Next csak tűzoltás lenne.
Az infrastruktúrát meg inkább szóba sem hozom...
Busz- és alkatrészhiány, kimaradó járatok, csökkenő flotta, ez ma a nagy Volánbusz.
Ma a 355-ösön az Ipolydamásd-Letkés szakaszon Urallal szállították az utasokat az árvíz miatt. Akit érdekel az Ural buszpótlóként, nézze meg a videómat: https://www.youtube.com/watch?v=5fjJW2GjBZg Persze az is megnézheti, akit nem érdekel.
Valakinek van infója, hogy Árpád híd környéki buszoknál milyen változás miatt van szeptember 9-étől új menetrend? Nem látok semmi eltérést, sem hírt a Volán oldalán, hogy mi módosult.
Vidéken is ez van, egyik busznak kicsit meg van törve a hátulja, de valószínűleg csak olajcserével vagy műszakival együtt csinálják meg, mivel nem pár órás munka. Ma is volt bent a megyeszékhelyen (mert a kisebb üzemeknél már javítás sincs, így rezsiben kell a megyei központba menni, holott a busz alapból a környékre se megy), de nem volt szabad busz, így nem maradt benn, mert nem sürgős, tud így is közlekedni.
És szerinted ezt nekem honnan kellene tudnom a Zsámbéki medencéből? Mi csak szívjuk az érdiek bénaságát, max. néha megkönyörülnek rajtunk néhány napig, amikor már túl sok forda marad ki, és adnak egy kocsit kölcsönbe, ha van valami roncs, amit ki lehet tolni a kapun.
Kerestem valamit a térképen és eszembe jutott, hogy Budapesten, a XII.kerületben az :
- Őzike közbe (nem az Őzike utcába)
- és a Melinda utca végébe
Ik-255-ös buszokkal jártunk be délutánonként, óvodai járatba.
Az Őzike köz végén a KÜLKER Óvoda volt (ma Normafa Óvoda)
A Melinda utca végén meg a Pénzügymisztérium Óvodája volt.
mindkét helyről a József Nádor tér 5.szám elé kellett lehozni a gyerekeket.
Ott várták őket a szülők.
jó-jó, hogy a 255-ös "csak" 11 méter hosszú volt, de a két említett helyre, már akkor is csak cipőkanállal lehetett a parkoló magán autók miatt be illetve lehajtani.
Mivel mindkét utca egyben zsákutca is művészet a volt a végén megfordulni.
Tessék csak kikeresni és megnézni a Google térképen....................:-))
Többször előfordult, hogy rendőri segítséget kellett kérni az utcákba való behajtáshoz, vagy a végén való megforduláshoz.**
Hivatalosan ez nem a távolságiak munkája volt, hanem valamelyik szerződésesé, de soxor előfordult, hogy a diszpécser lányok az Engels térről:
- 16,30-kor induló Budapest-Mezőhegyes,
- 16,45-kor induló Budapest-Szentes-Makó,
- vagy a 17,00-kor induló Budapest-Szeged gyorsjárat,
kocsiját küldték fel.
Ilyenkor az adott járat jó 20-40 perc késéssel indult az Engelst térről útjára.
Ebből voltak problémák, igazoló jelentések, stb.
** = Ha rendőri segítséget kértünk (mobil még nem volt) általában 10 percen belül ott szirénázott már a rendőr autó.
Egyszer a beváltó társunk szorult meg és amikor azonnal rendőri segítséget kapott, keserűen jegyezte meg, hogy bezzeg Felsőpakonyba (ott lakott) még egy gyilkossághoz se megy ki a rendőr egy órán belül.
Nem is tudom, hogy ma bármelyik utcába bemernék e menni egy távolsági busszal ?
Ha nem sikerülne lent megfordulni, lenne vagy 50 perc mire a személyautók között, kitolatnék.
