Engem inkább kísérleti nyulakra emlékeztetnek a KK-k. Amíg a Duna jobb partján a protekcionista irányt tesztelik a Credók (és a MABI csuklósok személyében), addig a bal parton használt buszokat vesznek, ebből is a skandináv vonalat, illetve a tartós bérletet próbálgatják...
nem lennék meglepve, ha ezek maradnának valamilyen konstrukcióban
Miért? Semmilyen dimenzióban nem jobbak, mint az ÜL-ek. Azért is kár a KMY-kért, mert azoknál költött a cég arra, hogy kényelmesebb ülések kerüljenek beléjük. (Az LHZ-kra nem, azokban az eredeti garnitúra van.)
Így érthető, hogy az LLB-k miért kezdtek el korábban besárgulni. (A KFS-es Neoplanoknál nem értettem, mert azok is lízinges kocsik voltak, de azokat is csak megtartotta a cég.)
Ezek szerint a T&J már sz*rik bele az egészbe. Ha jól láttam, a 14.30-as Újpest-Bercel járat is kimaradt, mert a Renault-nak az LVH-200-at kellett pótolni az utána 10 perccel induló vácdukai járaton (bár mindkét tábla kint volt rajta, a néhány nappal ezelőtt olvasott kesztölci példából kiindulva el tudom képzelni simán, hogy előbb elment Vácdukára, majd onnan tovább Bercelre :D)
Reggel Erdőkertes Thököly úti fordulóhoz (szocotthon) nem jött fel 393-as járat Veres felől,
és magától értetődően vissza se ment.
Ok. Lemászom a dombról Kertes Templomig, ahol már egy kisebb feldühödött tömeg állt, mert a
Gödöllői járat is kimaradt (453).
Átmegyünk Veresre az Iskolához - a 318-assal, ott meg még egy dühös csoport - azon mérgelődtek, hogy Bottyán felől az orruk előtt ment el Gödöllőre a busz- pedig közvetlen mögé állt be a Pesti és a Mácsai busz is, de az nem várt elhúzott, mint a vadliba.
Én Veresről a 397-es (M3) busszal indultam tovább a Stadionokhoz 7.03-kor. Már azon gondolkoztam, hogyhogy ilyen sokan vannak rajta, mindenhol a megszokottnál többen szállnak fel.
A köv. megállónál a felszálló nénik dühösen megkérdik a vezetőtől, hogy hol az Istenben volt az előző járat, miért kell nekik -11 fokban fagyoskodni?
Kiderült, hogy a 30 perccel azelőtti járat (6.30) is kimaradt, állítólag odafele sem ment, mert nem tudott elindulni.
Mondani sem kell, hogy alig volt fűtés a buszon, az ablakok belül jegesek voltak, a szélvédőn egy akkora repedés, hogy ránéz valaki oszt kieseik...
Most nézem a Partiscum Busz szolgáltatásmegrendelős tenderének szerződéstervezetét.
Na már most: ez alapján a Partiscum alvállalkozói szerződést kötött a Volánbusszal és most ezzel a tenderrel a Partiscum keres alvállalkozót, ami így a Volánbusz alvállalkozójának alvállalkozója lesz.
A másik tenderből érkező járműveket a Partiscum bérelné és adná tovább az ő alvállalkozójának szolgáltatni.
Korábban azt vettem ki a leírásokból, hogy a VB-nak kell a járműveket karbantartania, de most elbizonytalanodtam.
Manok most a 319-esen vannak, de azok helyére is rakhatnának hibridet. A 455-ön csak hibridet láttam mostanában nem volt Man. Amúgy se sokáig lesznek. Január végén mennek vissza a telepre, és jönnek a Manok, ha sikerült addigra megjavítani őket, mert nem rég még nem voltak szerelők
Hosszabb távon mégis az lenne a megoldás. Csak, ugye, elherdáltak mindent. A 148 busz tudod mekkora mennyiség? Más vidékeken a teljes megyei Volán-flotta fele - vagy még több is.
Akkor kapásból lehetne három egyéb telepet építeni, hogy egy izzó cseréért ne 20 kilométert kelljen menni, legyen alkatrész, elég akna és ember. És persze, hogy ne a buherálás legyen meg a donorozgatás mert nincs semmi. Ha mindez megvan akkor nem fog 148 autó állni heteket műszaki és egyéb javítások miatt.
A 800-as kb a 30 évvel ezelőtti alapotokra van beidőzve, mai szinten meg végig kell döngetni a vonalon, hogy tartatni tudd vagy próbáld az időket. Ennél rosszabb már csak a Pilisborosjenői vonal... Persze mindezt úgy, hogy senki nem kér el semmit, van benne egy kis gyorshajtás aztán ha meg van valami úgyis a sofőrt veszik elő...
Mert nevetségesen kevés a csuklós főleg úgy, hogy kettő területre vsn ennyi. Már réges régóta Vácról kéregetik a tartalékot de már ott sincs. Ezerrel mennek a szólók a fővonalakon... Eközben meg Fóton 100 felett van az állósok száma mert túl van terhelve a telep.
Miért javulna a helyzet attól, hogy az eddig megszokott és kiismert, még 2007-ben újonnan beszerzett 10 éves 7700-asok helyett érkezett használtan ugyanannyi 5-10 éves 8x00-as? 3 különböző típus, mindegyiknek lehetnek/vannak hibái, amit tapasztalat hiányában több időbe telik kijavítani, viszont tartalékból meg ugyanannyi áll rendelkezésre, mint normál esetben.
Persze, vannak olyan időszakok, mikor a szóló is elég. Ott kezdődnek a problémák, mikor csúcsidőben is már szóló megy. És az a legszomorúbb, hogy most jött egy flottányi Volvo, és mégsem látszik javulni a helyzet. :/
Ha minden igaz, van olyan a tenderkiírásban, hogy csökkenthető a kiadott teljesítmény maximum 50 %-kal. Vagyis ha a Volánbusz vagy a Volán Buszpark tud beszerezni buszokat, azok ezekkel a Partiscum-bérleményeket is válthatják.
Ma végig utaztam a vonalat 16:10-essel Árpád-hídig, GUP-079 volt de bőven elég lett volna szóló is.
Egyébként micsoda bokorugró járat lett ez, 1994-99 között rendszeresen utaztam rajta, akkor 23 megállója volt a végállomásokkal együtt, ma 34. Ennek ellenére a dugómentes járatoknak ugyanúgy 1:15 a menetidő amit GUP tartott is, az Árpád-híd pesti oldalán közvetlen a cél előtt szedett össze 4 percet annak ellenére hogy majdnem mindenhol megálltunk. Visszafelé nem volt rózsás a helyzet, a kesztölci busz lerohadt ezért egyesített 800-810 járatot vitt a Rába. Ennyire nincs tartalék?
Pár évvel ezelelőtt még elképzelhetetlen volt, hogy szóló jöjjön a 800-ason. Első lépésbe jött a két Econelles kísérlet. Aztán már csak egy. Végül már bármilyen szóló jöhet önmagába is...
