Megbeszeltük ... Ha kell v.mi akkor szoljal nyugodtan. De vard ki az olcsokat ! :-)
Küldj majd mailt, ha talaltal v.mi konkretat, regsiztracio nelkül nem tudsz venni az ebay-en semmit. De a helyedben nem küldetnem Mo.-ra (lasd ebay-es topic a meg nem erkezett csomagokrol).
Jol lattam, hogy DOT3-as fekfolyadekot töltöttel a gepbe ? Csak, hogy tudjam mit öntsek utanna a kesöbbiekben (itthon csak DOT4-esem van). Az ami kocsikba töltenek ilyet mert a tömitesei nem birjak az ujabbat.
Nekem is csak a nulla és a hármas fokozatom működik, de 1-2 állásban valami relé kattogás és rövid zúgás hallható. Még nem volt időm szétborítani, de ha a műszerfalat nem kell hozzá leszedni, akkor lehet hogy majd nekiállok. Úgy rémlik, hogy a vezetőülés felőli oldalon van a vezérlése, de jótanácsokat szívesen fogadok. Az nem baj, ha a másik két fokozatot nem sikerül megcsinálnom, csak azt az egyetlen működőt ne rontsam el... :-)))
Tclar a múlt héten járműelektronikai villamosmérnök lett!!! Jól meg is csináltam a szellőző ventillátor kapcsolóját fél perc alatt. Jelenség: nincs 3. fokozat. Javítás: vezeték átköt az előtétellenállásoknal, most két fokozat van: nulla és max szállítás:-)))))) Megjegyzés: eddig is csakk így használtam a hátul ülő gyerekek miatt akár fűtés akár hűtés üzemmódban
Az én ablakaim is "lötyögnek" egy kicsit, de a lassabb motorjaim miatt talán nem fognak berezonálni az üvegek. Majd kiderül...
Egyébként a komfort modulok nekem is rá lesznek kötve a riasztóra! Olyan modult kerestem ami impulzusra indul és megáll, gyors a végállásérzékelése, és benne vannak a relék is. Szinte senki nem forgalmaz ilyen modult, de az autóriasztós haverok elárulták, hogy az ő kocsijaikban is ilyen cucc van, úgyhogy ilyen lesz nekem is... :)
Este belepróbáltam az egyik kapcsolót a műszerfalba. Tapétavágóval egy kicsit átalakítottam, de ebből kívülről nem látszik semmi, és stabilan bepattant a helyére:
Fáradt voltam/vagyok, ezért a kapcsoló pont fordítva áll, de a lényeg hogy ott lesz mellette a másik is, és majd valahogy így fognak kinézni... :-)
Én is gondolkodtam a komfortkapcsolón. Úgy volt az is lesz bele. De így, hogy már bent van az emelő, nemhiszem hogy kell. Nem mozog olyan nagyot az üveg és ezzel a motorral gyorsan le- illetve felmegy.
Érdekesség kép:
- le, kb. 2,5 sec
- fel, kb. 2,7 sec
Szóval ha félig akarom csak lehúzni az ablakot 1 másodpercen belül kellene 2 gombot megnyomnom. Így meg 1 mp-ig tartom nyomva azt az 1 gombot.
Meg ha ennyibe kerül? Nekem fontosabb, hogy a riasztóra felhúzódjanak az üvegek.
Majd írd meg milyen lett nálad.
Még egy dolog érdekel majd. Az üveg alapba mozog 1-2 centit fel-le szabadon. Amikor teljesen fel van húzva és úgy "tekerem" le, először úgy esik le az ablak. De van amikor mozgatás közben is picit szaggatottan megy. Ott szerintem valamit majd hézagolni kellene a szerkezetben.
Azt mondta a szerelő nekem, hogy el van kopva. De megnéztem itthon, mindegyik autón ilyen.
Spal 24 V-os szett: 10000 Ft Kapcsolók: 1000 Ft (500 Ft/db) Egyablakos komfort modul: 7000 Ft (3500 Ft/db, de benne van a relé is, és így a kapcsolókon csak minimális áram folyik!) Munkadíj: 0 Ft (olcsón dolgozok, de sokat lógok és baromi lassan haladok... :-) Összesen: 18 000 Ft
Kíváncsiságból megnéztem a 24V-os motor sebességét, de nekem elég gyorsnak és halknak tűnt (1-2 fordulat/sec). A Transit ablaka kicsi és könnyen mozog, így nagy terhelés nem fogja érni a motort, ezért szerintem nem lesz vele gond. De majd beépítés után megírom a tapasztalataimat... :)
Én a drágábbik megoldást választottam. Úgy vagyok vele, ha már egyszer megcsinálom, akkor olyan legyen, amilyennek elképzeltem. Kerül amibe kerül.