Gondolom "megint" valamivel nyuglodik, van benne 900ezer km, ha nem tobb, motorcseres is volt, mint lassan az osszes PZW. Azert ezek a Tourliner szeria elejerol szarmaznak, uzemeltetesi tapasztalat sem volt vele, a garancia lejart roluk, az uzemeltetes, karbantartas hianya meg oda vezet hogy havi szinten vannak kisebb, nagyobb leallasok. A kocsihiany ami meg eleg komoly most Nepligetbe, kb ahhoz vezet, hogy reggel melyik reviziozna, es akkor nem reviziozik, hanem megy oda ahol mar Fóton van a kocsi. :D
Szigethalmi kocsi , Kunszentmiklós külső telephelyes.
Tanszüneti forda talán valahol Délegyházán végzett járatban, onnan gurult haza valószínűleg rezsiben.
Jobbulást a sofőrnek!
Kunmiklós előtti kanyarok veszélyesek, csúszós úttest , sajnos megcsúszott, de az automata váltó se biztos, hogy segített a helyzeten. A" kecskeméti" SSM-597 is itt csúszott ki kb. csak a másik irányból....
A mai Árpád híd környéki 8 kimaradt járatról lehet valamit tudni, miért nem közlekedtek? Én sofőrhiányra tippelek, de hátha van valakinek pontos infója.
Nem tudom, hogy eredetileg hol szokott közlekedni, de csütörtökön a 815-ösön volt, pénteken szintén (azzal mentem reggel én is :D). Plusz aznap még a 820-ason és a 832-esen is járt, majd kora este 815-ösként vissza Süttőre. Szombaton meg ahogy látom, ment egy kanyart a 804-esen is.
Amúgy a "módváltó" viszonylatokra se kell(ene) sok esetben egy Econell.
Elég lenne ha tíz éves szerződést kötnének Kovács 26 János helyi, egyéni (személyszállító) vállalkozóval aki egy 15-20 ülőhelyes valamivel pörögne ott ahol módot váltanak.
Csoda történt: LLF-520 a 324-esen! Frankó az infó, most szálltam le róla fél órája. :D Időtlen idők óta nem láttam csuklóst Mogyoród fele, az utóbbi 8 évben (amióta bevezették az ütemes autópályás járatokat) legalábbis biztosan nem. 7700-asra pedig végképp nem emlékszem az az előtti időkből sem, már a Rába Contact is csodaszámba ment.
Szóval igen, rutinosabb utasnak megfelelő telefonnal sokkal jobb és gyorsabb volt, de a legtöbb utas nem kint, hanem felszállva az utastérben kereste a kódot, aztán még rengeteget bénázott a beolvasással is, aztán még ha nem volt térerő vagy valami nem klappolt sok idő mire kijött a kép neki.
Egyesek a mai napig a bérletüket nem tudják beolvastatni, akkor se ha a bérlet meg a leolvasó is amúgy passzol és olvasná.
Egyszerűbb és gyorsabb lenne az általad preferált titokképes megoldás, de én ha egyedüli felszálló voltam, hiába olvastam be már az ajtó kinyílása előtt, még a sofőr mellett várni kellett a képre.
Volt olyan utas aki le lett ültetve hátra és pár megálló után jött ki neki a kép.
Egyes oprendszereken és telókon nemigazán működött és kvázi szinte hozzá se nyúltak a rendszerhez átadása óta.
Annyi belenyúlás volt hogy a covid alatt beolvasás nélkül is felhasználható volt a jegy, aztán már csak QR olvasás után.
De pl az ellenőrök se kaptak hozzá kézi leolvasó ellenőrzőt, ők is ránézésre ellenőriztek.
Nem tudom mennyire lehet járathoz kötött mert pl késő buszra már nem lehet megvenni, mint ahogy késő vonatra se.
Tehát ha megveszem a 13 órási buszra mehetek-e a 14 órásival?
Átszállójegyet nem ismeri, ahol 0 perces, egymást kötelezően beváró átszállós rendszer van, azokat a járatokat fel se sorolja a célállomásig.
De ezek gyerekbetegségek remélhetőleg, még csak most jelent meg nemrég az appban a lehetőség.
Gondolom majd ha lesz integrált ( busz+vonat) jegy akkor helyreteszik a dolgot.
Ha már átszállás, új típusú megállóhelyi menetrendeket tesznek ki, amiket viszont a 0 perces, egymást beváró átszállási lehetőségek nincsenek feltüntetve.
