Keresés

Részletes keresés

száz1 Creative Commons License 2019.08.07 -1 0 31
Hagyjuk már a mesemondást, te, "soknevű", írni nem tudó ügynököcske! XD Mi az UL életbiztosítás? Semmi más, mint egy befektetési alaphoz kötött életbiztosítás, amiben az a szopatás, hogy nemcsak a befektetési alap költségeit fizeti meg a segghülye, hanem pluszban a biztosítóét is. Ott van az egyedi TKM-ében, hogy ennek mennyi a mértéke -vagyis a gyakorlatban általában több, ha érdekel, miért, akkor küldök erről egy linket-, sokszor évi 3-5%. Ezért kap egy illikvid terméket, amit csak ezen a költségeken felül is hatalmas vesztességgel tud kiváltani futamidőn belül, azaz, ha nem várja ki a lejáratot. Sokkal, de sokkal jobban jár az ügyfél, ha köt egy kockázati életbiztosítást -akár olcsón meglévő lakásbiztosításhoz, bankkártyához is-, amit pedig rendszeresen megtakarításra szán, abból ÁK ingyenes számlán, költség nélkül, kamatadómentesen, ingyenesen visszaváltható állampapírt vesz. Lesz egy likvid, kiszámítható befektetése, amit évfordulókor ingyen, azon kivül visszaválthat. Ilyenkor nem terheli az alapkezelő és a biztosító költsége és nyeresége, azaz jellemzően évi 4,5-6% költségtől kíméli meg magát. 20 évre a 4,5-6%-os költség iszonyatos veszteséget jelent. Ha nem akar állampapírt, akkor az olcsó kockázati életbiztosítás mellett vehet olcsón befektetési alapokat -van havi megtakarításos program-, ilyenkor szintén likvid befektetéshez jut, ráadásul eldöntheti, hogy havonta mennyit takarít meg ebben a formában. Az UL életbiztosításnál nem sok nagyobb átverés van. Épeszű ember messzire elkerüli. A sok tyúkszaros ügynököcske persze hajtja, hiszen itt van a legnagyobb lehúzás, ezért a legnagyobb jutalék is.
Előzmény: 118080267529 (30)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.07 0 1 30

Mi történik akkor, ha mégsem a tudatlanok az UL célközönsége? 

Az aki, ahogy mondtad "Pénzügyi analfabéta", ugyan lehet hogy akart, vagy néha néha sikerült neki előtakarékoskodni, de hosszútávon szinte biztos hogy nem. ( még a fiókban sem) 

Az általad említett embereknél teljesen m1, hogy mennyit keres és mennyi a valós költsége, elfogja szórni a pénzét. Az adott emberrel bárki elfog tudni indítani bármit és bármit vissza is tud vele mondatni. 

Közelítsük meg akkor az önzőség felől, az látom érted. Mindenkinek jól felfogott érdeke, hogy ha valaki UL-t indít, az fusson végig. Ugyan úgy az értékesítőnek is. Olyan személynek akinek még semmilyen eredményes megtakarítási próbálkozása nem volt, talán a kezdők kivételével senki nem fog UL-t indítani, mert fél éven belül vagy magától vissza mondja, mert havonta egyel kevesebbet tud pizzázni meg kocsmázni, vagy vissza mondatja vele akárki a világon és akkor az utolsó Forintig vissza kéri a biztosító az utána kapott jutalékot. Senkinek se méri meg. Ami egyébként egy tökjó dolog, mert ezzel szűri a rendszer a selejteket és a mocskokat. Ők ketten biztosan nem tudnak megélni ebből, vagy ha még is, igen hamar kiszűri őket a rendszer és kidobja magából. 

 

A célközönség pont hogy a másik oldal, akinek már vannak megtakarítási törekvései, akár már tapasztalatai. Minden hónapban egy picivel többje van. Nekik már mutatni kell valamit. Nehezen döntenek, érveket kérnek, tényeket, kalkulációkat, érzelmeket, de ha döntenek az hosszú távra szól. 

Azt szokták mondani, 10 emberből 2 mindent megvesz, elad, elindít, le állít. Van másik 2, akinek nem számítanak érvek, tények, érzelmek, soha senki nem tudja meggyőzni, semmiről ( igen, itt vagy benne :) )

A mi célközönségünk pedig a maradék 6, akiknek kellenek az érvek, tények, érzelmek és nyitottak más szemszögekre, látásmódokra, akik mindig akarnak egy picit okosabbak/többek lenni, még egy oldalról megismerni az adott témát és nem zárkóznak el ha épp nem értenek egyet.

Szóval még egyszer, nem az általad említett "analfabéták" a célközönség. Csak hogy összegezzük.

