Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
olyan szintű szervizszolgáltatást kapott az üzemideje során, amit Magyarországon egy üzemeltető sem tud megfizetni
És akkor ezentúl mi lesz? Úgy fognak esni, kelni, ahogy a VDL-ek és a 7000A-k kezdték?
Tilburgban szakszerviz volt nekik, itt marad a házi barkács, amivel ártani nem használ.
-----------------
Senki sem tiltja Csizi úrnak, hogy a szakszervíz szolgáltatást megrendelje ezekhez a buszokhoz.
Már ha van a pécsi városházán 1=egy olyan ember aki 40 perces felkészítés után el tudja magyarázni Csizinek, hogy mi a különbség egy szakszervízzel felügyelt flotta üzemkészsége és a házi barkácsok......háténmostmitcccinájjjak............által biztosított üzemkészség között ?
Ha annyira szuperek, miért nem üzemeltetik tovább a hollandok őket?
Ez a helyi buszüzemeltetési modell sajátossága. Elnyeri egy cég valamelyik tartomány közlekedési koncesszióját 8-9 évre, hozzák a 0 kilométeres flottát, megrendelik hozzá a prémium szervizcsomagot (mert gondolom, szarrá kötbérezik őket, ha bizonyos százalék alá esik a kocsikiadás), aztán ha lejár a szerződés, viszontlátásra, jön a következő flotta, esetenként szolgáltatóváltással együtt. Ott megéri ebbe befektetni.
Ez amúgy elég extrém modell, még a németeknél se nagyon jellemző (a belgáknál meg aztán végképp nem, Hollandiához képest Belgium egy guruló roncstelep).
Amúgy tudhatod, hogy én minden használt beszerzést ellenzek. :)
Credózz még egy keveset, aztán majd nem fogod annyira ellenezni. :D
Egészen pontosan, ezek nélkül a pécsi tömegközlekedésnek annyi. :) Mit gondolsz, még évekig használhatja a Tüke a NAV által lefoglalt járműparkot?
Tényleg borzasztó, hogy hosszú évek után először lesz egy nagyjából homogén és viszonylag fiatal, jó állapotú buszparkja a városnak, amit nem bérel, és nincs offshore-cégek tulajdonában sem.
"Amúgy semmivel sem rosszabb ezekre építeni a flottát, mint mondjuk a kapagyár szemeteire, sőt. :)"
Azokra biztos nem építeném én sem(helyköziben még csak-csak összeraknak elfogadható buszt,de helyiben...Pont ma szörnyűlködtem az egyik Econellen,hogy mennyire nem gondolnak az utasokra:a sofőrfülkében meleg van/rövid ujjúban ült bent a vezér/,de az utastérbe alig tettek fűtötestet.Nem tudom hogyan gondolták megoldani,hogy ne legyen rohadt hideg az utastérben...)
Lehet,hogy szuperül szervizeltek(amellett azért gondolom eléggé meghajthatták őket az évek alatt),de akkor is már 8évesek.Ha annyira szuperek,miért nem üzemeltetik tovább a hollandok őket?
Azt nen mondom,hogy ne vegyünk belőlük,de az egész flottát rájuk építeni(és ezzel az is garantálva van,hogy a politikusok hosszú időre elintézettnek tekintik a buszügyet)?
Amúgy tudhatod,hogy én minden használt beszerzést ellenzek. :)
Az a flotta, amit te szemétnek nevezel, olyan szintű szervizszolgáltatást kapott az üzemideje során, amit Magyarországon egy üzemeltető sem tud megfizetni. Ezek gyakorlatilag új buszok. Nem tudom, hogy 3 és fél milliárdból te milyen megoldással tudnál előállni, ami egyrészt költséghatékonyabb, másrészt teljes mértékben lehetővé teszi a NAV által lefoglalt buszoktól való megszabadulást. Átlagosan 31 millióba kerülnek ezek a 8 éves holland buszok - ez egy új Citadell/Econell árának durván a fele. Abból kifért volna 50-60 darab, és az csak szóló, és akkor még mindig csak a flottacsere felénél tartunk.
És tudod mi a kurva gáz még:ezzel gyakorlatilag eldől,hogy hosszú évekig nem lesz itt új buszbeszerzés.Mi megvesszük Nyugat-Európa szemetét-mert ugye Pécsre az még jó lesz-,míg a hasonló magyar városokban fejlesztenek,modernizálnak...