Meg lesz szüntetve az átszállási bevárások, vagy csak a szokásos nem tudja a bal kéz mit csinál a jobb?
„A mobiljegy az végülis kártyás fizetés.. ami ha minden buszon lesz kártyaelfogadás teljesen értelmét veszi.”
Ezzel nem értek egyet. Valóban mindkettő kártyás fizetés, de időben nagyon nem mindegy, hogy már ott van a jegy a kezedben és csak érvényesíteni kell, vagy pedig a buszon veszed meg (ilyen alapon a MÁV appnak sincs értelme távolságalapú jegynél). Messze nem hibátlan a mobiljegyes megoldás se, de a saját tapasztalatom pont az ellenkezője az általad leírtaknak, és szerintem a leggyorsabb megoldás is egyben. Még ki se nyílt a busz ajtaja, nekem már ott volt az animáció a kijelzőn a külső QR-kód leolvasása után. Buszra felszállva meg a sofőr vagy köszönés közben már bólintott is, vagy elhangzott még egy köszi, és lényegében megállás nélkül mentem is hátrébb. Szemben a MÁV appnál sokszor tapasztalható iszonyatos bénázással, amit másoknál látok. Rossz helyre/szögben tartja a telefont, kitakarja valamivel a kódot, sérült a kijelző, és még lehetne sorolni. Múltkor az itt OFF 805-ös buszon beszélgetett két sofőr, az egyik mondta, hogy csúcsidőben a kódosokat már csak hajtja befelé, mert képtelen lenne tartani a menetrendet, ha mindenkivel becsipogtatná.
Plusz, ami a mobiljegy mellett szól, hogy ha esetleg mégse került sor az utazásra, vissza lehetett váltani a jegyet, vagy ha maradt még a 30 napból, fel lehetett használni máskor. MÁV-nál meg a menetrendben meghirdetett indulás előtt 1 órán belül már nem lehet kérni a visszatérítést (legalább is az app szerint). Ha jól tudom, akkor ezt külön kell igényelni e-mailben az ügyfélszolgálaton.
Nyilván értem az általad említett negatív példákat is, és nem akarom általánosítani egyik végletet se, mert ettől függetlenül lehet olyan, akinek valóban sehogy sem volt jó ez a módszer, de a kezdeti időszakhoz képest így a vége felé szerintem már kifejezetten stabilan működött a történet.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy bőven lehetett volna még fejleszteni ezt az egészet, hogy ne csak távolságalapon működjön, de ezt már a MÁV appal megoldották más – szvsz lassabb – elven.
>MÁV appban csak a nagyobb városok volánjárataira lehet jegyet venni pl Szolnok, de pl Pornóapáti községháza és Rinyaújnép központ között nem, de Cegléd és térségében sem.
Mert Te a napijegyek és helyi jegyek menüpontot nézted.
A helyközi buszjegyek nem ott vannak, hanem a belföldi jegy menüpontban, aztán közlekedési eszköz: busz , aztán mehet a menet, Pornóapáti, aut.vt. - Rinyaújnép, aut. vt. szombathelyi, böhönyei, nagyatádi és babócsai átszállással, nekem az 50 % van beállítva, úgy 1.881,- Ft aug.12-én 4.34-es indulással, de van 7.54-es és 10.49-es indulású is, 5-5 átszállással, egyben megvehető.
"A MÁV appban a „Szolgáltatások” alatt a „Helyjegy 2. osztály”-t kell megjelölni, ha csak helyjegyet szeretne vásárolni, úgy a "Keresési feltételek" menüpontban ki kell választani a „Csak helyjegyet szeretnék” opciót is. A „helytulajdonság választása” opció beállítását követően igény szerint lehet folyosó vagy ablak melletti helyjegyet foglalni.
A jegy.mav.hu (ELVIRA) felületén a „Részletes keresés”-re kell kattintani, és a szűrők között be kell kapcsolni a „Helyfoglalással” opciót. Ha csak helyjegyet szeretne vásárolni, úgy a „Csak helyjegyet szeretnék” funkciót is be kell kapcsolni, majd a grafikus helyfoglalás segítségével kiválasztható a kívánt ülőhely."