Előzmény: száz1 (28)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 29

Mi a helyzet, nagy mesemondó? A gergő9404 nicket 5 hozzászólásos szófosás után nyugdíjaztad? XD

Előzmény: 118080267529 (19)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 -1 0 28
1. Ezt a bankmonitor is tudja, vannak extra kedvezmények néha. Ők is intézik és nyomonkövetik a hitelkiváltást, hipergyorsak, segítettem hitelkiváltást intézni a rkkonságban. Legfeljebb nincs nyakadon az ügynök. 2. Mindenbe beépülnek a költségek, nincs ingyenebéd senkinek, valakinek állni kell közvetítő vagy a saját ügynökhálózat árrését. Az más kérdés, hogy ez kinél csapódik le elsősorban -pl. a régi, nem váltó ügyfeleknél-. A netrisk szintén közvetítő, ők is komoly kedvezményekkel dolgoznak,csak online vagy telefonon mindent el lehet intézni. Én a rokonságban szoktam segíteni biztosítás lecserélesében a netrisken, főleg az idősebbeknek, jellemzően 40-50%-kal fizetnek kevesebbet, mint előtte. Ennél ti se tudtok sokkal jobbat hozni. De nem ezek.a dolgol azok, amiert "mérges" vagyok a közvetítőkre, hanem ahogy nagy jutalékot hozó UL-eket és "befektetéseket" rátukmálják a delikvensekre. Ezek általában pénzügyileg képzetlen emberek, akik nem rendelkeznek értelmezhető megtakarítással, nincsenek befektetési ismereteik. Ezeknek azt adnak be, amit akarnak. Aztán pár év múlva jellemzően nagy bukóval szállnak ki. A nyugdíjbiztosítás is kész lehúzás. Ez egyszerűen tudatos lehúzás jutalékért, nem pénzügyi tanácsadás. Mindeninek meg kell élni, csak nem a másik kárára. Mondjuk az utazási irodák még nagyobb lehúzók tudnak lenni, de ott legalább látják azt, hogy mit fizetnek, csak azt nem tudják, maguknak mennyivel jobban es olcsóbban ki tudnák hozni általában.
Előzmény: 118080267529 (27)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.06 0 1 27

Nagyon hasonló a módszerünk az általad említett oldalakéhoz, a kedvezményeken és a kényelmen van a hangsúly.

Hiteleknél sokszor tényleg nem tudunk jobbat, mint amit maga a bank monitor is javasol, a promóciók alatt. Ami itt számít az a sebesség és a kényelem. Az ügyfél egy összeszokott és egymást jól ismerő, egymáshoz rugalmasabban álló csapatott kap, a bankok és a közvetítő kapcsolatából. A tanácsadó feltud hívni egy ottani fiókvezetőt, tud vele időpontot egyeztetni és az is előfordul, hogy nem az ügyfélpultnál lesz a fogadás egy sorszámmal, hanem az adott bank egyik belső irodájában. Ezer és egy példa van rá. Ez pénzbe nem kerül.  Illetve előre utána tud kérdezni, hogy milyen dokumentumokat kell előkeresnie, információkat megszereznie, ezzel is megspórolva egy utat a bankba. Mégis csak kényelmesebb egy fotelben kávézgatni, mint az ügyfélpultnál ücsörögni.

A biztosítási oldalnál kezdődik igazán a varázslat. :)

Azt hogy miből gondolod, hogy közvetítőn keresztül drágább, egy bármilyen biztosítás, nem nagyon értem.

Más közvetítő kedvezményeibe nem látok belőle, de biztos vagyok benne, hogy egy nem piacvezető közvetítőnek is jelentősebb kedvezményei vannak, mint ha valaki megkötne magánszemélyként bármit a netrisk-envagy személyesen. Ami abból adódik hogy napi több száz régi ügyfél és több száz új ügyfelet visz a biztosítók felé. Mi pedig mint, piacvezető közvetítők a legnagyobb kedvezményekkel dolgozunk. Itt a tömeg erejéből fakadó üzletpolitikai kedvezményekről beszélünk. Mint amikor a nagyker áron vásárolsz. Tehát nem drágább lesz,m hanem pont hogy "olcsóbb", ár érték arányban jobb. A legkisebbtől a legnagyobb programokig. ( Nem csak a méreg drága programokra vonatkozik.) Pont a lakásbiztosítás az egyik kedvenc témám, a legkönnyebb lecserélni, 20 és 60 % között vannak kedvezményeink. A feltevésednek jogosnak kell egyébként lennie, mert akkor hol a haszon? Nem kell, akkora méretű tömegeket mozgatnak meg a közvetítők, hogy a haszon egy részéről lemondanak, csak vidd hozzájuk, ekkora tömegnél így is nagyon megéri a pénzintézeteknek, már nem kell drágának lenniük. A közvetítőnek nem az árrés a nyeresége. Viszont ha magánszemélyként szeretnél valamit indítani, akkor tényleg a netrisk a legjobb, ez kétségtelen.

Előzmény: száz1 (20)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 26
Hogy az egyszerű ember tisztában legyen azzal, milyen költségei vannak akkor, ha OVB-ügynökön keresztül köt UL életbiztosítást

- biztosító alapkezelőjének költsége és nyeresége
- biztosító költsége és nyeresége
- közvetítő költsége és nyeresége

Ha ÁK-n keresztül vesz Állampapir pluszt, akkor ingyenes számlavezetés, ingyenes vásárlás, évfordulókor ingyenes visszaváltás, adómentes. Olcsón köthet kockázati életbiztosítást -az első esetben is fizetni kell ezért is-.