A GUP is egy tyúkketrec, abban meg lehet mind a sofőrnek és mind az utasoknak is fagyni, egynémely Rába jobban fűt. A -22 fokokban nemrégiben úgy jöttem vele, hogy legalább -15 volt az utastérben...
A Volvonál meg kérdés, hogy a rezonancia álló helyben jelentkezik vagy menet közben, ha álló helyzetben akkor motortartó bak lehet lehervadva vagy alacsony az alapjárat, ha menet közben akkor kardán kereszt.
Hálásan köszönöm. A MAE-520-at beírtam gugliba. Kihozta a Casino Busz honlapját, mint tulajdonost. Tőlük bérlik a csíkszeredai járatra a buszokat vagy alvállalkozóként ők végzik a járatot?
Semmi érdem nincs abban, ha ugyanabban a ganéjban kell tapicskolnunk, és a különbség csak annyi lesz, hogy ezután más zsebébe fognak elfolyni a súlyos pénzek. Ráadásul így nem lesz éppen versenyképes ez a szolgáltatás a piacnyitáskor...
Így első blikkre nem csak a T&J, hanem a komplett Rehus/Tóth-féle triót vennék át. (Az külön tetszik, hogy így viszont Fekete Antal lenne a fél ország helyközi közlekedésének legfőbb embere.)
Itt nem a vacak az egyetlen, amitől meg kéne szabadulni.
Egy velejéig romlott szervezet az anyacég is, amit nagyjából a nulláról kellett volna újjáalakítani 2014-15-ben, de ezt nagyvonalúan elkerülték. Most pedig ha ezeknek a rémképeknek akár a fele is megvalósul, akkor igencsak a fülkeforradalom előtti időszakban megkötött OrangeWays-Gemenc Volán-szerződésre emlékeztető dolog történne.
16:10 Egomból induló 800-ason meg GUP-079. Abban a kabátot is jobb volt levenni, ahogy az NWX-422 volvóban is. Utóbbi vajon mitől rezonál erősen hátul? Nekem a Transit akkor csinált ilyet amikor szétment a kardánkereszt.
És tényleg azok lesznek. Most olvasom a műszaki leírást a tenderhez. Gondolom a többi cucc is jön, ami 2001-es vagy újabb és botváltós vagy robotizált váltós (pl. Intourok, Temsák, Marcopolok, Irmaos Moták Alfabuszok...).
A fóti szerelők pedig harakirit fognak elkövetni szerintem, mert ugyan a Partiscum bérli majd a gépeket, de üzemeltetnie és karbantartania bizony a Volánbusznak kell majd őket.
Akár. De ez már elképesztően perverz lenne, normális országokban pedig ez talán nem is teljesen legális.
Mindenesetre már annak is van némi perverziója, ha az egyik volán/KK a másiknak alvállalkozik. (Habár ez nem sokszor fordult elő eddig, de mégsem példa nélküli: a Mátra-leány Kékesbusz öt évig szolgáltatott a Vértes vonalain, olykor egyenesen Mátra-zöld buszokkal.)
Szóval a 100% DAKK-tulajdonban lévő Partiscum Busz kibérli a T&J kínai szarkupacait buszait, hogy azokkal a régi helyükön közszolgáltatást végezzenek. Akárhogy próbálom, de ennek semmi értelmét nem látom pénzmosáson kívül (lehet nincs is más).
Na így viszont akkor biztos nem az lesz amire először gondolt mindenki, hogy házon belül bérelnek majd kocsikat. (A T&J és társainak jelenleg körülbelül 200 2001-es vagy utáni kocsija van. Vajon ezek mellé szereznek még valahonnan 50-et?)
250 db használt elővárosi és távolsági menetrendi feladatok ellátására alkalmas autóbusz beszerzése bérleti szerződéssel az alábbi paraméterek szerint:
112 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas, távolsági, szóló autóbusz.
Hosszúság: legalább 11,5 m.
Az ülőhelyek száma: minimum 44 db.
Állóhelyek száma: 5 fő/m2 értékkel számolva érje el a 11 fő értéket.
Ajánlatkérő a teljes mennyiség 15 % -ig elfogad 3-tengelyes szóló autóbuszokat is, továbbá a teljes mennyiség 15 %-a Tempo 100 vizsgára alkalmas kivitelű lehet.
138 db használt, közösségi közlekedésre alkalmas, elővárosi kivitelű autóbusz.
Hosszúság: legalább 11,5 m.
Az ülőhelyek száma: minimum 37 db.
Állóhelyek száma: 5 fő/m2 értékkel számolva érje el a 30 fő értéket.
Alacsonypadlós vagy alacsony belépésű kivitel.
Ajánlatkérő a teljes mennyiség 15 % -ig elfogad 3-tengelyes autóbuszokat, továbbá a teljes mennyiség 15 %-a normál (nem alacsony) padló magasságú kivitelű autóbusz lehet.
A teljes mennyiségre vonatkozó elvárás:
Gyártás: 2001. év vagy annál fiatalabb.
Dízel motor meghajtás.
Motortól független fűtőkészülék és fűtési rendszer.
Legalább 2 db távműködtetésű ajtó.
A beszerzés kizárólag az autóbuszok bérbevételére terjed ki, nem kérünk karbantartási szolgáltatást.
A járművek átlagéletkora a szerződés teljesítésének megkezdésekor nem haladhatja meg a 10 évet, a járművek egyedi életkora a szerződés teljesítésének megkezdésekor nem haladhatja meg a 16 évet. A szerződés megkezdésétől számítva az autóbuszok átlag életkora évente legfeljebb 1 évvel növekedhet.
Ha már HB-lista: Ott a 421, 422 és a 423 szigethalminak van írva, eleinte -helyesen- Pilis volt írva. Két tippem van:
1. El van írva/rossz az infó.
2. A 8500-asok lekerülnek távolságiról, és azok jönnek a helyükre. (bár akkor meg az a fura a listával, hogy ott még távolságinak vannak feltüntetve, sehogy sem jó.)
,,A HB-s listában is pilisinek írt NWX-464 (8500) még nem mutatta meg magát, de nem hiszem, hogy végül tényleg pilisi lesz."
Természetesen 464 mától forgalomban a 10-es úton. Így 9 egyforma buszt 3 különböző típussal sikerült pótolni (1 8500: NWX-464, 2 8700: NWX-465, 466, 6 8900: NWX-467, 468, 469, 470, 471, 472). De legalább készülhetnek a király együttállásos fotók.
Nézem ezeket a 3 tengelyes Volvókat, látom egy nyitható ablak sincs bennük... Ez annak ismeretében, hogy a KPK-kkal gyakran jártak kikapcsolt klímávalés nyitott ablakokkal a legmelegebb nyárban is, nem hangzik túl jól. Vagy az ilyen nyithatatlan ablakú buszoknál szigorúbban veszik a klímázást? :o
Emberek, a Volánbusz jelenlegi helyközi és távolsági állománya hol tekinthető meg valahol a neten? Esetleg HB oldalán? A KK-k buszai nem izgatnak, a Volánbuszé kell.