MÁV appban csak a nagyobb városok volánjárataira lehet jegyet venni pl Szolnok, de pl Pornóapáti községháza és Rinyaújnép központ között nem, de Cegléd és térségében sem.
Ott már csak és kizárólag vármegye 24-et dob az app, de amúgy gyakran jobban meg is éri, 15,1 km oda-vissza 1000 Ft, akkor vármegye24 999Ft-ért korlátlanul mehetsz.
De mobiljegyesek elvétve vannak mostmár, többnyire külföldiek, de Ők pláne tudni fogják hogy pl Cegléd-Nyársapát között hány km-es mobiljegyet váltsanak meg, aztán ha át kell szállni akkor megint venni kell egyet.
Ja aztán ha nincs mobilnet akkor meg hiába az előre megvett jegy, QR kód olvasás után nem jön ki a titokkép, nincs érvényes jegy.
Szóval ideje volt beszántani szerintem ezt az egészet ha már nem tudták rendesen megcsinálni, egyedül a covid lockdown alatt volt jó.
De NCF kártyás bérlet itthon nem lesz ha már NFC olvasásra képes az OBU?
igaz validátorokat is kétszer vettek mert az első generáció csak Aztec meg QR-t tudott olvasni, PDF417-et nem.
De mikor kicserélték a validátorokat ami már olvas minden típusú kódot, akkor a bérletek többségén meg lecserélték a PDF417-et Aztec kódra.
Az hogy validátorcsere helyett rögtön a bérleteken cseréljük le a PDF417-et ingyen Aztecre az nem jutott eszükbe.
Ez a mobiljegyesdi is kitudja mennyibe került és most megy a kukáka az egész.
A mobiljegy az végülis kártyás fizetés.. ami ha minden buszon lesz kártyaelfogadás teljesen értelmét veszi.
A QR kódos megoldást a covid alatt dobták össze, rengeteg hibával.
Pl az animált kép lassan vagy volt akinél egyáltalán nem jelent meg, tehát hiába az "elővétel", nem gyorsabb a megoldás.
Távolságot is az utas adta meg, vagy sikeresen vagy se, sőt átszállójegyet nem is lehetett vele venni, mert ugye ha másik busz másik kép, de erre a QR kódos rendszer nem volt képes.
Teljesen felesleges macera ha már kártyát is elfogad az OBU.
A vármegye24 meg bérleteket meglehet továbbra is venni mobilon előre, a sima jegyet meg már felesleges, meg már nem is lehet majd.
Azt nyilván aláírom én is, hogy nem jó, ha valaki ilyen miatt kési le a buszt. Az egyik és (szerintem) legfontosabb dolog, amire reflektálni akarok, hogy vannak olyan indulások, amikor még/már nem lenne indokolt olyan hosszú menetidő, mint ami jelenleg bizonyos időpontokban meg van határozva. Ha ezeknél vissza lenne nyesve a menetidő jó 5 perccel, nem kéne rendszeresen(!) félreállni akkor is, amikor se le-, se felszálló utas nincs. Illetve valamelyest segítene azon – az autósok által elég sokat szidott – jelenségen is, hogy gyök 2-vel tötymörög a busz.
Meg azért akad egy-két megálló, amit szerintem minden további nélkül el lehetne engedni. Gondolok itt azokra, amik bőven kényelmes sétatávolságra vannak más, forgalmasabb megállóktól. De tudnék még Bp. közig. határán belül is variálni.
A korábbi kérdésedre válaszolva durván 25 km, ami lakott terület az Árpád híd - Dorog szakaszon.
Egyébként az egyik oka, hogy vonat helyett buszozok, hogy a munkahelyem az Árpád híd környékén van, a másik pedig a munkarendemből adódik, ami miatt a cég csak a jegyet téríti, a bérletet nem. Így az átszállás jelentős ráfizetés lenne.