Ha kockázatosabb terméket akar venni, akkor meg vesz olcsón ETF-et, vagy ha nem akar foglalkozni vele, akkor választ befektetési alapot a kockázatszintjének megfelelően. Megspórolja a biztosító és a közvetítő árát.
Nincs ingyenebéd, mindennek ára van.
Ha az ember közvetítőn keresztül vásárol szolgáltatást, akkor általában érdemesebb online közvetítőt választani, mert költséghatékonyabbak, mint az MLM-es rendszerű OVB. Senki se legyen saját maga ellensége, csak okosan!
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 25
"Akár mennyire" az pl. akármennyire. XD
Előzmény: száz1 (24)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 24
XD Bár telefonon pötyögök, átvettem tőled az "antimagyart", meg a rossz helyesírást. Mindenkitől elnézést,nem tudom javítani. XD
Előzmény: száz1 (23)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 23
Kínkeserves olvasni az írásod, végigszenvedtem. :) Nincs olyan, hogy ingyenes életbiztosítás, a valódi nemzetközi kamat meg sok helyen nem nulla, hanem akár negatív is. :) A TKM is csalóka tud lenni, nem is akár mennyire, így is drágák még mindig. A beiktatott OVB-ügynök is jócskán drágít. Biztonságorientált,diverzifikált, blablanla, kamuduma. A biztonságosan elérhető legmagasabb befektetési hozam az állampapíré. Kevés pénzzel akkor járnak a legjobban, ha befektetést akarnak, ha ingyenes nyiitnak számlát az ÁK-nál, aztán vesznek kamatadómentes állampapírt havonta, amit évfordulókor ingyenesen kivehetnek. Nincs se alapkezelői, se biztosítói,se közvetítői, se banki szlavezetési díj, se kamatadó. Az életbiztosításra meg kockázati kell, olcsón. Például lakásbiztosításához köt életbiztosítás kiegészítést olcsón, de már havi 5.000-ért van 20milliós kockázati életbiztosítás. Minden közbeiktatott vállalkozás plusz költséget generál az ügyfeleknek.
Előzmény: 118080267529 (19)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 22
Mielőtt "kő kori" egyetemről írsz -gondolom hogy ezt valami MLM-előadáson hallottad, aztán alkalmazod, ha kell, ha nem kell- , próbáld meg egy nyolcadikostól elvárható szinten alkalmazni a magyar helyesírást, mert ez kontraproduktív.
Nézz szét a munkatársaid között, lefogadom túlnyomó többségük túl van már pár MLM és/vagy közvetítőcégen. Jobbára ugyanazok az emberek forognak, némi új beesővel. Ilyen MLM-szerű közvetítőcég belépése mindig jelentős pluszköltséget generál, amit az ügyfél fizet meg.
Előzmény: 118080267529 (18)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 21
Mivel nem vagyok palimadár, kerülöm ezeket a gyorstalpalón képzett, jutalékvadász "pénzügyi szakértőket". Brokernet -volt-, OVB, MBI ugyanarra a szisztémára épülő csoport, az ügynökeik jó része is megjárt több hasonszerű céget. Hogy más kissé a marketing, annak nulla a jelentősége. Jelentős plusz költsége van egy közvetítőnek, főleg akkor, ha személyes közreműködést is végez, ennyi. A XXI. században, az internet korában feleslegesek és nem költséghatékonyak az OVB és társai.
A tapasztalatom az OVB-vel abból a szempontból van, hogy hozták be a palikat, akiket le lehetett húzni. A szar meg attól nem lesz kalács, ha 3 éve átfestették. :)
Előzmény: 118080267529 (17)
száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 20
Ehhez nem kell OVB-s, felmész az internetre, pl. a bankmonitor.hu, ki tudod keresni a legjobb hiteleket, biztosításokra ott pl. a netrisk. Hogy jól jártál-e, azt azután tudnád megmondani, ha átfutottad volna az alternatívákat. Ez ilyen egyszerű dolog. A személyes közvetítő általában plusz költséget jelent.
Előzmény: Gergő9404 (15)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 19

Azt hogy mi történt akkoriban én már nem tudom, sajnos vagy nem sajnos, lehet hogy jobb is.

Amit tudok, hogy tényleg nem láthatsz olyan valódi UL tulajdonosokat akik azért boldogok mert véget ért a programjuk. Ahogy már említettem párszor, amire gondolsz az az UL típusú klasszikus életbiztosítás, ahol az életbiztosítási díjrész, elviszi a díjjak egyharmadát és általában a lejárat után, kevesebbet fog kézhez kapni, mint amennyit be tett. Ez ment régen, de nem is volt más azoknak akiknek nem áll rendelkezésükre 100 ezrek. Ez nem UL! Viszont nem is volt annyira ördögtől való.

 

Létre jött egy szabályzás közel 3 éve, amiben megfogalmazták az etikus életbiztosításokat, ekkor jött forgalomban a valódi united linked. Amit azért nem láthatsz hogy ujjonganak örömükben a tulajdonosuk, mert 9 évnél rövidebb időre nem ajánlanak. ( A matek pedig, még sehogy sem hozza ki hogy lejárt volna egy is valaha :) ) Mert ezt nem tekintjük befektetésnek, ez egy biztonság orientál, diverzifikál program csoport, aminek szintén az a lényege, hogy akinek nincsen befektetni való tőkéjük, vagy nagyobb jövedelme, ( csak havi 10-20-30-40-50 ezre van biztonságosan) de céljaik vannak, azok is érjék már el a céljaikat hosszú évek alatt aprajával. Az pedig hogy ebből már nagyobb összeggel szálnak ki, az annak köszönhető, hogy ebben az életbiztosítás már ingyenes, valódi kamatokkal dolgozik, világranglistán is elismert pénzintézetekkel együtt működve. 

