Ha nem szükséges, felesleges behajtani, ha pedig egyéb okok miatt mégis, akkor – már elnézést, de – saját kezűleg is meg lehet tenni! Ha gyárilag nincs, akkor ezért erre én sem költenék.
neha lehet talan elönye, de hatranya is: energiat fogyaszt, koptatja ott a mechanizmust, ho-fagy eseten talán a motort is sikerül leégetni, vagy egyéb kárt tenni a mechanizmusban, ...
szerintem ha felesleges, nem érdemes becsukni (csak designért), én biztos nem "automatizáltatnám"
Ezt a típust nem ismerem, de a hideg szívócső/lecsapódást kizárnám, az minden autóban így van, és a lerakódás kérdést is, főleg, hogy ki is pucoltad… A tünet arra utal, hogy az ECU nem/nem jól látja, hogy hol áll a fojtószelep, azaz nem „veszi a lapot” ha gázt adsz, szerintem is annak a jeladójával kellene kezdeni.
- pl. hibás TPS (gázpedál / fojtószelep) szenzor. Hidegen "kontaktos" vagy rosszul mér. Amíg nem érek a gázpedálhoz, addig az alapjárati motoron keresztül kap levegőt és stabil. Amint hozzáérek, látja az ECU, hogy jön vmi jel a TPS-ből, de rossz jel jön, ezért a beszívott levegőhöz túl kevés/sok üzemanyagot ad és ezért fullad. Ez persze csak akkor lehet igaz, ha az ECU az alapjárati motor jelét teljesen ignorálja, ha jön vmi a TPS-ből, de ezt kissé valószínűtlennek tartom. Mondjuk ha a TPS túl nagy gázpedállást ad vissza, akkor arra már mondhatja az ECU, hogy nem érdekes az alapjárati motor. És ha a keverék túl dús, attól is fulladhat a motor;
- hideg a szívócsonk, szívócsatorna, lehűti a beszívott levegőt, és lehet, hogy a levegő hőmérő rossz (bár az én esetemben az ODB-n jó értéket mutatott);
- hideg a szívócsonk, hideg levegő jut az égéstérbe, ez rosszul keveredik a benzinnel, a benzin kicsapódik stb. emiatt kezd el dadogni. Ennek azonban ellentmond, hogy hiába hideg minden, ha nem piszkálom a gázpedált mégis stabilan működik. Meg ez akkora hiba lenne, hogy így nem tudnának eladni autót Kiáék;
- lerakódások: a szívócsonkban nincs, szívócsövet nem tudom, talán meg kéne nézni endoszkóppal. Nem valószínű, h ez a baj, mivel akkor véleményem szerint más fordulatokon, melegen is lehetne gond...;
Annyi látszik biztosnak, hogy a hőmérséklettől függ. Az autó vízköre át van vezetve a szívócsonkon a fojtószelep házán át, így az elég gyorsan elkezd melegedni. Azaz 30mp járatás után is már langyos víz kering arrafelé. A fojtószelepen pedig a TPS szenzor van... asszem neki kéne állni kimérni az ellenállását stb. vagy venni egy újat. Vagy talán a Kia szakszervízben ismerik ezt a hibát... ;)
Ezen eszmefuttatás után én most a TPS hibájára gyanakszom...
A miénkben is teljesen friss olaj van, Mannol Kia/Hyundai olaj, mégis csinálja... Nem akarom belemagyarázni, de amikor mentünk egyet autópályán, utána mintha egy ideig _kevésbé_ csinálta volna...
Szétszedtem a fojtószelepházat. Vékony, olajos koromréteg volt rajta, petróleumos ronggyal nagyjából kitakarítottam. A mellékelt képek ábrázolják az eredeti állapotot. Szerintem ez nem vészes koszolódás, igaz, a Mitsubishimen ennyi sem volt, pedig abban 2x annyi a km. Az egyes hengerekhez vezető szívócsövek állapotáról nem tudok semmit, ahhoz le kéne szerelni az öntvényt, az bonyolultabb munka. Megtisztítottam a PCV (vagy kartergáz?) csövet, alapjárati motort (abban is volt némi lerakódás), meg még valami szenzort (MAP?). Most várom, hogy milyen lesz a hidegindítás.
Ilyen próbálkozásom még nem volt, de amennyiben a két autó – típus/modellen kívül évjáratban is – azonos, akkor szerintem valószínű, bár márkaszerviz, vagy ilyen jellegű szerelésekkel foglalkozó cég bizonyára pontosabb felvilágosítással tud szolgálni.
Most értem rá jobban beleolvasni a témába. Én nem akarok mindenképp cserélni, ezek az utólagos cuccok nekem nem jönnek be. A kérdésem lényege az lenne, hogy a gyári érintőképernyős navis fejegység és a hozzá tartozó tolatókamerás csomagtérnyitó beleapplikálható-e egy eredetileg enélküli autóba, működne-e a kamera?
Az utólagos beépítéssel kapcsolatban a különböző fórumok elég sok információval szolgálnak. Célszerű lenne utána olvasni.
2 éve cseréltem a 2012. évjáratú kormánytávirányítós Kia Rio (UB) gyári rádióját egy 7”-os multimédia (kínai) Anroidos fejegységre. Mivel univerzális, s nem autó típus/modell specifikus fejegység mellett döntöttem – a rádióhoz adott kábeleken kívül – az alábbiak voltak szükségesek:
A hazai piacon akkoriban kapható adapter hibásan működött (vissza cseréltem), s a fenti változatot szereztem be. Lead kábellel együtt árulták. Azóta is kifogástalanul működik.
Feltehetően a 2013-as Rio-hoz is megfelelő lenne, de azért célszerű utána járni.
T. Cartársak! Adott egy 2013-as Rio III (UB) Spirit felszereltséggel, szinten minden földi jóval felszerelve (kulcs nélküli bejutás, eső- és fényérzékelő, fűthető ülés, kormány stb.), a sima gyári rádióval. És lenne egy gyári navis fejegység és a hozzá tartozó, a csomagtérnyitóba épített tolatókamera. Szerintetek működne, ha beépítem, gondolok itt arra, hogy esetleg más a kábelezése, vagy hogy az autóhoz kell-e tanítani? Ha valakinek van ötlete, előre is köszi
Hello.adott egy 2006-os crdi rio.1 hét állás utás.ma kigyulladt a check lámpa....nem megy fel a fordulat 3000 felé,vagyis megtorpan...katalizátor eldugulhatott? vagy mi? koszi előre is a válaszokat
Ájjj, van más bajom is a Rioval... elkezdett valami nyikorgó hang jönni a motorból. Nem az ékszíj csúszik, inkább mintha egy csapágy nyikorogna. Még nem sikerült beazonosítanom, de talán a generátorból jön...? Vagy a vezérműszíjak egyik feszítője? Vagy valamelyik segédberendezés tengelye/csapágya? A motor hangja sem szép, kezd kelepelni. Két éve már "játszottam" a hidrotőkékkel, akkor jobb lett, de most már kezd ismét romlani...
Persze hogy az, nem is értem, hogy sikerült ezt idekeverni.
(szívócsö-befecskendezésnél is elöfordulhat egyébként koksz a szívöcsöben és a szelepeken, föleg az Opel-motorok tudták magukat elképesztöen ledzsuvázni az EGR-en keresztül, de Kiánál ez nem igazán jellemzö)
Sajnos ezek nem érnek semmit. Ami működik pl. dióhéjas tisztítás. Az a baj, hogy a közvetlen befecskendezés a szelepeket nem érinti, így tisztulni sem tudnak.