OFF
Meg ha egészen őszinte akarok lenni, azért a MÁV még ezen a rövid vonalon is össze tud hozni egész szép késéseket mindenféle címszó alatt, már ha egyáltalán elárulják az okát (a busznál reggel befelé legalább fixen számít már az ember a dugóra, így is kalkulálom bele az utazási időbe). De mondhatnám még azt is, amikor a KISS-t sikerül egy egység FLIRT-tel helyettesíteni. Ha az előbbi esetben még nem is, de utóbbinál a késésen felül már a tömegnyomor is biztosan garantált.
Nagyon helyes, hogy a 2-es vasútvonal - 10-es út bejáró szakaszon az egyéni eszközök meglévő dominanciája mellett a közforgalmú forgalom nagy része vasúton zajlik.
Mindig minden előváros útvonalon lesz, marad egy olyan réteg akiknek a vasút a rágyaloglási távolságok miatt aránytalanul lassabb eljutást eredményez céljaikhoz, mint a közúti forgalomban araszolgató busz.
Monorról, Monor térségéből a reggeli csúcsban a 20 percenként járó 600 ülőhelyes vonat megtelik.
De mellette megél az óránként egyszer vagy kétszer jövő - részben - párhuzamos 45 ülőhelyes autóbusz is.
A 10-es úton a reggeli csúcsban, a bejutási idő Budapestre az elmúlt 40 évben megduplázódott, vagy megháromszorozódott.
A Margit kórház jogos, Belső-Óbudára elég nagy kerülő máshogy menni, de onnan befelé csodákra képes a vonat+HÉV kombó, ha a budai oldalra kell menni, de ez itt már tényleg OFF.
Bár jóval kevesebbet használom vagy egyáltalán látom ezeket a járatokat, mint gimis koromban még a vasútfelújítás előtt, de nagyon látványosan vette át az elővárosi vonat a buszok szerepét a térségben, csuklós csak a 840-esre kell, bár nyáron oda is inkább csak megszokásból, suliidőben reggel és kicsengetéskor azért elkél tényleg, de Üröm-Pilisborosjenő felé nem is alternatíva a vonat.
A Margit kórház ápolónőinek igen nagy százaléka a 800-as járat útvonaláról jár be három, de valójában kettő (12 órás műszakok vannak már inkább) dolgozni.
Több száz fő.
Rajtuk kívül még sokan lehetnek akik tudják, hogy a vonat gyorsabb a Nyugatiig de ők nem a Nyugatiba mennek hanem a Sapientia egyetemre mert ott titkárnő, vagy a Lukácsba mert gyógymasszőr.
Lakhelyüktől a munkahelyükig (kaputól-kapuig) mérik az eljutási időt, nem a településtől a településig a menetidőt.
Mondjuk a 800-ast nem egészen értem, ki használja még a sokkal gyorsabb és sűrűbb vonat mellett (jó, tudom, Vörösváron és Csabán is jobb lefedettséget ad a busz, meg a Flóriánra vagy a Bécsi/Vörösvárira nem visz el a vonat, de stabilan lehet számolni a dugóval, szóval tényleg nem értem, hogy aki nem ér rá egész nap, miért buszozik (vagy akár autózik, ha csúcsidőről van szó) a 10-es út külső részén a vonat helyett) viszont a 840-esen én is meglepődtem az egyik nap, hogy hétvégén reggel kivárta az indulását Borosjenő felé az ürömi vasútállomásnál. Most már értem, miért.
De már bőven lett volna idő elgondolkodni azon, hogy vajon miért történt a szabályszegés, és ha egy fennálló nagy probléma miatt, akkor azt hogyan lehetne megoldani?
Na a Soltvadkert-Kiskőrös környéki jaratokon ilyentől nem kell tartani, hogy 4 perccel előbb elmegy a busz... Ma csak a Budapesti járatok 25 és 52 perc közötti késéseket hoztak le a hulladék vasút építés és útlezárások, lámpák miatt.
Ezt én is tapasztalom a 800/815-ösön és baromira zavar is. Nem tudom, más vonalakon mi a helyzet, de hogy újabban nem egész 40 kilométert már dugó nélkül se lehet megtenni úgy, hogy ne lépjük át az 1 órás menetidőt, szerintem nem normális.
