"Szoval zarakat kicserelem meg az iden, aztan meg gondolkodom a taviranyitos kapcsolon."
Lehet kapni távirányító+vevő párosokat is, de szerintem jobban jársz ha inkább riasztót veszel. Azt sokmindenre lehet használni, és még indításgátlód is lenne...
Hát a boltosnak sem volt ismerős a tárcsa.A kód a szervószivattyú mögött a motorszám előtt szokott lenni,vagy az anyós oldali fellépőn elhelyezett adattáblán.Az egyik tranyómon 4cc a másik 4hb
Teljesen igazad van, de a kulcs ahogy kinezett mar (elegge el volt nyalva) nem akartam vele igazan kinlodni + ha az netan elveszik akkor aztan van müsor rendesen. Szoval zarakat kicserelem meg az iden, aztan meg gondolkodom a taviranyitos kapcsolon. De ha jol neztem az nem kerül ennyibe se. A központizar mar benne van gyarilag a kocsiban.
"En inkabb invesztaltam 24e HUF-t egy komplett zarkeszletbe (7db zar + 3db kulcs, az gyari immobi marad). 9 ev es 175e km utan azt hiszem megerdemel ennyit a kocsi."
Kb. ennyiből kijött volna egy távirányítós központizár szett, és azzal nem kopna tovább a kulcsod sem. ;-)
Én a központizárak beszerelésével már végeztem, és úgy kötöttem be őket, hogy külön működjön az utastér és a raktér. Így a riasztó automatikusan lezárja az összes ajtót, de kikapcsoláskor csak az utasteret nyitja. A raktér nyitása szükség esetén a 2. gombbal lehetséges... És hogy tovább bonyolítsam a dolgot, a műszerfalon lesz két billenőkapcsoló, amikkel az utastér/raktér központizárjait lehet nyitni/zárni (ha nem találok nyilas típust, akkor ezek is ablakemelőkapcsolóból lesznek). A központizárak kapcsolói a riasztó élesített állapotában persze le lesznek tiltva... :)
A modul nevét nem tudom, de az importőrt és a szerelőit nagyon jól ismerem. :) Ha megérkezik a következő szállítmány, akkor majd megírom a beszerzési forrást és a pontos típust.
Lehet, hogy tenyleg jobb lett volna kompletten megvenni a cromax-nal a kuplung-szettet. Csak kompletten veszik vissza a cuccot. Most nyomoztatom, hogy mihez passzol (amit nem tudtal berakni) aztan, ha kiderült felteszem eladasra. Csak megveszik azt is külön. A furcsa az az, hogy 10db van felteve ebböl a szettböl es mar megvettek 6db-t, ha jol lattam. Furcsa, hogy ott passzol es nalam nem. Na mindegy ...
Nem tudod mi az en transitom motorkodja veletlenül ? A kipufogohoz kerdeztek. Tudod az ottani visszacsereleshez ... :-(
Elárulnád nekem milyen modul ez? Én Spal-osat néztem, abban nincs komfortkapcsolás. Ha ez jobb, illyent vennék magamnak én is. Azt mondták az a lényeg, hogy thermokapcsolós legyen, nehogy leégesse a motort.
dot3-ra ráöntheted a 4-est nem probléma.De a fékolajat nem kell pótolni,ha minimum alá megy a szint akkor ellenőrizni kell a féket mert akkor elfolyik valahol.Úgy van kiszámolva hogy ha teljesen elkopnak a betétek akkor sem megy minimum alá,és olyankor sem kell rátölteni hanem a betétet kell cserélni:) De azt hiszem neked mostanában erre nem lesz gond.
Nalam volt ilyen korasbban (opel-nal) es marhara zavart. A transitnal is ezert csereltem ellenallast. Ott is a 2-es fokozat ment el. A 3-as mar 7-es erössegü orkannak felel meg es meg hangos is (gondolj a fejfajasra). :-)
Nem rossz, de en inkabb hagyom tekerösön. Az talan kesöbb romlik el. :-)
Egy hete majdnem beletörtem 2-3x az egyetlen kulcsomat a tanksapkaba (annyira szorult mar). En inkabb invesztaltam 24e HUF-t egy komplett zarkeszletbe (7db zar + 3db kulcs, az gyari immobi marad). 9 ev es 175e km utan azt hiszem megerdemel ennyit a kocsi. Csak mert egy kulcstöres nem vicc, ha valahol utközben er utol ...