Igen, ennek is van költsége és pont ezért ajánlanak 9 évnél távolabbi célra UL-t, ugyanis minden költséget kamatokkal együtt vissza adják a 10 évtől. Az általad említett, ul típusú klaszikus életbiztosításokat pedig már nem képes az OVB közvetíteni és sok másik cég sem.

 

Egyébként valódi léptékű befektetésekben is tudunk segíteni, de arra még senki nem kérdezett rá, mindenki az UL-n rágódik. Tév infók csupán.

( Amikor ezt leszoktam írni és elmagyarázni, általában kapok egy 4-9 éves fórum oldalban szép magyarázatokat, ellen érveket, vagy egy bank monitoros ábrát. Kérlek kíméljetek meg tőle, mind régebbi mint 3 év és a bankmonitoros ábra is az első 9 évet mutatja be, ahol előnytelen és azt hagyja ki ahol már valódi értéket teremt.

Ráadásul, ezt még mindig lehetne tovább bontani a mellékszámla miatt, hogy rövid távon is lehet vele gondolkodni, de attól már az én fejem is bezsong, ha valakit konkrétan érdekel kifejtem.

Előzmény: száz1 (12)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 18

A topik leírásban egész konkrétan ez szerepel; SZEMÉLYES tapasztalatok és infók a Magyar OVB kft pénzügyi közvetítő és tanácsadó céggel. Mind ügyfél, mind dolgozói oldalról. Lehetőleg mellőzük következőt ; Ismerek olyat aki találkozott munka közben tanácsadóval és ezt és ezt mesélte. vagy ezt és ezt tanítják a kő kori egyetemen :D

Előzmény: 118080267529 (17)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 17

Tehát ha jól értem amit mondasz, akkor neked konkrétan nincs semmilyen tapasztalatod magával az OVB-vel, ami tapasztalatod van, (egy majd nem, hasonló pénzintézettel) az is jóval régebbi mint 3 éves és egyébként A meg B ember munkája alapján ítélsz meg másik 400 ezrét, igaz?

Vagy vettél igénybe bármilyen szolgáltatást a cégen keresztül? 

Előzmény: száz1 (14)
Gergő9404 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 16

Bocsánat a hosszú kifejtésért! Sosem volt erősségem a tömörség.

Gergő9404 Creative Commons License 2019.08.06 0 2 15

Nagyon felkapott téma lett a hónapokban ez a cég, elég sokat hangoztatom a mi tapasztalatainkat, elég felejthetetlen egy hullám vasút volt ez.

 

A legelső találkozásaim tényleg elég kellemetlenre és unszimpatikusra sikerültek. Végzős egyetemista voltam, mikor felhívott egy tök random hapsi, hogy a legjobb barátomtól van meg az elérhetőségem, neki segített ebben, abban és tudja, hogy épp várandós a párom, neki pedig az egyik szakterülete a gyermektámogatás. Belefér e az időnkben, a napokban, egy 50 perces beszélgetés, ahol ő bérmentve elmondja nekünk, milyen nem reklámozott állami támogatások vannak gyermekszületés esetén? (kérdezte) Jó formán nem értettem, hogy miről van szó, de az ajánlója az egyik hozzám legközelebb álló személy, mondom végig hallgatom, bukni nem tudok egy beszélgetésen. 

