Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2005.10.17 0 0 524

megjárható, némi kompromisszumok árán (hajnali indulás, éjféli érkezés).

persze nem mindegy, hogy Budapestről indulnál-e, esetleg Győrből?

Előzmény: HLP (523)
HLP Creative Commons License 2005.10.17 0 0 523

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék.

Zsolna megjárható Bpről egy nap alatt oda-vissza, úgy, hogy ott még némi látnivaló is legyen (minimum kb. 3-4 óra)

Mennyi lehet a jegy? Milyen vonatot érdemes igénybe venni?

Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.16 0 0 522
  A CD-nél is van furcsa festés: http://lokotky.vlakpage.cz/130033-4a.JPG . Vajon mit akart a gép oldalán ábrázolni a "művész"? Pszichológusok mutatnak ilyen képeket, hogy mit lát az ábrán? Én gigantikus farkasfejnek látom ablak-szemekkel és tábla-orral. De lehet hogy beteg vagyok:)))
Előzmény: gw (520)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.16 0 0 521
 Az orra erősen MÁV-osra sikerült, oldalt a nagy "plecsni" még a géptérablakra is jutott. Ezek a "modernizáló" festések úgy néznek ki rajta, mint veterán autón a műanyag lökhárító...ez bizony esztétikai stílustörés. De azért nem akkora, mintha lángvágóval esnek neki, akkor inkább a festékszóró. 
Előzmény: gw (520)
gw Creative Commons License 2005.10.16 0 0 520
ezt a színtervet nézd meg...
Előzmény: Gúnár Nordlúd (518)
gw Creative Commons License 2005.10.15 0 0 519

2 dupla húzza, 1 dupla tolja :)

Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.11 0 0 518
  Bizonyára egységesíteni akartak, hogy mind úgy nézzen ki mint az "új" 162-163-asok. Talán rájöttek hogy nem áll jól minden tipuson ugyanaz a ruha.
gw Creative Commons License 2005.10.11 0 0 517
az utolsó képen látható színterv átmeneti volt a több képen látható és az elsőé  között.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (516)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.11 0 0 516

Ahojte!

 

Mozdonyvonat számtalan mozdonnyal Kassa előtt 2005.okt.7.

 

  140 076 csinos szempillákkal, Kassa 1991

 

  140 076

 

  140 099 ronda festéssel. Pályaszám táblája még nem készült el, átmenetileg festett pályaszámmal.

 

  140 083-as, oldalán a számtábla alatt 499.0083 felfestve.

 

  140 053 Prága 1992. Ez a színváltozat ritka volt.

(szerencsére)

HáBé Creative Commons License 2005.10.10 0 0 515

Nokérem szeretettel, sikerült gatyába ráznom a képeket, 1068 maradt a végére:

http://balint.cyberhungary.net/foto/cseh4.htm

 

Jó szórakozást! :-)

gw Creative Commons License 2005.10.09 0 0 514

nem, nem én voltam, olyankor már régen aludni szoktam :)

 

Zsolna
Előzmény: kisvautas (513)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.09 0 0 513
Igen , mégpedig ezt " laminátka :-) Loko radu 140 po oprave smer Požsko- tehát a 140 gépek javítás után Lengyelhonba irányulnak. Csak nem Te írtad a választ gw ? !
Előzmény: gw (511)
gw Creative Commons License 2005.10.09 0 0 512
A 141-es még Bobina, a 100-ast pedig szokás kis Bobinának is nevezni, de az elnevezéseket pl. itt találod: http://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/sklocos3.htm
Előzmény: HáBé (510)
gw Creative Commons License 2005.10.09 0 0 511

pedig kaptál választ, kedves Laminátka :)

egyébként magánvasúti gépek lesznek.

Előzmény: kisvautas (508)
HáBé Creative Commons License 2005.10.09 0 0 510

... estetleg hánulla. De ez javarészt árfüggő is lenne.

 

Más:

Csak a 140-es sorozat a bobina, vagy pl. a 130-as, és satöbbik is?

Előzmény: kisvautas (507)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.09 0 0 509

  Akkor ezt sikerült fotóznom, nem túl jó minőségben, ők mentek kb.40-nel, a Rákóczi gyorsvonat kb. 80-nal. Biztos hogy a PKP veszi meg vagy valami magánvasút? Állami vasúttársaságok általában nem vesznek öreg gépeket vagy legalábbis nem jellemző.