részletesen:
- 2 db kapcsolóház (Transit 2000-) kb. 3 500 Ft
- 3 db kapcsoló (Transit 95-, Mondeo 93-, Escort-Orion 90- ) 12 000 Ft
- Spal De Luxe ablakemelő set 21 000 Ft
- relé, kábel, stb. + munkadíj 10 000 Ft (nem mertem nekiállni egyedül, pedig nem nagy durranás a berakása így utólag nézve)
- jön még hozzá a riasztómodul, hogy a riasztó bekapcsolásával automatice felhúzza az ablakokat, ez még kb. 6 000 Ft lesz
Szal elég sokba van nekem. Újonnan vettem mindent. Utánna nézegettem, ugyanilyen kapcsoló van Spal-os is, 2000 Ft alatt. :-(
Az emelőt, ezt ajánlották, merthogy csendesebb és tartósabb mint a sima Spalos. (Majd pár év múlva megmondom, hogy igaz e.)
Ja és a kapcsolók aljából 1 cm-t le kellett reszelnem, mert a k.házakat már akkor felfúrtam, mikor még nem volt kapcsolóm. Miután megvettem a kapcsolókat, derült ki, hogy olyan hosszúak, hogy nem fértek be teljesen a helyükre a tekerő rúdja miatt.
A kárpitot meg nem akartam mégegyszer kifurogatni, mert akkor már nem takarta volna az előző lyukakat. Ez van, de azért összejött.
Vettem a tranyóba Spal 24V-os ablakemelő szettet. A gépem 12 V-os, ezért választhatok: - beteszek egy 7Ah-s akkumulátort meg egy relét, és ezzel lesz 24 V-om - megelégszek a motorok lassabb sebességével (ezt a verziót választom... ;-) Ezt a kis hátrányt könnyen elviselem, mert br. 10 000 Ft a 24 V-os kétablakos szett ára! Ennyiért bontóban is csak erősen lelakott cuccokat kapnék, ez meg zsír új dobozos szett, ami minden kütyüt tartalmaz. :-) Ha valakit érdekel, akkor van még van belőle...
Komfort modult sajnos nem kaptam hozzá, ezért azt rendelni kellett (de kb. 2 hét múlva már lesz). Ez a modul egy impulzusra elindítja- és a következőre megállítja a motort, ráadásul az áramérzékelése is sokkal gyorsabb mint a kommersz vezérléseknek, így ez felhúzás után nem gyilkolja a motort még 2-3 másodpercig. Hátránya, hogy 50%-kal többe kerül, mint a hagyományos modulok, de leszedett ajtókárpitnál jól látszik, ahogy a sima vezérlések a végállás után még másodpercekig feszítik a bovdent....
Én a kapcsolókat a műszerfal közepére fogom tenni. Itt az utas is eléri, de nem is ezért rakom ide, hanem mert 500 Ft-ért találtam olyan világítós ablakemelő kapcsolókat, amiből csak egy kicsit kell lereszelni, és pont beleillenek a vakdugók helyére. 5-6 eFt-ért már kaptam volna kiemelőkeretet és Spal kapcsolókat is, de arra már sajnáltam a lóvét... :-)
Augusztus 14-től eladó lesz a Transit-ba gyártott lakóautó belsőm beszerzési ár alatt. Asztal ágyak, mosogató csappal szivattyúval , gáztüzhely , saválló tiszta és szennyvíz tartályok. Az 500-as hozzászólásomban vannak a képek. Remek takarékossági lehetőség ha nem akarsz vagyonokat szállásra költeni főszezonban a tengerparton...
Nyaralni voltam eddig, de azért közben benéztem hozzátok.
Mielőtt indultam volna horvátba, ért a baj.
Reggeli meló közben mentem a szokásos utamon, mikor egyszercsak elveszik az erő a gépből és visszaesik a fordulat. Ismerős volt a szitu, a gázkarra gondoltam, hogy az ugorhatott le. Félreálltam az út szélére, le sem állítottam a motort, gondoltam nem nagy a baj. Felnyitom a motortértetőt és látom, hogy ömlik a diesel az adagoló oldalán. (ekkor már egy picit azért megijedtem)
Gyorsan leállítom a motort és megyek vissza nézni mi is a probléma.
Hát ez volt:
Kábelkötegelővel fel lett kötözve, úgy nagyjából tömített. Mikor hazaértem meg kicseréltem egy másikkal így végül el tudtam indulni nyaralni.