A nemesfém annyira nem pálya, mit ér a 24 karátos mozdony, ha eltakarja a festék... :-) Nekem a réz is tökéletesen megfelelne! Összeszedem a gondolataimat és megkeresnélek majd...
Nagyon örülök a topiknak. Végre valahol foglakozhatunk a kisvasutak modellezésével.
Viszont ha nem haragudnak meg Tisztelt topiktársak akkor, mivel a TTe tábornak nagyon kevés képviselőjéről tudok, és mivel mind a kettő méretaránnyal foglalkozom szeretném ha megengednétek hogy a TT-s keskeny nyomközű vasúttal kapcsolatos témákat is itt beszélhessük meg.
Na, szóval azok a bizsusok.....itthon alig vannak, jobbára ezek a bizsusok gépek... Külföldön -Kínában- minden szart legyártathatsz, fele annyiból, és olyan márkanévvel láthatod el amilyennel akarod. Summa summarum rézből tudok öntetni. Homoköntés, precöntés.. Tudok nemesfémből is önteni.... :-))
Akkoriban divat volt a különböző "nemzeti kiadások", amelyek szórólapon, vagy kissebb (párlapos) katalógusban szerepeltek, persze nemzetenként külön-külön. Talán egy valaki tudna segíteni ebben a témakörben: Willy Kosak
:-))))) Eme témában nem kötözködni óhajtottam, csak megjegyeztem,h az általad írt ROLI az 3-as, szegény ROSI az [5]-ös. De ahogy látom a kis drágám eléggé mostoha gyerek, mivel még a katalógus is le"ROLI"zza. :-(
A hétvégi börze keretein belül szervezünk egy keskennyomközű-modellezői találkozót. A 0e-s modult felállítjuk, és szeretettel várunk minden érdeklődőt.
Polisztirol mesterdarab utáni öntés kellene, mondjuk fehérfémből. Vagy vmi olyasmi anyagból amiből a bizsusok dolgoznak. De nem igazán értek a fémekhez. Mindenesetre van 6db Uba billenőszekrényem, ezekhez kellene alvázat önteni. Esetleg ha bejön az alváz dolog, öntök még műgyantából további kasznikat...
engem is érdekelne fémforgácsolás, egypár spéci alkatrész erejéig: mozdonykerék, forgóváz részei, ütköző, stb.. Nem most, valamikor a közeljövőben. Vállal valaki ilyet?
Éppen egy fűtőház építésén ügyködöm. Mivel a terepasztal osztrák mintára épül, hasonló stílusban épül a fűtőház is. Ha kész lesz rakok fel róla képet! Gondolkodom egy vízdarun is, csak hiányoznak a méretek, pedig pikk-pakk lehúzom a hozzá való csövet.. Egy nap alatt meg tudnám csinálni, akár működőképesre is...hehehe
Örülök, hogy tetszik a kisvasut. Még sok munka van vele. Főleg pályaépités. De a mozdonyokon is van mit csinálni. Az engedélyről már hallottam, de nem igazán tudom, mire kellene kérni. Annyit hallottam, hogyha hasznot huzok belőle // vagyis pénzért mutogatom, vagy viszek vele valakit //, akkor kell engedély. Másra nem tudok gondolni. Pszabolcson van egy Hagyományőrző és Hagyományteremtő alapitvány, aki támogatja a kiállitást. A Polgármesteri Hivatallal is jó a viszony. Igazán egy vasuti kiállitást szeretnék itt csinálni. Majdha elkészül a park, akkor talán hivatalossá is tudnám tenni. Pusztaszabolcs vasuti település, igy jó helye lenne egy vasuttörténeti parknak. Sajnos pont a vasuttol nem kaptam idáig segitséget.
Inkább megcsinálom magam a fordítót, van fémnyomó-eszterga, abból megcsinálom a teknőt.. Nyák lesz a korong alapja. Csúszóérintkezőkkel oldom meg az energia ellátást. Ha sikerül, megrendelésre is fogok készíteni..
Ez igen! Majd' 9 évig laktam Nagytétényben, ahol 1 hasonló nagyságú kert volt, és a dédelgetett álmomat látom megvalósulni Nálad! Őszintén irigyellek!!!