Az UV-t nyugodtan elfelejtheted, az égvilágon senki nem járkál UV lámpásokkal, ráadásul nem akadályozza meg a kocsid elvitelét. Max, ha utólag észreveszik, kidobják a kasztnit a szemétdombra, de azért alkatrésznek bőven meg fogja érni így is. A minőségi kormányzár viszont jól jöhet, mert azt le kell vágnia, és lehet hogy keres másikat a küszködés helyett.
sokat olvasgattam a topic-ot, amióta meglovasították az autómat, de ezúttal nem óhajtok támadási felületet hagyni a tolvajoknak, úgyhogy szerintetek mit tegyen az emberfia egy középkategóriás 2 milliós értékű, 6 éves, sajnos viszonylag kelendő VW csoport taggal, hogy elriassza az AT-ket? Egyelőre csak gyári immo van benne.
Nos, amire én gondoltam:
1. immo cseréje egyedire, "szakértő" műhelyben, ahol azért rendesen összekeverik a kábeleket, csati pólusokat, elrejtenek, egyedivé tesznek, stb.
2. Váltózár.
3. Motortérzár.
4. UV-jelölés.
Az utóbbi háromra már láttam több ajánlatot is. Olyan 80-100K körüliek. Gondolom az első is tud kütyükkel, munkadíjjal olyan 50-60K lenni, nem? Tehát kijövök durván 150K-ból. Azaz durván a kocsi értékének 7,5 százaléka. Ez mennyire reális? Nem túl drága? Másrészről tudtok olyan combo-t, ami hatásosabb, de megvan ennyiből? Vélemények? Jah, esetleg még vennék egy olyan UFO-s nagy tányér-kormánybizbaszt. Annak van értelme? Vagy csak körberöhög vele egy AT? És ugyebár a riasztót nem ajánljátok? Semmit sem ér, ezt sokan írták már. Még az a kártyás-rablásgátlós csoda sem? Mondjuk az meglehetősen borsos árú is.... Előre is köszi!
Köszi, túl vagyok rajta. 75-óta vezetek. Minden autómhoz volt két kulcsom és soha egyet se hagytam el. Ez volt az egyetlen - éppen egyhetes autó - egy kulccsal. Bárkivel történhet bármi és meg is történik. Ha a komplett zárcserét választom azt 100 alatt sem úszom meg. A gyujtáskapcsoló miatt. Csak vicc, hogy az autó tíz%a a kulcs? Ha a talált kulccsal elvinnék, akkor 100 %.
Maradjunk a suzukinál és rendeljünk egy kulcsot a szervízkönyvből (methogy ott a kódja). A veszélyeit nem sorolom, csak a tények. Tréler 6500. A rendelt kulcs mégsem jó - háromhét taxizás - zárcsere ingyen (a reteszekője darabja 3500) buhera a gyujtáskulcson a számla 55000 Ft úgy, hogy szintén egy kulcsom van, majd lesz másik. A nyers kulcs immóval "csak" 17000 Ft, de még be kell reszelni - ha majd megjön. Meg tanítani . A csomagtartó a központizárral meg az elveszett kulccsal nyílik. Hálás vagyok a szerelőnek, hogy így meg tudta csinálni. Ez nem vicc. Ez van.
Ha például elveszted az autódnak a kulcsát, mondjuk hogy egy alsó-közép kategóriás, OLCSÓ autód, mint pl. egy Astra vagy egy Swift, amihez nem drága az alkatrész sem. Az ésszerű opció az ha kibontod a zárat és csinálsz egy kulcsot, pont olyat mint a régi volt. Ez kicsit macerásabb annak aki csinálja, neked ez az egyszerű út. Ex mondjuk X forint, megmaradnak a régi zárak. A másik alternatíva hogy kiszereled a régi zárakat, elteszed őket egy polcra emlékbe és kicserélteted az egész garnitúrát újra. Ez nagyjából 5X Forint ebben az olcsó kategóriában nyolcvan-százezer pénz. Választhatsz, neked melyik a jobb, legtöbben az első változat mellett szavaznak. Kulcsot nem csak kártyával lehet rendelni.
