- az sw csomagterajtajat erobol be kell baszni, van a 12345. dolgozo zsolnan a gyarban akinek az a dolga hogy a kigurulo autokon a szigetelo gumihurkat kilyuggassa de ez a dolgozo nem kelloen motivalt
- az ablaktorlo autopalyatemponal szarul torol. ha kicsereled utangyartottra vagy gyarira az is
- a legelso daraboknal volt valami szeriahiba a radioval ami egy szoftverfrissitessel megszunt, az enyem (2008. majusi gyartas) mar jol jott
- tobbeknek volt gondjuk valami stab palca nevu dologgal ami asszem a motorterben talalhato (?), amit gariban szoktak cserelni, nekem (76e km) meg nem volt dolgom ezzel
- az otos valto vege picit rovid, autopalyatemponal a dizel 3ezret porog
nem tipushiba, de nalam egy eve beszart a futomotor, gariban csereltek.
ha hasznaltat veszel, elso korben vidd be a kia lurdy-ba atnezni meg csereljenek ki rajta minden olajat, akarmit is mond az elado az auto eloeleterol.
ha valasztani kell, valaszd amelyik meg garis (szervizkonyv!), a 150ezer kilometeres gari komoly erteket kepvisel.
a kiahoz a dizel (leszamitva a mazda eredetu tehergepjarmuveket) a hyundai fuzioval jott be, a hyundai meg valamikor a '90-es evekben az elso dizeleket a vm motori-tol vette, abbol szivaroghatott at valamennyi technologia.
erre jutottam en is, az alapjan hogy a joember a mesterhez vitte az autot es nem markaszervizbe (ahol szobajohetett volna a garancia) valoszinu hogy korabban is sporolt a markaszervizen, ha meg ekkora dzsuva volt az uzemanyagban akkor valoszinu hogy azzal is takarekoskodott.
A felhasználási szokásoktól is függ, hogy megfelel-e. Városban (sűrű forgalomban) szerintem jó, hogy nem kell állandóan kuplungolni, és váltani. Vízszintes úton kicsivel 40 fölött fölvált 4.-be, 130-nál 3600-at forog a motor, úgyhogy autópályán, legális sebességnél sem forogja szét magát, nem lesz fárasztóan nagy a zaj.
(Sportolásra korlátozottan alkalmas, ha az asszonynak arra kell, mást kell keresni.)
Scenic, köszönöm szépen az infót. Ezek szerint pont olyan jó konstrukció, mint a Rio! Igazából mindkét típust néztem (és benzinest is, természetesen), de a vezetési stílusom miatt inkább a dízel lenne a jobb (persze, nem 200e+ km-rel). Ami nagyon behatárolja a lehetőségeket, az a pénzmag. Csak kp-re, 2Mft-ig.
Vatomi (ceedclub-on) megválaszolta a kérdést, mindkettőtöket "érinti"
Nincs benne kettős tömegű lendkerék, láncos a vezérlés, a frissítés előttiekben nincs részecskeszűrő, ezért a legtutibb dízelmotor amit csak vehetsz. :)
Szeretném megérdeklődni, hogy a Cee'd dízel változatában van-e kettős tömegű lendkerék ill. részecskeszűrő? Használt példányban gondolkodom és szimpatikus a dízel. Ha ez a két összetevő nincs, talán könnyebben fenntartható és kevesebb "meglepetésre" lehet számítani a későbbiekben.
Nekem Benzines van, (1.4) és 2-3 km után fujja a langyit az utastérbe. Persze ez függ a külső hőmérséklettől is, mert ha kint -10C körül van akkor ennek is kell 4-5km. De a leggyakoribb höfoktartományra (-5C és felette) igaz az állításom.
Szívesen látunk a ceedclub.hu fórumunkon is, több szem többet lát ;)
Ez elszomorító, tehát ezekben a téli napokban -5 ... -10fok körüli időjárás esetén azt jelenti, hogy amire a szüleimhez (6km) érnénk autóval, gyakorlatilag hidegben kell utazni.
Ezek után, lehet hagyom is a dizel változatot (esetleg egy elektromos vízmelegítő segítene rajta), sajnos az ülésfűtés nem fogja felmelegíteni a levegőt.
Amúgy pont ez volt a gondom az előző dizel sceniccel is, reméltem egy modern dízel autónál már figyelnek erre. :(
A céges mazda terepesben van motormelegítő gomb, azt és a fűtést használva pár perc múlva jön a meleg.
Nembaj, vannak benzines ceed-ek szép számban :)
Apropó, az AUTOMATA VÁLTÓ milyen ezekben a kocsikban? Megbízható? Mert a feleségemnek (ha nyáron megszerzi a jogsit) nagy könnyebbség lenne, no meg én sem bánnám, ha nem kéne mindig kuplungolni :D
Jó régen nem jártam erre :) (lásd: a topik legelején jó sokat írkáltam ide...)
Egy év múlva fontolóra venném egy Ceed megvásárlását, a kombi változat érdekelne, tudjátok szeptember elején született meg a kislányom és a megnövekedett holmik miatt az 5 ajtós változatot elvetettem.
Addig ha időm engedi benézek a topikra. Addig is , van-e valami féle hibalistátok, hogy mire kell odafigyelni használt Ceed váslárlása esetén?
Vannak-e már ismert tipushibák? A szalonban a kereskedő szerint, aki használt dizelt, most pedig benzinest a benzines és dizelek közt nagyjából 1 liter fogyasztás az eltérés. Ez igaz?
A dizeltől tartok, ha elromlik drága, de gondolom az első 7 évben mindenre garanciát áll a cég. A dizellel az volt eddig a bajom, hogy télen majd befagyott a fenekem :D
A rönókban úgy tudom van kiegészítő elektromos fűtés a dizelekben. A ceed-ben van valami hasonló, hogy 3 km megtétele után langyos/meleglevegőt fújjon az utastérbe?
A mostani benzines Avensisünkben és az apósék Riójában azt szeretem, hogy hamar tolja a meleget, 3km alatt már meleget fúj, és ez nekünk a kisbaba miatt fontos! (nincs garázs)
Az értékvesztése milyen a Ceed-nek? Mert a kifutó és az azelőtti Rió nagyon veszti/veszítette az árát holott tudomásom szerint nagyon jó autók.
Kis sefítséget kérnék. Ma éjszaka nem álltam be a garázsba.. Reggel arra ébredtem, hogy nem indul az autó. Az indító motor kerreget, de nem indult. Gondolom akkumulátor probléma, mert már 4 éves az autó. Nem akarom túlragozni, de a lényeg, hogy ki volt fogyva a benzin. Bár a számítógép szerint még 100km -re elegendő mennyiség volt az üzemanyagtartályban. Ez, hogy lehet? Még csak piros tartományban sem volt..
Végül kiderült, hogy tényleg ez volt a baj, mert 51-52l -t tankoltam bele - és ha jól tudom 53l -s a tank.. Szóval tévedhet ekkorát?
Másik kérdés: Közben nekem azt mondták, hogy a 4 éves akksi már nem jó, ki kell cserélni. Van valami korrekt módja, annak, hogy az állapotát, hátralévő idejét meghatározzák?
Attól függ hogy használták, ha pl hidegen mindig meghajtják, vagy egy autópályás menet után nem hűtik vissza a turbót akkor nem jó vétel, de azt nem tudod hogy használta az előző gazdája...és ahogy a kia garanciális ügyintézést ismerem,nem fog pont arra az alkatrészre élni a garancia... pl.: turbo