GSG-313 évek óta selejt, GBS-048 még megvan. Ritkán járok Pesten, de decemberben utóbbi két alkalommal kb 2 hetes különbséggel ugyanazon a helyen állt a Népliget tárolóban.
Még a Bocskai út felújítása alatt mentem egyszer Pestre a 9 órakor Veszprémből induló gyorssal (veszprémi Drögmöller volt). A Petőfi hídhoz úgy értünk be majdnem 5 perccel hamarabb, hogy rengeteget araszoltunk a Bocskais építkezésnél. Még panaszkodott is a sofőr az araszolás miatt. :)
Jó, hát ezt a kérdést mindenkinek címeztem... :) (de más ötletem nincs, Kökinél lőttem még ilyeneket, de sztem oda most már az új beszerzések járnak fel)
Körülbelül igen, de inkább az utóbbi. Amikor a legelső adag jött, azokban 800 000 fölött voltak pár ezer kilométerrel. Pont annyi a futásteljesítmény, amikor már érdemes újra cserélni a járművet.
Pedig ezek még a jobbakból származnak, a 10-es úti viszonylatban az Egomi kocsik pár kivétellel jónak számítottak, igazából Érd örüljön, hogy nem a Borosjenői kamerásokat kapta meg mert azt hiszem azokról ódákat lehetne itt írni. Mellesleg meg mit várunk mégis? Megszűnő gazdás kocsi rendszer, autó dobálások ezerrel főleg egy jó pár hónapig mikor a kamerázások miatt forgatták a kocsikat, hajtós tarthatatlan menetrend ami bővel 2000 előtt íródott és a mai utasforgalomra egyáltalán nem alkalmas, gondolok itt főleg a Pilisborosjenőre és az Esztergomra...
Ilyen most is van, a papíron 1 óra 50 perces menetidő (Veszprém-Budapest-Népliget, közbülső megálló nélkül) kis forgalomban 1 óra 35 perc alatt is teljesíthető. Annyi a különbség van a taktikában, hogy autópályán inkább 90, mint 100, viszont a 8-ason ami kifér, így elvi szinten még lejjebb lehet vinni, ha kicsit jobban odalépnek a pályán.
Anno-anno az egyik sebesség csúcsot (mint utas) egy VB géppel éltem meg, Veszprém-Budapest másodrész.
Azt nem tudom, hogy tavasz volt vagy ősz, de olyan 15 fok körül lehetett.
Száraz út, napsütés.
A járati kocsin még álló utas is volt, a másodrészen talán huszan voltunk.
Buszvezetőnk próbálta meggyőzni az oda még magukat feltuszakolni akarókat, hogy azért van, hogy.....................de nem hittek neki, meg csak ide megyünk Várpalotáig, satöbbi szöveggel válaszoltak.
Jól van.
Nem kell mindig mindent megérteni.
Úgy hogy begomboltunk és Veszprém autóbusz állomástól az Osztapenkóig nem álltunk meg.
A 8-as még nem volt 2x2 sávos, de a fehérvári keleti elkerülő már megvolt.
De azért Veszprém és Fehérvár észak között is tartotta vezetőnk a becsületet, úgy kb. 100 km/h ahol lehetett.
Az M7-n ráállította a 256-os mutatóját a 120-ra, ami a valóságban olyan 110 km/h-t jelenthetett és suhantunk.
Nem akarok füllenteni, mert már pontosan nem eléxem, de 1 óra valahány perc alatt tettük meg a Veszprém autóbusz állomás - Osztapenkó távolságot.
A 805 még nincs kiadva így a GXW-316 ot láthattam ma. Remélem nekimennek még a Rába selejtezéseknek, a sort lehetne a legrosszabbal folytatni a HDA-223 assal.
Sose hittem volna, hogy ezeknek a fostaligáknak megérem a selejtezését egyszer. Nemrég jött szembe a Váci úton egy C80-as, szóval egy már utcán. Rendszám nincs hozzájuk?
Persze, kellene akkor normális két vágányos pálya, rendes menetrend, működőképes járművek. Optimalizálni kellene azt ami most megy, hogy a napi 10 járatból kettő kimarad hat meg késik. Nincs olyan nap, hogy ne üssön be a katasztrófa a vonalon. Itt a legutóbbi eset bár ez kicsit off. Na és ha ezek megvannak akkor lehet ráterelni az utasokat a vonatra.
Arra meg, hogy csúcsidőben nem kell a csuklós, na eddig is járt szóló még csúcsidőben is mert nem jutott más, lassan egy éve divattá vált a 10-11 esen a szólók mászkáltatása Esztergomba.
Azért valaki tudja, mi szükség volt a 800-as családra berakni a 8900-asokat?
Sztem kellenek oda a csuklósok, hacsak nem a 10-es útiak szerepét akarják csökkenteni a 2-es vasútvonal miatt........
------------------
Pedig de.
Megjelent írásos formában is.
Nyergesújfalu szépe, a bukta államtitkár, többször elmondta szóban is.
Igaz, első nyilatkozataiban - mert amatőr volt - még az összes 10-es úton közlekedő buszt meg akarta szüntetni Dorogtól-Budapestig.
Honnan értett volna ahhoz amiről beszél a szentem, amikor úgy lett közlekedési államtitkár, az ország közösségi közlekedési irányításának első embere, hogy a közlekedéshez előzőleg annyi köze volt : a szülei vettek neki diákbérletet amikor iskolába járt.
Amikor bátrabb beosztottai elmondták neki milyen butaságot mond, akkor második lépcsőben (úgy két évig) már nem az összes buszt akarta megszüntetni a 10-es úton, hanem csak visszavágni mindegyiket az adott település vasútállomásáig, azaz a buszok csak merőlegesen közlekedhettek volna, metszették volna a 10-es utat, a vasútállomásra ráhordva.
Ok.
Még bátrabb beosztottai elmondták neki (elkezdték alapfokon tanítani közlekedési ismeretekből ha már Ő az államtitkár) hogy ha ezt elrendeli, a 2-es vasút, kapacitás hiány miatt, felújítás után se fogja tudni elszállítani a jelentkező utasmennyiséget.
Harmadik fázisban, bukása előtt, már csak ott tartott, hogy lényegesen csökkenteni kell a 10-es úton közlekedő autóbuszok számát és kapacitását, amennyi utast csak lehet vonatra kell terelni.
Negyedik fázisban leváltották, fél évig kispados volt, ma Igazságügyi államtitkár.
Lehet a 10-es út autóbusz utasainak egy részét vonatra terelni.
De !
A 2-es vasútvonal villamosítása után, ott 200 ülőhelyes FLIRT motorvonatok fognak járni óránként vagy félóránként.
