Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lazsoma Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2973
Szia retro82!
Melyik ez a link amelyikre hivatkozol?
JA és ma hétfő A HIR Tv 22:00-kor lesz a ŐSÖK TERE cimu mosor igaz csak a bemutatót láttam ,de a régi j
árművekről lesz szó benne .Kár hogy akkor még dolgozom.
Köszi a választ előre is.
Előzmény: Törölt nick (2967)
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2972
Az én véleményem a dologgal kapcsolatban, hogy valóban vannak köztetek akik jobban megnéznek egy modellt, hogy minden egyenes, merőleges, párhuzamos, elég szép-e rajta. Ezt teljesen megértem és tolerálom. Tudom hogy vannak olyan gyűjtők akiknek erre van szükségük,semmi gond ezzel. Én magam viszont nem vagyok ilyen egyáltalán. Engem inkább az motivál hogy ezekkel a régi ruszkikkal játszottam gyerekkoromban, kuporgattam rá a kopejkákat, és amikor végre megvolt a 10 vagy 14 rubel akkor irány volt a szaküzlet és megvettük a volga taxit. És az óvodás barátaimnak is minden volt 1-2db legalább. És a szomszédnak is volt a polcán vagy 4. Nekem ez egy ilyen gyerekkori emlék. És a legnagyobb becsben tartott modelljeim között vannak olyanok amik pont ilyen szétesősek széttörősek és vannak hiányosak és olyanok is amik mai magyar szemmel fabatkát sem érnek, de legalábbis azt a pénzt nem adnák meg értük amibe nekem kerültek. Nekem azért vannak ezek hogy élvezzem őket a szónak jó értelmében, hogy néha elővegyem és játsszak velük.
Ha egy modellről hiányzik valami vagy fel tudnám javítani valamivel, általában nem teszem, hanem inkább megtartom eredeti állapotában mert nekem ez így kedvesebb.
És szerepel céljaim közt hogy ha eljutok oda akkor kiállítást szervezzek belőlük, én úgy gondolom hogy akik eljönnek megnézni 90%-uk amatőr szemmel fogja őket megnézni.
Előzmény: TLBY (2965)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2971
Szóval itt :)

http://denisovets.narod.ru/models.html
Előzmény: Törölt nick (2967)
interakcio Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2970
charlie b Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2969
Jó tudni ezeket az infókat a modellek anyagának elfáradásáról.
Nekem gyerekkoromban voltak hasonló tapasztalataim Matchbox autókkal. A 80-as években még volt bennük anyag, de ennek ellenére több kocsinál is előfordult, hogy eltört az első szélvédőnél az A oszlop, és ehhez még tömegkarambol sem kellett.
Matchbox
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2968
Ne hagy abba, jók a képek :)
Előzmény: Genezis_01 (2960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2967
Ezen a linken lehet a Kombi 2103-hoz hasonló vasakat találni. Ha jól látom az összes szovjet márka összes tipusa megtalálható és sokuk modelljeiről is van fent kép.

ez se kutya :)

Előzmény: charlie b (2904)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2966
Konkrétan az IXO/IST-ről tudtok valamit, hogy mire lehet számítani tartósság terén?
TLBY Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2965
Akkor a norevről is megvan a véleményem... 8000HUF

1-2, 4-5, 5-10, 15-25 30+ éves intervallumban is tönkremehetnek a modellek,
ahogy olvastam. Valahol a revellt is írják, ennek baromira örülök:(

Remélem nem mennek tönkre a kamazok, mert kiugrok Kazanyba és megetetem a művezetővel, aztán senyvedhetek egy szibériai gulágon hátralévő napjaimban.
Az meg, hogy ebbe az országba minden téren (legyen az elektronikai hulladék, élelmiszernek kinéző áru, vagy kínai fröccsöntött selejt) a szemetet importálják
nem én tehetek.
Már megbocsáss, de arról sem, hogy 1000 km-ről képtelenek behozni az elecont.
De 10000-ről Harry Pottert, meg egyéb idényvackot konténerszám szállítják.
TLBY Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2964
Szépek a motyóid Genezis. Nekem is volt pár, csak elkallódtak,
a kockalada meg széthullott.
Eléggé lelomboz, amit írtok én azt hittem présnyomásos öntéssel
Al ötvözetből gyártják a modelleket, ennyi erővel műanyagból
tovább tartana.
Rezet nem is írtam, akkor még drágábban adnák...
...meg nem produkálna ilyen meglepetéseket.
A rezet már csak a színe miatt is kizárnám.
Ha öntöttvas, akkor pláne nem éri meg az árát.
Azt még el tudom képzelni, hogy porlik, meg törik, de lelemezgrafitost így
görbülni még nem láttam. O.O
Egyszerűen kideríthető, ha tudod lágyforrasztani (pl. elektronikai forrasszal,
persze fémtisztára csiszolt felületen, nem oxidos/festékes mocskon)
akkor ón/horgany/ólom az alapfém (vagy réz, de akkor nem modellautót tartasz a kezedben:) és akkor nem túl meglepő a rothadás.
Ha acél, öntöttvas, vagy alumínium ötvözet, akkor nem fog megtapadni rajta a lágyforrasz.
Ami aggaszt, hogy az egyik kamaz elején van egy dudor, aminek nem kellene ott lenni, ha azonos öntőformával készült, mint a régiek. Mostani gyártmány.