Hát igen, tényleg ez a megoldás. Véletlenül sem az, hogy vegyenek elég buszt, fizessék meg annyira a sofőröket, hogy belőlük is legyen bőven, és indítsanak másodrészt. Neeem, ez skandalum lenne! Inkább hagyjuk ott az utasokat és/vagy büntessük meg a sofőrt! Ezzel minden meg is van oldva!
(Értem én, ha van egy szabály, azt be kell tartani. De már bőven lett volna idő elgondolkodni azon, hogy vajon miért történt a szabályszegés, és ha egy fennálló nagy probléma miatt, akkor azt hogyan lehetne megoldani.)
Én is tapasztalom, akkor lehet erre ráálltak és figyelik, bár van aki ugyanúgy leszarja szóval nem tudom.
De vannak olyan megállók amiket a rendszer is eleve rosszul jelez, jellemzően a betérős ahol két megálló van ugyanazon néven és mindkettőt érinti a járat na akkor szokott hülyeséget írni, tehát ahhoz hogy monitorozzák a sofőröket kellene egy rendes rendszer is, ami még mindig nincs.
Bár erős sofőrpletykák is szoktak lenni, "lehallgatnak", "nézik hány fok van nálam". :-)
EMKE gépekkel régebben gyakran fogalmuk sem volt hogy mikor kellene ottlenniük, így a nagyobb, forgalmasabb csomópontokat kívéve amiket tudtak fejből ahogy sikerült úgy voltak ott.
De mostmár az OBU minden egyes megállónál mutatja mikor kellene ottlennie, van akit érdekel, van akit nem.
Olyan ez mint a validálás, van aki nagyon ragaszkodik hozzá, van aki "mennyémá" és senki nem csippanthat nála.
Csak senki nem tudja mit tud figyelni a szoftver ( ajtónyitást is tudja) és mikor lesz esetleg ebből valósidejű utasszámlálás.
Ellenőrt viszont a vármegyebérletek óta nem láttam.
Az elmúlt napokat az egykori Szabolcs Volán területén töltöttem és magam is hasonlót tapasztaltam. Évekkel ezelőtt simán 5-10 perccel hamarabb is elmentek a buszok, most meg minden (amin utaztam így volt) busz időben, indulási időt bevárva közlekedett, vagy inkább 1-2-3 perc késésben.
Mondjuk a menetidők is bőre vannak szabva, van olyan helyközi vonal, ahol ha 30-cal csorog végig, akkor is álldogálhat időt kiegyenlíteni.
a legjobb szabály betartó eszköz nem az ellenőrzési kampány hanem az automatizmus.
Villanypásztor szabály.
Ha hibázol levonnak pénzt. sokat.
Amikor bevezették, hogy álló utas szállítására nem alkalmas buszon álló utast szállító buszvezető, minden ilyen utas után 10.000 Ft.- büntetést kapott (kb. 2010-ben) akkor negyed éven belül megszűnt az ilyen szállítás.
Amikor megfogtak egy kollégát Budaörsnél 14 ilyen utassal az egész Népliget arról pletykálkodott, hogy nem fog kapni 1400.000 forint büntetést hisz az elvinné a havi fizetése nagy részét.
Kapott.
Egy hónapon belül csend lett a sofőr tartózkodókban.
GPS alapján mostmár vannak ellenőrzések a volánnál?
Egyre többszőr tapasztalom hogy félreállnak a megállóban és kivárják az indulási időt.
Idáig pont leszarták ha 4-5 perccel előbbre járnak valamely köztes megállóban hiába villogott az OBU hogy siet, de úgy látom most vagy utaspanasz volt vagy ráálltak központilag az adatokra.
Népliget pénztárban se, és neten se lehet holnapra helyjegyet venni, ill holnaptól... Faszául ki van ez találva. Merem remélni, este megtudom venni a helyjegyem holnapra, én biztos nem állok 2 órát holnap sorba...