Természetesen nem nyit minden autót... A mindenvivő a szélvédő nyitása B30-as falazóelemmel. :-)
Szerszámot meg nem adogatok kölcsön, kalapácsot sem ilyesmit meg pláne nem. Amúgy egy időben meglepően sokan kerestek meg olyan kéréssel hogy adjak/csináljak nekik zárkipiszkáló szerszámokat. Még innen a fórumról is.
a skyguard akkor is jelet kuld, ha ki van kapcsolva, es mondjuk leszedik az akksit, ezek leszedtek az akksit es maris kuldott riasztast a kozpontnak, aki ugye nem reagalt ra, mert azt hittek szervizben van, de reggel mondtuk nekik hogy elloptak es mit tudnak rola, megmondtak hol az auto...a rendorok sajat laban hoztak fel a kocsit, egy csavarhuzo segitsegevel, a kompjuter amivel elloptak meg benne volt..!
P..ba, szétfúrtam volna neked egy kisebb vagyonért. :-) Azért jó hogy említed hogy senki sem vállalja, mostantól erre gyúrok majd. Újabban nem volt időm foglalkozni vele de hamarosan kerítek egy ilyen szerkezetet, egyelőre a mindenautót nyitó szerkentyűimre koncentrálok. Szóval sajnos az Interactive is ugyanolyan könnyen nyitható, a mozgó (interaktív) csap nem a bump módszer ellen véd hanem a másolást teszi lehetetlenné. A nyerkulcs ugyanis védett, csak szerződött partner kap belőle. A váltózárakba szerelt betét- mint a milyen a tied is volt- :-( kulcsa másolható szabadon. Kártyát adnak ugyan hozzá de nem kérik el sehol. Nyitás szempontjából nem nagyobb feladat az Interactive mint az első generációs, igazából a kulcsprofiltól eltekintve pontosan ugyanolyan a két zár belső szerkezete. Némi apró változtatások vannak, nincs különösebb jelentősége.
Különösebben nem aggódnék miatta, elég sok feltört ajtót látok de bump-key módszerrel nyitott zár nem jött még szembe. Biztos fog. Elég szerencsétlen helyen van a váltózár, ami jó a tulajnak, de kevésbbé annak aki nyitogatni próbálja. Satuba fogva lényegesen egyszerűbb. Amúgy meg nem olyan nagyon egyszerű mint az index filmjén. Sokat számít az is ha a zár már kicsit meg van kopva, vagy csöppet poros/koszos, az ütögetést megnehezíti az ilyesmi. De azért nem kell holnaptól teleszórni homokkal a zárat. :-)
Ha még érdekel a téma, sikítok majd ha odajutok, addig is lehet borzongani:
Valaki azt írta (talán Steve), hogy azért nem annyira könnyű a helyzet, csak kézben tartott zárbetét esetén ennyire látványos.
Mint tudod, mi a valosagban is megprobaltuk UPS topiktars segitsegevel (aki egyebkent maga is zarszakerto, mint nehanyan tudjak rola, es nem tegnap kezdte az ipart). Ő korabban mar nyitott ki MTL-zarakat bump key modszerrel, de a Lagunamban nem fert hozza olyan szogben, hogy kinyiljon. Pedig teljesen "sima", atlagos beepites volt. Kb fel orat probalkozott (fogyott a draga nyersanyag a kameraban), aztan még fel orat "hagyomanyos" fesus modszerrel, de nem nyilt a zar.
Raadasul abban az autoban még a regifajta MTL-zar volt, amit elvileg egyszerubb megbuheralni (az van a klipen is). Az ujak mar bump-key vedettek (onnan lehet megismerni, hogy a kulcstoll felso szakaszan van egy kis fekete muanyag potty, ami le-fel tud mozogni.)