Radikális intézkedés előtt, meg kell számolni, hogy a csúcsórában befelé, mennyien utaznak vonaton, mennyien buszon és ha a buszokat megszüntetjük, az ott felszabadulók egyáltalán felférne e a vonatokra vagy sem ?
Azért valaki tudja, mi szükség volt a 800-as családra berakni a 8900-asokat? Sztem kellenek oda a csuklósok, hacsak nem a 10-es útiak szerepét akarják csökkenteni a 2-es vasútvonal miatt...
A használt 3tengelyesek váltanak ki csuklós Volvot, amik a 280-asok helyére mennek Érdre. (Azok egy része pedig úgy néz ki egyelőre Szigethalmon pótol majd Neoplant.)
Ja, hogy ez ilyen friss még? Köszi, a 469-et is a héten láttam először amúgy, ahogy figyeltem, az csinálja az utolsó kört a vonalon, délben is az ment ma Esztergomba. (egyébként ha látnád holnap reggel, itt vagy privátban megírhatnád, hogy kb. 1-ig mikor van Budapesten. :) )
A 800 nem is sok, van ami már bőven egy millió felett van. Köszönhető a kamera rendszernek ami miatt fél évig kettő havonta cserélgették a buszokat, így aztán gazdátlanná vált az összes 10-es úti kocsi (meg is volt a böjtje a motorgenerálokkal...), köszönhető a túlterhelt Fóti telepnek ami már annyira túl van zsúfolva, hogy már az is csoda, hogy még működik a forgalom. És köszönhető a 10-es úti menetrendnek és a menetidőknek, nem az a 40-el cammogunk vonalról beszélünk.
Mellesleg ma még van a KPK-288, de valószínűleg megy Érdre hamarosan és elvileg a KPK-292 is a motorgenerál után.
Sajnos szomorúan kellett tapasztalnom, hogy borzasztóan lelakott állapotban érkeztek meg új helyükre a 7700 asok. Tiszta kosz az összes kocsi, egytől egyig feketék az armatúrák, beázás nyomok a kapaszkodó rögzítésénél és kosz mindenhol. Ezek a kocsik 800 000 km futás alatt jobban lerongyolódottak mint a bőven 1 millió felett járó érdi Mercedes csuklósok. Szomorú. Pláne úgy, hogy elvileg Fóton hiper-szuper karbantartási körülmények vannak Érdhez képest.
Szép sorban átkerülnek az érdi/battai vonalcsoporthoz a KPK-k? Gondolom jórészt a 8900-asok váltják ki őket, bár pl. a 800-as buszra csuklós kell továbbra is...
NWX-472 a 10-es vagy a 11-es úti oldalhoz tartozik?
Ma láttam 11 és dél között rezsiben megérkezni az Árpád hídhoz (nem tudom, honnan jött, mert a ketrecnél voltam, de nem járatból, az tuti), sajnos totál ellenfénybe állt be. 3-ig bezárólag Szentendrére nem ment, az egyetlen 8900-as Fótról, ami kéne még...
Rendszám: LPF-738 Gyártmány: MAN Típus: NG 272 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: LPF-775 Gyártmány: MAN Típus: NG 272 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
LPF-815-re meg ezt dobja ki: "A keresésnek nincs eredménye. Ilyen adatokkal autó nincs forgalomban, esetleg elgépelt valamit."
Tegnap óta sok-sok BKK-kék hybridbusz koptatja Gödöllő és térsége útjait, a T&J Budapestről (off shore miatt) száműzött buszai a Volánbusz alvállalkozásba kiadott vonalain álltak forgalomba, ahol senkit nem zavar az offshore.
[...] Bővebben!Tovább »
Color Tours rendszeresen járt úgy régebben, hogy Eger-Bp között fogyott ki valahol az üzemanyag... az express lement a pályáról Gyöngyösre tankolni a mátra telephelyre... párszor küldtünk mi is utánuk ide-oda nagy kanna gázolajat ellenőrökkel vagy épen avval aki ráért...
"...ha a haver becsődöl akkor ki fogja elvinni az utasokat?"
OFF
Egy megyével arrébb az egyik alvállalkozónak az az elve, hogy első a különjárat, második a szerződéses, utolsó az alvállalkozás, az érintett KK-nak. Amikor az alvállalkozós busz műszaki okok miatt megáll (pl. azért, mert kifogy belőle az üzemanyag), akkor ott lenne a különjáratos busz, akár még a telephelyen, de arra tiltás van ilyenkor, nem lehet bevetni. Inkább fizetik a kimaradt járatonként felmerülő, több százezer forintos kötbért... Szóval az általam említett példában a válasz a fenti kérdésre: senki. (Esetleg egy jobb érzésű, egyéb feladat miatt ugyanott közlekedő másik buszos.) (Céget szándékosan nem írok, bár ismerve a környéket, máshol is el tudom képzelni, hogy így történik.)
Ezért nem kell a haveroknak kijátszani a pénzeket egy alvállalkozáson keresztül mert ha a haver becsődöl akkor ki fogja elvinni az utasokat? A VB? Hát nem hiszem mikor a saját járataira sincs elég kocsija.
És most komolyan kék színben járnak alvállalkozásba ezek a csodák? Szerintem kellene, hogy legyen valami elvárás színbe mert ezzel az erővel akkor mind lehetne más színű is...
Azért kérdezem, mert az első ajtószárny aljában ott van a VB-s alvállalkozói matrica. Amúgy a TJ-t és a Kontaktot sem rúgták még ki, pedig lejárt már a szerződésük dec. 31.-ével, mert nincs mivel pótolni a kocsijaikat.
Péntek délután egy szabad másfél óra, ami KöKin kezdődött, majd a Népligetben folytatódott. Lassacskán forgalomba áll mindegyik ex. norvég Volvo, ami miatt a 280-asok, 415-ösök, és a Megatransok jó része befejezi pályafutását.
[...] Bővebben!Tovább »
teljes külső lemezelés,fényezès+ új padló stb. A motorja meg nem is volt rossz. Egész normális kocsi,van nála bőven szarabb. De majd holnap megkérdezem mi van vele.
A JVW- n csodálkoznák az tavaly lett felújítva,a motor nélküli O405 pedig a JVP-025. De már megjött a motor,raklapon van a műhelyben új turbó Val,egèsz pofás :)
Nézd,nem akarok vitatkozni,most nézd meg hány áll bent. Amúgy alapból a 3 etelés+a halmi helyi+a taksonyi+a ráckevei bent van járatok közt,a 421-be mincs még hátsólámpa. és ehez még jöhet 1-2 javítós.
Gondoltam erre is, jöttek vele együtt Megatransok is de azokon sem volt akkor rendszám. Csodálkoznék ha már lenne selejt a Mergákból, elvégre AP kocsik. A Megatransoknak meg mostanában sorra végük van, FLK-237 is még mindig Vácon várja sorsát mi lesz vele, bár nem értem mit keres a Váci telepen.