  Üzleti ügyben mivel a korábban említett e-mailek elérhetetlenek, hogy felvehessük a kapcsolatot, légyszíves írj a lajkakutya @chello.hu  címre, köszönöm. 

Előzmény: kisvautas (508)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.08 0 0 508
Még valami a számodra!
7. októbra 2005 boli rušňovým vlakom 44642 prepravené bobiny 140 042-3 a 140 062-1 zo žst Čierna nad Tisou do žst Vrútky. "
Mindez azt jelenti hogy : Október 7-én a 44642 sz. mozdonyvonattal a 140 042-3 és 140 062-1 gépek Ágcsernyobol a Rutkai állomásra lettek továbítva.
Eddig nemkaptam rá választ mi lesz a sorsuk, valószinu PKP- gépekké alakulnak. Ha valami kozelebbit tudok értesítlek.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (503)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.08 0 0 507
Milyen méretarányban volna irántuk érdeklodés ?
Előzmény: HáBé (501)
gw Creative Commons License 2005.10.08 0 0 506
a kevésbé rossz, mennek a nagylámpások közé.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (505)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.08 0 0 505
  És mi lesz velük? Ezeket is eladják a lengyeleknek vagy esetleg rosszabb?
Előzmény: gw (504)
gw Creative Commons License 2005.10.08 0 0 504

Gondolom ez is zsolnai menet lehetett (bár ma még nem láttam ott őket). nemrég érkeztek meg oda a volt kassai 121-esek is.

Előzmény: Gúnár Nordlúd (503)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.08 0 0 503

 Igaz, most hogy kinagyították a képet látható hogy az elsőn volt pályaszám mert látható a tábla árnyéka az oldalán. De a másodikról már le volt szerelve. Így csak a hátsó gép volt az üzemen kívüli mozdony.

 

Előzmény: gw (502)
gw Creative Commons License 2005.10.08 0 0 502

jött két 140-es gépmenetben, mikor utolértük őket akkor meg lekanyarodtak az állomás előtt jobbra. Ami igazán furcsa volt hogy egyiken sem volt pályaszámtábla, de még felfestett szám sem mint az átszámozás idején. Csak nem az utolsó menetük volt?

 

Hát akkor az elég szabálytalan lehetett... Kivéve, ha vontatta őket valami, de ahogy leírtad ez nem így volt.

Ezt ma kaptam el:

 

Előzmény: Gúnár Nordlúd (499)
HáBé Creative Commons License 2005.10.08 0 0 501

Pálinkásat!

 

Tudom, nagyobb kihívás a buci pofija miatt, de esetleg nem vállalkoznál a 451-esre...?

(nekem az a kis kedvencem az első pillanattól)

 

És esetleg a CKD EMU 89,0?

Előzmény: kisvautas (500)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.08 0 0 500
Én kb. 10 év óta multhéten jártam megint a kassai pályaudvaron. Tényleg sokat fejlodott de a 10 évvel ezelotti forgalomnak nyomát se láttam- de hiába ez van. A 460 villany-motorvonat a váltóáramú560 változatban is ilyen hangos induláskor- ezeknél u´gyanis a forgóvázak a vonat kozepén elhelyezett villanymotoroktól kardánnal kapják a meghajtást, itt lehet némi nyoma az elhasználódásnak s talán ezért ilyen dormogo a hangjuk. Amúgy ezek is az egyik kedvelt tipust alkotják a szlovák vasút kotelékében, kár hoygy a cseh szomszédainktól eltéroen itt nálunk csak minimális modernizációt hajtottak rajtuk végre ezidáig- legalább is az 560 egységeken. Ez viszont pl. olyan dolgokból állt, hogy az egyik áramszedot eltávolították mindkét motorkocsiról, a homoktartályokat a forgóvázakrol szintén, az utastérbe viszont az eddig erosen lopott alumínium poggyásztartók helyére jól méretezett vas szerkezetet helyeztek. Amúgy ennek a szerelvénynek a modellj is már vagy 3 éve készulget a muhelyembe. Szeretném olyan szinten megcsinálni a prototipust-mesterdarabot, hogy kisszériás gyártáshoz alkalmas legyen formakészítéshez. Hát ennyi, amúgy az e-mail címemet biztosan megtudod Csíkos vagy Georgie topiktárstól.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (499)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.08 0 0 499

  Hű ez szuper majd részletesen e-mailben.