Megbeszeltük ... Ha kell v.mi akkor szoljal nyugodtan. De vard ki az olcsokat ! :-)
Küldj majd mailt, ha talaltal v.mi konkretat, regsiztracio nelkül nem tudsz venni az ebay-en semmit. De a helyedben nem küldetnem Mo.-ra (lasd ebay-es topic a meg nem erkezett csomagokrol).
Jol lattam, hogy DOT3-as fekfolyadekot töltöttel a gepbe ? Csak, hogy tudjam mit öntsek utanna a kesöbbiekben (itthon csak DOT4-esem van). Az ami kocsikba töltenek ilyet mert a tömitesei nem birjak az ujabbat.
Nekem is csak a nulla és a hármas fokozatom működik, de 1-2 állásban valami relé kattogás és rövid zúgás hallható. Még nem volt időm szétborítani, de ha a műszerfalat nem kell hozzá leszedni, akkor lehet hogy majd nekiállok. Úgy rémlik, hogy a vezetőülés felőli oldalon van a vezérlése, de jótanácsokat szívesen fogadok. Az nem baj, ha a másik két fokozatot nem sikerül megcsinálnom, csak azt az egyetlen működőt ne rontsam el... :-)))
Tclar a múlt héten járműelektronikai villamosmérnök lett!!! Jól meg is csináltam a szellőző ventillátor kapcsolóját fél perc alatt. Jelenség: nincs 3. fokozat. Javítás: vezeték átköt az előtétellenállásoknal, most két fokozat van: nulla és max szállítás:-)))))) Megjegyzés: eddig is csakk így használtam a hátul ülő gyerekek miatt akár fűtés akár hűtés üzemmódban
Az én ablakaim is "lötyögnek" egy kicsit, de a lassabb motorjaim miatt talán nem fognak berezonálni az üvegek. Majd kiderül...
Egyébként a komfort modulok nekem is rá lesznek kötve a riasztóra! Olyan modult kerestem ami impulzusra indul és megáll, gyors a végállásérzékelése, és benne vannak a relék is. Szinte senki nem forgalmaz ilyen modult, de az autóriasztós haverok elárulták, hogy az ő kocsijaikban is ilyen cucc van, úgyhogy ilyen lesz nekem is... :)
Este belepróbáltam az egyik kapcsolót a műszerfalba. Tapétavágóval egy kicsit átalakítottam, de ebből kívülről nem látszik semmi, és stabilan bepattant a helyére:
Fáradt voltam/vagyok, ezért a kapcsoló pont fordítva áll, de a lényeg hogy ott lesz mellette a másik is, és majd valahogy így fognak kinézni... :-)
Én is gondolkodtam a komfortkapcsolón. Úgy volt az is lesz bele. De így, hogy már bent van az emelő, nemhiszem hogy kell. Nem mozog olyan nagyot az üveg és ezzel a motorral gyorsan le- illetve felmegy.
Érdekesség kép:
- le, kb. 2,5 sec
- fel, kb. 2,7 sec
Szóval ha félig akarom csak lehúzni az ablakot 1 másodpercen belül kellene 2 gombot megnyomnom. Így meg 1 mp-ig tartom nyomva azt az 1 gombot.
Meg ha ennyibe kerül? Nekem fontosabb, hogy a riasztóra felhúzódjanak az üvegek.
Majd írd meg milyen lett nálad.
Még egy dolog érdekel majd. Az üveg alapba mozog 1-2 centit fel-le szabadon. Amikor teljesen fel van húzva és úgy "tekerem" le, először úgy esik le az ablak. De van amikor mozgatás közben is picit szaggatottan megy. Ott szerintem valamit majd hézagolni kellene a szerkezetben.
Azt mondta a szerelő nekem, hogy el van kopva. De megnéztem itthon, mindegyik autón ilyen.