Nagyon sok volvót nem láthatsz bent,max a javítósokat,meg az etelès gépeket azok ritkán dolgoznak hétvégén. sok neoplán kihullott a 690 ről oda kellenek a csuklósok.
Állítólag a hét elején volt valami zűr és több kocsit nem tudtak reggel kiadni, mert belefagyott a minőségi üzemanyag, amit a T&J használ, így pl a 396-399-es családra is visszatért a Volánbusz néhány napra.
El tudom képzelni, hogy volt valamilyen hosszabbítás vagy megállapodás, de az tuti, hogy jan. 1. óta napi szinten fizeti a volán a bérlésüket. Durva, hogy nem volt idő és keret sem ezek helyett, sem pedig az alvállalkozók helyett kocsit találni.
Az mondjuk más kérdés, hogy eredetileg az E94-eseket már 2009-ben ki akarták dobálni egytől-egyig. Csak nem volt helyettük más. Utána meg jött a buszstop.
Lassan kezd egy újabb kor letűnni a cégnél az E94-esek kidobálásával. Cirka 15-20 éve meg még a típusvizsgákat csináltatták rájuk mert annyira elit kocsik voltak... A GBS-394 en egyáltalán nem lepődök meg, az vicc volt ahogy az Érdi műszaki telep átadta a Pilisbe a kocsit, már akkor látszódott, hogy ennek műszaki végével annyi.
A GSZ-353 nem régen lett teljesen megcsinálva vázilag, persze csak Ceglédi gányolda volt de az még egy ideig szerintem menni fog. A GSZ-350 meg a JIF-742 viszont nem hiszem, hogy sokáig meglesz. A JIF az többet áll általában mint megy.
Néztem is reggel, mikor jött szembe az egyik Volvó fordáján. Javítsatok ki, ha tévedek de jelen állás szerint 30 érkezik ezekből, kiváltván a KMY, valamint F-es rendszámú (FSJ, FLR stb.) MAN-okat, melyeknek év végével már lejárt a szerződésük.
(És azt még bele se írtam, hogy az NSF-ek a Homm után a Tempo100 Kft. telepére tértek vissza egy időre, mielőtt az M6log-hoz kerültek volna... :) Az NHC-t pedig Kecskeméten fényezték (Autó-Univerzál), csak hogy színesedjen a történet.)
NLF-573, 576, NOD-207, 208, 209, 210, 214, ezek biztosan. (Vonatpótlókon szolgáltatóként volt jelen az M6log.)
Az NJT-, NKN-, NLA-sorozat volt (tudtommal) bérbeadós.
Olyan példányok is kifehéredtek, amik eddig más feladatot csináltak. Pl. a Homm szerződéses járatait még fehér/kékben végző NSF-310, 312 is hófehér már (de az NTL-313 is lekerült a Denso-járatról, gondolom, az is sorra került), a Di-Cam egykori Kapos-alvállalkozós járatain dolgozó NHC-817 is kifehéredett, a már eleve átfényezett NOD- és NLF-adagról nem is beszélve. (Többségükön már fent van a VB-logó, de az is igaz, hogy már M6log-os korukban is fent volt némelyiken.)
Addig marad még kész nem lesz a forda busz, ha holnap még ott lesz akkor a 11:40 es Egom-Újpesten próbálkoznék vagy ha a másik Maróti fordán van akkor meg a 17:40 esen kell lennie.
Szomorú nap a mai, egy MOS Volvo (tudom off) mínusz, aztán kettő kocc, egy 8900 aztán egy Credo vs daruskocsi a 10-esen, a Bécsi útnál hajnalba a gémmel pont nem a hátsó szélvédőt sikerült lekaszálni a darus kocsinak hanem a tetőt, szerencsére.
GBS-394 @ 840
GUP-079 @ 880
HOG-515 @ 810
JDY-844 @ 898
Szentendrei szigeti révpótlás @ HHR-653, HOG-517
És mától már KPK-298 is a 10-es úton folytatja tovább pályafutását.
Sajnos, teszem hozzá, csúcsban oda is bőven elférne a háromtengelyes, amíg nincs villamosítás, ink mehetne oda, mint a 800-asra. De a kialakítása alapján tényleg a 815-ösre a legjobb, oda ilyen busz való.
800/880-ason is lehetne őket használni, csak nem ennyit, ez túlzás. A csúcsidőszakot, meg irányt szépen kisakkozni, hogy akkor merre menjen inkább csuklós.
Érd: Ezen csodás volvok férőhely szempontjából megfelelők lesznek nálunk, kivéve a 710 és 735-ös járatokat. Viszont Érd néhány területére gyakorlatilag nem tudják küldeni, pedig van olyan régi csuklós, ami helyett a szóló volvok érkeztek. Ilyen például, a 746-os ófalusi járat, ahol a Neoplanok sem tudtak könnyen megfordulni a minaretnél. Nem beszélve a Érd, piac mh-ről. A 736 ürmös utcain, izzadnak a sofőrök amikor a "gyengén" emelkedő szakaszokon kell haladni a járattal. 734-744 járatra sem alkalmas, a Széchenyi téri körforgalom miatt. Igaz ez a 735-ös diósdi úti mini körforgalom miatt, ahol padkáznak a buszokkal a forduláskor levő jobbra-balra 1,5m ellenére. A 744-45 járaton igen kérdéses csúcsforgalomban a Vadlúd-Zámori utca kereszteződésében kifordulni, 745 esetén befordulni a vadlúd utcába. Gyakorlatilag ahol biztosan akadály nélkül lehet velük közlekedni az a 699-700, 710-722, 734-755, 735, 741. Az biztos, hogy az esztergomi területen is lesznek problémák, de ezek a volvok nem Érdre valók.
Érdekesnek tűnik ez a kapacitás-kérdés, ráfognám hogy ezek az új háromtengelyesek van ahol férőhelycsökkentést okoznak, de máshol meg pont hogy szólókat váltanak. Végiggondolnám, kérem hogy jelezzétek ha tévedésben lennék forgalmi igények, járművek eloszlása tekintetében:
A 10/11-es út irányába egyre kevésbé volt egységes, hová jut csuklós, hová szóló (tán a 800-ast és 880-ast kivéve). Érd és Szigethalom pedig inkább csuklósokkal állt jobban, noha egyes útvonalak ezt nem kifejezetten indokolták. Most arrafelé mozdulunk, hogy a 10/11 felé még kevesebb csuklós lesz, és azok elosztása sem biztos hogy átgondolt. Érd pedig közben leválthatja a legöregebb csuklósait valamivel újabbakra.
