Keresés

Részletes keresés

JabyGabi Creative Commons License 2009.02.01 0 0 9304

Jut eszembe...

Esélyekkel hogy állunk?

Mint a faló Epsom-ban?

Előzmény: aruzsi (9303)
aruzsi Creative Commons License 2009.02.01 0 0 9303
Kelenföld, PCS FET rack DRV (vezérlő) kártya a tavalyi daruzás után:
KL PCS DRV halál
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9302
Ezeket a nézeteket GB-nek is előadtad?
Én nem tartozok azok közé, aki ilyen magas szinten diskurál(gat). Ellenben ...
Előzmény: Vendégsín (9301)
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9301
Ezen idő alatt senki nem akarta egyeztetni az akkor még MÁV-ként ugyan abba a szervezetbe tartozók közül? Lett volna rá idő.

Ezeket a nézeteket GB-nek is előadtad?

Előzmény: aruzsi (9300)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9300
Ezeket a nézeteket GB-nek is előadtad?
Előadtad?

Hány éve van így Szolnok Zagyva-hídi, Szabadbattyán, stb. helyeken?
Ezen idő alatt senki nem akarta egyeztetni az akkor még MÁV-ként ugyan abba a szervezetbe tartozók közül? Lett volna rá idő. Csak éppen most rácsodálkozni több mint furcsa! Vagy eddig még egyetlen jelfeladás vételére alkalmas jármű nem járt a fent nevezett helyeken? Érdekes ...
Előzmény: Vendégsín (9299)
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9299
Ugye az elv alapján akkor a 80-as váltó előtt és rajta végig a max.-ot adjuk fel, ha a céljelzőn Z van?

Ezeket a nézeteket GB-nek is előadtad?

Jó volna, ha a pályaüzemeltető egyes szervezetei - forgalom, biztosítóberendezés - végre egymás közt megegyeznének néhány kérdésben és ennek eredményét hoznák a hálózatot igénybe vevő vasúttársaságok személyzetének tudomására.

Előzmény: aruzsi (9298)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9298
Hadd legyen megtévesztő a járművezető számára.
Így van.
Ha már 80-as váltón 80-at adunk fel. Ott is jól megtévesztjük. Meg mindennel ami a jelzőn megjelenik. Szegényeknek F1 olyan bonyolult! LZB-t mindenhová és akkor csak (feleslegesen!) az éberségi gombot kell nyomkodni békés félálomban.

Ugye az elv alapján akkor a 80-as váltó előtt és rajta végig a max.-ot adjuk fel, ha a céljelzőn Z van?

Szerintem az mv-nek alapvetően mindegy milyen jelet adunk fel. Mennek ... Tisztelet a kivételnek! De az meg úgy is tudja, merre jár, miért olyan van fenn?
Ezeket a nézeteket GB-nek is előadtad? És mit szólt hozzá?

Hagyjuk ez a jelfeladósdit! Ott a jelző, oszt' jónapot!
Előzmény: Vendégsín (9297)
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9297
Természetesen az M! szakaszon és az utolsó kitérő állású váltón mindenképp 2-es ütemet adnék.

Hadd legyen megtévesztő a járművezető számára.
Előzmény: aruzsi (9287)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9296
Senkit nem érdekel a forgalmi szempont,erről személyesen gyöződtem meg,a "jó az oda is,mert ennyi pénz van rá" a meghatározó.
Ennyit a főnökeidről ...
Előzmény: Svrend (9295)
Svrend Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9295

Majd meghallgatom a "sírást-rívást" és válaszolok.

Oktatás.

Nos nekem szerencsém volt,mert már a szakközépiskolában tanultam bizbert (szerettem is),és lenyűgözött az amit kitaláltak a biztonságos vasúti közlekedés érdekében. Tanultam kis történelemet arról,hogyan fejlődtek ezek a szerkezetek elsősorban a bekövetkező kisebb-nagyobb berendezések hatására.