Már az is elég dühítő volt a vége felé, hogy a VHS felvevők egy évig sem bírták.
A szalagok még most is megvannak (amiket nem barmolt szét a készülék)
de nem tudok mit kezdeni velük, főleg, hogy nagy részük régi 2 fejesen
secamban lett felvéve. Az újabb gépek szóba sem állnak velük.
Most meg az asztali DVD-k jó, ha 1-2 évet kibírnak (érdekes, hogy a PC-mben
figyelő pioneer nagyobb igénybevétel mellett vagy hat éve műxik)
maguk a lemezek meg még annyit sem.
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2963
Hoztam ellenpéldákat a drága és köddé váló modellekre :) Az elecon ugyanabból az anyagból ugyanúgy gyártja a modelljeit mint 30 éve. Emiatt nem értem hogy mik azok a drága és maguktól tönkremenő modellek. Mert vannak olyanok amik gagyik az tény, de az hogy drága ha kb nem is árulják itt Mo.-n őket?
Előzmény: smcqueen (2959)
Vlad (Ungvar) Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2962
Már irtam, hogy nem csak a régi szoviet modellek szoktak széthulni.
Nem gondolom hogy Amerikában is valami Pripjaty-bol csempészet reaktorhulladékbol készitették a modelleket ......
Előzmény: TLBY (2950)
Vlad (Ungvar) Creative Commons License 2010.07.19 0 0 2961
Itt van az emlitet Francia Norev.......
Előzmény: TLBY (2950)
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2960
semmi, csak feltettem néhány képet :)
Előzmény: smcqueen (2959)
smcqueen Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2959
Ha jól értettem ezek olyan szériából valók, amikkel nincs baj. Mi sem ezek miatt kaptuk fel a vizet. Mint a régi autók, amik sokkal tartósabbak, mint amiket most gyártanak. Miben nem értünk egyet? :)
Előzmény: Genezis_01 (2953)
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2958
Volgák

Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2957
furgon sor

Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2956
Képek egy része lemaradt.



Előzmény: Genezis_01 (2954)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2955
Nem tudja valaki, hogy mi az összetétele a manapság gyártott fém modellek alapanyagának (pl.: IST)?
Előzmény: Genezis_01 (2953)
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2954
Mindnyájan 25 évesnél öregebbek. Vannak köztük kopottak, hiányosak, vannak tip-top állapotúak is, de nem törött egyiknek sem a fém része és nem hajlott el egyik sem. Kamazt pedig 26 éve kaptam ajándékba a Szásától :)



Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2953
Az alábbi képen látható moszkvics 1978-as, és semmi baja azon felül hogy itt-ott rozsdál. Az alsó képen látható Moszkvicsok és Volgák pedig 26-27 évesek. Szóval én nem értek egyet :)



Előzmény: smcqueen (2952)
smcqueen Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2952
Nagyon egyetértek. Nekem is a letörlődő (!?) DVD-k jutottak eszembe. De hogy komplett tárgyak váljanak semmivé, egyszerűen kiborító. Tényleg nem értem, hogy akkor meg miért kerülnek ennyibe. Ugyanúgy nem értem az igazi autókat sem, hogy már eleve egy adott élettartamra gyártják őket, és azt akarják, hogy folyamatosan vedd meg az újat. Jó, megveszem, de akkor ne kerüljön 5 meg 10 millióba egy rendes autó.
Előzmény: TLBY (2950)
Genezis_01 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2951
Az elecon egy másik gyár. Amik az eleconból származnak ugyanebből az időszakból azokkal nincs semmi probléma és a mostani eleconok is jók, igazából nem is hallottam az elecon gyárból ilyen alapanyag problémát egyik időszakból sem. Pedig van itthon '84-es elecon, '89-es, '91-es, '05-környéki és '09-es is. A Radon/Agat gyárnál is csak a '89-92 közti időszak a necces, az azelőttiek jók, ebből is sok van itthon és egyik sem gázos.