Amikor sor került a találkozóra, elejénte beszélgettünk, ismerkedtünk, még tetszett is, hogy nem ilyen 50 körüli, pörköltfoltos, barna zakós, kicsit ki éget tipikus biztosítási ügynökkel találkozom, aki meg sem kérdezi a véleményünket, meg a mi mivoltunk pont nem érdekli. Fiatalos volt, velem egykorú kb és elegáns. Kellet az a beszélgetés, hogy le vezessük a feszültséget, mert azért kicsit féltünk, hogy kivel is találkozunk. Eddig jó volt, utána kezdődött az izgalom. Innentől kezdve kb csak ő beszélt, néha kérdezett egy eldöntendőt. Tartott egy ismertetőt a cégről, majd mondta, hogy több területtel is foglakozik a cége, elősző a be ígért gyermek támogatásról beszélt, majd ki akart térni más témákra is. Természetesen azt is végig hallgattuk, de nem igazán érdekelt semmilyen biztosítás, bank váltás, vagy fundamenta. Viszont nem értette meg, sem elsőre, sem másodjára. Az idióta hipotéziseivel a depresszióig kergetett minket, hogy élet és baleset biztosítás nélkül mi vagyunk a világ legfelelőtlenebb szülői, mind ezt jóformán csak kérdésekkel. Erre a csávóra sok mindent lehetett mondani, de azt nem hogy hülye lett volna, vagy felkészületlen.  Végül be is adtuk a derekunkat, meg nem is. Indítottunk egy egészség biztosítást ami a lányom születésekor fizetett egy közepes összeget, meg valami no name pénztárat, amiből a gyermeknek vásárolt cuccai árának egy résztét vissza kapjuk évente egyszer. Egy tortúra volt a beszélgetés, de gondoltuk igazából jól jöttünk ki belőle, majd felbukkant a születés után egy hónappal, hogy mire szeretnénk fordítani a pénzt amit keresett nekünk. Köszönjük hogy gondolt ránk, de mi most ezt az összeget élvezni szeretnénk és rá is szorulunk, mert gyermekszületést megelőzve vettünk egy házat hitelre, Csepelsziget aljában 110.000 Ft os havi törlesztőre és még ezzel az összeggel is a szüleik támogatására szorulunk. (Mondtam) Szinte hallottam ahogy felcsillant a szem a túl oldalt, azonnal mondta, hogy azért mert hitelt fizetek szintén jár vissza nekünk 50-100 ezrek, találkozzunk, 20 perc alatt megvan. Mi elhittük mert ez előtt sem akart átbaszni, megtörtént amit ígért, úgy ahogy ígérte, még megbízható is, nem is ezzel volt a baj. A "baj" ott kezdődött hogy gyermek született, hitelünk lett, költöztünk, keveset aludtunk, kimerültek és stresszesek voltunk. Ennek a csávónak meg le utánozhatatlan energiái voltak, nem volt kedvünk egyáltalán semmihez, csak piheni és semmivel sem foglalkozni a gyereken kívül, nem hogy egy túlfűtött manipulátorral találkozni. Ezt így ahogy van konkrétan el is mondtuk neki, de úgy ahogy a találkozónkon, úgy itt sem értette meg, tovább mondta; csak 25 perc és megvan. Itt már azért kezdett kijönni a fáradtságom és erélyesen nyomatékosítottam benne, hogy most nem akarunk ezzel foglalkozni és az összegre is szükségünk, van amit "tőle" kaptunk hagyjon most minket békén, tudjuk hogy jót akar, hívjon minket vissza fél év múlva, addigra csak rendeződnek a dolgaink, akkor szívesen fogunk ezzel foglalkozni, de most biztos h nem. Ekkor a csávónál nem tudom h mi kattanhatott el, de habozás nélkül belenyögte a telefonba, h ha annak az összegnek legalább a felét nem fordítjuk a gyermek jövőére és biztonságára gondolkodás nélkül megszünteti a biztosításunk, meg a pénztárat és számítsunk rá, hogy kamatokkal kérik vissza a kiutalt összegeket. Nekünk se kellet több, szó nélkül rá vágtam a telefont. Letiltottuk és utána kérdeztünk mindenhol, ahol csak eltudtuk képzelni, hogy lényeges információhoz tudunk jutni, hogy ezt megtehet e. A válasz mindenhol ugyan az volt. NEM! Nem is történt semmi, jogilag ő csak az elindításban tud segíteni, és segíthet módosításokban, de még egy telefon szám cserét sem tud nélkülem bejelenteni. Megnyugodtunk, nem is történt semmi, viszont pár hónap után meg is szüntettük a biztosítást, nem volt már rá szükségünk, viszont a pénztárból a mai napig veszünk ki, kisebb és közepes összegeket.

 Szóval itt meg is szakadt a kapcsolatunk a kedves barátunkkal, de itt nem állt meg a történet. Tavaly nyáron, (durván másfél évvel később ) felhívott az ovb-től egy hölgy, hogy valami adatkezelési szigorítás lépet életben az unióban, alá kéne írni egy lapot, illetve kiszeretné kérdezni a véleményünket személyesen, az eddig emlegetett tanácsadóról, mert problémák léptek fel vele kapcsolatban és már nem partnere a cégnek. Érdekelt hogy mi történt vele, csak ezért mentünk bele a találkozóba. Szintén megtörtént a találka. Ekkor már egy 40 év körüli hölggyel volt szerencsénk találkozni, aki nem jött egyedül. Volt vele egy 19-23 éves srác. Elmondták az adatkezelési történetet, aláírtuk, megint itt hagytak nálunk egy lapot. Kikérdezte a tapasztalatunkat az előző sráccal kapcsolatban, elmondtuk, hogy zajlottak a dolgok. Erre egy pozitív csalódás ért, ugyan azért tették ki, amit velünk is csinálta a telefonban, a legutolsó alkalommal. Ez után a hölgy felajánlotta, hogy amennyiben szeretnénk még nem csak papíron, de ténylegesen is kapcsolatban maradni és értesülni a legújabb opciókról, akkor akár ő személyesen fogja velünk tartani a kapcsolatot, habár állítása szerint ő már nem foglalkozik direktben az ügyfelekkel, hanem inkább igazgatja a rendszert, de a problémára való tekintettel, ha kell, elviszi a hátán az előző delikvens teljes ügyfél körét, vagy aminek ő jobb örülne, a magával hozott csávókára bízná. Teljesen kitálalt, mondta hogy az ifjonc teljesen zöld, most mászott ki az oktátási rendszerből, maximum 20 ügyfelet látott életében, annak a felénél ő még csak nézőként vett részt, de nagyon értelmes, visszafogott jó indulatú srác és habár tapasztalata minimális, minden anyagból kiválóra vizsgázott, fussunk már vele egy kört a kedvéért. 

Ezt már kifejezetten bizalmi szituációnak éreztünk és olyan kellemes, bizalmat sugárzó kisugárzása volt mind kettőnek, meg azért már rég volt az előző történet, le csillapodtak bennünk az indulatok, belementünk. Nagyon jól döntöttük, semmit nem csinált, csak amit kértünk. Ugyan 2-3 mondat erejéig ki tért más témákra is, de vele már tudunk értelmesen beszélgetni és nem akart velünk egyszerre mindent bekötögetni. Csináltunk pár apróságot. Le cserélte a hitelt, meg a lakásbiztosításunkat. A lakásb. nem volt nagy kunszt, valamivel kevesebbet fizetünk érte mint másfél éve, ugyan azért a szolgáltatásért és a biztosító is ugyan az maradt. A hitel miatt mondom, hogy meg érte. Érősen érezhető a különbség. A legnagyobb durranás az egészben, hogy úgy cserélte le a hitelünket h maradtunk az U betűs banknál, két hónappal rövidebb a teljes futam idő, 3 évesről 5 évesre vittük a kamat periódust és 108.5 helyett, 82 felet fizetünk havonta és igen tényleg jár vissza azért mert hitelt fizetek :DDD Ugyan ez sem sok tudom, de a mi kasszánkban igen is sokat számít. 