Ebből kifolyólag nem az új berendezések mint típus szemben vannak fenntartásaim.

 

És ekkor még talán ha elmondja és meg tudja győzni a tervezőket/építőket javítva/módosítva is lehet.

 

Senkit nem érdekel a forgalmi szempont,erről személyesen gyöződtem meg,a "jó az oda is,mert ennyi pénz van rá" a meghatározó.


Előzmény: aruzsi (9291)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9294
Ezek után meglátom,érdemes-e lecserélni a mi "nyugdíjasunkat".
Megvígasztallak: nem hallottam Székesfehérvár berendezésének konkrét terveiről. Az átépítés a páros bejáratnál megáll, ha majd egyszer talán elkészül. Ebben a gazdasági helyzetben vannak kétségeim.
Előzmény: Svrend (9292)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9293
...hogy a meghibásodást Monor állomás előtt a térközbiztosító rendszer vezérlését biztosító erősáramú kábel zárlata okozta.
Hát igen!
Pontosabban: Pilis bal T1 és az utána lévő AS közötti 50m-en belül.
Monor ide még 4 térköz.

Ha sikerül beszélnem a ceglédi blokkmesterrel és elárulja a részleteket, akkor még pontosabban fogom tudni. Addig mindenki csak ötleteljen tovább és írogasson x% igazságokat.
Ha emlékszel abban az időben is azt írtam,hogy maszatolás megy. Most pedig csend van. Nagy csend. Nem véletlenül. Az egész úgy zűrös, ahogy van. Sok főnöknek lennének kellemetlen pillanatai, ha minden részletre fény derülne. Mert az állapotok olyanok, mint az országé: sz ... (nem jó).
Előzmény: Svrend (9289)
Svrend Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9292

Elsősorban érdeklődök,mivel nem ismerem ezt a berendezéstípust.

Valóban,nem sok jót hallottam róla (róluk).

(Egyszer a tatai berendezést láttam amikor tisztképzős voltam (1999) és megdöbbentett a rendszer leállásának következménye).

Ezért szeretnék személyes tapasztalatokat szerzni.

Ezek után meglátom,érdemes-e lecserélni a mi "nyugdíjasunkat".(Bár tudom a kutyát nem fogja érdekelni,de nem baj) :-)

Előzmény: CKD Kombinát (9290)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9291
Igaz,engem a remdelkező kollegák véleménye érdekel,azoké az emeberké aki kínlódnak vele.
Van egy sanda gyanúm: ha a fent nevezett állomásokra nem Ex-et telepítenek, hanem D70-et, akkor is lettek volna sírás-rívások ezen kollégák részéről! Miért mondom ezt? Mert hallottam, hogy pl. Győrben azok nyomják most a legjobban az E-t (kezelik a legrugalmasabban), akik előtte a legkevesebbet kezelték a D55-öt.

Másik példa Keleti, D70 átadása '88 szeptember eleje.
Miért kellett annó Dr. Losonczynak nyilatkoznia a TV-ben? Mert a D70 olyan kizárásokat, függőségeket hozott be, ami a régi SH-ban nem volt (foglaltságérzékelés, vágányhossz, oldalvédelem, jelfeladás, újabb vágányháló).

Szóval nem csak a berendezést kell lenyomni a sárga földig, hanem az oktatást, gyakorlást is!
Előtte azért kellene sírni, hogy pl. akinek van otthon számítógépe, Internete, kedve, ideje, érdeklődési köre, had férhessen hozzá a szimulátorhoz. Ott nyomogassa kedvére azokat a meneteket, amiket előtte már x éve használt és jöjjön rá, hogy ez más. Nem mindig, mindenben, de adott esetben. És ekkor még talán ha elmondja és meg tudja győzni a tervezőket/építőket javítva/módosítva is lehet.