Értékes ajándékkal köszöntött be a meteorológiai tavasz első napja a túrái, galgahévízi, hévízgyörki és bagi lakosoknak. Bár tudom, évek múltán nem lesz évfordulós megemlékezése annak, 1982-ben ezen a napon hogy indult meg az M3-as autópályán a 2605-ös számú Budapest—Bag—Túra autóbuszvonal forgalma. , Ünneppé avatta Úgy adódott, hogy már az első nap igénybe vehettem a járatot. Reggel 6 óra 20 perckor ültem fel az autóbuszra és bár volt néhány perces késésünk a reggeli csúcsforgalom miatt, mégis 7 óra 15 perckor a Népstadion melletti autóbusz-állomáson voltam, ahonnan már tényleg csak egy ugrása Sugár, meg a Belváros is. Nem tehetek róla, a gyorsan haladó autóbuszban régi utazások emlékei jutottak eszembe. Gondolataim múltban való kalandozása számomra igazi üneppé avatta a kényelmes autóbusszal valórobogást. Lehet, hogy az huszonkét személy, aki velem a együtt elsőként vette igénybe a a korszerű közlekedésnek ezt modern eszközét, nem ugyanarra gondolt, mint én. Figyeltem az arcokat. Előttem barna hajú, még csitri diáklány csevegett szőke partnerével. Mögöttem fiatal lány hajolt a könyvébe. Balra tőlem — mérnöknek néztem — harminc körüli férfi szundikált. De minek folytatni a sort. A látottakból megéreztem és megértettem, hogy utitársaim — koruknál fogva — nem ismerhették a vagontetőn végigélt és a háborús cserevilág kínjával-bajával fűszerezett utazásaink keserveit. Több vonatot nem örülhettek velem a tehervagonokból átalakított bocipullmanoknak,melyeknek közepén szeneskályha melegített, ha volt mit rakni a tüzére, arra a tűzre, melynek füstje láthatatlanná tette a padszomszédot is.* Aztán, hogy tudtunk örülni az első fapadosoknak,melyeknek ablakát akkor sem húzhattuk le, ha kánikulai volt a hőség, mert a füstös korom morzsái könnyeket fakasztottak a szemekben. Folytassam? Már a fiatalabbak is megismerték a vasút korszerűsítésével együtt járó 30— 40 perces, sokszor még hosszabb késéseket, amint megismerték a váltók lefagyását, a vonatok zsúfoltságát éppen úgy, akár az állomások több vonatot fogadni képtelen leterhelését. Elérték a határt És most az autóbusz száguld velünk, utasaival az M3-as autópályán. Szemünknek szokatlan a táj, hátulról látni Gödöllő egyre magasodó modern lakóházait és gyárkéményeit. A vonatról soha nem ismert Blaha-fürdő nyaralóival, villáival nyári emléket idéz. Mogyoród a télies idő ellenére is bőven a termő szőlők és gyümölcsfák zöldjét, bő termését ígéri. Fót látképe is felvillan. Kirándulásra hív a fóti templom szokatlan vonalú csonka tornya. És itt van Budapest. Harminc perc sem kellett, hogy elérjük fővárosunk határát. Nem volt ezeknek a Túráról Budapestre ma reggel először induló autóbuszoknak ünnepélyes indítása. Az emberek jelentős része talán nem is értette volna, hogy miért kellene ünnepelni. Pedig nagy dolog, egész kort, vagy korszakot tükröz, jelképez, hogy március 1-től naponta hat autóbuszpár közlekedik Túra és Budapest között. Ahogy megérkeztünk, hideg szél vágta arcunkba a permetező eső cseppjeit. De mindannyian, akik szótlanul utaztunk a fűtött, tiszta, kényelmes autóbuszban, mintha vidámabban igyekeztünk volna napi célunk felé. Ki az iskolába ki a gyárba, vagy éppen egy rövid fővárosi ügyintézésre. Kedvem lett volna fütyörészve megtenni az utat a pár méterre levő metróállomásig. utitársam Mögöttem két fiatal hangos beszéde hallatszott. — 19.30-kor indul az utolsó járat Budapestről. Jó lenne, ha ez Gödöllőnél lemenne a régi 3-asra és felvenné az onnan hazaigyekvőket. A művelődési központ sok rendezvénye befejeződik ekkorra — mondta a fiú, de visszavágott a lány. — Tudod, mi lenne az igazán jó? Ha színházi busz indulna legalább pénteken és szombaton úgy este 11 óra körül. Merész kívánság? Szavaikra sok minden jutott ismét az eszembe, de aztán igazat adtam fiatal útitársaimnak. Miért ne teljesedhetnének a merésznek hangzó kívánságok? F. M.