 

Ez a mi kis alakulásunk eddig.

 Amit meg még hozzátennék, hogy egy darab befektetésem nincs és nem is sulykolja senki, itt a sok befektetési rögeszmékkel ellentétben. 

Remélem hasznos információval tudtam szolgálni legalább egy egy ember számára.

száz1 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 14

Milyen termékeket vettél tőlük? Az, hogy mennyire jártál jól vagy rosszul, az akkor derül ki, ha megnézed az alternatív költségeid, illetve sokszor csak a futamidő lejártakor. Például nem sűrűn fogsz találni a lejárat után elégedett unt-linked életbiztosításost. A "nyugdíjbiztosítás" is alapból rossz konstrukció alternatív megtakarításokhoz képest. Persze volt némi visszafogás a rablásból. Régebben egy 8-10 éves lejáratú unit-linkedre a közvetítő elkért 1-1,5 évi befizetést -ráadásul az elején-, erre jött még rá a biztosító költsége és nyeresége, sejtheted, mi jutott a pali ügyfélnek. Oda kell figyelni, soha nem szabad hinni nekik, mindig utána kell nézni az ajánlott terméknek, illetve az alternatív lehetőségeknek. Hogy ezekben a körökben mi folyik, belülről láttam. Az emberek többségénél a könnyű pénzszerzés lehetősége leépít minden normát. Ráadásul sokszor évekkel később szembesül azzal az ügyfél, hogy mit is kapott. Sok szemét ömlik a potenciális ügyfélre, elsősorban az MNB, kiszámolo.hu, penzcentrum.hu, bankmonitor.hu írásait érdemes olvasni az adott termékkörről vagy termékről, ha az ember nem ismeri jól az adott területet. 

Előzmény: Gergő9404 (13)
Gergő9404 Creative Commons License 2019.08.06 0 2 13

Sziasztok!

Elég durva ezeket olvasni, mert én lassan 3 éve állok kapcsolatban az obv vel és nem érzékeltem ezt magamon.

Azért ilyenkor elgondolkodik az ember hogy melyik oldallal is van a baj, amikor ezt olvassa. Valószínűbb, hogy  mindkettővel. Amit észrevettem viszont az az hogy ezek nagyon rég múlt történetek, azért más rendszer volt akkor és más rendszer van most. ( jóval szigorúbb szabályzás szempontjából a mostani ) Az én véleményem, tapasztalatom a legelső két találkozás kivételével kiváló.

Meg is szeretném osztani, ne bántsa már mindenki szegényeket, ők is csak meg akarnak élni, de nem a másoktól elvett pénzből.

száz1 Creative Commons License 2019.08.05 0 1 12
Azt írtam, területen, nem azt, hogy az OVB-nél. Megboldogult AB Aegonnál kezdtem még a 90-es évek első felében szinte gyerekként. Aztán pár évvel később úgy gondoltam -huszonévesen-, nem árt soha némi plusz pénz, így belekóstoltam az MBI-be ,de ott már láttam, hogy mire megy az egész, úgyhogy a képzés alatt végeztem velük. Az ügyfélnek ne mondjuk el, mert összezavarja, azt jelenti, jogy verjük át. A "megboldogult" BudaCash-hez sok szálon kötődő alapkezelőnél voltam rövid ideig, több mint 15 évvel ezelőtt, ott a "palik" tömegét szállította az OVB. A termék jó volt, több ezer külföldi befektetési alapot lehetett elérni innen, bár kifejezetten borsos áron. Itt a trükk az volt, hogy akár 1-2 hónap alatt többször átforgattátták vele befektetést, mindig kifizettette a "töltési díjat", ticket fee-t, nemzetközi átutalásokat, viszont jelentős jutalék járt érte. Egyébként rokonok, ismerősök, rendszeresen megkeresnek, hogy innen-onnan kapnak ajánlatokat pügyi termékekre, minimálisan van hasznos. Jó részük sok hazugsággal körített lehúzás. Azt nyomatják, amiből hasznuk van.
Előzmény: 118080267529 (11)
118080267529 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 11

Említetted hogy "belekóstoltál", ez gondol azt jelenti hogy tevékenykedtél a cégnél.

Emlékszel még rá, hogy ez nagyjából mikor lehetett, helyileg hol volt az iroda amelyikkel kapcsolatban álltál?

Illetve, mennyi időt töltöttél ezzel tevékenységgel?

 

 

Előzmény: száz1 (9)
száz1 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 10

A 95-97% a jutalékra megy, 3-5% van olyan szellemi és erkölcsi szintén, hogy a legjobbat próbálják ajánlani --ha bírja a gyomruk ezt a közeget, nem hagyták ott vagy nem küldték el őket-.