A dolognak erről kéne szólnia, hogy amikor eljön az üzembehelyezés kezdetének nagy napja, akkor már ne csodálkozzunk rá, hogy ide ezt+azt a menetet nem engedi egyszerre, vagy nem fér be a szokásos vonat, más felé terel a váltó, kinn maradt a vége, stb.
Előzmény: Svrend (9286)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9290
Hetek óta aggódsz az elektronikusok miatt. Szerintem túlságosan félsz tőlük.
Igen vannak vele gondok, bajok. De nem ennyire rosszak, mint ahogy mondod. Lehet hogy valakik felnagyították a dolgot és neked így mondták tovább.

Komáromban szerintem az Elektra sokkal jobb mint ami előtte volt.
A szolgálattevők is megszokták nyűgjeit, szerintem rutinosak már benne.
Ha ide mész tanulmányútra biztos jól jársz...

Győrben meg még 7 hónap után se szokták meg a berendezés sajátosságait. A szolgálattevők szidják is mint a bokrot. Legfőbb bajuk, észrevételük az volt hogy nagyon lassú a D55-höz képest.
És ez igaz is: van megcsúszási vágányút, tolató vágányút, stb. D55-nél ilyen nem volt.

Székesfehérvár esetében a mostani berendezésnél, szerintem bármilyen elektronikus jobb lenne. De ha itt D70 lenne, már én se ezt mondanám...
Előzmény: Svrend (9286)
Svrend Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9289

Távol álljon tőlem,hogy összefüggést akarjak csinálni a bizber hiba,és a balaeset között.

"A MÁV Távközlési és Erősáramú Biztosítóberendezési szervezetének szakemberei megállapították, hogy a meghibásodást Monor állomás előtt a térközbiztosító rendszer vezérlését biztosító erősáramú kábel zárlata okozta. A zárlat helyének beazonosítása és a zárlatos kábelrész feltárása a balesetvizsgálók jelenlétében történt. A zárlatos kábelszakaszt a rendőrség szakértői vizsgálatra lefoglalta. A rendőrségi nyomozás eddigi adatai szerint, ami egybeesik a vasúti szakértők és a független balesetvizsgáló szervezet megállapításaival, a vasúti pálya vagy annak tartozékai szándékos megrongálásának gyanúja nem merült fel. Kizárható a biztosítóberendezési kábelek szándékos megrongálása is."

Csupán kérdeztem.

 

aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9288
...hiper-szuper egy éves elektronikus bizber hogyan tud órákon át megbénulni.
Konkrétan Monorierdőnél?
Ott sehogy. Monoron semmilyen baj nem volt. Pilis táplálta (volna) a vonalat, ha jól tévedek.
Tehát azokat a dolgokat, amiben az Ex+AKF nem ludas, ne verjük le! Van annak ezen kívül is nyűgje.
Előzmény: Svrend (9283)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9287
...esetén a sugárzókábelen és a megálljra ejtőn milyen jel van??
Mondjuk két sárga bejárat esetén 1-es vagy 2-es ütem van??

Hülye dolog ez a kitérős jelfeladás. Akár még a 80-asnál is.
Természetesen az M! szakaszon és az utolsó kitérő állású váltón mindenképp 2-es ütemet adnék. Sőt, hogyha a maradék, de egyenes váltón a jel és/vagy a kábel "eltűnik", akkor ne legyen fékezés, ott is. Aztán fogadóvágányon jöhet az 1-es ütem.
Tehát egy adott, konkrét vágányútban két jelző között 2 féle jel lesz. Ezért nem jó, hogy ismétli ezt vagy azt a jelzőt, mert ebben az esetben melyiket ismétli? Kicsit a start (bejárati), majd kicsit a cél jelzőt.

Ennek ellenére általában ahogy esik, úgy puffan elv szokott lenni, tehát ha nem ismered az áramkört (sw-t), akkor csak nagy vonalakban tudod eltalálni.
Előzmény: CKD Kombinát (9284)
Svrend Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9286

Beteges?

Csak egy kérdés volt...

