Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
A CD-nél is van furcsa festés: http://lokotky.vlakpage.cz/130033-4a.JPG . Vajon mit akart a gép oldalán ábrázolni a "művész"? Pszichológusok mutatnak ilyen képeket, hogy mit lát az ábrán? Én gigantikus farkasfejnek látom ablak-szemekkel és tábla-orral. De lehet hogy beteg vagyok:)))
Az orra erősen MÁV-osra sikerült, oldalt a nagy "plecsni" még a géptérablakra is jutott. Ezek a "modernizáló" festések úgy néznek ki rajta, mint veterán autón a műanyag lökhárító...ez bizony esztétikai stílustörés. De azért nem akkora, mintha lángvágóval esnek neki, akkor inkább a festékszóró.
Igen , mégpedig ezt " laminátka :-) Loko radu 140 po oprave smer Požsko- tehát a 140 gépek javítás után Lengyelhonba irányulnak. Csak nem Te írtad a választ gw ? !
Akkor ezt sikerült fotóznom, nem túl jó minőségben, ők mentek kb.40-nel, a Rákóczi gyorsvonat kb. 80-nal. Biztos hogy a PKP veszi meg vagy valami magánvasút? Állami vasúttársaságok általában nem vesznek öreg gépeket vagy legalábbis nem jellemző.
Üzleti ügyben mivel a korábban említett e-mailek elérhetetlenek, hogy felvehessük a kapcsolatot, légyszíves írj a lajkakutya @chello.hu címre, köszönöm.
Még valami a számodra! 7. októbra 2005 boli ruňovým vlakom 44642 prepravené bobiny 140 042-3 a 140 062-1 zo st Čierna nad Tisou do st Vrútky. " Mindez azt jelenti hogy : Október 7-én a 44642 sz. mozdonyvonattal a 140 042-3 és 140 062-1 gépek Ágcsernyobol a Rutkai állomásra lettek továbítva. Eddig nemkaptam rá választ mi lesz a sorsuk, valószinu PKP- gépekké alakulnak. Ha valami kozelebbit tudok értesítlek.
Igaz, most hogy kinagyították a képet látható hogy az elsőn volt pályaszám mert látható a tábla árnyéka az oldalán. De a másodikról már le volt szerelve. Így csak a hátsó gép volt az üzemen kívüli mozdony.
jött két 140-es gépmenetben, mikor utolértük őket akkor meg lekanyarodtak az állomás előtt jobbra. Ami igazán furcsa volt hogy egyiken sem volt pályaszámtábla, de még felfestett szám sem mint az átszámozás idején. Csak nem az utolsó menetük volt?
Hát akkor az elég szabálytalan lehetett... Kivéve, ha vontatta őket valami, de ahogy leírtad ez nem így volt.
Én kb. 10 év óta multhéten jártam megint a kassai pályaudvaron. Tényleg sokat fejlodott de a 10 évvel ezelotti forgalomnak nyomát se láttam- de hiába ez van. A 460 villany-motorvonat a váltóáramú560 változatban is ilyen hangos induláskor- ezeknél u´gyanis a forgóvázak a vonat kozepén elhelyezett villanymotoroktól kardánnal kapják a meghajtást, itt lehet némi nyoma az elhasználódásnak s talán ezért ilyen dormogo a hangjuk. Amúgy ezek is az egyik kedvelt tipust alkotják a szlovák vasút kotelékében, kár hoygy a cseh szomszédainktól eltéroen itt nálunk csak minimális modernizációt hajtottak rajtuk végre ezidáig- legalább is az 560 egységeken. Ez viszont pl. olyan dolgokból állt, hogy az egyik áramszedot eltávolították mindkét motorkocsiról, a homoktartályokat a forgóvázakrol szintén, az utastérbe viszont az eddig erosen lopott alumínium poggyásztartók helyére jól méretezett vas szerkezetet helyeztek. Amúgy ennek a szerelvénynek a modellj is már vagy 3 éve készulget a muhelyembe. Szeretném olyan szinten megcsinálni a prototipust-mesterdarabot, hogy kisszériás gyártáshoz alkalmas legyen formakészítéshez. Hát ennyi, amúgy az e-mail címemet biztosan megtudod Csíkos vagy Georgie topiktárstól.