 Tegnap történt 140-es ügyben: Kassán jártam és fotóztam kettőt. (Sajnos hagyományos filmes géppel.) Pár km-rel az állomás előtt odakanyarodik egy vonal a 169-es vonal mellé, jött két 140-es gépmenetben, mikor utolértük őket akkor meg lekanyarodtak az állomás előtt jobbra. Ami igazán furcsa volt hogy egyiken sem volt pályaszámtábla, de még felfestett szám sem mint az átszámozás idején. Csak nem az utolsó menetük volt?

(Komolyan véve a vonatka.hu-n levő figyelmeztetést üzemi területre nem mentem, csak ahol "normális" nem vasútmániás utasok járnak.)

 Amúgy sokat fejlődött Kassa, a gépi hangosbemondás érthető, lassan, tagoltan, még a vonatszámot is bemondják. Sőt, nemzetközi vonatnál a magyar "pályaudvar" szót hiba nélkül! Ezt nem gondoltam volna mondjuk 13 éve a szlovákokról. Még a határőrök is udvariasabbak. Határozottan fejlődnek.

 A 460-as motorvonat gyorsításkor mély morgó hangot ad. Gyárilag ilyen vagy fogaskerékkopás miatt?

Előzmény: kisvautas (498)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.06 0 0 498
És még valamit elfelejtettem, ugyanez a konyvkiadó tervezi jovo év elején kiadni a két Ganz motorvonat monográfiáját is. Ezek pedig a valamikori CSD nél állományba levo M295 Hargita és M298 Hungária-Vindobona motorvonatok voltak.
Amúgy a Bobinoról szólo konyv ára kozel 700cseh korona. Ha jellegrajz kellen vagy valami a modellépítéssel kapcsolatba tudasd, még olyan apróságok is elérhetok mint. pl. maratott fémtáblák, feliratok, teto szigetelok, áramszedok stb.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (495)
kisvautas Creative Commons License 2005.10.06 0 0 497
Szakirodalom terén tényleg jók a csehek, ez a konyv azthiszem szakirodalom terjesztésével is foglalkozó konyvesboltokban kapható.Amúgy a konyvnek lenni kellene folytatásának is a 2 rész felolel minden egyes gépet, a gyártól egészen a szétvágásáig ill. jelenlegi állapotát. A Potulky s párou konyv nekem is megvan tényleg jó.
Ami a modell építését illeti, a PIKO Gorilla alól majdnem mindent felhasználhatsz, a forgócsaptáv kivételével - de ezt konnyen lehet változtatni. A forgóvázak tengelytávja inkább a Bobino méreteihez van kozelebb mint a Gorilláéhoz. Mugyanta kasznit pedig tudok kerítteni amúgy elég igényes kidolgozásút forgóvázmaszkokkal természetesen.
Arról hogy Rozsnyón jovo héten Gozos meg Pomaranč is lesz nemrég értesultem, jólenne ottlenni családostól de majd meglátjuk.
Előzmény: Gúnár Nordlúd (495)
gw Creative Commons License 2005.10.05 0 0 496

nem kell ahhoz könyv: www.atlaslokomotiv.cz

 

kisvautas, jövő héten megy gőzös Rozsnyóra, otthon leszel?

Előzmény: Gúnár Nordlúd (495)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.10.05 0 0 495

 Köszönöm a kimerítő választ Kisvautasnak (ezek után a nagybetűs írásmód jár neki!) nem titkolt célom hogy megépítsem H0 méretben a modellt mivel ez tetszik leginkább a Skoda-mozdonyok közül. Csak most még anyagot gyűjtök hozzá.

Hol kapható ez a könyv? Tizenvalahány éve Prágában a Masarykovo nádrazí ("maszaricska") mellett voltam egy vasúti könyvesboltban, olyan választék volt amit nálunk vasúti (pl.MÁV Nosztalgia) boltban soha nem láttam. Pár képeslapot vettem (Pomeránc meg Hektor) de azt a boltot megjegyeztem ám magamnak.

  Vagy egyszer kölcsönkaptam egy gőzösös fotóalbumot (Toulky s párou?) szuper képekkel, nálunk ilyet kiadni a 80-as években elképzelhetetlen volt.

Előzmény: kisvautas (494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!