A modellek anyaga pedig nem hiszem hogy réz lenne mert inkább lemezgrafitos szürkeöntvényre emlékeztet amikor eltörik.
Előzmény: TLBY (2950)
TLBY Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2950
Ezért töredezett le annak idején a szamarákról az összes ajtó?
Marhára fogok örülni, ha a méregdrága elekon modellek lerohadnak a polcról.
Most nem tudom, festékhibákat látok, vagy már az alapfém pusztul?
Két alváz ettől vetemedik, vagy eredetileg szimplán sz@r?
Azt hittem a modellek időtállóbbak, mint pl. a dvd-im, amik pár hónap/év után
olvashatatlanok.
Ezek szerint érdemesebb aranyat, platinát, irídiumot, meg grafitot gyűjteni.
Azok talán stabilabbak...

Szennyezett acél nem okozhatta, mivel elvileg alumíniumból készülnek
a modellek. Legalábbis rozsdát még nem láttam rajtuk.
Az ónpestishez hasonló folyamat okozhatja:
http://www.sulinet.hu/tlabor/kemia/szoveg/k21.htm
Az óntárgyak szobahőmérsékleten is megsemmisítik magukat.
Az 1900-as évek elején gyártott ónötvözet kisautók maguktól szétporladnak.

Azon filózok, hogy az Al-ba egy rahedli vasat, ónt, szilíciumot,
egyéb mocskot engedtek bele, ami tönkrevágta az ötvözetet?
Vagy érdemesebb lenne geiger számlálóval vizsgálódni?
Lehet, hogy a pripjatyi reaktorhulladékot is bekeverték, és radioaktivitás
rombolja le a fémrácsot?
Aki ezt a kohóhulladékot átengedte a MEO-n az ilyenből épített utasszállítón repkedjen!
Kinézem, hogy van is ilyen alkatrész egyes gépekben.

Most olvasom a fórumon, hogy nem is Al, hanem horgany (Zn) ötvözetből
öntik a kocsikat. A pofám leszakad. Így már érthető, hogy kerül bele az ón.
Csodálkoztam is, hogy mitől ilyen nehéz egy-egy darab, az Al sokkal könnyebb.
Meg alaktartóbb is. A fórumokon azt is írták, hogy a meleg/nedves éghajlat
felgyorsítja a folyamatot. Ez a mostani idő baromi jót tehet a modelleknek.
Ennek fényében még kevésbé értem: MI KERÜL ENNYIBE EZEKEN A HULLADÉK
ERESZCSATORNA ANYAGBÓL GÁNYOLT VACKOKON?
Lehet, hogy tartósabbak a régebbi fröccsöntött karosszériás norevek.

Sajnos Al-egyensúlyi diagramot nem találtam:
http://kvt99.lib.uni-miskolc.hu:8080/servlet/eleMEK.server.fs.DocReader?id=357&file=Fegyverneki_PhD.pdf
http://www.sasovits.hu/cnc/irodalom/bsc_seg_femtan_05_v1.pdf
http://www.bgk.bmf.hu/~aat/oktatas/menedzser/aim/N5ea.pdf
http://www.banki.hu/~aat/oktatas/gepesz/anyagtudomany2/hokezeles_3.doc
http://www.mahebak.hu/cikk/eloadas_07_01.pdf
http://mti.kvk.bmf.hu/sites/mti.kvk.bmf.hu/files/ea07f%C3%A9mek_1.ppt
talán ezek közt lesz valahol.
H0ri60 Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2949
 Állítólag a fia.Sajnos túllicitáltak;három modellt árult.Nem tudom felvenni vele a kapcsolatot... A qrva életbe!
Előzmény: PeterBlau (2943)
hartley Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2948
Néztem a neten képeket,döbbenet,de tényleg nem volt visszapillantyú...
smcqueen Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2947
Igen, sőt a '70-es évekig a nyugati kocsikon sem volt általános.
Előzmény: Törölt nick (2946)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2946
A régebbi keleti kocsikon ritka volt a gyárilag kétoldali visszapillantó, általában a tulajdonos szerelte fel rájuk ezt az extrát.
Előzmény: smcqueen (2945)
smcqueen Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2945
Egy időben nem szereltek visszapillantót a bal oldalra sem. Ha az eredetin volt, a modellen nem, akkor meg egyszerűen lespórolták, mert nehéz (költséges) lett volna megoldani a rögzítését.
Előzmény: hartley (2944)
hartley Creative Commons License 2010.07.18 0 0 2944

 

 Sziasztok!

Tudja valaki,miért hiányzik némelyik autóról gyárilag a visszapillantó?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!