Nem tudom, ki vagy az OVB-n belül, de a siralmas helyesírásod jól mutatja, milyen szintű emberek vannak ott. Nem "nyelvtannácioskodás", de egy ember helyesírása általában  jól mutatja a kulturáltsági szintjét -kivéve  olyan részképességzavar esetén, mint például a diszlexia-.

 

 

Előzmény: 118080267529 (8)
száz1 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 9

Az OVB egy tipikus szemétértékesítő cég, mindenki kerülje el messzire, ahogy a többi ilyen ügynökcéget is. Ezeknek pont a pénzügyi téren képzetlen emberek lehúzása a fő profiljuk. Nagyon régen én is belekósoltam ebbe a területbe, láttam, mi megy, gyorsan ott is hagytam. Akinek nem ez a szakterülete, az autodidakta módon képezze magát. Egy "gagyi" vizsgának semmi jelentősége, sokszor képzett emberek is nagy nyugalommal lehúzzák a "delikvenst", akit le lehet húzni. Azt árulják, amin nekik és cégüknek hasznuk van, ez igaz a min. több tízmilliót befektető privát banki ügyfelekre is. Elég csak a K&H vagy a Barclays privát banki ügyfelekkel kapcsolatos botrányára gondolni.  Egy lehetőség van, folyamatosan tanulni és képben lenni. A kiszamolo.hu elég jó kis oldal, érdemes olvasgatni, főleg olyanoknak, akik nem igazán értenek a pénzügyekhez, nincs befektetési tapasztalatuk. 

Előzmény: 118080267529 (8)
118080267529 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 8

Nagyon jó amit írt, ez a valójában szerves része az OVB-nek, viszont nem a fő profilja. Az hogy ezt nem látja az OVB-n belül, annak elég sok oka lehet.

A saját véleményem szerint sajnos előfordul, h nem a legjobb terméket kapja meg az adott ügyfél, ami a magyar piacról, az adott időpontban elérhető. ( Pedig ez a vállalat lényege, hogy átvizsgálja a teljes lehetőségek tárházát és akár jutalék mentesen segétkezik.)

Ami miatt (ismétlem) a saját véleményem és tapasztalatom alapján előfordul, az is több részből áll. 

Nyilván az OVB-n belül is megtalálható az az 5% akinek fontosabb a jutaléka, mint az ügy fél elégedettsége. Szerencsére relatív kevés van belőle és küzdenek ellene, de még is ott az 5%.

A másik elképzelésem (és ez az amiből azért akad pár) az újak, kezdők. Miútán már átmentek minden vizsgán és felmérésen, kapnak egy hatalmas adatbázist tárházat, gyerünk fiam tanuld meg legyél profi... Elsőnek betanulják a legjobban keresett/szeretett programokat, majd ezek után megtanítják beszélni is. Viszont az első 6-9 hónapban biztos nincs akkora tudása, hogy mindent profin ismerjen és a különleges esetekben is, az adott fiatal a legjobb szívvel és tiszta lelkiismerettel fog neki A-t, B-t, C-t ajánlani viszont ott az esély, hogy még nem lát át mindent teljesen és amennyiben nincs mellette a vezetője csinálhat butaságot.

 

 

Mindezek mellett viszont ez a legnagyobb tévedés a vállalattal kapcsolatban, hogy a fő profilja a befektetés. Tényleg foglalkozik vele ez kétségtelen viszont ez egy kis szelete csupán.

Most nem szeretnék mélyebben részletekig hatolva belemenni, mert egy hét múlva is gépelnék, úgy hogy most én mondok egy általánosítást. Alapvetően ügye a legnagyobb magyar országon található pénzügyi közvetítő, jelen pillanatban. Ezt kihasználva tevékenykedik közel a teljes biztosítási piacon, a banki szférában, a különböző pénztárakkal együtt működve, a befektetéseken át, az állami szféráig.

PL; vannak biztosítók, aki 60% feletti kedvezményt is add az OVB ügyfeleinek az üzletpolitikai előny miatt. Míg ha nem a piacvezetőn keresztül veszi igénybe a (PL ) lakásbiztosítását, hanem magán személyként megy be, indítani egyet biztosítást, ennyivel drágább lesz. 

Másik nagy szelet még az állami támogatások, adó vissza térítések. Most a "Babaváró" pörög nagyon, sokkal olajozottabban, gyorsabban történnek a folyamatok hiszen egy már össze szokott, egymást jól ismerő és egymáshoz rugalmasan álló, kapcsolat van a bankok képviselői/ügyintézői és a tanácsadók között. Pusz már az első banki látogatásra is tudnak a kellő adatokkal menni, hiszen a tanácsadó tudni fogja mit kell vinni, ezzel is egy kört meg spórolva.

Tényleg csak nagyon felületesen, a teljes tevékenység max 10%-át szemléltettem.

Előzmény: Tőkebefektető (7)
Tőkebefektető Creative Commons License 2019.05.29 0 1 7

Az ovb az ügyfél számára előnytelen pénzügyi termékeket értékesít, ha szakértői tanácsadók lennének akkor a céljuk nem mindenáron az értékesítés lenne hanem segítség a pénzügyi szabadság elérésére, amely a passzív tőkejövedelem értékpapírokon keresztül. 