Spal 24 V-os szett: 10000 Ft Kapcsolók: 1000 Ft (500 Ft/db) Egyablakos komfort modul: 7000 Ft (3500 Ft/db, de benne van a relé is, és így a kapcsolókon csak minimális áram folyik!) Munkadíj: 0 Ft (olcsón dolgozok, de sokat lógok és baromi lassan haladok... :-) Összesen: 18 000 Ft
Kíváncsiságból megnéztem a 24V-os motor sebességét, de nekem elég gyorsnak és halknak tűnt (1-2 fordulat/sec). A Transit ablaka kicsi és könnyen mozog, így nagy terhelés nem fogja érni a motort, ezért szerintem nem lesz vele gond. De majd beépítés után megírom a tapasztalataimat... :)
Én a drágábbik megoldást választottam. Úgy vagyok vele, ha már egyszer megcsinálom, akkor olyan legyen, amilyennek elképzeltem. Kerül amibe kerül.
részletesen:
- 2 db kapcsolóház (Transit 2000-) kb. 3 500 Ft
- 3 db kapcsoló (Transit 95-, Mondeo 93-, Escort-Orion 90- ) 12 000 Ft
- Spal De Luxe ablakemelő set 21 000 Ft
- relé, kábel, stb. + munkadíj 10 000 Ft (nem mertem nekiállni egyedül, pedig nem nagy durranás a berakása így utólag nézve)
- jön még hozzá a riasztómodul, hogy a riasztó bekapcsolásával automatice felhúzza az ablakokat, ez még kb. 6 000 Ft lesz
Szal elég sokba van nekem. Újonnan vettem mindent. Utánna nézegettem, ugyanilyen kapcsoló van Spal-os is, 2000 Ft alatt. :-(
Az emelőt, ezt ajánlották, merthogy csendesebb és tartósabb mint a sima Spalos. (Majd pár év múlva megmondom, hogy igaz e.)
Ja és a kapcsolók aljából 1 cm-t le kellett reszelnem, mert a k.házakat már akkor felfúrtam, mikor még nem volt kapcsolóm. Miután megvettem a kapcsolókat, derült ki, hogy olyan hosszúak, hogy nem fértek be teljesen a helyükre a tekerő rúdja miatt.
A kárpitot meg nem akartam mégegyszer kifurogatni, mert akkor már nem takarta volna az előző lyukakat. Ez van, de azért összejött.
Vettem a tranyóba Spal 24V-os ablakemelő szettet. A gépem 12 V-os, ezért választhatok: - beteszek egy 7Ah-s akkumulátort meg egy relét, és ezzel lesz 24 V-om - megelégszek a motorok lassabb sebességével (ezt a verziót választom... ;-) Ezt a kis hátrányt könnyen elviselem, mert br. 10 000 Ft a 24 V-os kétablakos szett ára! Ennyiért bontóban is csak erősen lelakott cuccokat kapnék, ez meg zsír új dobozos szett, ami minden kütyüt tartalmaz. :-) Ha valakit érdekel, akkor van még van belőle...
Komfort modult sajnos nem kaptam hozzá, ezért azt rendelni kellett (de kb. 2 hét múlva már lesz). Ez a modul egy impulzusra elindítja- és a következőre megállítja a motort, ráadásul az áramérzékelése is sokkal gyorsabb mint a kommersz vezérléseknek, így ez felhúzás után nem gyilkolja a motort még 2-3 másodpercig. Hátránya, hogy 50%-kal többe kerül, mint a hagyományos modulok, de leszedett ajtókárpitnál jól látszik, ahogy a sima vezérlések a végállás után még másodpercekig feszítik a bovdent....
Én a kapcsolókat a műszerfal közepére fogom tenni. Itt az utas is eléri, de nem is ezért rakom ide, hanem mert 500 Ft-ért találtam olyan világítós ablakemelő kapcsolókat, amiből csak egy kicsit kell lereszelni, és pont beleillenek a vakdugók helyére. 5-6 eFt-ért már kaptam volna kiemelőkeretet és Spal kapcsolókat is, de arra már sajnáltam a lóvét... :-)