Nem lett volna logikusabb, ha a pilisi térség több csuklóst tarthat meg, melyeknek dedikáltan csak a legfontosabb vonalak jutnak, gyakorlatilag napszaktól függetlenül (a vasútvillamosítás elkészültéig a 800-as, 840-es, 880-as), a háromtengelyesekkel és szólókkal pedig már kicsit szabadabban lehet játszani, hogy a megfelelő helyen, a megfelelő mértékben sűrítsen az "alapviszonylaton" (pl. 890-es)? Érd pedig kaphatott volna többet a 8500-asokból, olyan vonalakra ahol a csuklós az önálló szakaszon nem feltétlenül indokolt (699,734,736 pl.). Csúcsidőn kívül pedig a forgalmi igényeknek megfelelően elosztva, leválthattak volna régebbi szóló és csuklós kocsikat.
Egyéb: a CDC múlt héten ki volt még adva valamelyik nap Ráckeve felé.
A pilisi térség Econelljei egyébként akkor hová vándorolnak majd?
Ma már dolgozott NWX-465 is. Az üléshuzatai hasonlóak a Nettbuss-os 7700-asokhoz, nem lehetséges, hogy ezek közül lett a három nem Boreal-os? A VIN-t kitakarta a szemetes...
Nyaranta a reggeli Újpest-Esztergomra illetve a dél körüli járatára Egomból rendszeresen ment a szólós mentesítés de volt mikor az is kevés volt. Dömösön szokták meglepni, van mikor csak százan állnak a Dömösi megállóban a Rám Szakadék miatt.
Én meg pont ma barangoltam az aszódi térségben és egyik sem volt ott ezek közül, csak az ITY-835 képviselte az E95-ösöket. Így ezek szerint ami oda beforog, az nem nagyon jön már vissza Aszódra, max. este.
Ráadásul a 12:40-es esztergomi indulást is ez csinálja, amit próbáltam néhányszor az elmúlt hónapokban. Esztergom-Visegrád, illetve Dunabogdány-Szentendre szakaszokon a csuklós is tömötten ment. Bele se merek gondolni, ezen mi megy majd...
Forgalomba állt a Dunakanyarban az utolsó három tengelyes is. NWX-474 Volvo 8900 Esztergomi kezdőben KXH-589 est leváltva.
A végleges így néz ki a 11-esre levetítve:
NWX-463 Volvo 8500
NWX-473 Volvo 8900
NWX-474 Volvo 8900
Az utolsóhoz csak annyit, hogy ott ahova tették ott még lesz csuklós mert nincs az az isten, hogy az a csak Esztergomot járó forda elbírja a három tengelyessel a forgalmat, főleg nyáron mikor kirándulók vannak. -_-
Köszönöm. A Mátrás időszakra már én is emlékszem, kifejezetten a VT-s járműpark környékbeli szereplése érdekelt / érdekel. Azért itt tettem fel a kérdést, mert ebben a topikban reméltem Aszód és Gödöllő környéki kollégákat (az egykori sofőrök is gondolom, a térségben maradtak), és mivel ez a konkrét kérdés egyik másik topikba se illik igazán (VT, de nem Budapest, nem alvállalkozás, de még csak nem is aktuális :) ).
aszódi téma: Még szeptemberben az épp aktuális kocsi a 7 órási Gödöllő-Stadionok járaton jött fel.
467-et én tegnap láttam először forgalomban, szombaton még Esztergomban állt, ha jól értesültem (KPK-282 helyett). A 3 815-ösön kezdő kocsiból 2 délelőtt, meg a délután egy részében tartalékok megfigyeléseim szerint, és csak utána vannak fix járataik. Jellemzően 831 és 820, de meglepődnék, ha 831-esre (BP - Pilisszentiván) továbbra is elküldenék őket.
Ma sikerült a délutáni csúcsban kipróbálnom az egyik 8900-ast a nick járatomon, pluszban még egy babakocsis is felszállt, így viszonylag teljes képet kaptam a belső elrendezéséről.
Az első és a második ajtó között sokkal nagyobb a távolság, mint a 7700A-n, és csak magasított ülőhelyek vannak, így a a folyosó egy kicsit szűk, ami addig nem is baj, amíg van ülőhely. Viszont az álló utasok hajlamosak a busz elejében (első és második ajtó között valahol) megállni, ami a csuklósnál nem akkora probléma, mert a folyosó széles. Itt viszont a megálló utas mögött feltorlódnak a felszállók. Plusz az átlag ,,ha már állok, akkor legalább legyen közel az ajtó" utas nem megy fel a lépcsőn a busz hátulja felé. Így csak a két ajtó közötti folyosón, és a busz ajtajára merőlegesen beállított babakocsinak elég ülés nélküli részen tudnak az álló utasok elhelyezkedni. Persze ez pár hét múlva remélhetően egy fokkal jobb lesz azzal, hogy az utasok jobban megismerik a buszt, de a 8900-as kialakítása még utazásomkor se bizonyult megfelelőnek, pedig erre a járatra még nem szálltak fel Festo-munkások, vagy Pilisvörösvárra járó gimnazisták.
A buszban nagyobb csomagok (itt bőröndre gondolok) elhelyezésére nincs sok hely, csak az első üléssor mögött lehet letenni egy-kettőt, de ezt majd a gyakorlat eldönti.
Összességében a 8900-as, mint busz nagyon tetszik, csak nem feltétlenül alkalmas forgalmas elővárosi vonalakra, de talán ezt a témát érdemes lesz pár hét szoktatási idő után újra elővenni.
Nekem vannak emlékeim ezekről a járatokról de ez a téma szerintem itt OFF,mert nem sok köze van a VB-hoz.
Ezek mivel írtad,h gyöngyösről is volt járat kizárásos alapon a LEAR gyárnak a buszai.Arra én már nem emlékszem h.ezek a VT buszai lettek volna.
Én főleg Mátra Volánosokra emlékszek BHC-73x,74x,75x,ezenfelül volt itt 250,256os utazási irodáktól kiselejtezettől elkezdve mindenféle,úgyhogy jó pár megfordult itt.
+HPR-215 ami Zsámbok-Turát csinál 10:35kor van gödöllői start,este 20:45 Tura-Gödöllő,valamint szombaton Gödöllő-Aszód-Hatvan között jár,de így összesen 7 kocsi soknak tűnik már.
Viszont Budapest-Bag-Tura vonalon többször is láttam már menni E95öst,lehet van egy-egy körük Pestre.
Ma pont láttam kettőt is, FLR-901 9:30-kor indult az Árpád hídtól kifelé, LTY-822 14:30 körül érkezett 820-ason a Bécsi/Vörösvárihoz.
3 tengelyesek közül ma 467 volt nekem új, 800-ason és a 840-esen is járt, sikerült kipróbálnom is. Meglehetősen kényelmes, jó sok a szék benne, a 815-ösre kiváló, a sűrű megálló-kiosztású elővárosi járatokon nem tudom, mennyire jó, nincs sok állóhely. 421 ma is 840, de nekem tartaléknak tűnik, nem sokat mozgott, 423 ment Komáromba, 471 a KPK-291 helyén van, azzal a sofőrrel. 468 és 470 is pörgött a 800/840-en.
Mióta van benne a fordájukban és milyen időpontban? Aszódról/Gödöllőről rezsiben megy fel az Árpád hídhoz?