 

A valódi pénzügyi tanácsadás csakis termékértékesítés nélkül működik, arról kell h szóljon h az ügyfél milyen befektetést válasszon, minél magasabb hozamot érjen el azáltal h a világ legkiválóbb vállalatainak sikereiből, eredményeiből részesedjen, ez a pénzügyi szabadság, amelynek része h hónapról hónapra több rendelkezésre álló tőke áll az értékpapír számlánkon, amelyhez bármikor hozzá tudunk férni, ez elérhető kiváló befektetési szolgáltatókon keresztül. A pénzügyi szabadság szintje együtt jár azzal h a tőkénk, a részvényeink amelyek vállalati tulajdonrészek casht termelnek így időt jövedelmünk egyre nagyobb hányada már nem munkából származik hanem passzív tőkejövedelemből tehát osztalék plusz árfolyamnyereség, ezáltal több szabadidőnk lesz. 

118080267529 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 6

Ha legközelebb hasonló félre értést vélsz felfedezni, kérlek szoruljon beléd annyi jó indulat, vagy értelem, hogy nem el bagatelizálod a végtelenségig hanem csak jelzed felém. :)

Köszönöm!

Előzmény: Oldskin (4)
118080267529 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 5

Maradjunk meg egy kulturált formában kérlek.

Sokkal eredményesebb vélemény cserét lehet fojtani.

Igen, félre értelmeztem amit küldtél. Viszont te is félre értettél engem.

Fontos hogy, saját tapasztalat legyen és 3 évnél nem régebbi.  Ez akkor jelen pillanatban egyik sem.

 

Segítek, hogy miért.  Alapvetően is elfelejt az ember részleteket amiket nem tart fontosnak, (közben előfordul hogy a leglényegesebb információk) amennyiben ez még 2-3-4 emberen keresztül megy teljesen megváltozik. Ha nem saját az infó, nem tudok kérdezni és belelátni hogy mi történhetett.

Az idő pedig azért fontos mert nagyjából  két és fél éve él az a jogi szabályozás Magyarországon ami lehetővé tette, hogy az legyen a cég ami mindig is akart lenni és fedhetetlenül tudjon működni.

 

Előzmény: Oldskin (4)
Oldskin Creative Commons License 2019.05.15 0 0 4

Kicsoda...??????  Semmiféle barátnőmről szó nincs!

 

Értelmezési nehézségeid vannak? Idéztem egy blogról. Semmi közöm se az írójához, se a barátnőjéhez. :-D 

 

 

Előzmény: 118080267529 (1)
118080267529 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 3

A lehető legjobb helyre fordulhattál ezzel a kérdéseddel. 

Ez nagyon egyszerű, sehogy. 

Viszont kicsit hogy ki is fejtsem miről is van szó.

Van egy központi képzés amelyen kvázi egy jogi alapismeretek vizsgát kell tenni, amit a Magyar Nemzeti Bank egyes képviselői felügyelnek. Ennek ténylegesen van egy díja és a képzés sem egyszerű. Jelen pillanatban 2200 jogi kérdésből áll a vizsga, amire 2-3 hetük van az adott személyeknek készülni. Egy egy hetes belsős napi 8 órás tanfolyamot követően. Majd ebből kiválasztanak, ha még jól emlékszem 75 tök random kérdést, amire 75%-on felül kell vizsgázni. Amennyiben ez elsőre sikerült és az elkövetkező két hónapban megüti az elvárt minimumot, a utólagos finanszírozásban részesül.  Amennyiben ne adj isten elhasalt a vizsgán, van pótvizsgára lehetősége és erre is vannak nem épp megerőltető ösztöndíj projektek. Mindezek mellet azonban ha valaki rendelkezik gazdasági, vagy kereskedelmi diplomával ez a képzés kikerülhető. Ez után a jogsija gyakorlatilag párhéten belül megvan. Viszont ez még nem azt jelenti hogy teljes értékű tanácsadó az illető. 

 Ezt követően különböző, ingyenes belsős oktatásokon kell részt vennie és le vizsgáznia. Plusza különböző pénzintézetek ( Leginkább bankok és biztosítók) legnevesebb oktatói jönnek ki és tartanak előadást a eltérő termék  csoportokról, hol átfogóan hol konkrétan egy termékre koncentrálva. Viszont még itt sincs vége. Az adott delikvens körülbelül minden egyes munka óráját a vezetői egyikével tölti és együtt mennek ez ügyfelekhez. Kezdetben a vezetője tarja a beszélgetést, majd szépen fokozatosan adja át találkozóról találkozóra a részleteket, feladatokat a kedves delikvensünknek, még 3-6 hónap alatt teljes értékű és önálló tanácsadója lesz a cégnek. Nagyából így néz ki a folyamat. 

 A betanítási időszak,oktatási rendszerek, a központi képzés kivételével irodánként eltérhetnek, de ez a standard.

 Remélem kielégítő választ tudtam adni a kérdésedre. :)

Előzmény: seymour_ (2)
seymour_ Creative Commons License 2019.05.15 0 1 2

Egyet mondjon már meg nekem valaki. Hogy lesz valakiből "pénzügyi tanácsadó"? Bemegy jóskapista a céghez, "kiképzik", elmondják neki, hogy "no fijam, mátó' tanácsadó vagy", és onnantól kezdve mindenki megosztja vele a legféltettebb pénzügyi titkait? Vagy esetleg Józsiról legombolnak pár súlyos tízezret a "tanfolyamért", ha az előbb említett szcenárió mégsem jönne össze?

Előzmény: Oldskin (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!