Az kétségtelen,hogy maximálisan egyetértek a blokkmesterümkel,aki szerint egyáltalán nem nekünk való...

De már készülök tanulmányi útra Győrbe Komáromba.

Igaz,engem a remdelkező kollegák véleménye érdekel,azoké az emeberké aki kínlódnak vele.

Előzmény: CKD Kombinát (9285)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9285
"Csak esetleg megkérdezném az hiper-szuper egy éves elektronikus bizber hogyan tud órákon át megbénulni."

Szerintem neked beteges üldözési mániád van az elektronikusok felé...

Sajnos ezek se annyira csodagépek, hogy áramellátási hiba vagy kábelzárlat és/vagy kábellopás esetén gond nélkül üzemeljenek.
Vecsésen is máskor kilopták a kábeleket, hiába csúcs szuper 1 éves Elektra, rögtön lebénult az állomás egyik oldala...

De nézzünk Dominos példát a közelmúltból:
Debrecenben a nyáron hogy bénult meg a biztber. hetekre!???
Vagy Kelenföldön mikor a 25 kV arra találta meg a legrövidebb utat...???
Előzmény: Svrend (9283)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9284
Közelítsük meg máshogyan a kérdést:

Komáromban vagy Győrben - ahol van kitérő irányban is jelfeladás - a kitérő irányú bejárat esetén a sugárzókábelen és a megálljra ejtőn milyen jel van??
Mondjuk két sárga bejárat esetén 1-es vagy 2-es ütem van??
Előzmény: aruzsi (9281)
Svrend Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9283

Az adott esetnél csak a leírás szempontjából érdekes.

Csak esetleg megkérdezném az hiper-szuper egy éves elektronikus bizber hogyan tud órákon át megbénulni.

Előzmény: aruzsi (9280)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9282
"Nem tudom. 40-es bejáratnál nemadunk fel jelet. Általában. De ez Siemens."

Én is erre gondoltam, csak ugye régebbi Siemens, gondoltam nem bonyolítják agyon a jelfeladást, meg aztán nem véletlen hozza 40-es bejárattal be...

"Ott van sugárzó kábel a kitérő irányú váltó száron is, de hogy mit, miért adnak fel, passz."

Ja erről hallottam már én is. De én se sokat tudok róla. :-S
Előzmény: aruzsi (9281)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9281
Nem tudom. 40-es bejáratnál nemadunk fel jelet. Általában. De ez Siemens. És más a helyzet Elektránál is. Ott van sugárzó kábel a kitérő irányú váltó száron is, de hogy mit, miért adnak fel, passz.
Előzmény: Törölt nick (9272)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.31 0 0 9280
Mi köze a balesethez hogy a vonalszakasz két végén milyen berendezés van?
Annak már inkább, hogy milyen áramellátás. (PQ) De nem biztos, hogy ez volt a hiba, bár a PQ-k előszeretettel dobálják le a terhelést, ha zárlat van és nem egyszer "nem jöttek vissza" csak kézi beavatkozásra.
Pilis kb. '85-től az első D70V. (A második és egyben utolsó Szabadbattyán.) Monor 2007 márciusától Alcatel E1 + AKF.
Előzmény: Svrend (9271)
Svrend Creative Commons License 2009.01.30 0 0 9279

Ok!

Mail megy!

Előzmény: Törölt nick (9278)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.30 0 0 9278
Átküldheted, azt megköszönném. ;-)
Előzmény: Svrend (9277)
Svrend Creative Commons License 2009.01.30 0 0 9277

Van benne egy rövid megállapítás,de elsősorban nem arról szól.

Előzmény: Törölt nick (9276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.30 0 0 9276
Bizt. ber. részről?
Előzmény: Svrend (9275)
Svrend Creative Commons License 2009.01.30 0 0 9275
Cserébe érdekel az eddigi vizsgálat mi történt ott?
Előzmény: Törölt nick (9273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!