Régen egyébként megvolt ott a 4 törzskocsi, a 2 csuklós (ami máig is megvan), valamint FLR-901 és LTY-822. Utóbbi 2 felváltva járta Hatvant és a "helyit" (Iklad-Domony térsége).
Egyébként ha már feljött a kintalvósok téma: Aszód és Tura környékén hány kocsi van, és mik ezek? Én az LTY-ról is azt hittem eddig, hogy tartalék. Igaz, nem is sűrűn járok azon a környéken, csak egyszer láttam Hatvanban és meglepődtem, kiindulva abból, hogy legjobb tudomásom szerint a legtöbb E/395 tartalék a VB-nél.
Az a kocsi majdnem minden nap jár a 10-esen, van a Turaiaknak fordájukban kettő Szentiván meg egy Szántó, mindig az aktuális kocsi megy rajta, többségében az LTY-822 és az FLR-901 de volt már EC11 és IAF MAN is. Mellesleg azon a fordán nem igen van fix kocsi, Aszódon egy EC11 szokott mászkálni de tegnap vagy tegnapelőtt volt FHJ-s Scania is.
Különben viccet félretéve nem hiszem. Ugyanaz a MOL-tanker kamion jár oda is, hiszen MOL-partnerek ők is.
Egy falusi vállalkozó fektetett bele a benzinkútba, mivel a környéken csak Szobon, Ipolyszalkán meg Parassapusztánál lehetett tankolni. Természetesen bejött nekik rendesen, még én is úgy ütemeztem a fordámat, hogy oda járjak, hiszen az átlaghoz képest -10 Forinttal olcsóbbak voltak. Aztán valami szerződés dolog megváltozhatott, mert egy ideje már ki is van írva, hogy MOL-partnerek, és az árakat is felhúzták az átlagra.
Szóval a lényeg, hogy ez egy magánbenzinkút, igen nagy pénz lenne belefektetni nekik egy ekkora kapacitásbővítésbe. Az összes szobi kocsinak meg így egységesen nem is érné meg oda járni, mert a kóspallaginak és a nosztrainak a nagymarosi van a legközelebb, az összes berneceinek se föltétlen, ha épp úgyis rétsági/váci fordákon járnak.
Most se sokkal jobb a helyzet, Rétságra meg Nagymarosra járnak le, ha nem esik útba Vác. A vámosmikolai falusi benzinkút is MOL-partner, de oda nem mennek (bár lehet akkor áshatnának is a föld alá egy új tartályt, ha oda járnának).
A nagy hidegek miatt van most ott annyi busz, a JJR-ek után még nem vitték el a C56-osokat most? Az alap elrendezés Bernecebaráti 4, Vámosmikola 4, Márianosztra 1 és Kóspallag 1. Ezzel szembe Mikolára 6-ot is írtál.
Elsősorban az Aszód környékén jártas kollégákat kérdezném, de igazából bárkit, akinek emléke van.
A '90-es évek végén, illetve a 2000-es évek elején a VT-Transman Kft. végzett több cégnek is dolgozószállítást, Aszód és Gödöllő térségében, többnyire Ikarus 211-es, 255-ös, 256-os és 266-os buszokkal (néhány rendszám, a kevésbé közismertek közül: AEU-315, AIL-111, AVE-634, CLH-063, 655, 657, 662, 892, stb.). A feljegyzések alapján telephelyet is üzemeltettek, ha minden igaz, Aszódon.
Van-e valakinek emléke erről az időszakról? Az ott dolgozó autók egy része "visszatért" Székesfehérvárra, és itt dolgozott tovább, de például a 266-osok (szinte?) kivétel nélkül selejtek lettek, és nem is tértek vissza.
Mi lett a telephely sorsa, egyáltalán hol volt fellelhető pontosan? A Szil-Szit számított az utódnak, vagy volt másik cég, amelyik kiszorította a VT-t? Az Aszód környéki buszok (ha emlékszik rájuk valaki) a fehér alapon zöld csíkos flottaszínt viselték, vagy nem is kaptak "egyenruhát"? Bármilyen emléket előre is nagyon köszönök, számomra a VT érdekeltségének ez a területe kevésbé ismert.
800-as DVV-494 és egy MMT is dolgozik, az egyik indulás minimum 15 percet késett, azt meg sem vártam, és volt egy csuklós is. Elég ad-hoc, gondolom a hideg miatt, de na. A 840-esen közben csak csuklósok, 830-ason GBG-569 a Credok mellett.
Egyenlőre GSZ-350, de még valaminek lennie kell. Bő 5-6 évvel ezelőtt még ELK-728 járta a révpótlásokat. Pár évvel ezelőtt meg a nagy csapat ELK-737, GBS-394, GSZ-350. GBS lenne az igazi megint, örök Szentendrei szigetes kocsi (volt).
Köszi! Vmi kavar viszont volt, mert a 11:10-esen Volvo jött egyébként, azt még megvártam, a két egomi között mentem fel a 468-ért a kedvenc borosjenői fotóhelyemre. :) (míg a 470-et a kedvenc ürömi helyemen kaptam el)
Nem, 10:40-kor az a borosjenői busz megy, ami 8:45-kor indul Budapestről Kesztölcre. 471 (amikor ide osztják) 11:10-kor indul vissza, majd 14:00-kor go Süttő. Miután visszaér Budapestre, 17:55-kor (legalábbis munkanapokon) megy egy Pilisborosjenőt.
Pócsmegyer önkormányzat rövid közleménye erről: "Értesítjük Önöket, hogy az erőteljes jégzajlásra tekintettel az Önkormányzat megrendelte a Pócsmegyer-Leányfalu közötti kishajót helyettesítő Volán buszjáratot. Az első járat Szentendréről 15.45-kor indul"
Régen volt már ilyen, legutoljára az évszázad árvizénél, de akkor még ELK-737 nyomta a pótlást. :D
Tegnap én Egerben végignyomtam egy napot, bár ha tudtam volna, hogy ilyen hideg lesz, nem biztos, hogy vállalkoztam volna. Meg is fáztam, de ugye csengetés for life, homie.
Egyébként pont a négy Borosjenői Volvót hagyták békén, a két Jenői és kettő Pesti kezdőt. Nyilván megy a vasútról leszoktatás a csuklós kocsik hanyagolásával a 800-ason. Csak persze ahhoz első lépésként rendet kellene tenni a MÁV-nál vagy legalábbis azon a vonalon.
Majdnem másfél méteres farsöpréssel rendelkeznek ezek a három tengelyesek, az egyik probléma, hogy lebombáznak a végével valamit. Nem fordulnak tolatással, képes elfordulni de ha akár egyetlen kocsi is beparkol akkor onnan sehova nem megy a busz. Az FLK-237 vonalbejárós korszakban felmentek egészen Komáromig, végig a 11-esen. A Pilisborosjenői vonalon két kritikus pont lett megállapítva a Neoplannal, egy a Budakalászra vezető út után Üröm felé mikor teljesen át kell menni a szembe sávba illetve a fordulóba. A Kesztölcin meg értelemszerű mivel az éles visszafordulós kanyarnál a hatalmas szintkülönbséggel a három tengelyes még megemelve is felakadna. Nem véletlen emelgetik a csuklóst is ott fel és kanyarodnak ki lépésbe.