Ja, es elotte korbetelefonaltam "inkognitotesztben" egy csomo mas szakertot, akik valahol hirdettek, hogy zarnyitast vallaltam. Sima kuncsaftkent jelentkeztem be, hogy elvesztettem a valtozaram kulcsat, es jojjenek kinyitni. Senki nem vallalta el :-0
Bocs, hogy ilyen aprólékos voltam, de szeretek mindennek utánna járni rendesen. Az autó is túl sokat ér Nekem, tudom nem egy csúcs, de nekem ez az első autóm és inkább előre megteszek mindent, hogy az enyém maradjon amíg akarom. De mostmár megnyugodtam és látom a utat és a célt is, hogy miket kell beépítenem.
Értsd jól! Azért raktam idézőjelbe. 11éves extrák azok... nem azért írtam, mert el vagyok ájulva, de azért nem rosszak.
Amúgy van rajta retesz, igen. Tehát lehúzott ablaknál nem tudom kinyitni belülről. Ezért is akarom ledugózni.
Nem kell mosolyogni semmin, én csak leírtam a jellemzőit, ennyi. Vagy máshogy lehetett érteni? De a 100 az történetesen tényleg annyi, ismerőstől vettem és tudom meddig állt garázsban. (tudok egy eladó suzukit swift 2x.000 km van benne és 6 éves, de 100%-hogy annyi van benne, az uncsimé)
A szine az a kommersz metál barna vagy mi. Az a világos barna vagy pezsgő metál, ezüst metál, szürke metál, beige metál a neve? Van belőle 1000 az utakon.
Amúgy a kocsiban lesz még: zárdugó, motortér zár, immo (proxy-kártyás), magicar pager-es riasztó a kényelem és a visszajelzés kedvéért. Érdemes még valamit rakatni bele?
Szerintem elég lesz. :-) Csak a beszerelést ne rontsátok el... Minden esetre nem lesz egyszerű, kössétek fel a nacit, ha tényleg a barátoddal közösen akarjátok csinálni. Ja és a motortérzárnál, a páncéllemezt NE felejtsétek ki. Ja és ha gondoljátok nyugodtan kérdezzetek, ha tudok segítek. Minit.
Tulajdonképpen most mi is a helyzet a bumping módszerrel? ...zárbetétet nyitják ki szempillantás alatt.
És jusson eszünkbe a filmek láttán az is, hogy van mikor valósághű filmeket mutatnak, csak azt nem értjük, hogy pont akkor, és pont és oda, hogy került egy kamera……..
Ebben az esetben meg nem tudjuk, hogy mikori, és mennyire megpiszkált, vagy előkészített zárat nyitnak ki, egy szempillantás alatt.. :(
Persze nincs lehetetlen, de azt tudom hogy a váltózár szakértők - fejlesztők komoly összegeket fordítanak az új és újabb zárszerkezetekre, és remélem nem hiába.
nemreg meglett egy lopott (ceges) autom, melyet csobankan talaltak meg 12 masikkal egyutt, csak mert skyguard volt benne (kikapcsolva), szoval uzennem a szkeptikus anti GSM+GPS-eseknek, hogy vannak meg csodak :D :D
örülők a jó hírnek! De ha ki volt kapcsolva, akkor biztos nem annak a segítségével találták meg...?
Jelentem, zárdugó és UV került a gépsárkányba.... ...Minit mondta,az egyik jelölési helyre nekem csinált először:) És szép is lett, le is fotózta:)
Való igaz. És javaslom minden jelölőszakinak: lehet és talán érdemes is a tükröt jelőlni. Igaz a burkolattal már töbször probálkoztam de nem lett igazán bizalomgerjesztő, de most egy hirtelen ötlet után megjelőltük a tükörlapot:
Persze, teszek bele mást is a kamera max arra jó, hogy talán elriaszt néhány embert.
Amúgy a kocsiban lesz még: zárdugó, motortér zár, immo (proxy-kártyás), magicar pager-es riasztó a kényelem és a visszajelzés kedvéért.
Érdemes még valamit rakatni bele? Én még UV-re gondoltam. Esetleg kuplung zárra, ha lehetne kapni magában is. Az hogy működik amúgy? Valami légtelenítő csavarra kötik és mit csinál? Levegőt ereszt be egy mágnesszelep és ha megyek meg lezár? Vagy mi? Nem tudom hogy működik, ez csak tipp volt.