Tegnap történt 140-es ügyben: Kassán jártam és fotóztam kettőt. (Sajnos hagyományos filmes géppel.) Pár km-rel az állomás előtt odakanyarodik egy vonal a 169-es vonal mellé, jött két 140-es gépmenetben, mikor utolértük őket akkor meg lekanyarodtak az állomás előtt jobbra. Ami igazán furcsa volt hogy egyiken sem volt pályaszámtábla, de még felfestett szám sem mint az átszámozás idején. Csak nem az utolsó menetük volt?
(Komolyan véve a vonatka.hu-n levő figyelmeztetést üzemi területre nem mentem, csak ahol "normális" nem vasútmániás utasok járnak.)
Amúgy sokat fejlődött Kassa, a gépi hangosbemondás érthető, lassan, tagoltan, még a vonatszámot is bemondják. Sőt, nemzetközi vonatnál a magyar "pályaudvar" szót hiba nélkül! Ezt nem gondoltam volna mondjuk 13 éve a szlovákokról. Még a határőrök is udvariasabbak. Határozottan fejlődnek.
A 460-as motorvonat gyorsításkor mély morgó hangot ad. Gyárilag ilyen vagy fogaskerékkopás miatt?
És még valamit elfelejtettem, ugyanez a konyvkiadó tervezi jovo év elején kiadni a két Ganz motorvonat monográfiáját is. Ezek pedig a valamikori CSD nél állományba levo M295 Hargita és M298 Hungária-Vindobona motorvonatok voltak. Amúgy a Bobinoról szólo konyv ára kozel 700cseh korona. Ha jellegrajz kellen vagy valami a modellépítéssel kapcsolatba tudasd, még olyan apróságok is elérhetok mint. pl. maratott fémtáblák, feliratok, teto szigetelok, áramszedok stb.
Szakirodalom terén tényleg jók a csehek, ez a konyv azthiszem szakirodalom terjesztésével is foglalkozó konyvesboltokban kapható.Amúgy a konyvnek lenni kellene folytatásának is a 2 rész felolel minden egyes gépet, a gyártól egészen a szétvágásáig ill. jelenlegi állapotát. A Potulky s párou konyv nekem is megvan tényleg jó. Ami a modell építését illeti, a PIKO Gorilla alól majdnem mindent felhasználhatsz, a forgócsaptáv kivételével - de ezt konnyen lehet változtatni. A forgóvázak tengelytávja inkább a Bobino méreteihez van kozelebb mint a Gorilláéhoz. Mugyanta kasznit pedig tudok kerítteni amúgy elég igényes kidolgozásút forgóvázmaszkokkal természetesen. Arról hogy Rozsnyón jovo héten Gozos meg Pomaranč is lesz nemrég értesultem, jólenne ottlenni családostól de majd meglátjuk.
Köszönöm a kimerítő választ Kisvautasnak (ezek után a nagybetűs írásmód jár neki!) nem titkolt célom hogy megépítsem H0 méretben a modellt mivel ez tetszik leginkább a Skoda-mozdonyok közül. Csak most még anyagot gyűjtök hozzá.
Hol kapható ez a könyv? Tizenvalahány éve Prágában a Masarykovo nádrazí ("maszaricska") mellett voltam egy vasúti könyvesboltban, olyan választék volt amit nálunk vasúti (pl.MÁV Nosztalgia) boltban soha nem láttam. Pár képeslapot vettem (Pomeránc meg Hektor) de azt a boltot megjegyeztem ám magamnak.
Vagy egyszer kölcsönkaptam egy gőzösös fotóalbumot (Toulky s párou?) szuper képekkel, nálunk ilyet kiadni a 80-as években elképzelhetetlen volt.