Mellesleg ha már FLK, Vácon a telepen valószínűleg bevégezte sorsát, a Váci vonalbejárás elmaradt, Vác kettő KPK Volvóval gazdagodott idáig, három tengelyes nem valószínű, hogy kerül a Váci részlegbe. Az utolsó 8900-as még nincs kiosztva de vélhetően a Dunakanyarba kerül (NWX-473).
Jelenlegi helyzetben nem megoldott az, hogy ha valami nem mehet valahova akkor ne is menjen. Hideg van, fagynak szét a Rábák, Classicok stb. 11-esen is az volt az első, hogy elküldték 890-esbe a 8500-ast, ahova nem mehet.
Na itt van, nem sikerült jól a kép sajnos, kapáslövés, alig volt időm félreállni előtte, ezért nem akartam felrakni, de illusztrálni jó azt, hogy jár oda háromtengelyes.
1 órája fotóztam egy háromtengelyest a 840-esen. Reggel 10-15 percenként jár a csuklós onnan befelé, fullosan, de pont az a baj, hogy 6:30 és 7:30 között van ez, in 7 és 8:30 között kellene, akkor van az igazi csúcs.
Inkább a 9067, 9068, 9069, 9082 kvartettből (a 9081-et még hirdetik) lehet három darab. De mondom, nem vagyok biztos a HLB-s eredetben és pont az évjárat miatt.
Erről csak annyit, hogy a Pilisborosjenőiről le van tiltva a három tengelyes mert nem bír elfordulni a fordulóba ha egy kocsi is beparkol, és pont a négy Borosjenői fordán maradtak meg a csuklósok. Meg nem gondolom, hogy annyira fontos lenne csuklós 15 percenként oda, amúgy is honnan lenne rá busz mikor már Esztergomba is Scania jár mert nincs mit elküldeni? Sőt én már rég a BKV-t járatnám fel mert kb egy helyi járatról beszélünk.
Szerintem pont a háromtengelyes kocsik azok, amik erre a vonalra valóak. Csuklós csak suliidőben, reggel indokolt úgy igazán
Délután is van pár indulás ami meg tud telni, de abban nem nagyon látok szabályszerűséget, melyek. A jelenlegi menetrendhez viszont csúcson kívül tényleg jók lennének, mivel a szóló kocsinál fixen nagyobb kapacitást adnának, ami jól jönne néhány indulásnál, ahol ha nem csuklós jön, van még álló utas (pl. szombat délelőtt).
Szerintem pont a háromtengelyes kocsik azok, amik erre a vonalra valóak. Csuklós csak suliidőben, reggel indokolt úgy igazán, délután esetleg már 1-2 között is 20 percezhetne, de amúgy bőven jók lennének ezek.
Annyi menetrendi korrekció viszont tényleg kéne, hogy 8-ig legalább 15 percezzen reggel, és még 9-is 15 vagy 20 perc kéne, utána a ritkítás. Feltűnhetne már a Volánbusznak is, hogy már nem mindenki 8-ra jár mindenhová... Én eddig mindig reggel 8-9 között, Budapest felé tapasztaltam a vonalon a legnagyobb zsúfoltságot.
Ha így szépen-lassan már teljesen kikopnak a csuklósok a 840-esről, akkor igazán visszaadhatnák a ~tíz évvel ezelőtti sűrűbb követést...akkor ugye az volt az indoklás a ritkításra, hogy növekedett a járművek befogadóképessége. Aztán elkezdtek megjelenni a szóló kocsik, először csak pótlásként, aztán 2-3 éve már forda szerint is...
Más: ma voltam az Árpád hídnál és pont láttam a 466-ot. Az üléseket áthúzták és sajnos VIN-számot se tudtam leolvasni, mert elég hamar elindult Pilisborosjenőre. Viszont még így is be merem tippelni előző gazdinak a Hessische Landesbahn Gmbh-t (pontosabban annak autóbuszos ágazatát). Aztán kiderül, tényleg így van-e.
Batta ma kapta meg Esztergomi fordáról a KPK-287 et, úgy néz ki lassan befog ez indulni csak ameddig ennyi probléma van a három tengelyesekkel addig nem igen lehet merészkedni, hogy a kocsikat dobálják át máshova, arról nem is beszélve, hogy a Váci telep tele van három tengelyesekkel, onnan hordják Fótra egyesével felkészítésre. Van egy rakat javítós három tengelyes amúgy is.
A 8700-asnak nem a lámpafészkével van baj, hanem a hűtőmaszk-imitációval. Ha kaptak volna egy olyan színezést, mint az NKV-s 8700-ak, vagy ebből a stokkból a kéttengelyesek, akkor az úgy jó lenne.
Apropó, a 8900-asokat lőtte már valaki publikálható minőségben? Sajnos a távolság miatt nincs lehetőségem saját szememmel megnézni őket, úgyhogy nagyon hálás lennék egy (vagy több :D ) képért.
A jelenlegi Kesztölci forda egyel bővül, oda kerül a Dunakanyarból KPK-298, KPK-298 helyére KXH-589 kerül.
KPK-283 --> Vác
KPK-295 --> Vác
Az Egomi kezdők teljese elvándorol, csak az egykori Süttői Volvo marad meg (KPK-291), a többi mind három tengelyes lesz, Budapesti kezdőbe tudtommal csak egy 3 tengelyes lesz (NWX-471).
A Dunakanyarban pedig így alakulnak a dolgok:
KXH-589 szintén Egomi kezdő helyére 8900-as megy.
KYP-843 helyére szintén 8900-as kerül.
HDA-223 helyére pedig a NWX-463 (8500)
GUP-079 felszabadult, tartalék lett de az a hírek járja, hogy visszakerül sok év után a Váci oldalba.
Jól odavan már az a GBS, ma Vác helyin volt, a helyis HCT-492 meg a Börzsönyben nyomja. Mondhat bárki bármit ez a 8500-as széria nálam speciel viszi a prímet, ennél már csak a 8900-as szebb, a 8700-ast pedig nagyon elrontották a fekete lámpafészkekkel. -_-
Összeállt a kép a három Váci E94-es selejtezésével, valószínűsíthetően a három Szigethalomról érkezett MAN fogja váltani őket, IAF-481, IAF-482, IAF-474
Hupsz, jól láttad a 295-öst a Dunakeszi oldalba, csak akkor megint baromság történik, a 295-öst megkapja Vác, hogy a 295 helyére Szentendre adja a KPK-298 at. :D
FLK-237 meg, hogy lehet selejt ha már legalább egy hete a Váci telepen áll?