Ezt egyszer már leírtam neked egy pár hónapja, de itt nem azzal van a baj, amit írsz, hanem ahogyan teszed. Én is úgy gondolom, hogy ha már megvetted a bérletet teljes áron, akkor jogodban áll akár napi 800 km-t is menni, hajnaltól éjfélig, és én is azt vélem, hogy nem ér kevesebbet a te utazásod, mint azé, akinek kényszerből kell buszoznia, csak a napi 8 a Neoplan-fóbia jegyében íródott hozzászólás meg a némi határeset-anyázás ami sok. (Eleve, nem köcsögségből, de biztos, hogy 2024 a legjobb időpont arra, hogy Ikarusokkal akarj utazni, pláne távolsági fordákon? :D ) Ja, hogy szinte ingyen utaznak a diákok? Az élet igazságtalan, ugyanakkor ha te vagy én jogosultak lennénk kedvezményre, akkor értelemszerűen mi is élnénk a lehetőséggel.
Mondjuk rám már valószínűleg nem sokáig érvényes mindez, mert 3 hónapnyi bérletezgetés után rájöttem, hogy hiába olcsó, még az én ezeréves, klíma nélküli autóm "kényelme" is összehasonlíthatatlanul magasabb színvonalat képvisel, mint amit a MÁV "szolgáltatás" címszó alatt leművel. És ez alighanem még rosszabb lesz a bődületes kieséseknek köszönhetően. De ugye ez megint egy messzire vezető téma, amiben meg se próbálok úgy tenni, mint aki ért hozzá...
Szerintem, ha megvette a bérletet, akkor minden joga van utazni, én is ugyanezt csinálom, csak 95%-ban vasúton.
Ott viszont előjön belőlem elég gyakran, hogy:
- a fele ingyen utazik
- a másik fele etnikum alapján ingyen utazik
- ott van még a sok vasutas dolgozó, ingyen utazik, de legalább munkába megy/jön
S erre a "szarra" már megint csak én vettem jegyet? (országbérlet ugye).
Utána meg előjött az is belőlem, amit Trizs jó 20 éve mondogatott:
- Ezen a vonalon se a vasút feladata az utasszálítás, vagyunk tizen.
- Ezen a vonalon se a vasút feladata az utasszálítás, vagyunk öten.
- Ezen a vonalon se a vasút feladata az utasszálítás, egyedül vagyok az egész vonaton. Biztosan elveszem a helyet azelől, akinek életbevágóan fontos az utazás aznap.
DE
Pont most csináltam egy buszos utat, Csaba-Lökösháza. Egész korrekt, Eurolines-ból kikerült Bovával. Hát az úthálózat olyan kritikán aluli, jó rég rázta ki így a lelkem az órás út alatt, mint ez, olyan kritikán aluli az úthálózat. Legócskább mellékvonal ezerszer komfortosabb, mint ez.
S akkor most gondoljunk bele, a nem pályás/főutas járatokon utazók mit össze nem zötykölődhetnek. Tehát, hadd menjen minden héten a bérletével, hisz jó az. Nem? :)
Hüpp. Micsoda áldozatokat kell hoznod, ekkora összegeket biztos nagyon nehéz lehet kifizetni, nem is tudom, hogy ez hogyan tud megtérülni... Majdnem megsajnáltalak.
Tanács: vegyél autót, gyorsan rájössz, hogy 18900 forint havonta hihetetlenül aprópénz.
Kétórás ütem van, minden nap. Ilyenkor pedig mindegyik kap meghirdetett ("külön rendeletre") nonstop rásegítőt is. A közönségben úgy tudom a 40+ éves értelmiségiek dominálnak, akik pedig tipikusan autóval közlekednek.